Farmari vai porrasperä?

Okwoth

Kumpi kannattaa ostaa uudesta keskikokoluokan autosta, farmarimalli vai porrasperä? Kannattaako antaa tunteen valita eli porrasperä vai järki eli farmari? Kommentteja ja perusteluja, kiitos!

38

5402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • farmari.

      Olipa hölmö kysymys.

    • Asiaaa 10010101

      Ei siinä paljoa perusteluja tarvi.

      Kohta tulee vastaviestejä niiltä lessereiltä, jotka tyhmyyttään ovat porrasperän ostaneet.

      Porrasperällä ei mitään käyttöarvoa.

      Vaikea myydä eteenpäin.

      Ainoastaan edustutautot ovat porrasperiä.

      Suomessa näyttää olevan alle 30te hintaisia edustusautoja. ;))))

      Niin mahtuu sinne porrasperään jopa kauppakassit.

      Lastevaunut ja koirran voi sitoa takapuskuriin.

      Auton omat renkaat eivät edes mahdu takakonttiin

      Heh mitä muuta hauskaa tulee mielee porraperästä.

      Ai niin se on hieno :))))))))))))))))))))))

      • Saippuarasia

        - On tähän asti sujunut sedanillakin auton ensisijainen tehtävä eli paikasta toiseen siirtyminen ihan samaan tapaan kuin farkullakin. Se siitä käyttöarvosta.
        - Ei ole lastenvaunuja eikä koiraa. Ei minulla ole tukkikuormaakaan, joten en aja rekalla.
        - Omat renkaat sopivat takakonttiin, mutta mitä varten niitä pitäisi siellä säilyttää?
        - Takaikkuna pysyy puhtaana.
        - Näkyvyys taakse on parempi.
        - Takaluukku on kevyempi nostaa.
        - Tavarat ovat piilossa.
        - Sedan on halvempi ostaa, kun kaltaisiasi on varmaan enemmistö ja arvostukset sen mukaiset.


      • jatkuu...
        Saippuarasia kirjoitti:

        - On tähän asti sujunut sedanillakin auton ensisijainen tehtävä eli paikasta toiseen siirtyminen ihan samaan tapaan kuin farkullakin. Se siitä käyttöarvosta.
        - Ei ole lastenvaunuja eikä koiraa. Ei minulla ole tukkikuormaakaan, joten en aja rekalla.
        - Omat renkaat sopivat takakonttiin, mutta mitä varten niitä pitäisi siellä säilyttää?
        - Takaikkuna pysyy puhtaana.
        - Näkyvyys taakse on parempi.
        - Takaluukku on kevyempi nostaa.
        - Tavarat ovat piilossa.
        - Sedan on halvempi ostaa, kun kaltaisiasi on varmaan enemmistö ja arvostukset sen mukaiset.

        Sedan on:

        -Lämpimämpi
        -Hiljaisempi
        -Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta paremman näköinen
        -Nuorekkaampi (joka sitä arvostaa, ei kaikkien tarvitse ostaa farkkuautoa, nepparilippistä ja tuulipukua heti kun täyttää 20)
        -Oikeaan autoon mahtuu lastenvaunut konttiin, kinnerit on erikseen
        -Autot ovat niin kalliita, ettei niitä kannata koirille ostaa: Tapa se rakki.
        -Mitä romua farkkukuskit kuljettavat autoissaan ja miksi? Meillä on 4d sedan ja 2d Coupe, eikä kummankaan kontissa ole pääsääntöisesti mitään.


      • oli hauskin
        jatkuu... kirjoitti:

        Sedan on:

        -Lämpimämpi
        -Hiljaisempi
        -Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta paremman näköinen
        -Nuorekkaampi (joka sitä arvostaa, ei kaikkien tarvitse ostaa farkkuautoa, nepparilippistä ja tuulipukua heti kun täyttää 20)
        -Oikeaan autoon mahtuu lastenvaunut konttiin, kinnerit on erikseen
        -Autot ovat niin kalliita, ettei niitä kannata koirille ostaa: Tapa se rakki.
        -Mitä romua farkkukuskit kuljettavat autoissaan ja miksi? Meillä on 4d sedan ja 2d Coupe, eikä kummankaan kontissa ole pääsääntöisesti mitään.

        Sedan ja nuorekas BUAHAHAHAAAA


      • jatkuu...
        oli hauskin kirjoitti:

        Sedan ja nuorekas BUAHAHAHAAAA

        Ja avo ja coupe ovat nuorekkaimmat. Farkut ovat ruumisautoja, tosin nyky farkkuihin pitää ruumiskin laittaa polvet koukussa, muuten ei niihin kinnereihin mahdu.
        Farkkua ei kannata kenenkään ostaa, ellei sitä todella tarvitse. Suomesta ei kaltaisiesi auton ostajien takia löydy oikeastaan lainkaan mielenkiintoisia autoja. Kaikki ostavat se perusmallin ruumisauton, koska sillä voi kuljettaa jotakin kuolaavaa rakkia, ketään ei kiinnosta esim. kaksioviset autot. Tai edes tavalliset henkilöautot, avoista nyt puhumattakaan.


      • mutta...
        jatkuu... kirjoitti:

        Ja avo ja coupe ovat nuorekkaimmat. Farkut ovat ruumisautoja, tosin nyky farkkuihin pitää ruumiskin laittaa polvet koukussa, muuten ei niihin kinnereihin mahdu.
        Farkkua ei kannata kenenkään ostaa, ellei sitä todella tarvitse. Suomesta ei kaltaisiesi auton ostajien takia löydy oikeastaan lainkaan mielenkiintoisia autoja. Kaikki ostavat se perusmallin ruumisauton, koska sillä voi kuljettaa jotakin kuolaavaa rakkia, ketään ei kiinnosta esim. kaksioviset autot. Tai edes tavalliset henkilöautot, avoista nyt puhumattakaan.

        sedan on ikämiesten suosikki, nuoret eivät sellaisilla aja


    • Vanne Tulinta

      Osta potkulauta

    • sedania

      Sedan ostajat vähenevät luonnollisen poistuman kautta hurjaa vauhtia. Jälleenmyynti on jo nyt yhtä tuskaa ja aina tulee vaikeammaksi. Maksa suosiolla farmarin vähän kalliimpi hinta. Sen saat vaihdossa takaisin korkojen kera sedaniin verrattuna.

      • sedanpoju

        Mihis ne sedaniin mieltyneet katoaisi? Vai luuletko että sedania ostavat ovat kaikki vanhoja pappoja? Höpö höpö. Nuoria myöten sedaneita ostetaan, ei kaikki halua ajaa ruumisauton mallisella tavarankuljettimella. Ja tuo takalsin paskaantuminen tympisi itseäni samoin kuin tavaratilan avoimuus sedaniin verrattuna. Jos joskus harvoin jotain isompaa tarttee kuljettaa, voi lainata pakua tai laittaa vetokoulun ja vetää kärryllä. Ei tosiaan kaikki tartte jatkuvaa rahtitilaa valtavaa määrää.


      • 8+13

        Eiköhän sedanin ostajat ole lisääntymässä ja maksavat ostoksensa käteisellä. Farmaria myydessä saa kuunnella persaukisten valittelua, paitsi jos ostaja on farmari, joka tarvitsee kuljetinta siemenperunasäkkien viemiseksi pellolle.


      • ovat.
        8+13 kirjoitti:

        Eiköhän sedanin ostajat ole lisääntymässä ja maksavat ostoksensa käteisellä. Farmaria myydessä saa kuunnella persaukisten valittelua, paitsi jos ostaja on farmari, joka tarvitsee kuljetinta siemenperunasäkkien viemiseksi pellolle.

        Sedanin ostajien keski-ikä lienee kuudenkymmenen huonommalla puolella. Yleensä vähän sellaista ei-aikaansa-seuraavaa väkeä jos tuon oikein nätisti sanoisi.


