Tämän linkin yhteenvedossa tarkastelen Vt-seuran 607 2520=1914 -raamatullisuusväitettä Vt-seuran UM-käännöksen sekä rivienvälisen käännöksen pohjalta:
http://www.kolumbus.fi/hextek/Tikkurila/VartiotorniseuranRaamattuTodellaOpettaa.htm
Jos havaitsette siinä jotain todellisuudenvastaista, niin laittaisitteko palautetta ja tietysti vakavasti otettavien perustelujen kera. Teen tarvittavat muutokset ja korjausket asiallisen palautteen perusteella.
Pyyntö 1914-uskoisille jehovantodistajille
22
457
Vastaukset
- Toinen kuoma
Erinomainen yhteenveto.Ei lisättävää.
- Markku_Meilo
Jotain vakavasti otettavaa tuossa lienee, koska esimerkiksi ahkera nimimerkki "minä vaan" lupasi jo aikaa sitten paneutua futuuritempus-aiheeseen, eikä ole virhettä hänkään Raamatun kreikan kieliopista raportoinut.
- totuus esille
Markku_Meilo kirjoitti:
Jotain vakavasti otettavaa tuossa lienee, koska esimerkiksi ahkera nimimerkki "minä vaan" lupasi jo aikaa sitten paneutua futuuritempus-aiheeseen, eikä ole virhettä hänkään Raamatun kreikan kieliopista raportoinut.
Voisitko rakkaudellisesti auttaa sisartasi, heikompaa astiaa. Onhan asian selvittäminen varmasti tärkeää teille kummallekin sekä koko vartiotorniyhteisölle.
- minä vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
Niinkö olen luvannut paneutua futuuritempuksen ! Voihan se olla kun sanot, mutta unohtanut sen olen.
Ja miksi olen unohtanut; no kun täysin tyytyväinen siihen kuinka laskelma on esitetty Jehovan todistajien kirjallisuudessa, enkä näe siinä virheitä.
Minusta se on siksi ajanhukkaa ruveta asiaan kirjoittelemaan.
Se tietty on paha, että lupaus täytyy pitää, minkä antaa, siinä olen virheen tehnyt ja pyydän anteeksi.
Ja siksi nyt päätin että aineskin luen ajatuksella linkkisi. Tulee sit komenntia tai ei jälkeen.
Pieni huomio vielä tässä tuonne sinun yhteen vastukseesi aiheesta, mikä sopii muihinkin kysymyksiisi.
Lainasit 1 Piet.3:15. Siihen sanoisin että ikävä kyllä paikkaa ei sovelleta niihin jotka ovat jättäneet meidät, tavalla tai toisella. Mutta kyllähän tämä oli sulla selvillä jo ennestäänkin. - Jehulaa Jee
minä vaan kirjoitti:
Niinkö olen luvannut paneutua futuuritempuksen ! Voihan se olla kun sanot, mutta unohtanut sen olen.
Ja miksi olen unohtanut; no kun täysin tyytyväinen siihen kuinka laskelma on esitetty Jehovan todistajien kirjallisuudessa, enkä näe siinä virheitä.
Se tietty on paha, että lupaus täytyy pitää, minkä antaa, siinä olen virheen tehnyt ja pyydän anteeksi.
Ja siksi nyt päätin että aineskin luen ajatuksella linkkisi. Tulee sit komenntia tai ei jälkeen.
Pieni huomio vielä tässä tuonne sinun yhteen vastukseesi aiheesta, mikä sopii muihinkin kysymyksiisi.
Lainasit 1 Piet.3:15. Siihen sanoisin että ikävä kyllä paikkaa ei sovelleta niihin jotka ovat jättäneet meidät, tavalla tai toisella. Mutta kyllähän tämä oli sulla selvillä jo ennestäänkin.Sinä sanot: "Lainasit 1 Piet.3:15. Siihen sanoisin että ikävä kyllä paikkaa ei sovelleta niihin jotka ovat jättäneet meidät, tavalla tai toisella".
Miksi näin? No syy on se, että lahkosi ei oikeasti ole mitään muuta kuin itsensä korottaja, eikä siksi halua lukea, mitä Raamatussa oikeasti lukee. No mitä Raamatussa sitten OIKEASTI lukee? Avaa silmäsi ja katso:
"Olkaa aina valmiit antamaan vastaus jokaiselle, joka kysyy, mihin teidän toivonne perustuu." 1 Piet.3:15
-Siinä sanottiin: "jokaiselle", eikö sanottukin. Millä perusteella sinä sanot jotain muuta kuin mitä Raamatussa lukee? - Markku_Meilo
minä vaan kirjoitti:
Lainasit 1 Piet.3:15. Siihen sanoisin että ikävä kyllä paikkaa ei sovelleta niihin jotka ovat jättäneet meidät, tavalla tai toisella. Mutta kyllähän tämä oli sulla selvillä jo ennestäänkin.>>Niinkö olen luvannut paneutua futuuritempuksen ! Voihan se olla kun sanot, mutta unohtanut sen olen.
Ymmärrän hyvin unohduksen, mutta viikkoja sitten lupasit paneutua asiaan.
>>Ja miksi olen unohtanut; no kun täysin tyytyväinen siihen kuinka laskelma on esitetty Jehovan todistajien kirjallisuudessa, enkä näe siinä virheitä.
Et tietenkään näe, eikä tarvitsekaan nähdä, kyse ei olekaan Vt-numerologiasta, vaan siitä Vt-väitteestä, että tuolle numerologialle olisi Raamatun tuki.
>>Minusta se on siksi ajanhukkaa ruveta asiaan kirjoittelemaan.
Tuossa olet oikeassa, Vt-seuran totuudella ja Raamatulla ei tässä yhteydessä ole ei ole mitään älyllistä yhteyttä vaikka kuinka kirjoittelisi.
>>Se tietty on paha, että lupaus täytyy pitää, minkä antaa, siinä olen virheen tehnyt ja pyydän anteeksi.
OK
>>Ja siksi nyt päätin että aineskin luen ajatuksella linkkisi. Tulee sit komenntia tai ei jälkeen.
OK
>>Pieni huomio vielä tässä tuonne sinun yhteen vastukseesi aiheesta, mikä sopii muihinkin kysymyksiisi.
Lainasit 1 Piet.3:15. Siihen sanoisin että ikävä kyllä paikkaa ei sovelleta niihin jotka ovat jättäneet meidät, tavalla tai toisella. Mutta kyllähän tämä oli sulla selvillä jo ennestäänkin.
Vartiotorniseura ottaa tässäkin oikeuden soveltaa Raamattua omaan tarkoitusperäänsä:
”Kun uskonkäsityksemme asetetaan kyseenalaisiksi, meidän tulee jäljitellä Jeesusta siten, että olemme ”aina valmiit puolustautumaan – – mutta teemme sen lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta” (1. Piet. 3:15).” (Vartiotorni 15. kesäkuuta 2008 sivu 15)
Katsotaan mitä Vt-seuran oma raamatunkäännös sijoittaa tuohon poisjätettyyn kohtaan:
”...olkaa aina valmiit puolustautumaan jokaisen edessä, joka vaatii teiltä teissä olevan toivon perustetta, mutta tehkää se lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta.” (1. Pietarin kirje 3:15 UMK) - minä vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Niinkö olen luvannut paneutua futuuritempuksen ! Voihan se olla kun sanot, mutta unohtanut sen olen.
Ymmärrän hyvin unohduksen, mutta viikkoja sitten lupasit paneutua asiaan.
>>Ja miksi olen unohtanut; no kun täysin tyytyväinen siihen kuinka laskelma on esitetty Jehovan todistajien kirjallisuudessa, enkä näe siinä virheitä.
Et tietenkään näe, eikä tarvitsekaan nähdä, kyse ei olekaan Vt-numerologiasta, vaan siitä Vt-väitteestä, että tuolle numerologialle olisi Raamatun tuki.
