X-trailin nelivetotekniikasta

X-trail

Ton X-trailin elektroninen neliveto on suoraan lainattu Nissan Skyline urheiluautosta, joten tuskin kovin huonoa tekniikkaa.

Elikkä Te X-traililla ajat omistatte osan yhdestä maailman halutuimmasta autosta! :)

Nm.kohta itsekin X-traileri

18

15617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-X-traileri

      Niin, jos urheilukäyttöön tarkoitettu neliveto sopii "maastokäyttöön". Skylinellä kun harvoin joutuu ajamaan hitaasti pahassa maastossa... X-trailista puuttuvat ainakin lukot joka paikasta, alennusvaihteisto ja nelivedon kytkeytymistäkin on pitänyt varmistaa, sillä että sen saa väkisin napista päälle (eivät siis Nissanilla luota "ennustavaan automaattikytkeytymiseensä").

    • Hyffis

      Tervetuloa vaan joukkoon tummaan. Näitä keskusteluja X-Trailin vetotekniikasta, lukkojen ja alennusvaihteiden puuttumisista jne.. on käyty välillä kiivastikin. Minä en muuta tiedä kuin sen, että hyvin auto kulkee. Ainoastaan kerran jäin tänä talvena kiinni ja luulenpa, että siinä olisi ollut tekemistä ihan oikeallakin maasturilla. Normaalia surkeammat metsäautotiet jne sujuivat hyvin. Jos metsään haluaa mennä, on paras hankkia se "oikea maastoauto" Metästysharrastuksen pariin, Nisukka riittää hyvin..

      • Xörkki

        Kyllä hyvin kulkee, kokemusta jo 8 v. T31 mallista, diesel automaatti. Menee niin pitkään kun jää pohjan varaan killumaan mutta siihen jää myös se "oikea" maasturikin. Aina päästy kiipelistä pois ulos nousematta. Dieselin hiukkasloukku on paska keksintö, se kannattaa tyhjentää ja laittaa uusi tehoohjelma koneeseen. Bonuksena saa Audi ja Bemari miesten niskat punottamaan liikennevaloissa. Pari kertaa on vedetty CR-V pois ristiriipunnasta, mihin X-Trail ei jää. Suosittelen.


      • Sweitsin-puukko
        Xörkki kirjoitti:

        Kyllä hyvin kulkee, kokemusta jo 8 v. T31 mallista, diesel automaatti. Menee niin pitkään kun jää pohjan varaan killumaan mutta siihen jää myös se "oikea" maasturikin. Aina päästy kiipelistä pois ulos nousematta. Dieselin hiukkasloukku on paska keksintö, se kannattaa tyhjentää ja laittaa uusi tehoohjelma koneeseen. Bonuksena saa Audi ja Bemari miesten niskat punottamaan liikennevaloissa. Pari kertaa on vedetty CR-V pois ristiriipunnasta, mihin X-Trail ei jää. Suosittelen.

        "Kyllä hyvin kulkee, kokemusta jo 8 v. T31 mallista, diesel automaatti."

        Onko Nissanilla todellakin neliveto ja automaatti-yhdistelmä mahhdollista?

        Specifications: http://www.nissan-aid.com/en/web/models/X-TRAIL T31/Specifications/138493245147733409.htm

        Juuri taannoin merkkiliikkeessa ja aiemmin autonäyttelyssä merkin edustajat sanoivat ett'ei Qashqaita ole saatavilla automaattina ja nelivetona, tomaatti vain etuvedon yhteydessä. Eli näin ainakin Qassun kanssa ja nähdäkseni myös X-Trialin suhteen.

        "Dieselin hiukkasloukku on paska keksintö, se kannattaa tyhjentää ja laittaa uusi tehoohjelma koneeseen."

        Eivätkö katsastuksessa ole kykeneviä tuota havaitsemaan, sillä kyllähän h eovat tietoisi atyhjennettyjä olevan?

        Patrol olisi kunnon jötikkä, passiivista turvallisuutta ja tilaakin olisi kohtuullisesti, joskin pikkupyörittelyssä ehkä hieman kömpelö, mieluummin baanalle ja hetkittäin vaikeammille poluille jos pakko sellaisille olisi mennä, harvoin kuitenkin.

        - http://www.nissan-aid.com/en/web/models/NEW PATROL/GALLERY/158843_520493.htm

        Ps. Itse tässä pähkäilen seuraavaa käytettyä autoa, jonka haluan automaatilla. Vaihto noin vuoden sisällä. SUV:t (mutta ei välttämättä 4x4) ja tila-autot ovat olleet ensitilan milenkiinnon kohteita. Matalaa "perusautoa" en seuraavaksi halaisi ja siksi muutoin kiinnostavat fakut ovat marginaalissa.

        SUV 4x4 vaihtoehdossa kiinnostaa lähinnä ajatus sen "Sweitsin-puukko" ideasta, eli tarvittaessa sillä pääsisi hieman hankalemmistakin paikoista, vaikka sellaisia tilanteita ei nyt niin usein tulekaan.

        Vaikeissa paikoissa asuville tai työkeseen sellaisissa könyäville se on sitten ihan perusteltu vaihtoehto. Myös paljon raskaahkoja kuormia vetäville se voi olla hyvä ratkaisu.


      • Ari60
        Xörkki kirjoitti:

        Kyllä hyvin kulkee, kokemusta jo 8 v. T31 mallista, diesel automaatti. Menee niin pitkään kun jää pohjan varaan killumaan mutta siihen jää myös se "oikea" maasturikin. Aina päästy kiipelistä pois ulos nousematta. Dieselin hiukkasloukku on paska keksintö, se kannattaa tyhjentää ja laittaa uusi tehoohjelma koneeseen. Bonuksena saa Audi ja Bemari miesten niskat punottamaan liikennevaloissa. Pari kertaa on vedetty CR-V pois ristiriipunnasta, mihin X-Trail ei jää. Suosittelen.

        Tähän pojille sen verran että itelläni on Subaru Forester jossa on symmetrial neliveto jota ei voi saada ristiriipuntaan.kokemuksesta


    • Tunkki

      Minä en tuommosta ainakaan ottas.Sen verran keulan alle vilkasin et näky olovan jostain porsliinista tehty astia ottamassa ensimmäisenä tömmäykset vastaan.

      • X-TRAIL

        KAIKKI CITYMAASTURIT KOEAJOIN JA PÄÄDYIN X-TRAIL 2,2 DCI.HIN KYSEESSÄHÄN EI TOSIAAN OLE TÄYSIVERINEN MAASTURI MIKÄ USEILTA NÄKYY UNOHTUNEEN MUTTA JOS AJOTAITOA ON PÄÄSEE KYLLÄ KAIKKIALLE MIHIN JONKINLAINEN AJOURA ON MAANTIEOMINAISUUDET ON LOISTAVAT JA UUDESSA DIESELISSÄ REILUSTI POTKUA


      • jerry
        X-TRAIL kirjoitti:

        KAIKKI CITYMAASTURIT KOEAJOIN JA PÄÄDYIN X-TRAIL 2,2 DCI.HIN KYSEESSÄHÄN EI TOSIAAN OLE TÄYSIVERINEN MAASTURI MIKÄ USEILTA NÄKYY UNOHTUNEEN MUTTA JOS AJOTAITOA ON PÄÄSEE KYLLÄ KAIKKIALLE MIHIN JONKINLAINEN AJOURA ON MAANTIEOMINAISUUDET ON LOISTAVAT JA UUDESSA DIESELISSÄ REILUSTI POTKUA

        Kunhan vielä kytkimeen uskaltaisi luottaa.. Onko tietoa mites uudessa mallissa onko paranneltu kytkimen savutusongelmaa?


