Ihanaa siivota joulu pois!

joulujoulu mennyt on

Nyt on päästy jouluroinasta eroon. Heipat! Pensasaitaan jätin valot mutta muut jouluvalot riisuttiin sekä sisältä että ulkoa. Eläviä kynttilöitä ja oikeita roihuja tästä lähtien. Erityisen mukavaa on päästä eroon joulukuusesta.
Tää joulukoristeiden poistaminen on meillä perinne mut muuten ei ole mitään erityistä puuhaa loppiaisena. Syödään arkista ruokaa ja näin. Vietättekös te toiset jotenkin loppiaista?

29

468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .?.

misä uma sun pensas aita on ?

• jälkikasvut kävivät hernekeitolla ja pannarilla.Meillä ei kuusta ollutkaan ja kyntteliköt palaa ikkunoilla edelleen:)

• joulujoulu mennyt on

Jos ei ensi vuonna ottais kuusta, kun se vie vaan turhaa tilaa! Mutta on sen alle kiva laittaa aattona lahjat.

• tavallinen työpäivä täällä, olisin minä voinut sitä viettää edes oikein pitkään nukkumalla. :)

Kyntteliköt ja tähdet sun muut valonlähteet heitin juuri hiiteen, joulukuusta ei ole sisällä ollutkaan. Ulkona on jouluvalot mäessä yhdessä männynkäppyrässä ja ne saa siellä minun puolesta olla vielä jonkin aikaa, muuten meilläkin on vaan niitä ulkoroihuja. Ja sitten nuo jouluverhot ja koristetyynyjen päälliset ja sellainen pikkusälä, ne vaihdetaan sitten vaikka helmikuun alussa. :D Tässä nyt alkuiltaa vietän kaksi villapaitaa päällä halkoa uuniin tunkien, taas on 28 astetta pakkasta ja vähän aikaa kestää ennen kuin on ns. normaali sisälämpötila. Ja arkiruokaa joo, mitä se nyt sitten sattuukin olemaan...

• joulujoulu mennyt on

Se olisi kaikkein paras että joulukuusi olisi ulkona!
        Meillä tykätään aidosta tulesta, ei ole juurikaan sähkövaloja pihassa. Pensasaidassa ne on ihan kivat.

• Heloisa

siivotaan joulu pois. En millään raskisi, mutta jotenkin vaan on tullu perinteeksi. Huusholli raikastuu kummasti, kunhan vielä verhot saan vaihdettua. Ulkovalot jäi vielä, on niin kova pakkanen, jotain 24. Olen hipsinyt koko päivän yöasussa, säästyy päivävaatteet. Tapanin päiväkin meni näin edustusasussa.

• Ei mitenkään erityisemmin.
      Viimeistään nyt korjataan joulujutskat pois.Sisältä ja ulkoa.Joskus olen heivaillut jo uudenvuoden jälkeenkin.
      Valoja kyllä vieläkin.Sisällä ja ulkona.Kun en niitä pidä niinkään pelkkänä jouluvaloina,vaan ihan pimeän ajan piristeinä :)
      Kuusen otto on jo muutamia vuosia jotenkin hiipunut.
      Ja ihan arkiruokaa jo syödään ja suklaalla höystettynä.Sitä kun vielä piisaa joulusta,vaikka kovasti on urakoitu hävittämisen eteen :D

• Joulukuusi vietiin heti uudenvuodenjälkeen pois kun oli niin varisevaa mallia, että valkoisesta Erkistäkin tuli vihreä kun hiippaili kuusenalla...osa joulukukista kukkii vielä...

Tänään syötiin vielä jouluista ruokaa, joulun päätteeksi...kinkkua, laatikoita, lipeäkalaa paksun valkokastikkeen ja maustepippurin kanssa, joulusilliä, rosollia...riisipuuroa ja rusina-kirsikka soppaa......

• joulujoulu mennyt on

Minä olen todella kyllästynyt jouluruokaan eikä menisi enää alas. Mutta ensi jouluna tekee taas kaikkea mieli!

• joulujoulu mennyt on kirjoitti:

Minä olen todella kyllästynyt jouluruokaan eikä menisi enää alas. Mutta ensi jouluna tekee taas kaikkea mieli!

Mä en ole kyllästynyt vieläkään hyvään jouluruokaan...mutta nyt kyllä riittää sitte ensijouluun saakka...

• Jere-lahti

jouluista roinaa, siitä vapaa vyöhyke. Loppiainen meni, niinkuin normaali keskiviikko,
      tosin eilen illalla Heidi halusi jostain syystä katsella Stingin kirkkokonserttia...mitään järjellistä
      syytä en löytänyt mokomaan, olisko herkillä mielin raskauden loppumetreillä. Kiltisti
      makasin vieressä ja pidin kainalossa. :) Käytiin ääs-marketissa renksun abc:llä ja minä
      pelasin tuntitolkulla GTA nelosta ja muita pelejä ps3:sella. Anoppilassa käytiin kanssa sufeella,
      jota ennen Heidi muotoili partani. :D

Eikös ennenwanhaan joulu loppunut tosiaan vasta nuutin päivänä? Ajatella, jos joutuisi
      joulusapuskaa syömään siihen asti...menisi maku meiltä nykyajan pikku herkuttelijoilta... :)

• 12+23

minkäslainen parrasta tuli? :)

• Jere-lahti
        12+23 kirjoitti:

minkäslainen parrasta tuli? :)

Sellainen "äijämäisenmuodikas", saksalaistyylisiset himonussijan viikset
        yhtyneenä kapeisiin pulisong...miten se muuten kirjoitetaan...pulareihin.
        Aika härski on turpa! :D Kohta kyllä ajellaan pois, liian työläs hoitaa kunnollisesti. :)

• ääh äskeinen
        Jere-lahti kirjoitti:

Sellainen "äijämäisenmuodikas", saksalaistyylisiset himonussijan viikset
        yhtyneenä kapeisiin pulisong...miten se muuten kirjoitetaan...pulareihin.
        Aika härski on turpa! :D Kohta kyllä ajellaan pois, liian työläs hoitaa kunnollisesti. :)

Kunhan kyselen ja kiinnostaa tehdä mielikuvia kirjoittajista. Onko sulla hiukset? Millaiset?
        Kaljuksiko ajellut?

• Jere-lahti
        ääh äskeinen kirjoitti:

Kunhan kyselen ja kiinnostaa tehdä mielikuvia kirjoittajista. Onko sulla hiukset? Millaiset?
        Kaljuksiko ajellut?

15 vuotta kaljuna riitti. Sellainen ihan perusletti nykyisin...sivuilta lyhyet, päältä
        pitempi, sellainen rokkitorttu-kombinaatio. :D Vaimoni on parturi-kampaaja...

• mie se sama taas
        Jere-lahti kirjoitti:

15 vuotta kaljuna riitti. Sellainen ihan perusletti nykyisin...sivuilta lyhyet, päältä
        pitempi, sellainen rokkitorttu-kombinaatio. :D Vaimoni on parturi-kampaaja...

Minkä värinen se letti, oletko värjännyt koskaan?:))

• Jere-lahti
        mie se sama taas kirjoitti:

Minkä värinen se letti, oletko värjännyt koskaan?:))

Pitkä ja musta, sitten 15 vuotta "tiukkaa kaljua", viitisen vuotta lyhyttä siiliä,
        nyt ihan normaali tummanruskea, pitäisi olla ihan oma väri, mutta en ole 100% varma,
        kun mua on pesutettu ym... :D

• no se sama akka taas
        Jere-lahti kirjoitti:

Pitkä ja musta, sitten 15 vuotta "tiukkaa kaljua", viitisen vuotta lyhyttä siiliä,
        nyt ihan normaali tummanruskea, pitäisi olla ihan oma väri, mutta en ole 100% varma,
        kun mua on pesutettu ym... :D

Oletko koekaniina ollut sitten? :)))

• Jere-lahti
        no se sama akka taas kirjoitti:

Oletko koekaniina ollut sitten? :)))

olen ollut :D Eräs toisen kampaajan mies, sekä minä olemme myös parranajo-kohteina,
        kun nykyään on niin harvinaista ajaa veitsellä, mutta tyttöjen on pidettävä "taitoa yllä",
        jos joku asiakas yhtäkkiä haluaisikin, niin mulla ja sillä toisella pidetään "tatsia yllä". :)
        Ei siinä mitään, kiva mennä aina välillä lorvimaan takahuoneeseen ja kiusaamaan
        tyttöjä... :D

• akkendaali
        Jere-lahti kirjoitti:

olen ollut :D Eräs toisen kampaajan mies, sekä minä olemme myös parranajo-kohteina,
        kun nykyään on niin harvinaista ajaa veitsellä, mutta tyttöjen on pidettävä "taitoa yllä",
        jos joku asiakas yhtäkkiä haluaisikin, niin mulla ja sillä toisella pidetään "tatsia yllä". :)
        Ei siinä mitään, kiva mennä aina välillä lorvimaan takahuoneeseen ja kiusaamaan
        tyttöjä... :D

minä se saan haavoja jo säärten ajelussa ihan ladyshavella!:)))

• Jere-lahti
        akkendaali kirjoitti:

minä se saan haavoja jo säärten ajelussa ihan ladyshavella!:)))

No ei se mitään, alustahan kaikki aloittaa joskus. :)
        Vaimoni duunikamu aikoinaan kerran muuten tuli vaan ja ilmoitti, "et tarvitsen ukkosi
        täksi illaksi", no Heidi sanoi et ota vaan, kunhan palautat joskus. :D
        Olin hiusmallina (pyyhkeen alla, pää näkyi) ja "pirskeissä sen jälkeen kaverin seuralaisena,
        mukavaa oli ja kyllä mut takaisin kotsaani palautettiin... :D

• akkuna
        Jere-lahti kirjoitti:

No ei se mitään, alustahan kaikki aloittaa joskus. :)
        Vaimoni duunikamu aikoinaan kerran muuten tuli vaan ja ilmoitti, "et tarvitsen ukkosi
        täksi illaksi", no Heidi sanoi et ota vaan, kunhan palautat joskus. :D
        Olin hiusmallina (pyyhkeen alla, pää näkyi) ja "pirskeissä sen jälkeen kaverin seuralaisena,
        mukavaa oli ja kyllä mut takaisin kotsaani palautettiin... :D

Hienoa,että noin voi olla,sillä jossain olisi tullut perheriita varmasti.

Saanko lainata sua,jos tulee tarve seuralaiselle? Vitsi vaan! ;)

• Jere-lahti
        akkuna kirjoitti:

Hienoa,että noin voi olla,sillä jossain olisi tullut perheriita varmasti.

Saanko lainata sua,jos tulee tarve seuralaiselle? Vitsi vaan! ;)

Saa lainata. ;)

• A-akana
        Jere-lahti kirjoitti:

Saa lainata. ;)

Pidetään mielessä ja lupaan palauttaa!:))

• PolarisWs

Sting Durhamin kadedraalissa, esimerkiksi tämä. Käpertykää vain sylikkäin ja kuunnelkaa
        ilman ennakkoluuloja hienoa musiikkia. Sting on yksi hienoinpia lauluntekijöitä ja tulkitsijoita.
        http://www.youtube.com/watch?v=M6AxkjnS7tI

• PolarWs
        PolarisWs kirjoitti:

Sting Durhamin kadedraalissa, esimerkiksi tämä. Käpertykää vain sylikkäin ja kuunnelkaa
        ilman ennakkoluuloja hienoa musiikkia. Sting on yksi hienoinpia lauluntekijöitä ja tulkitsijoita.
        http://www.youtube.com/watch?v=M6AxkjnS7tI

http://www.youtube.com/watch?v=vUSYlotulU8&feature=PlayList&p=6DA16C63294F5306&playnext=1&playnext_from=PL&index=4

Talvi-illantarinoita lisää. Rakastakaa toisianne ja muistakaa ne yhteiset hetket lapsen synnyttyäkin,
        muistakaa ottaa aikaa toisillenne! Varmasti muistattekin,eli mikään ei korvaa sitä,että isillä ja äiskällä
        synkkaa keskenään hyvin. :)

• Oikeesti emme ole poistaneet kuin ovikoristeet ja sisällä olevat jouluvalot. Sähkökynttelikkö on vielä ja jouluaiheinen taulu sekä ystäväni tekemä joulukylä. Pikkuhiljaa siivoamme. Huomenna mulle tulee kylään kaksi pienokaista joita kiinnostaa kaikki "salaperäinen"...kuten se maalaus ja kylä.
      Amaryllikset kukkivat täysillä ja ovat upeita, yksi punainen ja kolme valkoista. Jäljellä ovat ja kukkivat kauniisti isokukintoiset valkoiset tulilatvat. Joulukaktuksetkin ovat nyt vasta avanneet kukkiaan.

• joulujoulu mennyt on

joulukylä, piparkakkukylä vai mikä? Näin jouluviikolla yhdessä paikassa upeita joulumaalauksia, ei varmaan olisi tyhmempää jos olisi jouluaiheisia tauluja.

• joulujoulu mennyt on kirjoitti:

joulukylä, piparkakkukylä vai mikä? Näin jouluviikolla yhdessä paikassa upeita joulumaalauksia, ei varmaan olisi tyhmempää jos olisi jouluaiheisia tauluja.

Mulla on ystävä joka tekee mitä haluaa, on käsistään tosi taitava. Teki mulle kerran lahjaksi ihanan joulukylän kirkkoineen, taloineen, puineen, lumi-ukkoineen kartongista. Pohjaksi kartonkialustasta jonka päälle jouluvalot ja pohjan päälle laitamme vanua lumeksi:) Mulla on vielä pienen pieniä nukkeja asukkaina joulukylässä.
        Joka vuosi laitamme kylän taiten korjuun ja taas seuraavana jouluna otamme esille. Se kylä kirkkoineen tekee mulle joulun.
        Tänä jouluna meillä oli ekaa kertaa seinällä upea öljyvärityö johon oli maalattu Turun Tuomiokirkko, mukaelut vanhat rakennukset, yötaivas tähtineen kuuset ja lumi sekä joulupukki kulkemassa lyhty kädessä..siitä tuli uusi aarre. Ostin sen Turun Seudun Työttömien joulumyyjäisistä ja sen oli maalannut monitaitoprojektissa mukana oleva lahjakas taiteilija. Kehystimme sen itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      401
      1158
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1096
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      842
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      60
      779
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      99
      698
    6. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      15
      670
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      71
      664
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      661
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      653
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      58