      • sedanistit
        sedanpoju kirjoitti:

        Mihis ne sedaniin mieltyneet katoaisi? Vai luuletko että sedania ostavat ovat kaikki vanhoja pappoja? Höpö höpö. Nuoria myöten sedaneita ostetaan, ei kaikki halua ajaa ruumisauton mallisella tavarankuljettimella. Ja tuo takalsin paskaantuminen tympisi itseäni samoin kuin tavaratilan avoimuus sedaniin verrattuna. Jos joskus harvoin jotain isompaa tarttee kuljettaa, voi lainata pakua tai laittaa vetokoulun ja vetää kärryllä. Ei tosiaan kaikki tartte jatkuvaa rahtitilaa valtavaa määrää.

        Jostain syystä sedanit miellyttävät vanhuksia ja Itä-Eurooppalaisia. Myös Kiinassa sedaneita vielä ostetaan.


      • ajatus,

        mutta miksi ostaa auto seuraavalle omistajalle? Eikö olisi joskus hauska ajaa sellaisella autolla josta itsekin pitää, kuin sellaisella mistä luulet seuraavan omistajan pitävän?


      • vi**n tyhmiä
        ajatus, kirjoitti:

        mutta miksi ostaa auto seuraavalle omistajalle? Eikö olisi joskus hauska ajaa sellaisella autolla josta itsekin pitää, kuin sellaisella mistä luulet seuraavan omistajan pitävän?

        Suomidorkien on aina ostettava auto seuraavalle omistajalle ja tehdäkseen naapurin kateelliseksi.


    • puolivälistä

      Osta esim Skoda Octavia HB, niin on vähän niinkuin puolivälistä - sedani isolla takaovella.

    • farmari...

      Mutta jos et omista rakkia eikä ole tarvetta kuskata pitkiä tavaroita niin ilman muuta porrasperä koska farmarit ovat kaikki yksinkertaisen rumia arkkuja.

      • arskawee

        ...lähes poikkeuksetta. Ainoat rumat sedanit ovat pikkuautoluokan harvinaisia hirvityksiä kuten sedan-Daewoo(Chevy) Kalos tai etelänmaissa myytävä Rellu Clio Sedan. Ne eivät ole lyhyyden takia sopusuhtaisia, mutta jo esim. Jetta, Volvo S60, Avensis, BMW3srj, A4 ja Mazda6 ovat kauniita porrasperinä, ja tylsiä farkkuna.

        Huvittavinta on termi nuorekkuus farkun yhteydessä. Eikös suurin osa ostajista ole keski-ikäisiä perheellisiä joilla ns. nuoruus on jo vapaana sinkkuna ohi? Suu mutrussa rahdataan vessapaperia ja vaippoja ja vaimon kaksi kuolaavaa vasikankokoista rakkia ahdetaan takapaksiin. Mielestäni nuorekkaita ovat menevälinjaiset sedanit ja etenkin 2-oviset coupet ja jotkut oikein menevälinjaiset hatchbackit, varsinaisista urheiluautoista puhumattakaan.


      • puhuu,
        arskawee kirjoitti:

        ...lähes poikkeuksetta. Ainoat rumat sedanit ovat pikkuautoluokan harvinaisia hirvityksiä kuten sedan-Daewoo(Chevy) Kalos tai etelänmaissa myytävä Rellu Clio Sedan. Ne eivät ole lyhyyden takia sopusuhtaisia, mutta jo esim. Jetta, Volvo S60, Avensis, BMW3srj, A4 ja Mazda6 ovat kauniita porrasperinä, ja tylsiä farkkuna.

        Huvittavinta on termi nuorekkuus farkun yhteydessä. Eikös suurin osa ostajista ole keski-ikäisiä perheellisiä joilla ns. nuoruus on jo vapaana sinkkuna ohi? Suu mutrussa rahdataan vessapaperia ja vaippoja ja vaimon kaksi kuolaavaa vasikankokoista rakkia ahdetaan takapaksiin. Mielestäni nuorekkaita ovat menevälinjaiset sedanit ja etenkin 2-oviset coupet ja jotkut oikein menevälinjaiset hatchbackit, varsinaisista urheiluautoista puhumattakaan.

        asiaa. Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Nykynuoriso tuntuu jostakin syystä haluavan ajaa farkuilla, enkä tosiaankaan ymmärrä miksi. Kun itse olin nuori, listan kärjessä oli aina kaksioviset autot, esim. Celica, BMW 3-sarja, Datsun ZX, 180Bsss, Capri ja tietysti jenkit. Kukaan ei haaveillut jostakin vaipankuljettimesta.


