Pakonomainen tarve käydä täällä

Nettiriippuva

Jos ihmisellä ei ole omaa oikeaa elämää, niin hän voi tuhlata elinvuosiaan vaikka TV:n äärellä salkkareita katsellen. Sitä typerämpää on vain pubeissa tai tämäntyyppisillä tyhjänpäiväisillä keskustelupalstoilla roikkuminen. (Asiaosastot, joilta haetaan apua esim. tietotekniikkaongelmiin tai autoilukysymyksiin, ovat asia erikseen.)

Kuinka moni minun lisäkseni uskaltaa tunnustaa, että on jonkinlainen nettiaddikti? Siis täällä käynti on pakonomaista, kuten minulla.

Arvaan että saan mielipiteeni johdota silmilleni, mutta ei se mitään. Kestän sen.

Alkoholisti sanoo että he voivat lopettaa juomisen koska tahtovat, mutta eivät tahdo. Jos olet täällä säännöllisesti, niin kysy itseltäsi miksi käyt täällä. Voitko omasta mielestäsi lopettaa mutta et vaan tahdo.

Vai onko tämä niin arka aihe portaalin omistajalle tai jollekin muulle, että tämäkin keskustelu pitää poistaa, vaikka siinä ei ole mitään asiatonta tai sääntöjen vastaista?

20

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä käyminen on hauskaa ja käyn täällä hyvällä mielellä ja puhtaalla omallatunnolla. Miksi kyseenalaistaa omaa viihtyvyyttään ja rankaista itseään syyttämällä itseään riippuvaiseksi. Riippuvaisuudet ovat ihania ja ei niistä kukaan kunnon riippuvainen haluakaan päästä irti.

• (. ) ( .)

Pubissa käynti on hauskaa enkä halua päästä eroon pubikavereistani. Ei haittaa vaikka koti jää siivoamatta tai sukulaiset huolehtimatta.

• (. ) ( .) kirjoitti:

Pubissa käynti on hauskaa enkä halua päästä eroon pubikavereistani. Ei haittaa vaikka koti jää siivoamatta tai sukulaiset huolehtimatta.

No jos sulla on alaikäisiä lapsia, niin sitten jopa minäkin paheksun. Muussa tapauksessa saat käydä pubissa niinpaljon kuin tuntuu mukavalta. Jos se omatunto kuitenkin kolkuttaa kun koti jäi siivoamatta ja sukulaiset hoitamatta, niin yritä ensikerralla sellaista pikaimurointia, noin kymmenen minuuttia ja pikapuhelua niille sukulaisille sieltä pubin vessasta, niin eiköhän se siitä. heh heh

• (. ) ( .) kirjoitti:

Piti vielä sanomani, että sulla on isot ja komeat mulkosilmät, mutta noi sun pupillit sojottavat molemmat hiukan kieroon. Vai ujostuttaako sua?

• ...
        (. ) ( .) kirjoitti:

niille lapsille voit tehdä kokeiluja juottamalla viinaa ;(

• ...

Nettiaddiktiota on ollut toistakymmentä vuotta vaihtelevasti. Riippuu just siitä, onko muuta tekemistä. Viimeaikoina ollut paljon luppoaikaa, samallapa tässä netissäkin roikkuu, kun kone on auki joka tapauksessa. Tässä on just sekin, että kun tekee koneella duuneja, joutuu nettiä nyt käyttämään kokoajan muutenkin.

Luultavasti nettiruuppuvuus tulee yleistymään kokoajan. Alkaa jo olemaan asioita, joita on hankala muuten hoitaakkaan.

Mutta mihinkään tiettyyn foorumiin tai etenkään chatteihin ei ole mitään riippuvuutta. Näihin kypsyy aika nopeasti. Etenkin suoli24:ssä, täällä on niin valtavan vähän käyttäjiä, että jutut tulevat tutuiksi melko nopeasti.

Tossa alkoholismissa ja etenkin huumeissa on se ero nettiin, että niissä on selkeitä ruummillisia oireita. Viinasta pääsee eroon noin fyysisesti, kun kankkuset on takana ja tärinät täristy, huumeista eroonpääsy onkin sitten vaikeampaa. Mutta kun fyysinen vierotus on takana, polttimon kuntoon saaminen vie sitten oman aikansa, eikä kaikki saa ikinä, käy lueskeleen tänkin portaalin pulipalstaa:DDD

Mutta nettiin ei tule fyysistä riippuvuutta, jos nyt ei samalla koukuta itseensä johonkin nettiseksiin. Ei mulla ainakaan mene yöunet, jos nyt ei muista jossain nettipalstalla aina olla riekkumassa.

Ite olen kaikesta eniten huolestunut tupakoinnista. Kokemuksesta tiedän, että "lopettaminen" on helvetin vaikeaa. Siinä kun on kans sekä ruummiilliset ja psyykkiset vierarit.

=DW=

• hairioilmoitus

Aloittaja kirjoitti ihan asiaa mutta sinun tekstisi oli vielä asiallisempaa. TURHA PUHUA jostain nettiriippuvuudesta ja verrata sitä alkoholismiin tahi huumeisiin. Nettiriippuvuus (kuten sanoit) ei aiheuta fyysisiä oireita. Itse olen kaksi kertaa ollut katkaisuhoidossa (ei paljon auttanut) alkoholin vuoksi.
        Fyysiset oireet ovat hattumaisia. Krapulan voi jopa sietää mutta vieroitusoireet ovat pahempia.

Aloittaja puhui paatoksella tietämättä mitä todellinen riippuvuus tarkoittaa. No ei se mitään. Täällä pitää kirjoittaa rohkeasti eri aiheista ja kaikkien ei tarvitse aina samaa mieltä olla!

• Nettiriippuva
        hairioilmoitus kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti ihan asiaa mutta sinun tekstisi oli vielä asiallisempaa. TURHA PUHUA jostain nettiriippuvuudesta ja verrata sitä alkoholismiin tahi huumeisiin. Nettiriippuvuus (kuten sanoit) ei aiheuta fyysisiä oireita. Itse olen kaksi kertaa ollut katkaisuhoidossa (ei paljon auttanut) alkoholin vuoksi.
        Fyysiset oireet ovat hattumaisia. Krapulan voi jopa sietää mutta vieroitusoireet ovat pahempia.

Aloittaja puhui paatoksella tietämättä mitä todellinen riippuvuus tarkoittaa. No ei se mitään. Täällä pitää kirjoittaa rohkeasti eri aiheista ja kaikkien ei tarvitse aina samaa mieltä olla!

On se verrattavissa alkoholismiin. Paha nettiriippuvuus haittaa enemmän elämää kuin lievähkö alkoholismi. Luulisin.
        Katso
        http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/413-nettiriippuvuus-suomessa
        Huomasin että en ole varsinaisesti nettiriippuvainen, mutta liiallinen netin käyttö on ajoittain haitannut lievästi elämääni.
        Kaikkea riippuvuutta on niin monen asteista. Olen nähnyt kun ihminen juo itsensä hengiltä, mutta en sitä kuinka joku roikkuu netissä kunnes kuolee. Onneksi. Ainakaan vielä.

• 21
        Nettiriippuva kirjoitti:

On se verrattavissa alkoholismiin. Paha nettiriippuvuus haittaa enemmän elämää kuin lievähkö alkoholismi. Luulisin.
        Katso
        http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/413-nettiriippuvuus-suomessa
        Huomasin että en ole varsinaisesti nettiriippuvainen, mutta liiallinen netin käyttö on ajoittain haitannut lievästi elämääni.
        Kaikkea riippuvuutta on niin monen asteista. Olen nähnyt kun ihminen juo itsensä hengiltä, mutta en sitä kuinka joku roikkuu netissä kunnes kuolee. Onneksi. Ainakaan vielä.

että lapsi otettiin huostaan, kun äiti käytti kaiken aikansa netissä.

• lumiankka

on ainakin silloin, kun kerran toisensa jälkeen saa vain pahan mielen, ja käteen jää sulava jääpuikko.

