Alkaa näin hiljasempaakin miestä pikkuhiljaa vituttamaan kun tuo 306 ei käynnisty parinkympin pakkasilla vaikka olisi lohkolämmityksessäkin. Jollain 15:n pakkasella ei mitään ongelmaa ilman lämmitystäkään.
Sääli, muuten niin helkkarin hyvä auto. Mutta kun autolla pitäisi päästä lähtemään joka ikinen arkiaamu kun julkisia ei ole.
Mikähän auto se olisi sellainen pakkasia pelkäämätön ja muutenkin hyvä talviauto? Hintaluokka olisi 7000 - 9000 euroa joten paljon riippuu yksilöstäkin. Olen mielessäni ajatellut V40 tai V50 Volvoa taikka farmari Golfia, jolloinka se olisi jotain 2001-2 vuosikertaa. Mites noi Volvot ja Golfit talviautoina on?
Talvivarma vanha auto?
45
1547
Vastaukset
- jokumuu.
Kyllä minkä tahansa suht modernin, ruiskumoottorisen auton pitää kahdenkympin pakkasesta käynnistyä jos se on kunnossa. Ilman lämmitystäkin siis.
Oletko kokeillut käynnistellä ilman lämmitystä? Joskus ainakin letkulämmittimiä on asennettu turhan lähelle sitä lämpöanturia josta moottorinohjaus saa tiedon koneen lämpötilasta. Siitä sitten seuraa käynnistettäessä hikka kun kone luulee olevansa kauttaaltaan täysin lämmin. - olenmika
Osta Saab 900 tai Volvo 240. Pistät loput rahat säästöön tulevaisuutta varten. Vielä halvemmalla toki pääset kun käytät pösön huollossa ja ostat uuden akun jos yli vuoden vanha. Ja lohkolämmitintä pitää sitten käyttää tarpeeksi kauan. Jos se on vain hetken päällä niin käynnistyvyys ainoastaan huononee.
- pökötillä
alvariinsa pidä huoltaa ja melkein kuin kesäkelillä akku starttia pyörittää. Tuo sama vika siinä kummitteli neljä vuotta sitten auton ostettuani. Vein huoltoon viasta mainiten. Auttoiko, mahdoton sanoa kun pakkaskausi loppui. Ja pariin edelliseen vuoteen ei tainnut kovia pakkasia ollakkaan. Mutta nyt taas. Lauantaina ajelin ja sunnuntaina aamulla 28 pakkasta, illalla ei käynnistynyt yli kolmen tunnin lämmitykselläkään. Tänään oli yhdeksän tuntia ja sitten käynnistyi.
- jokumuu.
pökötillä kirjoitti:
alvariinsa pidä huoltaa ja melkein kuin kesäkelillä akku starttia pyörittää. Tuo sama vika siinä kummitteli neljä vuotta sitten auton ostettuani. Vein huoltoon viasta mainiten. Auttoiko, mahdoton sanoa kun pakkaskausi loppui. Ja pariin edelliseen vuoteen ei tainnut kovia pakkasia ollakkaan. Mutta nyt taas. Lauantaina ajelin ja sunnuntaina aamulla 28 pakkasta, illalla ei käynnistynyt yli kolmen tunnin lämmitykselläkään. Tänään oli yhdeksän tuntia ja sitten käynnistyi.
Oletko koittanut irrottaa lämmittimen johtoa vaikkapa 15 minuuttia ennen käynnistystä? Auttaa silloin jos lämmitysvastus saa sotkettua moottorinohjauksen lämpömittauksen.
- pökötillä
jokumuu. kirjoitti:
Oletko koittanut irrottaa lämmittimen johtoa vaikkapa 15 minuuttia ennen käynnistystä? Auttaa silloin jos lämmitysvastus saa sotkettua moottorinohjauksen lämpömittauksen.
mutta kiitos tuosta vinkistä, voihan senkin tsekata. Tosin en usko, että vika olisi siinä. Auto käynnistyy ilman lämmitystäkin ihan hyvin, tiettyyn rajaan saakka (siinä parinkymmenen pakkasasteen tietämillä) ja kun yli mennään, ei mitään elon merkkejä lämmityksen kanssa eikä ilman.
- wefwefwf
pökötillä kirjoitti:
mutta kiitos tuosta vinkistä, voihan senkin tsekata. Tosin en usko, että vika olisi siinä. Auto käynnistyy ilman lämmitystäkin ihan hyvin, tiettyyn rajaan saakka (siinä parinkymmenen pakkasasteen tietämillä) ja kun yli mennään, ei mitään elon merkkejä lämmityksen kanssa eikä ilman.
noitten pököttien pakkasraja on -15, sen jälkeen lentää öljyt mäelle, ehkä se auto tietää sen ja ymmärtää olla käynnistymättä?
- ghjjhgjghj
wefwefwf kirjoitti:
noitten pököttien pakkasraja on -15, sen jälkeen lentää öljyt mäelle, ehkä se auto tietää sen ja ymmärtää olla käynnistymättä?
Oma 406 ei ainakaan mistään pakkasrajasta ole tietoinen. Ilman lämmitystä -25 lämpötilasta käyntiin samantien, moottorissa vielä jotkut halpisöljyt. Muutenkin loistava talviauto, ei mitään huomautettavaa.
- pökötillä
wefwefwf kirjoitti:
noitten pököttien pakkasraja on -15, sen jälkeen lentää öljyt mäelle, ehkä se auto tietää sen ja ymmärtää olla käynnistymättä?
sitä kaikenlaista, tietäminen on sitten eri juttu. Kyllä ne öljyt on koko kymmenvuotisen pösökauden ajan pysyneet ihan siellä missä pitääkin.
- jhgchvjjkh
pökötillä kirjoitti:
sitä kaikenlaista, tietäminen on sitten eri juttu. Kyllä ne öljyt on koko kymmenvuotisen pösökauden ajan pysyneet ihan siellä missä pitääkin.
Kirjoitin tuosta 406:sta. Jos peräänkuulutat 10-vuotiskokemuksia aiheesta niin minulla on niitä 15 vuoden ajalta.
Ostin vuonna 1995, peugeot 305:den, sen jälkeen ostin 405:den ja nyt ajelen 406:lla.
Sama juttu kaikissa, lähtivät käyntiin talvella ilman lämmityksiä, halpisöljyt koneessa, eikä yhdestäkään tulleet öljyt pihalle.
En sano etteikö ne öljyt sieltä voisi ulos tullakin, onhan noissa sitä ongelmaa ollut, mutta... ilmeisesti kohdalleni on käynyt ns "hyvä tuuri".
No, toisaalta... tulee niitä öljyjä pihalle muistakin merkeistä joten... mitä tähän voisi sanoa... Herjatkaa pösöä lisää, näin käytetyn ostajana hykertelen mielissäni, kun niitä saa sitten niin halvalla kun ihmiset ei uskalla ostaa. Mielelläni ajelen uudemmalla autolla pikkurahalla. - pösöösti
jhgchvjjkh kirjoitti:
Kirjoitin tuosta 406:sta. Jos peräänkuulutat 10-vuotiskokemuksia aiheesta niin minulla on niitä 15 vuoden ajalta.
Ostin vuonna 1995, peugeot 305:den, sen jälkeen ostin 405:den ja nyt ajelen 406:lla.
Sama juttu kaikissa, lähtivät käyntiin talvella ilman lämmityksiä, halpisöljyt koneessa, eikä yhdestäkään tulleet öljyt pihalle.
En sano etteikö ne öljyt sieltä voisi ulos tullakin, onhan noissa sitä ongelmaa ollut, mutta... ilmeisesti kohdalleni on käynyt ns "hyvä tuuri".
No, toisaalta... tulee niitä öljyjä pihalle muistakin merkeistä joten... mitä tähän voisi sanoa... Herjatkaa pösöä lisää, näin käytetyn ostajana hykertelen mielissäni, kun niitä saa sitten niin halvalla kun ihmiset ei uskalla ostaa. Mielelläni ajelen uudemmalla autolla pikkurahalla.herjailkoon vaan tojokuskit, jotka eivät ymmärrä hyvän päälle. Pysyy kysyntä pienenä ja me pysytään halvalla hyvissä autoissa.
- pökötillä
jhgchvjjkh kirjoitti:
Kirjoitin tuosta 406:sta. Jos peräänkuulutat 10-vuotiskokemuksia aiheesta niin minulla on niitä 15 vuoden ajalta.
Ostin vuonna 1995, peugeot 305:den, sen jälkeen ostin 405:den ja nyt ajelen 406:lla.
Sama juttu kaikissa, lähtivät käyntiin talvella ilman lämmityksiä, halpisöljyt koneessa, eikä yhdestäkään tulleet öljyt pihalle.
En sano etteikö ne öljyt sieltä voisi ulos tullakin, onhan noissa sitä ongelmaa ollut, mutta... ilmeisesti kohdalleni on käynyt ns "hyvä tuuri".
