Joulukuu 09: 4124 hlö-autoa

Näin se on: viime vuoden 2009 joulukuussa ensirekisteröitiin 4124 henkilöautoa. Vähänlaisesti, vaikkakin 2007 kun autoveromuutosta pukkasi myynti oli puolet tästäkin.
Muuten autoala piti tammikuun puolivälissä itse alasrukkaamansa ennusteen reilusta 90 tuhannesta henkilöautosta jotenkuten. Kuluvasta vuodesta toivotaan vähän parempaa:
"Henkilöautojen tilauskannat ovat nyt huomattavasti korkeammalla tasolla (noin
20 %) kuin viime vuonna vastaavana aikana. Autoalan ennusteryhmä arvioi
joulukuussa, että alkaneena vuonna myydään 100 000 uutta henkilöautoa."

Toisaalta homma on sellainen, että reilusti alle promille (tuhannesosa) suomalaisista hankki joulukuussa uuden auton. Käytettyjen luku valmistuu kohta, marraskuussa se oli 2629 henkilöautoa. Ei ehkä mene kauaakaan, niin Automaan, jobbarien ja yksityisten tuomat harmaatuontiautot ylittävät volyymiltaan uudet autoa?

Lähde:
AKEn tilasto
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekister%C3%B6innit/Ensirekister%C3%B6innit kuukausittain ja ajoneuvolajeittain/Vuosi 2009 ja...
Kauppalehti & Autoalan tiedotuskeskus:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/hellink/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20100101/12626973092290&industry=&=
Käytetyistä:
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/K%C3%A4ytettyn%C3%A4 maahantuodut/K%C3%A4ytettyn%C3%A4 maahantuodut kuukausittain/Vuodet 2009 ja ...

5

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeeeesss

homma, vielä kun saadaan tuo puolitettu niin ollaan järjellisessä uusintainvestoinasteessa

• sgdsfsfsdfs

lukemiin jäätiin. Sitä samaa luokkaa se oli alimmillaan silloin edellisessä porvarillisen politiikan KLIIMAKSISSA, joskus 90-luvulla. En muista tarkkaan, mutta porvarit kyllä muistavat, kysy heiltä

• Tämä on totuus

Yksityiskäyttöön vain murto-osa.

• e4567890

Yhteensä joulukuussa 4131kpl. 1952 kpl yksityiseen käyttöön. Onko noin puolet sama kuin murto-osa?

• 1-vahti

Mitä sitten? Posti uusii kalustoaan, leasingsopimukset päättyvät, ne vaihdetaan uusiin, aivan normaalia kauppaa jota on aina tehty. Samalla tavalla nämä ovat aina näkyneet myynteinä ja rekisteröinteinä ennenkin.
        Miksi joillakin on aina halu etsiä jotain negatiivista autokaupan selvistä piristymisen merkeistä? Arvaan kyllä syyn, mutta olkoon sanomatta....!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      215
      1429
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1276
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1077
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1046
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      900
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      838
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      830
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      768
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      754
    Aihe