Voiko naurettavampaa logiikkaa kansanedustaja tuoda esille.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/166327.shtml
Kirkon maahan ja rakennuksiinkin sidotut valtavat omaisuudet on vuosisatojen aikana äideiltämme ja isiltämme pakkoperitty.
Jos ny joku eronnut sattuu menevään tyhjeneviin kirkkoihin.
"Pummilla kirkkoon"
22
506
Vastaukset
- big_banggggg
suurin ongelma on se, että siellä ollaan niin vanhankantaisia. Modernilla ajatusmaailmalla varustettu oikeistopuolue puuttuu Suomen poliittiselta hiekkalaatikolta.
- -.-.--...-
Itse akateemisena on tullut kokoomusta äänesteltyä, kun olen ajatellut että he jollain tavalla korkeastikoulutettuja edustavat. Tällaisten idioottimaisuuksien jälkeen on taas äänestäminen vaikeampaa.
Kuinka helvetissä koulutetut ja markkinataloutta edustavat ihmiset voivat suosia kirkkoa ja sen eri monopoleja? -.-.--...- kirjoitti:
Itse akateemisena on tullut kokoomusta äänesteltyä, kun olen ajatellut että he jollain tavalla korkeastikoulutettuja edustavat. Tällaisten idioottimaisuuksien jälkeen on taas äänestäminen vaikeampaa.
Kuinka helvetissä koulutetut ja markkinataloutta edustavat ihmiset voivat suosia kirkkoa ja sen eri monopoleja?ole edes pahin suosittu kohde vaan esim, valtion kehitysyhteistyövarojen suurin jakokanavakin on helluntailainen Fida satoine lähetystyöntekijöineen (käännytystyöntekijä), kuten he itse heitä kutsuvat.
Nuo helluntailaiset pyörii siis suomalaisten verorahoilla kehitysmaissa ja samalla uskovat ihmeparanemisiin ja Jeesuksen nopeaan uudelleen tulemiseen jonka johdosta maailma tuhoutuu nopeasti ja onhan heidän pää-äänenkannattajansa julkaissut jo sen johdosta hengellisen isänsä profetian, jossa kehotetaan varaamaan kuukauden muonavarastotkin.- eroa valtionkirkosta
Pe.ku kirjoitti:
ole edes pahin suosittu kohde vaan esim, valtion kehitysyhteistyövarojen suurin jakokanavakin on helluntailainen Fida satoine lähetystyöntekijöineen (käännytystyöntekijä), kuten he itse heitä kutsuvat.
Nuo helluntailaiset pyörii siis suomalaisten verorahoilla kehitysmaissa ja samalla uskovat ihmeparanemisiin ja Jeesuksen nopeaan uudelleen tulemiseen jonka johdosta maailma tuhoutuu nopeasti ja onhan heidän pää-äänenkannattajansa julkaissut jo sen johdosta hengellisen isänsä profetian, jossa kehotetaan varaamaan kuukauden muonavarastotkin.Miksi muonavarasto, eikö hellarit elä pelkällä pyhällä hengellä
eroa valtionkirkosta kirjoitti:
Miksi muonavarasto, eikö hellarit elä pelkällä pyhällä hengellä
olen ihmetellyt, että maailman lopusta pelastuvatkin tarvitsee muonavaraston.
David Wilkerson on tällä hetkellä helluntailaisten suurin hengellinen oppi-isä ja hänen profetiansa on tuossa helluntaikirkon sivulla:
http://www.suomenhelluntaikirkko.fi/ajankohtaista/sanoma_david_wilkersonilta_8309/suom_sanoma_david_wilkersonilta_532009/
Tuossa on helluntaikirkon ilmoitus että kyseinen profetia on otettava vastaan Paavalin opettamalla tavalla eli vakavasti ja levittää kiireesti.
http://www.suomenhelluntaikirkko.fi/ajankohtaista/sanoma_david_wilkersonilta_8309/
Samat asiat on olleet myös helluntailaisten pää-äänenkannattajassa Ristin voitossa.- eroa valtionkirkosta
Pe.ku kirjoitti:
olen ihmetellyt, että maailman lopusta pelastuvatkin tarvitsee muonavaraston.
David Wilkerson on tällä hetkellä helluntailaisten suurin hengellinen oppi-isä ja hänen profetiansa on tuossa helluntaikirkon sivulla:
http://www.suomenhelluntaikirkko.fi/ajankohtaista/sanoma_david_wilkersonilta_8309/suom_sanoma_david_wilkersonilta_532009/
Tuossa on helluntaikirkon ilmoitus että kyseinen profetia on otettava vastaan Paavalin opettamalla tavalla eli vakavasti ja levittää kiireesti.
http://www.suomenhelluntaikirkko.fi/ajankohtaista/sanoma_david_wilkersonilta_8309/
Samat asiat on olleet myös helluntailaisten pää-äänenkannattajassa Ristin voitossa.Jeesuskin oli Raamatun mukaan 40 vuorokautta syömättä.
"2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä." - eroa valtionkirkosta
eroa valtionkirkosta kirjoitti:
Jeesuskin oli Raamatun mukaan 40 vuorokautta syömättä.
"2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä."Ja Matteus oli erämaassa silminnäkijänä kirjaamassa sekä todistamassa koko ajan, että näin myös varmasti tapahtui.
Kuten myös oli silminnäkijänä Jeesuksen tapaamissa Perkeleen kanssa erämaassa. - jonah fowl
-.-.--...- kirjoitti:
Itse akateemisena on tullut kokoomusta äänesteltyä, kun olen ajatellut että he jollain tavalla korkeastikoulutettuja edustavat. Tällaisten idioottimaisuuksien jälkeen on taas äänestäminen vaikeampaa.
Kuinka helvetissä koulutetut ja markkinataloutta edustavat ihmiset voivat suosia kirkkoa ja sen eri monopoleja?ei oikeisto ole koskaan edustanut vasemmiston vaihtoehtoa, heillä vain hieno nimi, iso lompakko ja hakaristilippu on korvanneet "työläisyyden" ja neukkujen nuoleskelun. kyse on aika lailla molemmilla oman identiteetin rakentamisesta vastakkainasettelun kautta.
suomen presidenteistä sekä joka on ollut eniten länteen päin kallellaan, oli vasemmistolainen ahtisaari. ja häntäkös vihataan. jonah fowl kirjoitti:
ei oikeisto ole koskaan edustanut vasemmiston vaihtoehtoa, heillä vain hieno nimi, iso lompakko ja hakaristilippu on korvanneet "työläisyyden" ja neukkujen nuoleskelun. kyse on aika lailla molemmilla oman identiteetin rakentamisesta vastakkainasettelun kautta.
suomen presidenteistä sekä joka on ollut eniten länteen päin kallellaan, oli vasemmistolainen ahtisaari. ja häntäkös vihataan.vasemmisto on uskonasioissa perinteisesti osittain totta.
Nykyäänkin oikeiston kannattajissa voi olla enemmän uskovaisia, mutta paljon se on tasoittunut.
Perinteisesti ja osin vieläkin uskonnollisuus on ollut valtaan pääsyn ehto, ja osin se on vieläkin.
Ahtisaari vasemmistolaisena on ollut mielipiteineen yksi suurimmista kirkon tukipilareista.- papparainen....
Pe.ku kirjoitti:
vasemmisto on uskonasioissa perinteisesti osittain totta.
Nykyäänkin oikeiston kannattajissa voi olla enemmän uskovaisia, mutta paljon se on tasoittunut.
Perinteisesti ja osin vieläkin uskonnollisuus on ollut valtaan pääsyn ehto, ja osin se on vieläkin.
Ahtisaari vasemmistolaisena on ollut mielipiteineen yksi suurimmista kirkon tukipilareista.Ahtisaari uudenvuoden puheensa päätteeksi toivotti kansalle jumalan siunausta. Se tuntui naurettavalta!
- jonah fowl
papparainen.... kirjoitti:
Ahtisaari uudenvuoden puheensa päätteeksi toivotti kansalle jumalan siunausta. Se tuntui naurettavalta!
vuoden 2003 uskonnonvapauslakia ei edes olisi pistää vireille. ei kyse ole siitä oliko ahtisaari uskovainen vaan siitä että hän kannatti sekulaarista yhteiskuntaa.
jaaha siis 4 2!=6
- eroa valtionkirkosta
Olen ollut kauan aikaa sitä mieltä, että kirkon kannattaa siirtyä verotuksesta täysin suoravelotukseen. Joten lipunmyyjät vain kirkon oville ja pankkisiirtolaput käyttöön.
Seurakunnan jäsenille tunnistinkapseli ihon alle ja helvetillinen sireeni soimaan jos joku ulkopuolinen yrittää sisälle. Kirkosta eroinneilla ei pidä olla mitään asiaa kirkollisiin toimituksiin. Sukulaisten häät, hautajaiset yms. mukaan lukien.
Kyä näin o!- eroa valtionkirkosta
Verotusoikeus pois valtionkirkolta ja sähköinen tunnistekortti tunnuslukuineen jäsenmaksun maksaneille, jolla aukeaa kirkonportti .