No, toisaalta... tulee niitä öljyjä pihalle muistakin merkeistä joten... mitä tähän voisi sanoa... Herjatkaa pösöä lisää, näin käytetyn ostajana hykertelen mielissäni, kun niitä saa sitten niin halvalla kun ihmiset ei uskalla ostaa. Mielelläni ajelen uudemmalla autolla pikkurahalla.oli 405 eikä moisia öljyongelmia koskaan ja käyntiin läksi pakkasilla hyvin.
Juu, kiitos hyviä ajo-ominaisuuksia ymmärtämättömille ennakkoluuloisille harmaille autoilijoille, minäkin nuo pösöt aika edullisesti sain;) Ja kaikista pösöjen haukkumisesta huolimatta ovat olleet kaiken muun hyvän lisäksi luotettavimmat autoni. Ja niitä autoja on ollut sentään aika monta, Saabista lähtien ja kerran tullut japanilaiseenkin haksahdettua.
Ja ei kai se tämä 306:kaan normaalisti pakkasta pelkää. Tässä yksilössä nyt vaan on jokin vika, jota ei ole löytynyt. Alkaa muutenkin olla jo aika vanha ja voisi välillä kokeilla sellaistakin merkkiä, jota ei ole vielä ollut. Esim. Volvoa kiinnostaisi kokeilla. - hohohohohoh
pökötillä kirjoitti:
oli 405 eikä moisia öljyongelmia koskaan ja käyntiin läksi pakkasilla hyvin.
Juu, kiitos hyviä ajo-ominaisuuksia ymmärtämättömille ennakkoluuloisille harmaille autoilijoille, minäkin nuo pösöt aika edullisesti sain;) Ja kaikista pösöjen haukkumisesta huolimatta ovat olleet kaiken muun hyvän lisäksi luotettavimmat autoni. Ja niitä autoja on ollut sentään aika monta, Saabista lähtien ja kerran tullut japanilaiseenkin haksahdettua.
Ja ei kai se tämä 306:kaan normaalisti pakkasta pelkää. Tässä yksilössä nyt vaan on jokin vika, jota ei ole löytynyt. Alkaa muutenkin olla jo aika vanha ja voisi välillä kokeilla sellaistakin merkkiä, jota ei ole vielä ollut. Esim. Volvoa kiinnostaisi kokeilla.kun vanhan papat ja nuoret homot. Kumpis olet? Hahahaha, maailman surkeimpia romuja, ei tee mitään.
- pökötillä
hohohohohoh kirjoitti:
kun vanhan papat ja nuoret homot. Kumpis olet? Hahahaha, maailman surkeimpia romuja, ei tee mitään.
päätellen itse taidat olla lähempänä jälkimmäistä.
- joo ja sitten
hohohohohoh kirjoitti:
kun vanhan papat ja nuoret homot. Kumpis olet? Hahahaha, maailman surkeimpia romuja, ei tee mitään.
Milläs se Sillanpään Jartsu ajelee. Sillähän oli vähän aikaa sitten Lexus eikös se kuulu niihin pikkusormen heiluttelijoihin? Sekin on kuulema vaihtanut jo lelun mersuun, miksiköhän se ei ottanut enää toista lexusta, vai saiko tarpaakseen leluista.
- edelliseen
joo ja sitten kirjoitti:
Milläs se Sillanpään Jartsu ajelee. Sillähän oli vähän aikaa sitten Lexus eikös se kuulu niihin pikkusormen heiluttelijoihin? Sekin on kuulema vaihtanut jo lelun mersuun, miksiköhän se ei ottanut enää toista lexusta, vai saiko tarpaakseen leluista.
Ei tarpaakseen, vaan tarpeekeen
- lopussa::::
pökötillä kirjoitti:
mutta kiitos tuosta vinkistä, voihan senkin tsekata. Tosin en usko, että vika olisi siinä. Auto käynnistyy ilman lämmitystäkin ihan hyvin, tiettyyn rajaan saakka (siinä parinkymmenen pakkasasteen tietämillä) ja kun yli mennään, ei mitään elon merkkejä lämmityksen kanssa eikä ilman.
.
"ja kun yli mennään, ei mitään elon merkkejä lämmityksen kanssa eikä ilman"
ainakin itellä teki audissa juuri tuota maihin lyövä startti, ei tarvinnut olla kuin -miinus yksi aste niin ei puhunut mitään
.
- volvollapääsee
tuohon rahaan kattoisin itse jotain -99-00 vanhakoppaista V70:stä bensakoneella, siinä on talviauto parhaasta päästä. Kunnon akku ja 0W-40 öljyt ja muutenkin kondiksessa, niin varmasti lähtee joka kelillä (sama tietysti koskee kaikkia autoja). Taitaa noita saada halvemmallakin kun 7-9ke, eikä kilometrejä kannata pelätä, hyvilla autoilla ajetaan mutta ne kestää helposti 400tkm tai enemmänkin. Plussana saa tilaa golfeihin verrattuna vähän enemmän, ja kulkupuolta myös. Eikä ne niin paljon kuluta kun monet luulee, 8-9L satasella.
- eihyydy!
Toyota lähtee vuorenvarmasti myös 30 asteen pakkasilla, kokemusteni mukaan. Ei ole ollut mitään ongelmaa niin Corollan, Carinan kuin Hiacenkaan kanssa.
Lähtihän tuo jo vm -83 Citroen Visakin 36 asteen pakkasesta heti käyntiin, vaikka ei ollut mitään lämmitintä ja moottirissa 10W-40 halpisöljyt. Kaasutin oli Solex. Jos ei olisi heti lähtenyt, ei kyllä olisi monta kierrosta startti moottoria pyörittänyt ja anoppi olisi jäänyt kyyditsemättä joulukirkkoon. Niin ettei tuo Tojon erinomaisuus nyt niin erinomaista ole ollenkaan.
Nykyistä Pösöä en muistaakseni ole lämmittämättä joutunut käynnistämään joten tästä en tiedä (on vasta 21-vuotias auto).
Fordeihin tuli joskus 60-luvulla Solexin ja Zenithin tilalle Autoliten (sittemmin nimi muuttui Motorcraftiksi kun Eord osti tehtaat) kaasuttimet ja samalla kovassakin pakkasessa hyvin käynnistyvien autojen pakkasrajaksi tuli -15 astetta 10W40 öljyillä. 5W30 -öljyillä raja oli noin -18 astetta. Startti kyllä pyöritti hyvin, mutta auto ei käynnistynyt...
Se historiasta.
- Gu Esser
Kannattais varmaan vähän täsmentää, miten se ei lähde. Hyytyykö startti vai eikö muuten vaan lupaile?
Mikäli laiska startti niin tutkailisin akun kunnon ja piuhat kontaktit. Voihan se starttimoottorikin olla putsausta/vaihtoa vailla.- pökötillä
on kyllä melko uusi ja hyvin pyörittää startti. Auto lähtee heti käyntiin, niin kauan kuin lähtee. Sen tietyn rajan jälkeen kun ei lähde, niin toista kertaa turha yrittääkkään, saa sahata vaikka akun tyhjäksi.
En edes tiedä, onko kiinni bensan vai kipinän saannista kun ei tuolla pimeässä ja pakkasessa oikein konepellin alla viihdy.
Esim. viime lauantaina auto oli ajossa. Sunnuntai aamuna 28 pakkasta ja illalla ei käynnistynyt, 4 tuntia lohkolämmitin päällä. Seisoi keskiviikkoon, jolloin 6 tuntia lämmityksessä ja käynnistyi kuin kesällä.
- ..............
Itsellä oli pari 90-luvun escorttia, uudempi oli -98 ja vanhempi -95. Ei ollut tolppaa missä lämmittää ja aina lähti hyvin käyntiin. Muistan yhden talven, jolloin oli saman luokan pakkasia kuin nyt, ehkä jopa enemmän. 30-asteen pakkasessa ainoa käynnistymistä hillitsevä tekijä oli akku. Jos se jaksoi pyörittää, niin lähti kyllä helposti käyntiin. Ratkaisin homman ostamalla optiman tehoakun jossa kylmäkäynnistysvirtaa riitti. Pakko kyllä todeta, että muuta hyvää autoissa ei juuri ollutkaan. Ihan hyviä ajaa, mutta viihtyi vähän liikaa korjaamolla, varsinkin pyörien ripustusten vuoksi.
- aleksi-78
Itselläni on ollut VW Vento ja nyt Skoda Octavia. Nyt on menossa kolmas talvi putkeen, kun käytän autoa jokapäiväiseen työmatkaani. Okei, kaksi edellistä talvea ovat olleet helpompia pakkasten puolesta, mutta siitäkin huolimatta autojeni käynnistymisprosentti on ollut 100. Ja huom! Pelkkiä kylmäkäynnistyksiä, 2 kertaa päivässä. Talvikulutuskin vain 7 litraa satasella.
Sinuna ostaisin tuolla rahatukulla Skoda Octavian ja pitäisi irrota jo melko vähän ajettukin. Noissa 2001-2002 -> vuosikerroissa kuuluvat onnistuneen aikaisempien vuosien lastentautien poistossa. Golf on mielestäni ylihinnoiteltu... aina.- Adz1.8---
tuntuu lähtevän Vw-golf mkIII -97 käyntiin... täytyy koputtaa puuta "kop "kop" että lähtee vielä huomennakin..
Akkukin on autossa melkeen 10v vanha, mutta kone ei tartte montaa starttikierrosta ku lähtee... - pökötillä
aliarvosta Skodaa. Tutkin juuri erästä autojen luotettavuustilastoa, joka on tehty tilastomatematiikan keinoin yhdistämällä useita eri luotettavuustutkimuksia. Skodat, vanhempaa Fabiaa lukuunottamatta olivat selkeästikkin keskiverron paremmalla puolella, Roomster jopa melko kärjessä. Ja Skodalla tuntuu olevan varsin tyytyväisiä omistajia.
Octavia vaan ei oikein miellytä meikäläistä ulkonäöllisesti. Mutta ei kuitenkaan ole poissa laskuista, oikeastaan Golfin edellä vaikka Golf tuossa alussa tuli mainittuakin. Aika mitäänsanomattoman näköinen se on vanhempi Golfikin, ei sen puoleen. - Adz1.8---
pökötillä kirjoitti:
aliarvosta Skodaa. Tutkin juuri erästä autojen luotettavuustilastoa, joka on tehty tilastomatematiikan keinoin yhdistämällä useita eri luotettavuustutkimuksia. Skodat, vanhempaa Fabiaa lukuunottamatta olivat selkeästikkin keskiverron paremmalla puolella, Roomster jopa melko kärjessä. Ja Skodalla tuntuu olevan varsin tyytyväisiä omistajia.
Octavia vaan ei oikein miellytä meikäläistä ulkonäöllisesti. Mutta ei kuitenkaan ole poissa laskuista, oikeastaan Golfin edellä vaikka Golf tuossa alussa tuli mainittuakin. Aika mitäänsanomattoman näköinen se on vanhempi Golfikin, ei sen puoleen.pelkkää ulkonäköä, niin en mäkään ajelis tolla golffin kotterolla, mutta kun sitä on tärkeempi asia
auton varmuus, eli että autolla pääsee varmasti paikasta A paikkaan B, niin siinä mielessä on vw- toiminu moitteetta. Tosin oon ajellu muillaki merkeillä mm corolla, opel astra, honda... joista opel jätti usemmankin kerran tien varteen. tosin se oli sitä vanhaa "vikaa vikaa" F-mallia.
jos aattelet jotain vw-konsernin autoa, niin bora on ehkä vähän paremman näkönen kun perus IV golf...
tai 5-mallin golffiakin saa jo kohta alle kymppitonnin. - pökötillä
Adz1.8--- kirjoitti:
pelkkää ulkonäköä, niin en mäkään ajelis tolla golffin kotterolla, mutta kun sitä on tärkeempi asia
auton varmuus, eli että autolla pääsee varmasti paikasta A paikkaan B, niin siinä mielessä on vw- toiminu moitteetta. Tosin oon ajellu muillaki merkeillä mm corolla, opel astra, honda... joista opel jätti usemmankin kerran tien varteen. tosin se oli sitä vanhaa "vikaa vikaa" F-mallia.
jos aattelet jotain vw-konsernin autoa, niin bora on ehkä vähän paremman näkönen kun perus IV golf...
tai 5-mallin golffiakin saa jo kohta alle kymppitonnin.ei viimesen päälle kauniista muijastakaan pidemmän päälle iloa ole, jos on pirullinen luonteeltaan;)
95:lla Astralla tässä olen viimeisen vuoden työmatkat ajellut kun tuo pökötti on ollut enempi pojan käytössä.
Liekö juuri se F-malli?. Ei se tien päälle ole jättänyt mutta romu se on, korjata sitä on saanut puolentoista vuoden aikana enempi kuin noita kahta pököttiä yhteensä. Ja kehtaa vielä ruostuakkin, sitä ei pökötit tee.
Corollakin on joskus ollut mutta eiköhän se riittäne.
Juu ei, Bora ei kiinnosta. Meikäläisen auton pitää olla farmari. Golf Variant on mukana kuvioissa. Vanhaa autoa hankkiessa kuitenkin sopiva löytyvä yksilö painaa enemmän kuin merkki, kunhan ne ei toivotut merkit on kuitenkin ensin karsittu pois. - pökötillä
Adz1.8--- kirjoitti:
pelkkää ulkonäköä, niin en mäkään ajelis tolla golffin kotterolla, mutta kun sitä on tärkeempi asia
auton varmuus, eli että autolla pääsee varmasti paikasta A paikkaan B, niin siinä mielessä on vw- toiminu moitteetta. Tosin oon ajellu muillaki merkeillä mm corolla, opel astra, honda... joista opel jätti usemmankin kerran tien varteen. tosin se oli sitä vanhaa "vikaa vikaa" F-mallia.
jos aattelet jotain vw-konsernin autoa, niin bora on ehkä vähän paremman näkönen kun perus IV golf...
tai 5-mallin golffiakin saa jo kohta alle kymppitonnin.tähän väliin, että huonoin auto mikä on ollut on Hyundai. Pony oli ennen tätä pösökautta ja sehän ruostu käsiin, reilusti alta kymmenen vuoden auto. Eikä muutenkaan hääppönen. Se olikin syy miksi pösöstä kiinnostuin, ei ole ruostumishuolia ollut.
- Adz1.8---
pökötillä kirjoitti:
tähän väliin, että huonoin auto mikä on ollut on Hyundai. Pony oli ennen tätä pösökautta ja sehän ruostu käsiin, reilusti alta kymmenen vuoden auto. Eikä muutenkaan hääppönen. Se olikin syy miksi pösöstä kiinnostuin, ei ole ruostumishuolia ollut.
Ei oo ilmeisesti saanu vielä autotuotantoon riittävää varmuutta, ja laatua...vaikka eikös niissä ole aika pitkä takuu.. Taitaa huyndai just ja just kestää sen 5 vuotta.
Vähän sama noissa japseissa...Honda civic vm-86. ruostui joskus aikoinaan käsiin.. Pohja ruostui puhki niin että asfallti paistoi läpi.
Kone siinä varmaan pelittää vieläkin...:-) - pökötillä
Adz1.8--- kirjoitti:
Ei oo ilmeisesti saanu vielä autotuotantoon riittävää varmuutta, ja laatua...vaikka eikös niissä ole aika pitkä takuu.. Taitaa huyndai just ja just kestää sen 5 vuotta.
Vähän sama noissa japseissa...Honda civic vm-86. ruostui joskus aikoinaan käsiin.. Pohja ruostui puhki niin että asfallti paistoi läpi.
Kone siinä varmaan pelittää vieläkin...:-)kun on tullut katseltua, niin ei Kiatkaan oikein kiinnosta. Nuorempana sitä tuli pidettyä autoja kasassa hitsaamalla mutta nykyisin olen allerginen ruosteelle joten ruostumisherkkyys on yksi tärkeä kriteeri auton merkkiä valitessa.
Nuorena miehenä omistin tipparellun. Tykkäsin siitä autosta. Sitten kun sitä tuli vähän tarkemmin kateltua niin ihme, että se yleensä pysyi kasassa. Vasemman lokasuojan sisäpuoli oli läpimätä vähän joka paikasta. Pakoputki pönttöineen meni siellä. Pikkusen kun ajaessa kumartui, näki vasemman etupyörän pyörivän. - aleksi-78
pökötillä kirjoitti:
aliarvosta Skodaa. Tutkin juuri erästä autojen luotettavuustilastoa, joka on tehty tilastomatematiikan keinoin yhdistämällä useita eri luotettavuustutkimuksia. Skodat, vanhempaa Fabiaa lukuunottamatta olivat selkeästikkin keskiverron paremmalla puolella, Roomster jopa melko kärjessä. Ja Skodalla tuntuu olevan varsin tyytyväisiä omistajia.
Octavia vaan ei oikein miellytä meikäläistä ulkonäöllisesti. Mutta ei kuitenkaan ole poissa laskuista, oikeastaan Golfin edellä vaikka Golf tuossa alussa tuli mainittuakin. Aika mitäänsanomattoman näköinen se on vanhempi Golfikin, ei sen puoleen.sun ajatuksesi/kirjoituksesi menevät aika pahasti ristiin! Keskustelun aloitusviestissä peräänkuulutit talvivarmaa vanhaa autoa, mutta nyt runttaat esim. Octavian ulos listalta pelkästään sen takia "että sen ulkonäkö ei miellytä"! Ei minua haittaa se, että Skoda ei kelpaa - en yrittänytkään agitoida sua Skodan ostoon, mutta tuo ristiriitaisuus vaan kalskahti aika pahasti. Mutta hei, ehkäpä Volvo sitten on sekä talvivarma että menevän näköinen kulkupeli. Onhan noita automerkkejä ja malleja, joista valita.
Volkswagenia on perinteisesti syytetty keskiluokkaisuudesta. "VW on perustaviksen varma valinta, joka ei häikäise eikä petä." Mielestäni yhtiö on johdonmukaisesti vuodesta toiseen kehittänyt tuotteitaan tämän perusajatuksen pohjalta. Toisin kuin monet muut kaarat, niin esim. Passatin ulkonäköhän pysyi melkein vakiona vuodesta -97 -> Volkswagen ratsastaa luotettavuuden maineellaan, sekä fiksusti että oikeutetusti. Skodan osat kun noissa vanhoissa vuosikerroissa tulivat vuoden vanhoista Volkkareista on sinällään tae myös sen automerkin laadusta. Niistä vaan puuttuu VW:n logo keulasta ja hinta on aavistuksen maltillisempi.
Sen lisäisin vielä, että ostan/ostaisin vain ja ainoastaan aukottoman huoltokirjan omaavan Volkkarin/Skodan. - pökötillä
aleksi-78 kirjoitti:
sun ajatuksesi/kirjoituksesi menevät aika pahasti ristiin! Keskustelun aloitusviestissä peräänkuulutit talvivarmaa vanhaa autoa, mutta nyt runttaat esim. Octavian ulos listalta pelkästään sen takia "että sen ulkonäkö ei miellytä"! Ei minua haittaa se, että Skoda ei kelpaa - en yrittänytkään agitoida sua Skodan ostoon, mutta tuo ristiriitaisuus vaan kalskahti aika pahasti. Mutta hei, ehkäpä Volvo sitten on sekä talvivarma että menevän näköinen kulkupeli. Onhan noita automerkkejä ja malleja, joista valita.
Volkswagenia on perinteisesti syytetty keskiluokkaisuudesta. "VW on perustaviksen varma valinta, joka ei häikäise eikä petä." Mielestäni yhtiö on johdonmukaisesti vuodesta toiseen kehittänyt tuotteitaan tämän perusajatuksen pohjalta. Toisin kuin monet muut kaarat, niin esim. Passatin ulkonäköhän pysyi melkein vakiona vuodesta -97 -> Volkswagen ratsastaa luotettavuuden maineellaan, sekä fiksusti että oikeutetusti. Skodan osat kun noissa vanhoissa vuosikerroissa tulivat vuoden vanhoista Volkkareista on sinällään tae myös sen automerkin laadusta. Niistä vaan puuttuu VW:n logo keulasta ja hinta on aavistuksen maltillisempi.
Sen lisäisin vielä, että ostan/ostaisin vain ja ainoastaan aukottoman huoltokirjan omaavan Volkkarin/Skodan.ei ristiriitaa. Jos luet hieman tarkemmin, huomaat, että Octavian ulkonäkö ei miellytä muttei se ole pois laskuista, mennen jopa Golfin edelle.
Vanhaa autoa ostaessa on vaikea ostaa vain jotain tiettyä merkkiä. Tietyt merkit on kyllä helppo jättää pois laskuista. Tärkeimpiä ominaisuuksia on luotettavuus ja suht. hyvä ajettavuus. Skodan uskon täyttävän nuo ominaisuudet ihan mukavasti. Jos sopiva, riittävän vähän ajettu ja hyvin pidetty, sopivan hintainen yksilö löytyy voin kyllä tinkiä siitä ulkonäöstä.
- HelppoElämä
ostin sähköauton käytettynä. Nyt on elämä helppoa. Repii vaan kun en aikaisemmin jo hankkinut vaan kärsinyt kauheesti.
- pökötillä
nyt niin kauheesti kärsinyt ole. Olenhan viimeiset kymmenen vuotta sentään ajellut ihan mukavalla autolla eikä juuri ylimäärin ole tarvinnut käsiä liata tai ryömiä auton alla.
Autotalli.com:sta ei löytynyt yhtään sähköautoa;(
- julliturpa
muuten diesel vai bensapeli? Kyllä vaikka olisi kumpi tahansa niin pitäisi lähteä käyntiin, mutt, jos se on paljon ajettu diesel voi siellä kaivata huoltoa suuttimet tai sitten venttiilit kantaa ja siks huono käynnistymään...
- pökötillä
se, 1.8 16v. Ja siis autohan on hyvä käynnistymään niin kauan kuin ei mennä sen jonkin rajan yli. Sen jälkeen on kuin sytytysvirtaa ei olisi tai bensaa ei tulisi lainkaan.
- pösömies
pökötillä kirjoitti:
se, 1.8 16v. Ja siis autohan on hyvä käynnistymään niin kauan kuin ei mennä sen jonkin rajan yli. Sen jälkeen on kuin sytytysvirtaa ei olisi tai bensaa ei tulisi lainkaan.
olla, että siellä kantaa joku venttili tai kenties useampi, kun tuo lämpötilavaihtelu vaikuttaa noihin välyksiin ja jos siellä on hydraulinostajat jumimassa niin se syy sattaa löytyä sieltä..
Kannattaisi käyttää se jossain koneistamossa tai korjaamolla.. niin jos tekisivät ohivuotomittauksen siihen kylmänä, jolloin se myös oireilee huonona käynnistymisenä
Itsellä oli tuollaisessa 406 2.0 pösössö 3-pytyssä ohivuodot ja se kävi vielä varsin tasaisesti tyhjäkäyntiä, mutta pakoputken päässä lätkytti paperia, josta rupesin epäilemään, ettei kaikki ole kunnossa ja se lähti vielä hyvin käyntiinkin ja vuodot oli vielä imuventtiileissä
- Cold-start
Osta VW caddy niin kyllä lähtee...
http://www.youtube.com/watch?v=DdfTeUaFjoE - FauWee
Kohta 13 vuotta on tullut ajettua eri Volkkareilla alkaen ostohetkellä 13 vuotta vanhasta -84 Polosta nyt käytössä olevaan uutena ostettuun, nyt 4½ vuotta vanhaan farmari-Golfiin. (Välissä kakkosarjan viimeisiä edustava töpöperä-Golf -91 ja kolmossarjan farkku -98) Kylmäkäynnistyksessä ei ole Etelä-Suomen oloissa ollut ongelmia; sen sijaan molemmissa farkuissa on ollut ongelmia autoon pääsyn kanssa suojakelien jälkeen: Edellisessä jäätyivät lukot, vaikka kuinka voiteli jopa 40 asteen pakkasessa hyytymättömällä aseöljyllä (oli vielä avaimella avattava), nykyisessä taas pyrkii ovien ylätiiviste jäätymään, koska siihen pääsee yläkautta kostutta. Ylätiiviste täytyy muistaa kuivata ja voidella silikonilla aina sateisen plussakelin tai pitemmän lämpimässä parkkihallissa olon jälkeen.
- blondi.
Eiks ihan oikeesti noinkaan uudet autot käynnisty pakkasilla??
Ja mä kun luulin että mun vm. -87 Mersu W124 on vanha... Vaan kyllä se todistetusti 20 asteen pakkasellakin käyntiin hurahtaa, vaikka ulkona kadun varressa päivät ja yöt seisookin :) Eikä oo ees sähköpaikkaa, eli lohkolämppäristä turha edes haaveilla...
Voin myydä sulle tohon seittemään tonniin ;)- -30 C
Useamman automerkin kokeilemisen jälkeen, olen todennut parhaiksi pakkasautoiksi Ladan ja Saabin. Lada 1200 S vm 87 lähti aina käyntiin pakkasella, sillä ajoin kuutisen vuotta. Nykyisin ajan Saab 93:lla, toista vuotta, hyvin tuntuu toimivan pakkasella. Lämmityslaite on tosi tehokas, ei tarvitse ajella takalasit huurussa, kovavilla pakkasilla. Harmi vaan kun Saabin valmistamisen lopettavat, muuten ostaisin seuraavaksikin autoksi Saabin, kunhan tästä nykyisestä aika jättää.
- vikaa*
vanha mersusikaan, jos siinä on vikaa, vikaa, vikaa.
- pökötillä
ei Golfia eikä Octaviaakaan. Baskeri pysyy päässä ja ranskalainen pihassa. Sattu löytymään vähän ajettu Xsara, eipähän tule vierotusoireita.
- eivoiauttaa
otan osaa, kaikkihan erehtyy joskus, mutta sinä jo toisen kerran peräkkäin...
- pökötillä
eivoiauttaa kirjoitti:
otan osaa, kaikkihan erehtyy joskus, mutta sinä jo toisen kerran peräkkäin...
en toki, enhän ostanut Toyotaa. Voin edelleenkin nauttia ajamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004363
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422006- 611667
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696