Ennustus toteutuu

annu42

Ellen White kertoi muutamia yleisluontoisia ennustuksia, jotka ovat hyvin toteutuneet. Esim. spiritismi
1. se leviäisi
2. se ottaisi uskonnollisen kuoren
3. sen vastustamista pidettäisiin sopimattomana
4. se tekisi ihmeitä
5. se uskottelisi, että Kristuksen ihmeteot suoritettiin spiritismin voimalla.
Jos Ellenillä olisi ollut suhteita spiritismiin, miksi hän olisi varoittanut siitä tällä tavalla?

Kai olet huomannut, että tämä on toteutunut ennustus. Kun tämä ennustus annettiin, spiritismi oli vasta alullaan, ja monet pitivät sitä naurettavana petoksena. Miten on nyt ennustajat? Eikö heitä ole pilvin pimein lehtien palstoilla, ja jopa kuninkaalliset pyytävät apua heiltä onnea tavoitellessaan. (esim. Diana ja Rodi) Kohta, ellei jo nyt, olemme ajassa, jolloin kaikki hyvä julistetaan pahaksi ja kaikki paha hyväksi.

Tämän kirjoitin joskus ennemmin, eikä mikään ole muuttunut. Asia on yhä ajankohtaisempi. Johan täälläkin vähätellään ja pilkataan niitä, jotka ymmärtävät, että maailmaa pyrkii hallitsemaan toinenkin valta, spiritismi ja sen alkuunsaattaja itse paholainen, saatana. Ellen oli tässä täysin oikeassa, ja nyt häntä syytetään meedioksi. Niin aika muuttuu...

48

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus.

      oli taikuuden ja meedioita, ja niitä on ollut kautta aikain. Eräs heistä oli EGW.

      5. Moos. 18:10
      Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
      2. Kun. 17:17
      Ja he panivat poikansa ja tyttärensä kulkemaan tulen läpi ja tekivät taikoja ja harjoittivat noituutta. He myivät itsensä tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoittivat hänet.
      2. Kun. 21:6
      Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja hankki itsellensä vainaja-ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet.
      2. Aik. 33:6
      Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi Ben-Hinnomin laaksossa, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja velhoutta ja hankki itsellensä vainaja-ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet.

      • q324234234

        typerä. EGW ei ole mikään meedio.


    • mikään muutu lain vaan ihminen säilyy entisellään...", lauloi aikanaan jo Tapsa Rautavaara. - Vaikka sanan 'spiritismi' käyttö kaikenlaisen henkienmanaamishömpän yhteydessä olisikin lisääntynyt "Ellenin päivistä" lähtien, itse touhu ja toiminta tuskin on sen kummemmksi muuttunut. Voisi epäillä asian olevan pikemminkin niin päin , että yhä laajempien kansankerrosten saaman koulutuksen myötä ja tieteelisen maailmankuvan vallatessa alaa kaikenlaiselta hömpältä, myös usko "kaiken maailman kummituksiin" vähenee. - Maailman yhdentyessä ja tiedonvälityksen tultua reaaliaikaiseksi myös kaiken maailman meedioitten toiminta tulee näkyvämmäksi. - Sitäpaitsi! Koska Ellen G. White on adventisteille niin kovin tärkeä ja korkealle arvostettava persoona, heillä voi olla taipumus nähdä Ellenin profetiat enemmän toteutuvina kuin reaalimaailman tapahtumat edellyttäisivätkään. - Maailman näkemiseen voivat "uskon silmät" hyvinkin vaikuttaa.

      • alex-kasi

        ja vaikka olenkin tässä asiassa samaa mieltä niin todetaan samalla että on myös kysymys siitä kuinka laskemme ... Esimerkiksi Alexanteri suuren aikoihin oli maailman arvioiti väkiluku noin runsaat 200 miljoonaa - vertaa sitä tämän päivän noin 6000 miljoonaan.. En myöskään luottaisi siihen että ihminen on viisastunut - vaikka hän onkin keksinyt kaikenlaisia apuvälineitä oman tuhonsa edistämiseksi - voi olla että hän on jopa päin vastoin ajautunut eräänlaiseen kilpajuoksuun - jonka nimi on "Kuka juoksee nopeimmin kohti maailmanlaajuista katastroofia?"..


      • vanha virsu

        Muuttua, mutta totta on se, että uuspakanuus on kovasti nousussa
        ja se on spiritismiä.
        Nykyaikainen spiritismi ja pakanauskonnot ovat liittyneet yhteen ja
        villitsevät ihmisiä jo kirkoissakin.
        Niistä voi mainita tuon nauruherätyksen, joitakin vuosia sitten, samoin
        jotkin "ihmeparantumiset" voidaan laittaa samaan joukkoon.
        Adventistien profetioiden tutkijat, siis muista kirkkokunnista, ovat
        samaa mieltä"lohikäärmeen", " pedon" sekä " väärän profeetan"
        tunnistamisesta, jotka ovat spiritualismi, pakanauskonnot ja
        luopioprotestanttisuus, ehkä myös se mitä tapahtuu "Neitsyt Marian"
        kautta. Nämä muodostavat yhdessä viimeisten päivien Babylonin.
        Onhan olemassa satoja kirjoja aiheesta "New Age"-uskot.
        Kaikki tuo ei ole mitään leikkiä, vaan nykyajassa tapahtuvaa,
        saatana toimii ei se ole laiska.
        Noihin asioihin liittyy myös tämä eksytys kuolemattomasta sielusta.
        Ilm.16 kertoo" Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä."


      • vanha virsu kirjoitti:

        Muuttua, mutta totta on se, että uuspakanuus on kovasti nousussa
        ja se on spiritismiä.
        Nykyaikainen spiritismi ja pakanauskonnot ovat liittyneet yhteen ja
        villitsevät ihmisiä jo kirkoissakin.
        Niistä voi mainita tuon nauruherätyksen, joitakin vuosia sitten, samoin
        jotkin "ihmeparantumiset" voidaan laittaa samaan joukkoon.
        Adventistien profetioiden tutkijat, siis muista kirkkokunnista, ovat
        samaa mieltä"lohikäärmeen", " pedon" sekä " väärän profeetan"
        tunnistamisesta, jotka ovat spiritualismi, pakanauskonnot ja
        luopioprotestanttisuus, ehkä myös se mitä tapahtuu "Neitsyt Marian"
        kautta. Nämä muodostavat yhdessä viimeisten päivien Babylonin.
        Onhan olemassa satoja kirjoja aiheesta "New Age"-uskot.
        Kaikki tuo ei ole mitään leikkiä, vaan nykyajassa tapahtuvaa,
        saatana toimii ei se ole laiska.
        Noihin asioihin liittyy myös tämä eksytys kuolemattomasta sielusta.
        Ilm.16 kertoo" Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä."

        >> Adventistien profetioiden tutkijat, siis muista kirkkokunnista, ovat
        samaa mieltä"lohikäärmeen", " pedon" sekä " väärän profeetan"
        tunnistamisesta, >>

        Olisiko liikaa pyydetty jos voisit mainita muutaman tälläisen tutkijan sekä heidän taustansa eli lähinnä kirkkokuntansa.


      • 9871
        Epiktetos kirjoitti:

        >> Adventistien profetioiden tutkijat, siis muista kirkkokunnista, ovat
        samaa mieltä"lohikäärmeen", " pedon" sekä " väärän profeetan"
        tunnistamisesta, >>

        Olisiko liikaa pyydetty jos voisit mainita muutaman tälläisen tutkijan sekä heidän taustansa eli lähinnä kirkkokuntansa.

        sano että tämä maailma on saatanan hallussa?


      • 9871 kirjoitti:

        sano että tämä maailma on saatanan hallussa?

        maailman ja muiden lahkojen ja kirkkojen olevan Saatanan hallussa.Siitähän sitten syntyy tasapuolisuus kun kaikki sanovat toisistaan saman asian. - Saatana menisi varmaan pyörälle päästään jos olisikin sellainen lahko, joka ei näin sanoisikaan.


    • stone83

      sinä pidät ihmistä joka otti vastaan kuolleelta ennustuksia ja neuvoja?Ihmettelempä vain.

      "Jos Ellenillä olisi ollut suhteita spiritismiin, miksi hän olisi varoittanut siitä tällä tavalla?"

