Ton X-trailin elektroninen neliveto on suoraan lainattu Nissan Skyline urheiluautosta, joten tuskin kovin huonoa tekniikkaa.
Elikkä Te X-traililla ajat omistatte osan yhdestä maailman halutuimmasta autosta! :)
Nm.kohta itsekin X-traileri
X-trailin nelivetotekniikasta
18
17378
Vastaukset
- Ex-X-traileri
Niin, jos urheilukäyttöön tarkoitettu neliveto sopii "maastokäyttöön". Skylinellä kun harvoin joutuu ajamaan hitaasti pahassa maastossa... X-trailista puuttuvat ainakin lukot joka paikasta, alennusvaihteisto ja nelivedon kytkeytymistäkin on pitänyt varmistaa, sillä että sen saa väkisin napista päälle (eivät siis Nissanilla luota "ennustavaan automaattikytkeytymiseensä").
- Hyffis
Tervetuloa vaan joukkoon tummaan. Näitä keskusteluja X-Trailin vetotekniikasta, lukkojen ja alennusvaihteiden puuttumisista jne.. on käyty välillä kiivastikin. Minä en muuta tiedä kuin sen, että hyvin auto kulkee. Ainoastaan kerran jäin tänä talvena kiinni ja luulenpa, että siinä olisi ollut tekemistä ihan oikeallakin maasturilla. Normaalia surkeammat metsäautotiet jne sujuivat hyvin. Jos metsään haluaa mennä, on paras hankkia se "oikea maastoauto" Metästysharrastuksen pariin, Nisukka riittää hyvin..
- Xörkki
Kyllä hyvin kulkee, kokemusta jo 8 v. T31 mallista, diesel automaatti. Menee niin pitkään kun jää pohjan varaan killumaan mutta siihen jää myös se "oikea" maasturikin. Aina päästy kiipelistä pois ulos nousematta. Dieselin hiukkasloukku on paska keksintö, se kannattaa tyhjentää ja laittaa uusi tehoohjelma koneeseen. Bonuksena saa Audi ja Bemari miesten niskat punottamaan liikennevaloissa. Pari kertaa on vedetty CR-V pois ristiriipunnasta, mihin X-Trail ei jää. Suosittelen.
- Sweitsin-puukko
Xörkki kirjoitti:
Kyllä hyvin kulkee, kokemusta jo 8 v. T31 mallista, diesel automaatti. Menee niin pitkään kun jää pohjan varaan killumaan mutta siihen jää myös se "oikea" maasturikin. Aina päästy kiipelistä pois ulos nousematta. Dieselin hiukkasloukku on paska keksintö, se kannattaa tyhjentää ja laittaa uusi tehoohjelma koneeseen. Bonuksena saa Audi ja Bemari miesten niskat punottamaan liikennevaloissa. Pari kertaa on vedetty CR-V pois ristiriipunnasta, mihin X-Trail ei jää. Suosittelen.
"Kyllä hyvin kulkee, kokemusta jo 8 v. T31 mallista, diesel automaatti."
Onko Nissanilla todellakin neliveto ja automaatti-yhdistelmä mahhdollista?
Specifications: http://www.nissan-aid.com/en/web/models/X-TRAIL T31/Specifications/138493245147733409.htm
Juuri taannoin merkkiliikkeessa ja aiemmin autonäyttelyssä merkin edustajat sanoivat ett'ei Qashqaita ole saatavilla automaattina ja nelivetona, tomaatti vain etuvedon yhteydessä. Eli näin ainakin Qassun kanssa ja nähdäkseni myös X-Trialin suhteen.
"Dieselin hiukkasloukku on paska keksintö, se kannattaa tyhjentää ja laittaa uusi tehoohjelma koneeseen."
Eivätkö katsastuksessa ole kykeneviä tuota havaitsemaan, sillä kyllähän h eovat tietoisi atyhjennettyjä olevan?
