Miksi maailma vihaa Jeesuksen omia? (Joh.15:18-16:4)

MAAILMA VIHAA JEESUKSEN OMIA
Joh.15:18-16:4
---
--
Joh. 15. luvussa Jeesus kuvaa sitä likeistä suhdetta, mikä opetuslapsilla on Jeesukseen ja toinen toisiinsa (1-11).

Jeesus kehoittaa opetuslapsiaan Hänen esimerkkiään noudattaen rakastamaan toisiaan (12-17).

Keskinäisen rakkauden vastakohtana opetuslapset saavat kokea maailman puolelta osakseen tulevaa vihaa;
”Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä” (18).

Maailman ihmisten taholta tuleva viha ja vaino johtuu siitä, että opetuslapset tunnustavat Jeesuksen Mestarikseen (21).
Uskomattomat juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen sanallisen todistuksen ohella myös Hänen suuret ihmetyönsä (22-24/vrt. 10:32).
Juutalaisten syyllisyys tulee näin ollen suuremmaksi, koska eivät voi millään puolustaa itseään tiedon puutteella, vaan vihaavat Jeesusta syyttä (25).

Jeesus puhuu Pyhästä Hengestä, jonka Hän on lähettävä Isän tyköä (26).
Pyhän Hengen tehtävänä on todistaa syntiin vaipuneelle maailmalle Jeesuksesta Kristuksesta, maailman Vapahtajasta.
Jeesuksesta todistaminen tapahtuu Hengessä vaeltavien opetuslasten välityksellä (Matt.10:20).

Todistajan tehtävä ei tule olemaan helppo.
Jeesus jo ennakolta puhui tulevista vainoista:
”He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle” (16:4).
Jeesus näin haluaa ennakolta rohkaista opetuslapsiaan, etteivät he joutuisi kauhun valtaan.
---
Aivan kuin johdatuksesta huomasin tämän Raamattu-palstan alla olevan ilmoituksen:
Toivoa vainotulle srk:lle
Anna joululahja niille, jotka eivät pääse jouluna kirkkoon.
www.sansa.fi/joulukampanja09
--
Miksi sinun mielestäsi tänäkin päivänä kristillisiä seurakuntia ja sen jäseniä vainotaan?

38

687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virsi 178
      --
      1.
      Myös isämme uskoivat ennen
      ja kylvivät, leikkasivat.
      Me saarnaamme aikojen mennen
      kuin isämme saarnasivat:
      "On täyttynyt aika, sen soi Jumala,
      on lähellä Kristuksen valtakunta.
      Siis kääntykää, nöyrtykää parannukseen
      ja suostukaa armahdukseen."

2.
      Kun Herramme tietänsä kulki,
      niin tultansa tartutti hän.
      Hän tuo vielä toivonsa julki:
      "Sen tahtoisin taas syttyvän."
      Hän Henkensä meillekin lahjoittaen
      myös tehtävän antoi niin vastuullisen:
      "Nyt menkää ja kaikille julistakaa
      jo sanaani pelastavaa."

• Diana-ad-rem

on oikeudenmukainen. Mitä ihminen kylvää, sitä hän joutuu niittämään.

Kristitty maailma on vainonnut juutalaisia kaksituhatta vuotta, miksi itkeä, jos niittää omaa kylvöään.

Eikö Raamattu sano, että väärintekijät joutuvat tuomiolle lopun aikana.

• Kysympä vaan!
        Diana-ad-rem kirjoitti:

on oikeudenmukainen. Mitä ihminen kylvää, sitä hän joutuu niittämään.

Kristitty maailma on vainonnut juutalaisia kaksituhatta vuotta, miksi itkeä, jos niittää omaa kylvöään.

Eikö Raamattu sano, että väärintekijät joutuvat tuomiolle lopun aikana.

ONKO SINULLA PITKÄ NENÄ?

Vastaa rehellisesti!

• Pinokkio,...
        Kysympä vaan! kirjoitti:

ONKO SINULLA PITKÄ NENÄ?

Vastaa rehellisesti!

että onko sinulla ( ei fyysiseti ) sellainen olo, että sinulla voisi olla pitkä nenä?

Murtovarkailla ja valektijoilla ON!

• joo olo on sellainen
        Pinokkio,... kirjoitti:

että onko sinulla ( ei fyysiseti ) sellainen olo, että sinulla voisi olla pitkä nenä?

Murtovarkailla ja valektijoilla ON!

että voisi ollakin!

Siis olo!

• herne nenään
        joo olo on sellainen kirjoitti:

että voisi ollakin!

Siis olo!

ystävällisesti haluan neuvoa ja varoittaa että koita touhuta niin ettei herne vahingossa sattumalta menisi nenääsi

katsoskun silloin voi tulla pitenpi reissu saada se sieltä pois

• jäseniä vainotaan?

Missä näkyy vainoa esim. evl kirkon kirjoissa oleviin?

Voi Tapio etkö tahdo tulla näkemään TOTUUTTA lukemattomista "kristillisistä seurakunnista"?

Ei vainota "kristillisiä seurakuntia" vaan vain niitä jotka Jumalan totuutta tuovat
      JEESUKSESSA KRISTUKSESSA tai Jumalan Totuuden Hengessä.

Ymmärrän jos saat tyydytystä ja lohdutusta ihmisten seurakunnista, niin eipä silloin
      tule tarvettakaan kääntyä Jumalan puoleen etsimään TOTISTA lohdutusta HÄNELTÄ.

Ymmärrän, että kun ihmiset ovat vuositolkulla ihmisistä saaneet turvan ja tuen
      ja kaiken lohdutuksen EI silloin voi muuta kuin kokea uhkana sen, nyt minua yrietään
      raastaa pois RAKKAITTEN ihmisten yhteydestä jne.
      Ja ymmärrän tämä koetaan tietysti sen käärmeen työksi.

MUTTA asia on niin minä en ole ketään repimässä mistään pois. Jumala sen
      tekee jos ihminen Hänen puoleensa vilpittömällä sydämellä kääntyy.

Kysymys on kertakaikkiaan siitä onko TURVA JUMALASSA vaiko ihmismassassa ihmisissä.

Silloin kun ihminen on kääntynyt vilpittä Jumalan puoleen VASTA silloin häneltä otetaan
      peite silmiltä pois ja ihminen tulee näkemään sen mikä on JUmalan ja mikä on
      saatanan.

MUTTA niin kauan kuin ihminen roikkuu ihmisissä hän pysyy kirottuna. JA TÄMÄ EI OLE
      minun TOTUUTENI vaan JUMALAN SANAN.

ÄLä Tapio ota sanasta vain lihaa tyydyttäviä sanomia OTA KOKO SANA KÄYTTÖÖN niin
      ihme sinunkin kohdallasi vasta voisi tapahtua.

• maalivahti

Armi vielä potkii Jumalaa vastaan.

• hän niinkuin
        maalivahti kirjoitti:

Armi vielä potkii Jumalaa vastaan.

sinäkin, mutta minkä jumalan onkin toinen kysymys.

Mitä Jumalaa vastaan potkimiseen tulee, niin sitä olen kyllä aikoinani tehnyt.
        Sinäkö et ole vielä kohdannutkaan sitä tosiasiaa että Jumalaa vastaan olisit
        potkinut?

Jos ja kun niin näyttää viestisi perusteella olevan, että olet fiksu fariseus, niin
        etpä sinä muta voi kuin mitä voit, valehdella.

Mutta MENE SANAAN JEESUKSEN SANOMAAN, älä tuijota ja valehdellen puhu
        ihmisestä joka sitä sanomaa tuo. Et sinä valheittesi kera tule koskaan JUmalan
        yhteyteen pääsemään.

• Armi: "Voi Tapio etkö tahdo tulla näkemään TOTUUTTA lukemattomista "kristillisistä seurakunnista"?
        ---
        Mistä sinun mielestäsi tunnistaa OIKEAN seurakunnan, josta Raamatussa puhutaan?

• kolmekymmentä
        Tapio522 kirjoitti:

Armi: "Voi Tapio etkö tahdo tulla näkemään TOTUUTTA lukemattomista "kristillisistä seurakunnista"?
        ---

vuotta sitten Jumala sanoi, yksikään seurakunta mitä tämä maakin sisällään kantaa
        ei ole Hänestä.
        Eikä tämä ole ihmisen versio, miete, ajatus jne. vaan ITSE Jumala sen on kirkastanut.

Ja jos ihminen todella pysähtyisi ja ottaisi vaarin KOKO Raamatun sanomasta ja vielä
        sydämessään vilpittä Jumalan puoleen kääntyisi anomaan, johdata sinä Jumala
        oikealle tielle totuutesi, niin mitä tapahtuu? Mikä ei voi olla tapahtumatta?
        SILLÄ Jumala on sanansa takana EI KIELLÄ sanaansa missään kohden, EI ole toimimatta
        niin kuin Hän on sanonut toimivansa Poikansa kautta.

Ei ole Jumalan seurakuntia päässyt syntymään. Miksi? Siksi, että niin väkevä on eksytys
        ollut ja yhä väkevämmäksi käy, että Jumalan sana Jeesuksen selvä ilmoitus pelastuksen
        tiestä onkin sitä väkevintä lopun ajan eksytystä ja eletään Paavalin, apostolien ajoissa
        ja kun sana sanoo ÄLÄ JÄTÄ SEURAKUNNAN kokousta, niin jos ei olla seurakunnassa
        kuin seurakunnassa niin pitää kuumeisesti se hakea kun pitää sanan mukaan olla seurakunnassa
        jne.

