Mitä teen?

Hätätilanne

Vuokralainen ei muuta irtisanomisen päivämäärään mennessä, kysymys on omakotitalosta ja siinä olevasta vuokrahuoneesta. Talo on myyty ja uudet omistajat tulevat Helmikuun alussa ja siihen mennessä pitäisi olla talo tyhjä.
Vuokralainen on irtisanottu 6 kk. aikaisemmin ja hänen tulisi muuttaa viimeistään tämän kuun lopuun menessä, mutta hänellä ei vieläkään "mukamas" ole tietoa uudesta kämpästä.
Eli miten nopeasti voi saada häädön aikaiseksi ellei vuokralainen muuta siihen menessä?

10

717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fkjaösfjöas

Ihan kohtuullinen aika on ollut vuokralaisella muuttaa pois. Jos ei muuta, niin mahdolliset korvaukset uudelle omistajalle maksaa vuokralainen. Itse varmaan kävisin poliisilta kyselemässä asiasta, kyllä sen sieltä pihalle voi heittää.

• 53553

Varmaanpi kannattaisi soitella poliisia paikalle, jos ei ole lähtenyt määräpäivään mennessä.

Muistetaan, että vielähän hänen ei ole pitänytkään muuttaa.
      Luulen, että helposti testaa josko saisi olla kämpässä vähän pidenpään.

Pidä tiukkalinja ja ilmoitat kämpän on oltava tyhjä silloin.
      Ei kannata sanoa välttämättä mitään, et kämpän olet myynyt.

Laita veilä vaikka lappu, et seuvaaväna päivänä kun hän muuttaa pois (se helmikuun alku) alat tekemään talossa suurta remonttia. Vessamenee poiskäytöstä ja vettä tule, eikä viemäriä voi vetää.
      Muistat laittaa siihenkin lappuun vain, että jo irtisanomisesta ilmoittanut 6kk aikaisemmin.

Vähän katselet tilannetta sitten kuunvaihteessa ja jos tosiaan näyttää, että ei ole lähdössä tilaat seuraavalle aamulle vesilaitokselta vedenkatsaisun. Ja jos oikein tahdot, niin pyydät sähkölaitosta kataisemaan sähkötkin talosta. Maksaa muutaman kympin, mut on tehokas keino.

En tunne lakia asiasta kovin hyvin, mutta ylläolevat jutut voit tehdä aivan hyvin.
      Mutta mielestäni (ilmaisesti) jos vuokrasopimus on ollut määräaikainen, ei siihen edes vuokralainen voi enään hakea lisäaikaa oikeudestaan vaikka ei olisi asuntoa.
      Jos sopimus ollut toistaiseksi niin käsitääkseni vuokralainen voi jäädä majailemaan nurkkiisi :s ja jopa jollakin syyllä saada siinä vielä vähän aikaaa asua.

Vesien ja sähköjenkatsaisu on minusta hyvä ja varma konsti. Yleensä sillä lähtevät nopeasti.
      Saattavat jättää tavaransa asuntoon. Mutta minusta voit aivan hyvin ne heitellä jätesäkkeihin ja pihalle.

• huh hoho

On niin monta väärää luuloa, että en jaksa edes oikoa...

Toivottavasti et omista yhtään asuntoa jota vuokraat.

• Miksi et myynyt siten, että vuokrasopimus siirtyy ostajalle? Silloin muutto ei kuuluisi sinulle millään tavalla.

Ja voit sitten hakea käräjäoikeudesta häätöä, mikäli vuokrattu huone ei ole vapautunut lakisääteisenä aikana, eli maanantaina 1.2.

Nuo muut vastaukset voit jättää huomioimatta, poliisi ei tee mitään ilman häätötuomiota (ja sen toimeenpanosta vastaa ulosottomies, ei poliisi), etkä voi kajota vuokralaisen omaisuuteen millään tavalla.

• kirjoituksiasi

ja tullut siihen tulokseen että sinä olet juuri niitä luuseripummeja, mielenosoittajia ja kaikenmaailman anarkisteja joiden kuuluisi olla venäläisessä vankilassa. Seuraavan kerran kun Hesassa on joku tällainen mielenosoitus, tulen seuraamaan sitä ja otan kohteeksi jonkun pahimmista riehujista. Seuraan sitä niin kauan että pääsen lähietäisyydelle ja sitten rupeaa tapahtumaan. Se poika ei osallistu mielenosoituksiin enää ikinä. Se saatat olla vaikka sinä. Huomaa tollo kuitenkin se että kirjoituksillasi vaikeutat kaikkien kunnollisten vuokralaisten elämää. Sekö on tarkoituksesi? Osta oma asunto niin ei tarvitse täällä selittää. Voit riidellä yhtiökokouksissa. Ai niin, eihän asuntoja Kelan peruspäivärahoilla osteta.

• kirjoituksiasi kirjoitti:

ja tullut siihen tulokseen että sinä olet juuri niitä luuseripummeja, mielenosoittajia ja kaikenmaailman anarkisteja joiden kuuluisi olla venäläisessä vankilassa. Seuraavan kerran kun Hesassa on joku tällainen mielenosoitus, tulen seuraamaan sitä ja otan kohteeksi jonkun pahimmista riehujista. Seuraan sitä niin kauan että pääsen lähietäisyydelle ja sitten rupeaa tapahtumaan. Se poika ei osallistu mielenosoituksiin enää ikinä. Se saatat olla vaikka sinä. Huomaa tollo kuitenkin se että kirjoituksillasi vaikeutat kaikkien kunnollisten vuokralaisten elämää. Sekö on tarkoituksesi? Osta oma asunto niin ei tarvitse täällä selittää. Voit riidellä yhtiökokouksissa. Ai niin, eihän asuntoja Kelan peruspäivärahoilla osteta.

Tuo ahdistuksesi, kun sait purkaa sitä tänne.

Satun tuntemaan lain hyvin, ja noudatan sitä, eihän välittäjä voi työssään muuta edes tehdä.

Anarkistejä voit minun puolestani mätkiä mielesi mukaan, laillista sekään tuskin on, mutta en tunne rikoslakia, joten en voi ottaa kantaa mahdollisiin seurauksiin.

Olen asunut vuokralla, omistusasunnossa, ja tällä hetkellä vuokralla. Lähinnä asuntojen hintakehityksen epävakaudesta johtuen, josta tiedän takuulla sinua enemmän, koen sen itselleni parhaaksi vaihtoehdoksi. Uskoisin olevani aika ihanteellinen vuokralainen, tunnen oikeuteni, mutta myös velvollisuuteni.

Itseäni kummastuttaa kyllä tälle palstalle kirjoittavien "vuokranantajien" kommentit. Ovatko kaikki organisoitujen rikollisärjestöjen jäseniä, joita v-tuttaa kun valvotulla vankilalomalla ollessaan joutuvat lukemaan minun kirjoittamia lakiasioita?

Muuten voin sanoa, että 99 % tapaamistani vuokranantajista ovat lainkuuliaisia ihmisiä.

• eräs sivusta
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Satun tuntemaan lain hyvin, ja noudatan sitä, eihän välittäjä voi työssään muuta edes tehdä.

Anarkistejä voit minun puolestani mätkiä mielesi mukaan, laillista sekään tuskin on, mutta en tunne rikoslakia, joten en voi ottaa kantaa mahdollisiin seurauksiin.

Olen asunut vuokralla, omistusasunnossa, ja tällä hetkellä vuokralla. Lähinnä asuntojen hintakehityksen epävakaudesta johtuen, josta tiedän takuulla sinua enemmän, koen sen itselleni parhaaksi vaihtoehdoksi. Uskoisin olevani aika ihanteellinen vuokralainen, tunnen oikeuteni, mutta myös velvollisuuteni.

Itseäni kummastuttaa kyllä tälle palstalle kirjoittavien "vuokranantajien" kommentit. Ovatko kaikki organisoitujen rikollisärjestöjen jäseniä, joita v-tuttaa kun valvotulla vankilalomalla ollessaan joutuvat lukemaan minun kirjoittamia lakiasioita?

Muuten voin sanoa, että 99 % tapaamistani vuokranantajista ovat lainkuuliaisia ihmisiä.

Lainkuuliaisten ja sopimuksia noudattavien kanssa pärjää aina, mutta sitten on nämä anarkistit jotka toimivat toisin, kuten jättämällä vuokria maksamatta, ottamalla haltuun toisen omaisuutta, tai tuhoavat sitä. He ovat yleensä itse siirtyneet rikolliselle alueelle ensin, jossa ei toimita lakien mukaan, silloin on vuokranantaja myös oikeutettu käyttämään omia keinojaan säälimättä.

• eräs sivusta kirjoitti:

Lainkuuliaisten ja sopimuksia noudattavien kanssa pärjää aina, mutta sitten on nämä anarkistit jotka toimivat toisin, kuten jättämällä vuokria maksamatta, ottamalla haltuun toisen omaisuutta, tai tuhoavat sitä. He ovat yleensä itse siirtyneet rikolliselle alueelle ensin, jossa ei toimita lakien mukaan, silloin on vuokranantaja myös oikeutettu käyttämään omia keinojaan säälimättä.

Syyllistymällä itse rikokseen annat oikeutuksen ennen sinua lakia rikkoneen toiminnalle (eli hyväksyt täysimittaisen anarkian!!).

Haluatko olla eläin, vai ihminen joka itse toimii lain puitteissa?

• reppana...
        eräs sivusta kirjoitti:

Rikokset tutkitaan erillisinä. Se että toinen on rikkonu lakia ensin, ei todellakaan kelpaa minkään sortin puolustukseksi.

Huomaa että et tunne lakia etkä oikeuskäytäntöä. Välittäjä_LKV on täysin oikeassa, sillä pidemmän korren vetää aina se joka ei ole rikkonu lakia tai rikkoo sitä vähemmän. Usein nämä retkupaskamahta kusettaa juuri kaltaisiasi tietämättömiä juntteja, jokta maksaa lopulta korvauksia retkupaskamahalle, kun ovat ottaneet lain omiin käsiinsä.

Mitä rikollisemman aineksen kanssa on tekemisissä, sitä tärkeämpää on itse noudattaa lakia, sillä nämä retkut eivtä arkaile huutaa poliisia ja jurista apuun, kun he ovat lain rikkomisen vuoksi uhreja.

• minäkään
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

"Itseäni kummastuttaa kyllä tälle palstalle kirjoittavien "vuokranantajien" kommentit. "

Minä olen myös ihmetellyt niitä. Luulisi että jos vuokraa kymmenien- tai jopa satojentuhansien euroen arvoista omaisuutta, niin vaivaituisi lukemaan edes toimintaa käsittelevän lain läpi. Laki asuinhuoneistojen vuokraamisesta on vielä hyvin yksinkertainen ja selkokielinen laki. Säästyisi monelta harmilta ja ihmetykseltä kun tietäisi edes suunnilleen miten homma toimii.

Palstalla on toinen toistaa älyttömämpiä tapauksia omavaltaisista häädöistä, järjettömistä korvausvaatimuksista, väärinkäytöksistä vakuuden suhteen, laittomista rajoituksista, laittomia irtisanmiaikoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      516
      1568
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1166
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      862
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      845
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      837
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      766
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      76
      751
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      695
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    Aihe