Lestadiolaisuus on läpielämän "lahja"

Alvar Halkonen

Joku sanoo eronneensa lestadiolaisuudesta, mutta se aate ei lähde pesemälläkään. Se on aina taustalla koska mukulana on jumputettu (aivopesty), mm esim Helvettiin joudut, jos pienikin synti on anteeksi pyytämättä tunnollasi, tai et usko oikein!! pukeudu oikein.. ym

Loitontua liikkeestä voi, ja jos läheiset huomaa, että kilvoittelusi poikkeaa massasta, paremmin uskovat edesauttaa asiaa, olematta yhteydessä luopioon.. Korkeintaan neuvotaan syntistä tekemään parannus. Lestadiolaisuus el, vl ja muut lest-suunnat ovat pieniä vähemmistöjä uskontokunnissamme,

31

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näi on

      On aika paljon eroa sillä lähteekö henkilö vapauttavaan Kristus-uskoon, vai epäuskoon, siis maailman turuille.

      • 5+2

        Lapsena olin pakon edessä uskovainen.
        Pistää vihaksi että joka ilta oli pyydettävä vanhemmilta anteeksi kun on niin paha, (Vaikka en ollut kuin normaali lapsi).
        Nyt vanhempana ja oman arvostelukyvyn omaavana tiedän että asian olisi pitänyt olla juuri päinvastoin.
        Vanhemmat olivat suorastaan julmia ja epäoikeudenmukaisia, eivät koskaan pyytäneet anteeksi silloin eivätkä myöhemminkään.


      • teutatess
        5+2 kirjoitti:

        Lapsena olin pakon edessä uskovainen.
        Pistää vihaksi että joka ilta oli pyydettävä vanhemmilta anteeksi kun on niin paha, (Vaikka en ollut kuin normaali lapsi).
        Nyt vanhempana ja oman arvostelukyvyn omaavana tiedän että asian olisi pitänyt olla juuri päinvastoin.
        Vanhemmat olivat suorastaan julmia ja epäoikeudenmukaisia, eivät koskaan pyytäneet anteeksi silloin eivätkä myöhemminkään.

        Meillä , Pyydettiin silloin iltasin anteeksi kun omatunto kolkutti jostakin panhanteosta , ja
        vanhemmat pyysivät kyllä tarpeenmukaan myös useasi anteeksi , että silleen .
        Usko nyt kuitenkin kaikki synnit on anteeksi annettu, Jeesuksen Kristuksen nimessä ja
        sovinto veressä . Myös vanhempiesi synnit.


      • autuas Kristuksessa
        5+2 kirjoitti:

        Lapsena olin pakon edessä uskovainen.
        Pistää vihaksi että joka ilta oli pyydettävä vanhemmilta anteeksi kun on niin paha, (Vaikka en ollut kuin normaali lapsi).
        Nyt vanhempana ja oman arvostelukyvyn omaavana tiedän että asian olisi pitänyt olla juuri päinvastoin.
        Vanhemmat olivat suorastaan julmia ja epäoikeudenmukaisia, eivät koskaan pyytäneet anteeksi silloin eivätkä myöhemminkään.

        Tuo minkä sanoit ei muuten ollut lestadiolaisuutta. Sun vanhempas ovat olleet lakihenkisiä omavanhurskaita.
        Näitähän riittää liikkeessä harmiksi asti.

        Minun kodissani äiti ja isä anoivat aina ensiksi anteeksi kyyneleet silmissään, eikä se ollut mikään rutiini, vaan tapahtui silloin kun jotakin selkkauta oli ollut.

        Kiitos että kerroit meille tämän, se on oiva esimerkki siitä minne omavanhurskaus ihmisparan vie.
        Pahinta kaikesta on että Jumalan nimissä tehdään saatanallista tuhotyötä lapsille.


      • heskessi
        autuas Kristuksessa kirjoitti:

        Tuo minkä sanoit ei muuten ollut lestadiolaisuutta. Sun vanhempas ovat olleet lakihenkisiä omavanhurskaita.
        Näitähän riittää liikkeessä harmiksi asti.

        Minun kodissani äiti ja isä anoivat aina ensiksi anteeksi kyyneleet silmissään, eikä se ollut mikään rutiini, vaan tapahtui silloin kun jotakin selkkauta oli ollut.

        Kiitos että kerroit meille tämän, se on oiva esimerkki siitä minne omavanhurskaus ihmisparan vie.
        Pahinta kaikesta on että Jumalan nimissä tehdään saatanallista tuhotyötä lapsille.

        vahinko on kamala, vain Jeesus voi pelastaa


      • Paavikkkk

        joriset??


      • näi on
        Paavikkkk kirjoitti:

        joriset??

        Se oli erittäin selkeästi sanottu. Lestadiolaisuushan ei ole mikään pelastusti, vaan Jeesus. Liikkeestä voi lähteä Jeesukseen uskovana, mutta jos Jeesuksen kiellät, niin ei ole toivoa, ei sittenkään vaikka olisit kuinka lestadiolainen hyvänsä.


      • BOBITZA
        teutatess kirjoitti:

        Meillä , Pyydettiin silloin iltasin anteeksi kun omatunto kolkutti jostakin panhanteosta , ja
        vanhemmat pyysivät kyllä tarpeenmukaan myös useasi anteeksi , että silleen .
        Usko nyt kuitenkin kaikki synnit on anteeksi annettu, Jeesuksen Kristuksen nimessä ja
        sovinto veressä . Myös vanhempiesi synnit.

        Samoin meillä!KIITOS JEESUS! LÄMPÖÄ JOULUUN!


      • teuta
        BOBITZA kirjoitti:

        Samoin meillä!KIITOS JEESUS! LÄMPÖÄ JOULUUN!

        lämmintä Joulu rauhaa


      • kysyy haa

        höböttelet


      • Hjeem
        autuas Kristuksessa kirjoitti:

        Tuo minkä sanoit ei muuten ollut lestadiolaisuutta. Sun vanhempas ovat olleet lakihenkisiä omavanhurskaita.
        Näitähän riittää liikkeessä harmiksi asti.

        Minun kodissani äiti ja isä anoivat aina ensiksi anteeksi kyyneleet silmissään, eikä se ollut mikään rutiini, vaan tapahtui silloin kun jotakin selkkauta oli ollut.

        Kiitos että kerroit meille tämän, se on oiva esimerkki siitä minne omavanhurskaus ihmisparan vie.
        Pahinta kaikesta on että Jumalan nimissä tehdään saatanallista tuhotyötä lapsille.

        on lakihenkinen ollut,, kippee oppi.


      • lutterivel
        näi on kirjoitti:

        Se oli erittäin selkeästi sanottu. Lestadiolaisuushan ei ole mikään pelastusti, vaan Jeesus. Liikkeestä voi lähteä Jeesukseen uskovana, mutta jos Jeesuksen kiellät, niin ei ole toivoa, ei sittenkään vaikka olisit kuinka lestadiolainen hyvänsä.

        Mihin tarvitaan lesta-oppia? jos noin ajattelet? pelkkä perinneseura!! sii on


    • teuta

      eikö ole kivaa sanoi : EH. usein . vaikket sää olekkaan EH.

      • lopeta jo

        Kuinka niin tunnettu setä?

        Ei ol päät eik häntää sun jutuissas!


    • Anteeksi, saa mutta

      mutta käyn seuroissa 1-2krt vuodessa, ystävien takia, otan vastaan tapalestojen "kiva et tulit" heitot, minun koska nöyrryttävä, sillä lestat ei tule "heikolle matkamiehelle" vastaan, vaan korkeintaan tuomitsee helvettiin. Nimim "lapsena helvetillä peloteltu.
      Missä on armo, rakkaus..??

      • tietoa

        20 vuotta sitten liike oli menossa oikeaan suuntaan, mutta iisaksonilaisten kaapattua vallan liikkeen johdossa, se on ollut siitä asti pelkää alamäkeä kristinopillisesti opillisesti tarkasteltuna.
        Mut hei..., riippuen paikkakunnasta, sinä voit tavoittaa meitä evankelisia esikoislestadiolaisia. Vaatii vähän omatoimisuutta. Mutta esimerkiksi erilaisissa kuorotapahtumissa joita järjestetään kirkoissa, sinä tapaat heitä varmimmin. ("Laulunystävät", "Kevätesikot" ja "Pax deiv" kuorot ainakin, ovat näitä ystäviä).

        Mutta jos olet avaaja, niin tilanne näyttää vähän hankalalta, koska kulttuuriimme ei kuulu humalajuominen eikä Jumalan sanan vastainen seksuaalinen hurvittelu. Uskon kuitenkin että tälläiset tarpeet väistyvät kunhan tapaat rakastavia "jeesuslaisia".


      • roone rajas
        tietoa kirjoitti:

        20 vuotta sitten liike oli menossa oikeaan suuntaan, mutta iisaksonilaisten kaapattua vallan liikkeen johdossa, se on ollut siitä asti pelkää alamäkeä kristinopillisesti opillisesti tarkasteltuna.
        Mut hei..., riippuen paikkakunnasta, sinä voit tavoittaa meitä evankelisia esikoislestadiolaisia. Vaatii vähän omatoimisuutta. Mutta esimerkiksi erilaisissa kuorotapahtumissa joita järjestetään kirkoissa, sinä tapaat heitä varmimmin. ("Laulunystävät", "Kevätesikot" ja "Pax deiv" kuorot ainakin, ovat näitä ystäviä).

        Mutta jos olet avaaja, niin tilanne näyttää vähän hankalalta, koska kulttuuriimme ei kuulu humalajuominen eikä Jumalan sanan vastainen seksuaalinen hurvittelu. Uskon kuitenkin että tälläiset tarpeet väistyvät kunhan tapaat rakastavia "jeesuslaisia".

        Halkosen viestissä ei mainittu sexistä eikä viinasta? vai oletko selvinnäkijä-povari??
        """"""""""" lainaus avaus""""""""""""""""""
        oku sanoo eronneensa lestadiolaisuudesta, mutta se aate ei lähde pesemälläkään. Se on aina taustalla koska mukulana on jumputettu (aivopesty), mm esim Helvettiin joudut, jos pienikin synti on anteeksi pyytämättä tunnollasi, tai et usko oikein!! pukeudu oikein.. ym

        Loitontua liikkeestä voi, ja jos läheiset huomaa, että kilvoittelusi poikkeaa massasta, paremmin uskovat edesauttaa asiaa, olematta yhteydessä luopioon.. Korkeintaan neuvotaan syntistä tekemään parannus. Lestadiolaisuus el, vl ja muut lest-suunnat ovat pieniä vähemmistöjä uskontokunnissamme


    • katsoka Ylen elävä a

      Pahin lienee vl??

    • Kyllä kai jokainen on geeniensä ja kokemustensa summa.
      Olen yksi niistä joita pidetään loitontuneina. Osa pitää kai ihan luopiona, osa sallii olla siinä syrjällä, osalle en merkitse ilmeiseti mitään.

      Myönnän, ettei kymmenien vuosien ja tuhansien kokemusten muistoa ole helpåpo pyyhkiä pois enkä ole siihen aktiivisesti pyrkinytkään.

      En kuitenkaan voi hyväksyä ajattelua, että lähes kaikessa vastahankaan oleva olisi itse oikealla tiellä puhtaasti.
      Kristuksen ruumiissa on kaikenlaisia jäseniä ja uskon, että esikoisuus on kiinni siinä ruumiissa. Eri asia on kokonaan mikä on terveydentila.
      Jumalan sana sanoo: Jos yksi jäsen sairastaa niin kaikki muut kärsivät siinä ohessa.

      Onhan se luonnollisestikkin niin, että olemme vanhempiemme lapsia vaikka heistä kuinka irtisanoutuisimnme. Sukunäkö jää jokatapauksessa.

      • veljet Herrassa

        Sinun arvosi mitataan Jumalan rakkaudella, joka konkretisoitui Jeesuksen Kristuksen sovintokuolemassa.
        Kaikki me jotka Jeesuksessa kristuksessa olemme, olemme veljiä ja sisaria keskenämme. Myös me esikoislestadiolaiset, jotka uskomme Jeesukseen olemme yhtä perhettä kaikkien kanssa jotka tunnustavat Jeesuksen Herrakseen.

        Toinen kysymys on mitä ihmiset sinusta ajattelevat tai millä leimalla leimaavat, se on yhdentekevää pelastuksen kannalta. Jumalan lapsen tuomitseva tekee vain itselleen vahingon, ei tuomitsemalleen henkilölle.

        Myös se on totta että esikoislestadiolaisuudessa on paljon hyvää ja esimerkillistä, sellaista joka on Jumalan mielen mukaista, sellaista ei koskaan saa heittää pois.


