Kyselisin millaisia invalideille sopivia asuntoja olisi helsingissä tai Tre:lla olen 19v kohta 20 ja tekis niin mieli jo muuttaa omilleni...pärjään kyllä kaikien maksujen suhteen mutta olisko vinkkei mist löytäis?
Invalidi
4
535
Vastaukset
- Toinen inva
Millainen asunnon pitäisi olla? Uusi? Vanha? Hyvällä alueella? Halpa? Millaiset kulkuyhteydet? Pitääkö olla tilaa usealle pyörätuolille vai käveletkö vain huonosti?
Katsele vuokrailmoitussivuja ja kiinnitä huomiota kuviin ja pohjapiirrustuksiin.Kannattaa katsoa ns. Senioriasuntoja, ainakin PK-seudulla niitä löytyy aika paljon. Yleensä yhtiöjärjestyksessä määritellään asukkaan vähimmäisiäksi 55-, tai 60-vuotta, mutta invaliditeetti poistaa ikärajan. Kaikki asunnot ovat täysin esteettömiä, ja yleensä yhtiöissä on tavallista paremmat yhteistilat, kuten kokoontumistiloja, uima-altaita jne. Yhtiössä voi myös esim. käydä hieroja kerran viikossa, tai vastaavaa, jokainen toki maksaa omat kulunsa näiden palveluiden suhteen. Kyseessä ei toisaalta ole mikään palvelutalo, eli ei ole hoitohenkilökuntaa, hälytysnappeja ym. Eli tavallinen taloyhtiö, joka on suunniteltu vanhusten, ja invalidien tarpeisiin..
- Invaaaa
Vanha ok,aika keskustassa vois olla kyll minun mielestäni ja HALPA! sekä no tottakai junaasemalle elppo päästä ja bussiasemalle :D ja siis yhdelle tuolille :) en pysty kävelee olleskaa
- Mä vaan
Invaaaa kirjoitti:
Vanha ok,aika keskustassa vois olla kyll minun mielestäni ja HALPA! sekä no tottakai junaasemalle elppo päästä ja bussiasemalle :D ja siis yhdelle tuolille :) en pysty kävelee olleskaa
Hei, tiesithän että sinulla on oltava omakotitalossa riuskea ja osaava henkilökohtainen avustaja, joka tekee puutarhatyöt ja talvella lumityöt. Maksua vastaan saat korjaajan asuntoon, jos esim. pitää käydä katolla tarkastamassa röörit (kevät syksyhommia, lehdet puista tukkii..). Tiesithän, että halpa ei ole koskaan hyvää. Kiinteistössä on tajuttomat sähkölaskut, takkaan pitää laittaa puita, (ne pitää tilata ja laitattaa kasaan ja vielä hakea tarpeellinen määrä sisälle..), jätevesimaksut (jokainen litra maksaa sekä puhtaana että likaisena), jätemaksut siitä, että jätteet viedään kaatopaikalle, kiinteistövero, talon vakuutukset... ja mitähän muuta unohtui. harva yksinäinen tervekään selviää kaikesta. yleensä kiinteistön omistaa pariskunta, jotka molemmat töissä /hyvät tulot ja molemmilla on autot.
Suosittelen max rivaria, missä oma talonmies tai kiinteistöyhtiö. Yleensä rivareissakin on sääntö, että vuorotellen asukkaat tekevät lumenluonti-työt viikottain ja keväällä ja kesällä pakolliset pihatyöt muuten.
Maksua vastaan näistäkin selviää.
Jos rivarit laitat, kannattaa laitattaa terassille lasiparveke, koska se pidentää puutarhasta nauttimista.
Ja liuskat alas pihamaalle ja kivetykset niihin kohtaan, missä itse olet.
Helpoimmalla pääsisit, jos katselisit todellakin niitä senioritaloja, jossa asiat on jo valmiiksi mietitty kulkemisen ja turvallisuuden puolesta. On olemassa jotain auntoloitakin, mutta niistä varmasti tiedätkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5161568- 641166
- 61862
- 61845
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18837Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691