mitä tekee autolle jatkuva ryypyn käyttö kun ei pysy muuten käynnissä? voiko tenua laittaa tankkiin kerralla kaksi litraa?
ryyppy
14
3339
Vastaukset
- sitä se...
Eipä se ryypyn käyttö muuta tee, kuin lisää polttoaineenkulutusta. Kannattaisi kyllä yrittää selvittää syy siihen, että auto ei ilman ryyppyä pysy käynnissä. Tuollainen vanha kaasaripeli tuskin siitä suuremmin kärsii, vaikka viinaa tankissa enemmänkin olisi, mutta miksi sitä pitäisi tankkiin kaataa?
- mika...
litran laitoin mutta ei auttanut. jos se tarvitsi lisää tenua vielä?
- johannes_-_
mika... kirjoitti:
litran laitoin mutta ei auttanut. jos se tarvitsi lisää tenua vielä?
lisää vaan
- jatkuva käyttö!.
Jatkuva ryypyn käyttö huuhtelee öljyt sylinterien seinämistä ja osa bensasta menee öljyn sekaan laimentaen öljyn. Muistaakseni takavuosina TM.n tai Tuulilasin kestotestiautosta (muistaakseni Fiat) meni moottori ja syynä oli se että ryyppy oli jatkuvasti osittain päällä.
Tulpat menee myös nopeasti. Ryyppy aiheuttaa sen että osa polttoaineesta menee pisaroina syliteriin asti. Kuumaan posliinieristeeseen kun sitten osuu pisara niin siihen tulee railo, johon joutuu nokea ym. ja sitten virta oikaisee tätä kautta ja sen jälkeen tulppa on pimeä.
Jos auto käy ainoastaan ryyppy päällä niin pääsuutin on tukossa. Eli polttoainetta kone saa vain rikastupiirin kautta.
Mutta saivartelut sikseen. Jos eteenpäin on pakko päästä niin antaa mennä vaan. - mika...
jatkuva käyttö!. kirjoitti:
Jatkuva ryypyn käyttö huuhtelee öljyt sylinterien seinämistä ja osa bensasta menee öljyn sekaan laimentaen öljyn. Muistaakseni takavuosina TM.n tai Tuulilasin kestotestiautosta (muistaakseni Fiat) meni moottori ja syynä oli se että ryyppy oli jatkuvasti osittain päällä.
Tulpat menee myös nopeasti. Ryyppy aiheuttaa sen että osa polttoaineesta menee pisaroina syliteriin asti. Kuumaan posliinieristeeseen kun sitten osuu pisara niin siihen tulee railo, johon joutuu nokea ym. ja sitten virta oikaisee tätä kautta ja sen jälkeen tulppa on pimeä.
Jos auto käy ainoastaan ryyppy päällä niin pääsuutin on tukossa. Eli polttoainetta kone saa vain rikastupiirin kautta.
Mutta saivartelut sikseen. Jos eteenpäin on pakko päästä niin antaa mennä vaan.kun pääsuutin on tukossa niin johtuuko se siitä että auto on ollut liikaa tyhjäkäynnillä? koska tuo ei pysy ns. tyhjäkäynnillä käynnissä.. jos ei paina kaasua tai ryyppy ei ole päällä niin kone sammuu.
pystyykö sen itse korjata? mika... kirjoitti:
kun pääsuutin on tukossa niin johtuuko se siitä että auto on ollut liikaa tyhjäkäynnillä? koska tuo ei pysy ns. tyhjäkäynnillä käynnissä.. jos ei paina kaasua tai ryyppy ei ole päällä niin kone sammuu.
pystyykö sen itse korjata?Jos siinä on sähköinen tyhjäkäyntimagneettiventtiili, se hajoaa vain vanhuuttaan. Ja se on paskahomma, ei voi korjata, kun niitä osia ei saa, en tiedä saako eurooppalaisiin kaasutinmerkkeihin, mutta japanilaisiin ei ainakaan saa.