      • coupeja
        puhuu, kirjoitti:

        asiaa. Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Nykynuoriso tuntuu jostakin syystä haluavan ajaa farkuilla, enkä tosiaankaan ymmärrä miksi. Kun itse olin nuori, listan kärjessä oli aina kaksioviset autot, esim. Celica, BMW 3-sarja, Datsun ZX, 180Bsss, Capri ja tietysti jenkit. Kukaan ei haaveillut jostakin vaipankuljettimesta.

        ja sedaneita. Coupet ovat nuorekkaita siinä missä farkutkin. Sedanit ovat niitä karvalakkipäisten eläkeläisten autoja.


      • Coupeja.
        coupeja kirjoitti:

        ja sedaneita. Coupet ovat nuorekkaita siinä missä farkutkin. Sedanit ovat niitä karvalakkipäisten eläkeläisten autoja.

        Farkut ovat vaipankuljettimia ja ruumisautoja. Minulla on Coupe ja 4d sedan. Farkkua en tarvitse mihinkään, eikä se todellakaan ole nuorekas.


      • fwefwef
        coupeja kirjoitti:

        ja sedaneita. Coupet ovat nuorekkaita siinä missä farkutkin. Sedanit ovat niitä karvalakkipäisten eläkeläisten autoja.

        Miksi esim. ministerit ja liikemiehet eivät ota farkkua ajoon? Edes liikemies Hjallis Harkimo ei aja farkkumersulla vaan sedanilla vaikka veneilee jne.


      • helppo.
        fwefwef kirjoitti:

        Miksi esim. ministerit ja liikemiehet eivät ota farkkua ajoon? Edes liikemies Hjallis Harkimo ei aja farkkumersulla vaan sedanilla vaikka veneilee jne.

        Kun ne on juuri niitä vanhoja käpyjä, jotka ajelee sedaneilla. Juuri niiden takia enää tehdään sedanmalleja.


    • vinkki.

      Kun autokauppaan tulee vanha äijänkäppänä, niin sitä pitää ensin vähän jututtaa. Jututtamalla selvitetään onko se vanhoihin nuroruuden kaavoihin kangistunut haamu vai elääkö tätä päivää. Jos se on vanha haamu, niin sille varovasti esitellään sedania. Joskus arvio menee pieleen ja silloin sedanin esittelijä voi saadakin närkästyneen vastineen tyyliin: "en kai nyt sentään näytä sellaiselta, joka ajaa sedanilla".

      Ei ole helppoa myyjälläkään, kun ei tiedä pitääkö esitellä näitä itäeuroopan markkinoille tarkoitettuja sedaneita vai tämän päivän autoja.

    • testi.

      Kysy liikkeiltä paljonko saisit vaihdossa kolmevuotiaasta sedanista ja farmarista. Ihan puhelimitse esittäydyt varovaista arviota hakien. Huomaat varmasti heti että sedanmallit eivät liikkeitä kiinnosta ja ne arvostetaan aivan eri hintaluokkaan kuin kysytyt farkkumallit. Sedan on ongelmallinen korimalli koska sille on vain marginaalinen ostajapiiri ja se piiri pienenee päivä päivältä.

      • saavat

        palkkaakin siitä, kun hankkivat liikkeeseen autoja myytäväksi. Jotkut tarkistavat liikkeestä, että minkälaisen vaihdokin liike kolmen vuoden kuluttua mahdollisesti haluaa. Jotkut ajelevat sellaisella autolla kuin itse haluavat.


    • sedan for ever

      ...ratissa nuorehko menestyvä bisnesmies. Useimmiten alla sedan ja isot alut ja siis ostettu tunteella ulkoäönkin takia. Ei kelpaa farkku.

      • näkynyt

        Vanhat käppänät niillä sedaneilla ajaa. Tosin onhan niitä saksantuontisedaneita muutamilla nutipäillä. Ovat kuulemma niin halpoja Saksassa ettei kannata ostaa vastaavaa kallista farkkua.


      • Sedan on ok
        näkynyt kirjoitti:

        Vanhat käppänät niillä sedaneilla ajaa. Tosin onhan niitä saksantuontisedaneita muutamilla nutipäillä. Ovat kuulemma niin halpoja Saksassa ettei kannata ostaa vastaavaa kallista farkkua.

        Miettikää nyt vähän! Sedanit ovat melkein järjestään dynaamisemmin ja makeammin muotoiltuja, tasapainoisemmin muotoiltuja korimalleja. Ja on ne hiljaisempia. Helpompihan farkkuun on tavaraa laittaa ja alhaisempi kynnys ja kyllähän niissäkin on paljon linjakkaita malleja, osa jopa parempia farkkuina. Esim audin tehotykit(s, rs) perinteisesti farkkuja(ensin ainakin) Mutta sedani ei missään nimessä ole pappamalli, paitsi corolla.. Esim: subaru STi, Evot, Civic, Cruze, Insignia, m3. rs4, toki perus saksan premiumitkin on sporttisia. Nyky Accord tosi siisti varsinkin jos vähän laittaa, kaukana pappamallista. Mazda 6 sedan dynaamisempi kuin 5-ovinen ja farkku, lista jatkuu.. jos ei tarvi isoa tavaraa konttiin ahtaa niin on sedan oli silmälle, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Melkein kaikista automalleista saa sporttisen vaikka tehtaan omilla korisarjoilla ym. Vakiona moni ei säväytä ja siitä moni malli "pappamallin" leiman saanut turhaan. kaikki riippuu asenteesta. Ja moni tehomalli on sedan, jäykempi korirakenne, no nyt riittää. SEDAN EI VANHOJEN KÄPYJEN MALLI, VANHOILLA HERROILLA ON TYYLITAJUA, OLLEET NUORIA JOSKUS MYÖS... Mutta farkut tänä päivänä myös tyylikkäitä, ei mitään pakuja, makuasioita.


      • Couperulaa
        Sedan on ok kirjoitti:

        Miettikää nyt vähän! Sedanit ovat melkein järjestään dynaamisemmin ja makeammin muotoiltuja, tasapainoisemmin muotoiltuja korimalleja. Ja on ne hiljaisempia. Helpompihan farkkuun on tavaraa laittaa ja alhaisempi kynnys ja kyllähän niissäkin on paljon linjakkaita malleja, osa jopa parempia farkkuina. Esim audin tehotykit(s, rs) perinteisesti farkkuja(ensin ainakin) Mutta sedani ei missään nimessä ole pappamalli, paitsi corolla.. Esim: subaru STi, Evot, Civic, Cruze, Insignia, m3. rs4, toki perus saksan premiumitkin on sporttisia. Nyky Accord tosi siisti varsinkin jos vähän laittaa, kaukana pappamallista. Mazda 6 sedan dynaamisempi kuin 5-ovinen ja farkku, lista jatkuu.. jos ei tarvi isoa tavaraa konttiin ahtaa niin on sedan oli silmälle, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Melkein kaikista automalleista saa sporttisen vaikka tehtaan omilla korisarjoilla ym. Vakiona moni ei säväytä ja siitä moni malli "pappamallin" leiman saanut turhaan. kaikki riippuu asenteesta. Ja moni tehomalli on sedan, jäykempi korirakenne, no nyt riittää. SEDAN EI VANHOJEN KÄPYJEN MALLI, VANHOILLA HERROILLA ON TYYLITAJUA, OLLEET NUORIA JOSKUS MYÖS... Mutta farkut tänä päivänä myös tyylikkäitä, ei mitään pakuja, makuasioita.

        auto.