- Atte Ateisti
Oma lapsemme tullaan kastamaan viikon kuluttua, vaikka olen kirkosta eronnut. Vaimo tahtoo niin. Ja lapsen uskonnosta päättää Suomen laissa lapsen äiti.
Pitäisikö vaimon saada päättää myös miehensä kirkkoon kuulumisesta?Tuota en tiennytkään.
Onhan se aika räikeä epäkohta.
Suomessa on laki tasa-arvosta ja silti tollasia pykäliäkin löytyy.
Tasa-arvolakihan toisaalta määrittelee kirkon lain ulkopuolelle:
" 2 §
Lain soveltamisalan rajoitukset
Tämän lain säännöksiä ei sovelleta:
1) evankelis-luterilaisen kirkon, ortodoksisen kirkkokunnan eikä muiden uskonnollisten yhdyskuntien uskonnonharjoitukseen liittyvään toimintaan; eikä"
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1986/19860609- poikamies....
miten sinä olet noin erehtynyt vaimon valinnassa
- Rompix
Suojaa lapsesi snorkkelilla ja laita Bad Religion -paita ristiäisiin ;)
No ei, vitsi vitsi. Mitäpä minä olen neuvomaan kun en tiedä mitään vaimostasi, sinusta, sukulaisista jne.
Pahoittelut kastamisesta ja onnittelut siitä tärkeämmästä! - Jori Mäntysalo
Vai oletko jo jäsen?
No, ei se varmaan tähän auttaisi. Mutta jollain tapaa pitäisi osoittaa neutraalin tilan olevan katsomusyhteisöjen ulkopuolella. Uskonto rinnastetaan äidinkieleen, vaikka pitäisi rinnastaa politiikkaan. Siis ikäänkuin jokin uskonto olisi pakko opettaa, nollatilaa ei olisi. Toki osin totta, mutta silti voi kysyä miksi sitten ei pitäisi automaattisesti vauvat liittää Vapaa-ajattelijain liittoon. Voisivathan he erota ja liittyä kirkkoon sitten 18-vuotiaina...
Onnittelut kuitenkin! Ja osanottoni... Lapset ovat ihania, mutta välillä kyllä varsin haastavia. Eikä hommaan ole edes koulutusta, vaikka kaikkeen muuhun nykyään melkein on. - sippadii
Jori Mäntysalo kirjoitti:
Vai oletko jo jäsen?
No, ei se varmaan tähän auttaisi. Mutta jollain tapaa pitäisi osoittaa neutraalin tilan olevan katsomusyhteisöjen ulkopuolella. Uskonto rinnastetaan äidinkieleen, vaikka pitäisi rinnastaa politiikkaan. Siis ikäänkuin jokin uskonto olisi pakko opettaa, nollatilaa ei olisi. Toki osin totta, mutta silti voi kysyä miksi sitten ei pitäisi automaattisesti vauvat liittää Vapaa-ajattelijain liittoon. Voisivathan he erota ja liittyä kirkkoon sitten 18-vuotiaina...
Onnittelut kuitenkin! Ja osanottoni... Lapset ovat ihania, mutta välillä kyllä varsin haastavia. Eikä hommaan ole edes koulutusta, vaikka kaikkeen muuhun nykyään melkein on.kuka tahansa voi hankkiaa lapsen. Ei ole olemassa mitään kelpoisuusvaatimuksia. Paitsi jos adoptoi. Silloin on tarkka syyni. Ja jos satut parka olemaan homoseksuaali, niin ei auta vaikka olisit muuten pyhimys.
- roska posti robotti
Jori Mäntysalo kirjoitti:
Vai oletko jo jäsen?
No, ei se varmaan tähän auttaisi. Mutta jollain tapaa pitäisi osoittaa neutraalin tilan olevan katsomusyhteisöjen ulkopuolella. Uskonto rinnastetaan äidinkieleen, vaikka pitäisi rinnastaa politiikkaan. Siis ikäänkuin jokin uskonto olisi pakko opettaa, nollatilaa ei olisi. Toki osin totta, mutta silti voi kysyä miksi sitten ei pitäisi automaattisesti vauvat liittää Vapaa-ajattelijain liittoon. Voisivathan he erota ja liittyä kirkkoon sitten 18-vuotiaina...
Onnittelut kuitenkin! Ja osanottoni... Lapset ovat ihania, mutta välillä kyllä varsin haastavia. Eikä hommaan ole edes koulutusta, vaikka kaikkeen muuhun nykyään melkein on.jota kutsutaan myös arvotyhjiöksi. Ilman arvoja on arvoton, ja uskovaiset saavat vaikka ampua.
- kfdgfhfd
Jos meette julkisilla, niin muistakaa ehdottomasti maksaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651576
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45488Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;186425- 26419