Eli ystäväni on samassa pankissa töissä missä minulla on tili. Pystyykö hän seuraamaan ilman lupaani tilitietojani?
Näkeekö pankkivirkailija tilitietoni
14
5946
Vastaukset
- jos tietää
.... jos tietää henkilötunnuksesi, pääsee tilitietoihin - toki pankista saat tietää, kuka on tilitietojasi katsonut, jos sinulla on epäilyksiä aiheettomasta tutkiskelusta.
Kaverin tiskillä ei kyllä kannata asioida, jos tietonsa haluaa salata.- aloittaja143
Näkeekö hän syntymäaikani perusteella tiedot, vai tarviiko hän koko hetun? Ahdistavaa mielestäni,koskaen raha-asioistani muutenkaan puhu.
- Riittää...
aloittaja143 kirjoitti:
Näkeekö hän syntymäaikani perusteella tiedot, vai tarviiko hän koko hetun? Ahdistavaa mielestäni,koskaen raha-asioistani muutenkaan puhu.
Nimi ja syntymäaika riittää tietojen hakemiseen. Sotua ei tarvita, koska samalla alueella tuskin montaa saman nimistä ja ikäistä asuu. Eli osoitetiedon perusteella pystyy kyllä yksilöimään.
Tosin kaikesta virkailijan touhuista jää logiin tieto, jos halutaan myöhemin tarkistaa.
Nim: Pankin IT:ssä työskentelevä
- SalliSalainen29
Niin soita sinne pankinjohtajalle ja kysy miten menetellä?
Ystävääsi tosin koskee pankkisalaisuus. - Älä menetä yöuniasi
"Pystyykö hän seuraamaan ilman lupaani tilitietojani? "
Käsittääkseni pankkivirkailija saa katsoa tietyn ihmisen tietoja vaan jos hän asioi tämän kanssa. Eli omin päin pankkivirkailijat eivät käsittääkseni saa plarata ihmisten tietoja läpi. Ja jos henkilötunnus tarvitaan tietojen katseluun niin tuskin kaverisi pystyy tietojasi katselemaan ellei hän tiedä henkilötunnustasi.
Minulla on vuokraemäntä konttorinjohtajana pankissa jossa minä olen asiakkaana ja periaatteessa hän voisi käydä katsomassa tilitietojani kun hän luonnollisesti tietää henkilötunnukseni kun sitä on tarvittu luottotietojen tarkistamisessa yms. vuokrasuhteen alkuvaiheessa. En kuitenkaan ole menettänyt yöuniani miettien sitä katsooko vuokraemäntäni tilitapahtumiani vaiko ei.
Luonnollisestihan pankkisalaisuus koskee kaikkia pankkilaisia ja heillä on tiukat salassapitopykälät kirjattu työsopimuksiin joten vaikka kaverisi olisi sattunut näkemään tilitietosi ei hän saa niistä kenelläkään ulkopuoliselle puhua. Salassapitopykälien rikkomisesta on seurauksena potkut ja useimmiten myös isot sakot joten niitä ei kannata kenenkään rikkoa.- SYPPI oli hyvä
Hyvä pankkilainen!
Uskotsetko itsekään tuohon vuodatukseesi?
Älä puolustele rikkomukseasi. - Saldo ------------
SYPPI oli hyvä kirjoitti:
Hyvä pankkilainen!
Uskotsetko itsekään tuohon vuodatukseesi?
Älä puolustele rikkomukseasi.työssä ja kyttäsi poikansa vaimon tilin, ainakin kerran.
Anoppi oli soittanut ystävälleni ja kertonut HUOMANNEENSA että ystäväni tili oli miinuksella.
Oli kuulemma laittanut omistaan sinne.
Miten ystävällistä, kuinka sen nyt ottaa.
Ystäväni oli aivan hiilenä koko päivän. - Näin meillä
Saldo ------------ kirjoitti:
työssä ja kyttäsi poikansa vaimon tilin, ainakin kerran.
Anoppi oli soittanut ystävälleni ja kertonut HUOMANNEENSA että ystäväni tili oli miinuksella.
Oli kuulemma laittanut omistaan sinne.
Miten ystävällistä, kuinka sen nyt ottaa.
Ystäväni oli aivan hiilenä koko päivän.Ei ongelmia, kun avaat tilin muutamassa muussakin pankissa. Silloin ei pankian henkilökunta tiedä kun sen kyseisen pankin saldotiedot.
- vanha hyvä sääntö:
Näin meillä kirjoitti:
Ei ongelmia, kun avaat tilin muutamassa muussakin pankissa. Silloin ei pankian henkilökunta tiedä kun sen kyseisen pankin saldotiedot.
Älä pidä velkojasi ja rahojasi samassa pankissa. Koskaan.
- kupulisjekkuu
vanha hyvä sääntö: kirjoitti:
Älä pidä velkojasi ja rahojasi samassa pankissa. Koskaan.
Erittäin hyvä neuvo. Koskaan ei voi tietää.
- Para Doksi
Tuossa aloitus lauseessa on ristiriita: "eli ystäväni.....seuraamaan ilman lupaani...."
Jos hän on ystäväsi, hän ei seuraa tietojasi ilman lupaasi. Jos hän seuraa, hän ei ole ystäväsi.
Mutta asiaan: Kyllä, pankkivirkailijat näkevät kaikkien asiakkaiden tilitiedot. - Sampo-päällikkö
Luuletko että jotakuta kiinnostaa?
Tai että jollain olisi päivästä toiseen aikaa alkaa seurailla jonkun tilitapahtumia?
Itse oletan, että pankissä työntekijät tekevät TÖITÄ. Ei kukaan istu koneella "surffailemassa" kaverien, ystävien ja tuttavien tilitietoja! Ei yksinkertaisesti ole aikaa!
Ja jos ystäväsi joskus jäisi kiinni tilitietojesi urkkimisesta, niin eikö olisikin kiva kun saisit järjestettyä hänelle potkut?! Potkuthan siitä seuraa, jos työajalla katselee ihmisten tilitietoja ILMAN SYYTÄ. Tämä asia käydään pankissa läpi, kun uusi työntekijä palkataan. Siis se, että muiden kuin sen hetkisen asiakkaan tilitietoja EI KATSELLA.
Varmaan hyvin ymmärrät, ettemme me Sampo Pankissakaan koko työaikaamme vietä Nalle Wahlroosin pankkitilin rahaliikennettä sivusta seuraillen ;)- Freola9
Itse olen huomannut erääs Sampo Pankin konttorin henkilökunnan koko konttorin voimin surffailevan verkossa. On ihan Sampo Keskuksen vieressä mutta eipä heillä muutakaan tekemistä ole kun satunnaiset mummot & romanit vaan välillä täyttää akvaarion, muuten siellä käy eräs heppu tallettelee rahatilityksiä
4 kertaa päivässäkin. Liekö sitten Sampo pankin Ghost client. - realismia kehiin
Koskaan ei pidä aliarvioida ihmisten uteliaisuutta, se on viihdettä parhaimillaan, siitä elää 7-päivää roskalehdetkin.Millä sen asiakas todistaa että tiliä on tutkittu uteliaisuuttaan, jos epäilyttää, niin ainut keino on vaihtaa pankkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232