      • kallona
        jerry kirjoitti:

        Kunhan vielä kytkimeen uskaltaisi luottaa.. Onko tietoa mites uudessa mallissa onko paranneltu kytkimen savutusongelmaa?

        Jotkut eivät osaa käyttää kytkintä, se
        ei ole tehty missään merkissä luistatusta varten. Jotkut akat kyllä luistattavat sitä.


      • JERRYKALLONA
        kallona kirjoitti:

        Jotkut eivät osaa käyttää kytkintä, se
        ei ole tehty missään merkissä luistatusta varten. Jotkut akat kyllä luistattavat sitä.

        Jos pyörät ei luista niin jokin kohta luistaa. Pelkkä etuveto on siitä hyvä etä pyörä luistaa ja auto on kiinni. Testata voi ajamalla keulan vaikka kiinni ja sitten kaasua.


    • bensa

      Kuka tietää milloinka jakopään hihna on vaihdettava x-trailerissa km.

      • jakava pää

        Niissä on ketjut


      • Terrano
        jakava pää kirjoitti:

        Niissä on ketjut

        Eikös se ole sama ostaa Terrano ,ei ole kovinkaan paljon kalliimpi vai onko pieni kaunista??


      • janne
        Terrano kirjoitti:

        Eikös se ole sama ostaa Terrano ,ei ole kovinkaan paljon kalliimpi vai onko pieni kaunista??

        Terranon matkustamo on kapeampi kuin x-trailin ja siksi ahtaampi. Terranot tehdään espanjassa, x-trailit japanissa.


      • x-trail
        Terrano kirjoitti:

        Eikös se ole sama ostaa Terrano ,ei ole kovinkaan paljon kalliimpi vai onko pieni kaunista??

        toi samanhintainen 2.7-koneella. Noiden business-mallien hinta laskee suhteessa aika paljon, koska ne myydään nettohinnalla.

        Lisäksi jos ajaa vähän on toi dieselvero vähän turhan tyyris!

        Tilava muuten ja ehta nelivetohan se on...Kävi kyllä mielessä, mutta päädyin kuitenkin uuteen ja suht puhdikkaaseen 2.5-litraiseen.


    • Inter-Trail

      Perinteisellä Aisin-Warner tomaatilla varustettu 2.5l bensa "Ex-raili" ei ainakaan käryä hitaastikaan edetessä.

    • 1212122112

      Niin onkin, tosin siinä on sellainen asia, että yhteen käyttöön erittäin hyvä tekniikka ei välttämättä ole hyvä toisessa paikassa. :) Esim. lapio on hyvä kaivamiseen ja saha sahaamiseen muttei päinvastoin.

      Skylinen neliveto on nopeaan maantieajoon suunniteltu ja siinä erinomainen.

      Nopeaan ajoon tarkoitetuissa nelivedoissa painotetaan yleensä eri asioita kuin hitaamman maastoajon laitteissa.

      Nopeissa autoissa halutaan säätää enempi voimaa taka-akselille kiihdytyksessä ja enempi voimaa ulkokaarteen puoleisille pyörille kaarteissa ja voimanajon useimmiten halutaan olevan joustava jotta auto on käyttökelpoinen myös afaltilla.

      Hitaissa maastoajoneuvoissa taas yleensä halutaan pitää kaikki pyörät pyörimässä, jolloin saattaa olla tarve tasauspyörästön lukoille, eli laitteille jotka käytännössä poistavat tasauspyörästön pois käytöstä ja lukitsevat akselin yhdeksi puuksi. Se tekee autosta kankean kääntää, mutta se toimii paremmin oikein hankalassa paikassa.

      Maantieajoon optimoitu neliveto voi olla sellainen, että kun se jää kiinni, vain yksi pyörä sutii tyhjää ja muut 3 pyörää seisovat paikallaan.

    • Sweitsin-puukko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2524
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      299
      2229
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2082
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1791
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1701
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      115
      1321
    Aihe