>>Minusta se on siksi ajanhukkaa ruveta asiaan kirjoittelemaan.
Tuossa olet oikeassa, Vt-seuran totuudella ja Raamatulla ei tässä yhteydessä ole ei ole mitään älyllistä yhteyttä vaikka kuinka kirjoittelisi.
>>Se tietty on paha, että lupaus täytyy pitää, minkä antaa, siinä olen virheen tehnyt ja pyydän anteeksi.
OK
>>Ja siksi nyt päätin että aineskin luen ajatuksella linkkisi. Tulee sit komenntia tai ei jälkeen.
OK
>>Pieni huomio vielä tässä tuonne sinun yhteen vastukseesi aiheesta, mikä sopii muihinkin kysymyksiisi.
Lainasit 1 Piet.3:15. Siihen sanoisin että ikävä kyllä paikkaa ei sovelleta niihin jotka ovat jättäneet meidät, tavalla tai toisella. Mutta kyllähän tämä oli sulla selvillä jo ennestäänkin.
Vartiotorniseura ottaa tässäkin oikeuden soveltaa Raamattua omaan tarkoitusperäänsä:
”Kun uskonkäsityksemme asetetaan kyseenalaisiksi, meidän tulee jäljitellä Jeesusta siten, että olemme ”aina valmiit puolustautumaan – – mutta teemme sen lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta” (1. Piet. 3:15).” (Vartiotorni 15. kesäkuuta 2008 sivu 15)
Katsotaan mitä Vt-seuran oma raamatunkäännös sijoittaa tuohon poisjätettyyn kohtaan:
”...olkaa aina valmiit puolustautumaan jokaisen edessä, joka vaatii teiltä teissä olevan toivon perustetta, mutta tehkää se lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta.” (1. Pietarin kirje 3:15 UMK)mutta tuonkin raamatun paikan on sopeuduttava yhteen muihin raamatun kohtiin.
Muuten tiedoksi: lupaus täytetty ja linkkisi luettu !
Vastaus : no comment ! - Jehuli vaan
minä vaan kirjoitti:
mutta tuonkin raamatun paikan on sopeuduttava yhteen muihin raamatun kohtiin.
Vastaus : no comment !"Vastaus : no comment !"
Näin sinä Järjestösitodistaja siis jouduit myöntämään, että Sinulla vaan ei ole perusteita vuodelle 1914, joka kuitenkin on lahkosi keskeinen oppi! Hienoa! Kiitos (ainakin osittaisesta) rehellisyydestäsi!!
PS. Muistat varmaankin raportoida nämä kaikki yölliset nettikeskustelut joka kuukauden lopussa siihen lomakkeeseen, jossa on tunnit ja uk:t ja irtonumerot sun muut Lahkokirjallisuuden tutkistelut. Vaikka lahkosi kieltääkin tällaisen kenttäilyn,...; ) Että hyvvee joulua Sinulle vaan mun puolestani. - Markku_Meilo
minä vaan kirjoitti:
mutta tuonkin raamatun paikan on sopeuduttava yhteen muihin raamatun kohtiin.
Vastaus : no comment !>>mutta tuonkin raamatun paikan on sopeuduttava yhteen muihin raamatun kohtiin.
Ai jaa, kertoisitko tarkemmin?
>>Muuten tiedoksi: lupaus täytetty ja linkkisi luettu !
OK
>>Vastaus : no comment !
Käsitän tuosta ettei sitten ollut mitään moitittavaa. Enkä sitä ihmettelekään, eihän Vartiotorniseura opeta mitään oman opetuksensa vastaista. - minä vaan
Jehuli vaan kirjoitti:
"Vastaus : no comment !"
Näin sinä Järjestösitodistaja siis jouduit myöntämään, että Sinulla vaan ei ole perusteita vuodelle 1914, joka kuitenkin on lahkosi keskeinen oppi! Hienoa! Kiitos (ainakin osittaisesta) rehellisyydestäsi!!