Patrol olisi kunnon jötikkä, passiivista turvallisuutta ja tilaakin olisi kohtuullisesti, joskin pikkupyörittelyssä ehkä hieman kömpelö, mieluummin baanalle ja hetkittäin vaikeammille poluille jos pakko sellaisille olisi mennä, harvoin kuitenkin.
- http://www.nissan-aid.com/en/web/models/NEW PATROL/GALLERY/158843_520493.htm
Ps. Itse tässä pähkäilen seuraavaa käytettyä autoa, jonka haluan automaatilla. Vaihto noin vuoden sisällä. SUV:t (mutta ei välttämättä 4x4) ja tila-autot ovat olleet ensitilan milenkiinnon kohteita. Matalaa "perusautoa" en seuraavaksi halaisi ja siksi muutoin kiinnostavat fakut ovat marginaalissa.
SUV 4x4 vaihtoehdossa kiinnostaa lähinnä ajatus sen "Sweitsin-puukko" ideasta, eli tarvittaessa sillä pääsisi hieman hankalemmistakin paikoista, vaikka sellaisia tilanteita ei nyt niin usein tulekaan.
Vaikeissa paikoissa asuville tai työkeseen sellaisissa könyäville se on sitten ihan perusteltu vaihtoehto. Myös paljon raskaahkoja kuormia vetäville se voi olla hyvä ratkaisu. - Ari60
Xörkki kirjoitti:
Kyllä hyvin kulkee, kokemusta jo 8 v. T31 mallista, diesel automaatti. Menee niin pitkään kun jää pohjan varaan killumaan mutta siihen jää myös se "oikea" maasturikin. Aina päästy kiipelistä pois ulos nousematta. Dieselin hiukkasloukku on paska keksintö, se kannattaa tyhjentää ja laittaa uusi tehoohjelma koneeseen. Bonuksena saa Audi ja Bemari miesten niskat punottamaan liikennevaloissa. Pari kertaa on vedetty CR-V pois ristiriipunnasta, mihin X-Trail ei jää. Suosittelen.
Tähän pojille sen verran että itelläni on Subaru Forester jossa on symmetrial neliveto jota ei voi saada ristiriipuntaan.kokemuksesta
- Tunkki
Minä en tuommosta ainakaan ottas.Sen verran keulan alle vilkasin et näky olovan jostain porsliinista tehty astia ottamassa ensimmäisenä tömmäykset vastaan.
- X-TRAIL
KAIKKI CITYMAASTURIT KOEAJOIN JA PÄÄDYIN X-TRAIL 2,2 DCI.HIN KYSEESSÄHÄN EI TOSIAAN OLE TÄYSIVERINEN MAASTURI MIKÄ USEILTA NÄKYY UNOHTUNEEN MUTTA JOS AJOTAITOA ON PÄÄSEE KYLLÄ KAIKKIALLE MIHIN JONKINLAINEN AJOURA ON MAANTIEOMINAISUUDET ON LOISTAVAT JA UUDESSA DIESELISSÄ REILUSTI POTKUA
- jerry
X-TRAIL kirjoitti:
KAIKKI CITYMAASTURIT KOEAJOIN JA PÄÄDYIN X-TRAIL 2,2 DCI.HIN KYSEESSÄHÄN EI TOSIAAN OLE TÄYSIVERINEN MAASTURI MIKÄ USEILTA NÄKYY UNOHTUNEEN MUTTA JOS AJOTAITOA ON PÄÄSEE KYLLÄ KAIKKIALLE MIHIN JONKINLAINEN AJOURA ON MAANTIEOMINAISUUDET ON LOISTAVAT JA UUDESSA DIESELISSÄ REILUSTI POTKUA
Kunhan vielä kytkimeen uskaltaisi luottaa.. Onko tietoa mites uudessa mallissa onko paranneltu kytkimen savutusongelmaa?
- kallona
jerry kirjoitti:
Kunhan vielä kytkimeen uskaltaisi luottaa.. Onko tietoa mites uudessa mallissa onko paranneltu kytkimen savutusongelmaa?
Jotkut eivät osaa käyttää kytkintä, se
ei ole tehty missään merkissä luistatusta varten. Jotkut akat kyllä luistattavat sitä. - JERRYKALLONA
kallona kirjoitti:
Jotkut eivät osaa käyttää kytkintä, se
ei ole tehty missään merkissä luistatusta varten. Jotkut akat kyllä luistattavat sitä.Jos pyörät ei luista niin jokin kohta luistaa. Pelkkä etuveto on siitä hyvä etä pyörä luistaa ja auto on kiinni. Testata voi ajamalla keulan vaikka kiinni ja sitten kaasua.
- bensa
Kuka tietää milloinka jakopään hihna on vaihdettava x-trailerissa km.
- jakava pää
Niissä on ketjut
- Terrano
jakava pää kirjoitti:
Niissä on ketjut
Eikös se ole sama ostaa Terrano ,ei ole kovinkaan paljon kalliimpi vai onko pieni kaunista??
- janne
Terrano kirjoitti:
Eikös se ole sama ostaa Terrano ,ei ole kovinkaan paljon kalliimpi vai onko pieni kaunista??
Terranon matkustamo on kapeampi kuin x-trailin ja siksi ahtaampi. Terranot tehdään espanjassa, x-trailit japanissa.
- x-trail
Terrano kirjoitti:
Eikös se ole sama ostaa Terrano ,ei ole kovinkaan paljon kalliimpi vai onko pieni kaunista??
toi samanhintainen 2.7-koneella. Noiden business-mallien hinta laskee suhteessa aika paljon, koska ne myydään nettohinnalla.
Lisäksi jos ajaa vähän on toi dieselvero vähän turhan tyyris!
Tilava muuten ja ehta nelivetohan se on...Kävi kyllä mielessä, mutta päädyin kuitenkin uuteen ja suht puhdikkaaseen 2.5-litraiseen.
- Inter-Trail
Perinteisellä Aisin-Warner tomaatilla varustettu 2.5l bensa "Ex-raili" ei ainakaan käryä hitaastikaan edetessä.
- 1212122112
Niin onkin, tosin siinä on sellainen asia, että yhteen käyttöön erittäin hyvä tekniikka ei välttämättä ole hyvä toisessa paikassa. :) Esim. lapio on hyvä kaivamiseen ja saha sahaamiseen muttei päinvastoin.
Skylinen neliveto on nopeaan maantieajoon suunniteltu ja siinä erinomainen.
Nopeaan ajoon tarkoitetuissa nelivedoissa painotetaan yleensä eri asioita kuin hitaamman maastoajon laitteissa.
Nopeissa autoissa halutaan säätää enempi voimaa taka-akselille kiihdytyksessä ja enempi voimaa ulkokaarteen puoleisille pyörille kaarteissa ja voimanajon useimmiten halutaan olevan joustava jotta auto on käyttökelpoinen myös afaltilla.
Hitaissa maastoajoneuvoissa taas yleensä halutaan pitää kaikki pyörät pyörimässä, jolloin saattaa olla tarve tasauspyörästön lukoille, eli laitteille jotka käytännössä poistavat tasauspyörästön pois käytöstä ja lukitsevat akselin yhdeksi puuksi. Se tekee autosta kankean kääntää, mutta se toimii paremmin oikein hankalassa paikassa.
Maantieajoon optimoitu neliveto voi olla sellainen, että kun se jää kiinni, vain yksi pyörä sutii tyhjää ja muut 3 pyörää seisovat paikallaan. - Sweitsin-puukko
Kiinnostava nähdä millaiseksi tuo Nissanin bensamoottori-uutuus tulee käytännössä osoittautumaan.
Nissan lupaa sen tekevän dykydieselistä tarpeettomia, eli eiköhän se maasturipuoleltakin tule löytymään tulevaisuudessa.
"Nissan makes diesel engines obsolete with new VC-T engine" By Javier Vivas -August 15, 2016
- http://theusbport.com/nissan-makes-diesel-engines-obsolete-with-new-vc-t-engine/13091
;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879