Lääkäri kirjoitti reseptin Mirazapam nimistä lääkettä. Olen todennut sen auttavan uneen pääsyyn, kuten myös anyavan sikeän unen.
Kuitenkin olen alkanut nähdä unia. Näen joka yö mitä kummalisimpia unia, jotka muistan aamulla melko selvästi.
Toinen asia, lääkettä ottaessani on lisääntynyt ruokahalu. Syön lähes puolta enemmän kuin ennen ja painoni on noussut. Sellaisenkin asian olen pannut merkille, että jalkani tuntuvat ennen nukkumista levottomilta. Tuntuu kuin täytyisi potkiskella koko aika toisella jalalla.
Käyttämäni lääke on määrältään vähäinen, vain puoli tablettia 30 mg- tabletista illalla.
Onko kenelläkään muulla ollut vastaavnlaisia oireita, ja loppuvatko ne aikanaan.
Mirazapam on määritelty masennuslääkkeeksi, sen luin mukana seuraavasta "käyttöohjeesta".
En ole itse kokenut olevani erityisen masentunut.
Valitin lääkärille huonounisuuttani.
12
705
Vastaukset
- tuota noin
On sama juttu tosin alussa nukutti nykyään 45mg otan illalla ei mikään poppakonsti.Minä saan kyllä hyvin nukuttua tuo näläntunne on myös tuttu.En myöskään ole varmaankaan normaalia ihmistä masentuneempi ainakin ihan "terveen kirjoissa".
- iiiiiiiiiiiiiiiqqqqq
3.75 mg, ja saan hyvin nukuttua, Mirtahan on siitä paradoksaalinen lääke että mitä matalampi annos sitä paremmin antaa unen.
Miten ihmeessä sinulla on 45 mg indikaatiolla unettomuus?? Miksi ei matalampi annos tai tyystin toinen lääke? Unettomuuteen ei yleensä koskaan määrätä kuin korkeintaan 15 mg. Mitä korkeampi annos sitä HUONOMMIN se antaa unen.
Aloittaja;
levottomat jalat mainitaan sivuvaikutuksissa, itseäni auttaa siinä magnesium. Ja unimaailmani on vilkas:)))
- melan syöjä
Masennuslääkkeillä on aina jotain sivuvaikutuksia.
Pyydä resepti yliopiston apteekin melatoniinille. On kaikkein turvallisin.- Onko turvallista
sain unilääkettä reseptillä. Se oli kyllä oiva apu nukahtamiseen, mutta heräilin kuitenkin kesken unieni ja lääkäri ei kirjoittanutkaan reseptiä monta kertaa, sillä se lääke, nnimeltä Tenox kuulemma aiheuttaa riippuvuutta. Eikö tämä "Mira" sitten tee riippuvaiseksi ?
Vai olenko jo riippuvainen, sillä illalla on jotenkin turvallinen olo kun tietää, että voi ottaa tabletin puolikkaan. Lienee sitten henkistä riippuvuutta.
Miten niin yliopiston apteekin melatonille? Eivätkö kaikki apteekit myy melatonia ? - :_:_:_:_:
Onko turvallista kirjoitti:
sain unilääkettä reseptillä. Se oli kyllä oiva apu nukahtamiseen, mutta heräilin kuitenkin kesken unieni ja lääkäri ei kirjoittanutkaan reseptiä monta kertaa, sillä se lääke, nnimeltä Tenox kuulemma aiheuttaa riippuvuutta. Eikö tämä "Mira" sitten tee riippuvaiseksi ?
Vai olenko jo riippuvainen, sillä illalla on jotenkin turvallinen olo kun tietää, että voi ottaa tabletin puolikkaan. Lienee sitten henkistä riippuvuutta.
Miten niin yliopiston apteekin melatonille? Eivätkö kaikki apteekit myy melatonia ?"Miten niin yliopiston apteekin melatonille? Eivätkö kaikki apteekit myy melatonia ?"
Eivät myy tavallista melatoniinia koska se ei ole lääkelistalla. Pitkävaikutteista Circadin-melatoniinia myydään kaiketi kautta maan. Ovat kuitenkin eri tuotteita. - farmaseutti..
Onko turvallista kirjoitti:
Miten niin yliopiston apteekin melatonille? Eivätkö kaikki apteekit myy melatonia ?mihin tahansa apteekkiin!!!!!!Eli sitä YA:n melatoniinia SAA ostettua ihan mistä tahansa apteekista, sen saanti vain kestää pari päivää!!!!
Saa apteekista vaikka mitä magnesium-valmisteita, reseptittä, Myydänhän magnesium-valmisteita isommissa marketeissakin, ruokakaupoissa.
Tuolla on mainittu yksi, Diaspor, apteekista.
http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/keywordresults.aspx?keyword=diaspor&pagetype=1
- Kevättä kohti
Itse käytän 15 mg iltaisin juuri unettomuuteen. Ja unia on sitten riittänytkin, hyvin todentuntuisia, siinä jää 3D-elokuvatkin toiseksi. Itse pidän tuota vain plussana itse nukkumisen parantumisen lisäksi.
Joskus levottomat jalat vaivaavat minuakin ennen nukahtamista. Käytän 700 mg magnesiumia päivässä, joka auttanee hieman niin tuohon kuin kramppailuunkin.
Ja aamuisin menee myös 20 mg sitalopraamia.- Valitin lääkärille..
Normaalisti pystyn hillitsemään syömähimoni, eikä mitään karseaa näläntunnetta edes ilmene. Ainakin se ennen lähti pienellä hiukkapalalla. Nyt ahmin ruokaa, varsinkin voileipiä välipalana.
Meneeköhän tämä ohi aikanaan, vai pitäisikö yrittää olla ilman lääkettä, tai vaihtaa lääke toiseen.
Mielenkiintoinen ilmiö tuo unien näkeminen. Johtuukohan se unen syvyydestä. En minä ennen lääkityksen aloittamista muista nähneeni unia. Ehkä näin niitä, mutta en muista niin selvästi kuin nykyään.
Minulla taitaa olla saman vahvuinen lääkitys kuin Kevättä kohti-nikillä, sillä otan aamulla 20 mg Sepramin.
Senkin sain masennukseen, vaikka en masennusta lääkärille valittanutkaan. Ehkä asiantuntija tunnisti oireeni sen perusteella kun niistä kerroin. Valitin kyllä vaan huonounisuutta.
Jospa kevätauringon paistaessa saisin sitä melatoniiniä luonnon menetelmän mukaisesti! - mennyt
Valitin lääkärille.. kirjoitti:
Normaalisti pystyn hillitsemään syömähimoni, eikä mitään karseaa näläntunnetta edes ilmene. Ainakin se ennen lähti pienellä hiukkapalalla. Nyt ahmin ruokaa, varsinkin voileipiä välipalana.
Meneeköhän tämä ohi aikanaan, vai pitäisikö yrittää olla ilman lääkettä, tai vaihtaa lääke toiseen.
Mielenkiintoinen ilmiö tuo unien näkeminen. Johtuukohan se unen syvyydestä. En minä ennen lääkityksen aloittamista muista nähneeni unia. Ehkä näin niitä, mutta en muista niin selvästi kuin nykyään.
Minulla taitaa olla saman vahvuinen lääkitys kuin Kevättä kohti-nikillä, sillä otan aamulla 20 mg Sepramin.
Senkin sain masennukseen, vaikka en masennusta lääkärille valittanutkaan. Ehkä asiantuntija tunnisti oireeni sen perusteella kun niistä kerroin. Valitin kyllä vaan huonounisuutta.
Jospa kevätauringon paistaessa saisin sitä melatoniiniä luonnon menetelmän mukaisesti!nälän tunne pois ja nyt on 10 kg tullut ylipainoa.
En ollut aikaisemmin masentunut, vain huonouninen, nyt olen niitä molempia.
Masentunut olen juuri lihomisesta. Missään nimessä en olisi tarvinnut lääkitystä, joka vaikuttaa ruokahalukeskukseen, kun muutenkin on nivelrikkoa joka puolella.
Tässä on todellinen työ palata entisiin mittoihin, kun liikuntakyky on huonontunut.
Lääkityksenkin olen ajanut alas, sillä se vaikutti vain kuukauden ja oltiin jälleen samassa tilanteessa nukkumisen kanssa. - Valitin lääkärille..
mennyt kirjoitti:
nälän tunne pois ja nyt on 10 kg tullut ylipainoa.
En ollut aikaisemmin masentunut, vain huonouninen, nyt olen niitä molempia.
Masentunut olen juuri lihomisesta. Missään nimessä en olisi tarvinnut lääkitystä, joka vaikuttaa ruokahalukeskukseen, kun muutenkin on nivelrikkoa joka puolella.
Tässä on todellinen työ palata entisiin mittoihin, kun liikuntakyky on huonontunut.
Lääkityksenkin olen ajanut alas, sillä se vaikutti vain kuukauden ja oltiin jälleen samassa tilanteessa nukkumisen kanssa.vähähiilihydraatisella ruokavaliolla.
Tänään söin lihaa, munia, juusto, salaattia ja kaikkea mitä ruokavalio sallii.
Se laihduttaa ja nälkää ei tarvitse nähdä.
Ajattelin kyllä kysyä lääkäriltä jotain vastaavaa "lihottamatonta" lääkettä.
Saakohan apteekista mitään magnesium valmistetta ilman reseptiä? - Uneton ex
Valitin lääkärille.. kirjoitti:
vähähiilihydraatisella ruokavaliolla.
Tänään söin lihaa, munia, juusto, salaattia ja kaikkea mitä ruokavalio sallii.
Se laihduttaa ja nälkää ei tarvitse nähdä.
Ajattelin kyllä kysyä lääkäriltä jotain vastaavaa "lihottamatonta" lääkettä.
Saakohan apteekista mitään magnesium valmistetta ilman reseptiä?Olen nyt syönyt mirtsaa noin kuukauden ajan 15 millisen laitan neljään osaan siis tuo 3,75. Nukun sillä jotenkin hyvin joskus tosin vieläkin kestää pari kolme tuntia ennen kuin saan unen päästä kiinni. Mutta kuitenkin paremmin kuin melatoniinilla jota käytin ennen. Muuten samat tunteet minullakin jaloissa tuntuu että niitä pitää ruveta liikuttelemaan lääkkeen oton jälkeen ja kutittaakin. Ennen ei ollut tätä ongelmaa. Uniakin näen enemmän kuin ennen, liekö sitten syynä että nukun syvemmin. Kuitenkin kun muistaa minkälaista oli kun ei nukkunut niin nämä on pieniä ongelmia. Nälkään järsin kovaa leipää kestää kauemmin syödä eikä niin lihota kun ei hirveää määrää syö
- N vm-61
Mirtazapinistä tuli mulle sellaiset ruokahalut, että lopetin sen syömisen alkuunsa. Eikä sitä päätöstä ole tarvinnut katua, sillä sain sen jälkeen unettomuuden hoitoon Ketipinoria. (50 mg iltaisin). Se sopii mulle erinomaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1665176- 1954083
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1403725Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat643064Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia533000- 1461997
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta441757Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.371508Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?631434Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261319