PS. Muistat varmaankin raportoida nämä kaikki yölliset nettikeskustelut joka kuukauden lopussa siihen lomakkeeseen, jossa on tunnit ja uk:t ja irtonumerot sun muut Lahkokirjallisuuden tutkistelut. Vaikka lahkosi kieltääkin tällaisen kenttäilyn,...; ) Että hyvvee joulua Sinulle vaan mun puolestani.Minähän en ole myöntänyt mitään, en ole vain erinäisistä syistä halukas kommentoimaan asiaa jota on vuositolkulla täällä jauhettu.
Ja mitä sen ois väliäkään, MM pitää mielipiteensä ja minä omani ja toisaalta kun MM tietää tasan tarkasti kuinka asian selitän, niin katson kirjoittamiseni vain ajanhukaksi .
Sitäpaitsi MM on viesteissään käsitellyt kyllä molemmat puolet asiasta, joten lukija tehkööt ratkaisunsa minun puolestani, jos ei halua itse asiaan paneutua.
Mitä taas raportoimiseen tulee, niin miksi se Sinua niin kovasti vaivaa/kiinnostaa ? Eikös se ole minun asiani kuinka raportoin ? Eikö Sinulla ole omia asioita mistä tarttisi olla ensisijaisesti huolissaan ? Outoa jos ei niin olisi. - Markku_Meilo
minä vaan kirjoitti:
Minähän en ole myöntänyt mitään, en ole vain erinäisistä syistä halukas kommentoimaan asiaa jota on vuositolkulla täällä jauhettu.
Ja mitä sen ois väliäkään, MM pitää mielipiteensä ja minä omani ja toisaalta kun MM tietää tasan tarkasti kuinka asian selitän, niin katson kirjoittamiseni vain ajanhukaksi .
Sitäpaitsi MM on viesteissään käsitellyt kyllä molemmat puolet asiasta, joten lukija tehkööt ratkaisunsa minun puolestani, jos ei halua itse asiaan paneutua.
Mitä taas raportoimiseen tulee, niin miksi se Sinua niin kovasti vaivaa/kiinnostaa ? Eikös se ole minun asiani kuinka raportoin ? Eikö Sinulla ole omia asioita mistä tarttisi olla ensisijaisesti huolissaan ? Outoa jos ei niin olisi.>>Ja mitä sen ois väliäkään, MM pitää mielipiteensä
Kyse ei ole mielipiteestäni, kyse on Vt-seuran omalla materiaalilla osoitetusta asiasta. Loogisesti ajatellen kuittaat tuollaisella sanailulla uskosi kohteen materiaalin mielipiteeksi, jolla ei ole sinulle merkitystä. Tokihan tuollaiseen menettelyyn sinulla on täysi oikeus.
>>ja minä omani ja toisaalta kun MM tietää tasan tarkasti kuinka asian selitän,
Tuo ei pidä lainkaan paikkaansa, sinä et ole kertaakaan esittänyt Vt-seuran 607 2520=1914 -raamatullisuusväitteen perusteluja, kuten ei ole Vt-seurakaan. Siis kyse on RAAMATULLISUUSVÄITTEESTÄ, johon et ole kajonnut, kyse ei ole Vt-seuran perusteettomasta numerologiasta.
>> niin katson kirjoittamiseni vain ajanhukaksi .
Kissakin kuulema kiertää kuumaa puuroa.
>>Eikö Sinulla ole omia asioita mistä tarttisi olla ensisijaisesti huolissaan ? Outoa jos ei niin olisi.
Niinpä, joku toinen oli jokin aika sitten huolissaan tulevaisuudestani - outoa sikäli, että tuo joku toinen katsoo johdattamiseni oikealle tielle ajanhukaksi ?
- sillä minä
luotan ennemmin "Uskolliseen ja ymmärtäväiseen orjaan", kuin amatööriteologi Meiloon.
Miksi minun pitäisi luottaa "opettajiin" jotka eivät edes usko Jumalaan.
Orja-luokka on tuhat kertaa luotettavampi lähde.
Joten Meilo, joka ei usko Jumalaan, eikä Raamattuun, saa lähteineen jäädä omaan arvoonsa.- Markku_Meilo
>>[Ei kiinnosta]
Luulisi ihan vaan siksi kiinostavan, koska tuon 607 2520=1914 -laskelman julkinen kiistäminen on erotusperuste ja sitä pitäisi näin ollen puolustaa jos Raamattuun uskoo:
”...olkaa aina valmiit puolustautumaan jokaisen edessä, joka vaatii teiltä teissä olevan toivon perustetta, mutta tehkää se lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta.” (1. Pietarin kirje 3:15 UMK)
>>luotan ennemmin "Uskolliseen ja ymmärtäväiseen orjaan", kuin amatööriteologi Meiloon.
Jos et linkkiä katsonut, niin ihan vaan tiedoksesi, niin koko yhteenveto perustuu Vt-seuran matskuun bh-FI -kirja, UMK ja KIT. Loppuosa on Raamatun kreikan kieliopin asiantuntijoita.
>>Miksi minun pitäisi luottaa "opettajiin" jotka eivät edes usko Jumalaan.
En ole opettaja, esitin kysymyksen (jos et itse sitä huomannut), enkä haekaan närkästelijöitä, jotka eivät osaa olla vaiti, vaikka heillä ei ole mitään varsinaiseen kysymykseeni liittyvää sanomista.
>>Orja-luokka on tuhat kertaa luotettavampi lähde.
Tee ihmeessä palvelus koko palstan lukijakunnalle ja kerro kuinka tuo välheellisuusväittämäni torpataan.
>>Joten Meilo, joka ei usko Jumalaan, eikä Raamattuun, saa lähteineen jäädä omaan arvoonsa.
Nyt en heti ymmärrä, ensin Vt-lyyrikot ovat sinulle tuhat kertaa luotettavampia ja nyt bh-FI sekä Vt-seuran Raamatut saavat "jäädä omaan arvoonsa". Mitä sitten tulee Raamatun kreikan kielioppiin, niin sellaista Vt-seura ei edes uskalla tehdä, koska niin moni muu opetus edellyttäisi korjaamista. - Se on viisautta
...ovat eri asioita.
Jos jokin asia osoitetaan oikeaksi tutkimuksen perusteella, niin ei siinä uskonnolla ole mitään tekemistä.
Tutkittuun totuuteen uskotaan,kun ymmärretään asian sisältö.
Se ei ole uskonnon asiaa.
- lavanpalvelija
Vaikuttaa ilmeiseltä, että hallinto elimen olisi päästävä väärästä vuodesta 607 eKr. eroon jollain tapaa mahdollisimman kivuttomasti. Tämä on aikamoinen haaste kun nuoremman polven voidellut ovat yhä niin varovaisia.Tuollainen epäkohta on kipeä piikki lihassa ja nakertaa koko ajan Vartiotorni seuran uskottavuutta. Itse poistaisin erheen rohkeasti ja pikimmiten. Tämänhetkisen ymmärrykseni mukaan järjestöä se ei pitkään hetkauttaisi.
Kysymyksen oikaiseminen ei kuitenkaan korjaisi pakanain aikojen 2520 vuoden periodin yhteensopivuutta vuoden 1914 kanssa. Jeesuksen käyttämä futuuri pakanain ajoista puhuessaan näyttää varsin selkeältä.- Markku_Meilo
IKEAN kirkolliskokouksen kardinaalien keskuudessa on asiaa käsitelty ja sen mukaan todennäköisin tapa, jolla jäsenistöä viilataan edelleen linssiin on vuoden 1914 ylläpito. Se voidaan toteuttaa unohtamalla 607 ja 2520, mutta hehkuttamalla edelleen vuotta 1914. Käytännössä se tarkoittaa 607 2520=1914 -laskelman raamatullisuusväitteen hautaamista.
- on paljon...
Markku_Meilo kirjoitti:
IKEAN kirkolliskokouksen kardinaalien keskuudessa on asiaa käsitelty ja sen mukaan todennäköisin tapa, jolla jäsenistöä viilataan edelleen linssiin on vuoden 1914 ylläpito. Se voidaan toteuttaa unohtamalla 607 ja 2520, mutta hehkuttamalla edelleen vuotta 1914. Käytännössä se tarkoittaa 607 2520=1914 -laskelman raamatullisuusväitteen hautaamista.
liikkeitä. Missähän päin kokous tapahtui? Ei ollut lehdissä mainintaa.
- Markku_Meilo
on paljon... kirjoitti:
liikkeitä. Missähän päin kokous tapahtui? Ei ollut lehdissä mainintaa.
>>...liikkeitä.
Toki näin on.
>>Missähän päin kokous tapahtui?
Helsingin kaupungissa.
>>Ei ollut lehdissä mainintaa.
Ei ollut ei. - minä vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
>>...liikkeitä.
Toki näin on.
>>Missähän päin kokous tapahtui?
Helsingin kaupungissa.
>>Ei ollut lehdissä mainintaa.
Ei ollut ei.Uskon, että jotenkin se Raamattuun perustuu, koska Vartiotorni-seura niin sanoo. Olen vain niin tyhmä, etten oikein ymmärrä sitä itse.
- Markku_Meilo
minä vaan kirjoitti:
Uskon, että jotenkin se Raamattuun perustuu, koska Vartiotorni-seura niin sanoo. Olen vain niin tyhmä, etten oikein ymmärrä sitä itse.
Raamattua ei tähän kannata sekoittaa, mutta onneksi havaintoni mukaan Vartiotorniseura ei kuitenkaan opeta mitään sellaista mikä olisi Vartiotorniseuran opetuksen vastaista.
- Heidi Hänninen
Markku_Meilo kirjoitti:
Raamattua ei tähän kannata sekoittaa, mutta onneksi havaintoni mukaan Vartiotorniseura ei kuitenkaan opeta mitään sellaista mikä olisi Vartiotorniseuran opetuksen vastaista.
Hei
Onko tämä joku sisäpiiripalsta? Luonani käyvät jt:t selittivät vuodesta 1914, että Jeesus tuli silloin hallitsemaan (onko tämä nyt enkeli Mikael).
Lisäksi haluaisin tietää mikä on uskollinen orjaluokka. Raamatustani en ole sellaista löytänyt. - Markku_Meilo
Heidi Hänninen kirjoitti:
Hei
Onko tämä joku sisäpiiripalsta? Luonani käyvät jt:t selittivät vuodesta 1914, että Jeesus tuli silloin hallitsemaan (onko tämä nyt enkeli Mikael).
Lisäksi haluaisin tietää mikä on uskollinen orjaluokka. Raamatustani en ole sellaista löytänyt.>>Onko tämä joku sisäpiiripalsta?
No sikäli, että ei näitä juttuja ulkopuolinen ymmärrä.
>>Luonani käyvät jt:t selittivät vuodesta 1914, että Jeesus tuli silloin hallitsemaan
Näin Vt-seura nykyään opettaa, edellinen paluuvuosi oli 1874. Samoin vuoteen 1914 liitetään lopun ajan alku ja pakanain aikain päättyminen. Mitään noista asioista ei Raamatulla kyetä osoittamaan, itse asiassa Raamatulla voidaan kumota tuo vuosi 1914.
>> (onko tämä nyt enkeli Mikael).
Vt-seuran mukaan kyllä.
>>Lisäksi haluaisin tietää mikä on uskollinen orjaluokka. Raamatustani en ole sellaista löytänyt.
Nykyään sillä tarkoitetaan elossa olevaa osuutta siitä 144000 ryhmästä, nimitys tulee Jeesuksen vertauksessa olleesta palvelijasta/orjasta. Aiemmin se oli yksi henkilö, C.T. Russell, joka hoiti palvelijanvirkaa vielä 11 vuotta kuolemansa jälkeenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6703524Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002738Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211731Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771622Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔511575- 801540
Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101510Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3691508- 281369
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901263