      • Sedan on ok
        Sedan on ok kirjoitti:

        Miettikää nyt vähän! Sedanit ovat melkein järjestään dynaamisemmin ja makeammin muotoiltuja, tasapainoisemmin muotoiltuja korimalleja. Ja on ne hiljaisempia. Helpompihan farkkuun on tavaraa laittaa ja alhaisempi kynnys ja kyllähän niissäkin on paljon linjakkaita malleja, osa jopa parempia farkkuina. Esim audin tehotykit(s, rs) perinteisesti farkkuja(ensin ainakin) Mutta sedani ei missään nimessä ole pappamalli, paitsi corolla.. Esim: subaru STi, Evot, Civic, Cruze, Insignia, m3. rs4, toki perus saksan premiumitkin on sporttisia. Nyky Accord tosi siisti varsinkin jos vähän laittaa, kaukana pappamallista. Mazda 6 sedan dynaamisempi kuin 5-ovinen ja farkku, lista jatkuu.. jos ei tarvi isoa tavaraa konttiin ahtaa niin on sedan oli silmälle, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Melkein kaikista automalleista saa sporttisen vaikka tehtaan omilla korisarjoilla ym. Vakiona moni ei säväytä ja siitä moni malli "pappamallin" leiman saanut turhaan. kaikki riippuu asenteesta. Ja moni tehomalli on sedan, jäykempi korirakenne, no nyt riittää. SEDAN EI VANHOJEN KÄPYJEN MALLI, VANHOILLA HERROILLA ON TYYLITAJUA, OLLEET NUORIA JOSKUS MYÖS... Mutta farkut tänä päivänä myös tyylikkäitä, ei mitään pakuja, makuasioita.

        pappamalli rules


      • sedan on ok
        Couperulaa kirjoitti:

        auto.

        sedanit ei käpymalleja. jotkut mallit tosin on. EVO on käpy?


      • käpymikäkäpy
        sedan on ok kirjoitti:

        sedanit ei käpymalleja. jotkut mallit tosin on. EVO on käpy?

        Porschen sedanista?


    • fdghjklöä

      Saako paremmin kaljat mökille??.....pesää??????????...........

    • muuten farkku

      Sedan = pappamalli.

      Toki tilanne on eri, jos puhutaan jostain edustusluokan autosta ... niissähän konttikin on jo sen kokoinen, että sillä tekee jotain. Mutta normiautoissa, etenkin jossain C-segmentissä, se pakkilaatikko on täysin järjetön:

      - ei mahdu tavaraa, litroja kyllä on, mutta useimmissa myös "laukunmurskaajasaranat", jotka vievät ison siivun tilavuudesta

      - ei mahdu isoja esineitä, takapenkit kyllä kaatuu, mutta syntyvä aukko on pahimmillaan luokkaa 60x30 cm = pelkkä suksiluukku

      - jos ei talvella putsaa lumia sekä luukusta että takaikkunalta, lumet romahtaa kontiin luukkua avattaessa (nimim. kokemusta on), farkussa ja HB:ssä voi luukun tempaista auki ilman suurempia esivalmisteluja

      - peruuttaminen vaikeaa, farkku ja HB loppuvat suunnilleen takaikkunan alareunaan, "pakkilaatikko perseessä" vehkeissä perän mittaa ei näe mistään, ei etenkään sivupeileistä, koska kyljet ovat nykyautoissa niin pyöreämuotoiset

      - tavaratilaan ei pääse käsiksi takapenkiltä käsin (ajon aikana), kuten farkussa/HB:ssä

      Pakkilaatikon ainoat edut ovat

      takalasi ei kuraannu ajettaessa

      EHKÄ hieman pienempi melutaso joissain malleissa (mutta meluunhan voi vaikuttaa myös auton merkin/mallin valinnalla...)

      • sedanjätkä

        Luokka Passat, Avensis, Mazda6, Mondeo: sedan paremman näköinen kuin tavarakuljetin eli farkku! Kun autolla on akseliväli jo reilu, samoin pituus, on sedan linjakkain, koska ei tartte tehdä muodoissa kompromisseja kuten Golf-luokassa (Focus, Astra, Golf-Jetta) eli C-ryhmässä.


    • jos.

      olet Lestadiolainen tai on muuten pirusti kakaroita. Tai akka lyö jalat ristiin, jos ei saa kuljetella sitä vasikan kokoista veripersehurttaa. Jos taas tavaran kuljetus on tärkein kriteeri, osta silloin Transitti.

    • Juhtaaja

      Ihme kysymyksiä-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      360
      3085
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      302
      1482
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1145
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1052
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe