Näin se on: viime vuoden 2009 joulukuussa ensirekisteröitiin 4124 henkilöautoa. Vähänlaisesti, vaikkakin 2007 kun autoveromuutosta pukkasi myynti oli puolet tästäkin.
Muuten autoala piti tammikuun puolivälissä itse alasrukkaamansa ennusteen reilusta 90 tuhannesta henkilöautosta jotenkuten. Kuluvasta vuodesta toivotaan vähän parempaa:
"Henkilöautojen tilauskannat ovat nyt huomattavasti korkeammalla tasolla (noin
20 %) kuin viime vuonna vastaavana aikana. Autoalan ennusteryhmä arvioi
joulukuussa, että alkaneena vuonna myydään 100 000 uutta henkilöautoa."
Toisaalta homma on sellainen, että reilusti alle promille (tuhannesosa) suomalaisista hankki joulukuussa uuden auton. Käytettyjen luku valmistuu kohta, marraskuussa se oli 2629 henkilöautoa. Ei ehkä mene kauaakaan, niin Automaan, jobbarien ja yksityisten tuomat harmaatuontiautot ylittävät volyymiltaan uudet autoa?
Lähde:
AKEn tilasto
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekister%C3%B6innit/Ensirekister%C3%B6innit kuukausittain ja ajoneuvolajeittain/Vuosi 2009 ja...
Kauppalehti & Autoalan tiedotuskeskus:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/hellink/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20100101/12626973092290&industry=&=
Käytetyistä:
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/K%C3%A4ytettyn%C3%A4 maahantuodut/K%C3%A4ytettyn%C3%A4 maahantuodut kuukausittain/Vuodet 2009 ja ...
Joulukuu 09: 4124 hlö-autoa
5
423
Vastaukset 5
- Jeeeesss
homma, vielä kun saadaan tuo puolitettu niin ollaan järjellisessä uusintainvestoinasteessa
- sgdsfsfsdfs
lukemiin jäätiin. Sitä samaa luokkaa se oli alimmillaan silloin edellisessä porvarillisen politiikan KLIIMAKSISSA, joskus 90-luvulla. En muista tarkkaan, mutta porvarit kyllä muistavat, kysy heiltä
- Tämä on totuus
Yksityiskäyttöön vain murto-osa.
- e4567890
Yhteensä joulukuussa 4131kpl. 1952 kpl yksityiseen käyttöön. Onko noin puolet sama kuin murto-osa?
- 1-vahti
Mitä sitten? Posti uusii kalustoaan, leasingsopimukset päättyvät, ne vaihdetaan uusiin, aivan normaalia kauppaa jota on aina tehty. Samalla tavalla nämä ovat aina näkyneet myynteinä ja rekisteröinteinä ennenkin.
Miksi joillakin on aina halu etsiä jotain negatiivista autokaupan selvistä piristymisen merkeistä? Arvaan kyllä syyn, mutta olkoon sanomatta....!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2401553Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3041179Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan71835Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä51748- 120663
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38642Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt40626- 50586
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49555Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94535- 45527
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48505- 32501
- 33487
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain78463- 77432
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8427- 19417
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K7412Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21401