Näin kun kirjaimen mukaan otetaan sanasta mikä hyvää on, niin allikossa pysytään ja Jumalan
        totuuden tunteminen on aivan hakoteillä.

KAIKEN alku ei ole seurakunta VAAN ITSE JEESUS, Hänen sanansa ja kuuliaisuus Häntä kohtaan
        silloin vasta Jumalan Hengen työ ihmisessä voi alkunsa saada ja ihminen tulee todella näkemään
        ja tuntemaan sen missä Jumalan omat ovat.

Tämä Jeesuksen sana on varma todistus josta tuntee Jumalan tahdon tien kulkijat,
        Kun Jeesus sanoo:Jotka uskovat minua he ovat niitä jotka Häntä rakastavat.
        Ei voi olla Jumalan oma vastustaessaan Jeesusta ja Hänen omiaan.

• Diana-ad-rem
        Tapio522 kirjoitti:

Armi: "Voi Tapio etkö tahdo tulla näkemään TOTUUTTA lukemattomista "kristillisistä seurakunnista"?
        ---

että ei puhuta "Christoksista," koska se on Kreikkaa.

VT:ssä ei puhuta Kristuksesta.

• MarjaHPernu.

Tällä palstalla kirjoitetaan paljon Kristuksen seuraajan vainoista ja paheksunnasta,
        on se vaan kumma,

kun menin linja-autossa Kokkolasta Jyväskylään siinähän oli aikaa monta tuntia, niin aloin keskusteleen Kristuksesta, ja kas kummaa ihmiset kyselivät ja kuuntelivat niin kummissaan ja innoissan että matkalaiset huomasivat että olisi pitänyt jo jäädä poiskin.

Tiedättekö me nauroimme ja olimme iloisia. Silloin oli linja-autossa tunnelmaa ja lämmin Henki.

Olen saanut kokea myös halveksuntaa, että eipä uutta auringon alla.

Ja TeuvoSunikin innostui kunnes sanoin että sydämeni on täynnä rakkautta, silloin hän heivas minut Kristukseni kanssa laidan yli, huutaen perääni s,noitaan.

Minä olen onnellinen.

• Ved.2
        Diana-ad-rem kirjoitti:

että ei puhuta "Christoksista," koska se on Kreikkaa.

VT:ssä ei puhuta Kristuksesta.

Mutta palataan siihen, kun tutkin nuo kohdat, niin voit kommentoida. Luomiskeromuksessa, profeetoissa. Ut: ssa: (Luuk.4:1 ) Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käyvä toteen teidän korvainne kuullen. - niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna: "Herran henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut julistamaan vangituille vapautta ja sokeille näkönsä saamista
        päästämään sorretut vapauteen (PS.45:8, Jes 42:7 ja Jes 61:1,2)... "ja tänä päivänä on tämä kirjoitus käynyt toteen teidän korvienne kuullen". -ja kaikkien Synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt!

Jeesus todistaa aukottomasti Vanhan Testamentin profeetat toteen näytetyiksi itsestään. Myös rakkaalle DiDianalle, koska Herran Henki näin puhuu. Tämä ei ole minusta itsestäni, koska siihen en tunne olevani arvollinen.

• kolmekymmentä kirjoitti:

vuotta sitten Jumala sanoi, yksikään seurakunta mitä tämä maakin sisällään kantaa
        ei ole Hänestä.
        Eikä tämä ole ihmisen versio, miete, ajatus jne. vaan ITSE Jumala sen on kirkastanut.

Ja jos ihminen todella pysähtyisi ja ottaisi vaarin KOKO Raamatun sanomasta ja vielä
        sydämessään vilpittä Jumalan puoleen kääntyisi anomaan, johdata sinä Jumala
        oikealle tielle totuutesi, niin mitä tapahtuu? Mikä ei voi olla tapahtumatta?
        SILLÄ Jumala on sanansa takana EI KIELLÄ sanaansa missään kohden, EI ole toimimatta
        niin kuin Hän on sanonut toimivansa Poikansa kautta.

Ei ole Jumalan seurakuntia päässyt syntymään. Miksi? Siksi, että niin väkevä on eksytys
        ollut ja yhä väkevämmäksi käy, että Jumalan sana Jeesuksen selvä ilmoitus pelastuksen
        tiestä onkin sitä väkevintä lopun ajan eksytystä ja eletään Paavalin, apostolien ajoissa
        ja kun sana sanoo ÄLÄ JÄTÄ SEURAKUNNAN kokousta, niin jos ei olla seurakunnassa
        kuin seurakunnassa niin pitää kuumeisesti se hakea kun pitää sanan mukaan olla seurakunnassa
        jne.

Näin kun kirjaimen mukaan otetaan sanasta mikä hyvää on, niin allikossa pysytään ja Jumalan
        totuuden tunteminen on aivan hakoteillä.

KAIKEN alku ei ole seurakunta VAAN ITSE JEESUS, Hänen sanansa ja kuuliaisuus Häntä kohtaan
        silloin vasta Jumalan Hengen työ ihmisessä voi alkunsa saada ja ihminen tulee todella näkemään
        ja tuntemaan sen missä Jumalan omat ovat.

Tämä Jeesuksen sana on varma todistus josta tuntee Jumalan tahdon tien kulkijat,
        Kun Jeesus sanoo:Jotka uskovat minua he ovat niitä jotka Häntä rakastavat.
        Ei voi olla Jumalan oma vastustaessaan Jeesusta ja Hänen omiaan.

Armi:
        "KAIKEN alku ei ole seurakunta VAAN ITSE JEESUS, Hänen sanansa ja kuuliaisuus Häntä kohtaan
        ja tuntemaan sen missä Jumalan omat ovat".
        --
        Missä sinun tarkoittamasi "Jumalan omat" kokoontuvat?

• Ei ole kyse
        Tapio522 kirjoitti:

Armi:
        "KAIKEN alku ei ole seurakunta VAAN ITSE JEESUS, Hänen sanansa ja kuuliaisuus Häntä kohtaan
        ja tuntemaan sen missä Jumalan omat ovat".
        --
        Missä sinun tarkoittamasi "Jumalan omat" kokoontuvat?

ihmisen tarkoittamista, vaan ne jotka OVAT JUMALAN POJAN USKON TIELLÄ he ovat
        Jumalan tahdon tiellä. Ei sillä tiellä puhuta se on sinun se on minun käsitys vaan
        SE ON JUMALAN TOTUUS.

Oletko koskaan ajatellut mitä tarkoittaa raamatussa,"yksi Herra, yksi Henki, yksi usko?

Mitä tulee kokoontumisiin, niin tuoko se on tärkein pitää päästä väen vänkää kokoontumaan?

Näin on JUMALA ON TAHTONUT koota omansa kuin kana emo kokoaa poikasensa siipiensä
        suojaan, mutta eivät ole kutsutut tahtoneet, vaan kun kirjaimen mukaan raamattua tulkkaavat
        ovat olleet kokouksissa ja mitä kuulemassa sitä mikä lihallista mieltä ruokkii on palsamia
        lihalle.

JA näin Jumala vain odottaa, että voisi olla armollinen ja sasi johdattaa ihmisiä Poikansa
        kautta yhteyteensä. Jolloin ei enää ikuisen janon "maallista vettä juodessa" lohdutuksen
        kaipuun tähden tarvitse kokoontua, vaan yhteiseksi rakennukseksi se tapahtuisi siitä mitä Itse
        JUMALA on saanut tehdä ja
        rohkaisuksi kulkemaan kaitaa elämän tietä tulee mitä tulee.

• Rakkaus.

Kristusta myös rakastettiin.

• Rakkaus.

Ja Rakastetaan

• rakastavat
        Rakkaus. kirjoitti:

Ja Rakastetaan

tunnistaa tästä Jeesuksen sanasta "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan."

• Diana-ad-rem
        rakastavat kirjoitti:

tunnistaa tästä Jeesuksen sanasta "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan."

että Koraanin mukaan Jeesus meni Allahin luokse.

Ja Allah sanoo hänelle:

• olet sotkeutunut
        Diana-ad-rem kirjoitti:

että Koraanin mukaan Jeesus meni Allahin luokse.

Ja Allah sanoo hänelle:

ties mihin opuksiin ja Jumalan Henki ei ole sinulle saanut puhua.

En tiedä oletko niitä joka ajattelee, että ihminen kun kuolee niin haudataan
        ja sinne vaan maatuu? Ihmisen ruumis todellakin maatuu, mutta Jumalan
        Hengen oma Jeesuksessa elää ikuisesti Isän ja Pojan ja kaikkien Pyhien
        kanssa ja ne jotka eivät Pojassa täältä elämästä lähde, niin he joutuvat
        ikuiseen eroon Jumalasta josta voit nähdä jotain mitä se on "rikkaan miehen
        kohdalla." Ps. tuo rikkaus ei tarkoita pelkästään maallista rikkautta, vaan ihminen
        omassa itsessään on niin viisas, rikas, tietävä ettei koskaan tule todellista tarvettakaan
        lähestyä Jumalaa ja näin päästä osalliseksi Jumalan rikkaudesta Jeesuksessa joka on
        aivan muuta kuin lihallinen ihmisen oma viisaus ja rikkaus.

• Pakkaspappa

varsinkin fundamentalismista niin vaino saattaiaisi vähentyäkkin.
      Pitäisi ottaa oppia budhalaisuudesta, siinä tapauksessa että joku uskonto nyt pitäisi olla.

• Pakkaspapalle ja muillekkin kysymyksiä:
        --Oletko koskaan miettinyt, miksi kaikki apostolit, Johannesta lukuunottamatta, kokivat marttyyrikuoleman?

--Koetko, että Jeesus tai apostolit kehoittavat vainoamaan muita kanssaihmisiä ja toisinajattelevia?

--Ajatteletko, että Jeesuksen ja apostolien opetukset edustavat Pakkaspapin esiintuomaa fundamentalismia
        (Mitä hän nyt tällä termillä tarkoittaneekaan!)?

• pakkaspappa

Tuo viimeinen täysin turha.

• Diana-ad-rem

se ainakin opettaa. Parannusta ei ole ilman katumusta, ja vihan levittämisen lopettamista.

Ketään ei saa panetella siten, kuten evankeliumi juutalaisia.

• KariHenrik:
        "On kehotettu rauhaan ja sopuun, mikäli se uskovasta itsestään riippuu, rakastamaan kaikkia maailman ihmisiä erotuksetta, ja tekemään heille se, minkä haluaisi itselleenkin tehtävän".
        --
        Edellä mainitut ohjeet Jeesus antoi Vuorisaarnassaan opettaessaan käskyjä.
        Jeesuksen käskyjenselitys kiteytyy lopulta lähimmäisenrakkauden sanomaksi (Matt.5:38-48).

Juutalaisillehan oli opetettu jo Hammurabin vahvistamaa periaatetta ”silmä silmästä ja hammas hampaasta” (j. 38). Rangaistuksen tuli siten vastata rikoksen seuraamusta.
        Jeesus taas neuvoo seuraavilla (39-42) esimerkeillään luopumaan oikeudenmukaisenkin hyvityksen vaatimisesta.

Rakkauden kultainen sääntö on hyvä pitää mielessä.
        Hyvä, kun toit sen esiin:
        ”Mitä et tahdo tehtävän itsellesi, sitä ei sinunkaan pidä tehdä toiselle” (Matt. 7:12).
        Tämä on vaikea läksy.

Jumalan lasten tulee osoittaa rakkautta kaikkia kohtaan erottelematta, niin hyville kuin pahoillekin ihmisille (j. 43-47).

• Tandefelt.

Ihmiset vihaavat hyvyyttä, eivät siis persoonia ensisijaisesti, ja totuuden Henkeä.

• Diana-ad-rem

opeta hyvyyttä, vaan kapinaa Jumalan sanaa vastaan, sekä juutalaisvihaa.

• voisi sanoa

sillä Jeesuksessa on KAIKKI hyvyys, mutta ei tahdota Hänen luokseen käydä, vaan tahdotaan
        elää oman ymmärryksen valossa kaikessa synnissä ja vajavuudessa ja tuoda vain valheita.

• Jeesus pelastaa

Jeesus opetti: "Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni. Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni. Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä.'"

Ennen Jeesuksen tuloa, Paha saa vallan sotia pyhiä vastaan ja tappaakin heitä, ja maailma vihaa Jeesuksen omia, koska eivät ota Pedon Merkkiä, josta on saarnattu Jumalan enkelin kautta kaikille maailman kansoille, niin että kukaan ihminen ei voi puolustautua sanomalla, että eivät ole kuulleet sanomaan Jeesuksen tulemuksesta ja tuomioista ja todistuksesta Jumalan Valtakunnasta. Maailma ja monet Jeesukseen uskovatkin rakastavat kuitenkin Mammonaa ja Maailmaa niin paljon, että luopuvat uskosta ja alkavat vihaamaan niitä, jotka pysyvät Jumalan tahdossa ja Jeesuksessa häntä kieltämättä teoillaan ja ovat ottamatta Saatanan maanpäällisen Babylonin Pedon Merkkiä. Tämän luopumuksen ja rakkaudettomuuden Luojaa kohtaan täytyy tulla ennen laittomuuden ihmisen ilmestymistä ja lisäksi Jumalan pyhän seurakunnan vainojen, niiden jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen todistuksen. Monet uskovat tulevat lankeamaan, mutta uskolliset ja Jumalaan turvaavat Jeesuksen nimessä tulevat voittamaan tämän maailman ja sen ruhtinaan ja kaikki väkevät eksytykset niille, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. Älkää eksykö, Jumala ei salli itseään pilkattavan, mitä ihminen kylvää sitä hän niittää. Anokaa Pyhän Hengen Öljyä astioihin eli omaan sydämeen, henkeenne. Viisaat ja tyhmät neitsyet kuvaavat uskovia tuona aikana, kun paula laukeaa ja ansa maanpiirin saavuttaa, mutta ei valvoville ja rukoileville yllätyksenä, kuten näemme merkkien täyttyvän edessämme. Herran Jeesuksen armoa ja rauhaa kaikille, jotka Herraa rakastavat ja ovat valmiit ottamaan ristinsä ja seuraamaan Jeesusta joka päivä ja ennenkaikkea Herran päivänä, autuaat ne, jotka Herraansa odottavat ja perille Valtakuntaansa pelastuneina pääsevät.

• Diana-ad-rem

tuli vainoajia ?

Juutalaisia on vainottu Jumalan nimen tähden, siis kristityt ovat vainonneet.

Oletteko nyt joutuneet tuomiolle ?

• Koetelkaa kaikki
        Diana-ad-rem kirjoitti:

tuli vainoajia ?

Samoin Pahan seuraajat teketyvät vanhurskauden palvelijaksi ja tämä toteutuu niissä niinsanotuissa kristillisissä piireissä, jotka eivät tunne juutalaista Jeesusta, Israelin Nasaretin kaupungista aikanaan, syntynyt kuitenkin Beetlehemissä ollen Juudan sukukunnasta.

Jos jotkut kristityt ovat tehneet laittomuutta, et Diana voi siitä syyttää Jeesusta tai hänen opetuslapsiaan, koska jokainen ihminen itse on tuomiolla omien tekojensa tähden, näin myös juutalaiset ja ne, jotka Jeesusta Jumalan ainosyntyisenä Poikana vastaan sotivat, vaikka Isä tahtoo rakkkaan kansansa Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin pyhittääkin totuudessa eli Messiaassaan ja Herrassa, Israelin pyhässä Uhrikaritsassa ja Jalopeurassa.

Jeesus ei tehnyt mitään pahaa eikä väärää, vaan antoi itsensä sovitusuhriksi Israelin puolesta, samoin ei hänen opetuslapsensa tehneet pahaa, vaan armon ja totuuden Evankeliumia Jeesuksesta ja Jumalan tahdosta esille toivat, että ihmiset Pyhässä Hengessä ja Elävässä Vedessä voisivat pelastuksen toivon saavuttaa, kunhan vain pysyttävät itsensä Herran Valtakunnassa, joka on yksin Jeesuksessa.

• Älä ole mieletön
        Diana-ad-rem kirjoitti:

tuli vainoajia ?

Jumala pelastaa, parantaa, herättää kuolleista ja vapauttaa pahojen henkien vaikutuksesta ihmisiä. Tätä kaikkea Jeesus teki lihansa päivinä Israelissa.

Saatana valehtelee ja tappaa ja saa aikaan kaikenlaista laittomuutta, vihaa ja haureutta ja Jumalan pilkkaa ja väkivaltaa ja kiroamista.

Kumpaan joukkoon pistät natsit Saksassa noin kuusikymmentä vuotta sitten heidän toimiessaan kristittyinä. Olipa Göbbels oikein aktiivinenkin kirkossaan ainakin nuorena ja natsinakin pyrki ulkokultaisena tuomaan lapsensa propagandamielessä esille, mutta valitettavasti lapsensa tulivat murhatuksi vanhempiensa toimesta hyvänyön toivotuksin ja suukoin vuoteillensa myrkyttyinä.

• Joudut valitsemaan
        Diana-ad-rem kirjoitti:

tuli vainoajia ?

Kun saivat pääsiäisenä Jeesuksen ristiinnaulitsemisen edeltävinä tunteina kysyttiin: "Kumman te tahdotte, että minä teille vapautan?". Valittavana oli nämä kaksi:

1. Jeesus, juutalaisten Kuningas ja Jumalan ainosyntyinen Poika ja Messias, luvattu Aabrahamin ja Daavidin siemen, joka pelastaa kansansa sen synneistään. Kiitos Isälle Jeesuksen nimessä.

2. Barabbas, murhamies.

Voisi olla hyvinkin vaikea tai sitten helppo valinta. Kehotan sinua etsimään Jumalan Valtakuntaa, sillä jo kaksi viimeistä päivää on Herran nimi ollut tiedossa ja kolmas ja viimeinen painaa päälle, toisille pelastukseksi ja toisille tuomioksi.

• Diana-ad-rem kirjoitti:

tuli vainoajia ?

Diana-ad-rem: "Miksi kristityistä tuli vainoajia ?
        --
        Aiheellinen kysymys!

Puhuessaan lopunajoista Jeesus sanoo:
        ”Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan” (Mt 24:10).

Jeesuksen todelliset opetuslapset eivät vihaa ketään, vaan päinvastoin tekevät hyvää jopa vihamiehilleen, kuten Paavali kehoittaa:
        ”...jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle" (Room 12:20).

• Ennen kuin Jeesuksen kärsimisen historia alkaa, Jeesus puhuu Öljymäellä opetuslapsilleen Jerusalemin ja maailman lopputapahtumista (Mark.13:3-37).
        Tämä on pisin puhe Markuksen evankeliumissa. (Vrt. Matt.24).
        --
        1.
        VÄÄRÄT PROFEETAT (5,6)

Heti alussa Jeesus varoittaa opetuslapsiaan eksymästä (5,6):
        ”Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (5)....vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin” (Matt.24:24).

(--Tähän eksytykseen lankesi jo koko Juudan kansa. Juutalaisten suuri kapina v. 66-70 loppui Jerusalemin hävitykseen. Yritys luoda messiastoiveiden mukaiset olot raukesivat tyhjiin.)

Väärät Kristukset ja väärät profeetat sanovat Kristuksen olevan läsnä ja vaikuttavan vain joissakin erityisessä henkilössä, suunnassa tai paikassa (Matt. 24:26, 26, Luuk.17:23).
        Erämaasta lähti Mooseksen (2. Moos. 3:1) ja Johannes Kastajan vaikutus. Erämaasta muka löytyy Kristuskin. Toisten mielestä Jeesus ei tule julkisesti, vaan on kammiossa (Kammio=salainen paikka; Matt.6:6).

Miten tunnistaa väärät profeetat? Hehän toimivat näennäisesti ”lammastenvaatteissa” (Matt. 7:15), vaikka heidän perimmäisenä tarkoituksena on tuhota ja saada aikaan hajaannusta. Jeesus varoittaa meitä tällaisista ”susista”.

Saman varoituksen sanan kuulemme myös Paavalilta:
        ” Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä” (Apt. 20:29).
        Paavali ei elättele turhia harhakuvia, että hänen perustamansa seurakunnat säästyisivät vääriltä opettajilta.
        Erikoisesti seurakunnan paimenilla on suuri vastuu laumastaan; heidän on otettava itsensä lisäksi vaarin myös laumastaan, johon Herra on laittanut heidät paimentamaan Herran seurakuntaa.
        Vähän Aasian seurakunnissa vaikutti harhaopettajia (”antikristuksia” 1. Joh. 2:18, 19), aiheuttaen niille vakavan vaaran.

Jeesuksen jumaluuden (1. Joh.5:20) kieltämisen ohella harhaopettajat myös kielsivät Jumalan Sanan ja käskyjen sitovuuden kristittyjen elämässä.
        He edustivat todennäköisesti alkavaa gnostismia.
        1-2 Jh:ssa vastutetut harhaopit ovat lähimain samoja kuin 2. Piet:ssa Ja Jd:ssa vastustetut:
        --”Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus...Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään.” (1. Joh. 2:22)
        --”...harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut.” (2. Piet.2:1)
        --”...jumalattomia, jotka kieltävät meidän...Herramme Jeesuksen Kristuksen.” (Juudas 4)

Arvioidessamme, kuka on väärä profeetta, Jeesus esittää perusteeksi hedelmät (16-20).
        1.Joh kirjeessä esitetään kelvottomiksi hedelmiksi väärä opetus, josta heidät voi tunnistaa (1.Joh.2:22,1.Joh.4:1-3).
        On koeteltava henget, ovatko ne Jumalasta (1. Joh. 4:1-6)
        On pysyttävä Kristuksen opissa (2. Joh. 9). ”Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia..”
        Johannes kehoittaa meitä pitämään Raamatun Sanan ainoana opin ja elämän ohjeena ja vaeltamaan rakkaudessa (2. Joh. 9,10).

2.
        SODAT, MAANJÄRISTYKSET, NÄLÄNHÄTÄ (7,8)VAINOT (Mark.13: 9,11-13)

--Jo Rooman keisarivallan aikaisiin suuriin sotiin liittyivät suuret kristittyjen vainot. (http://fi.wikipedia.org/wiki/Nero)

3.
        EVANKELIUMI KAIKKEEN MAAILMAAN (Mark.13:10)

--Vainoista huolimatta evankeliumin saarnaaminen jatkuu ”kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu” (Matt.24:14).
        Kaikki eivät usko.

• Täytytään Hengellään
        Tapio522 kirjoitti:

Ennen kuin Jeesuksen kärsimisen historia alkaa, Jeesus puhuu Öljymäellä opetuslapsilleen Jerusalemin ja maailman lopputapahtumista (Mark.13:3-37).
        Tämä on pisin puhe Markuksen evankeliumissa. (Vrt. Matt.24).
        --
        1.
        VÄÄRÄT PROFEETAT (5,6)

Heti alussa Jeesus varoittaa opetuslapsiaan eksymästä (5,6):
        ”Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (5)....vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin” (Matt.24:24).

(--Tähän eksytykseen lankesi jo koko Juudan kansa. Juutalaisten suuri kapina v. 66-70 loppui Jerusalemin hävitykseen. Yritys luoda messiastoiveiden mukaiset olot raukesivat tyhjiin.)

Väärät Kristukset ja väärät profeetat sanovat Kristuksen olevan läsnä ja vaikuttavan vain joissakin erityisessä henkilössä, suunnassa tai paikassa (Matt. 24:26, 26, Luuk.17:23).
        Erämaasta lähti Mooseksen (2. Moos. 3:1) ja Johannes Kastajan vaikutus. Erämaasta muka löytyy Kristuskin. Toisten mielestä Jeesus ei tule julkisesti, vaan on kammiossa (Kammio=salainen paikka; Matt.6:6).

Miten tunnistaa väärät profeetat? Hehän toimivat näennäisesti ”lammastenvaatteissa” (Matt. 7:15), vaikka heidän perimmäisenä tarkoituksena on tuhota ja saada aikaan hajaannusta. Jeesus varoittaa meitä tällaisista ”susista”.

Saman varoituksen sanan kuulemme myös Paavalilta:
        ” Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä” (Apt. 20:29).
        Paavali ei elättele turhia harhakuvia, että hänen perustamansa seurakunnat säästyisivät vääriltä opettajilta.
        Erikoisesti seurakunnan paimenilla on suuri vastuu laumastaan; heidän on otettava itsensä lisäksi vaarin myös laumastaan, johon Herra on laittanut heidät paimentamaan Herran seurakuntaa.
        Vähän Aasian seurakunnissa vaikutti harhaopettajia (”antikristuksia” 1. Joh. 2:18, 19), aiheuttaen niille vakavan vaaran.

Jeesuksen jumaluuden (1. Joh.5:20) kieltämisen ohella harhaopettajat myös kielsivät Jumalan Sanan ja käskyjen sitovuuden kristittyjen elämässä.
        He edustivat todennäköisesti alkavaa gnostismia.
        1-2 Jh:ssa vastutetut harhaopit ovat lähimain samoja kuin 2. Piet:ssa Ja Jd:ssa vastustetut:
        --”Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus...Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään.” (1. Joh. 2:22)
        --”...harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut.” (2. Piet.2:1)
        --”...jumalattomia, jotka kieltävät meidän...Herramme Jeesuksen Kristuksen.” (Juudas 4)

Arvioidessamme, kuka on väärä profeetta, Jeesus esittää perusteeksi hedelmät (16-20).
        1.Joh kirjeessä esitetään kelvottomiksi hedelmiksi väärä opetus, josta heidät voi tunnistaa (1.Joh.2:22,1.Joh.4:1-3).
        On koeteltava henget, ovatko ne Jumalasta (1. Joh. 4:1-6)
        On pysyttävä Kristuksen opissa (2. Joh. 9). ”Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia..”
        Johannes kehoittaa meitä pitämään Raamatun Sanan ainoana opin ja elämän ohjeena ja vaeltamaan rakkaudessa (2. Joh. 9,10).

2.
        SODAT, MAANJÄRISTYKSET, NÄLÄNHÄTÄ (7,8)VAINOT (Mark.13: 9,11-13)

--Jo Rooman keisarivallan aikaisiin suuriin sotiin liittyivät suuret kristittyjen vainot. (http://fi.wikipedia.org/wiki/Nero)

3.
        EVANKELIUMI KAIKKEEN MAAILMAAN (Mark.13:10)

--Vainoista huolimatta evankeliumin saarnaaminen jatkuu ”kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu” (Matt.24:14).
        Kaikki eivät usko.

Samoin Ilmestyskirja on tärkeä, kuten muutkin Raamatun kirjoitukset Herran päivästä ja siihen liittyvästä laittomuuden salaisuudesta ja ihmisestä ja eksytyksistä.

Lukiessani huomasin, että yhden kohdan tahdon täydentää, koska sekin on elintärkeä, koska vain vedessä ja Hengessä voimme tuntea Isän Jumalan Jeesuksessa, tämän vuoksi myös juutalaiset eivät tunnistaneet Jeesusta Immanueliksi, koska heillä ei ollut Jumalan Henkeä itsessään ja samoin Jeesus kehotti omiaan rukoilemaan tätä kun näkyy hänen paluunsa merkit yhä enenevästi, vaikka ilman sitä emme voi alunperinkään rukoilla ja palvella Isää niinkuin hän tahtoo:

> On pysyttävä Kristuksen opissa (2. Joh. 9). ”Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia..”

Jeesus opetti ja on tosi tänäkin päivänä ja iankaikkisesti: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa. Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien." (Matt 22:29-32)

Tuo viittaus eläviin viittaa hengellisesti uudestisyntyneisiin Isästä Jumalasta, hänen Elävästä Vedestä ja Pyhästä Hengestä Jeesuksen nimessä ja Valtakunnassa, koska vain siten pääsemme osallisiksi Isän Jumalan armolahjoista ja rikkauksista ja lupauksista. Kaikki kunnia ja kiitos Isälle Jeesuksen nimessä. Amen.

• Threemoles

Toisaalta, voidaan ajatella jotta ihmiset ovat Luojan, taivaallisen Isän omaisuutta, ja Hän tekee ihmisille juuri siten kuin omaksi parhaakseen katsoo ja tahtoo. Eikä siinä silloin Jeesuksen sanat enää paljon paina.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3394
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2602
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2496
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      81
      1730
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1395
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1070
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      975
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      945
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      26
      751
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      704
    Aihe