Joululahja avomieheltä

Yyyyyh....

Sain joululahjaksi avomieheltäni sormuksen. En tietenkään mitään kihla tms. sormusta... Koko on väärä, malli väärä. Se ei ole hyvä mihinkään sormeen (monta kokoa liian iso) eikä yhtään mun tyylinen.
Ollaan pari vuotta yhdessä asuttu, niin mietin, että eikö mies todellakaan tunne mun makua tai mitään ollenkaan. Masennuin kun en saanut muuta lahjaa kuin sen halvan näköisen huonon sormuksen. Itse näin todella paljon vaivaa hänen lahjansa kanssa. Myös helmikuinen synttärilahjani oli todella outo....
Pitäisi olla kiitollinen, mutta odotin tätä lahjaa kovin....

194

13595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....n......

      :) vähän laskelmoiden eräänä vuonna... pitkin vuotta kauppakeskuksissa kulkiessamme aina kultasepän liikkeiden ikkunan kohdalla huokailin "ihana!" vain ja ainoastaan yksikivisten timanttisormusten edessä (vaikka olis ollut mitä muuta kaunista ja ihanaa ikkunassa pilvin pimein). Koruhulluna olis kelvannut moni muukin ikkunasta, muttei suinkaan mikä tahansa... Ei siis liian usein, mutta aina kun satuttiin moiseen tilanteeseen...järjestelmällisesti vain ja ainoastaa sitä yhtä mallia ihaillen ;)
      Joulun tullen sain pienen paketin ja tiesinkin siis jo, mitä siellä on... ja ah, niin suurella kivellä, etten olisi uskaltanut edes haaveilla moisesta! Ihastukseni lahjasta oli aito, vaikka aavistelinkin oikein paketin sisällön. Heti joulun jälkeen käytiin vielä pienentämässä tietysti hiukka liian suurta sormusta, ja siitä lähtien se on sormessani ollut, lähes yötä päivää.

      Kannattaa siis vihjailla pitkin vuotta :)) mutta olla itse tiukkana, ja pitäytyä vain yhdessä mallissa, eikä kuolata kymmeniä ihania koruja ikkunoissa.
      Lahja on kuitenkin aina lahja ja lämmöllä annettu, joten vähemmän mieluisakin lahja on otettava kiitollisena vastaan... koruakin käytettävä jonkin aikaa.

      • marianneK

        En ymmärrä kyllä yhtään sitä, että pitäisi neuvoa toista, että mitä itselle pitää ostaa. Jotenkin käsittämätöntä toisen hyväksikäyttöä. Onko se puoliso vai ne lahjat tärkeämmät? Hävettäisi tuollaiset ajatukset toisesta, siitä rakkaasta ja huolella valitusta kumppanista. Se kumppanihan on paras lahja.

        No, minä olin noin 30 v kun menin naimisiin mieheni kans, joten kyllä on nähty ja kuultu kaikenlaista. Eli huolella ja kauan odotettu ja mietitty kenet tahtoo omakseen. Eipä siinä enää hänen mahdolliset lahjat mitään merkitse. Rakas kumppani on koko elämän paras lahja.


      • marianneK kirjoitti:

        En ymmärrä kyllä yhtään sitä, että pitäisi neuvoa toista, että mitä itselle pitää ostaa. Jotenkin käsittämätöntä toisen hyväksikäyttöä. Onko se puoliso vai ne lahjat tärkeämmät? Hävettäisi tuollaiset ajatukset toisesta, siitä rakkaasta ja huolella valitusta kumppanista. Se kumppanihan on paras lahja.

        No, minä olin noin 30 v kun menin naimisiin mieheni kans, joten kyllä on nähty ja kuultu kaikenlaista. Eli huolella ja kauan odotettu ja mietitty kenet tahtoo omakseen. Eipä siinä enää hänen mahdolliset lahjat mitään merkitse. Rakas kumppani on koko elämän paras lahja.

        on muistaa


      • 12 v. yhdessä
        marianneK kirjoitti:

        En ymmärrä kyllä yhtään sitä, että pitäisi neuvoa toista, että mitä itselle pitää ostaa. Jotenkin käsittämätöntä toisen hyväksikäyttöä. Onko se puoliso vai ne lahjat tärkeämmät? Hävettäisi tuollaiset ajatukset toisesta, siitä rakkaasta ja huolella valitusta kumppanista. Se kumppanihan on paras lahja.

        No, minä olin noin 30 v kun menin naimisiin mieheni kans, joten kyllä on nähty ja kuultu kaikenlaista. Eli huolella ja kauan odotettu ja mietitty kenet tahtoo omakseen. Eipä siinä enää hänen mahdolliset lahjat mitään merkitse. Rakas kumppani on koko elämän paras lahja.

        Melko lapsellinen kanta, kun moni mies kuitenkin tuskailee joululahjan kanssa, koska haluaa antaa naiselleen muunkin lahjan kuin itsensä. Meillä saa jokainen lapsia myöten oikean lahjan kun muistaa mainita toiveestaan sen seitsemän kertaa ennen joulua. Ja tietenkin jos lahja on kohtuuhintainen.

        Mies ei vaan rekisteröi samoja asioita kuin nainen. Ja mitä tulee tuohon suhteen alkuhuumaan (1-6 v.), siitä varmasti voi moni muukin kokenut kommentoida jotain :)


      • tuulen humu
        kirshin71 kirjoitti:

        on muistaa

        Tää muiston pistos koska jättääkään mun?


      • Crystalle

        Meillä menee joulu-, ja muiden lahjojen kanssa niin että menen isännän kanssa kauppaan ja saan valita sieltä mitä itse haluan (budjetin rajoissa). Haluan yleensä lähinnä kauneuden-, tai kodinhoitoon liittyviä juttuja ja lienee tarpeetonta sanoa ettei mies tiedä niistä tuon taivaallista. Se ei näe eroa mäntysuovan ja pesupulverin suhteen. Synttäreistä tapaan muistuttaa aina pitkin vuotta, ei tule sitten yllätyksenä =D Näin molemmat on tyytyväisiä; minä saan mitä haluan ja mies säästyy lahjamokilta. Itse kysyn mieheltä mitä hän haluaa ja hän kertoo sen selvästi. Ehkä se on yllätyksetöntä, mutta todella toimiva systeemi!


      • miimuli50

        Tämä on niitä ihmisen ajatuksia - ei tuo nyt niin kovin suuri asia ole. Jos ei tämän kokoisia pettymyksiä kestä, tuskin ymmärrys riittää suurempien pettymyksien kohdalla. Vähän suhteellisuudentajua - elämään kuuluu myös se, että aina ei mene niin kuin on toivonut. Jos jää tarpomaan tällaisiin lillukanvarsiin, voi voi miten vaikea on sietää elämän vastoinkäymisiä.


      • whitenigger

    • Sibbetin

      On saanut/ostanut sormuksen jostain halvalla? Ei jotenkin kuulosta, että olisi liikkeestä ostanut :) Mutta varmasti ajatteli juuri sinua ostaessaan! Ajatushan on tärkein...

    • -rane-

      Ei kaikki miehet ole koruasiantuntijoita, vaikka koru näyttäisikin halvalta ja olisi sinun mielestäsi "huono" on miehesi voinut maksaa siitä hyvinkin paljon ja luullut että pitäisit siitä.

      Miten hän olisi voinut tietää tarkalleen minkä näköisen ja kokoisen sormuksen sinä olisit halunnut? Varsinkin jos et ole siitä mitään sen kummempia tietoja antanut? Vain pelkästään vihjaillut että jonkin sormuksen haluat ja nyt kun sen sait, niin yllätys yllätys se onkin täysin väärä. Ei miehesi ole mikään ajatustenlukija ja jos kerta olet hyvin kranttu noiden lahjojesi suhteen, niin silloin kannattaa jättää ne turhat "yllätykset" pois ja antaa miehelle tarkat tiedot siitä millainen sen lahjan pitää olla. Ja mistä sinä tiedät kuinka paljon vaivaa miehesi on tuota sormusta ostaessa nähnyt?

      Meillä ainakin menee niin että mitään kallista ei osteta ilman että toinen tietää tarkalleen mitä se on, näin on voitu välttää, niin väärän kokoiset/näköiset sormukset kuin huonosti ajoitetut lomamatkatkin.

    • Halpis

      Niin se vaan on, että jotkut miehet eivät osaa ostaa lahjoja vaikka kuinka yrittäisivät. Joku 'silmä', taju, ajatus, näkemys ... puuttuu. Tai sitten vaan toisen arvostus, jos ei pidä minään niin ei se mikään paljon kummoisia lahjuksiakaan tarvitse.

      • ikuinen lahjaton

        Arvostus on ihan muuta kuin joku joululahja.


    • megaman7

      Rakkaat naisemme, pidämme teistä kovin paljon ja haluamme huomioida teitä jatkossakin. Mutta valitettavasti emme vielä ole kyenneet kehittämään tuota kauan kaipaamaanne ajatustenlukutaitoa. Mielestämme keskustelukaan ei kuulu olla jotain ristisanatehtäviin verrattavaa vihjeiden perusteella merkitysten arvailua. Olemme ristisanatehtävissä huonoja.

      Niin kauan kuin odotatte meiltä tuota ajatustenlukutaitoa, mielestämme ei ole ollenkaan väärin, että se teidän euro on meille 80snt

      • Huoh...

        Kummasti vaan maailma on pulloillaan naisia, jotka OSAAVAT ostaa lahjoja- kuitenkaan omaamatta ajatustenlukutaitoa. Väitän tämän takia, että miehiä ei vaan yksinkertaisesti KIINNOSTA ottaa selville lahjan saajan kiinnostuksenkohteita tai kuunnella tätä, kun hän innostuneena kertoo jostain harrastuksestaan/lahjatoiveestaan.

        Oma mieheni kuvittelee olevansa huomaavainen, mutta totuus on että hän ei osaa ostaa lahjoja yhtään. Jaa miksei? Koska häntä ei kiinnosta toisen osapuolen jutut sekuntia enempää; 7 vuotta olen katsellut erikoisia lahjoja, jotka vain harvenevat vuosi vuodelta. Tänä jouluna en sitten saanutkaan mitään, mies tuumasi vain ettei keksinyt mitään...


      • RealManPlease

        ei ne naistekaan ajatuksia lue kun miehilleen lahjoja ostavat. Nainen kun osaa sen taidon että vähän on selvillä mitä se armas harrastaa, mitä lukee, pukee, kuuntelee ja mistä tykkää. Ja noin, siinä onkin monta ideaa mistä lähteä lahjaa hakemaan. Mies taas on kuin ei olisi naistaan ikinä nähnytkään ja ei tiedä hänen asioistaan yhtään mitään. Ihan siitä syystä että häntä ei kiinnosta.
        On olemassa miehiä jotka todella osaavat naisensa mutta ap: miehen kaltainen ja et kai sinäkin lukeudu heihin, poikaset jotka eivät pidä silmiään auki eivät myös mitään tiedekkään.

        Mitä paremmin mies tuntee naisen myös seksi on parempaa, mä voin lyödä vetoa että ap:n seksielämä on jyystöä ja rutinoitunutta sellaista.


      • hammerfest

        Juuri näin! Yksi osaa yhtä, ja toinen toista. Ja jotkut ilmeisesti osaavat myös valittaa asiasta kuin asiasta.


      • Tasa-arvonainen
        RealManPlease kirjoitti:

        ei ne naistekaan ajatuksia lue kun miehilleen lahjoja ostavat. Nainen kun osaa sen taidon että vähän on selvillä mitä se armas harrastaa, mitä lukee, pukee, kuuntelee ja mistä tykkää. Ja noin, siinä onkin monta ideaa mistä lähteä lahjaa hakemaan. Mies taas on kuin ei olisi naistaan ikinä nähnytkään ja ei tiedä hänen asioistaan yhtään mitään. Ihan siitä syystä että häntä ei kiinnosta.
        On olemassa miehiä jotka todella osaavat naisensa mutta ap: miehen kaltainen ja et kai sinäkin lukeudu heihin, poikaset jotka eivät pidä silmiään auki eivät myös mitään tiedekkään.

        Mitä paremmin mies tuntee naisen myös seksi on parempaa, mä voin lyödä vetoa että ap:n seksielämä on jyystöä ja rutinoitunutta sellaista.

        Me ollaan mun kullan kanssa tehty sillai, että ollaan sovittu joku tietty summa jonka kumpikin käyttää toisen lahjaan, niin ei tule sitte kummallekkaa paha mieli. Tänä jouluna sovittii et 95,60e on sopiva. Mä sain tosi kivat rintsikat ja miehelle ostin työkalupakin. Se on sillai selkeempää, ettei tartte sit miettii et paljo ne lahjat makso. Entisen miehen kans kävi aina sillai että kattelin sit vanhoja mainoslehtisiä joulun jälkee ja yritin selvittää mistä se on lahjan ostanu, et paljo se makso. Kerranki se oli ostanu vaa 40e:n lahjan vaik mä olin ostanu kauluspaidan joka oli ainaki viidenkympin arvonen (vaik oliki alessa puoleen hintaan, mut saaha sitä nokkela olla ;) ). Mut tällasii järjestelyi kandee tehä ni pysyy sopu! Ja seksiki on parempaa ku lasketaa montaks orgasmii kumpiki on saanu viikon aikana. Jos jää velkaa, se täytyy sit korvata jollai "kivalla". ;) Esim. ostamalla jonku kivan seksilelun vaikka.


      • ei-hössöttäjä
        Huoh... kirjoitti:

        Kummasti vaan maailma on pulloillaan naisia, jotka OSAAVAT ostaa lahjoja- kuitenkaan omaamatta ajatustenlukutaitoa. Väitän tämän takia, että miehiä ei vaan yksinkertaisesti KIINNOSTA ottaa selville lahjan saajan kiinnostuksenkohteita tai kuunnella tätä, kun hän innostuneena kertoo jostain harrastuksestaan/lahjatoiveestaan.

