Hammasimplantin muotoilu?

Ruman muotoinen

Voiko hammasimplanttia muotoilla muovilla tai laittaa vaikka laminaatin päälle?

Tosiaan kirjoitin jo tuossa alempana ja en ole tyytyväinen implanttini ulkomuotoon. Ikenen ja implantin väliin jää raot hampaan molemmin puolin, mutta niiden ikenien pitäisi kai kasvaa vielä peittämään ne raot? (näin hammaslääkäri sanoi, että ien kasvaa ja peittää ne rajat ajan kanssa). Mutta silti implantin muoto on aivan törkeän ruma! Ei yhtään samanlainen kuin väliaikainen hammas, minkä mukaan tämä pysyvä hammas piti valmistaa.

Tätä hammasta ei voi kuulemma enää poistaa, kun se on kiinnitetty. Eli oman pohtimiseni jälkeen ainut vaihtoehto olisi laminaatti tai muovilla muotoilu, jos se onnistuu implantin päälle?

Masentaa, sillä rahaa tähän hupiin kului se pari tonnia ja lopputulos on tämä!

Tietääkö joku yksityisten hammaslääkärien potilasasiamiehistä? Eli mihin ottaisin yhteyttä, kun olen niin epätyytyväinen.

Olen myös miettinyt käyntiä toisella hammaslääkärillä ja kysyä hänen mielipidettään ja selvittää, onko mitään tehtävissä :(

7

2182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Semmosia-

Paikkailla, se on kruunun vaihto joka auttaa eli otappa yhteys hoitaneeseen hammaslääkäriin eli mene hänen luokse neuvottelemaan. Kyllähän hampaalla jokin takuu tulisi olla!

• ap.

Soitin kyllä hammaslääkärille ja sanoin, etten ole ollenkaan tyytyväinen kruunuun. Sanoin, että se on ruman muotoinen ja tosiaan raot näkyvät ikenen ja kruunun välistä todella rumasti! Ja sanoin, ettei vastaa ollenkaan sitä väliaikaista hammasta, jonka mallin mukaan tämä piti valmistaa. Väliaikaisen hampaan muodosta tykkäsin, ei näkynyt raot ym.

Hammaslääkäri sanoi, ettei voi enää poistaa kruunua, kun se on kiinnitetty. Ei sitä kai sitten saa irti!! Siksi kyselin täältä näitä muovi/laminaatti ym. korjailuja siihen.

Hammaslääkärin kanssa sovittu, että menen uudestaan ensi vuoden puolella ja katsotaan onko ikenet kasvaneet peittämään kolot. Ja sanoi, että muovia voidaan laittaa viereisiin hampaisiin! Se kun ei tähän ongelmaan auta. Hammaslääkäri ei sitä meinannut millään ymmärtää, että olen tosi pettynyt tähän kruunuun. Siis selitteli vaan.. Plaah. Ketuttaa niin paljon!

Aion olla yhteydessä esim. potilasasiamieheen tms, jos tämä asia ei ratkea muuten.

• Kerrotko
        ap. kirjoitti:

Soitin kyllä hammaslääkärille ja sanoin, etten ole ollenkaan tyytyväinen kruunuun. Sanoin, että se on ruman muotoinen ja tosiaan raot näkyvät ikenen ja kruunun välistä todella rumasti! Ja sanoin, ettei vastaa ollenkaan sitä väliaikaista hammasta, jonka mallin mukaan tämä piti valmistaa. Väliaikaisen hampaan muodosta tykkäsin, ei näkynyt raot ym.

Hammaslääkäri sanoi, ettei voi enää poistaa kruunua, kun se on kiinnitetty. Ei sitä kai sitten saa irti!! Siksi kyselin täältä näitä muovi/laminaatti ym. korjailuja siihen.

Hammaslääkärin kanssa sovittu, että menen uudestaan ensi vuoden puolella ja katsotaan onko ikenet kasvaneet peittämään kolot. Ja sanoi, että muovia voidaan laittaa viereisiin hampaisiin! Se kun ei tähän ongelmaan auta. Hammaslääkäri ei sitä meinannut millään ymmärtää, että olen tosi pettynyt tähän kruunuun. Siis selitteli vaan.. Plaah. Ketuttaa niin paljon!

Aion olla yhteydessä esim. potilasasiamieheen tms, jos tämä asia ei ratkea muuten.

Kuinka kävi, ap?

• Valehtelevia lääkäre
        ap. kirjoitti:

Ihan P***ka puhetta ettei kruunua muka saisi irti kun se kerran on laitettu paikalleen. Mulla on irroitettu monta kertaa. Se on ruuvilla kiinni siinä implantti"ruuvissa" joka on porattu leukaluuhun. Ruuvin kannan päällä on sitä samaa paikka-ainetta mitä paikkauksessakin käytetään ja sen saa kyllä pois niinkuin minkä takansa paikan.

Minullekin sanottiin, että ikenet tulee peittämään ne kamalat raot, mutta eipä ne mihinkään ole peittyneet. Ikeniä on jouduttu kyllä leikkelemään (laserilla), kun ne on kasvaneet ihan miten sattuu, mutta ei niistä riekaleista ole ollut rakoja peittämään. Kruunut on myöskin todella rumat ja ihan eriparia viereisten hampaiden kanssa.

Ethän ole suostunut mihinkään viereisten hampaiden muovittamiseen tai muihin epämääräisiin korjailuihin. Uusi kruunu on ainoa oikea ratkaisu ja se pitää saada samaan hintaan hammaslääkäriltä, joka alkuperäisen teki miten sattuu. Itse saan korvauksen potilasvakuutuksesta.

• implantteja
        Valehtelevia lääkäre kirjoitti:

Ihan P***ka puhetta ettei kruunua muka saisi irti kun se kerran on laitettu paikalleen. Mulla on irroitettu monta kertaa. Se on ruuvilla kiinni siinä implantti"ruuvissa" joka on porattu leukaluuhun. Ruuvin kannan päällä on sitä samaa paikka-ainetta mitä paikkauksessakin käytetään ja sen saa kyllä pois niinkuin minkä takansa paikan.

Minullekin sanottiin, että ikenet tulee peittämään ne kamalat raot, mutta eipä ne mihinkään ole peittyneet. Ikeniä on jouduttu kyllä leikkelemään (laserilla), kun ne on kasvaneet ihan miten sattuu, mutta ei niistä riekaleista ole ollut rakoja peittämään. Kruunut on myöskin todella rumat ja ihan eriparia viereisten hampaiden kanssa.

Ethän ole suostunut mihinkään viereisten hampaiden muovittamiseen tai muihin epämääräisiin korjailuihin. Uusi kruunu on ainoa oikea ratkaisu ja se pitää saada samaan hintaan hammaslääkäriltä, joka alkuperäisen teki miten sattuu. Itse saan korvauksen potilasvakuutuksesta.

Implanttikruunuja on kahta eri tyyppiä: ruuvattavia ja sementoitavia. Tilanteesta riippuu, kumpi valitaan. Jos kruunu on kiinni ruuvilla, ruuviaukon päällä on muovia, joka on helposti poistettavissa ja kruunu uusittavissa/korjattavissa. Jos kruunu taas on sementoitu implantissa olevan jatkeen päälle, sitä ei saa rikkomatta irrotettua. Sementoitava kr valitaan usein ulkonäkösyistä (ruuviaukko tulisi näkyvään tai muuten hankalaan kohtaan), etenkin käytetään etuhampaissa.

Ikenen kasvu voi kestää kuukausia. Toisilla sitä ei tapahdu ollenkaan.

• valehtelevia....
        implantteja kirjoitti:

Implanttikruunuja on kahta eri tyyppiä: ruuvattavia ja sementoitavia. Tilanteesta riippuu, kumpi valitaan. Jos kruunu on kiinni ruuvilla, ruuviaukon päällä on muovia, joka on helposti poistettavissa ja kruunu uusittavissa/korjattavissa. Jos kruunu taas on sementoitu implantissa olevan jatkeen päälle, sitä ei saa rikkomatta irrotettua. Sementoitava kr valitaan usein ulkonäkösyistä (ruuviaukko tulisi näkyvään tai muuten hankalaan kohtaan), etenkin käytetään etuhampaissa.

Ikenen kasvu voi kestää kuukausia. Toisilla sitä ei tapahdu ollenkaan.

Ok, mutta ei kai se implantti siitä rikkoonnu, jos tuollaisen sementoidun kruunun irroittaa??? Mitäs sen on väliä, jos se epäonnistunut kruunu menee irroittaessa rikki.

Mulla ei ole kasvanut muita kuin epämääräisiä ikenen riekaleita kruunun alle ja implantti on siis laitettu jo vuosia sitten.

• Anonyymi

uusi kruunu maksaa yli 600 €/kpl , mulle tehtiin 1991 yläleuan epäonnistunut silta ,
      silloin klinikka oli A&O , nyt se on Kotihammas , 8 kpl omia hampaita hiottiin piikeiksi,
      niiden päälle Virossa valmistetut kuoret eli kruunut joista jokainen oli liian suuri ,
      nuo kestivät suussa vain 10v , myös 1963 mulle laitettiin kruunut kulmahampaisiin,
      ne omat hampaat murentui ja hampaat oli poistettava , tilalle proteesi ,
      1991 kynsi mahtui kruunun ja hampaan väliin , niinpä sain vaikean karieksen molempiin
      leukoihin , poskihampaista alkoi mätäneminen , jokainen kruunuhammas piti repiä
      pois ja tilalle implantti , sama juttu alaleukaan , nyt lähes kaikki hampaat on implantit,
      maksanut yli 50,000€ viime 25v aikana , PASKA HOMMA KUN JOKA 2, VUOSI PITI
      AINA MENNÄ TEETTÄMÄÄN IMPLANTTI , ONNEX VIROSSA SAIN 10 HALPAA
      IMPLANTTIA 20V SITTEN, NYT NUO MAKSAA SAMAN KUIN TÄÄLLÄ ELI 1300 €,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1536
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1206
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      227
      1189
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      267
      1058
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      989
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      960
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      953
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      929
    9. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      802
    10. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      797
    Aihe