      Hän ei tiennyt itse kuuluvansa tähän joukkoon,siinä yksinkertainen syy.
      Edelleen luulen itse että Elleniä on pahasti käytetty hyväksi.Kun hänellä on tämän sairauden johdosta ruvennut näitä näkyjä tulemaan,niin joku fiksu on ajatellut että näillähän rahaa tehdään ja hyvin onnistuikin.
      En ymmärrä miksi ihmisellä on tarve seurata/uskoa jotain muuta kuin Kristusta ja raamattua.
      Kun siinä tulee yksikin pieleen mennyt ennustus niin se on jo raamatun vastainen,eikä tule Jumalasta.Tämän tunnutte ohittaneen aika hyvin.

      ”Kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä.” (5.Moos.18:22 VKR)

      ”Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta.” ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.

      EGW: "Kaikki läksyt, jotka Jumala on antanut kirjoittaa sanaansa, ovat meille varoitukseksi ja opetukseksi. Ne on annettu varjelemaan meitä petokselta. Niiden laiminlyöminen johtaa perikatoomme. Saamme olla varmat siitä, että kaikki Jumalan sanan vastainen on lähtöisin saatanasta. Patriarkat ja profeetat, sivu 35.


      Monta väärää profeettaa ilmaantuu,
      ja he johtavat useita harhaan. Matt.24:11

      • 506977874

        on EGW, se on kaikille vähänkin asiaan perehteyneille täysin selvää.


      • stone83
        506977874 kirjoitti:

        on EGW, se on kaikille vähänkin asiaan perehteyneille täysin selvää.

        niinhän sen kai on pakko olla,kun Jumalan sanomiset ohitetaan ja korvataan tällä EGW:n sanomisilla,eikai ihmisellä kahta Jumalaa voi olla...ihmetyttää vain tällainen ollaan uskossa ja sitten kuunnellan mitä sanottavaa oli ihmiselle joka kuunteli kuolleita ja antoi pieleen menneitä ennustuksia.Sitten kirjoitellaan täällä että hän varoitti spiritismista..siis häh????Miten ei voi tajuaa..?


      • 234234234
        stone83 kirjoitti:

        niinhän sen kai on pakko olla,kun Jumalan sanomiset ohitetaan ja korvataan tällä EGW:n sanomisilla,eikai ihmisellä kahta Jumalaa voi olla...ihmetyttää vain tällainen ollaan uskossa ja sitten kuunnellan mitä sanottavaa oli ihmiselle joka kuunteli kuolleita ja antoi pieleen menneitä ennustuksia.Sitten kirjoitellaan täällä että hän varoitti spiritismista..siis häh????Miten ei voi tajuaa..?

        puppua. EGW ei kuunnellut kuolleita.

        Yhden ainoan kerran hän näki UNESSA kuolleen miehensä ja keskustelu UNESSA hänen kanssaan ja se siitä. Mitään kuolleisiin yhteydenottoja ei EGW:n kohdalla ole olemassakaan. Se väite on puhdas valhe.


      • stone83
        234234234 kirjoitti:

        puppua. EGW ei kuunnellut kuolleita.

        Yhden ainoan kerran hän näki UNESSA kuolleen miehensä ja keskustelu UNESSA hänen kanssaan ja se siitä. Mitään kuolleisiin yhteydenottoja ei EGW:n kohdalla ole olemassakaan. Se väite on puhdas valhe.

        näytät omasta profeetastasi tietävän..

        Ellen määrää kuolleen aviomiehensä aina olemaan ja työskentelemään kanssaan.

        Sanoin:”No niin, James, sinun pitää nyt aina pysyä kanssani ja me tulemme työskentelemään yhdessä.” Hän sanoi: ”Minä asuin Battle Creekissä liian kauan. Minun olisi pitänyt mennä Kaliforniaan ennemmin kuin vuosi sitten. Mutta minä halusin auttaa työskentelyssä ja laitoksissa Battle Creekissä. Tein virheen. Sinun sydämesi on hellä. Sinut taivutellaan tekemään samat virheet kuin mitkä minä olen tehnyt. Elämäsi voi olla hyödyksi Jumalan asialle. Oi, nuo kallisarvoiset asiat, jotka Herralla olisi ollut minulle vietäväksi ihmisille, arvokkaita valon jalokiviä!”

        Ellen herää unestaan ja hyväksyy kuolleen Jamesin ohjeet olla menemättä Battle Creekiin. Ellen myöntää, että tämä ei ollut tavallinen uni, sellainen kuin sinulla ja minulla olisi, vaan sanoo: ”Herra kieltää minua.”

        Heräsin. Tämä uni vaikutti niin todelliselta. Nyt ymmärrät miksi en tunne velvollisuudekseni mennä Battle Creekiin ja ottaa kantaakseni vastuu yleiskonferenssista. Minulla ei ole velvollisuutta osallistua yleiskonferenssiin. Herra kieltää minua. Tämä riittää. – Kirje 17, 1881, sivut 2-4. (W. C. Whitelle, syyskuu 12, 1881.) White säätiö Washington, D.C. maaliskuu 25, 1980


      • stone83
        234234234 kirjoitti:

        puppua. EGW ei kuunnellut kuolleita.

        Yhden ainoan kerran hän näki UNESSA kuolleen miehensä ja keskustelu UNESSA hänen kanssaan ja se siitä. Mitään kuolleisiin yhteydenottoja ei EGW:n kohdalla ole olemassakaan. Se väite on puhdas valhe.

        Ei ole epäilystäkään siitä, etteikö Ellen olisi harjoittanut sekä henkien manaamista että unista ennustamista uskoessaan saaneensa viestin kuolleelta aviomieheltään, jumalallisena ilmoituksena Jumalalta. Jumala kieltää tällaisen.

        5Moos.18:10-11 10. Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai ennusmerkkien selittäjää, noitaa,11. loitsujen lukijaa, henkienmanaajaa, tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta.

        Jotkut, kuten Delfoin oraakkeli, vaipuivat transsiin, ja tässä tilassa lausuivat jumalallisia sanomia. Toiset harjoittivat unien selittämistä tai unista ennustamista ja nekromantiaa, jossa henkiä manataan esille, jotta saataisiin ilmoituksia kuolleilta sieluilta. Tämä suoraviivainen ennustamisen menetelmä muistuttaa läheisesti nykyaikaista spiritismiä.

        Ellen keskusteli ja vastaanotti neuvoja kuolleelta aviomieheltään James Whitelta - vaikka Jumala oli sanonut yhteyden kuolleiden kanssa ”olevan Hänelle inhottavaa ja sellainen henkilö kivitettäköön kuoliaaksi”. (3Moos20:27) Hän suoranaisesti uhmasi Jumalaa.

        Tässä unessa Ellen White myös määräsi hänen kuolleen aviomiehensä jäämään ja työskentelemään kanssaan. Huomaa, että hän halusi tämän kuolleen miehen vaikutuksen seuraavan häntä läpi hänen elämänsä. Toisin sanoen hän toivoi Jamesin jatkavan yhteydenpitoaan häneen. Eikö tämä ole sitä minkä Jumala on tuominnut ja jota me kutsumme spiritismiksi

        Kun Ellen heräsi unestaan, hän noudatti kuolleen miehensä ohjetta ja väitti, että "HERRA" oli puhunut hänelle. Hän kertoi pojalleen Willielle; ”Minulla ei ole velvollisuutta osallistua yleiskonferenssiin. Herra kielsi minua.” Hän kieltäytyi menemästä Battle Creekiin.

        Eikö mielestäsi Ellen Whiten olisi tullut heti tajuta, että minkäänlainen yhteydenpito kuolleisiin on Raamatun mukaan kielletty, varsinkin, kun hän itse väitti olevansa ”HERRAN SANANSAATTAJA? Jos Ellen todella olisi ollut Jumalan innoittama, miksi hän olisi ottanut vastaan sanoman kuolleelta henkilöltä, uskoen sen tulleen Herralta? Ja miksi hän halusi jatkaa työskentelyä tuon kuolleen henkilön kanssa lopun elämäänsä?

        Ellen nimitti näkyjään ja uniaan ”pienemmäksi valoksi” johtamaan ihmisiä suuremman valon, Raamatun, luokse. Käyttääkö kukaan taskulamppua löytääkseen auringon? Ellen Whiten väärissä opetuksissa ei ole valoa. Miksi antaisit uskonnollisen fanaatikon ohjailla elämääsi? Toki Ellen White kirjoitti joitakin raamatullisiakin kirjoituksia ja niin ovat tehneet monet muutkin väärät profeetat. Mutta en tiedä kenenkään aidon profeetan keskustelleen kuolleiden kanssa.

        Katso Jeesukseen ja etsi hänen sanastaan totuutta ja ohjeita velvollisuuksiisi, kuten kristityt ovat tehneet viimeisen 2000 vuoden aikana äläkä vääriin profeettoihin, jotka saavat ohjeensa kuolleilta.


        Ja nyt varmaan sanot minulle,että pyh pyh olet vääräuskoinen ja olet väärässä ja palat helvetissä,niin kuin sinulla on tapana ollut.


      • Totuus esiin!
        stone83 kirjoitti:

        näytät omasta profeetastasi tietävän..

        Ellen määrää kuolleen aviomiehensä aina olemaan ja työskentelemään kanssaan.

        Sanoin:”No niin, James, sinun pitää nyt aina pysyä kanssani ja me tulemme työskentelemään yhdessä.” Hän sanoi: ”Minä asuin Battle Creekissä liian kauan. Minun olisi pitänyt mennä Kaliforniaan ennemmin kuin vuosi sitten. Mutta minä halusin auttaa työskentelyssä ja laitoksissa Battle Creekissä. Tein virheen. Sinun sydämesi on hellä. Sinut taivutellaan tekemään samat virheet kuin mitkä minä olen tehnyt. Elämäsi voi olla hyödyksi Jumalan asialle. Oi, nuo kallisarvoiset asiat, jotka Herralla olisi ollut minulle vietäväksi ihmisille, arvokkaita valon jalokiviä!”

        Ellen herää unestaan ja hyväksyy kuolleen Jamesin ohjeet olla menemättä Battle Creekiin. Ellen myöntää, että tämä ei ollut tavallinen uni, sellainen kuin sinulla ja minulla olisi, vaan sanoo: ”Herra kieltää minua.”

        Heräsin. Tämä uni vaikutti niin todelliselta. Nyt ymmärrät miksi en tunne velvollisuudekseni mennä Battle Creekiin ja ottaa kantaakseni vastuu yleiskonferenssista. Minulla ei ole velvollisuutta osallistua yleiskonferenssiin. Herra kieltää minua. Tämä riittää. – Kirje 17, 1881, sivut 2-4. (W. C. Whitelle, syyskuu 12, 1881.) White säätiö Washington, D.C. maaliskuu 25, 1980

        Mistä löytyy koko kirje, mieluummin käännettynä suomeksi?


      • stone83

      • stone83

      • stone83
        234234234 kirjoitti:

        puppua. EGW ei kuunnellut kuolleita.

        Yhden ainoan kerran hän näki UNESSA kuolleen miehensä ja keskustelu UNESSA hänen kanssaan ja se siitä. Mitään kuolleisiin yhteydenottoja ei EGW:n kohdalla ole olemassakaan. Se väite on puhdas valhe.

        "Keskuudessanne ei saa olla ketään, ...
        joka kysyy neuvoa kuolleilta." 5Moos.18:10,11


      • Tiedättekö sitä ?
        stone83 kirjoitti:

        Ei ole epäilystäkään siitä, etteikö Ellen olisi harjoittanut sekä henkien manaamista että unista ennustamista uskoessaan saaneensa viestin kuolleelta aviomieheltään, jumalallisena ilmoituksena Jumalalta. Jumala kieltää tällaisen.

        5Moos.18:10-11 10. Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai ennusmerkkien selittäjää, noitaa,11. loitsujen lukijaa, henkienmanaajaa, tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta.

        Jotkut, kuten Delfoin oraakkeli, vaipuivat transsiin, ja tässä tilassa lausuivat jumalallisia sanomia. Toiset harjoittivat unien selittämistä tai unista ennustamista ja nekromantiaa, jossa henkiä manataan esille, jotta saataisiin ilmoituksia kuolleilta sieluilta. Tämä suoraviivainen ennustamisen menetelmä muistuttaa läheisesti nykyaikaista spiritismiä.

        Ellen keskusteli ja vastaanotti neuvoja kuolleelta aviomieheltään James Whitelta - vaikka Jumala oli sanonut yhteyden kuolleiden kanssa ”olevan Hänelle inhottavaa ja sellainen henkilö kivitettäköön kuoliaaksi”. (3Moos20:27) Hän suoranaisesti uhmasi Jumalaa.

        Tässä unessa Ellen White myös määräsi hänen kuolleen aviomiehensä jäämään ja työskentelemään kanssaan. Huomaa, että hän halusi tämän kuolleen miehen vaikutuksen seuraavan häntä läpi hänen elämänsä. Toisin sanoen hän toivoi Jamesin jatkavan yhteydenpitoaan häneen. Eikö tämä ole sitä minkä Jumala on tuominnut ja jota me kutsumme spiritismiksi

        Kun Ellen heräsi unestaan, hän noudatti kuolleen miehensä ohjetta ja väitti, että "HERRA" oli puhunut hänelle. Hän kertoi pojalleen Willielle; ”Minulla ei ole velvollisuutta osallistua yleiskonferenssiin. Herra kielsi minua.” Hän kieltäytyi menemästä Battle Creekiin.

        Eikö mielestäsi Ellen Whiten olisi tullut heti tajuta, että minkäänlainen yhteydenpito kuolleisiin on Raamatun mukaan kielletty, varsinkin, kun hän itse väitti olevansa ”HERRAN SANANSAATTAJA? Jos Ellen todella olisi ollut Jumalan innoittama, miksi hän olisi ottanut vastaan sanoman kuolleelta henkilöltä, uskoen sen tulleen Herralta? Ja miksi hän halusi jatkaa työskentelyä tuon kuolleen henkilön kanssa lopun elämäänsä?

        Ellen nimitti näkyjään ja uniaan ”pienemmäksi valoksi” johtamaan ihmisiä suuremman valon, Raamatun, luokse. Käyttääkö kukaan taskulamppua löytääkseen auringon? Ellen Whiten väärissä opetuksissa ei ole valoa. Miksi antaisit uskonnollisen fanaatikon ohjailla elämääsi? Toki Ellen White kirjoitti joitakin raamatullisiakin kirjoituksia ja niin ovat tehneet monet muutkin väärät profeetat. Mutta en tiedä kenenkään aidon profeetan keskustelleen kuolleiden kanssa.

        Katso Jeesukseen ja etsi hänen sanastaan totuutta ja ohjeita velvollisuuksiisi, kuten kristityt ovat tehneet viimeisen 2000 vuoden aikana äläkä vääriin profeettoihin, jotka saavat ohjeensa kuolleilta.


        Ja nyt varmaan sanot minulle,että pyh pyh olet vääräuskoinen ja olet väärässä ja palat helvetissä,niin kuin sinulla on tapana ollut.

        No, tähän kyllä heitän kommenttia, että meitä adventisteja on kahdenlaisia, että osa uskoo Whiteä, mutta on myös meitä jotka emme perusta uskoamme tämän naisen kirjoituksiin, että eikö tällä palstalla ole tämmöistä tietoa lainkaan tullut esille, kun siitä jaksatte vain jauhaa, että me kaikki muka olisimme tämän Whiten kirjoituksia uskovia, että minulle kyllä on adventistina selvää tämä tämmöinen kahtiajakautuminen, mutta teille ulkopuolisille ei näytä olevan yhtään selvää.

        Minä itse olen adventisti sen takia, kun Raamattua ryhdyin aikoinaan lukemaan, niin en mitenkään käsittänyt, että sunnuntaita pitäisi viettää lepopäivänä, kun Raamatun alkulehdillä on kirjoitettu aivan muusta päivästä, että vain lauantai on Jumalan itsensä pyhittämä lepopäivä, ja sen mukaan olisi meidän kaikkien Raamattuun uskovaisten pitää myös pyhänä lepopäivänä vain lauantaita.
        Tämä asian takia valitsin erota luterilaisesta, ja liityin seitsemännen päivän adventisteihin.
        Sitten on myös ehtoollisen yhteydessä jalkojenpesu, että Jeesuskin teki niin opetuslapsilleen.
        En mistään muusta seurakunnasta ole tämmöisiä löytänyt, että aikuiskastekkin on Jeesuksen esikuvan mukaista, kun Hän sen otti itsekkin vasta aikuisena, että näin toimiessamme me haluamme noudattaa esikuvamme mukaista toimintaa, ja emme ylennä itseämme, että olisimme tottelemattomat Jeesuksen oman toiminnan esimerkille.
        Jos me alennumme toistemme jalkoja pesemään, niin mikä on sen alentavampaa toimintaa seurakunnassa ?
        No, Jeesus osoitti omalla toiminnallaan, että näin on meidän kaikkien hyvä toimia, että se osoittaa meille konkreettisesti sen, että meidän tulee olla kaikessa alamaiset Jumalan tahdolle.

