palstalla tai olla paljastamatta kuuluvansa johonkin muuhun uskonryhmään tai niiden kannattajakuntaan.
"Nokialaisista" noin puolet on entisiä helluntailaisia tai jopa edelleen molempia.
Nokialaiselta kun ei edellytetä tarkkoja oppeja.
Jotenkin on kirjoittajia kohtaan epäreilua että he vedättävät perinteisempiä helluntailaisia omaan suuntaansa.
Vääräähän siinä on se että ei uskalla paljastaa taustaansa, koska pelkää vedätettävien kavahtavan sitä.
Onhan täällä useistakin uskonsuunnista kirjoittajia, joista osa salailee, mutta selkeintä salailu kai lienee nokia-kaksikolla, joka on kirjoittanut täällä rekisteröityneenä suhteellisen vähän aikaa (1-2v ), pitkiä saarnoja ja paljon, tosin useat kirjoittajat ovat nyt, kai hajulle päästyään, alkaneet kritisoimaan heitä.
Toinen nokialaisista kun erehtyi jo saarnoissaan puolustamaan Koivistoa ja kyseenalaisti jokaisen helluntaiseurakunnan opettajat.
Onko oikein esiintyä helluntailaisena
7
144
Vastaukset
- todé*
aika moni helluntailainen kuuluu luterilaiseen kirkkoon.
- ???
keitä he sitten ovat?
>>Toinen nokialaisista kun erehtyi jo saarnoissaan puolustamaan Koivistoa ja kyseenalaisti jokaisen helluntaiseurakunnan opettajat. - Kukaken
Olen virallisesti luterilainen, tullut uskoon helluntailaisten tavalla eli uudestisyntynyt aikuisikäisenä. Olen käynyt molempien tilaisuuksissa ja minut on aina otettu ystävällisesti ja veljellisesti/sisarellisesti vastaan. Olen vakavien pohdintojen jälkeen päätynyt ratkaisuun että en mene ns. uskovien kasteelle koska olen kastettu vauvana ihmisten toimesta ja aikuisena saanut Jumalalta Pyhän Hengen kasteen. Tässähän ei ole tarpeen taas pohtia kumpi ihmisten suorittama kastetapa olisi se oikea enkä jaksa sitä enää. Olen lukenut useita molempien kirjoittamia kirjoja ja kirjoituksia aiheesta ja tiedän jo "kaiken" siitä.
Paavali sanoo Raamatussa: "älkää asettuko mikä minkin puolelle toista vastaan." Minä en osaa olla täydellisesti ja rehellisesti enää kummankaan puolella enkä kumpaakaan vastaan. Vaikka olen aikanani horjunut näiden suhteen epävarmana, olen silti ollut koko ajan vakaasti uskossa, siitä minä olen ollut varma. Molemmilta uskovaisilta ja vähän muiltakin olen saanut kolhuja koska he eivät hyväksy sellaista. Sinä lienet ateisti, tai ainakin ulkopuolinen? Mitäpä mieltä sinä olet tällaisesta uskiksesta?
P.s. koska kirjoittelen täällä nikillä, en ota nyt sitä oikeaa koska molemmilla puolilla aletaan karsastella kirjoitteluani ja niinpä he aina leimaisivat minut siihen toiseen tai muihin tai ei-uskoviin. Sekopääksi ja hihhuliksi voidaan aina minua tulkita, siihen olen jo tottunut, mutta odotan sinulta muutakin mielipidettä koska olet asiallinen keskustelija.
Nokialainen en ole. Petyin raskaasti Markku Koivistoon kun erosi kirkosta ja menetti kokonaan "raittiin uskon". Taitava piispa olisi voinut osata häntä ohjata. Nyt hän on aivan outo.Tuota juuri tarkoitin kun ei uskalleta kertoa omaa uskon taustaa palstalla.
Palstalla ja uskonyhteisöissä on tosiaan osa suvaitsemattomia ja ei hyväksytä mitään erilaisuutta eli salailun syy on myös muissa suvaitsemattomissa kirjoittajissa ja omassa rohkeuden puutteessa.- leahim
Pe.ku kirjoitti:
Tuota juuri tarkoitin kun ei uskalleta kertoa omaa uskon taustaa palstalla.
Palstalla ja uskonyhteisöissä on tosiaan osa suvaitsemattomia ja ei hyväksytä mitään erilaisuutta eli salailun syy on myös muissa suvaitsemattomissa kirjoittajissa ja omassa rohkeuden puutteessa.Rohkea rokansyö!:==))))
Olen ortodoksi. leahim kirjoitti:
Rohkea rokansyö!:==))))
Olen ortodoksi.Olet rohkeasti kertonut ja se on saanut suvaitsemattomat käyttäytymään asiattomasti sinua kohtaan.
- -tomumaja-
T
Luterilaiseen kirkkoon kuulun, mutta saa nähdä kuin tästä eteenpäin tulevaisuus ,täälläkin liikehdintää ja nyt ovat vihdoin suunnat siihen mihin minunkin mieli.
Sen verran olen sisukas että otan tästa Nokia Mission toiminnasta selkoa ja onko totta että Koivisto on haudalta voimia hakenut. Nykyisin on helppoa puhelimella, erään Nokia Missioon aikanaan kuuluvan kanssa keskustelinkin, hän ei ollut koskaan kuullutkaan moisesta asiasta.
http://www.nokiamissio.fi/seurakunta/index.php?option=com_content&view=article&id=46:ensimmaeinen-kastejuhla-30112008&catid=34:y...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791482
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431071No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall187795Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38755- 14680
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21670Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä29653- 37653
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17603