        Oma mieheni kuvittelee olevansa huomaavainen, mutta totuus on että hän ei osaa ostaa lahjoja yhtään. Jaa miksei? Koska häntä ei kiinnosta toisen osapuolen jutut sekuntia enempää; 7 vuotta olen katsellut erikoisia lahjoja, jotka vain harvenevat vuosi vuodelta. Tänä jouluna en sitten saanutkaan mitään, mies tuumasi vain ettei keksinyt mitään...

        Saa olla todella huono lahja, että saa miehen siitä loukkaantumaan. En hyviä lahjoja ruukaa saada, vaikka käytän lahjojen miettimiseen todella paljon aikaa itse. En ole taitava lahjojen ostaja, mutta eivät kyllä ole tuntemani naispuolisetkaan. Pää pois peräpäästä ja miettikää kuinka huonoja lahjoja itsekin ostatte. Niin kuin täälläkin olevasta keskustelusta on tullut esille, ei edes suurin osa naisista ole tällaisia asennevammaisia valittajia, mutta silti täällä keskustelussa tuntuu olevan aika vahva edustus.

        Moni on iloinen huonostakin lahjasta, koska on ylipäänsä jotain saanut. Toiset sitten valittavat hyvistäkin lahjoista.

        Mielestäni jotkut korut täysin ajatuksettomat, ovat juuri kaikista surkeimpia lahjoja joka tapauksessa. Tuollaisen turhan rihkaman kyllä saa itsekin haettua sieltä liikkeestä, jos ei ole toisen elättinä.


      • ukkomies neuvoo

        tajutakseen, ettei sormusta voi ostaa ellei ole sopiva koko tiedossa! Se on idiotismia. Se ettei sormus miellytä on taas kokonaan eri asia, pirustako sitä mies tietää minkätyyppisistä koruista nainen tykkää. Eikä ole aina järkeä ostaa samaa sarjaakaan, nekin loppuu jossain vaiheessa kesken.

        Halpiskorua ei kyllä kannata ostaa, mielummin jättää ostamatta ja antaa pyyhkeen tai jotain pehmeätä.


    • lukija123

      voi vaan kysyä että koska ihminen on tyytyväinen ja koska helvitti on täynnä? Eli vastaus on ei koskaan!

    • Ihme kitisijä!?

      Jos ei kelpaa, niin mitä täällä valitat!?!?

      Kerro mielipitees sille ukolles, äläkä puukota selkään jossaki paskafoorumilla.

      Tuommosen kanssa en viihtys päivääkään, että terve vaan sullekki.

    • kakku 37

      olisin ollu tyytyväinen halpaan sormukseenkin, mun paketista tuli rukkaset! -ja tämä ei ole vitsi.... oikein mukava joululahja!

      • uusilöytö

        Minä voin ostaa sinulle Timanttisormuksen kun rakastutaan ,jäi euroja säästöön reilusti...
        odotan viestiäsi oi kulta...


      • kolmen äiti

        Mitä vikaa on rukkasissa?!? Itse olen mieheltäni ani harvoin saanut lahjoja, mutta ensimmäinen joululahjani häneltä oli ihanan lämpöiset nahkarukkaset, joista olin NIIN onnellinen ja käytän niitä vieläkin 20 vuotta myöhemmin. Toisena jouluna sain ihanan lämminvuoriset kumisaappaat. Molemmat lahjat olivat todella tarpeen lasten kanssa ulkoillessa...


      • tulen luoksesi
        uusilöytö kirjoitti:

        Minä voin ostaa sinulle Timanttisormuksen kun rakastutaan ,jäi euroja säästöön reilusti...
        odotan viestiäsi oi kulta...

        Jos olet vapaa mies niin menen heti naimisiin kanssasi jos kosit minua. En ole aloittaja mutta olen vapaa nainen.


      • uusilöytö

        Hei kultaseni minkä ikäinen olet kun kosin ja vaimokseni haluat siis tositarkoituksella kyllä olen
        eikä mitään yhden-illanjuttuja sitten harrasteta kulta...


      • uusilöytö

        Olen vapaa mies ja etsin omaa rakasta sanoit että olet vapaa missä olet muruseni en anna sinulle
        Rukkasia vaan ikuinen rakkaus...


      • uusilöytö

        Hei kulta treffit ja kosinta jooko tuletko kosin nyt..


      • VAPAA NAINEN
        uusilöytö kirjoitti:

        Hei kulta treffit ja kosinta jooko tuletko kosin nyt..

        VAI MITEN SAAN YHTEYTTÄ .


      • uusilöytö
        VAPAA NAINEN kirjoitti:

        VAI MITEN SAAN YHTEYTTÄ .

        TÄSSÄ KULTA ON SÄHKÖPOSTINI [email protected]

        Viestiäsi odotan tositarkoituksella..


      • toinen äiti
        kolmen äiti kirjoitti:

        Mitä vikaa on rukkasissa?!? Itse olen mieheltäni ani harvoin saanut lahjoja, mutta ensimmäinen joululahjani häneltä oli ihanan lämpöiset nahkarukkaset, joista olin NIIN onnellinen ja käytän niitä vieläkin 20 vuotta myöhemmin. Toisena jouluna sain ihanan lämminvuoriset kumisaappaat. Molemmat lahjat olivat todella tarpeen lasten kanssa ulkoillessa...

        Sinä kolmen äiti olet oivaltanut oikein lahjojen syvimmän tarkoituksen. Sydämestä lämmöllä annettu lahja on parasta! Ja jos ei keksi mitään on parempi olla antamatta mitään.


    • aloittaja.

      on tyypillinen materialisti. Hän saa sormuksen lahjaksi,joka on aivan liian halpa. Se että kumppani on ostanut ja antanut lahjan tunteella,ei merkitse yhtään mitään. Oikeassa olet,kumppanisi ei osannut tai uskonut sinun olevan täysin tunteeton,että sinulle on suhteessanne tärkeintä raha. Tämä on nykyajan trendi,joka kuvastaa ihmisten arvomaailmaa parhaimmillaan. Ja sitten vielä ihmetellään,miten niin moni eroaa? ;D

    • me ollaan luovuttu jo kauan sitten lahjoista.Lahjoitetaan rahat köyhille. Pelastetaan kenties jonkun lapsi
      nälkäkuolemalta sen sijaan, että sormessa olisi "VERISORMUS" tai jotain muuta roskaa.
      Mutta ihmiset tehkööt niin kuin haluavat, sehän on heidän oikeutensa...

      • Hurskas

        Verisormus, niin! Minäkin sain mieheltä lahjaksi kuohuviinilasit, ja mitä ne on muuta kuin veriset graalin maljat??? En ymmärrä! Hänen kulmahampaansa ovat alkaneet vuosien mittaan kasvaa ja terävöityä! Luulen että paholainen on läsnä! Parempi olisi tässä tilanteessa olla saamatta lahjoja ollenkaan. Ensi vuonna en uskalla kyllä edes avata pakettia. Miehelle annoin Raamatun, mutta hän väitti että on jo saanut sellaisen rippilahjaksi. Ei kyllä vaikuta siltä että olisi sitä lukenut.


      • Tassu
        Hurskas kirjoitti:

        Verisormus, niin! Minäkin sain mieheltä lahjaksi kuohuviinilasit, ja mitä ne on muuta kuin veriset graalin maljat??? En ymmärrä! Hänen kulmahampaansa ovat alkaneet vuosien mittaan kasvaa ja terävöityä! Luulen että paholainen on läsnä! Parempi olisi tässä tilanteessa olla saamatta lahjoja ollenkaan. Ensi vuonna en uskalla kyllä edes avata pakettia. Miehelle annoin Raamatun, mutta hän väitti että on jo saanut sellaisen rippilahjaksi. Ei kyllä vaikuta siltä että olisi sitä lukenut.

        No ei miehesi ainakaan huonompaa lahjaa sitten voi antaa, kuin mitä sinä annoit hänelle...


    • Lahjoittamaton

      Ihmettelen miestä, joka yleensäkään lahjoo kaltaistasi naista! Hukaan menivät nekin roposet. Kiittämättömyys on maailman palkka.

      • oodes

        se on siltä toiselta naiselta napattu. siltä jonka luona hän käy, kun selkäs käännät. kiertosormus.
        Itsekin moisen joskus saanut. :// oikeasti; tämän ex tunnusti.
        mutta jollei nyt aatella niin, niin ja jos ajatellaan että se oisi ostettu, niin et minustaklaan ansaitsisi korun korua!!
        Itse olin onnellinen kun sain pöytäliinan ja seinäkalenterin.
        Ehkä elämä joskus opettaa nöyryyttä.


      • MahisS
        oodes kirjoitti:

        se on siltä toiselta naiselta napattu. siltä jonka luona hän käy, kun selkäs käännät. kiertosormus.
        Itsekin moisen joskus saanut. :// oikeasti; tämän ex tunnusti.
        mutta jollei nyt aatella niin, niin ja jos ajatellaan että se oisi ostettu, niin et minustaklaan ansaitsisi korun korua!!
        Itse olin onnellinen kun sain pöytäliinan ja seinäkalenterin.
        Ehkä elämä joskus opettaa nöyryyttä.

        että miehellä ja tällä toisella naisella on sisäänulos -jutut mielessä, kun aina tapaavat...?


    • Pullikko

      Sain naiseltani lahjaksi kelloradion..ollaan oltu yhes vasta 8v..

      • Tyyrin tytti

        Liekkö vallan mykkäkoulun varalta?


      • Haluttu mies

        No ei kyl kandeis kehuskella. Meitsi sai taulu-tv:n ja videotykin, vaik ollaa oltu vast pari vuot kimpassa. Mut meitsi taitaaki olla semmonen äijä et muija on ihan mehuissaan ja haluu pitää kii!


    • vaan ajatus

      Ei se lahjojen hinta tai arvo mitään merkitse. Itse sain vuosia sitten mieheltäni joululahjaksi kirveen ja hyvin on ollut mieluisa ja tarpeellinen lahja ja tuli varmasti suoraan sydämestä.

      • moi moi

        hyvä että kirveellä on töitä. jos ukkos juoksee vieraissa saa kirveestä.


      • samoin myös

        Joo,olen myös saanut kirveen lahjaksi.Hyvin on tarpeeseen ollut,polttopuita on halottu yksinhuoltajana moneen saunanlämmitykseen.


    • entinen toinen

      ihan selvästi osti sen sormuksen toisen naisen sormeen, muisti koon minkä kokoiset sormet sulla on! Ja mikä pahinta, meni pian sille toiselle naiselle liian pieni sormus!! Herää pahvi, haisee toiselle naiselle koko juttu!!

    • Puhetta kuunteleva

      Outo juttu miten jotkut naiset olettaa miehillä olevan joku ihme taito lukea ajatuksia. Sit ne rupeaaa seurustelemaan kaikenlaisten nyhvelöiden kanssa. Eikö ne ämmät saa suutaan auki ja kerro mitä ne haluaa.
      Sitten kun pettymys iskee päälle ne masentuu peton alle eikä osaa sen paremmin sanoa.
      Ne vaan odottaa että mies älyää, mistä? Varpaiden asennosta?

    • Nimittäin

      Ei aikuisten tarvitse ostaa toisilleen lahjoja, saa sitä lahjomattakin ....

      • ZZ

        Kyllä pitää naukua joka asiasta...... Ehkä on tärkeämpiäkin asioita maailmassa kun sinun ukkosi ostama koru.....Osta hittolainen itse rihkamasi niin ei tarvitse naukua täällä,,, tai pidä mölinät mahassasi... sitä sinulla luultavasti on ihan riittämiin


    • 1+1

      AKKA AINA VIHJAILI MILLAISIA KORUJA YM.HÄN TOIVOISI

      eräänä äitienpäivänä päätin katotaan nyt oppiiko se mitään
      sanoin ostan tollasen halvan kukan ja vien sen äidilleni kauppareissun aikana ja sanoin ota jotain äirillesi myös (hän osti vaan joitain meikkejä itselleen) lapsillemme annoin 50€ ja sanoin ostakaa äirille jotain

      näin kun lapsemme tuli ja laittoi muovipussia automme perään ja ajattelin kaikki on hyvin sitten vaan kotiin
      lapset vei pussin kylmävarastoon ja kaikki hyvin

      no äitienpäivä koitti lapsemme hääri keittiössä enkä mennyt sinne häiritsemään kunnes lapset ilmoitti että keittiössä on äitienpäiväpöytä katettu johon äiti syöksyi ja kauhukseni kuulin MITÄ HELVETTIÄ TÄMÄ TARKOITTAA

      MENIN KATSOMAAN MYÖS YLLÄTYSTÄ
      Pöytä oli täynnä normaalia ruokatavaraa äirin kupin vieressä suklaalevy
      vanhin likka piti puheen ja koruttomasti kertoi mitä talossa tarvittais eli ruokaa töitä isälle ja äirille

      no äitihän ei tietty tykännyt ja meni jatkaan uniaan
      minä menin ulos itkin kehen noi lapsemme on tullut
      iltapäivästä sain vaimoni ja lapset hänen äitinsä luo ja tietty ilman äitienpäivälahjaa hän sinne meni

      jälkeenpäin anoppi sanoi mitä tytär oli valittanut yhestä suklaalevystä
      mutta hän sanoi myös teillä on näköjään fiksuja lapsia

    • kamala akka

      Vai oikein masennuit! Hae hoitoa narsismiisi!

    • make 47

      voi herran jestas, menkää liikkeesen ja vaihtakaa sopiva, lahjan hinta ei ole tärkein vaan se että saa muistaa jotenkin toista,ja onhan teillä toisenne. halooo!

    • miki-66

      Tasan ei käy joululahjat!

    • Jeesusonherrani.com

      Hyi häpeä et arvostatko miestäsi yhtään? Taidat olla rahan kanssa naimisissa... itse olen ollut saman ihmisen kanssa yhdessä 35 v ja saanut halpoja ja särkyneitä tavaroita, mutta kun se tulee sydämmestä niin onko mikään sen arvokkaanpaa ja hienointa?!? EI!!! Arvosta sitä mitä saat koska huomenna et välttämättä enään saa rakastamaltasi ihmiseltä mitään! Enkä ole mikään kiihko uskovainen vaan olen tunnustannut jumalan minun vapahtajakseni 13.11.09

    • kontaktihäiriö

      älkääkä arvuutelko.. hitto kun samat rutinat naisilta joka tsiisöksen joulu... pitäis osata lukea naisten ajatuksia.. vaikka nekään ei ole sitä mitä otaksuis.. mikään ei ole miehelle niin rasittavaa kuin yrittää ottaa selvää naisten toiveista..niitä kun EI VOI SUORAAN SANOA.. jostain syystä, jota myöskään ei sitten kerrota..

    • Iirene

      Ole kiitollinen ja lopeta turha odottelu.
      Just tommonen turha odottelu tuo riitaa yhteiseloon.
      Lahjojen tarkoitus on ilahduttaa.
      Sinä et voi sille mitään että miehelläsi on huono maku.
      Hänen mielestään olet ilmeisesti kaunis vaikka halvoissa koruissa.
      Muista kiittää lahjasta.
      Muuten et välttämättä saa mitään ensi jouluna.

    • egreg

      huoh vali vali, sulle ei kelpais varmaan mikään, eiks se ajatus kuitenki oo tärkein

    • Ummi

      Ainakin mies osti lahjan? Ja varmasti monet naiset saa huonompia/hullumpiakin lahjoja tai ei lahjaa ollenkaan. En muista koska esim. äitini olisi ostanut isälleni lahjaa, mutta hän aina odotti itse lahjaa.
      Silloin harvoin kun lahjan osti, osti pitkät kalsarit tms. Mutta niin monella vanhemmalla ihmisillä taitaa olla tapana. On käytännöllistä, eikä kovin kallistakaan.

      Joululahjasormuksen varmaan saa vaihtaa, jos ei ole sopivan kokoinen (jos kuitti on tallella)? Itse ainakin joskus olen saanut vaihtaa. Eli väärä koko ei välttämättä ole ongelma? Mutta turha kai on vaihtaa, jos et halua rumaa ja halpaa sormusta pitää. Tunge laatikon pohjalle.

      Ehkä seuraavalla kerralla voit kertoa miehelle mitä toivot, niin saat varmasti mieluisan. Tai voitte sopia, että kumpikaan ei osta toiselle lahjoja.

    • joopppista

      Älä valita ja mussuta. Käyt vaihtamassa sormuksen oikean kokoiseksi ja ole tyytyväinen. Todella törkeää masentua toisen antamasta lahjasta.

      Jos et muuta saanut, voit varmaan itsekkin mietiskellä, että minkälainen avovaimo on tullut oltua.

      Jos suhde on lahjoista kiinni, niin ole yksin.

    • Tiinukkatyttö

      pahalta tuntuu, kun itse olet panostanut miehen lahjaan! Mutta näin se vaan on, miehet eivät osaa välttämättä välittää naisestaan ja siitä mistä tämä tykkäisi, Minä seurustelin vuoden yhden hyvin rikkaan miehen kanssa, ostelin hänelle pieniä lahjoja silloin tällöin, mutta koskaan en saanut häneltä yhtäkään lahjaa puhumattakaan kukkapuskasta!

      • Siinähän se syy juuri onkin heheh moni mies on ollut rikas ja kun ottaa akan, kyllä siinä rahat hupenee. heh


      • Tiinukkatyttö
        pekka49 kirjoitti:

        Siinähän se syy juuri onkin heheh moni mies on ollut rikas ja kun ottaa akan, kyllä siinä rahat hupenee. heh

        et tainnut lukea oikein, minä siis ostelin hänelle lahjoja, hän ei minulle mitään, heh itelles


      • Santeri777
        Tiinukkatyttö kirjoitti:

        et tainnut lukea oikein, minä siis ostelin hänelle lahjoja, hän ei minulle mitään, heh itelles

        Ajattelit siis ostella pieniä lahjoja kalastellessasi isoja lahjoja itsellesi.
        Luuletsä tosiaan että tuo kikkailu menee kaikilla läpi, on niin klassinen temppu nääs.

        Kaikki miehet kun eivät ole helposti hallittavissa olevia hyödykkeitä, näin se vaan on.


      • Tiinukkatyttö
        Santeri777 kirjoitti:

        Ajattelit siis ostella pieniä lahjoja kalastellessasi isoja lahjoja itsellesi.
        Luuletsä tosiaan että tuo kikkailu menee kaikilla läpi, on niin klassinen temppu nääs.

        Kaikki miehet kun eivät ole helposti hallittavissa olevia hyödykkeitä, näin se vaan on.

        Olen hyvin vaatimaton ihminen ja minulle olisi riittänyt yksi pieni kukka mieheltä silloin tällöin tai jokin muu pikkulahja esim synttäreinä, aivan kuin minäkin vein hänelle. En ole vieläkään ison ja kalliin perään.


      • Renlund

        Sen takia se olikin rikas!


      • Laina-neiti
        pekka49 kirjoitti:

        Siinähän se syy juuri onkin heheh moni mies on ollut rikas ja kun ottaa akan, kyllä siinä rahat hupenee. heh

        sinäki treffipalstalla naista etit ja täällä tuollaista hölmöä vieraalle naiselle ihan asiallisesta vastauksesta kirjoitat. Toivottavasti opit käyttäytymään naista kohtaa ennen kuin sellainen eteesi tupsahtaa! Ja kirjoitat, että nainen ei saa olla vanhempi,vaikka oot laittanu et etit 40-100-vuotiasta! Ite 55-vuotias, huh huijjaa...


      • Laina-neiti kirjoitti:

        sinäki treffipalstalla naista etit ja täällä tuollaista hölmöä vieraalle naiselle ihan asiallisesta vastauksesta kirjoitat. Toivottavasti opit käyttäytymään naista kohtaa ennen kuin sellainen eteesi tupsahtaa! Ja kirjoitat, että nainen ei saa olla vanhempi,vaikka oot laittanu et etit 40-100-vuotiasta! Ite 55-vuotias, huh huijjaa...

        Sinne vaan Laina-neiti jonoon, jos ikäs sopii 40-100 välille. heh
        Miten nainen voi olla niin turhamainen? ja tää ei oo edes yleistys. Vaan koko popula. Voihan surku.


      • Santeri777
        Tiinukkatyttö kirjoitti:

        Olen hyvin vaatimaton ihminen ja minulle olisi riittänyt yksi pieni kukka mieheltä silloin tällöin tai jokin muu pikkulahja esim synttäreinä, aivan kuin minäkin vein hänelle. En ole vieläkään ison ja kalliin perään.

        Juuri näin, älä koskaan tunnusta.
        Näinhän ne naiset aina tekee.


    • Eräs rouva

      Olen ollut naimisissa yli 27v ja en ole koskaan saanut joululahjaa mieheltäni (ei äitienpäivänä, synt.pvänä).
      Nuorempana rouvana kärsin siitä todella mutta nyt en enää jaksa edes välittää,
      kun isäni aina osaa ostaa minulle ihania joululahjoja (tosin niitä on pari kolme).

      Mieheni ei valitettavasti ole sitä tyyppiä joka muistaa minua. Pääasia on että aina ostaa jouluruoat ja
      joululahjat pojallemme, aina käteisellä; ei koskaan velaksi.

      Silti myönnän haaveilevanI: mitä jos ensi vuonna ja silti tiedän etten saa. Ihmisen mieli on kummallinen.

      " eräs rouva "

      • Ostaakaa kaikki miehet vaan akoillenne dildoja ja sitten pattereita ja jos kovassa käytössä akut ja laturi, siinä moneksi vuodeksi lahjaideoita. Ja ainahan voi tarjota sitä sinipunasta nupputulppaania, jos omalle ei kelpaa tarjoo naapurin rouvalle.
        Hyvä halitia tuli avioparia vastaan ja sanoi saatte kolme toivomusta, no nainen sanoi paljon ruusuja, ja mies tästä kimpaatu ja sanoi rusut sun pimppaas ja haltia sanoi: mikä on kolmas toivomus, heheh


    • Mies, aviossa kauan

      Sormuksien kohdalla, kokoa voi muuttaa ja välttämättä heti sille ei löydy ehkä käyttöä, mutta jokunen vuosi voi muuttaa mieltymystäsi.

      Sitten nämä lahja jutut, olen ollut aviossa monta vuotta ja vieläkään vaimolleni ei oikein kunnolla ole mennyt perille, mitä haluan lahjaksi. Vaimoni on omien sanojensa mukaan "harakka", eli kovasti kiiltävän perään ja koruja pitää olla, mieluummin kalliita sellaisia. Ollaan siten hieman eriparia, itselleni riittää muistaminen ja joulunakin hyvä kirja taikka joku pikku muistaminen lämmittää. Nyt oli ensimmäinen joulu, kun lahjani oli sinnepäin, jos toiveitani otetaan huomioon, tosi mieleinen kirja, mutta taas oli mukaan ängetty jotain muutakin. Onneksi vaimoni ei ostanut mitään kallista hömppää minulle, olin hieman kauhuissani, että löydän lahjoistani jonkun navigaattorin. Kerran hän osti minulle kalliin kännykän, josta en edes oikein pitänyt, no hyvähän se oli, mutta kun tiesin, ettei se kestä työni vuoksi minulla pitkään, olin aika lailla pettynyt tämmöiseen lahjaan, kun vielä tiesin, ettei vaimoni rahatilanne ole paras mahdollinen kalliiden lahjojen ostoon. No tuo kännykkä menikin sitten seuraavana kesänä rikki ja kyllä keljutti. Toivomiani Reino-tohveleita en ole saannut koskaan lahjapaketista!

    • tiituliiinikki

      pienestä on todella kiinni jos moisesta otat itteesi...ajatushan se tärkein on...
      minä oon saanut ties mitä miehiltäni...kaikista oon kiittänyt ja ollut(muka) tyytyväinen.
      ja sitten vielä, minä 4.n miehen kaa eläneenä kerron neuvon sulle...
      että jotkut miehet eivät koskaan opi tuntemaan naisten mieltä-
      siitä ei pääse mihinkään.
      jos mun mies antaa vaikka kynttilän lahjaksi, ajattelen sen olevan rakkaudella annettu!!!

      • Kauko.

        Vaikuttaa, ettei miehesi nähnyt vaivaa ostaaksesi sinun mieleisesi lahjan. Jospa talous on tiukalla tai mies ei halua ostaa mitään arvokasta vaimolleen. Menee sitten johkin halpahalliin ja kuhan ostaa vaan jonkin rihkamasormuksen joka on kaikenlisäksi väärän kokoinen.

        Itse olen sinkku, mutta kyllä joskus on itseä miellyttänyt kun on saanut jonkun mieleisen lelun lapsena vanhemmiltaan. Kai vanhempanakin lahjan saaminen miellyttää vaikka rakkaalta. Tänä jouluna en saanut lahjoja.

        Ei pidä sitten ostaa miehellekkään mitää arvokasta, kun hänkin hankkii lahjat halpahallista. Eri asia on jos ei ole varaa.


      • Vanhanpiiankynttilä heheheheh


    • jouko58

      Et ole ainoa, joka on pettynyt tavanomaisuuteen. Mun lahjat oli joko solmio ja paita tai jotkin "kivat" bokserit. Tuntui välillä, että kivoin oli se neliskulmainen, jonka itselleni soin.
      Eron jälkeen meni 27 kpl solmioita roskikseen. Voitte laskea, kuinka kauan mitttikkuni kesti.

      Olis edes antanut mulle tinasormuksen. Mä annoin mummon markoissa 3 tonnin sormuksen.Hänelle.
      Ei läheisyys lahjoista riipu, mutta olis kiva hymyillä lahjaa avatessa, kun jo valmiiksi tietää, mitä saa.

      Eipä silti. Kai hän luuli olevansa oikeassa. Mä vaan en myöskään halunnut olla vaan mallinukke.

    • kirjasto-gona

      Laihialais-ukkoa harmmitti jokavuotinen joululahjojen osto. Eräänä vuona hän keksi oikeen oivan tavan vältellä moista turhamaista tuhlailua. Hän osti vaimolleen hautapaikan ja arku lahjaksi. No vaimo vähän kummasteli mutta ei arvannut asian koko totuutta. Seuraavan jouluna mies ei ostannut vaimoleen mittää lahjaa. Mutaman päivän siinä sitten vaimo kärvisteli ennen kuin rohkeni kysyä, miksi en saanut tänävuonna joululahjaa? Mies siihen tokaisi, edellinenkin on vielä käyttämättä.

    • Kannattaa heti ottaa ero ja etsiä rikas mies, heh mutta kun rikasmies löytyy ja sen otat, huomaat, että se alkaa köyhtymään heheh

    • Jouluja

      Paras joululahja jonka sain mieheltäni oli se, että hän ehti töiltään viettää joulun kanssani.

    • kylvain

      Kuten ensimmäisessä viestissäkin vähän todettiin. Koita ympäri vuotta. Kävelette miehenne kanssa kaupoissa ja kehut tosiaan jotain esinettä/tavaraa yms; "tää on ihana! tälläsestä tyylistä mä tykkään" sit miehesi voi laittaa sitä korvantaakse. Oma ystävänikin nimittäin osti mulle vasta sen joululahjan, jota mä joskus ihailin ja haaveilin. Sieltä se lopulta tuli omaksi. :-) laita miehesi huomaamatta kuuntelemaan, mistä sä tykkäät. Itsekkin olen aika perillä ystävieni makuasioista.

    • tähti afrikan

      Muista että ykkösnaiselle ei koskaan osteta timantteja, ne saa aina kakkonen korvikkeeksi. Ykköselle annetaan parasta!!!

    • kiltti kuitenkin..