        No, tästä Whitestä vielä, että onhan voinut olla näin, että hän joutui eroon oikeasta uskosta, että kuolleiden kuunteleminen on Raamatun mukaan väärin, että itsellenikin on tullut hyökkäystä kuolleiden taholta, mutta jo silloin koin ne asiat epämiellyttäväksi, että vaikka en Raamattua tuolloin ollut niin paljon lukenut, että sieltä tulevan tiedon varassa tuon ratkaisuni olisin silloin tehnyt, että kyllä me monessa asiassa olemme omien tuntojemme varassa, että mitä päätöksiä elämässämme teemmekin, että jos ei Raamatusta tulevaa tietoa ole oikein tiedossa, että minunkin kohdallani vain on ollut tämä tunto, että koin sen asian silloin hyvin epämiellyttäväksi, että se jäikin sitten ainoaksi kerraksi, kun pahat henget tuolla tavoin yrittivät minuakin saada otteisiinsa, että nyt näin jälkeenpäin osaan nämä asiat nähdä eritavalla kuin silloin, että kun on tullut tätä Raamatusta peräisin olevaa oppia, niin tietää mikä on oikeata toimintaa ja mikä väärää.
        Eli, meitä adventisteja on kahdenlaisia, ja itse kuulun tähän ryhmään, joka ei muuta kirjaa lue kuin vain Raamattua, että nämä muut kirjat ovat suuri riski joutua väärille teille, että näin hyvin useasti on asiat täällä ihmisten maailmassa, että kirjojen avulla ujutetaan tietoa ihmisten mieliin, ja niillä usein pyritään ohjaamaan jotakin asiaa vastaan tai ihmisryhmää vastaan, että kaikki tieto ei ole edes tottakaan.


      • Tiedättekö sitä ? kirjoitti:

        No, tähän kyllä heitän kommenttia, että meitä adventisteja on kahdenlaisia, että osa uskoo Whiteä, mutta on myös meitä jotka emme perusta uskoamme tämän naisen kirjoituksiin, että eikö tällä palstalla ole tämmöistä tietoa lainkaan tullut esille, kun siitä jaksatte vain jauhaa, että me kaikki muka olisimme tämän Whiten kirjoituksia uskovia, että minulle kyllä on adventistina selvää tämä tämmöinen kahtiajakautuminen, mutta teille ulkopuolisille ei näytä olevan yhtään selvää.

        Minä itse olen adventisti sen takia, kun Raamattua ryhdyin aikoinaan lukemaan, niin en mitenkään käsittänyt, että sunnuntaita pitäisi viettää lepopäivänä, kun Raamatun alkulehdillä on kirjoitettu aivan muusta päivästä, että vain lauantai on Jumalan itsensä pyhittämä lepopäivä, ja sen mukaan olisi meidän kaikkien Raamattuun uskovaisten pitää myös pyhänä lepopäivänä vain lauantaita.
        Tämä asian takia valitsin erota luterilaisesta, ja liityin seitsemännen päivän adventisteihin.
        Sitten on myös ehtoollisen yhteydessä jalkojenpesu, että Jeesuskin teki niin opetuslapsilleen.
        En mistään muusta seurakunnasta ole tämmöisiä löytänyt, että aikuiskastekkin on Jeesuksen esikuvan mukaista, kun Hän sen otti itsekkin vasta aikuisena, että näin toimiessamme me haluamme noudattaa esikuvamme mukaista toimintaa, ja emme ylennä itseämme, että olisimme tottelemattomat Jeesuksen oman toiminnan esimerkille.
        Jos me alennumme toistemme jalkoja pesemään, niin mikä on sen alentavampaa toimintaa seurakunnassa ?
        No, Jeesus osoitti omalla toiminnallaan, että näin on meidän kaikkien hyvä toimia, että se osoittaa meille konkreettisesti sen, että meidän tulee olla kaikessa alamaiset Jumalan tahdolle.

        No, tästä Whitestä vielä, että onhan voinut olla näin, että hän joutui eroon oikeasta uskosta, että kuolleiden kuunteleminen on Raamatun mukaan väärin, että itsellenikin on tullut hyökkäystä kuolleiden taholta, mutta jo silloin koin ne asiat epämiellyttäväksi, että vaikka en Raamattua tuolloin ollut niin paljon lukenut, että sieltä tulevan tiedon varassa tuon ratkaisuni olisin silloin tehnyt, että kyllä me monessa asiassa olemme omien tuntojemme varassa, että mitä päätöksiä elämässämme teemmekin, että jos ei Raamatusta tulevaa tietoa ole oikein tiedossa, että minunkin kohdallani vain on ollut tämä tunto, että koin sen asian silloin hyvin epämiellyttäväksi, että se jäikin sitten ainoaksi kerraksi, kun pahat henget tuolla tavoin yrittivät minuakin saada otteisiinsa, että nyt näin jälkeenpäin osaan nämä asiat nähdä eritavalla kuin silloin, että kun on tullut tätä Raamatusta peräisin olevaa oppia, niin tietää mikä on oikeata toimintaa ja mikä väärää.
        Eli, meitä adventisteja on kahdenlaisia, ja itse kuulun tähän ryhmään, joka ei muuta kirjaa lue kuin vain Raamattua, että nämä muut kirjat ovat suuri riski joutua väärille teille, että näin hyvin useasti on asiat täällä ihmisten maailmassa, että kirjojen avulla ujutetaan tietoa ihmisten mieliin, ja niillä usein pyritään ohjaamaan jotakin asiaa vastaan tai ihmisryhmää vastaan, että kaikki tieto ei ole edes tottakaan.

        Kyllä jokainen adventisti jäsenyydellään julkisesti sitoutuu Ellen Whiteen Adventtikirkon virallisten opinkohtien mukaisesti:

        "17. Profetian lahja
        Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja. Tämä lahja kuuluu jään-nösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta." http://www.adventtikirkko.fi/opetus/srk.html

        Joten ihan turha on selitellä mitään. Adventtikirkon jäsen joko sitoutuu sydämestään Ellen Whiteen tai sitten tajuaa Ellenin olevan jumalaton väärä profeetta ja pysyy Ellenkirkkoon eli Adventtikirkkoon sitoutuneena kapinoidakseen Jumalaa vastaan.


      • stone83
        uskova_1 kirjoitti:

        Kyllä jokainen adventisti jäsenyydellään julkisesti sitoutuu Ellen Whiteen Adventtikirkon virallisten opinkohtien mukaisesti:

        "17. Profetian lahja
        Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja. Tämä lahja kuuluu jään-nösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta." http://www.adventtikirkko.fi/opetus/srk.html

        Joten ihan turha on selitellä mitään. Adventtikirkon jäsen joko sitoutuu sydämestään Ellen Whiteen tai sitten tajuaa Ellenin olevan jumalaton väärä profeetta ja pysyy Ellenkirkkoon eli Adventtikirkkoon sitoutuneena kapinoidakseen Jumalaa vastaan.

        tässä olen samaa mieltä.Sanotaan ettei uskota Elleniin mutta silti kuulutaan seurakuntaan jonka opetukset sille perustuvat.
        Ja vaikka ei perustuisivat,niin koko toiminta on silti perustettu näiden varaan,vaikka nykypäivänä ei enää kukaan Elleniä seuraisikaan.
        En käsitä että mikä siinä on niin vaikeaa,ettei voi kokoontua uskovien ihmisten kanssa,vaikka omaan kotiinsa ja lukea vain raamattua,miksi pitää kuulua johonkin seurakuntaan?
        Onko se joku pakollinen tarve?Minä pärjään hyvin ilman mitään seurakuntaa,seuraan vain kristusta ja raamattua.


      • paljastaneet !
        uskova_1 kirjoitti:

        Kyllä jokainen adventisti jäsenyydellään julkisesti sitoutuu Ellen Whiteen Adventtikirkon virallisten opinkohtien mukaisesti:

        "17. Profetian lahja
        Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja. Tämä lahja kuuluu jään-nösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta." http://www.adventtikirkko.fi/opetus/srk.html

        Joten ihan turha on selitellä mitään. Adventtikirkon jäsen joko sitoutuu sydämestään Ellen Whiteen tai sitten tajuaa Ellenin olevan jumalaton väärä profeetta ja pysyy Ellenkirkkoon eli Adventtikirkkoon sitoutuneena kapinoidakseen Jumalaa vastaan.

        No, minä adventistina olen kyllä huomannut, että teidän kanssanne en lähde porisemaan, kun teillä on ymmärrys sokeutunut, että kun olen teidän juttujanne lukenut, niin samaa jaksatte ilmeisesti jauhaa ties kuinka kauan, että en mitenkään pysty teidänlaisianne mieltämään Raamatun Jumalan lapsiksi, että sen verran juttunne ovat paljastaneet pahasta lähtöisin olevaksi.


      • stone83
        paljastaneet ! kirjoitti:

        No, minä adventistina olen kyllä huomannut, että teidän kanssanne en lähde porisemaan, kun teillä on ymmärrys sokeutunut, että kun olen teidän juttujanne lukenut, niin samaa jaksatte ilmeisesti jauhaa ties kuinka kauan, että en mitenkään pysty teidänlaisianne mieltämään Raamatun Jumalan lapsiksi, että sen verran juttunne ovat paljastaneet pahasta lähtöisin olevaksi.

        sinulla on vapaus uskoa ihan mihin haluat ja voit sanoa meidän tekstien olevan pahasta lähtöisin,itse kannat omat syntisi.Joten usko ihan vapaasti ihan miten itse haluat.
        Mutta tässä nähdään taas tämä,että kun et osaa enää pitää puoliasi kun raamattu sanoo muuta,niin rupeat syyttelemään ja sanomaan meidän tekstejä pahoiksi,vaikka ne on raamatun tekstejä.Eli toisin sanoen et usko raamatun teksteihin,Jumalan sanaan ja pidät sitä vielä pahana.
        Mietippä tarkasti.
        Siunausta.


      • 059469605
        234234234 kirjoitti:

        puppua. EGW ei kuunnellut kuolleita.

        Yhden ainoan kerran hän näki UNESSA kuolleen miehensä ja keskustelu UNESSA hänen kanssaan ja se siitä. Mitään kuolleisiin yhteydenottoja ei EGW:n kohdalla ole olemassakaan. Se väite on puhdas valhe.

        olette valehtelijoita, EGW oli aikansa meedio ja kaupallinen kirjoittelija niin kuin Wilkerson ja muut satusedät ja tädit.


      • 07967437343
        Tiedättekö sitä ? kirjoitti:

        No, tähän kyllä heitän kommenttia, että meitä adventisteja on kahdenlaisia, että osa uskoo Whiteä, mutta on myös meitä jotka emme perusta uskoamme tämän naisen kirjoituksiin, että eikö tällä palstalla ole tämmöistä tietoa lainkaan tullut esille, kun siitä jaksatte vain jauhaa, että me kaikki muka olisimme tämän Whiten kirjoituksia uskovia, että minulle kyllä on adventistina selvää tämä tämmöinen kahtiajakautuminen, mutta teille ulkopuolisille ei näytä olevan yhtään selvää.

        Minä itse olen adventisti sen takia, kun Raamattua ryhdyin aikoinaan lukemaan, niin en mitenkään käsittänyt, että sunnuntaita pitäisi viettää lepopäivänä, kun Raamatun alkulehdillä on kirjoitettu aivan muusta päivästä, että vain lauantai on Jumalan itsensä pyhittämä lepopäivä, ja sen mukaan olisi meidän kaikkien Raamattuun uskovaisten pitää myös pyhänä lepopäivänä vain lauantaita.
        Tämä asian takia valitsin erota luterilaisesta, ja liityin seitsemännen päivän adventisteihin.
        Sitten on myös ehtoollisen yhteydessä jalkojenpesu, että Jeesuskin teki niin opetuslapsilleen.
        En mistään muusta seurakunnasta ole tämmöisiä löytänyt, että aikuiskastekkin on Jeesuksen esikuvan mukaista, kun Hän sen otti itsekkin vasta aikuisena, että näin toimiessamme me haluamme noudattaa esikuvamme mukaista toimintaa, ja emme ylennä itseämme, että olisimme tottelemattomat Jeesuksen oman toiminnan esimerkille.
        Jos me alennumme toistemme jalkoja pesemään, niin mikä on sen alentavampaa toimintaa seurakunnassa ?
        No, Jeesus osoitti omalla toiminnallaan, että näin on meidän kaikkien hyvä toimia, että se osoittaa meille konkreettisesti sen, että meidän tulee olla kaikessa alamaiset Jumalan tahdolle.

        No, tästä Whitestä vielä, että onhan voinut olla näin, että hän joutui eroon oikeasta uskosta, että kuolleiden kuunteleminen on Raamatun mukaan väärin, että itsellenikin on tullut hyökkäystä kuolleiden taholta, mutta jo silloin koin ne asiat epämiellyttäväksi, että vaikka en Raamattua tuolloin ollut niin paljon lukenut, että sieltä tulevan tiedon varassa tuon ratkaisuni olisin silloin tehnyt, että kyllä me monessa asiassa olemme omien tuntojemme varassa, että mitä päätöksiä elämässämme teemmekin, että jos ei Raamatusta tulevaa tietoa ole oikein tiedossa, että minunkin kohdallani vain on ollut tämä tunto, että koin sen asian silloin hyvin epämiellyttäväksi, että se jäikin sitten ainoaksi kerraksi, kun pahat henget tuolla tavoin yrittivät minuakin saada otteisiinsa, että nyt näin jälkeenpäin osaan nämä asiat nähdä eritavalla kuin silloin, että kun on tullut tätä Raamatusta peräisin olevaa oppia, niin tietää mikä on oikeata toimintaa ja mikä väärää.
        Eli, meitä adventisteja on kahdenlaisia, ja itse kuulun tähän ryhmään, joka ei muuta kirjaa lue kuin vain Raamattua, että nämä muut kirjat ovat suuri riski joutua väärille teille, että näin hyvin useasti on asiat täällä ihmisten maailmassa, että kirjojen avulla ujutetaan tietoa ihmisten mieliin, ja niillä usein pyritään ohjaamaan jotakin asiaa vastaan tai ihmisryhmää vastaan, että kaikki tieto ei ole edes tottakaan.

        vielä mukaan ja mormoonit sekä kaikki muutkin hihhulit, niin saatte kolehtirahaa enemmän.


      • 650656799
        paljastaneet ! kirjoitti:

        No, minä adventistina olen kyllä huomannut, että teidän kanssanne en lähde porisemaan, kun teillä on ymmärrys sokeutunut, että kun olen teidän juttujanne lukenut, niin samaa jaksatte ilmeisesti jauhaa ties kuinka kauan, että en mitenkään pysty teidänlaisianne mieltämään Raamatun Jumalan lapsiksi, että sen verran juttunne ovat paljastaneet pahasta lähtöisin olevaksi.

        totuudessa on perkeleen lapsi, kuten EGW:n opetuslapset.


      • eepu*

      • stone83
        eepu* kirjoitti:

        "Muutaman päivän ajan olin anellut Herraa ilmaisemaan tahtonsa velvollisuuteni suhteen."

        Ja Ellen sai unen kautta Jumalalta ohjeen toimia viisaimmin - alkaa enemmän kirjoittamaan, kuin matkustelemaan!

        Lukekaamme hänen kirjojaan, niissä on meille tärkeää asiaa!

        Jumalahan toimiikin omien sanojen vastaisesti,että laittaa kuolleen puhumaan,sitäkö yrität meille sanoa?
        Että nyt pitäisi vielä kumota Jumalan sanomisia ja olla uskomatta mitä raamatussa kerrotaan.
        Kehen todella uskot?Jumalaan?raamattuun?Elleniin?kirkkoon?sinun seurakuntaan?itseesi?
        Kuka on herrasi?


      • eepu*
        stone83 kirjoitti:

        Jumalahan toimiikin omien sanojen vastaisesti,että laittaa kuolleen puhumaan,sitäkö yrität meille sanoa?
        Että nyt pitäisi vielä kumota Jumalan sanomisia ja olla uskomatta mitä raamatussa kerrotaan.
        Kehen todella uskot?Jumalaan?raamattuun?Elleniin?kirkkoon?sinun seurakuntaan?itseesi?
        Kuka on herrasi?

        Sekoilet asioissa, Ellen näki unen, ei puhunut henkiolennon kanssa, koska siinä olisi pitänyt olla hereillä ja kommunikoida suoraan!


      • stone83
        eepu* kirjoitti:

        Sekoilet asioissa, Ellen näki unen, ei puhunut henkiolennon kanssa, koska siinä olisi pitänyt olla hereillä ja kommunikoida suoraan!

        sekoilee.ei sillä ole väliä tuleeko unessa vai ei.Hän itse pyysi ja vielä herättyään totteli.Näytä minulle kohta raamatusta joka hyväksyy kuolleiden neuvot unessa tai hereillä.

        Toki Ellen White kirjoitti joitakin raamatullisiakin kirjoituksia ja niin ovat tehneet monet muutkin väärät profeetat. Mutta en tiedä kenenkään aidon profeetan keskustelleen kuolleiden kanssa.

        Katso Jeesukseen ja etsi hänen sanastaan totuutta ja ohjeita velvollisuuksiisi, kuten kristityt ovat tehneet viimeisen 2000 vuoden aikana äläkä vääriin profeettoihin, jotka saavat ohjeensa kuolleilta.

        Ei ole epäilystäkään siitä, etteikö Ellen olisi harjoittanut sekä henkien manaamista että unista ennustamista uskoessaan saaneensa viestin kuolleelta aviomieheltään, jumalallisena ilmoituksena Jumalalta. Jumala kieltää tällaisen.

        5Moos.18:10-11 10. Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai ennusmerkkien selittäjää, noitaa,11. loitsujen lukijaa, henkienmanaajaa, tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta.


      • vastaisesti ?
        stone83 kirjoitti:

        sinulla on vapaus uskoa ihan mihin haluat ja voit sanoa meidän tekstien olevan pahasta lähtöisin,itse kannat omat syntisi.Joten usko ihan vapaasti ihan miten itse haluat.
        Mutta tässä nähdään taas tämä,että kun et osaa enää pitää puoliasi kun raamattu sanoo muuta,niin rupeat syyttelemään ja sanomaan meidän tekstejä pahoiksi,vaikka ne on raamatun tekstejä.Eli toisin sanoen et usko raamatun teksteihin,Jumalan sanaan ja pidät sitä vielä pahana.
        Mietippä tarkasti.
        Siunausta.

        Missä kohtaa Raamatussa sunnuntai olisi muutettu lepopäiväksi ?, ja missä kohtaa Raamatussa jalkojen pesua ehtoollisen yhteydessä ei Jeesus olisi suorittanut ?, että jos te hieman tarkemmin lukisitte Raamattua, niin te varmaan hoksaisitte, että nämä kaikki kohdat mitä me adventistit pidämme tärkeänä, niin ovat vain pelkästään Raamatun kirjoitusten mukaisia, että meidän oppimme on vain ja pelkästään Raamatun mukaista, ja kun se on Raamatun mukaista, niin silloin se on myös Raamatun Jumalan tahdon mukaista, että me emme missään kohdin vietä väärää päivää lepopäivänä, että siihen syyllistyy ne, jotka viettävät lepopäivää omien perinnäissääntöjen tai omien mieltymyksien mukaan, että menkää ja syyttäkää heitä, kun elävät omien aivoitustensa mukaan, että eivät halua elää Raamatun Jumalan tahdon mukaisesti, että eikö Jeesuskin ristiinnaulittu, kun Hänen kuninkuutensa ei ollut tämän maailman ihmisten aivoitusten mukaista, että siinäpä teille aivoittelua kerrakseen !


      • eepu*
        stone83 kirjoitti:

        sekoilee.ei sillä ole väliä tuleeko unessa vai ei.Hän itse pyysi ja vielä herättyään totteli.Näytä minulle kohta raamatusta joka hyväksyy kuolleiden neuvot unessa tai hereillä.

        Toki Ellen White kirjoitti joitakin raamatullisiakin kirjoituksia ja niin ovat tehneet monet muutkin väärät profeetat. Mutta en tiedä kenenkään aidon profeetan keskustelleen kuolleiden kanssa.

        Katso Jeesukseen ja etsi hänen sanastaan totuutta ja ohjeita velvollisuuksiisi, kuten kristityt ovat tehneet viimeisen 2000 vuoden aikana äläkä vääriin profeettoihin, jotka saavat ohjeensa kuolleilta.

        Ei ole epäilystäkään siitä, etteikö Ellen olisi harjoittanut sekä henkien manaamista että unista ennustamista uskoessaan saaneensa viestin kuolleelta aviomieheltään, jumalallisena ilmoituksena Jumalalta. Jumala kieltää tällaisen.

        5Moos.18:10-11 10. Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai ennusmerkkien selittäjää, noitaa,11. loitsujen lukijaa, henkienmanaajaa, tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta.

        "'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat." Apostolien teot: 2:17


      • alex-kasi

        Eiköhän tällä palstalla ole monta kirjoittajaa joilla on ollut kaikenlaisia näkyjä - paras esimerkki on uskova_1 joka on tavannut saatanan - jos nyt oli saatana? Rikikatkulle kuulemma haisi - uskova_1n itsensä kertomaa.


      • Sitä vaan
        alex-kasi kirjoitti:

        Eiköhän tällä palstalla ole monta kirjoittajaa joilla on ollut kaikenlaisia näkyjä - paras esimerkki on uskova_1 joka on tavannut saatanan - jos nyt oli saatana? Rikikatkulle kuulemma haisi - uskova_1n itsensä kertomaa.

        Siinähän se taas nähdään..."uskova1"tekee juuri niin kuin
        saatana toivoo;" kenen joukossa seisot, sen lippua kannat"


      • stone83
        alex-kasi kirjoitti:

        Eiköhän tällä palstalla ole monta kirjoittajaa joilla on ollut kaikenlaisia näkyjä - paras esimerkki on uskova_1 joka on tavannut saatanan - jos nyt oli saatana? Rikikatkulle kuulemma haisi - uskova_1n itsensä kertomaa.

        Niinkuin aikasemmin totesin,uskon että Ellenin sairaudesta johtuvia näkyjä käytettiin hyväksi,joku tajusi että rahaa sillä pystytään vielä tekemään.Uskon että hän on viaton,jonka nimi on tahrattu.
        Joissakin sairauksissa nähdään näkyjä tai harhoja ja jos ihminen on vahvasti uskossa,niin silloin nämä luultavasti siihen uskoon liittyvät.Luulen että Ellenin kohdalla on sattunut juuri näin.


      • kolme enkeliä
        alex-kasi kirjoitti:

        Eiköhän tällä palstalla ole monta kirjoittajaa joilla on ollut kaikenlaisia näkyjä - paras esimerkki on uskova_1 joka on tavannut saatanan - jos nyt oli saatana? Rikikatkulle kuulemma haisi - uskova_1n itsensä kertomaa.

        Joh.Ilm. 14:
        9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,

        10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan,
        ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti,
        eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä,
        jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

        Eikä tässä tosiaankaan mitenkään vihjata viikonloppuun eli la-su "suureen taisteluun".
        Vaan pedon merkissä on kyse sirusta, joka on kaupankäynnin välinen, ruokaostostenkin.
        Joka ei suostu kieltämään Jeesusta, se kuoleepi nälkään mitä ilmeisemmin. Marttyyri hänestä tulee,
        sitten pedon ajassa. Nyt on vielä Kristuksen aikakausi ja Pyhä Henki on läsnä estämässä pahan valtaa.


      • alex-kasi kirjoitti:

        Eiköhän tällä palstalla ole monta kirjoittajaa joilla on ollut kaikenlaisia näkyjä - paras esimerkki on uskova_1 joka on tavannut saatanan - jos nyt oli saatana? Rikikatkulle kuulemma haisi - uskova_1n itsensä kertomaa.

        Aivan siinä olet oikeassa, että minä ei-uskovana ja Ellen White koko ikänsä ei-uskovana nähtiin samanmoisia demoninäkyjä.

        Saatana ilmestyi minulle, kun ennustajaeukko noitui sen siihen. Tuo tapahtui siis ennen kuin tulin uskoon.

        Ellen White taas otti näkyjä ja unia vastaan saatanan demonihengiltä kaiket ajat ja vielä valehteli niitten tulevan Jumalalta. Ellen White ei ollut uskova ihminen. Ei-uskovana minä olin sentään rehellisempi kuin Ellen, koska en ikinä alkanut selittää, että tuo olisi ollut jokin Jumalan enkeli tai edes Jumalan lähettämä. Heti kerroin kaikille, että se oli saatana.

        Mutta kun sinä noin hartaasti palvot tuota ei-uskovaa demoninäkyelleniä, niin mikset liity hänen seuraajiensa kirkkoon! Valehdella ja panetellakin osaat yhtä hyvin kuin Ellen.


      • uteljas
        uskova_1 kirjoitti:

        Aivan siinä olet oikeassa, että minä ei-uskovana ja Ellen White koko ikänsä ei-uskovana nähtiin samanmoisia demoninäkyjä.

        Saatana ilmestyi minulle, kun ennustajaeukko noitui sen siihen. Tuo tapahtui siis ennen kuin tulin uskoon.

        Ellen White taas otti näkyjä ja unia vastaan saatanan demonihengiltä kaiket ajat ja vielä valehteli niitten tulevan Jumalalta. Ellen White ei ollut uskova ihminen. Ei-uskovana minä olin sentään rehellisempi kuin Ellen, koska en ikinä alkanut selittää, että tuo olisi ollut jokin Jumalan enkeli tai edes Jumalan lähettämä. Heti kerroin kaikille, että se oli saatana.

        Mutta kun sinä noin hartaasti palvot tuota ei-uskovaa demoninäkyelleniä, niin mikset liity hänen seuraajiensa kirkkoon! Valehdella ja panetellakin osaat yhtä hyvin kuin Ellen.

        Tuota minäkin olen hämmästellyt että miksei kelpaa adventtiseura alexille.

        "Aivan siinä olet oikeassa, että minä ei-uskovana ja Ellen White
        koko ikänsä ei-uskovana nähtiin samanmoisia demoninäkyjä.
        Saatana ilmestyi minulle, kun ennustajaeukko noitui sen siihen.
        Tuo tapahtui siis ennen kuin tulin uskoon.

        Mutta kun sinä noin hartaasti palvot tuota ei-uskovaa demoninäkyelleniä,
        niin mikset liity hänen seuraajiensa kirkkoon!
        Valehdella ja panetellakin osaat yhtä hyvin kuin Ellen."


      • stone83
        uskova_1 kirjoitti:

        Aivan siinä olet oikeassa, että minä ei-uskovana ja Ellen White koko ikänsä ei-uskovana nähtiin samanmoisia demoninäkyjä.

        Saatana ilmestyi minulle, kun ennustajaeukko noitui sen siihen. Tuo tapahtui siis ennen kuin tulin uskoon.

        Ellen White taas otti näkyjä ja unia vastaan saatanan demonihengiltä kaiket ajat ja vielä valehteli niitten tulevan Jumalalta. Ellen White ei ollut uskova ihminen. Ei-uskovana minä olin sentään rehellisempi kuin Ellen, koska en ikinä alkanut selittää, että tuo olisi ollut jokin Jumalan enkeli tai edes Jumalan lähettämä. Heti kerroin kaikille, että se oli saatana.

        Mutta kun sinä noin hartaasti palvot tuota ei-uskovaa demoninäkyelleniä, niin mikset liity hänen seuraajiensa kirkkoon! Valehdella ja panetellakin osaat yhtä hyvin kuin Ellen.

        on pakko sanoa,että omat lääkärit aikoinaan totesi Ellenin olevan sairas ja nykypäivänä kyseisen sairauden tiedetään aiheuttavan näkyjä/hallusinaatioita.Joten en nyt välttämättä lähtisi noin rajuksi että haukkuisin häntä saatanan välikädeksi.Hän oli syytön,jos on pakko hakea syyllistä,niin sitten niistä jotka häneen uskovat tai jotka häntä hyväksi käyttivät,mutta tuntuu pahalta kun haukut sairasta ihmistä saatanaksi..


      • pipo5132
        kolme enkeliä kirjoitti:

        Joh.Ilm. 14:
        9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,

        10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan,
        ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti,
        eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä,
        jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

        Eikä tässä tosiaankaan mitenkään vihjata viikonloppuun eli la-su "suureen taisteluun".
        Vaan pedon merkissä on kyse sirusta, joka on kaupankäynnin välinen, ruokaostostenkin.
        Joka ei suostu kieltämään Jeesusta, se kuoleepi nälkään mitä ilmeisemmin. Marttyyri hänestä tulee,
        sitten pedon ajassa. Nyt on vielä Kristuksen aikakausi ja Pyhä Henki on läsnä estämässä pahan valtaa.

        Nämä adventistit jotka täällä kirjoittelevat ovat henkisesti sairaita, ja adventismi lisää heidän sairauttaan. He eivät tajua vaikka heitä kuinka varottaisi. He ovat saaneet Ellenismistä voimsakkaan pohjan sairaudelleen, ja se tuntuu olevan hyvin vaikea parantaa. Siihen ei tunnu enään tehoavan Jeesuksen Kristuksen rakkauden evankeliumikaa, el terve Kristinoppikaan, joten jätetään heidät juutalaisen ankaran jahven tuomion ja Ellen "profeetan haltuun".


      • stone83
        eepu* kirjoitti:

        "'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat." Apostolien teot: 2:17

        sä voisit jatkaa sitä lukemista.
        "Keskuudessanne ei saa olla ketään, ...
        joka kysyy neuvoa kuolleilta." 5Moos.18:10,11


      • stone83
        pipo5132 kirjoitti:

        Nämä adventistit jotka täällä kirjoittelevat ovat henkisesti sairaita, ja adventismi lisää heidän sairauttaan. He eivät tajua vaikka heitä kuinka varottaisi. He ovat saaneet Ellenismistä voimsakkaan pohjan sairaudelleen, ja se tuntuu olevan hyvin vaikea parantaa. Siihen ei tunnu enään tehoavan Jeesuksen Kristuksen rakkauden evankeliumikaa, el terve Kristinoppikaan, joten jätetään heidät juutalaisen ankaran jahven tuomion ja Ellen "profeetan haltuun".

        kuitenkaan ehkä kaikkia laittaisi tuohon joukkoon,uskon että siellä on ihmisiä ketä ei kiinnosta yhtään Ellenin sanomiset ja he seuraavat vain raamatun ja Jumalan sanomaa..
        Enemmänkin mietin että miksi kuulua tällaiseen seurakuntaan missä yleisesti häntä profeettana pidetään..
        Mutta olen samaa mieltä moni on henkisesti todella rikki ja yleensä se huomataan vasta kun siitä pääsee pois..täysin verrattavissa masennukseen,masentunut ihminen ei tiedä olevansa sairas ennen kuin saa oikeat lääkkeet tai mitä ikinä saakaan ja rupeaa parantumaan..vasta silloin huomaa miten vääristyneet ajatukset ovat olleet..


    • Niin, Ellen White pisti alulle vankan spiritistisen oppikokoelman ottaessaan demoneilta näkyjä vastaan ja opettaessaan noita näkyoppeja seuraajilleen adventisteille.

    • On helppo ennustaa että jokaisen on kerran kuoltava ja sitten tulee tuomio.
      Mutta egw ei nähnyt edes sataa vuotta eteenpäin. Jumala salasi häneltä vaikutusvaltaisimman asian.
      Sen että Turkki ja USA sitoutuvat Israelin liittolaisiksi ja niin ei sitten voida Jumaaln merkkiä, Israelia,
      pyyhkiä pois maailmankartalta. (Israelin valtio syntyi v. 1948)

      Ellen oli liian likinäköinen ollakseen jonkinlainen Jumalan profeetta.

    • annu42

      Vastauksia kyllä löysin, mutta ei niissä yleensä otettu kantaa noihin ennustuksiin, vaan haukuttiin ennustajaa tai adventisteja. Taas tuotiin vastauksissa esiin Ellenin sairaus monella tavalla, miksi? Sehän on täällä jo käsitelty monelta taholta. Tosin anteeksi niile, jotka jotakin vastasivat, sillä kaikkea en toki lukenutkaan.

      Kysyn kuitenkin vielä:
      1. Onko totta väite, että spiritismi leviäisi?
      2. Ottaisiko uskonnollisen kuoren?
      3. Pidetäänkö sen vastustamista sopimattomana?
      4. Tekisikö se ihmeitä?
      5. Uskottelisiko se, että Kristuksen ihmeteot suoritettiin spiritismin voimalla?

      Väitän, että ennustus on tosi. Perustelen sen vain lyhyesti:

      13.1. siis eilen sain ilmaisjakelulehden kotiini. Sieltä löysin ilmoituksen. Sen koko on ruhtinaalliset 11 x 2 pmm, joten se kertoo, että raha liikkuu. Seurakuntamme laittaa joskus ilmoituksen, joka on kooltaan 50 x 2 pmm, ja sekin maksaa 88 euroa muutaman kerran toistettuna, kun saamme alennuksen. Ilmoittaminen on kallista puuhaa. Tuon ilmoituksen hinta lähentelee 200 euroa, vaikka varovastikin lakisin. Se kertoo, että rahaa on...

      Saatan muuten varoittaa ihmisiä tuosta vaarasta, ja katson siten, ottaako lehti minun yleisökirjoitukseni vastaan, vai syökö se ilmoittajan kädestä.

      Tuossa ilmoituksessa parapsykologinen seura ilmoittaa seuraavia asioita:

      * Astrologi luennoi ja ottaa vastaan yksityisesti
      * Paranormaaleista kokemuksista keskustelua ja huom! harjoituksia
      * Meediotilaisuus, jossa yksityistilaisuuksia
      * Sofisti kertoo, mikä ja kuka hän on?
      * Ennustuksia "matkalla vuoteen 2012"
      * Toinen meediotilaisuus, eri henkilö, samoin yksityistilaisuuksia
      * ja lopuksi vielä yksi ilta "arkkitehdin" luentoja kuuunnelle, ymmärrän, että oman itseni arkkitehdiksi opiskelua

      Leikkaa talteen, lukee alla. Oviraha on mutta jäsenille halvempi, meediot sentään ottavat jo melkein kympin. Näissä meediotilaisuuksissa ovet suljetaan. (salaseura) Kirkon ovia emme laita kiinni, kun siellä on tilaisuuksia.

      Olen niin vanha, että tiedän tämän laatuisten tilaisuuksien tulleen esiin vasta viime vuosina. Ainakaan niistä ei ole julkisesti näin suuresti ilmoitettu. Näkyy seura perustetun 1979, joten hiljaisesti se alkaa kasvaa yhä suurempiin mittoihin ilmoituksesta päätellen. Ennustus toteutuu ainakin minun silmieni edessä, ja uskon, että aina riittää niitä, jotka menevät tähän paulaan, sillä vastustajamme itse paholainen tekee ihmeitä, jotka varmasti sitovat ihmisen pauloihinsa. Minä asun pienellä paikkakunnalla, joten mitä onkaan isommilla, kuten siellä kaukana etelässä...

      Kannattaa lukea kirja, josta täällä on kerrottu, että saa hieman vastamyrkkyä noille ilmiöille, joita olemme lähestymässä.

      • Bushmanni

        Tuo parapsykologinen seura on pelkkää humpuukia herkkäuskoisille hölmöille.

        Astrologia on humpuukia herkkäuskoisille hölmöille.

        Adventismi ja mormonismi ja jehovan todistajat ovat aivan vastaavaa humpuukia herkkäuskoisille hölmöille.

        >>> Astrologi luennoi ja ottaa vastaan yksityisesti >>>

        Ei se ole hölmö, joka tarjoaa humpuukia, vaan se joka siitä maksaa... Tyhjän saa ilmaiseksikin.

        >>> * Paranormaaleista kokemuksista keskustelua ja huom! harjoituksia >>>

        Kaikille ihmisten paranormaaleille kokemuksille löytyy normaali selitys. Paranormaali seura on heitä varten, jotka eivät usko normaalia selitystä, vaan haluavat palavasti uskoa kokeneensa jotain paranormaalia.

        Nuo harjoitukset ovat yhtä tyhjän kanssa. Mutta jälleen kerran...jotkut tienaavat rahaa hyväuskoisilla hölmöillä, jotka uskovat moiseen paranormaaliin, mitä se sitten onkaan.

        >>> Meediotilaisuus, jossa yksityistilaisuuksia >>>

        Meediot ovat humpuukia. Se vaatii vain hyvää ihmistuntemusta ja johdattelevia kysymyksiä, jolloin kuka tahansa meistä osaisi olla "meedio". Mutta nekin meediot haluavat rahaa jostain syystä?

        >>> * Sofisti kertoo, mikä ja kuka hän on? >>

        Ja saa siitä satuilusta yleensä rahaa.

        >>> * Ennustuksia "matkalla vuoteen 2012" >>>

        Jotka ennustukset eivät koskaan pidä paikkaansa, tai ovat niin ympäripyöreitä, että pitävät varmasti. Nyt Bushmanni ennustaa, että tänä vuonna maa järisee jossain. Lentokoneonnettomuus on jossain, ihmisiä kuolee liikenteessä etc etc etc.

        >>> Näissä meediotilaisuuksissa ovet suljetaan. >>

        Onpas jännää. Mutta aikuiset tykkäävät jännästä, kuten lapsetkin.

        >>> saa hieman vastamyrkkyä noille ilmiöille >>

        Terve maalaisjärki on parasta vastamyrkkyä tuolle humpuukille, mitä ilmeisesti pidät totena.


      • Tervettä järkeä on
        Bushmanni kirjoitti:

        Tuo parapsykologinen seura on pelkkää humpuukia herkkäuskoisille hölmöille.

        Astrologia on humpuukia herkkäuskoisille hölmöille.

        Adventismi ja mormonismi ja jehovan todistajat ovat aivan vastaavaa humpuukia herkkäuskoisille hölmöille.

        >>> Astrologi luennoi ja ottaa vastaan yksityisesti >>>

        Ei se ole hölmö, joka tarjoaa humpuukia, vaan se joka siitä maksaa... Tyhjän saa ilmaiseksikin.

        >>> * Paranormaaleista kokemuksista keskustelua ja huom! harjoituksia >>>

        Kaikille ihmisten paranormaaleille kokemuksille löytyy normaali selitys. Paranormaali seura on heitä varten, jotka eivät usko normaalia selitystä, vaan haluavat palavasti uskoa kokeneensa jotain paranormaalia.

        Nuo harjoitukset ovat yhtä tyhjän kanssa. Mutta jälleen kerran...jotkut tienaavat rahaa hyväuskoisilla hölmöillä, jotka uskovat moiseen paranormaaliin, mitä se sitten onkaan.

        >>> Meediotilaisuus, jossa yksityistilaisuuksia >>>

        Meediot ovat humpuukia. Se vaatii vain hyvää ihmistuntemusta ja johdattelevia kysymyksiä, jolloin kuka tahansa meistä osaisi olla "meedio". Mutta nekin meediot haluavat rahaa jostain syystä?

        >>> * Sofisti kertoo, mikä ja kuka hän on? >>

        Ja saa siitä satuilusta yleensä rahaa.

        >>> * Ennustuksia "matkalla vuoteen 2012" >>>

        Jotka ennustukset eivät koskaan pidä paikkaansa, tai ovat niin ympäripyöreitä, että pitävät varmasti. Nyt Bushmanni ennustaa, että tänä vuonna maa järisee jossain. Lentokoneonnettomuus on jossain, ihmisiä kuolee liikenteessä etc etc etc.

        >>> Näissä meediotilaisuuksissa ovet suljetaan. >>

        Onpas jännää. Mutta aikuiset tykkäävät jännästä, kuten lapsetkin.

        >>> saa hieman vastamyrkkyä noille ilmiöille >>

        Terve maalaisjärki on parasta vastamyrkkyä tuolle humpuukille, mitä ilmeisesti pidät totena.

        Niitä petetään, joita voidaan pettää.


    • ss

      Haluat selvästi osoittaa Ellenin olleen Jumalan profeetta, kun profetoi pahoista hengistä, Niinkö?

      Kaikkien profeettojen pää - sanoma raamatussa on ristiinnaulittu Kristus. Jumalan profeetat siis koroittavat profetiassaan Jeesusta.

      Ellenin "pääprofetiat" sensijaan kertovat paholaisen maaperästä, kuten juuri sinun mainitsemasi hämäys, sunnuntailait, sekä katolisten ja protestanttien yhteenliittymä.. Ellenin "pääalue" liikkuu siis paholaisen aikaansaanoksissa. Kuten olen aijemminkin todennut Ellenin olleen paholaiskeskeinen pääjutuissaan , kuten pääteoksessaan suuri taistelu ja pääprofetioissaan.


      Tuo on pelkkää humpuukia ja ihmisen katseen siirtämistä Jeesuksesta paholaiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      143
      2202
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1304
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1157
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1047
    5. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      990
    6. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      95
      982
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      77
      967
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      47
      892
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      860
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      753
    Aihe