Elämänlaatua Tuusulassa

laatuaik

Elämänlaatu on ihan toista kuin Helsingissä pienessä kyläyhteisössä, jossa ei ole sosiaalista asumista, ei somaleja, mustalaisia, kerjäläisiä, juoppoja tai narkomaaneja. ...

Ehkä kuuluisin kehyskuntien "kyläyhteisö" taitaa olla Tuusulan Jokela. Eli ei kannata yleistää suuntaan toiseen "kyläyhteisöjen" onnellista harmoniaa tai keskustan sosiaalisia ongelmia. Surullista on se, että osa Jokelaan kaltaisille alueille muuttaneista on perustellut päätöstään sillä, että lapset pääsevät kouluun jossa on vain (omistus) pientaloissa asuvien perheiden lapsia eikä pahamaineisten vuokratalojen asukkaita.

On aika huolestuttavaa, että ihmiset haluavat jopa rodullisesti "puhtaisiin" läpeensä keskiluokkaisiin asuinalueisiin. Kun naapureiden kanssa ei puhu, niin sekään ei haittaa, että yhä useammin myös pientaloalueiden naapurustossa on venäjää äidinkielenään puhuvia. He eivät kuitenkaan päältäpäin näytä erilaisilta ja se ilmeisesti on tärkeää?

8

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meizi83

      Kuulostaa ihan mukavalle ja tavoittelemisen arvoiselle. On suuri sääli, että moni asuinalue on pilattu ottamalla mamuja ja sosiaalitapauksia. Ylipäätänsä jo vuokra-asuminenkin aiheuttaa karmeasti häiriötä, se kun houkuttelee paikalle kaikenlaisia arjensankareita.

      Sossut ym. pitäisi täysin eristää tavallisista Suomalaisista, jotka käyvät töissä ja itse maksavat asumisensa. Tälläiset tapaukset ei tuo mitään lisäarvoa (ei ns. rikastuttavaa vaikutusta, edes henkistä) naapureina.

      • ex-stad

        Olen ajatellut muuttavani Jokelaan ja työllistymisestä paikkakunnalla olisi hyvä tietää etukäteen. Mitä töitä Jokelasta löytyy?


      • Työtä vieroksuva
        ex-stad kirjoitti:

        Olen ajatellut muuttavani Jokelaan ja työllistymisestä paikkakunnalla olisi hyvä tietää etukäteen. Mitä töitä Jokelasta löytyy?

        niitä riittää täällä Jokelassa, Työkalut saat jokelan rautiasta.


      • tosissaa
        ex-stad kirjoitti:

        Olen ajatellut muuttavani Jokelaan ja työllistymisestä paikkakunnalla olisi hyvä tietää etukäteen. Mitä töitä Jokelasta löytyy?

        Kukkuluuruu??? - on nähkääs monta ringissä jotka tätä virttä veissaa!!!


    • Elämä helvetissä

      Kyllä niitä ilmanpilaajia tänne mahtuu ihan tarpeeksi. Lähden Tuusulasta huotsinnevadaan heti kun siihen vain on mahdollisuus. Olen saanut tarpeekseni naapurin kahdesta räkyttävästä rakista, jotka jostain syystä jaksaa räkyttää tuntitolkulla yhteenmenoon. Naapurit itse istuu perse tuolilla sisällä eivätkä tee mitään. Kakarat katkoo kiusallaan pensasaitaa ja kävelevät pihamme läpi astuen kukkien ja kasvimaan päälle. Jääkiekolla on kolhittu autoa. Itse jouduin korjauksen maksamaan, koska kuulemma emme voi todistaa heidän kakaroiden sen tehneen...meillä ei ole edes mailaa talossa, että se siitä. Jalkapallolla pamautettu kukka-amppeliin joka meni rikki ja se levisi terassille ja pari kertaa on pallo katkonut kukkaistutuksia pihallamme. Pelottavaa on myös se että ammutaan kuula-aseilla ikkunoihin ja ihmisiin. Auton tuulilasin alareunastaa keräsin kourallisen niitä halvatun valkoisia pallukoita elikkä sitä ollaan oikein tähdätty siihen tuulilasiin. Terassi on näköjään ollut myös ampumisen kohteena...entäs jos olisi mennyt ikkuna rikki. Itsekin sain kerran osuman jalkaani johon tuli mukavan kokoinen mustelma. Yhden kerran satuin sanomaan ettei taajaman pihoilla saa kuula-aseille ammuskella, niin vastauksena haistateltiin oikein porukalla. Sählypalloja saa ruohoa leikatessa väistellä,
      niitä kun jostain kumman syystä tulee naapurin puolelta jatkuvasti. Parin vuoden aikana olen kerännyt
      kaksi muovikassillista. Olemme todenneet että on varmaan vanhemmat opettaneet että jos olemme pihalla niin silloin kakarat voivat näyttää meille paljasta persettä tai keskisormea....on kyllä oppi mennyt perile.
      Olomme on siis oikein extremeä kaikilla herkuilla. On ihan ikävä entisiä naapureita.

      • PERSUSHUTTUA

        Jos et tule naapureiden kanssa toimeen. Eiköhän niitä persusnaapureita löydy kaikkialta, niitä ei pääse pakoon.


      • persjunttipunaniska
        PERSUSHUTTUA kirjoitti:

        Jos et tule naapureiden kanssa toimeen. Eiköhän niitä persusnaapureita löydy kaikkialta, niitä ei pääse pakoon.

        Perusjuntteja on kaikkialla, Tuusulassa tavallista enemmän = niiden kanssa joutuu väkisinkin tekemisiin vaikka miten välttelisi.


      • itsensä sivistänyt
        persjunttipunaniska kirjoitti:

        Perusjuntteja on kaikkialla, Tuusulassa tavallista enemmän = niiden kanssa joutuu väkisinkin tekemisiin vaikka miten välttelisi.

        Kuulut JÄRVENPÄÄN JAMPASTA? jos juntteja kaipaat muuta sinne.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe