David Koresh

Paimen Sauva

David Koresh sai voimakkaita vaikutteita adventismista ja Daavidin Oksan jäsenetkin olivat olleet aktiivijäseninä hyvämaineisessa SDA-kirkossa.

15

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iankaikkinen sda

      Milloin adventistit luopuvat pelastavasta sapattisinetistään, uskosta sunnnutai pedonmerkkiin ja melkein ateistisesta helvettikäsityksestä?

      • A-ISMI

        David Koresh sai henkilökohtaista opetusta adventistipapilta.


      • Eemeli

        tomien sunnuntaihin? Mahtaisiko tuo Kärpästen Herran Joukkoihin kuuluminen olla tavallaan kansan omainen piirre. Minä en vain käsitä mikä tuossa Kärpästen Herrassa oikein viehättää, kun sillä on noin kauhian paljon Kärpäsiä ympärillään. Hänhän tuntuu olevan hyvin suosittu Herra sunnuntainsa kanssa. Mikä kumma oli tuohon Jeesukseen ja Hänen Apostoleihinsa oikein mennyt, kun he viihtyivät oman Jumalansa sapatin parissa noin kauhian hyvin ?


      • G.H. Ström
        A-ISMI kirjoitti:

        David Koresh sai henkilökohtaista opetusta adventistipapilta.

        Kävihän Josif Vissarionovits Dzugasvili alias Stalinkin tiettävästi nuoruudessaan pappis-seminaaria.


      • 2342342342
        G.H. Ström kirjoitti:

        Kävihän Josif Vissarionovits Dzugasvili alias Stalinkin tiettävästi nuoruudessaan pappis-seminaaria.

        luterilainen, joten so what.


      • 2342342342 kirjoitti:

        luterilainen, joten so what.

        Hitler ei ollut luterilainen vaan hän oli roomalaiskatolilainen koko ikänsä.


      • Eemeli kirjoitti:

        tomien sunnuntaihin? Mahtaisiko tuo Kärpästen Herran Joukkoihin kuuluminen olla tavallaan kansan omainen piirre. Minä en vain käsitä mikä tuossa Kärpästen Herrassa oikein viehättää, kun sillä on noin kauhian paljon Kärpäsiä ympärillään. Hänhän tuntuu olevan hyvin suosittu Herra sunnuntainsa kanssa. Mikä kumma oli tuohon Jeesukseen ja Hänen Apostoleihinsa oikein mennyt, kun he viihtyivät oman Jumalansa sapatin parissa noin kauhian hyvin ?

        Jos kuuliaisuutesi rajoittuu ainoan oikean päivän valitsemiseen, saturnuksenpäivän, olet ulkokultainen.
        Kun Israelille annettiin sapatti, vasta matkalla Egyptistä Palestiinaan, niin SISÄLTÖ oli se sapatti.
        Ja sapattinahan ei saa MITÄÄN omia asioita toimittaa. Oletkohan sittenkään kuuliainen?

        Sapatin rikkojan rangaistus 4.Moos. 15.
        32 Israelilaisten ollessa autiomaassa tavattiin muuan mies keräämästä polttopuita sapattina.
        33 Ne, jotka olivat tavanneet hänet puita keräämästä, veivät hänet Mooseksen, Aaronin ja kansan eteen.
        34 Miestä pidettiin vangittuna, koska
        ei vielä ollut selvää määräystä siitä, mitä tällaisessa tapauksessa oli tehtävä.
        35 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Se mies on surmattava. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi leirin ulkopuolella."
        36 Niin kansa vei miehen leirin ulkopuolelle ja kivitti hänet hengiltä Herran Moosekselle antaman käskyn mukaisesti.

        Nykyajassa ei kivitetä mutta laki on voimassa niille jotka tunnustautuvat lainnoudattajiksi.


      • >> Kun muut vastustivat Hitlerin arjalaispolitiikkaa - jalompi ihminen - Bonhoefferin johdolla, niin adventistit
        olivat hiljaa kuin hiiri. Pahat kielet kertovat että Aadolf olisi adventisteilta saanut vakaumuksensa jalostaa
        ihmissuku paremmaksi likvidoimalla kehnompi aines >>

        Tuollainen Hitlerin adventisteiltä saatu missio rodunjalostuksesta on kyllä meikäläiselle täysin uutta. Myöskään joskus lukemastani Hitlerin Taistelusta ei ole jäänyt mielikuvaa maininnasta adventisteihin. Sen sijaan Saksan Adventtikirkko kylläkin "tervehti toivorikkaana" Hitlerin poliittista nousua, odottaen hänestä johtajaa, joka laittaisi asiat paremmalle tolalle saksanmaalla. Tähän uskoon Hitleriin retkahtivat tosin muutkin kristityt, poikkeuksena mm. bonfoefferilainen Tunnustuskirkko, joka kamppaili natsihallintoa vastaan.


      • Hildur
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Jos kuuliaisuutesi rajoittuu ainoan oikean päivän valitsemiseen, saturnuksenpäivän, olet ulkokultainen.
        Kun Israelille annettiin sapatti, vasta matkalla Egyptistä Palestiinaan, niin SISÄLTÖ oli se sapatti.
        Ja sapattinahan ei saa MITÄÄN omia asioita toimittaa. Oletkohan sittenkään kuuliainen?

        Sapatin rikkojan rangaistus 4.Moos. 15.
        32 Israelilaisten ollessa autiomaassa tavattiin muuan mies keräämästä polttopuita sapattina.
        33 Ne, jotka olivat tavanneet hänet puita keräämästä, veivät hänet Mooseksen, Aaronin ja kansan eteen.
        34 Miestä pidettiin vangittuna, koska
        ei vielä ollut selvää määräystä siitä, mitä tällaisessa tapauksessa oli tehtävä.
        35 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Se mies on surmattava. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi leirin ulkopuolella."
        36 Niin kansa vei miehen leirin ulkopuolelle ja kivitti hänet hengiltä Herran Moosekselle antaman käskyn mukaisesti.

        Nykyajassa ei kivitetä mutta laki on voimassa niille jotka tunnustautuvat lainnoudattajiksi.

        Päivitä tietosi Uuden Testamentin pohjalta. Jeesus näytti esimerkin oikeasta sapatin vietosta.


    • Muillakin on

      Mutta pointti on siinä, että Koresh erotettiin kirkosta,
      jonka jälkeen hän perusti oman "seurakunnan"
      noin saattaa käydä kun lähtee seuraamaan demonien oppeja,
      joista myös Morneau kirjassaan varoittaa.

    • 234234234

      ex-adventisteja joita varoitettiin selvin sanoin Koreshin kaltaisista antikristuksista.

      advari

      • niin pelastut

        Minä varoitan sinua väärästä profeetasta Ellen Whitestä ja kehoitan luopumaan saatanallisesta kristittyjä demonisoivasta adventistiprofeetan keksimästä sunnuntai pedonmerkiopista.


      • nainen....
        niin pelastut kirjoitti:

        Minä varoitan sinua väärästä profeetasta Ellen Whitestä ja kehoitan luopumaan saatanallisesta kristittyjä demonisoivasta adventistiprofeetan keksimästä sunnuntai pedonmerkiopista.

        tiesi kuka on peto ja mikä on pedonmerkki. Raamatussakin sanotaan tässä on viisaus, kellä ymmärrys on tietää kuka on peto ja mikä on hänen merkkinsä sehän on sunnuntai.
        Kenellä ei ole viisautta ja ymmärrystä ei tiedä hän on niin sanotusti oppimaton ja ulkona niinkuin lumiukko.


    • Koresh ajautui harhaan siksi että tykkäsi aina vaan nuoremmista tyttösistä huolta pitää, heidän
      vanhempiaan kuulematta. Mutta uskonpuhdistusta adventistit kaipaavat, sitä virsukin peräänkuulutti.
      Tässä vastaus, puhtaanpaa kuuliaisuutta viimeiselle profeetalle:

      Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."
      ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905."

      http://www.spaup.org/
      http://paimensauva.wordpress.com/

      EGW:n teksteihin ei pidä kriittisesti suhtautua. Mutta Uutta Testamenttia pitää tekstikriittisesti tutkia,
      päätteli Timo Flink ja väitteli tohtoriksi (?) ehdottamalla sata muunnosta siihen. Nimenomaan
      tekstikriittisiä. Ei hän sisältöä taida edes ymmärtää, mutta se tekstikriittisyys, se on nyt cool.

      Linkittämäni adventistien uskonpuhdistusliike lähtee ellenismin sisällön korostamisesta, ei kuolleen
      kirjaimen tutkailemisesta. He käsittävät että "Jeesus" ja "Herra" tarkoittavat niin pitkälle samaa, ettei
      ole tarvis muunnella nimiä. Näyttää Timon väitösinnon puitteissa siltä että Timolla on Jeesus muttei
      ole Herraa. Tahtoo kai olla itse oma herransa?

      Jeesus on Herra !!!

      http://www.jeesusonherra.com/
      http://www.jeesus-on-herra.com/
      http://www.jeesusonherra.se/

      http://video.google.com/videosearch?q=jeesus on herra&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&ei=g5Z...

      UUSI BLOGI! - http://blogi.jeesusonherra.se/#home

      Urjalan seurakunta: JEESUS ON HERRA ! - http://urjala.ekirkko.fi/cgi-bin/linnea.pl?document=00010622
      ASHRAM - JEESUS ON HERRA - KRISTITTYJEN YHTEYS - http://www.kristillinenashram.fi/
      PETRI PAAVOLA - Jeesus on Herra - http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesus_on_Jumala

      Pro Fiden logo oli taannoin "Jeesus on Herra". Logo on vaihtunut mutta yhä on Jeesuksen herraus
      heidän laulunsa aiheena - http://www.myspace.com/profide

      Jeesus ON Herra
      antti

    • Olihan Koresh joskus adventisti ennenkuin meni sekaisin ja potkittiin seurakunnasta pois.

      Ja Jim Jones (johti yli 900 ihmistä massaitsemurhaan) oli ties mitä mutta sai ainakin apua ja vaikutteita metodistipastorilta ja siihen vähän kommunismiä ja ehkä helluntailaisuuttakin niin soppa tuli valmiiksi.

      Ja väitetään, että opiskelulla ankarassa ortodoksikoulussa oma osuutensa oli osuutensa Stalinin kehityksessä yhdeksi historian suurista tappajista .

      Hitler puolestaan oli saanut roomalaiskatolisen kasvatuksen niinkuin holokaustin pääinsinööri Adolf Eichmankin.

      Hermann Göring puolestaan oli puolestaan luterilainen taustaltaan.

      Ugandan teurastaja Idi Amin oli roomalaiskatolinen ennen kääntymitään Islamiin ja Laurent Nkunda, Kongon kansanmurhaaja on väliin adventisti ja useammin helluntailainen...

      Eli suomeksi. Kun iso pyörä alkaa heittää, se ei kysy, mihin kirkkoon kuulut.

      Kai

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe