Tyttöystäväni koira liiaksi minun perääni

Olavi....

Moi! Kesällä jo kirjottelin tänne ongelmasta kun tyttöystäväni koira vinkui ja ulisi minun perään kun lähdin ja ongelma vain pahenee, nyt koira vinkuu ja ulisee hihnassa vaikka kävelen vieressä!! Kokeiltiin kerran kun olimme lenkillä ja tyttöystävä piti hihnaa ja minä kävelin vieressä, koira vinku ja ulisi koko ajan ja sit mä otin hihnan ja ulina loppui HETI ja kun annoin hihnan takas, ulina ja vinkuna alkoi taas!! Eli miksi koira on niin kovaa mun perään, olen sille kuin joku jumala. Mitä voisi tehdä jotta koira arvostais yhtäpaljo omistajaansa, minä en anna koiralle ruokaa, en herkkupaloja ja enkä anna eri vapauksia, olen jopa tiukempi kurin suhteen ku tyttöystäväni.

8

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin...

Näiden karvakamujen sielunelämästä ei taida ottaa aina selkoa edes vanha erkki-setä. Mutta tässä hiljan käsiteltiin tuolla yleistä palstalla samaa kysymystä vähän laajemmin: http://keskustelu.suomi24.f/node/8702590
      Kattopa löytyisikö tuolta jotain valaisevaa.

• olavi...

Ja kerron vielä, että kun tyttöystäväni on yksin koiran kanssa, ei mitään ongelmia mutta kun olemme kaikki yhdessä, ongelmat alkaa ja naiseni hermot on lujilla koska on koiralle kuin ilmaa, olenko koiralle se vahvempi ja turvallisempi johtaja vai miksi olen koiralle kaikki kaikessa?

• ws
        olavi... kirjoitti:

Ja kerron vielä, että kun tyttöystäväni on yksin koiran kanssa, ei mitään ongelmia mutta kun olemme kaikki yhdessä, ongelmat alkaa ja naiseni hermot on lujilla koska on koiralle kuin ilmaa, olenko koiralle se vahvempi ja turvallisempi johtaja vai miksi olen koiralle kaikki kaikessa?

Olet luomakunnan kruunu, ja koirasi tietää sen ;). Kun koira jonkin asian pienessä päässään jollakin tietyllä lailla mieltää, niin hankalaa sitä on muuttamaan mennä.

Voitte kuitenkin pitää jonkinlaista näytelmää yllä, jossa sinä oletkin se nassukka joka on tossun alla ja jota tomera tyttöystäväsi komendantteeraa. Ehkä jonkin ajan kuluttua voisi käydä niin että koissukin uskoo että kyllä tuo mamma hommat klaaraa paremmin kun tuo sen ukko, joka ei saa mitään aikaseksi...

• olavi... kirjoitti:

Vain siis lukeman perusteella,joka on aina eri asia,kuin oma havainnointi...

Eli tuon toisen näkökohdan.
        Jos koira ei ole rauhallinen (rotuominaisuudet huomioonottaen) omistajan kanssa tai johtajan kanssa,jos koira nyt saattaisi jotain muuta sellaisena pitää,vähintään normioloissa ja tilanteissa,niin joko johtajuutta ei ole kellään,tai jos on,niin se on sivuraiteilla...
        Koiran käytös kuin viittaa myös hermostuneisuuteen ja stressiin,jos se käy epänormaaleilla kierroksilla.
        Se "ulina" /sähläys voi olla myös jonkin sortin tilanteesta johtuvaa sijaistoimintaa,joka on voinut lähteä ehkä siitäkin,että tilanteissa on ollut koiran mielessä jotain niin omituista,että se joko ei ole saanut mielestään voimakkaalla rauhoittelulla sitä esim." kuntoon",jolloin se on mennyt stressikäytökseksi.

Tuo tarttis nähdä,koska voit olla sille joko sijaistoiminnan kohde,ehkä "johtaja",mutta ei välttämättä ihan hyvä jostain syystä ( loogisuus ? ),koska koira ei pysty rauhoittumaan.Se sitten,jos se on myös koiralle välittynyt,että naisesi hermot ( omistaja,joka pitäisi olla hyvä johtaja)on lujilla,on saattanut lisätä ei-toivottavaa käytöstä.Ehkä osasyykin.

• olavi...
        molossi kirjoitti:

Vain siis lukeman perusteella,joka on aina eri asia,kuin oma havainnointi...

Eli tuon toisen näkökohdan.
        Jos koira ei ole rauhallinen (rotuominaisuudet huomioonottaen) omistajan kanssa tai johtajan kanssa,jos koira nyt saattaisi jotain muuta sellaisena pitää,vähintään normioloissa ja tilanteissa,niin joko johtajuutta ei ole kellään,tai jos on,niin se on sivuraiteilla...
        Koiran käytös kuin viittaa myös hermostuneisuuteen ja stressiin,jos se käy epänormaaleilla kierroksilla.
        Se "ulina" /sähläys voi olla myös jonkin sortin tilanteesta johtuvaa sijaistoimintaa,joka on voinut lähteä ehkä siitäkin,että tilanteissa on ollut koiran mielessä jotain niin omituista,että se joko ei ole saanut mielestään voimakkaalla rauhoittelulla sitä esim." kuntoon",jolloin se on mennyt stressikäytökseksi.

Tuo tarttis nähdä,koska voit olla sille joko sijaistoiminnan kohde,ehkä "johtaja",mutta ei välttämättä ihan hyvä jostain syystä ( loogisuus ? ),koska koira ei pysty rauhoittumaan.Se sitten,jos se on myös koiralle välittynyt,että naisesi hermot ( omistaja,joka pitäisi olla hyvä johtaja)on lujilla,on saattanut lisätä ei-toivottavaa käytöstä.Ehkä osasyykin.

Joo kyllä olemme yrittäneet kaikkea treeniä jotta koira ei olisi niin kovasti mun perään mutta mikään ei auta. Kun olen koiran kanssa kaksistaan, koira on rauhallinen ja kun koira on kaksistaan tyttöystäväni kanssa, se on rauhallinen ja tottelee mutta kun olemme kolmistaan, koira on rauhaton ja ei tottele ja kuuntele naistani yhtään, koira vain vinkuu mun perään ja seuraa vain mua, jos mä meen eteläänpäin ja naisystäväni pohjoseen, koira lähtee mun perään ja ei meinaa mennä toiseen suuntaan vaikka kutsuu. Ja jos koira on hihnassa ja lähen pois, koira hysteerisenä ulisee mun perään ja jos kokeillaan toisinpäin, koira ei ulise jos tyttöystäväni lähtee ja koira on hänen. Ei voida oikeen mennä harrastuksiin yhdessä koska kaikki menee pieleen ku koira vain ettii mis olen ja yrittää mun luo.

• olavi... kirjoitti:

Joo kyllä olemme yrittäneet kaikkea treeniä jotta koira ei olisi niin kovasti mun perään mutta mikään ei auta. Kun olen koiran kanssa kaksistaan, koira on rauhallinen ja kun koira on kaksistaan tyttöystäväni kanssa, se on rauhallinen ja tottelee mutta kun olemme kolmistaan, koira on rauhaton ja ei tottele ja kuuntele naistani yhtään, koira vain vinkuu mun perään ja seuraa vain mua, jos mä meen eteläänpäin ja naisystäväni pohjoseen, koira lähtee mun perään ja ei meinaa mennä toiseen suuntaan vaikka kutsuu. Ja jos koira on hihnassa ja lähen pois, koira hysteerisenä ulisee mun perään ja jos kokeillaan toisinpäin, koira ei ulise jos tyttöystäväni lähtee ja koira on hänen. Ei voida oikeen mennä harrastuksiin yhdessä koska kaikki menee pieleen ku koira vain ettii mis olen ja yrittää mun luo.

Jotenkin nyt kuulostaa,että teidän kahden välisissä "systeemeissä" saattaa olla jotain,mikä tekee koiralle paineita ja voi olla siis osaltaan jotain johtajuusjuttuakin.Jos se on rauhallinen kummankin kanssa yksistään.Jotain "outoa"kenties tapahtunut,ehkä sellaista,mihin ihminen ei ole kiinnittänyt huomiota lainkaan.Tosin se,että jos tuossa kiihtymisessä on itse,vaikka toinenkin osapuoli hermostunut,niin se on saattanut vahvistaa käytöstä.
        Mutta toi käytös tarttis nähdä,että voi sanoa varmemmin.
        Jos löytäisitte jonkun kokeneen koiraimmeisen vähän arvioimaan tai voisi ihan konsultoida jotain koiraongelmakouluttajaakin,niin voisi tilanne hyvinkin rauhoittua.

• K

No tämähän on helppo juttu: tyttöystäväsi vain toimimaan kaikessa samalla tavalla kuin sinä, koska selvästi olet saanut koiran vakuuttumaan johtajuudestasi.

• onnea matkaan

Aika jännä juttu on teillä kyllä.. Teilläkin pariskuntana varmasti tulee riitoja aika ajoin, voisiko olla jotenkin mahdollista, että olette joskus riidelleet kovasti kun koira on ollu paikalla ja ehkä siitä sitten stressaisi teidän kaikkien ollessa yhdessä tai jotakin, ainoa ajatus mikä minulle tuli mieleen.. Teidän kannattaisi ottaa yhteyttä vaikkapa paikalliseen koirankouluttajaan tai jutella eläinlääkärin kanssa tilanteesta, tsemppiä teille ja toivottavasti saatte rauhan perheeseen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      414
      1206
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1106
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      842
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      795
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      100
      703
    6. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      16
      702
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      72
      684
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      661
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      653
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      60