      • bobitza

        Olen essu lapsuudesta lähtien.Nyt mua helpottaa Kirkossa käynti miltei enemmän.En kuitenkaan halua mitään yleistää.Essuistakin löytyy toki paljon puhdasta Jumalan Sanaa.Rukoilen vaan rohkeutta puhujille ynnä muille tuoda enempi totuutta ja valkeutta esiin!?Mistä kiikastaa?LÄMMÖLLÄpeppiina,Joulurauhaa kaikille! Muistakaamme Seimen Lasta ja mihin oloihin Hän syntyi!


      • bobitza
        veljet Herrassa kirjoitti:

        Sinun arvosi mitataan Jumalan rakkaudella, joka konkretisoitui Jeesuksen Kristuksen sovintokuolemassa.
        Kaikki me jotka Jeesuksessa kristuksessa olemme, olemme veljiä ja sisaria keskenämme. Myös me esikoislestadiolaiset, jotka uskomme Jeesukseen olemme yhtä perhettä kaikkien kanssa jotka tunnustavat Jeesuksen Herrakseen.

        Toinen kysymys on mitä ihmiset sinusta ajattelevat tai millä leimalla leimaavat, se on yhdentekevää pelastuksen kannalta. Jumalan lapsen tuomitseva tekee vain itselleen vahingon, ei tuomitsemalleen henkilölle.

        Myös se on totta että esikoislestadiolaisuudessa on paljon hyvää ja esimerkillistä, sellaista joka on Jumalan mielen mukaista, sellaista ei koskaan saa heittää pois.

        HALLELUJA!LÄMPÖÄ VELJELLE HERRASSA!SIUNATTUA JOULUA,LÄMMÖLLÄ peppiina


      • joel aaaa
        bobitza kirjoitti:

        Olen essu lapsuudesta lähtien.Nyt mua helpottaa Kirkossa käynti miltei enemmän.En kuitenkaan halua mitään yleistää.Essuistakin löytyy toki paljon puhdasta Jumalan Sanaa.Rukoilen vaan rohkeutta puhujille ynnä muille tuoda enempi totuutta ja valkeutta esiin!?Mistä kiikastaa?LÄMMÖLLÄpeppiina,Joulurauhaa kaikille! Muistakaamme Seimen Lasta ja mihin oloihin Hän syntyi!

        nyt vaimonkin hain maailmasta, ei yhteisiä lessu-ystäviä,, lapset ei sisäistä lessuoppia, kun ei pakoitettu seuroihin. kapinoi uskoa, evoluutio lähempänä silti, kunnioittavasti suhtautuvat raamattuun ja uskoviin 2000000 eri suuntaan...!! mäin männöö.


      • teuta
        joel aaaa kirjoitti:

        nyt vaimonkin hain maailmasta, ei yhteisiä lessu-ystäviä,, lapset ei sisäistä lessuoppia, kun ei pakoitettu seuroihin. kapinoi uskoa, evoluutio lähempänä silti, kunnioittavasti suhtautuvat raamattuun ja uskoviin 2000000 eri suuntaan...!! mäin männöö.

        Siinä on nykyisin havaittu suuria puutteita: esimerkisi ihminen ei koskaan olisi voinut kehittyä apinasta ,
        Siinä on niin iso kuilu että Simpanssin pään kiinnitys on aivan erilainen kuin ihmisen , ihmisen kallossa on
        Kolmas kuorikerros hermostolle joka puuttuu kaikilta muilta elollisilta , tuo kuilu kehitys opissa on niin
        suuri kuin 90´000´000 v. liian lyhyt .

        Toinen asia on , että kemiallista tietä syntyneet aminohapot ovat kaikki PARITTAISKIERTEISIÄ. pOLARISOIDUN VALON ALLA NIISSÄ ON YHTÄ PALJON VASEN JA OIKEAKÄTISIÄkierteitä . Kaikissa ELÄVISSÄ OLENNNOISSA
        ne ovat poikkeuksetta vasen - eli L-kierteisiä .Tälläisiä puhtaasti L-kierteisiä aminohappoja syntyy VAIN ELÄVÄSTÄ OLENNOSTA OLEVAN DNA- ohjelmoinnin kautta. Myös kemistit saavat niitä aikaan tarkoin ohjattuna
        prosessissa , mutta ei koskaan synny ohjaamattomien kemiallisten prosessien tietä .

        Kaikissa , eliöissä on DNA - molekyyleissä niiden syntyä , kasvua ja elämää ohjelmoiva tietokone koodijärjestelmää muistuttavcaa neljää koodimerkkiä käytävä "koneisto". Keskus " tietokoneen "lisäksi siinä on
        alitietokoneita "eri elimiä ja prosesseja ohjelmoimassa sekä "päätteet" niissä ja soluissa . Näillä on kyky "lukea" niille koodimerkkeinä tulevat ohjeet ja toimia niiden mukaan . Tässä vielä ajatellaan sitä kun jokin olio
        tekee pienen on kaikissa jokin osa äitiä ja isää , eli Eko taitaa tulla pois kirjoitetuksi .


      • TTTTT+TTTTTTT
        teuta kirjoitti:

        Siinä on nykyisin havaittu suuria puutteita: esimerkisi ihminen ei koskaan olisi voinut kehittyä apinasta ,
        Siinä on niin iso kuilu että Simpanssin pään kiinnitys on aivan erilainen kuin ihmisen , ihmisen kallossa on
        Kolmas kuorikerros hermostolle joka puuttuu kaikilta muilta elollisilta , tuo kuilu kehitys opissa on niin
        suuri kuin 90´000´000 v. liian lyhyt .

        Toinen asia on , että kemiallista tietä syntyneet aminohapot ovat kaikki PARITTAISKIERTEISIÄ. pOLARISOIDUN VALON ALLA NIISSÄ ON YHTÄ PALJON VASEN JA OIKEAKÄTISIÄkierteitä . Kaikissa ELÄVISSÄ OLENNNOISSA
        ne ovat poikkeuksetta vasen - eli L-kierteisiä .Tälläisiä puhtaasti L-kierteisiä aminohappoja syntyy VAIN ELÄVÄSTÄ OLENNOSTA OLEVAN DNA- ohjelmoinnin kautta. Myös kemistit saavat niitä aikaan tarkoin ohjattuna
        prosessissa , mutta ei koskaan synny ohjaamattomien kemiallisten prosessien tietä .

        Kaikissa , eliöissä on DNA - molekyyleissä niiden syntyä , kasvua ja elämää ohjelmoiva tietokone koodijärjestelmää muistuttavcaa neljää koodimerkkiä käytävä "koneisto". Keskus " tietokoneen "lisäksi siinä on
        alitietokoneita "eri elimiä ja prosesseja ohjelmoimassa sekä "päätteet" niissä ja soluissa . Näillä on kyky "lukea" niille koodimerkkeinä tulevat ohjeet ja toimia niiden mukaan . Tässä vielä ajatellaan sitä kun jokin olio
        tekee pienen on kaikissa jokin osa äitiä ja isää , eli Eko taitaa tulla pois kirjoitetuksi .

        asioita laboratoriossaan, niinkuin pukki korvatunturilla., lopputulema on uskonasia molemmissa!!!;))
        äm män per cee = < wc= yhtälö mahdoton!!


      • kanssa kitjoittaja
        TTTTT+TTTTTTT kirjoitti:

        asioita laboratoriossaan, niinkuin pukki korvatunturilla., lopputulema on uskonasia molemmissa!!!;))
        äm män per cee = < wc= yhtälö mahdoton!!

        Montaa juttua ja se on hyvä..


      • yx lähimmäinen
        kanssa kitjoittaja kirjoitti:

        Montaa juttua ja se on hyvä..

        Hyvähän se on että teukin pohtii asioita. Kunhan pohtisi muualla, ettei tekisi sitä julkisesti koko maailman edessä. Tämä edellinen puolestaan johtuu puutteellisesta luetun teksti ymmärtämisestä ja kyvyttömyydestä tuottaa selkeätä ymmärrettävää ja johdonmukaista tekstiä.

        Sille ei tietenkään itse voi mitään. Minua hämmästyttävää eniten se, että huomaako itse ollenkaan vaikeata tilannettaan? Olen varma että ongelma on tullut ilmi jo aikanaan koulussa. Päätellen tästä, oletan ettei hän voi olla tietämätön ongelmastaan. Kun häntä huomauttaa asiallisesti tästä, niin saa käsittämättömän ryöpyn niskaansa. Sen sijaan että hän hyökkäilee kiivaasti ja syyttelee muita olisi nöyrä ja kertoisi että hänellä tosiaan on vaikeuksia tässä asiassa ja toivoisi että muut ymmärtäisivät häntä. Silloin kohtelu olisi tykkänään toisenlaista ja itselläkin olisi rauhallisempi ja turvallisempi olo toisten keskellä. Ihminen on arvokas Jumalan luomana, ja saamamme lahjat ovat yksilöllisiä. Ei ole häpeä jos kirjoittaminen ja lukeminen eivät onnistu, silloin Jumala on tarkoittanut toiset askareet.


      • 5+20
        yx lähimmäinen kirjoitti:

        Hyvähän se on että teukin pohtii asioita. Kunhan pohtisi muualla, ettei tekisi sitä julkisesti koko maailman edessä. Tämä edellinen puolestaan johtuu puutteellisesta luetun teksti ymmärtämisestä ja kyvyttömyydestä tuottaa selkeätä ymmärrettävää ja johdonmukaista tekstiä.

        Sille ei tietenkään itse voi mitään. Minua hämmästyttävää eniten se, että huomaako itse ollenkaan vaikeata tilannettaan? Olen varma että ongelma on tullut ilmi jo aikanaan koulussa. Päätellen tästä, oletan ettei hän voi olla tietämätön ongelmastaan. Kun häntä huomauttaa asiallisesti tästä, niin saa käsittämättömän ryöpyn niskaansa. Sen sijaan että hän hyökkäilee kiivaasti ja syyttelee muita olisi nöyrä ja kertoisi että hänellä tosiaan on vaikeuksia tässä asiassa ja toivoisi että muut ymmärtäisivät häntä. Silloin kohtelu olisi tykkänään toisenlaista ja itselläkin olisi rauhallisempi ja turvallisempi olo toisten keskellä. Ihminen on arvokas Jumalan luomana, ja saamamme lahjat ovat yksilöllisiä. Ei ole häpeä jos kirjoittaminen ja lukeminen eivät onnistu, silloin Jumala on tarkoittanut toiset askareet.

        että olet yhtän parempi . olen kuullut että pahaa saat aikaiseksi sinäkin.


      • Jumalan luoma
        5+20 kirjoitti:

        että olet yhtän parempi . olen kuullut että pahaa saat aikaiseksi sinäkin.

        Olen yrittänyt tehdä selväksi että sinusta ei ominaisuuksiesi vuoksi ole kirjoittajaksi täällä. Siitä on kysymys.
        Sinulla on toisenlaiset lahjat, - Jumala on tarkoittanut sinulle toisenlaiset askareet. Lysy Jumalalta mihin hän sinua tahtoisi käyttää.

        Vertailu toisiin ei ole tervettä, Jumala on luonut meidät ainutkertaisiksi YSKILÖIKSI, jokaisen omaa tehtäväämme varten ja varustanut lahjoillaan siihen tehtävään. Tuo sinun aliarvioiva ja halveksiva asenteesi muita kohtaan on äärimmäisen kuvottavaa, siitä on päästävä nyt eroon, ihan välttämättä.


      • 19+11
        TTTTT+TTTTTTT kirjoitti:

        asioita laboratoriossaan, niinkuin pukki korvatunturilla., lopputulema on uskonasia molemmissa!!!;))
        äm män per cee = < wc= yhtälö mahdoton!!

        Siinä on kaikki asiaa , ne jotka ei sitä ymmärrä ei ymmärrä muutakaan .


      • voi voi sentään
        19+11 kirjoitti:

        Siinä on kaikki asiaa , ne jotka ei sitä ymmärrä ei ymmärrä muutakaan .

        Kun itse kysyy ja itse vastaa, niin silloin saa aina mieleisensä vastauksen :-)))

        Pitikö sun jo noin alas vajota?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      13
      1977
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      108
      1764
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      115
      1247
    4. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      1004
    5. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      134
      947
    6. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      87
      892
    7. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      66
      741
    8. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      38
      728
    9. Mies jos ottaisit yhteyttä

      Minuun.. kysyisit vaikka että mitä kuuluu? Eihän se paha ois..
      Ikävä
      47
      693
    10. On oltava hyvin varovaisia siinä, miten käytämme sanaa ikuisuus

      Aloitetaan tarkastelemalla sanaa ”ikuinen” tai ”loputon” Raamatussa. G. Campbell Morgan on yksi historian tunnetuimmista
      Hindulaisuus
      228
      673
    Aihe