• meillä kyllä on ihan oikea oma elämä. Mikä on typerää kenellekkin. Se mikä toiselle on mukavaa ajanvietettä, voi toiselle olla typerää ajan tuhlaamista. Suurinta elinvuosien hukkaamista on työssä käynti;) Pakko siellä on käydä mutta addiktiosta se on kaukana.
      Jos sitä päivän mittaan on jonkunlaista luppoaikaa, johonkin se tulee käytettyä, muuhun kuin peukaloiden pyörittelyyn. Jos tämä palsta jotain antaa, voi täällä käydä ihan hyvällä omallatunnolla ilman, että olisi mikään nettiaddikti. Jos tämä ei mitään antaisi, tuskin täällä kävisin. Sitten olisi tilalla jokin muu "addiktio".

• riippuvuutta

Ei ole yhtään typerämpää käydä täällä palstoilla, kuin telkkarin katseleminen. Itse asiassa käyn tässä palstassa vain kääntymässä, mutta muuten kyllä käväisen eri palstoilla ihan päivittäin. enkä kyllä tunne, että olisin mitenkään nettiriippuvainen. Kaikki muut hommat tulee hoidettua myös työssäkäynti ja niiden jälkeen otan itselleni vapauden rentoutua netin äärellä iltaisin:)

• MeSelf

Mikä ihmeen tarve sulla on kysellä tarpeista.
      Nimimerkit on joka päivä esillä, päivämäärät ja kello ajat.. kerro mikä on epäselvää ?
      Jos tollasii kysyt, ni mix kysyt ?
      Miksi epäilet omaa aloitustasi poistoon ?

oot nettiriipuva, kait sulla on oikeus asua mis haluat...tai ?

• viivi-amaldiina

mut olen vakaasti harkinnut vähentää koneella roikkumista, niin roikkumista.
      Todellakin huomasin miten ilta toisensa jälkeen olen täällä palstalla, luin paljon näitä ketjuja täällä.
      Miten nopeaa aika tässä kuluu, ilta mennä vilahtaa ettei sitä huomaa.
      On kai ihmisellä kotona muutakin kuin tarkkailla mitä toiset ikäisensä kirjoittaa ja mitä ei.
      Et tälläiset mietteet.

• windoska

kukaan myönnä. Vai miten se oli.

• Anjaniina

aikaa.
      Työ vie vain 8h vuorokaudesta ja kotona koneet tekee kaiken.
      Siispä aikaa omiin tarpeisiin jää 16/vrk.
      ja sen jokainen käyttää niinkuin parhaaksi näkee, miellyttävimmällä tavalla.
      Voihan sitä nimittää riippuvuudeksikin jos haluaa, sillon on vaan kovin monesta hommasta riippuvainen...

• 12+22

On aika masokistista käyttää sitä aikaa täällä. Mieluummin vaikka valokuvausta tai kirjoittamista harrastaen kuin suuta pieksien.

• mulle tulee ihan kaamee ahistus,jos en pääse lukemaan juttuja..:)) Tää koneella käyminen on sellainen ajantappoväline,kun on aikaa muilta töiltä. Oonkin riekkunut täällä jo useammman vuoden eli tapakin tästä on tullut..:)

• vaivaa minua. Olen täysin koukussa tähän. Tänäänkin kävin lenkillä ja kahdeksan kilometrin kohdalla oli pakko kääntyä kotiin vievälle tielle, kun olin valmiiksi miettinyt, miten suhtaudun seuraaviin aloituksiini tulleisiin viesteihin. Rakastan aplodeja ja sitä, että minua kehutaan. Jos joku uskaltaa hakkua aloituksiani, niin raivostun niin suunnattomasti, että en pysty vähään aikaan tekemään mitään. Onneksi meillä on kaksi konetta, että jos tämä hajoaa, voin jatkaa toisella.:-D)))))))))))))))))))))))))

• MeSelf

Luulen et meillä kaikilla jossakin vaihteessa elämää tullee ajatus ettei muuta olekkaan kuinse oma elämä ja jotain pitäs tehdä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      801
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      587
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      531
    6. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      25
      528
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      516
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      23
      476
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      471
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    Aihe