Ainoa vaihtoehto on etsiä toimiva kaasutin, mieluummin niin vanha, ettei siinä ole mitään sähköistä osaa. Riittävän vanha kaasutin toimii, mieluiten 70-luvulta. 80-luvulla ehdittiin sähköosilla jo pilata kaasuttimet, ennenkuin katalysaattorit ja ruiskut tulivat.- Aloitapa alusta
mika... kirjoitti:
kun pääsuutin on tukossa niin johtuuko se siitä että auto on ollut liikaa tyhjäkäynnillä? koska tuo ei pysy ns. tyhjäkäynnillä käynnissä.. jos ei paina kaasua tai ryyppy ei ole päällä niin kone sammuu.
pystyykö sen itse korjata?Vähän on vaikea vastata, kun et ole kertonut mikä auto, tai mikä kaasari on kyseessä. Jos auto kaasua antamalla toimii myös ilman ryyppyä, ongelma saattaa johtua ihan vaan siitäkin, että kaasuttimen säädöt ovat syystä tai toisesta perseellään. Mitään ei välttämättä ole rikki. Kannattaisi viedä auto korjaamolle, siellä ainakin selviää mistä ongelmat johtuvat. Jos kyse on pelkästä kaasuttimen säätämisestä, niin vaiva korjautuu muutamalla kympillä. Nuo säätöhommat on vähän hankalia tehdä itse. Käytännössä onnistuneeseen lopputulokseen pääsemiseen tarvitaan pakokaasuanalysaattori.
Ja mitä noihin kaasuttimien sähköosiin tulee, niin ei niitä 80-luvun vehkeissäkään välttämättä ole. Ainakin Solex ja Weber ovat vielä 80-luvun lopullakin valmistaneet kaasuttimia, joissa ei ole yhtäkään sähköistä komponenttia. - eqrwtwy
M1978 kirjoitti:
Jos siinä on sähköinen tyhjäkäyntimagneettiventtiili, se hajoaa vain vanhuuttaan. Ja se on paskahomma, ei voi korjata, kun niitä osia ei saa, en tiedä saako eurooppalaisiin kaasutinmerkkeihin, mutta japanilaisiin ei ainakaan saa.
Ainoa vaihtoehto on etsiä toimiva kaasutin, mieluummin niin vanha, ettei siinä ole mitään sähköistä osaa. Riittävän vanha kaasutin toimii, mieluiten 70-luvulta. 80-luvulla ehdittiin sähköosilla jo pilata kaasuttimet, ennenkuin katalysaattorit ja ruiskut tulivat."Ainoa vaihtoehto on etsiä toimiva kaasutin, mieluummin niin vanha, ettei siinä ole mitään sähköistä osaa."
Höpöhöpö, ainoa JÄRKEVÄ vaihtoehto on heittää koko kaasuttimella vesilintua ja asentaa esim. Megasquirt tilalle. Kaasuttimet kuuluu sinne 70 luvulle ja siellä pysykööt.
Jäätymisen takia tarvitse laittaa kuin kulaus, ehkä puoli pulloa, se auttaa jo. Kaasuttimessa on vika. Tenu ei siihen auta.
- JanneK_69
Bensassa on nykyisin alkoholia muutama prosentti eli jäänestoaineen käyttö on turhaa.
- excort
Mitä kun auto ei käynnisty, miten voin antaa sille 'ryyppyä'? (Ford Escort vm 95). Olen uusi auton käyttäjä, mutta tarvitsen sen töihin. Mikä on 'ryypyn' virallinen nimi? Miten löydän ohjekirjasta 'asian'?
Auto lakkasi käymästä, valot menee päälle, mutta kun painan kaasua, valotkin sammuu. Ennen kaasun painamista valomerkinnät ovat ihan ok - ei näy akun kuvaa, joka tarkoittaisi, että akussa on vikaa. - 52525
excort kirjoitti:
Mitä kun auto ei käynnisty, miten voin antaa sille 'ryyppyä'? (Ford Escort vm 95). Olen uusi auton käyttäjä, mutta tarvitsen sen töihin. Mikä on 'ryypyn' virallinen nimi? Miten löydän ohjekirjasta 'asian'?
Auto lakkasi käymästä, valot menee päälle, mutta kun painan kaasua, valotkin sammuu. Ennen kaasun painamista valomerkinnät ovat ihan ok - ei näy akun kuvaa, joka tarkoittaisi, että akussa on vikaa.kaasariautoissa, ei ruiskuvehkeissä sellaista olekaan.
- .......
52525 kirjoitti:
kaasariautoissa, ei ruiskuvehkeissä sellaista olekaan.
Mitä helvettiä?? Kuka ajaa vuonna 2010 autolle, jossa on RYYPPY? Ei jumankauta, koittakaa jo mennä eteenpäin ja ostakaa kunnon auto! Harrasteautot sitten erikseen..
....... kirjoitti:
Mitä helvettiä?? Kuka ajaa vuonna 2010 autolle, jossa on RYYPPY? Ei jumankauta, koittakaa jo mennä eteenpäin ja ostakaa kunnon auto! Harrasteautot sitten erikseen..
Ei kiinnosta katalysaattorivehkeet, koska niissä on aivan omat ongelmansa joihin joutuu perehtymään aivan uudella tavalla, ja viat kalliimpia korjata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522