Kristillinen hyve.

Foulheart

Mitkä ovat teidän mielestänne hyveitä ihmisessä? Yleiskristillisiä hyveitähän ovat mm. anteliaisuus, usko, toivo, rakkaus jne. Ja sitten on näitä hyveitä kuten sukupuolisuhteesta pidättäytyminen ennen avioliittoa, joka ei mielestäno ole kovin hyve. Mitkäs ovat teidän mielestänne tärkeimmät hyveet ja mitäs hyveitä koet itse omaavasi?

P.S Jos olet uskovainen älä liitä hyveisiisi rehellisyyttä.

10

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanoo Platon.

      Minä sanoisin oikeudenmukaisuus, tasavertaisuus ja vapaus.

    • mrs Missukka

      Hyveitä ihmisissä:
      - tärkeimmät pistis, elpis ja agapē
      - toiseksi tärkeimmät oikeamielisyys, viisaus, rohkeus ja kohtuullisuus

      Omat hyveeni pidän omana tietonani.

    • En taida jaksaa miettiä mitään tyhjentävää listaa, mutta laitetaan nyt nopeasti jotakin.

      Tärkeintä on muiden huomioon ottaminen itseään unohtamatta. Ehkä sanalla sanoen se voisi tarkoittaa ihmisyyttä.

      Siitä sitten kumpuavat ne muutkin hyveet mm. se rehellisyys (olen uskonnoton!).

    • >>>>Mitkä ovat teidän mielestänne hyveitä ihmisessä? Yleiskristillisiä hyveitähän ovat mm. anteliaisuus, usko, toivo, rakkaus jne. Ja sitten on näitä hyveitä kuten sukupuolisuhteesta pidättäytyminen ennen avioliittoa, joka ei mielestäno ole kovin hyve. Mitkäs ovat teidän mielestänne tärkeimmät hyveet ja mitäs hyveitä koet itse omaavasi?>>>>

      - ystävällisyys, uskollisuus, laupeus, hyvyys, itsehillintä, rehellisyys, toinen toistemme kunnioitus, rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys.

      >>>P.S Jos olet uskovainen älä liitä hyveisiisi rehellisyyttä.

      • Saastasydän

        Nyt tuli tämä odottamani lista.

        "- ystävällisyys, uskollisuus, laupeus, hyvyys, itsehillintä, rehellisyys, toinen toistemme kunnioitus, rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys."

        Jos vaikka kerrot millä tavalla nämä hyveet näkyvät joka päiväisessä elämässä ja toimitko usein näitä hyveitäsi vastaan?


      • Saastasydän kirjoitti:

        Nyt tuli tämä odottamani lista.

        "- ystävällisyys, uskollisuus, laupeus, hyvyys, itsehillintä, rehellisyys, toinen toistemme kunnioitus, rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys."

        Jos vaikka kerrot millä tavalla nämä hyveet näkyvät joka päiväisessä elämässä ja toimitko usein näitä hyveitäsi vastaan?

        >>>Nyt tuli tämä odottamani lista.

        "- ystävällisyys, uskollisuus, laupeus, hyvyys, itsehillintä, rehellisyys, toinen toistemme kunnioitus, rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys."

        Jos vaikka kerrot millä tavalla nämä hyveet näkyvät joka päiväisessä elämässä ja toimitko usein näitä hyveitäsi vastaan?


    • SasoriTheOverlord

      "Yleiskristillisiä hyveitähän ovat mm. anteliaisuus, usko, toivo, rakkaus jne."

      Miten sulla eksyi usko tohon listaan?

      Tärkeimmät hyveet: Saman-arvoisuus, vapaus, oikeudenmukaisuus, rakkaus.

    • Kössönöm

      Jos krisselillä jotain hyveitä on, niin ne ovat ihimillisiä hyveitä, eivätkä johdu mitenkään uskonnosta.

      • kasvattaja!!!

        Voi hösseli sentään, ei tietenkään uskonnosta, koska uskonto on uskomusjärjestelmä, joka kuvaa sitä mihin ja miten uskomme.

        Ne hyveemme perustuvat juuri siihen aitoon uskoon, Jumalan tekoihin meissä ja siihen että voimme toimia omantuntomme mukaan. Siitä johtuu oikea elämänkunnioitus ja siis hyvät tekomme, joissa kaikissa tietysti emme ole täydellisiä, koska olemme inhimillisiä ihmisiä.


      • uskisgiirll
        kasvattaja!!! kirjoitti:

        Voi hösseli sentään, ei tietenkään uskonnosta, koska uskonto on uskomusjärjestelmä, joka kuvaa sitä mihin ja miten uskomme.

        Ne hyveemme perustuvat juuri siihen aitoon uskoon, Jumalan tekoihin meissä ja siihen että voimme toimia omantuntomme mukaan. Siitä johtuu oikea elämänkunnioitus ja siis hyvät tekomme, joissa kaikissa tietysti emme ole täydellisiä, koska olemme inhimillisiä ihmisiä.

        erittäin hyvin sanottu! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe