BMW E60 tuontihaaveiluja "taas"

Skoda-Keisari

Laitoin vielä kopion tällekin foorumille...

Tänä kesänä tai viim. loppuvuodesta pitäisi sitten otsikonmukainen auto käydä etelä-Saksasta hakemassa. Olen aina ollut vannoutunut 3l dieselin kannattaja, kaikki autot jotka olen mobilesta katsonut on tällä dieselkoneella. Pidän auton korimallista ja se on komea, jotenkin ajaton.

Nyt olen kuitenkin alkanut miettimään, tarvitseeko koneen olla välttämättä tuo superdiesel, ehkä pärjään vähemmällä, samalla jää rahaa muuhunkin, vai jääkö? Säästänkö väärässä paikassa? eihän tuohon autoon sovi muutakun se 3l diesel tai bensakutonen Olen jo pitkään seurannut mobilen hintatasoa, niin niitä ihan ekan sivun halpiksia-kuin kalliimpiakin ja yrittänyt määritellä sellaisen hintaluokan, josta luotettava auto löytyisi. Halvimmillaan 100tkm ajettu 530da irtoaa varmaan 12-13000, mutta ne olen karsinut pois koska niissä saattaa olla aina jotain hämärää, kun ovat selvästi muita halvempia. Olen määrittänyt kaikille kone-runkoyhdistelmille ns. keskiarvohinnat, eli hintaluokan josta tällä hetkellä sopiva voisi minulle löytyä ja koin muutamia yllätyksiä.

Esimerkkitapaus 1.

BMW 530 DA 2004 (vanhempi moottorivesio)
auto 18900
vero 8200
tuontikulut 1000
yhteensä 28100
kulutus 8,0l/100km
teho 218hp
kiihtyvyys 7,4sek/0-100
huiput 243
vääntö 500nm

Juttua:

http://www.tekniikanmaailma.fi/product?file=64884817.pdf

Esimerkkitapaus 2.

BMW 525 DA 2004 (vanhempi moottoriversio, 2,5l rivi-6)
auto 16500
vero 8200
tuonti 1000
yhteensä 25700
kulutus 8,0l/100km
teho 177hp
kiihtyvyys 8,9
huiput 222kmh
vääntö 400nm

Juttua:

http://www.tekniikanmaailma.fi/product?file=91318717.pdf

BMW 520 DA 2006
auto 17900
vero 5600
tuonti 1000
yhteensä 24500
kulutus 6,9l/100km
teho 163hp
kiihtyvyys 8,7
huiput 223km/h
vääntö 340

HS käsityksiä aiheesta:

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/BMW 520d /HL20060902SI1AL0216m

Haluan kaikista riskeistä huolimatta auton automaatilla, varmasti myös manuaalivaihteisto hyvä valinta: alhaisempi kulutus ja ja sitä kautta pienempi tuontivero.

530da on selvästi arvostettu moottorivaihtoehto, olen sen koeajanut ja hymy oli korvissa asti, jos puhutaan koneen ominaisuuksista.

525da hyödyksi jää lähinnä noin 3000e edullisemmat hinnat Saksassa noin 700-1000e alhaisempi verotusarvo verrattuna 530da, kulutus ekoaken mukaan on molemmilla samat 8,0l .

520da yllättää numeroiden perusteella, e60 kori jota liikuttaa 163hp joka on vieläpä otettuna 2l rivinelkusta liikuttaa autoa yllättäen kepeästi, tämähän on kuitenkin "e90 korin moottori" kulutus noin reilun litran alhisempi kun yllämainituissa. Saisi 2v uudemman samaan hintaan kuin 525da. Suoritusarvot paremmat!? 120kw vs.130kw!? Toisessa kuitenkin 2 sylinteriä enemmän, tuoko tämä sitten painoa enempi suhteessa tehoon?

Mikä sitten mahtaa olla 2l koneen luotettavuus verrattuna 3l superdieseliin? Läppien irtoamisriski koskee tietysti myös tätä konetta joten ne pitää varmaan poistaa? "Katu-uskottavuus"? Ajan paljon pitkää matkaa noin 30-40tkm vuodessa ja auto on minulle työkalu, jossa toisaalta haluan viihtyä. 2l konetta sanotaan hiljaiseksi, suorituskyky on minulle vähintäänkin riittävä. Uusi 2l konehan tuottaakin sitten jo 130kw ja kulutus saatu laskettua tasolle vähän yli 5l/100km.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että etsin yksilöä 520da tai 530da. Lukisin mielelläni muiden asiaa harkitsevien, tuontia tai kyseisen auton hankintaa harkitsevien ajatuksia aiheesta.

21

4705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samoilla ajatuksilla

      Hyvä ja asiallinen kirjoitus kerrankin täällä. Olen ajatellut hakea myös samanlaisen auton, kuitenkin verotus tekee suomestakin hankinnan melkein samoihin?

      Itsellä on tällä hetkellä 2,5D 700-sarjalainen ja kyllä potkua riittää silläkin ihan riittävästi, toki ruokahalu kasvaa ja ajattelin tuota 530D seuraavaksi.

      Hinnat paikanpäällä ovat varmaan toinen juttu kuin netissä?

      Mielenkiintoinen auto!

      jatketaan...

      • varsinkin_

        muutamia vuosia sitten että autoliikkeessä auton ikkunassa olevassa lapussa onkin korkeampi hinta kuin netissä.
        "Hinnat paikanpäällä ovat varmaan toinen juttu kuin netissä?"
        Minun havaintoni on että nyt kun saksassakin (lähes) kaikki lueskelevat internettiä, niin hintalappu liikkeessä ja netissä ovat samanlaisia. Tinkaamista kannattaa tietysti kokeilla, mutta ei ole syytä yllättyä vaikka hinta ei tippuisi YHTÄÄN!


      • yleensä
        varsinkin_ kirjoitti:

        muutamia vuosia sitten että autoliikkeessä auton ikkunassa olevassa lapussa onkin korkeampi hinta kuin netissä.
        "Hinnat paikanpäällä ovat varmaan toinen juttu kuin netissä?"
        Minun havaintoni on että nyt kun saksassakin (lähes) kaikki lueskelevat internettiä, niin hintalappu liikkeessä ja netissä ovat samanlaisia. Tinkaamista kannattaa tietysti kokeilla, mutta ei ole syytä yllättyä vaikka hinta ei tippuisi YHTÄÄN!

        Oltiin ostoksilla ja ostajia kun ei ollut meidän lisäksi ja hinnat putosivat todella reilusti nettihinnoista, varman riippuu paikasta ja liikkeestäkin toki.

        Meillä ei ainakin onnistui tinkaaminen loistavasti, se siitä saksalaisten tinkaamattomuudesta tuppisuille.


      • x pert
        yleensä kirjoitti:

        Oltiin ostoksilla ja ostajia kun ei ollut meidän lisäksi ja hinnat putosivat todella reilusti nettihinnoista, varman riippuu paikasta ja liikkeestäkin toki.

        Meillä ei ainakin onnistui tinkaaminen loistavasti, se siitä saksalaisten tinkaamattomuudesta tuppisuille.

        Mielestäni hintaeroa ei juurikaan ole, eli jos toinen yksilö on vähän edullisempi näkee sen heti päälle että miksi on edullisempi. Merkkiliikkeissä pellit on suoria ja autot naarmuttomia, eikä renkaatkaan ole eriparia. Jos sama on naapurikylässä tonnin edullisempi on siihen joku syy.

        Tinkiä kannattaa aina ja tonni pari voi tippua. Jos edessä on se merkkiliikkeen halvin jonka hintaa on juuri tiputettu on tilanne toinen. Eli seuraa haluamasi yksiölön hintahistoriaaa. Bmw:llä myös varustetaso voi vaikuttaa hintaan Saksassa paljon enemmän kuin täällä, eri asia sitten miten paljon tuosta haluaa maksaa.


      • Skoda-Keisari
        x pert kirjoitti:

        Mielestäni hintaeroa ei juurikaan ole, eli jos toinen yksilö on vähän edullisempi näkee sen heti päälle että miksi on edullisempi. Merkkiliikkeissä pellit on suoria ja autot naarmuttomia, eikä renkaatkaan ole eriparia. Jos sama on naapurikylässä tonnin edullisempi on siihen joku syy.

        Tinkiä kannattaa aina ja tonni pari voi tippua. Jos edessä on se merkkiliikkeen halvin jonka hintaa on juuri tiputettu on tilanne toinen. Eli seuraa haluamasi yksiölön hintahistoriaaa. Bmw:llä myös varustetaso voi vaikuttaa hintaan Saksassa paljon enemmän kuin täällä, eri asia sitten miten paljon tuosta haluaa maksaa.

        Laskin tai ainakin kirjoitin viestissäni 525da verot väärin, 100tkm ajetun 2004 525da verot on noin 6600e kun 530da verot on 7600-7800e tällä hetkellä. Vaikka kulutus ja sitäkautta hiilidioksidipäästöt ovat samat niin luonnollisesti tullin myyntihinta MAHTI-hintajärjestelmän mukaan on halvempi. 100tkm ajetun yksilön arvotus tullin mukaan:

        530da: 26500
        525da: 21520(!)
        520da: 25987

        joten aika kuluttajaystävällisesti on Tulli autot hinnoitellut.

        Mielestäni E60 korin tuominen ainakin dieselkoneella on erittäin kannattavaa verrattuna Suomessa myytäviin "suomi-autoihin", eroa on noin 4000-5000e.Tuppaavat helposti olemaan noin 30 autoja. Nettiautossa on edullisia yksilöitä, mutta ne voi olla myös uitettu Saksanmaalta, Virosta tai Ruotsista. Siinä ei ole sinänsä mitään vikaa, mutta mielellään sitä kokeilisi hakua omatoimisesti.

        Tosin talvirenkaat vanteineen pitäisi hommata, samoin lohkolämmitin sisähaaralla. Vanteet voisi ehkä hankkia paikanpäältä, renkaat talvirenkaiden osalta Suomesta käsin.

        Imusarjan läpät ajattelin poistaa itse. Joskus hiukan meilailin saksan suuntaan ja totesin, että noin 100tkm ajetuista autoista ei 8 tapauksessa ollut yhdessäkään vaihdettu automaattivaihteiston öljyjä joten nekin pitäisi sitten vaihtaa, sen saa tehdä joku erikoiskorjaamo.

        Normaalit huollot ajattelin ensimmäistä kertaa teettää muualla kuin "marmoritiskin" kautta. Siksi pitäisi löytää joku hyvä auton tunteva BMW-huoltoliike. Tampereellajan on se Benkara-huolto eli jokin vastaava. Vinkkejä?


      • Skoda-Keisari
        Skoda-Keisari kirjoitti:

        Laskin tai ainakin kirjoitin viestissäni 525da verot väärin, 100tkm ajetun 2004 525da verot on noin 6600e kun 530da verot on 7600-7800e tällä hetkellä. Vaikka kulutus ja sitäkautta hiilidioksidipäästöt ovat samat niin luonnollisesti tullin myyntihinta MAHTI-hintajärjestelmän mukaan on halvempi. 100tkm ajetun yksilön arvotus tullin mukaan:

        530da: 26500
        525da: 21520(!)
        520da: 25987

        joten aika kuluttajaystävällisesti on Tulli autot hinnoitellut.

        Mielestäni E60 korin tuominen ainakin dieselkoneella on erittäin kannattavaa verrattuna Suomessa myytäviin "suomi-autoihin", eroa on noin 4000-5000e.Tuppaavat helposti olemaan noin 30 autoja. Nettiautossa on edullisia yksilöitä, mutta ne voi olla myös uitettu Saksanmaalta, Virosta tai Ruotsista. Siinä ei ole sinänsä mitään vikaa, mutta mielellään sitä kokeilisi hakua omatoimisesti.

        Tosin talvirenkaat vanteineen pitäisi hommata, samoin lohkolämmitin sisähaaralla. Vanteet voisi ehkä hankkia paikanpäältä, renkaat talvirenkaiden osalta Suomesta käsin.

        Imusarjan läpät ajattelin poistaa itse. Joskus hiukan meilailin saksan suuntaan ja totesin, että noin 100tkm ajetuista autoista ei 8 tapauksessa ollut yhdessäkään vaihdettu automaattivaihteiston öljyjä joten nekin pitäisi sitten vaihtaa, sen saa tehdä joku erikoiskorjaamo.

        Normaalit huollot ajattelin ensimmäistä kertaa teettää muualla kuin "marmoritiskin" kautta. Siksi pitäisi löytää joku hyvä auton tunteva BMW-huoltoliike. Tampereellajan on se Benkara-huolto eli jokin vastaava. Vinkkejä?

        E60 tapauksessa:

        -kaikkien sähköhärpättimien kokeilu, ilmastoinnin kokeilu, ilmastointi automatiikan toimintatestaus, ei puhalla kuumaa ja kylmää yhtäkkiä yms

        -yleinen siisteyskatsaus ohjaamossa, kulunut ratti? lattiamatot, kaasupoljin saattaa paljastaa ruuvaukset?

        -valot,äänitorvi

        -moottoritilan tarkastusyritys, vaikka ne on varmaan aina pesty puhtaaksi, öljyvuodot

        -automaattivaihteiston toimintatestaus etenkin eri foorumeilla kirjoitetun vian/ominaisuuden testaus eli kierrokset heittelee /-200rpm taskaasulla ajettaessa eli kierrokset heijaa

        -automaattivaihteiston toimintatestaus sekä auto, että manuaalipuolella, vaihteet löytyvät eikä ny'i, peruutusvaihteen testaus, tapahtuuko ryntäämistä?

        -maalipinnan tarkastus, onkohan mahdollista esim. vuokrata maalipinnan paksuusmittaria viikoksi käyttöön?

        -ovien tarkastus, että välyksiä, ikkunoiden merkintöjen tarkastus, esim. turvanumeromerkinnät, näistä oli juttua jossakin autobildissä v 2009...

        -alustan osien tarkkailu, kolahdukset yms

        -huoltokirjamerkinnät

        Mitäs muuta tulisi mieleen? Kirjaan ylös muiden ehdotuksia.


      • lisää tuollaista tex
        Skoda-Keisari kirjoitti:

        E60 tapauksessa:

        -kaikkien sähköhärpättimien kokeilu, ilmastoinnin kokeilu, ilmastointi automatiikan toimintatestaus, ei puhalla kuumaa ja kylmää yhtäkkiä yms

        -yleinen siisteyskatsaus ohjaamossa, kulunut ratti? lattiamatot, kaasupoljin saattaa paljastaa ruuvaukset?

        -valot,äänitorvi

        -moottoritilan tarkastusyritys, vaikka ne on varmaan aina pesty puhtaaksi, öljyvuodot

        -automaattivaihteiston toimintatestaus etenkin eri foorumeilla kirjoitetun vian/ominaisuuden testaus eli kierrokset heittelee /-200rpm taskaasulla ajettaessa eli kierrokset heijaa

        -automaattivaihteiston toimintatestaus sekä auto, että manuaalipuolella, vaihteet löytyvät eikä ny'i, peruutusvaihteen testaus, tapahtuuko ryntäämistä?

        -maalipinnan tarkastus, onkohan mahdollista esim. vuokrata maalipinnan paksuusmittaria viikoksi käyttöön?

        -ovien tarkastus, että välyksiä, ikkunoiden merkintöjen tarkastus, esim. turvanumeromerkinnät, näistä oli juttua jossakin autobildissä v 2009...

        -alustan osien tarkkailu, kolahdukset yms

        -huoltokirjamerkinnät

        Mitäs muuta tulisi mieleen? Kirjaan ylös muiden ehdotuksia.

        tuossa oli jälleen asiaa, hienoa kun joku kirjoittaa kerrankin asiaa!


      • en halua
        Skoda-Keisari kirjoitti:

        E60 tapauksessa:

        -kaikkien sähköhärpättimien kokeilu, ilmastoinnin kokeilu, ilmastointi automatiikan toimintatestaus, ei puhalla kuumaa ja kylmää yhtäkkiä yms

        -yleinen siisteyskatsaus ohjaamossa, kulunut ratti? lattiamatot, kaasupoljin saattaa paljastaa ruuvaukset?

        -valot,äänitorvi

        -moottoritilan tarkastusyritys, vaikka ne on varmaan aina pesty puhtaaksi, öljyvuodot

        -automaattivaihteiston toimintatestaus etenkin eri foorumeilla kirjoitetun vian/ominaisuuden testaus eli kierrokset heittelee /-200rpm taskaasulla ajettaessa eli kierrokset heijaa

        -automaattivaihteiston toimintatestaus sekä auto, että manuaalipuolella, vaihteet löytyvät eikä ny'i, peruutusvaihteen testaus, tapahtuuko ryntäämistä?

        -maalipinnan tarkastus, onkohan mahdollista esim. vuokrata maalipinnan paksuusmittaria viikoksi käyttöön?

        -ovien tarkastus, että välyksiä, ikkunoiden merkintöjen tarkastus, esim. turvanumeromerkinnät, näistä oli juttua jossakin autobildissä v 2009...

        -alustan osien tarkkailu, kolahdukset yms

        -huoltokirjamerkinnät

        Mitäs muuta tulisi mieleen? Kirjaan ylös muiden ehdotuksia.

        sekaantua sinun auton hankintaasi, muistutan vain että "paras on hyvän pahin vihollinen".


      • jonka moottoritilaa
        Skoda-Keisari kirjoitti:

        E60 tapauksessa:

        -kaikkien sähköhärpättimien kokeilu, ilmastoinnin kokeilu, ilmastointi automatiikan toimintatestaus, ei puhalla kuumaa ja kylmää yhtäkkiä yms

        -yleinen siisteyskatsaus ohjaamossa, kulunut ratti? lattiamatot, kaasupoljin saattaa paljastaa ruuvaukset?

        -valot,äänitorvi

        -moottoritilan tarkastusyritys, vaikka ne on varmaan aina pesty puhtaaksi, öljyvuodot

        -automaattivaihteiston toimintatestaus etenkin eri foorumeilla kirjoitetun vian/ominaisuuden testaus eli kierrokset heittelee /-200rpm taskaasulla ajettaessa eli kierrokset heijaa

        -automaattivaihteiston toimintatestaus sekä auto, että manuaalipuolella, vaihteet löytyvät eikä ny'i, peruutusvaihteen testaus, tapahtuuko ryntäämistä?

        -maalipinnan tarkastus, onkohan mahdollista esim. vuokrata maalipinnan paksuusmittaria viikoksi käyttöön?

        -ovien tarkastus, että välyksiä, ikkunoiden merkintöjen tarkastus, esim. turvanumeromerkinnät, näistä oli juttua jossakin autobildissä v 2009...

        -alustan osien tarkkailu, kolahdukset yms

        -huoltokirjamerkinnät

        Mitäs muuta tulisi mieleen? Kirjaan ylös muiden ehdotuksia.

        ei ole pesty, eikä muutenkaan ole käytön jälkiä puunattu ja silitelty.


      • Skoda-Keisari
        jonka moottoritilaa kirjoitti:

        ei ole pesty, eikä muutenkaan ole käytön jälkiä puunattu ja silitelty.

        En ole perfektionisti, mutta jos lyön veroineen noin 21-30 tonnia pöytään niin haluaisin löytää hyvän yksilön. Mobilessa on ilmoituksia, jossa on ihan avoimesti esim. otettu lähikuva esim. auton maalipinnassa olevista naarmuista, tai puskurin lommoista tms. en välttämättä kaihda ostaa tällaista yksiöä jos siinä on jotain muuta joka sytyttää ja on hinnassa huomioitu. Esim Autohus.de lähettää pdf-tiedostona lisätiedot autosta, jossa auton vauriot on kuvattu mahd. tarkkaan.

        Vaikka keskustelupalstat ovat foorumeita, jotka voivat jopa vääristää autoihin liittyviä tyyppivikoja yms. niin toki kyseiset fuurumeilla (esim btcf) asiat autosta tarkastan, mutta aina tietysti voi tulla ja on tullutkin jotain yllätyksiä. niistä pitää sitten vain ottaa opiksi.


      • e91
        Skoda-Keisari kirjoitti:

        En ole perfektionisti, mutta jos lyön veroineen noin 21-30 tonnia pöytään niin haluaisin löytää hyvän yksilön. Mobilessa on ilmoituksia, jossa on ihan avoimesti esim. otettu lähikuva esim. auton maalipinnassa olevista naarmuista, tai puskurin lommoista tms. en välttämättä kaihda ostaa tällaista yksiöä jos siinä on jotain muuta joka sytyttää ja on hinnassa huomioitu. Esim Autohus.de lähettää pdf-tiedostona lisätiedot autosta, jossa auton vauriot on kuvattu mahd. tarkkaan.

        Vaikka keskustelupalstat ovat foorumeita, jotka voivat jopa vääristää autoihin liittyviä tyyppivikoja yms. niin toki kyseiset fuurumeilla (esim btcf) asiat autosta tarkastan, mutta aina tietysti voi tulla ja on tullutkin jotain yllätyksiä. niistä pitää sitten vain ottaa opiksi.

        Vähän menee ohi otsikon mutta mitä mieltä tai onko kokemuksia e91 330d ja vertailua e60 520d/530d että itellä myös harkinnassa hakea joku noista. 520d olisi varmaan paras taloudellisuuden kannalta ja 330d olisi sitten tietenkin enemmän potkua ja uudempi 3l kone verrattuna 530d koska olisi mallia 04,mutta joo antakaa ihmeessä mielipiteenne ja jos kokemuksia on niin niitä myös.


      • Skoda-Keisari
        e91 kirjoitti:

        Vähän menee ohi otsikon mutta mitä mieltä tai onko kokemuksia e91 330d ja vertailua e60 520d/530d että itellä myös harkinnassa hakea joku noista. 520d olisi varmaan paras taloudellisuuden kannalta ja 330d olisi sitten tietenkin enemmän potkua ja uudempi 3l kone verrattuna 530d koska olisi mallia 04,mutta joo antakaa ihmeessä mielipiteenne ja jos kokemuksia on niin niitä myös.

        Eikös E91 kori ole tullut käyttöön vasta 05, vuonna 2004 oli vielä E46 käytössä. E90 ja E91 on saanut kestävyyden osalta aika mairittelevia lausuntoja ainakin lehdistössä. Myöskin keskustelupalstoilla E90/91 malli on havaittu ongelmattomammaksi verrattuna E60/E61.

        E90 330d huonoihin puoliin kuuluu mielestäni tuonnin kannalta, että se maksaa Saksassa lähes yhtä paljon kuin 530d, hyvien yksilöiden hinnat pyörii samoissa 18000e hinnoissa. 320d olen koeajanut ja seurannut sen hintoja. Auto oli myös hyvä ajaa pl Runflat renkaista johtuvaa suuntavakavuuden puutetta. manuaalina hinnat saksassa noin 15-16ooo myös ja veroja /5000e jos 60-70tkm mittarissa.

        Farkkuja e91 on saksassa melkein enemmän tarjolla kuin e90 ja niiden hinnat ovat melkein samoja. Hintaero tulee sitten verotuksen seurauksena, mutta sekin on pieni.


      • e91
        Skoda-Keisari kirjoitti:

        Eikös E91 kori ole tullut käyttöön vasta 05, vuonna 2004 oli vielä E46 käytössä. E90 ja E91 on saanut kestävyyden osalta aika mairittelevia lausuntoja ainakin lehdistössä. Myöskin keskustelupalstoilla E90/91 malli on havaittu ongelmattomammaksi verrattuna E60/E61.

        E90 330d huonoihin puoliin kuuluu mielestäni tuonnin kannalta, että se maksaa Saksassa lähes yhtä paljon kuin 530d, hyvien yksilöiden hinnat pyörii samoissa 18000e hinnoissa. 320d olen koeajanut ja seurannut sen hintoja. Auto oli myös hyvä ajaa pl Runflat renkaista johtuvaa suuntavakavuuden puutetta. manuaalina hinnat saksassa noin 15-16ooo myös ja veroja /5000e jos 60-70tkm mittarissa.

        Farkkuja e91 on saksassa melkein enemmän tarjolla kuin e90 ja niiden hinnat ovat melkein samoja. Hintaero tulee sitten verotuksen seurauksena, mutta sekin on pieni.

        Juu e91 tuli käyttöön -05 ja myös jotain lukenut jostain 320d että tyytyväisiä olleet mutta harmi että 330d ei hirveästi näytä mitään testejä löytyvän että miten kone pelitänyt mutta sellaisen käsityksen saanut että e91 on paremmin pelittänyt ja luotettavampi kuin e60.

        Jos kärryn haen niin manuaalina meinaan hommata ja kyllä jotenkin e91 330d kiinnostaisi eniten kun on paremmin pelittäviä kuin e60 ja koneessakin riittää kivasti potkua ja vääntöä mutta kiitos skoda-keisari hyvästä vastauksesta.


    • 530ddd

      Osa koneista on ihan pommeja:

      http://tinyurl.com/dieselbmw

      • tiisseli voimaa

        läpät tuota tuskaa,jos ennakoi tilanteen ja poistaa ne ajoissa.itse poistin e 39:tä ja hyvin pelittää.aivan turha niitä vaihdella uusiin ja sitten pelätä,että koska ne lähtee sieltä liikkeelle.

        ohjelmointia ja suurempi turbo,isomman coolerin kera,niin potkiipahan kivasti diiseliksi.saa nähdä vaan miten aski mahtaa kestää...

        kun on säästössä tarpeeksi,haen myös e 60 mallin,mutta ruotsista.


      • Skoda-Keisari
        tiisseli voimaa kirjoitti:

        läpät tuota tuskaa,jos ennakoi tilanteen ja poistaa ne ajoissa.itse poistin e 39:tä ja hyvin pelittää.aivan turha niitä vaihdella uusiin ja sitten pelätä,että koska ne lähtee sieltä liikkeelle.

        ohjelmointia ja suurempi turbo,isomman coolerin kera,niin potkiipahan kivasti diiseliksi.saa nähdä vaan miten aski mahtaa kestää...

        kun on säästössä tarpeeksi,haen myös e 60 mallin,mutta ruotsista.

        Virittämisen kannalta kannattaa muistaa, että käsittääkseni 5-sarjan diesel sai ainakin 3 litran koneen osalta hiukkassuodattimet (DPF) 3 tai 4/2004 eteenpäin. Tämä nostaa jonkin verran hiilidioksidipäästöjä, mutta ainakaan EKOAKE ei tätä tosiasiaa ota huomioon. Jokatapauksessa lastutus on ongelma, koska hiukkassuodatin nostaa vastapainetta. Itse en tule lastuttamaan/tekemään softamodauksia, koska olen jo muutenkin huolissani lähinnä automaattilaatikon kestävyydestä, tai läjinnä siitä miten se kestää entisestään kasvaneet väännöt. Lisäksi noiden vehkeiden suorituskyky on minulle vähintäänkin riittävä vakionakin. Mutta hurjat ovat nuo lastutettujen vehkeiden tehot ja väännöt.


    • JK
    • BMW E60

      Hommasin itselleni 2.0 Dsl Automaatin E60 korimallin, maantiellä kulutus 4,8 l, kaupungissa 6 l kahta puolta, hiljainen ja tarvittaessa "riittävän" nopea, suosittelen, muista vaan että cruisen käyttäminen alentaa vielä kulutusta. 30 tkm takana ilman huolia, etulevyt menee vaihtoon 150 tkm paikeilla, auto 4 v vanha

      • vaihdetaan

        saksassa yleensä 60-80 tkm välein. Lähes poikkeuksetta. Niillä asioilla ei siellä leikitä.


      • 20+1=?
        vaihdetaan kirjoitti:

        saksassa yleensä 60-80 tkm välein. Lähes poikkeuksetta. Niillä asioilla ei siellä leikitä.

        Päädyin vaihtamaan 160tkm ajetun -04 530 dA:n autoliikkeestä ja tyytyväinen olen ollut. Vaihdokkina oli -07 Volvo S60 2.5T A, joka oli reilusti vähemmän ajettu kuin Bemu. Pöljäähän sen on vaihtaa vanhempaan, mutta jotenkin vain hyvin pidetty BMW houkutti puoleensa. Ja tarkoitus oli muutenkin siirtyä takaisin takavetoaikaan etuvetokokeilun jälkeen.
        Käytin auton A-katsastuksen Kuntotohtorilla, mikä kannatti. Yllätyksenä oli lähinnä etujarrulevyjen heikko kunto, tarkastuksessa arvot olivat huiput, mutta mittaus paljasti kuluneisuuden. Etujarrulevyt menivät vaihtoon liikkeen piikkiin ja lohkolämmittimen asennus oli jo muutenkin sovittu. Muilta osin jämäkän oloinen katsastusinsinööri sanoi, että siitä vaan. Ei huonompi yksilö.
        Maalipinnanmittauslaite kertoi, että pinnat ovat robotin jäljiltä eli "ei päälle maalauksia". Nyt tyytyväisenä nauttimaan 500 nm väännöstä ja 218 hv tehosta, Volvoon verrattuna kiihtyvyys 0-100 km/h parani 0,1 sekunnilla. Sitäkin enemmän putosivat polttoainekulut, joiden arvelen diesel-vero huomioiden laskevan Volvoon verrattuna n. 500 e/vuosi meidän ajoilla. Mutta ei se säästö, vaan se tuntuma.


    • Sonjaboy

      Terve!

      Virittelisin tänne uudelleen juttua E60 korin Bemarista.

      Itselläni olisi vakaasti tarkoituksena hakea Saksasta, ensi talvena tai keväänä, joko 520da tai 52da farkku, vm 2008-2009. Kilometrejä takana maksimissaan 70t.

      En ole hirveästi asiaan vielä syventynyt, mutta ilmeisesti voisi tehdä varsin suuren säästön, minimissään 5000€, verrattuna Suomesta ostettuun? Vai kuinka?

      Mobile.de:stä noita olen tietysti tsekannut ja hiukan peilannut - http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php - ilmoittamiin verotilastoihin.

      Onko kellään kokemusta tinkaamisesta sähköpostilla? Itse olen suunnitellut hakevani auton jostain Hampurin alueelta ja pyrkiä sopimaan kaupoista hyvin pitkälti jo ennakkoon, jotta ei tulisi suurempia pettymyksiä paikan päällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2473
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      755
    Aihe