      Minä en saanut mieheltäni mitään. en siis yhtiskäs mitään. ai niin, sainhan kuitenkin sen ihanimman lahjan: oman rakkaan ja lasteni halaukset ja suukot! kaikkein ihanin lahja oli, kun ne pienet silmät sähdehtivät onnesta avatessaan lahjoja! se toi joulumielen, ei ne lahjat. vaikka myönnän että olis ollut kiva saada joku paketti mutta en sitä odottanut. sovittiin jo ennen joulua ettei kumpikaan osta toiselleen mitään. säästyy raha ja kaikki tyytyväisiä. ehkä sitten syntymäpäivälahjaksi saan sen kalevalakorun jota toivon.. ;)

      • muuten vaan

        Toisilla on pienet ongelmat ja toisilla suuret ongelmat. Jos sen muistaa ettei osta naiselle pölynimuria tai jotain muuta vastaavaa vempainta niin pärjää aika pitkälle.
        Mutta kertokaapas arvon naiset, mitä lahjaksi naiselle, jolla on jo kaikkea. Onko kauneushoito lahjakortti vihjaileva.......


      • muuten vaan

        En siis tarkoittanut tuota ongelmansa kullakin kommenttia sinulle, se vaan lipsahti väärään väliin.
        Onnea ja menestystä sinulle ja perheellesi :)


      • vempaimiakin
        muuten vaan kirjoitti:

        Toisilla on pienet ongelmat ja toisilla suuret ongelmat. Jos sen muistaa ettei osta naiselle pölynimuria tai jotain muuta vastaavaa vempainta niin pärjää aika pitkälle.
        Mutta kertokaapas arvon naiset, mitä lahjaksi naiselle, jolla on jo kaikkea. Onko kauneushoito lahjakortti vihjaileva.......

        Kyllä kelpaa kodinkonekin.Ostettiin yhteiseksi joululahjaksi meille uusi,hieno pesukone ja siitä olen tyytyväisempi kuin jostain timanttikorusta ikinä.Makunsa ja arvonsa kullakin.


    • ........

      Ole iloinen, että edes oot saanut lahjan. Itse en moneen vuoteen oo saanut mieheltä synttärilahjaa, koska ei oo ollut yksinkertaisesti varaa ja nyt sain eka kertaa vuosiin joululahjan: lautapelin. Ja todellakin oon tuosta lahjasta iloinen, on monet illat sitä pelailtu lasten mentyä nukkumaan ja ollut tosi mukavaa! Parempaa lahjaa en olisi itse keksinyt kuin uusi tapa viettää yhteistä aikaa. Älä odota mitään ensi kerralla, niin yllätyt iloisesti, jos saat jotain. Tosin en tiedä uskaltaako miehes enää ostaa sulle lahjaa, jos huomaa miten pahoitit mieles tästä lahjasta, jonka vuoksi varmasti on nähnyt vaivaa. Tuskin mies tahallaan ostaisi sulle rumaa sormusta, vaan on ilmeisesti itse pitänyt sitä kauniina. Enkä tiedä mistä sormen kokoa pitäisi arvioida, kun on se vähän läpinäkyvää alkaa sormia mittailemaan joulun alla, oisit pian odotellut kihloja ja sit pettynyt ko saitkin 'vain sormuksen'. Varmasti on siis nähnyt myös mies vaivaa lahjan eteen ja sit aiheuttaakin sillä vain pahaa mieltä, koska ei osaa lukee sun ajatuksia?

      • ----

        ... eikä rumaa sormusta. Olisitko itse ollut iloinen, jos miehesi olisi tuhlannut rahojaan epämiellyttävään lahjaan?


    • ....maailman palkka.

      Tiedän erään edesmenneen naisen, joka sai hammasharjan joululahjaksi, eikä ollut edes sähköhammasharja. Kaiketi vitsiksi oli tarkoitettu. Kannattaa olla kiitollinen, että miehesi osti sinulle ylipäätään mitään, ja olihan tuo kuitenkin romanttisimmasta päästä tuo saamasi lahja. Ainahan sormuksen voi pienentää. Jos näytät hänelle tyytymättömyytesi, - voi olla, ettei pukki tuo ensi jouluna lahjoja ollenkaan. :(( Ei se ole niin helppoa niiden lahjojen ostaminen ylipäätäänkään, kun tänä päivänä kaikilla tahtoo olla jo kaikkea. Minunkin mielestäni läheiset ihmiset on se paras joululahja. :))

    • hyväksi käytetty

      Hei!
      Muista, kun aikas valitat jäät ilman. Näin kävi myös meillä. Ilmoitin, että tästä lähtien osta itse lahjas.

    • just!

      Minä olen ollut naimisissa mieheni kanssa 10vuotta, eikä vielä tähän päivään mennessä olla ostettu toisillemme joululahjoja! Jos jotain tarvii niin menee kauppaan ja ostaa itse, silloin saa mitä haluaa.

      • muuten vaan

        Eka Joulu uuden tyttökaverin kans, tavattiin just ennen Joulua ja koska ei asuttu yhdessä niin sovittiin ettei osteta toisillemme mitään. No niin kuitenkin kävi, että tyttökaveri oli ostanut jotain minulle ja oli sitten todella katkera, kun ei itse saanut mitään. Se siittää naisten rehellisyydestä.


    • Santeri777

      Siinä taas narsisti tilittää miksi MINÄ en ole maailman napa...
      Maailman suurin murhe on miksi MINÄ en saa haluamaani ilman pyytämättä ja juuri sellaisen tarkkaan mietityn minkä MINÄ haluan.

      Mistä teitä turhamaisia ja pinnallisia narsisteja oikein sikiää, voisitte merkitä itsenne jollakin näkyvällä merkintätavalla että ihmiset osaisivat vältellä teitä.

      Ihan vaan pikku vinkkinä narsistille. Tämä maapallo ei pyöri SINUN napasi ympärillä ja sinun miesystävälläsi (säälin miesystävääsi) saattaa olla muitakin mielenkiinnon kohteita tässä maailmassa kuin vain SINÄ ja SINUN kulloisetkin mielihalusi.

    • The_Evil_Of_Silence

      Kun olin lapsi, sain synttärilahjaksi 101 Dalmatialaista Live-Action leffa videokasettina. Se lahja oli minulle täysin idioottimaista! Enhän minä ole toivonnut sellaista lahjaa, enkä edes maininnut sitä ollenkaan! (vaikka leffan sisältö oli minulle 3 tähden arvoista) Miksei kukaan ihmisistä ajattele ensiksi, mitä toiset toivovat jotakin? Onko teilläkin käynyt joskus noin???

    • millo miehet on tietäny tollasii asioit? hyvä et ne tietää omaa makuaan..
      kerro sille mitä haluat ja millaisen sen asian pitäis olla, jos kerran on nii tärkeetä.
      elämäs on tärkeempiä asioita kuin lahjat.
      vielä 8v jälkeen voi oppia uusia asioita toisest ihmisest mist ei oo tietäny mitään ennen.
      niin älä hermostu tollasest

    • eräs nainen vaan

      moi.mä olen sitä mieltä,että jos oikein kovasti jotain haluat niin osta se itse,toinen ihminen ei voi tarkalleen tietää mitä sinä haluat.jos mulla olis "miljoonia"...niin tottakai mä ostasin kaikille läheisille hienoja ja arvokkaita lahjoja.mutta kun ei oo,niin en odota muiltakaan mitään ihmeitä.kivahan se joku paketti on saada,mut ajatus on mielestäni tärkein...mut kyllä hätä keinot keksii...eli jos esim. minä jotain oikeasti haluan ja vaikka se vähän enempi maksasikin.niin kyllä minä sen jollain konstilla itselleni hankin...:)...sillon on ainakin hyvä mieli siitä että on itse hankkinut tarvitsemansa asian.....hyvää tulevaa uutta vuotta 2010 sinulle ja miehellesi!

      • osta itse

        Nimenomaan näin. Ennen joulua voi mennä miehen kanssa yhdessä kauppaan ja ostaa jotain mikä on juurikin mieleinen. Mies sitten saa sen maksaa. Mitä sitten jos ei ole yllätys, tärkeintä että on juuri omaan makuun. Näin me teemme ja jos välillä tuntuu, että haluaa säästää niin sitten ei osteta mitään. Miksi tuhlata rahaa, kun sen voi kohdentaa oikeinkin.


      • NAINEN 40+

        JOKA JOULU ON OSTETTU KOKO PERHEELLE JOULULAHJAT. SE ON TÄRKEÄÄ ETTÄ JOKAINEN SAA JOTAKIN. MEITÄ ON PERHEESSÄ 8 HENKEÄ. PIENIMMÄT SAA 10 PAKETTIA JOKAINEN. AIKUISILLE RIITTÄÄ 3 LAHJAA.


    • alkulähteillä

      Jos kaikki naiset opettelis tankkaamaan auton niin miehet voi sillä aikaa opetella näitä koru juttuja. Näin se homma toimii :)

    • Tyytyjä

      Sain myös avokiltani ensimmäisenä joulunamme (5-vuotta sitten) hopeisen sormuksen. Olin tuolloin pettynyt, mutta näin jälkikäteen mietittynä: tuo sormus on MINUN mieheltäni. Vaikka se tuskin maksoi 20e enempää, se on maailman paras sormus, vaikka ei mahdukaan muuhun kuin yhteen sormeeni. Toisena joulunamme sain toivomani korun,jota pidän yötä päivää. Vuosi sitten täytin pyöreitä ja odotin juhlia. Olin puhunut pitkään, että olisi kiva viettää isolla porukalla synttäreitäni mutta petyin kovasti.. en saanut mieheltäni mitään.. :( En edes juhlia.. Minä olen sen sijaan joka vuosi järjestänyt hänelle synttärit. Myöhemmin kun kysyin että miksi niin vastaus oli " en tiennyt mitä ostaisin".. Mielestäni tuo on niin EMÄVALE!! Miehillä on joka vuosi 364 päivää aikaa etsiä ja katsella naiselleen lahjaa... Itse olen kuitenkin hommannut JOKA vuosi miehelleni mieluisan lahjan jota hän on itse vielä toivonut ja on ollut todella iloinen ja tyytyväinen. Olisin ollut tyytyväinen edes yhteen ruusuun, mutta en saanut MITÄÄN... Meillä ei ole tuokaan rahasta kiinni vaan miestä ei tunnu todella kiinnostavan minun asiani. Ennen joulua kirjoitin paperille ylös "lahjaideoita" koska mieheni aina sanoo että on vaikeaa ostaa mitään.. No, enpä saanut ainottakaan lahjaa mitä olin "toivonut".. Syntymäpäiväni on 3 päivän kuluttua-katsotaan tuleeko taaskaan mitään.. sisimmässäni olen toiveikas, mutta toisaalta tiedän jo että turha on mitään odottaa...Saisinpa edes jonkun kauniin eleen häneltä niin olisin iloinen.. Yllätyksiä taitaa olla turha suomalaiselta mieheltä odottaa? Vai onko täällä joku joka jaksaa naistaan pyyteettömästi hemmotella?

      • nainen 60 w

        ONNITTELUNI SINULLE SYNTYMÄPÄIVÄSI JOHDOSTA NIMIMERKKI Tyytyjä . Itselläni oli myös vasta syntymäpäivä . En halunnut juhlia niitä . Sain kuitenkin lahjoja mieheltäni ja sukulaisilta .


      • jepelusjee

        Onko mahdollista, että miehesi huomasi tai jopa mainitsit, kuinka epäonnistunut 5 vuotta sitten ostama sormus oli. Ehkä jonkun aikaa mieskin jaksaa yrittää miellyttämistä, mutta kyllä sitä mieskin pahat loukkaukset muistaa pitkän aikaa. Sanomista tulee osti tai jätti ostamatta.
        Toisaalta säälin sinua, koska teet liian paljon miehesi eteen, etkä itse saa mitään. Koita pärjäillä.


      • Tyytyjä
        nainen 60 w kirjoitti:

        ONNITTELUNI SINULLE SYNTYMÄPÄIVÄSI JOHDOSTA NIMIMERKKI Tyytyjä . Itselläni oli myös vasta syntymäpäivä . En halunnut juhlia niitä . Sain kuitenkin lahjoja mieheltäni ja sukulaisilta .

        kiitos onnitteluista. kai se vaan on todettava että miehillä ei ole sitä tietynlaista silmää mikä meillä naisilla on. Harmittaahan se kun on periaatteessa sanonut miehelle mitä toivoisi eikä sitten saakkaan mitään.. Mutta.. olen iloinen että olemme terveitä, meillä on oma koti ja toisemme. Ei mikään lahja riitä kertomaan rakkautta toiseen, mutta elämä on pitkä jollei koskaan toista yllätä tai muista. Varmaan jokainen sisimmässään jouluna ja syntymäpäivänä odottaa lahjaa, mutta ei näytä sitten pettymystään kun/jos sitä ei saakkaan. Veljeni on seurustellut 5 kuukautta ja osti tyttöystävälleen timanttiriipuksen..Hän kysyi minulta että onko hyvä lahja. Olin ehkä hieman kateellinen tuolle tytölle koska en itse saanut vastaavaa, mutta samalla nostan hattua veljelleni, joka ei koskaan enstiselleen ostanut mitään. Itse en koe olevani pettynyt vaan vähän ehkä surullinen.. Enkö mieheni mielestä ole muistamisen arvoinen? Vai onko tuo vain FAKTA ettei miehiä kiinnosta lahjojen antaminen.. lahjojen saaminen tuntuu kylläkin maistuvan jokaiselle miehelle jonka tunnen..


      • Tyytyjä
        jepelusjee kirjoitti:

        Onko mahdollista, että miehesi huomasi tai jopa mainitsit, kuinka epäonnistunut 5 vuotta sitten ostama sormus oli. Ehkä jonkun aikaa mieskin jaksaa yrittää miellyttämistä, mutta kyllä sitä mieskin pahat loukkaukset muistaa pitkän aikaa. Sanomista tulee osti tai jätti ostamatta.
        Toisaalta säälin sinua, koska teet liian paljon miehesi eteen, etkä itse saa mitään. Koita pärjäillä.

        En koskaan näyttänyt pettymystäni. Päinvastoin. Olen pitänyt sormusta paljon, vaikka se ei minun tyyliini sillon sopinut. Pidän sormusta edelleen aina sillon tällöin, mutta sekin alkaa olemaan jo sen verran kulunut käytöstä että ei joka tilaisuuteen sovi. Olen aina ollut tyytyväinen kun olen lahjan saanut. Niinkuin edellisessä viedtissä sanoin: "tuo sormus on MINUN mieheltäni. Vaikka se tuskin maksoi 20e enempää, se on maailman paras sormus, vaikka ei mahdukaan muuhun kuin yhteen sormeeni." En odota häneltä timantteja, mutta jokseenkin jo odotin yhtä riipusta jouluksi kun olin sen ihan hänelle paperille kirjoittanut.. Mutta ei. Sain sen sijaan ripsivärin ja poskipuhahuiskun,jotka nekin oli hänen siskonsa käynyt ostamassa...


      • heinähattumies
        Tyytyjä kirjoitti:

        kiitos onnitteluista. kai se vaan on todettava että miehillä ei ole sitä tietynlaista silmää mikä meillä naisilla on. Harmittaahan se kun on periaatteessa sanonut miehelle mitä toivoisi eikä sitten saakkaan mitään.. Mutta.. olen iloinen että olemme terveitä, meillä on oma koti ja toisemme. Ei mikään lahja riitä kertomaan rakkautta toiseen, mutta elämä on pitkä jollei koskaan toista yllätä tai muista. Varmaan jokainen sisimmässään jouluna ja syntymäpäivänä odottaa lahjaa, mutta ei näytä sitten pettymystään kun/jos sitä ei saakkaan. Veljeni on seurustellut 5 kuukautta ja osti tyttöystävälleen timanttiriipuksen..Hän kysyi minulta että onko hyvä lahja. Olin ehkä hieman kateellinen tuolle tytölle koska en itse saanut vastaavaa, mutta samalla nostan hattua veljelleni, joka ei koskaan enstiselleen ostanut mitään. Itse en koe olevani pettynyt vaan vähän ehkä surullinen.. Enkö mieheni mielestä ole muistamisen arvoinen? Vai onko tuo vain FAKTA ettei miehiä kiinnosta lahjojen antaminen.. lahjojen saaminen tuntuu kylläkin maistuvan jokaiselle miehelle jonka tunnen..

        Onko joku tuntemistasi miehistä valittanut tai ollut syvästi pettynyt saamaansa lahjaan. Eiköhän fakta ole se, että mies tyytyy siihen mitä saa, kun ei olla niin tarkkoja värin, materiaalin, merkin jne. asioiden suhteen. Kiva että jotain saa.


      • jepelusjee
        Tyytyjä kirjoitti:

        En koskaan näyttänyt pettymystäni. Päinvastoin. Olen pitänyt sormusta paljon, vaikka se ei minun tyyliini sillon sopinut. Pidän sormusta edelleen aina sillon tällöin, mutta sekin alkaa olemaan jo sen verran kulunut käytöstä että ei joka tilaisuuteen sovi. Olen aina ollut tyytyväinen kun olen lahjan saanut. Niinkuin edellisessä viedtissä sanoin: "tuo sormus on MINUN mieheltäni. Vaikka se tuskin maksoi 20e enempää, se on maailman paras sormus, vaikka ei mahdukaan muuhun kuin yhteen sormeeni." En odota häneltä timantteja, mutta jokseenkin jo odotin yhtä riipusta jouluksi kun olin sen ihan hänelle paperille kirjoittanut.. Mutta ei. Sain sen sijaan ripsivärin ja poskipuhahuiskun,jotka nekin oli hänen siskonsa käynyt ostamassa...

        Mutta eikös olekkin ihmeellistä, että halvallakin voi saada hienon lahjan.
        Täytyy sanoa, että itse liian kauan sinkkuna olleena olen oppinut muistamaan vanhempien, sisarusten, kummilasten ja kavereiden merkkipäivät. Eipä se paljoa toisi lisä "rasitetta" jos muistettavana oli myös elämänkumppanin merkkipäivät. Jos hän osaisi kertoa mitä haluaa niin ei varmasti jäisi ostamatta. Mutta näin se elämä menee, tiettyjä asioita arvostaa sitten kun niitä ei ole.


      • Tyytyjä
        heinähattumies kirjoitti:

        Onko joku tuntemistasi miehistä valittanut tai ollut syvästi pettynyt saamaansa lahjaan. Eiköhän fakta ole se, että mies tyytyy siihen mitä saa, kun ei olla niin tarkkoja värin, materiaalin, merkin jne. asioiden suhteen. Kiva että jotain saa.

        Ei ole ainakaan ääneen sanonut ja mielestäni pettymystä ei pidäkään näyttää jos sellaisen tunteen tällaisessa asiassa kokee. Loukkaa vaan lahjan antajaa jos alkaa ruikuttamaan. Itse kerroin selkeästi (paperilla selkeästi kirjoitettuna miehen käteen annettuna) omasta lahjatoiveestani, enkä sitä saanut. Sen sijaan mieheni sisko osti minulle lahjan jonka mieheni maksoi takaisinpäin joulun jälkeen. Olen surullinen, koska lahjani ei ollut edes omalta mieheltäni muuten kuin nimellisesti.


    • hyvä lahja

      Voi jos oppisi tuntemaan edes oman vaihtelevan maksunsa kymmenessä vuodessa niin hyvä olisi.
      Miksi odottaa, että toinen sen tuntisi ja olisi vielä ajatusten lukija. Parivuotta on niin lyhyt aika, että ei siinä toisen sormuksen kokoa eikä muutkaan opi tuntemaan. Mistä tiedät eikö hän sitä lahjaa miettiessään käyttänyt siihen paljon aikaa.
      Olen ollut yli 40 vuotta naimisissa ja mieheni ei osaa ostaa mitään lahjaa. Saan lahjana rahaa ja käytän sen itseni hemmotteluun ja on ollut aina hyvin mieleinen lahja.

    • syvälle

      kaivoon :)

    • miksimiksumuksu

      Heipä hei,mie sain suklaakonfehdin ja ollan oltu puolitoista vuotta yhdessä ,mutta erillään asutaan ,niin osti joulukuusen ja sano ,että siinä joululahja mulle ja tytölle ja mie sentäs laitoin joululahjaksi partavettä aina jottain hyodyllistä laittannut ,kukan toi ja sanoo sitä rehukusi aina ,,otti itseensä taas kun ollaan tytön tavallan vietetty kahdestaan joulu ,niin ei mies tajua ,että joulu on perhejoulu jos ei asu yhdessä ,niin kumpikin viettää omillaan ,ja piti mennä joulupäivänä syömään ,niin läksimme haudalle tuli vastaan ja ,kun emme huoinee kyytiä ,että ois vienyt meidät haudalle suuttu ja taitaa olla ,että saanut aina kaiken mitä halunnut

    • vanhoillinen

      Mitenkähän niitä lahjoja osteltiin 60-70 vuotta sitten. Ei varmaan paljoa ja sekin taisi olla hyötytavaraa. Mutta onnellisia silti osattiin olla.
      Onko tämä naisten paljon puhuma rakkaus, välittäminen ja yhdessäolo sitten jo jäänyt materiaalin ja korujen jalkoihin.

    • N 84

      Itse olen tehnyt miehelle selväksi, mitä EN halua. En halua, että mies ostaa minulle vaatteita, koriste-esineitä tai kauneudenhoitotuotteita (meikit ym.). Ne menevät suurella prosentilla pieleen. Koska mies ei ole ajatustenlukija, kannattaa omista mieltymyksistään ja inhokeistaan puhua ääneen koko vuoden.

      Helpoin lahjansaaja miehelle on nainen, joka keräilee jotain. Itse pidän Kalevala-koruista (erityisesti pronssisista), niistä riittää monen vuoden lahjoiksi. Veljen tyttöystävä kerää muumimukeja. Aikuiselle naiselle riittää vallan hyvin yksi paketti.

      Lahjakortti on aina hyvä. Tiedätkö naisesi lempi vaatekaupan, meneekö töissä niskat jumiin (hieronta)?

      Tärkeintä on kuitenkin ajatus. Kunhan ei osta lihamyllyä, imuria tai moottorisahaa, niin homma ei voi mennä pahasti pieleen. Minulta ainakin meinasi itku päästä jouluna, kun veli antoi itse paketoimansa lahjan.

    • jebuslaalaa

      voe vitun tyhymä, sano suoraan mitä haluut. niin mäkin teen. että pitää olla tyhmä....

    • antamisen ilo

      Jos hän piti sormuksesta niin kovin että halusi ostaa sen sinulle!Sehän oli kumminkin kaunis ajatus.

    • M24.

      jotkut asuu yksin, puhuu seinille yms.

    • ...

      Jospa miehelläsi on toinen nainen jolle osti upean lahjan ja sulle ihan tahallaan epäsopivan kun ei sinua halua!

    • Bondi2010

      Moi,
      Lahja on aina vaikea juttu. Minä olen mies ja pähkäilin työkiireiden kanssa 3 eri iltana ja päivänä vaimolleni lahjaa jouluksi.

      Olemme tunteneet useita vuosia ja naimisissakin ollaan. Olen ostanut hänelle lähes kaiken "naisrepertuaarin" mitä voit kuvitella. Kasvohoidot, jalkahoidot, korut, kaulakorut, matkat, jne.... Nyt olin todella ihmeissäni, että mitä sitä ostaisi.

      Päädyin uhkarohkeasti hajuveteen, jonka valitsin ammattitaitoisen naismyyjän kanssa samantapaisesta hajuvedestä johdettuna, jota vaimoni nyt käyttää.

      Tulos: haukut. Haju oli kauhea vaimon mielestä. Ei kelpaa.

      Tulos minun osalta: Miksi hemmetissä kävin tuhlaamassa 3 iltaa lahjaan???? Hitto...mäkin olen saanut naisilta vaikka mitä tyhmiä lahjoja, mutta olen pitänyt suuni sentään kiinni.

      • Tyytyjä

        Tuo jo liikaa.. Itse olisin ollut iloinen jos joululahjani olisi ollut edes mieheni ostama.. :/


      • ja baariin

        Jos ostaa naiselle hyvän lahjan, täytyy seuraava lahja olla parempi, jotta tyytyväisyys säilyisi.
        Kuten todettua ei miehet lahjoistaan valita kuten naiset.
        Naiset ovat itse luoneet illuusion: pitää kehua kauniiksi vaikka nainen ei sitä välttämättä ole, täytyy sanoa nuoreksi, vaikka nainen ei sitä välttämättä ole jne.........................


      • ColdNightWhisper

        Bondi2010, olette siis naimisissa koska...?

        Ite en ainakaan välitä krääsästä. Kun saan turhia tavaroita lahjaksi, oon kutenkin ilonen siitä ajatuksesta että halutaan lahja antaa. Yleensä tämmöset tavarat säilön jonnekkin vaikka koriste-esineiksi hyllylle tmv. On kyllä huvittavan näköstä kun hyllyt on täynnä mautonta tavaraa, tulee jotenkin antiikkikauppafiilari kotiin. Hah, mutta jokainen tavallaan.. Näin minulla on ainakin aina näkyvissä kotona jotain läheisistä ihmisistä muistuttavaa.
        En tajua miksei voi suoraan kysyä ihmiseltä mitään lahjavinkkejä? Tosin ymmärrän sen miksei nykyään miehet ainakaan uskalla, pelkäävät kai että herkkähipiäiset naiset kimmastuvat kun mies ei itse osaakaan valkata täydellistä ja sopivaa lahjaa. Ja sitten naiset kuitenkin itse antavat jotain todella romanttista ja omaperäistä kuten partateriä.. Naurettavaa. Jos suhteeni ikinä menisi tuohon niin olisin mieluummin sinkkuna kuin turhanpäiväisessä suhteessa, jossa ei uskalleta toiselle puhua suoraan tai kunnioiteta toista. Kyllä minulla ainakin elämässä sisältöä piisaa sinkkunakin. En ainakaan kestäisi mitään vastaavanlaisia pelleilyjä suhteessa.


    • Lahjatonttu

      on nykyajan suomalaisten naisten kansantauti.

      Nämä modernit bitch:it on sielultaan niin rumia, että miehet ei enää halua niitä.

      Enemmistö luonnollisesti pilaa myös muutamat hyvätkin korista.

    • Kaiken saanut

      Kyllä niille viisaillekkin sattuu virheitä! Eihän se sormus ollut sinulle ollenkaan mut paketit vaan vaihtuivat siinä tohinassa. Sinulle oli se suklaamunasta pääsiäisenä löytynyt tina sormus. Anna takaisin se sormus sillä sen oikea omistaja kaipaa sitä todella paljon!

    • 1ritva

      Ymmärrän sua ihan hyvin. Mikään ei ole vaikeampaa kuin ostaa sormus toiselle. Voitko mitenkään vaikka vedoten, että sormus liian iso, vaihtaa sinulle mieluisaan sormukseen.

      Sormusta on mukavempi kantaa kädessä, kun se on kaunis, eikä siksi, että se on siihen ostettu, jollei mies ihan ymmärrä makuasi.

    • kuikkasaaravenha

      kuule miehet on niin idiootteja lahja-asioissa...
      on meilläkin sanelulaitetta,ihme paistinpannua,suomi-englantisanakirja digitaalisena,rikkaimuri....
      upeat helmet....olen jo sanonut ajat sitten että älä osta mitään....ostan ihan itse mitä haluan/tarvitsen.

    • leka-76

      Mieheni ei pahemmin ole syntymäpäiviä tai äitienpäiviä muistanut, tai jos on niin aina myöhässä... ollaan oltu yhdessä nyt 11 vuotta ja sain täydellisimmän joululahjan ikinä!!
      Muutama päivä ennen joulua autoni jarrut jäätyivät kiinni ja autostani ei tietenkään löytynyt ristikkoavainta tukevampaa tai kovempaa jarruja aukaisemaan, joten jouduin turvautumaan lähimmäisen apuun... Kolleegalta löytyi kotoa vasara jolla sain jarrut aukaistua.
      Joululahjaksi mieheltäni sain lyhytvartisen 2 kg lekan jolla saisin itse vastaisuudessa jarrut auki!! Itse en ostanut miehelleni lahjaa ollenkaan, koska niin oli sovittu.
      Että valitukset sikseen!!!

    • Myös minä olen ihmetellyt kun tulee lahjaksi kalliitakin koruja, jotka eivät ilmiselvästi ole "juuri minulle ostettu". Nykyinen miesystävä osti aikoinaan ensimmäiseksi lahjaksi rannekorun, kaunis ohut sinikivinen ketju, mutta kun vaan itse tykkäsin käyttää melko paksua ranneketjua päivittäin, no silloin ajattelin että ollaan tunnettu niin vähän aikaa, että aihän tuo ole kai huomannut mieltymyksiäni, tosin totuin siihen mitättömän ohueen ketjuun, se vain sittemmin varastettiin :(

      Harmikseni vaan seuraava lahja oli massiivisen paksu kaulaketju, taas sinisellä kivellä, eikä muuten edes samaa sarjaa, vaikka molemmat olikin Kalevala korua. Ja kun siinä vaiheessa olisi luullut, että mies olisi huomannut, että käytän ohuita, keveitä kaulakoruja, kun jotenkin tulee olo että kuristuu jos on liian raskas koru kaulassa. Ja kun en edes pidä sinisestä... Kyllä se kaunis on, mutta ei todellakaan ollenkaan "minua". No, taisinkin näyttää hieman pettyneeltä lahjaa avatessa, kun mies kiirehti sanomaan että "et taida oikein tykätä, mutta ethän sinä itse sitä edes näe kun se on kaulassa, pääasia että minä itse tykkään sitä katsella" ...oli kai tarkoitettu vitsiksi, mutta kyllä tuntui jotenkin vielä kurjemmalta kun noin sanotaan... Kerran koruliikkeessä muuten asioidessa, huomasin että se oli melkein satasen koru, luulisi että niin kalliita ostaessa vähän miettisi minkälaisen korun oikein ostaa.

      Eräs edellinen miesehdokas osteli aina korvakoruja, ensimmäiset kun sain, niin ei mulla ollut edes reikiä korvissa... "hups, ostin lahjan, nyt vasta tajusin..." no oli muutenkin tarkoitus laitattaa reiät, niin olipahan hyvä syy... seuraavat korvikset oli kultaiset isolla sinisellä kivellä, joo en tosiaan tykkää sinisestä enkä muuten käytä ikinä kultaa vaan hopeata... hän kyllä käyttii kultakoruja ja piti sinisestä...

      Joskus kyllä on onnistanutkin, yksi ehdokas antoi joululahjaksi korurasian sanoen että "kun näin sen ajattelin että se on just sinunlainen koru, niin olihan se pakko ostaa" tämä todella piti paikkaansa, se on juuri sellainen pieni rosoisen kaunis riipus, että olisin otsekin ostanut sen jos olisin nähnyt ja se on kaulassa edelleenkin lähes päivittäin. Harmi kun se suhde jotenkin lopahti, välimatkaan ja erilaisiin elämäntilanteisiin, ainakin lahjat ja kukat tuntui olevan sitä mitä toivoin, oliskohan elämä muutenkin ollut tasaisempaa ;)

      • ja baariin

        Nykypäivän naista ei tarvitse rakastaa, kunhan ostaa hienoja lahjoja.


    • arde from lapland

      miehesi pitäs antaa lopputili ja lomarahat sulle.. tärkein on se kaunis ele et osti sulle lahjan eikä se mitä sait.. lapsen ymmärrän että jos se saa huonon lelun ja valittaa mutta en aikuista ihmistä.

      • Kauko.

        Lahja saattaa tehdä toisen vaikuttuneeksi. Ei tarvi olla kallis eikä rihkamaa, mutta hyvä ele toista kohtaan. Ei pidä tahallaan ostaa sellaista lahjaa mistä toinen ei tykkää.


      • ...olis vaan mukava saada sellainen koru, jota oikeasti haluaa käyttää. Enkä ole ikinä pyytänyt kalliita lahjoja, päinvastoin esim. arvokkain kukkakimppu, jonka olen saanut oli kevään ensimmäiset kolme voikukkaa (eripituisia vielä) pojaltani aikoinaan, taisi olla kolmen-neljän vanha, tuli kukkineen ja sanoi että ne kasvoi tossa talon vieressä, ne oli niin kauniit että toin ne sulle. Myöhemmin olen joskus vihjaissut miehille että olis kiva saada itsepoimittu kukkakimppu... mulle on sanottu että eihän nyt luonnonkukkia voi lahjaksi antaa ja ostettu sit kallis kimppu kaupasta. Ja sit kuitenkin haukutaan että kun mikään ei kelpaa, no kelpaahan ne mut kun haluais jotain persoonallisempaa ja saa jotain ihan muuta... :( Rahallako sitä rakkautta ostetaan nykypäivänä?

        ...Enkä mä pyytänyt mitään satasen korua, mut jos sellainen oli pakko ostaa niin olis voinut vaikka tehdä vähän salapoliisityötä että mikä miellyttää, olis kiva tykätä käyttääkin niitä lahjoja.... Jos se lahja maksaa kympin ja mä siitä tykkään tai jos se maksaa satasen ja en tykkää, tyhmyyttähän sellainen on jollei vähän funtsi! Itse ainakin mietin tarkkaan lahjaa ostaessa kelle ne lahjat menee ja mistä vastaanottaja vois pitää...


    • penelopin

      Muutama vuosi sitten seukkasin yhden miehen kanssa keneltä sain lahjaksi sormuksen. Ihan hieno sormus sinänsä, mutta ei yhtään minun tyylinen aivan liian pramea ja kimaltava. Lisäksi se oli kooltaan minulle aivan liian iso. Heti lahjan saatuani ymmärsin, että sitä ostaessaan mies ei ole todellakaan ajatellut minua vaan exäänsä kenen tyylinen ko. sormus oli. Suhde loppui, kun mies löysi jonkun uuden nuoremman naisen ja jätti minut kuin nallin kalliolle. Kukaties sinä oletkin exäni uusi?

      • avaa silmäsi

        ajatus ole tärkein...


      • darknesss
        avaa silmäsi kirjoitti:

        ajatus ole tärkein...

        Ajatus oli tärkein kivikaudella, mutta ei enää korukaudella.
        Hankalinta on se, että joka naisella on oma makunsa eli vaikka olisi useita suhteita niin ei niistä ole hyötyä. Sillä sehän on katastrofi ja loppuelämän pilalla, jos juhlissa kahdella naisella on sama asu tai koru tai kengät.


    • naja

      et kai kertonnu häelle,,pidä vaikka kaulassa tai kellonhihnassa....jos et voi etukäteen antaa selvä toivetta..pidä hyvänäs..

    • Timangi.

      Miehiä on vapaana - tässä yksi ja timanttisormus valmiina odottamassa, vain pieni koko kyllä.

    • Umppaaja

      Voi vitun ämmät. Olisitte onnellisia että sait edes sen. Jouluna ei lahjoja edes tarvitsisi.
      Sillä suurin lahja on olla toisen kanssa kiireettä ja nauttia siitä mitä on eikä tarvitse odottaa kuuta taivaalta.

    • Alkuperäinen..

      Tiedän, että mies näki vaivaa etsiessään sopivaa lahjaa, josta syystä aion käyttää korua niin paljon kuin pystyn. Oli millainen oli. Aion käydä koruliikkeessä pienennyttämässä sitä myös.
      En olisikaan halunnut oikeasti kallista lahjaa. Hienon näköisiä koruja saa edullisestikkin... Olen sen huomannut, koska itse olen aina saanut pientä palkkaa. Paljon pienempää kuin mieheni.
      Ainut mitä toivoin, olisi ollut, että koru/lahja olisi tyyliseni.
      Niinkuin joku yllä jo kirjoittikin, jos omistaa pelkästään todella ohuita ketjuja tai sormuksia niin joku todella massiivinen koru ei istu muiden korujen kanssa. Jonkinlainen yhtenäisyys edes.
      Olen myös paljon ihaillut tiettyjä koruja näyteikkunassa aika-ajoin... Ajatusten lukua en vaadi keneltäkään.
      Hyvää Uutta Vuotta kaikille. Eiköhän nyt mennä tämän lahja-asian yli :) Huomenna korukauppaan pienennykseen käy tie...

      • Kivahomma

        Oliko sormus kaiverrettu? Jos liikkkeessä on samanlaisia sen voi ehkä vaihtaa pienempäään kokoon. Helpompaa kuin pienennyttäminen?

        Eli sormus saa olla halpa, kunhan se ei ole halvannäköinen (ja miksi mainitsen miehen palkan?)? Vai aloitko jo perumaan kirjoittamiasi, kun sait ihmetteleviä vastauksia...?

        Miehet ei välttämättä hoksaa, että mitkä korut sopii yhteen jne. Älä ole liian ankara miehellesi! Ehkä hänellä ei le ihan niin hyvä maku kuin sinulla. Ainakaan et saanut niitä pitkiä kalsareita tai paistinpannua (jos et toivonut sellaisia)! Ei kannata tehdä kärpäsestä härkästä. Jos ei ongelma sitten ole jossain muualla, että mies ei muutenkaan tunne sinua mielestäsi tarpeeksi hyvin jne.

        Minulla on ystäväpariskunta joista mies törsää kauheasti naisen lahjoihin. Liikaakin. Luottokorttilaskut vaan kasvaa. Vaimo yrittää laittaa rajaa, mutta eipä se auta. Ja tuolla toisaalla joku kirjoitteli, että velkaantui pikavipeistä, kun törsäsi yli varojen jouluna. Toisen miellyttäminen voi tulla hyvinkin kalliiksi...

        Parisuhdeongelmista joululahjat on kuitenkin vielä pienimpiä. Mutta hyvä, jos tulit lopulta järkiisi. Hyvää Uutta Vuotta myös sinulle.


    • Anna miehellesi aikaa oppia. Kaksi vuotta on liian vähän. Minulta meni 30 vuotta, ennekuin hoksasin, että panen pojan asialle ja tunnustin, että en opi sitä naisen makua tietämään...
      Ch

    • Nainen -79

      Tiedän täysin tarkkaan, miltä aloittajasta tuntuu. Sain kerran yhdeltä tapailemaltani mieheltä jonkun aivan järkyttävän sormuksen, ihan kuin se olisi saatu jostain Kinder-munasta. Hohhoijaa. Sormusta en pitänyt kuin vain ja ainoastaan miehen läsnäollessa. Mutta ei mennyt aikaakaan, kun laitoin miehen vaihtoin ja lähetin vielä ruman sormuksen jälkeenpäin miehelle takaisin :-D Eipä ole miehestä tuon koommin kuulunut yhtään mitään. En olisi kyllä halunnutkaan, koska kyseisellä miehellä oli erittäin huono maku asian kuin asian suhteen :-@

      • heurekaaaa

        Olen aina luullut, että mies on sika, mutta olenkin ollut pahasti väärässä.


      • heurekaaaa kirjoitti:

        Olen aina luullut, että mies on sika, mutta olenkin ollut pahasti väärässä.

        ...joulun tärkein asia on ostaa mahdollisimman paljon, ei mahdollisimman tarpeellista. Siis läskeille suklaata, hyväkuntoisille kuntoiluvälineitä, insinööreille työkaluja, it-nörteille kirjoja etc. Pääasia että kauppa käy. Kakarat pyritään kuitenkin ehdollistamaan joululahjojen saamiseen siinä määrin, että jos lahja ei miellytä niin se kyllä tule selväksi antajalle. Toiset eivät tästä pääse eroon aikuisenakaan, vaan vaativat suureen ääneen mieleisiä lahjoja. Jos nainen turhamaisuttaan näkee saamansa sormuksen rumana, kannattaisi katsoa peiliin kerrankin antajan silmin. Oletko sittenkään sen kauniimman sormuksen arvoinen?


      • aktivistinen
        siilisimo kirjoitti:

        ...joulun tärkein asia on ostaa mahdollisimman paljon, ei mahdollisimman tarpeellista. Siis läskeille suklaata, hyväkuntoisille kuntoiluvälineitä, insinööreille työkaluja, it-nörteille kirjoja etc. Pääasia että kauppa käy. Kakarat pyritään kuitenkin ehdollistamaan joululahjojen saamiseen siinä määrin, että jos lahja ei miellytä niin se kyllä tule selväksi antajalle. Toiset eivät tästä pääse eroon aikuisenakaan, vaan vaativat suureen ääneen mieleisiä lahjoja. Jos nainen turhamaisuttaan näkee saamansa sormuksen rumana, kannattaisi katsoa peiliin kerrankin antajan silmin. Oletko sittenkään sen kauniimman sormuksen arvoinen?

        Ei voi asiaa enää paremmin sanoa, perskules.


      • no sillä ites paljastit, että miehellä huono maku,heheheh
        voi turhamaisuuksien turhamaiset, empä olis uskonut, jos noi naisten kirjoitukset pitää paikkansa, meen hakeen idästä, no pahus sekin oppii teidän tavoille, joku jopa 3kk:ssa.
        Ja toi ajatustenluku, siihen ei kukaan ihminen ole vielä pystynyt esittään valvotuissa olosuhteissa mitään todistettavaa, että paras on tyytyä perinteiseen ja kysyä.
        Nämä sanat esim. maku, tunne, ajatustenluku, mieltymys, kaipaus jne. Jokainen kokee ne erilailla ja vielä sekin että ympäristö, kulttuuri, asuinpaikka, uskomukset,sukupuoli vielä antavat niille oman sävynsä.
        joku jopa katsoo näitä horoskoopeista, huhuhuh
        Ja koita nyt hyvämies tai -nainen tästä sopasta ottaa selko, mitä se milloinkin tarkoittaa. Jokainen suhde, aikakausi, ihminen on erillainen ja kaikki ovat muuttuvassa maailmassa, on tää vaikeeta. Jos niin antaa ymmäärtää ettei ymmärrä antaa.


