Onko muita

Hyvin ryppyinen

Palstan lukijoita, jotka kärsivät ihon ennenaikaisesta vanhenemista? Olen vähän yli neljänkymmenen, mutta ihoni näyttää yli kuusikymppisen iholta ellei enemmänkin. Lisäksi poskista on kadonnut ihonalainen rasvakudos, iho on roikkuvaa. Iho rypistyi silmissä ihan muutamassa vuodessa. Silmäluomien iho on niin ryppyinen, ettei luomiväriä voi kuvitellakaan enää, lisäksi luomet roikkuvat. Couperosa rumentaa nenänpieliä ja ihohuokoset ovat suurentuneet. En tunnista itseäni samaksi enää. Muussa vartalossa sama juttu, iho löystynyt. Olkavarsien alla iho roikkuu pusseina, vaikka bmi 21. Iho muutenkin kauttaaltaan kuin vanhan ihmisen. Voiko nainen tosiaan vanheta iholtaan näin nopeasti? Kilpirauhasarvot ok eikä vaihdevuodet alkaneet.Olen kauhuissani, kun muutokset niin nopeita, odotin tälläista lähinnä vaihdevuosien jälkeen.

9

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjfdöajen

      Itse olen 45-vuotias, huomasin jo 38-vuotiaana, että käsivarsien taivekohdissa, iho alkoi roikkumaan ja nyt se on mielestäni jo aika törkeä. Ei innosta pitää edes lyhyt hihaisia puseroita. Myös muualta kropassa iho tuntuu veltolta. En tiedä mistä johtuu, siitäkö, että olen hoikka. Liikuntaa olen harrastanut puntteja nostellut enemmän tai vähemmän, vettä juonut, en tupakoi, enkä ole myöskään koskaan vaalean ihoni vuoksi aurinkoa ahnehtinut. Ihoni on varmaan aika ohut, luulin, että nämä ilmiöt tulevat esiin vasta yli 60-vuotiailla.

      • Hyvin ryppyinen

        Iho on niin roikkuvaa, että kun vähänkin kumarrun, kasvoissa muodostuu valtaisat ryppypussit silmien alle. Suupielten ympärille nousevat harjanteet. Kaulassa on sekä pystyhelttoja ja vaakarenkaita joita ei pari vuotta sitten ollut. Hymyillessä poskiin muodostuu sekä pieniä ryppyjä että syviä uria, ottavat kiinni moninkertaisiin silmänalueen ryppyihin eli kasvoissa on ryppy rypyn vieressä. Tuntuu, että piirteet kerta kaikkiaan valahtaneet. Ylähuulikin on kadonnut melkein kokonaan. Näytän ihan sairaalta. Kulmakarvojenkin linja on kadonnut, epämääräinen karvakasa, joka ei nyppimällä parane. Ja iho venyy käsin kokeillessa jotenkin oudosti, poskissa monta senttiä ja käsivarren alla vielä enemmän.


      • Äidiltä peritty
        Hyvin ryppyinen kirjoitti:

        Iho on niin roikkuvaa, että kun vähänkin kumarrun, kasvoissa muodostuu valtaisat ryppypussit silmien alle. Suupielten ympärille nousevat harjanteet. Kaulassa on sekä pystyhelttoja ja vaakarenkaita joita ei pari vuotta sitten ollut. Hymyillessä poskiin muodostuu sekä pieniä ryppyjä että syviä uria, ottavat kiinni moninkertaisiin silmänalueen ryppyihin eli kasvoissa on ryppy rypyn vieressä. Tuntuu, että piirteet kerta kaikkiaan valahtaneet. Ylähuulikin on kadonnut melkein kokonaan. Näytän ihan sairaalta. Kulmakarvojenkin linja on kadonnut, epämääräinen karvakasa, joka ei nyppimällä parane. Ja iho venyy käsin kokeillessa jotenkin oudosti, poskissa monta senttiä ja käsivarren alla vielä enemmän.

        mahdollisesti perintötekijöistä kiinni? Jos esim. äidillä on ollut vastaavanlainen iho tai taipumusta aikaiseen vanhenemiseen, voi olla periytyvä tyttärelle? Juuri jostain luin että naisilla iho ja esim. suun ympärys vanhenee nopeammin kuin miehillä. Itse olen 45 eikä ihoni ole vielä paljon vanhentunut, mutta mulla onkin ollut koko ikäni aika rasvainen iho. Nuorempana rasvainen iho tietysti raivostutti mutta nyt rasvaisuus on tasoittunut eikä ryppyjä vielä näy. Äkillinen raju laihduttaminen muuten voi myös saada ihon roikkumaan.


    • setonitietenkin

      paikkakuntasi Ditelle hoitola ja kysy tytöiltä miten saat aktivoitua ihosi.

      • klkhg

        On olemassa rypistäviä tauteja, esim. pxe syndrooma ja cutis laxa esim.


      • tänäännäin
        klkhg kirjoitti:

        On olemassa rypistäviä tauteja, esim. pxe syndrooma ja cutis laxa esim.

        Olen joskus vuosia sitten kysellyt, olisiko täällä pxe-ihmisiä. Itse olen yksi heistä, ja kyllä, vanhenin tosi nopeasti. Kohtalotovereita ei ole löytynyt, niin koko juttu on päässyt unohtumaan, kun sille ei voi tehdä mitään. Paitsi silmäjutuille. Olisihan se vertaistukea kyllä kiva löytää.


      • jkhhjkh
        tänäännäin kirjoitti:

        Olen joskus vuosia sitten kysellyt, olisiko täällä pxe-ihmisiä. Itse olen yksi heistä, ja kyllä, vanhenin tosi nopeasti. Kohtalotovereita ei ole löytynyt, niin koko juttu on päässyt unohtumaan, kun sille ei voi tehdä mitään. Paitsi silmäjutuille. Olisihan se vertaistukea kyllä kiva löytää.

        http://www.newsmax.com/TheWire/zara-hartshorn-facelift-teen/2013/06/25/id/511706/


    • nii3

      Ei muutakun botoxia tai mesolankoja kokeilemaan Mesolangat aktivoi kuulema ihon omaa kollageenituotantoa! :)

    • Anonyymi

      Hei!

      Täällä yksi, joka odottaa perinnöllisyysklinikalle tutkimuksiin, lähete on, mutta saa nähdä miten monta kk joutuu odottamaan. Saitko koskaan tietää, mistä nopea vanheneminen johtuu? Olen alle 40 ja muutokset ihossa on olleet todella nopeita, ihan järkyttävää. Vanhuus ryppyineen iskenyt alle vuodessa. Epäilys on EDS/Cutis laxa tms....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6710
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4007
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2035
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe