Hei! Minulla on nyt n. viikon ajan ollut jatkuvaa näläntunnetta, vaikka olenkin syönyt ns. normaalisti. Tunne saattaa jopa herättää keskellä yötä todella voimakkaana (en kuitenkaan nouse ylös ja kipitä jääkaapille). Järkeni sanoo, että minulla ei voi olla koko ajan nälkä eikä minun varsinaisesti tee mieli syödä, mutta maha tuntuu tyhjältä ja nälkäiseltä. Mietin ensin, että voisiko kyseessä olla jokin hormonaalinen juttu, koska näläntunne alkoi kuukautisteni aikana. Nyt kun tilanne vain jatkuu, niin olen kallistunut jonkinlaisen puutostilan kannalle. Eli oletan, että kroppani vain kaipaa joitakin tiettyjä vitamiineja / hivenaineita ja haluaa siksi koko ajan lisää ruokaa. Kuulostaako tämä järkevältä? Myöskin heikotusta ja jonkinlaista ahdistuneisuutta sekä päänsärkyä on havaittavissa. Elämäntilanteeni on tällä hetkellä jokseenkin sekava ja stressaava, joten osa ongelmasta voi olla myös korvien välissä. Onko kukaan muu kokenut samaa? Ja kuinka pian tämän voisi olettaa menevän ohi? Mikäli tilanne ei parin päivän sisällä parane, niin ajattelin mennä alkuviikosta terveydenhoitajalle hakemaan neuvoja. Ei tämä kuitenkaan aivan normaalilta vaikuta ja luulotautinen pääni on varsin taitava keksimään kaikkia hienoja syitä tilanteelle. Ja tottakai ne syyt löytyvät vakavista sairauksista. ;)
Jatkuva näläntunne
4
4297
Vastaukset
Nouseeko painosi? Oletko hoikka? Paljonko on lepopulssisi? Onko suvussasi autoimmuunisairauksia (kilpirauhassairaudet, reuma, fibromyalgia, keliakia, vitiligo jne.?). Millaista ruokaa syöt? Usein jatkuva nälkä johtuu liiasta hiilihydraattipitoisesta ruuasta eli syöpä lihaa, juustoja, kananmunia, kalaa jne. proteiinipitoista ruokaa. Sillä se nälkä lähtee. Hiilareilla se verensokeri vaan heittelee.
Syö kuuri monivitamiinia. Jos et syö d-vitamiinia, sulla on siitä paha puutos kuten useimmilla suomalaisilla talvisaikaan.- tjorven
Lepopulssi on normaali. Samoin paino ja olen aina ollut hoikka. Autoimmuunisairauksia ei suvusta löydy. Olen yrittänyt välttää hiilareita ja syödä ns. vähän tuhdimmin, mutta ei sillä näytä vaikutusta olevan. Monivitamiinivalmisteetkin ovat käytössä. Minulla on refluksitauti ja löysin netistä jutun, jonka mukaan liiallinen mahahappojen eritys voi aiheuttaa nälän tunnetta. Eli refluksilääkkeitä naamaan ja katsotaan auttaako ne. :) Tein myös sellaisen havainnon, että nälän tunne vain pahenee syömisen jälkeen, joten ehkä kyseessä todellakin on nuo mahahapot. Tätä heikotusta se kyllä ei selitä, mutta moniongelmainen mahani on muutenkin aivan käsittämätön tapaus, joten ehkä heikotus johtuu sittenkin mahastani. Joka tapauksessa alkaa todella ärsyttämään tämä tilanne, koska kroppa tuntuu olevan aina jostain kohdasta viallinen. :(
- .......
tjorven kirjoitti:
Lepopulssi on normaali. Samoin paino ja olen aina ollut hoikka. Autoimmuunisairauksia ei suvusta löydy. Olen yrittänyt välttää hiilareita ja syödä ns. vähän tuhdimmin, mutta ei sillä näytä vaikutusta olevan. Monivitamiinivalmisteetkin ovat käytössä. Minulla on refluksitauti ja löysin netistä jutun, jonka mukaan liiallinen mahahappojen eritys voi aiheuttaa nälän tunnetta. Eli refluksilääkkeitä naamaan ja katsotaan auttaako ne. :) Tein myös sellaisen havainnon, että nälän tunne vain pahenee syömisen jälkeen, joten ehkä kyseessä todellakin on nuo mahahapot. Tätä heikotusta se kyllä ei selitä, mutta moniongelmainen mahani on muutenkin aivan käsittämätön tapaus, joten ehkä heikotus johtuu sittenkin mahastani. Joka tapauksessa alkaa todella ärsyttämään tämä tilanne, koska kroppa tuntuu olevan aina jostain kohdasta viallinen. :(
Jos on mahdollista että olet raskaana, tee testi. Mullakin tuli vielä kahdet menkat raskauden aikana...
- tjorven
....... kirjoitti:
Jos on mahdollista että olet raskaana, tee testi. Mullakin tuli vielä kahdet menkat raskauden aikana...
Raskaana en voi (onneksi) olla. Tai sitten kyseessä on jokin pyhästä hengestä sikiäminen. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004363
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422016- 621687
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331363Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26923Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696