    • jäätikötsulaa

      Lisää vaan rihkamaa ja turhia lahjoja kaikille, se on markkinamiesten mieleen. Mietitään sitten 50 vuoden päästä mihin toi kaikki roska laitetaan.

    • ukkeli xx

      Muijat jaksatte valittaa....ite osti eukolle kotitetterin ja sohvakaluston ja niistäki löytyi rutisemista....ens jouluna ei tipu mitään...

    • January85

      Itse sain puolisolta joululahjaksi t-paidan. Ilmoitin myös jälkeenpäin, etten hirveästi pitänyt lahjasta, vaikka se olikin ihan siistin näköinen. Ei kuitenkaan minun tyylinen. Itse en ostanut hänelle mitään.

      Paras joululahja on se, kun ei anneta mitään tavaraa lisää. Ei, en halua villasukkia, ällöttäviä suklaakonvehtirasioita, kynttilöitä, glökilaseja (en juok glökiä), pyyhkeitä, lakanoita, enkä rahaa.

      Jos yhtään välitätte minusta, ettekä vain yritä boostata egoanne näillä lahjamaratoneilla, niin antakaa minun olla rauhassa ja jättäkää krääsät ostamatta. Kiitos. :)

      • Kauko.

        Kuka voi sanoa, ettei mieluisan, laadukkaan ja kestävän lahjan saaminen tunnu hyvälle? Ostohuuman suorittaminen velkarahalla ei ole oikein. Jokainen saa taaplata tyylillään. Onko sitten tapana ostella lahjoja tai syödä jouluruokia tai molempia. Lapset odottavat ainakin lahjoja.


      • oikeastikko

        valitsette ne miehenne lahjojen perusteella??? Ihan käsittämätöntä. Itse en ole kyllä koskaan osanut mieheltä lahjoja odottaa. Osti kyllä tänä Jouluna sattumoisin aivan ihanan rannekorun, mutta muulloin ei ole juuri mitään ostellut enkä sen perusteella ole miestäni "arvioinut" kyllä ihan muut arvot meillä ovat ne päälimmäiset, ei materia. Mutta näyttää monella olevan huonosti asiat, jos saaduistakin pienistä lahjoista valitetaan, ja sen mukaan miestä "arvostetaan" Säälittää miesparat.

        Itse olen ollut saman miehen kanssa yli 10 vuotta, ja olemme kolmekymppisiä. Rakastan miestäni, ilman mitään lahjuksia. en vaan voi millään käsittää, miten jotkut naiset voivat ajatella asiaa tuollatavoin niinkuin näyttää suurin osa täällä ajattelevan.


      • sulosointuja
        oikeastikko kirjoitti:

        valitsette ne miehenne lahjojen perusteella??? Ihan käsittämätöntä. Itse en ole kyllä koskaan osanut mieheltä lahjoja odottaa. Osti kyllä tänä Jouluna sattumoisin aivan ihanan rannekorun, mutta muulloin ei ole juuri mitään ostellut enkä sen perusteella ole miestäni "arvioinut" kyllä ihan muut arvot meillä ovat ne päälimmäiset, ei materia. Mutta näyttää monella olevan huonosti asiat, jos saaduistakin pienistä lahjoista valitetaan, ja sen mukaan miestä "arvostetaan" Säälittää miesparat.

        Itse olen ollut saman miehen kanssa yli 10 vuotta, ja olemme kolmekymppisiä. Rakastan miestäni, ilman mitään lahjuksia. en vaan voi millään käsittää, miten jotkut naiset voivat ajatella asiaa tuollatavoin niinkuin näyttää suurin osa täällä ajattelevan.

        Ihana nainen, miksei sinun kaltaisia enkeleitä ole enemmän.


      • tnrtnntr
        oikeastikko kirjoitti:

        valitsette ne miehenne lahjojen perusteella??? Ihan käsittämätöntä. Itse en ole kyllä koskaan osanut mieheltä lahjoja odottaa. Osti kyllä tänä Jouluna sattumoisin aivan ihanan rannekorun, mutta muulloin ei ole juuri mitään ostellut enkä sen perusteella ole miestäni "arvioinut" kyllä ihan muut arvot meillä ovat ne päälimmäiset, ei materia. Mutta näyttää monella olevan huonosti asiat, jos saaduistakin pienistä lahjoista valitetaan, ja sen mukaan miestä "arvostetaan" Säälittää miesparat.

        Itse olen ollut saman miehen kanssa yli 10 vuotta, ja olemme kolmekymppisiä. Rakastan miestäni, ilman mitään lahjuksia. en vaan voi millään käsittää, miten jotkut naiset voivat ajatella asiaa tuollatavoin niinkuin näyttää suurin osa täällä ajattelevan.

        olen täysin samaa mieltä.

        Meillä vaimoni kyllä hankki lahjan, mutta hän alkoi vihjailemaan ja kyselemään siitä mitä haluaisin. Minä en tietenkään halua mitään, eikä hän mitään minulle ostanutkaan yllätykseksi.

        Hankimme kuitenkin tavallaan yhteisen lahjan koska yhteisestihän tässä elämää eletään. Siitä sovittiin etukäteen tarkalleen ja eihän sitä tarvitse edes paketoida kun se ei ole sillä tavalla yllätys. Yhteinen lahja oli kuitenkin sellainen että se oli kaksiosainen, eli yksi vaimon haluama tarpeellinen asia vaimolle ja yksi asia minulle.

        Ihmettelen muutenkin tuollaista lahjarumbaa, vaikka määrästä en puhukaan. Puhun siitä kun toiselle pitää väen väkisin hankkia jokin yllätys. Miksi ihmeessä! Eikö tärkeintä parisuhteessa ole kuitenkin se yhdessäeläminen ja toiseen tutustuminen ja kysyminen että "miltä sinusta tuntuu tänään, mitä tarvitset tänään" ja sitten yhteisesti sopia että tätä tarvitsen voisitko hankkia minulle sellaisen. Pieniä yllätyksiä voi tehdä ja hankkia pitkin vuotta, mutta jouluiset "yllätykset" on vähän suurempia ja kestävät pidempään ja tulevat tarpeeseen joten turhaa sitä on pilata tuommoisella arvuuttelulla kun se yllätys menee joka tapauksessa päin honkia. Siksi minusta tuo yllätysmomentti ei enää parisuhteessa parin osapuolten välillä ole niin tärkeää. Toista se on sitten kun on lapsia ja heille ostelee yllätyksiä jouluksi. Parisuhteessa enemmän arvostan sitä että vietetään juhlaa rauhallisesti rauhoittuen ja tehdään se toisiin syventyen kahdestaan. Meillä kun noita lapsia ei vielä ole. Se se on tärkeintä, ei se että mitä yllättävää joku on hankkinut. Ei meillä joulu ole tavaraa varten vaan rauhoittumista ja yhdessäoloa varten. Näin ainakin itse olen tämän asian päässäni pohtinut ja hyväksi havainnut.

        Tässä kun tämän vuoden joulua aloimme valmistelemaan niin joulukoristeita katsellessani mietin että kannaattako niitä kaikkia laittaa esiin. Niitä on yleensä ennen jouluja hankittu pikkuhiljaa ja niitä on sitten kertynyt. Nyt jouluksi talo siivottiin kunnolla, paikat järjestettiin huolellisesti ja käytiin muistoja läpi! Miettikää kuinka tärkeää tuokin voi olla. Siinä kun laittelimme paikkoja kuntoon, kaikenlaisista esineistä tuli muistoja mieleen ja siivoaminen oli melkein kuin henkistä rakastelua koska saimme olla kahdestaan ilman kiirettä. Koristeita tuli laitettua kohtuullinen määrä niin että talon ja tilan kauneus tuli esiin, eikä niin että kaikki roska vain peitettiin kiiltävällä tilpehöörillä niinkuin amerikkalaisissa jouluelokuvissa.


    • RIITU_58

      Hei vaan...kivaa kun saa jotain lahjaksi, mutta kun ei koskaan mitään henkilökohtaista...viime jouluna jouluvalosarja ja nyt koirakirja...että sellaisia minä joudun nielemään...eikö mies tajua että nainen kaipaa jotain henkilökohtaista...kuten hänkin saa minulta joka joulu....vaikka se onkin vaatetta, esim.pyjama tänä jouluna, mutta parempi sekin kuin edellisvuoden jouluvalosarja.
      Vai onko mies niin pönttö ettei osta ellei itsekin siitä hyödy jotenkin---
      Sormuksen voi vaihtaa mieluiseen kun vaan on ostokuitti tallessa, mene ja tee se.....
      Naiselle pitää olla herkkää, kivaa, hyvää tuoksua, silkkiä, hemmottelua, lahjakortti tms. olis paljon parempi kuin saamani jouluvalosarja.....

      • elämyksiä

        Ostin vaimolle joululahjaksi lahjakortit 2 lle kuumailmapallolennolle, kortit käytettävä v 2010 aikana, oli aikas yllättynyt positiivisesti tuo vaimo


      • elämyksiä kirjoitti:

        Ostin vaimolle joululahjaksi lahjakortit 2 lle kuumailmapallolennolle, kortit käytettävä v 2010 aikana, oli aikas yllättynyt positiivisesti tuo vaimo

        Tosi ihana idea, olisin itse ainakin otettu tuollaisesta lahjasta!


    • kovin

      sinua käy. Kyllä sulla on murheet. Märiset jostain joululahjasta. Kuule heitä se ukolles ja sano että pidä halpa ja huono sormus ihan ite. Ja palauta myös se outo helmikuinen synttärilahja samalla. Ja sano sille että sulle kelpaa vain kalliit ja tyylikkäät lahjat niin ja näyttävät pitää olla kans. Aika suppeeta on sun olos.

      • tasan

        samaa mieltä, suppeeta on ja pikkusielusta! Ikinä en ole lahjoista valittanu, ihmettelen että miehet jaksaa tollasia ilkeitä ja typeriä naisia kattella, tässä olis yks tosi vähään tyytyväinen sinkku vapaana, jos jotakuta kiinnostais :) ei vaadi eikä valita, elämässä on tärkeää muut kuin lahjat ja materia!


    • yks ruusu

      jos sattuu olemaan vielä semmonen suomalainen juntti joka ei puhu eikä pussaakkaan, niin eihän se nyt osaa sitte lahjojakkaan ostaa :))) ja vielä siihen sopii ei romanttinen ym.ym... todella kypsää..huh..huh...ota tai jätä
      tuhannen unkki dunkki !

    • mammaäityliini

      kävi näin...Ennen joulua ukko mietti ja päivitteli kun pitäis ehtiä jouluostoksille. Minä siihen sanomaan että elä ota stressiä vaan osta mulle edullinen irtopohjakakkuvuoka( 8,90 €) joka tulis tarpeeseen. Ukko siihen kommentoimaan että ei hää osta mitään keittiötarvikkeita joululahjaks. Vastasin että se todellakin tulis tarpeeseen... Nooh eipä tullu vuokaa paketista...eikä kyllä mitään muutakaan..

    • heippisliini

      Yhdessäolon pitäisi olla paras lahja, sitä nykyään harva saa, kun se ei ole oikein ostettavissakaan. On sääli, että ihminen ei tajua onneaan ja juuttuu pikkumaisesti johonkin epämieluisaan esineeseen.

      Laita se sormus korurasian perukoille, ei se mies varmaankaan ikinä edes huomaa, mitä koruja käytät. Osta sitten itsellesi haluamasi koru sen pidemmittä puheitta. Ongelma ratkaistu.

      Minä en käytä koruja, enkä ole niitä koskaan lahjaksikaan saanut. Ei kyllä ole miestäkään, vaikka minua olisi niiiiin helppo lahjoa: pidän jopa imureista ja monitoimikoneesta :P Tasan ei käy onnen sonnit.

      • aissa

        MITÄ TE NIILLÄ MIEHILLÄ TEETTE JOS ETTE OSAA MUUTAKUIN VALITTAA?? OLOKAA ILMAN SITTE JOS MIKÄÄN EI KELPAA!!! VIITATEN VARSINKIN ENSIMMISEN KOMMENTIIN JA MONIIN MUIHIN!!!


      • suhteellisuuden taju

        Yhdessäoloa,ei materiaa.Niin taas meni tämä joulu ja ihan on kohtalon kädessä saako nuori vävyni nähdä seuraavan joulun perheensä ja pienen lapsensa kanssa.Vakava sairaus on vienyt voimia.Sellaisessa tilanteessa on ihan yksi lysti onko sormus numeron tai kaksi liian pieni tai suuri.


    • helmakoukku

      Viime vuosipäivänäni mies osti minulle kukkia, kun edellisenä päivänä viikset huomautin hänelle että viikset vuosipäivä on huomenna. Hänhän ei asiaa muistanut viikset. Tänä vuonna ajatuksenani oli ostaa hänelle kilo viikset paskaa koska viikset vitutti viikset

    • tosi lahja

      Et ole ansainnut yhtäkään lahjaa, toivottavasti tuokin putoaa vahingossa etkä löydä. Käsittämättömiä ihmisiä maa päällään kantaakin. Katso peiliisi.

    • keikkapöö

      Tämä on malliesimerkki siitä, miten tulee kinaa,heh,nyt ja jatkossa, ei tietenkään missään nimessä kande kertoa omia ajatuksiaan, KOSKA toisen tulee TIETÄÄ NE automaattisesti, varsinkin miehen.
      Vaik ei sen puolen,annoin ny ja täst lähin aina lahjakortin nin isoille ku pienille,joka käy joka kauppaan,siitä saa valitytaa jos haluaa..."Kun sä ET ajatellu!" Vtu,mähä AJATTELIN :)

      • voe voe..

        suuri numero tehdään joululahjoista. Parhaiten menee kun parit eivät moisesta ota paineita eivätkä osteskele tosilleen lahjoja. Isot ihmiset pelleilevät kuin kakarat moisten lahjojen kanssa.


    • Diidaa

      Huono ja/tai väärän kokoinen lahja on tietysti huono, mutta onpa muistettu. Olisiko niinkään sitten hyvä, jos vain toinen antaa? Olen seurustellut kolmisen vuotta, enkä yhtään synttäri- tai joululahjaa ole tuolta mieheltä saanut. Synttärilahjoja en kyllä ole vuosiin enää keneltäkään odottanutkaan, kun synttäripippaloitakaan ei ole tullut pidettyä ja ekana jouluna sovittiin, ettei silloin lahjota toisiamme (onnekseni nykyisin selviän joulusta muutenkin vähillä lahjaostamisilla). Kahtena viime jouluna annoin hänelle kuitenkin pientä ja käytännöllistä (ei kallista, mutta tarpeellista!) ja parina synttärinäkin olen muistanut (toisella kertaa jopa kudoin itse villasukat), mutta itse en siis ole saanut minkäänlaista lahjaa häneltä - ikinä.

    • Alex1979^^

      ollaan oltu tyttöystävän kans yhdessä yli kolme vuotta vaikka ei yhdes asutakaa.. jokavuosi ollaan ostettu toisillemme 100-200 euron lahjat ja meistä se on ihan normaalia.. tyttöystävällä synttärit ennen joulua, niin päätin et tänä vuonna ostan digikameran, hyvän perusmallin johon muistikortti ja laukku, pelit ja vehkeet siis.. lisäks joululahjoihin semmosta minkä tiedän olevan mieleistä ja sopivan sen hetkisiin juttuihin/hankintoihin..ja esim kynttilät on yleensä aina varma juttu, tälla kertaa en hommannu rintsikoita ja ala-osaa, yöpaitaa ( ja jos ukko on akasta yhtään kiinnostunu kyllä se sen vaatekoon ja kuppikoonki tietää ja päinvastoin !! ) tai hajuvettä, mut ihan muita juttuja sen sijaan.. kun miettii mistä on ollu puhetta vuoden mittaan ei luulis olevan kauheen vaikeeta.. löyty monta mieleistä juttua joita kaikkia ei rahan puutteessa voinu toteuttaa.. :)

      itse sain kans kaikkee tarpeellista kuten mun tyyliin sopivia paitoja, lautapelin,tietokoneeseen liittyvää kamaa perinteisen axe pakkauksen jne.. ainoo mitä jäin kaipaamaan oli reinot ja nokian kumisaappaat mut alle 25 vuotiaana varmaan ei kehannu mennä tyttöystävä ostaan..:)

      mut en tajua silti miks ukko pitää mennä haukkuun jos hajuvesi ei ole mieleinen :) ehkä kannattaa jo miettiä onko lahjatoivomuksis trimmaamisen varaa..

      vielä: 3 vuotis seurustelulahjaks hommasin nomination palakorun, kun se on suosiossa, yhellä erikoispalalla, kun siitä puhu 2-3 kk aikasemmin et olis kiva.. joululahjaks on ostanu yhtäkään lisäpalaa, kun arvasin et tulee ehkä muualta, no lisäpaloja tuli kaksin kappalein..:)

      näin tänä jouluna.. jään odotteleen jatkoja tähän viestiketjuun..

      • viisas 10 v

        mun äiti sai lasisen enkelin ja se on ihan tyytyväinen

        kannattaa olla tyytyväinen jos saa sormuksen jos se on väärän lainen niin pujota ketju sen läpi niin saat kaulakorun!!


      • ei lahjoja

        Sain joskus parikymppisenä naisena äidiltäni lahjaksi miesten kalsarit ja paidan. Hänellä ei ollut edes dementiaa, eikä ole vieläkään. Muistaakseni mainitsin ohimennen että miesten alusasuhan tämä, mutta otin sen mukaani ja lahjoitin eteenpäin tutulle miehelle.
        Itse annoin muistaakseni äidilleni silloin minkkihatun, joka olikin hyvin mieleinenl
        Nykyään ei lahjoja enää vaihdella keskenämme, se on mielestäni hyvä asia.
        Aviomies osteli aikoinaan myös ihan sekopäitä lahjoja, mutta varmasti hyvää tarkoittaen: esim. rikkaimuri on jäänyt mieleeni. Tarpeellinen kylläkin, mutta ei ehkä kovin henkilökohtainen lahja. Onneksi sovittiin hänenkin kanssaan että lopetetaan lahjojen ostelu. Se on hyvä päätös, jos lahjat eivät tahdo osua kohdalleen.


    • jj

      ole onnellinen et sait edes jotain!!!!!!!

    • lahjaksi?

      Jouluna ja synttäreillä sinulta?Oliko hän mielistään niistä?

    • kattila ja opus

      Jospa voisit vaihtaa liikkeessä (kuittia vastaan) mieleiseesi. Ensi jouluna kerrot reilusti mitä haluat joululahjaksi.
      Ei toi ole pahakaan lahja itse olen saanut keittokirjan ja kerros kattilan , kun annoin vääriä viestejä miehelleni. Sitä saa mitä tilaa.

    • Nyt onnellinen

      Ehkä puhuminen auttaisi lahjapulmaasi.
      Tilanteessa ei sinänsä ole mitään outoa. Useat naiset ajattelevat miehen tietävän ilman muuta kaikki heidän toiveensa ja ajatuksensa. Miehellähän ei toki voi olla muuta mietittävää kuin se, miten tekee vaimonsa onnelliseksi.
      Esimerkkejä elävästä elämästä.
      Entinen vaimoni oli toisinaan ja loppuaikana lähes jatkuvasti murski murjottaja. Kun yritin selvittää, että miksi, niin kysymyksiini tuli vastaus: "kyllä sinä tiedät", tai sitten vain mykkäkoulun jatkoa. En todellakaan tiennyt, en ollut ajatuksen lukija, enkä ole sitä vieläkään.
      Toisen ihmisen ajatteluun pystyy vaikuttamaan vain kuuntelemalla ja puhumalla, eikä paljon silläkään. Tulee kuitenkin itse tietoiseksi toisen ajatusmaailmasta, ja pystyy sitten oivaltamaan asioiden taustoja.
      Monella naisella on se vika, että ne puhuvat aivan yhtä mittaa, mutta eivät sano mitään.

      Eräs ilmiö on se omiin ajatuksiinsa uskominen.
      Esimerkki siitä.
      Tein illansuussa 25km lenkin verryttelypuku päällä syyskeleillä. Eräs kaverini soitti sillä välin jostain ravintolasta. Kun tulin lenkiltä, entinen vaimoni oli suorastaan raivoissaan. Hän oli ihan varma, että oli piilottanut paremmat vaatteet johonkin ja käynyt ravintolassa. Se ei auttanut yhtään, etten haissut tupakalta tai alkoholilta, eikä mitään vaatteita puuttunut. Leipäveitsellä hän uhkaili minua kun olin suihkussa. Torjuin suihkun avulla.
      Mulla ei kertakaikkiaan mielikuvitus edes riittäisi moisiin temppuihin. Hänellä on kyllä ylivilkas mielikuvitus.
      Logiikka toimi niin, että ensin hän syytti minua liian vähästä ajan antamisesta ja seuraavassa lauseessa saattoi tulla maininta naapurin uudesta autosta tai talosta periaatteella: "et sinä mikään mieskään ole, kun et pysty ylläpitämään vaimoasi rahallisesti". Itse hän ei toki voinut mennä töihin, kun: "se on miehen tehtävä elättää perheensä"
      24 vuotta yritin opetella ja ymmärtää, sitten tajusin, ettei mielenterveyteni kestä häntä.

      Nyt minulla on onneksi aidosti keskusteleva ja järkevä uusi vaimo. Lahja-asiat ja muutkin selviävät hyvin. Lahjasta tulee yllätys siten, että molemmat kirjoittavat vaihtoehtoja listalle. Niistä vaihtoehdoista sitten näkee tarpeita ja tyyliä. Lahja voi olla sitten jotain listalta tai ainakin sen tyylistä mitä listalla on mainittu.

      Nyt olen elänyt 8 vuotta uuden vaimon kanssa tasapainoista, harmonista elämää. Hän käy töissä ja tyytyy "tavalliseen" elämään. Asuntojakin on ja varaa tehdä ulkomaan matkoja pari kertaa vuodessa. Keskinäinen ymmärrys on tärkeintä elämässä. Puhuminen ja kuuntelu auttaa. Kyllä suomalainen mies puhuu ja kuuntelee, kun sille puhutaan fiksusti ja sitä kuunnellaan. Pussaakin ihan riittävästi, kun ilmapiiri on kunnossa.

      • ja baariin

        Mistä näitä sekopäisiä naisia oikeen sikiää, pitäs olla auto, talo ja rahaa, mutta sen pitäs tulla sormia napsauttamalla, kun itse vitsi tehdä töitä sen eteen ja toisenkin pitäisi kokoajan olla läsnä.

        Onnea sinulle olet sen kyllä ansainnut.


      • sitten erosin...
        ja baariin kirjoitti:

        Mistä näitä sekopäisiä naisia oikeen sikiää, pitäs olla auto, talo ja rahaa, mutta sen pitäs tulla sormia napsauttamalla, kun itse vitsi tehdä töitä sen eteen ja toisenkin pitäisi kokoajan olla läsnä.

        Onnea sinulle olet sen kyllä ansainnut.

        näitä prinsessoja löytyy kummastakin sukupuolesta.

        Olin semmoisen miespuolisen kanssa naimisissa 21 vuotta. Tienasin koko ajan enemmän (virkatyössä). Mies oli "taiteilija", luova yksilö, "tieteilijä", yrittäjä (oli hänellä joku toiminimi juu) ja ikuinen opiskelija ja taivaanrannanmaalari. Mutta tykkäsi hänkin että autot pitää olla ja ok-talo, lomia yms yms. Jotka sitten mun pussista maksettiin.


    • gh

      Et ole vissiin ikinä kuullut ettei lahjahevosta katsota suuhun. Jätä ukkosi ja tee hänelle palvelus.

      • ja baariin

        Tämän säännön osalta naiset käyttävät feministi pykälää, eli sääntö on hyvä silloin, kun siittä on itselle hyötyä, mutta jos siittä on haittaa niin silloin sääntö kumoutuu.


    • -fakta-

      Eräs opettajani kertoi saavansa mieheltä niin hirveitä koruja, että ei tiedä mihin ne laittaisi.
      Kun heidän eka lapsensa syntyi mies toi synnytyslaitokselle jonkun toooooooosi järkyttävän
      riipuksen. Hän sanoi, ettei tiennyt itkiskö vai nauraisko. Opettajani on viimeisen päälle
      esteetikko. Huh huh, sydärin paikka aika monelle.


      Toisilla vaan ei ole yhtään hyvä maku, eikä ne reppanat sitä itse tajua!

      • arvomaailmaa

        Asioita voi suhteuttaa.Muistan kun isäni lähti synnytyslaitokselle katsomaan äitiäni ja syntynyttä pikkusiskoa.Keräsi pihalta omasta kukkapenkistä nipun viemisiksi äidilleni.Äiti varmasti itki ilosta ja hämmästyksestä.Isäni ei tippaakaan arvostanut eikä arvosta kukkasia,joten oli häneltä suuri myönnytys ja rakkaudenosoitus.


    • whitenigger

      sina olla yhta uikeassa niinkuin vaaras! ensinakin voisit sanua miehelsi mita haluat han ei varmaankaan tiennyt mita sa haluut you knoW? HUH? mp kuitenkin olet muso uikeasa eta mies vuisi hiaman aneman panusta lahjuihisi....

    • oiuoiuoiu

      Menkää pienennyttämään sen kultasepän liikkeeseen ja sitten vaan ajattelet että se on tosi hieno.

    • Oukkis

      Juu,kuules se on ihan paras tapa välttyä mielipahalta..et sanoo mitä haluaa!! Ei mies todellakaan voi olla ajatusten lukija!! Itse olen valinnut aina lahjani..tai sanonut ,ellen tarvitse mitään. Tänä Jouluna sain puhelimen,koska pyysin/tarvitsin uuden. Jos välttämättä haluaa jotain tiettyä itselleen eikä pysty(outoa) sitä elämänkumppanilleen suoraan sanomaan..on viisainta ostaa se itse..eipä tule paha mieli:)

    • shakkimatti

      tilanne. tä.

    • yksinkertaista

      Oman miehen varmaan tuntee niin hyvin että tietää onko tämä suuren tuskaisuuden tulosta vaiko vaan laiskuutta. Ei ihanaakaan ihanampi putkiaivo-muru osaa lukea ajatuksia ja jos hän on ajatellut että pitäisit sormuksesta niin voihan olla ettei loppua siitä tiennyt. Ja usein miehillä on erilainen maku kuin naisilla.

      Kysypä murultasi kohteliaasti että olisko kuittia tallessa ja pyydä että viot vaihtaa sen oikean kokoiseksi. Miehet ovat suoraviivaisia ja käytännöllisiä rahan suhteen (useimmiten) joten tämä tuskin aiheuttaa mitään shokkia. Sullekin tulee sitten parempi mieli.

    • Ehdollistako?

      avomieheltäni avaimenperän ! Sellaisen kumisen ja hassun. Varmaan maksanut 2 euroa!

      Ei mitään hätää onneksi mun mies pussailee mua aina ja halailee.
      En vaihtaisi niitä tapoja yhteenkään sormukseen.
      Mä ostelen sille pitkin vuotta kaikenlaista ja jouluna jotain isompaa mut mä olenkin mä ja se on se.
      Onneksi tunnetaan toisemme ja ihan oikeasti se on vähemmän tuomitsevampi puoliso meidän suhteessa. Minulla on paljon opittavaa vielä siitä.
      Toivon että jonakin jouluna voin olla niinkuin se enkä koe tarvetta lahjomisiin. Itsekkyyttä se osteleminen on.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      63
      4950
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      53
      3320
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      145
      2492
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2036
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      80
      1662
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1247
    7. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1179
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1155
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      88
      1140
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1116
    Aihe