Silikonit omaavien kokemuksia?

vielä nuori & nainen

Hei,

olisi oikeasti kiva kuulla silikonit jo ottaineiden kokemuksia

- kuinka tyytyväisiä elämäänsä/itseensä silareiden jälkeen
- tyytyväisyys implanttien kokoon
- onko tullut kapseloitumista tai muita ongelmia
- kauanko vei toipuminen kun implantti laitettiin lihaksen alle
- millon palasitte normaaliin elämään
- oliko pieniä lapsia hoidettavana ja kuinka hoito sujui leikkauksen jälkeen
- ovatko läheiset huomanneet, että muutosta on tapahtunut ;)
- tuntuuko silikonit normaalielämässä siis muistaako sen koko ajan, että ne on siellä sisällä
vai unohtuuko, onko ne siis niin aidon oloiset

Harkitsen kovasti silikonien ottamista ja pian siihen olisi mahdollisuus. En löytänyt vastaavista ketjuista kysymyksiini vastauksia. Olisi kiva jutella myös silikonit ottaneen kanssa tai useamman, mutta en tunne ketään lähipiirissäni, jolla olisi silikonit.

Terkuin,
kaksi lasta imettänyt äiti haluaa rinnat takaisin

63

12827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas!

      Vastaavia, hiukan eri tavoin painotettuja kysymyksiä täällä on aina sillointällöin.

      - kuinka tyytyväisiä elämäänsä/itseensä silareiden jälkeen
      Kovin suurta vaikutusta noilla ei ollut elämään kaikkinensa, mutta onhan nyt normaalin näköiset rinnat.

      - tyytyväisyys implanttien kokoon
      Olisi voinut olla vähän suuremmatkin, mutta jo näilläkin kudosten venytys oli melkoinen (nyt noin C kuppi).

      - onko tullut kapseloitumista tai muita ongelmia
      Ei mitään ongelmia noin kolmessa vuodessa.

      - kauanko vei toipuminen kun implantti laitettiin lihaksen alle
      Pahimmat kivut muutaman päivän, viikon kuluttua olo jo lähes särytön. Kosketusarkuutta rinnoissa oli parisen kuukautta.

      - millon palasitte normaaliin elämään
      Suunnilleen viikossa.

      - oliko pieniä lapsia hoidettavana ja kuinka hoito sujui leikkauksen jälkeen
      Ei ollut. Nostelua joutui varomaan muutenkin.

      - ovatko läheiset huomanneet, että muutosta on tapahtunut ;)
      Perhehän tiesi asian, kaukaisemmat eivät huomanneet ellen kertonut.

      - tuntuuko silikonit normaalielämässä siis muistaako sen koko ajan, että ne on siellä sisällä
      vai unohtuuko, onko ne siis niin aidon oloiset
      Ei niitä huomaa mitenkään, eikä niitä ajattele.

    • Flou

      - kuinka tyytyväisiä elämäänsä/itseensä silareiden jälkeen
      Erittäin tyytyväinen!!! :) Vihdoin tunsin itseni KOKONAISEKSI naiseksi!! :) Olin alunperin AA-A ja nyt B.
      - tyytyväisyys implanttien kokoon
      Hyvin tyytyväinen!!! :)
      - onko tullut kapseloitumista tai muita ongelmia
      Ei mitään ongelmia, silarit ollu 6vuotta.
      - kauanko vei toipuminen kun implantti laitettiin lihaksen alle
      Pahimmat säryt olivat pari ekaa päivää ja viikon päästä oli jo parempi. Särkylääkkettä söin viikon. Ja n. 2kk päästä ei ollut enää kosketusarka.
      - millon palasitte normaaliin elämään
      noin viikon päästä.
      - oliko pieniä lapsia hoidettavana ja kuinka hoito sujui leikkauksen jälkeen
      Onneksi ei.
      - ovatko läheiset huomanneet, että muutosta on tapahtunut ;)
      Ne jotka eivät tiedä asiasta niin eivät ole huomanneet. Lähimmilleni tietty näytin miltä näyttää ilman paitaa, ja kyllä ne eron huomasi ja tykkäsivät! :)
      - tuntuuko silikonit normaalielämässä siis muistaako sen koko ajan, että ne on siellä sisällä
      vai unohtuuko, onko ne siis niin aidon oloiset
      Mulla on jo 6 vuotta aikaa leikkauksesta, kyllä ne unohtuu ja tuntuu ihanku ne ois aina ollu siinä! Mieskään ei enää "muista" että mulla on silikonit jos tulee puhetta.

      • MInä olen myös vakavasti harkinnut.. kuinka paljon olette joutuneet maksamaan operaatiosta? Missä olette laitattaneet? Pelottaa mennä, niin paljon kuulee ja lukee, että leikkaus on mennyt pieleen lääkärin takia..


      • känkkäränkkä
        tiia.kaikkonen kirjoitti:

        MInä olen myös vakavasti harkinnut.. kuinka paljon olette joutuneet maksamaan operaatiosta? Missä olette laitattaneet? Pelottaa mennä, niin paljon kuulee ja lukee, että leikkaus on mennyt pieleen lääkärin takia..

        laitoin silikonit syksyllä. Koko on luonnollinen, tissestä vaan ei ennen operaatiota ollut enää tietoakaan, olinhan jo neljä lasta niillä ruokkinut. Nyt pidän ylpeänä vartalonmyöteisiä puseroita :)
        Minulla oli vieläpä pieni lapsi, alle vuoden ikäinen ja sinkku äitinä, joten kaikesta kyllä selvittiin kun alkuun suunnittelin ja järjestin apua. Pahin kipu meni ohi tosiaan muutamassa päivässä. 2kk leikkauksesta olin jo jumppasalilla. Kaikki mennyt tosi hyvin ja tekisin tän uudestaan!


      • Katseen kääntäjä
        tiia.kaikkonen kirjoitti:

        MInä olen myös vakavasti harkinnut.. kuinka paljon olette joutuneet maksamaan operaatiosta? Missä olette laitattaneet? Pelottaa mennä, niin paljon kuulee ja lukee, että leikkaus on mennyt pieleen lääkärin takia..

        Haluaisin myös isontaa, nyt c mutta koko isommaksi niin samalla tulee kiinteyttä.


      • mskh

        mites tuo kun on arpeutumista ja kovettumia muutenkin niin uskaltaisko ees kuvitella laittavansa miten estäis kovettumat leikkauksessa


      • en kerro
        känkkäränkkä kirjoitti:

        laitoin silikonit syksyllä. Koko on luonnollinen, tissestä vaan ei ennen operaatiota ollut enää tietoakaan, olinhan jo neljä lasta niillä ruokkinut. Nyt pidän ylpeänä vartalonmyöteisiä puseroita :)
        Minulla oli vieläpä pieni lapsi, alle vuoden ikäinen ja sinkku äitinä, joten kaikesta kyllä selvittiin kun alkuun suunnittelin ja järjestin apua. Pahin kipu meni ohi tosiaan muutamassa päivässä. 2kk leikkauksesta olin jo jumppasalilla. Kaikki mennyt tosi hyvin ja tekisin tän uudestaan!

        Miksi kukaan ei kerro missä laitatti silikonit ja minkä kokoiset ja paljonko maksoi??????????? jos kaikki meni ok,ei kai haittaa kertoa kaverille,mihin kannattaa mennä..


      • kysytty!
        en kerro kirjoitti:

        Miksi kukaan ei kerro missä laitatti silikonit ja minkä kokoiset ja paljonko maksoi??????????? jos kaikki meni ok,ei kai haittaa kertoa kaverille,mihin kannattaa mennä..

        Siihen on aivan selvä syy! Alkuperäisessä kysymyksessä niitä ei kysytty. Kovin kauas taaksepäin ei tarvitse kelata kun noihinkin kysymyksiin tulee vastauksia. Olen niin monta kertaa kehunut kuinka hyvin oma leikkaukseni meni, eikä maksanut paljon ja sitten on haukuttu erään välittäjäfiman työntekijäksi. Olkoon siis vastaukseni siellä vanhoissa ketjuissa.


    • SE LUOMURINTAINEN

      En ymmärrä tuota silikonien perään huutamista!!!
      Arvatkkapa miltä tuntuu meistä ISORINTAISISTA ku te inisettä että haluan ISOT;,, ottakaa esim minulta,, minä luovun mielellään näistä 2 kg repuista !!!!
      tuntuu että pilkkaatte meitä jotka olemme luomuja ja todella ISORINTAISIA!! ja meillä ei sentään ole pelkoa että saamme silikoni myrkytyksen luojan kiitos !!!

      JA ISO RINTAINEN ON JOS ON D KUPPIKOKO JA SIITÄ YLÖSPÄIN !!

      ottakaa vaan ja sitte parin vuoden kuluttua itkette että miten nämä saisi pois en halua enää naäitä kantaa,, on hartiat ja selkä jatkuvasti kipeänä,, et läydä sopivia vaatteita ,,, ja UKOT tuolla ulkona liikkuessa kuolaavat ja tuijottavat koko ajan tai saattaaahan se olla niin että haluattekin niin että miehet luulee niiden olevan aitoja mut auta armias kun kuulevat ,,, no se ei ole enää minun huoleni,,

      että tälläisin ajatuksin

      • saispa

        Olis minunkin vaimolla tollaset 2kg luomut niin olis mistä ottaa kiinni.


      • 9+12

        Mulla mies tykkää isoista rinnoista, mutta on jo sovittu että kun lapset on hankittu ja imetetty, niin menen leikkaukseen ja ainakin 2 kokoa pois rinnoita. Nyt on F ja D-DD olis mulle "pienemmät" rinnat. Niskakivuista nyt vielä jaksan kärsiä, jotta lapseni voin itse imettää kun niitä hankimme :)


      • B vaan

        En ymmärrä miks "se luomurintainen" noin pultit veti aiheesta. Itse otin silikoonit, "luomukoko" oli AA ja nyt B, eli sinun mittakaavan mukaan ei vieläkään isorintainen. Tarkotus on vain, että voin itse tuntea itseni naiseksi. Itsekin kovasti huutelet että luopuisit omista, mutta et voi ymmärtää jos ongelma on muilla toisin päin. Jokseenkin kapeakatseista, ettenkö sanois!!


      • LISBETH SALANDER
        saispa kirjoitti:

        Olis minunkin vaimolla tollaset 2kg luomut niin olis mistä ottaa kiinni.

        On siinäkin mies! Mitähän vaimosi näkee sinussa, no ehkä olette samanlaisia.
        Hauskaa elämää vaan.


      • Jätkä 24
        LISBETH SALANDER kirjoitti:

        On siinäkin mies! Mitähän vaimosi näkee sinussa, no ehkä olette samanlaisia.
        Hauskaa elämää vaan.

        Onpa se nyt niin vitun kamalaa kun miehet niin ihailee teidän isorintaisten varustusta :D Haluisitko sinä sit mieluummin että me ajateltaisi niistä sitten pahaa vai? Tai että joku vaikka yököttelisi aina läsnäollessasi sinun rinnoillesi taikka sanoisi joku sinulle päin naamaa että hyi vittu mitkä lehmänutareet! Vie helvetti pienennettäväksi noi. Niin, eikös olisikin jo vitun paljon parempi? :)

        Te naiset osaa ikinä olla mihinkään olla tyytyväisiä, pienirintaisena stressataan ja itketään kun miehiltä ei tulekkaan niin paljon iloisia katseita tai pelätään että ei mahdollisesti olla tarpeeksi haluttavia/kiihottavia miehille. Sitten kun ollaankin isorintaisia, niin sitten itketäänkin kun ollaan tosi naisellisen ja haluttavan näköisiä miehille? :D Ettei oliskaan mitään stressin aihetta jätkän löytymiselle? :D

        Ainiin! Sinähän tietenkin olet justiinsa näitä yksinkertaisia vitun idiootteja jotka ajattelee että heti kun jätkät katselee sinussa tissejä, niin sitten sinussa ei huomatakkaan sitten mitään muuta!? Jännä juttu etten minä sitten ajattele samaan tapaan silmistäni kun monet naiset kehuilleet silmiäni kauniiksi tai muita piirteitä minussa!? Voisinpa minäkin nyt sitten heittää tähän kysymyksen että mitä ihmeellistä silmissäkin on? Onhan meillä kaikilla nyt helkkari soikoon silmätkin! Vähän turhan ahdasmielistä tulkintaa kyllä, jos tisseistäsi ajattelet noin. Monet isorintaiset naiset mitä minä kyllä itse tiedän osaavat kyllä olla iloisia rintavarustuksestaan ja nauttia niistä katseista mitä ne saa, en kyllä itsekkään osaisi millään kuvitella että minäkin samalla tavalla kävisin pulteissa tuommoisesta asiasta jos isorintainen nainen itsekkin olisin, itsekkin kyllä nauttisin. xD Ainii joo! Mulle joskus kerran naisetkin huudellut perään että hyvä perse ja tuntui ihan kivalta, en mitenkään tajua miten mä tuosta ottaisin pulttia?

        Tuossa tapauksessa ehkä voisikin jo olla pieni itsetunnon rakentaminen kohdallaan.


      • abcdef
        B vaan kirjoitti:

        En ymmärrä miks "se luomurintainen" noin pultit veti aiheesta. Itse otin silikoonit, "luomukoko" oli AA ja nyt B, eli sinun mittakaavan mukaan ei vieläkään isorintainen. Tarkotus on vain, että voin itse tuntea itseni naiseksi. Itsekin kovasti huutelet että luopuisit omista, mutta et voi ymmärtää jos ongelma on muilla toisin päin. Jokseenkin kapeakatseista, ettenkö sanois!!

        hopihoijjaa...naiseus lähtee kyllä ihan muusta kuin rinnoista


      • Jätkä 24
        Jätkä 24 kirjoitti:

        Onpa se nyt niin vitun kamalaa kun miehet niin ihailee teidän isorintaisten varustusta :D Haluisitko sinä sit mieluummin että me ajateltaisi niistä sitten pahaa vai? Tai että joku vaikka yököttelisi aina läsnäollessasi sinun rinnoillesi taikka sanoisi joku sinulle päin naamaa että hyi vittu mitkä lehmänutareet! Vie helvetti pienennettäväksi noi. Niin, eikös olisikin jo vitun paljon parempi? :)

        Te naiset osaa ikinä olla mihinkään olla tyytyväisiä, pienirintaisena stressataan ja itketään kun miehiltä ei tulekkaan niin paljon iloisia katseita tai pelätään että ei mahdollisesti olla tarpeeksi haluttavia/kiihottavia miehille. Sitten kun ollaankin isorintaisia, niin sitten itketäänkin kun ollaan tosi naisellisen ja haluttavan näköisiä miehille? :D Ettei oliskaan mitään stressin aihetta jätkän löytymiselle? :D

        Ainiin! Sinähän tietenkin olet justiinsa näitä yksinkertaisia vitun idiootteja jotka ajattelee että heti kun jätkät katselee sinussa tissejä, niin sitten sinussa ei huomatakkaan sitten mitään muuta!? Jännä juttu etten minä sitten ajattele samaan tapaan silmistäni kun monet naiset kehuilleet silmiäni kauniiksi tai muita piirteitä minussa!? Voisinpa minäkin nyt sitten heittää tähän kysymyksen että mitä ihmeellistä silmissäkin on? Onhan meillä kaikilla nyt helkkari soikoon silmätkin! Vähän turhan ahdasmielistä tulkintaa kyllä, jos tisseistäsi ajattelet noin. Monet isorintaiset naiset mitä minä kyllä itse tiedän osaavat kyllä olla iloisia rintavarustuksestaan ja nauttia niistä katseista mitä ne saa, en kyllä itsekkään osaisi millään kuvitella että minäkin samalla tavalla kävisin pulteissa tuommoisesta asiasta jos isorintainen nainen itsekkin olisin, itsekkin kyllä nauttisin. xD Ainii joo! Mulle joskus kerran naisetkin huudellut perään että hyvä perse ja tuntui ihan kivalta, en mitenkään tajua miten mä tuosta ottaisin pulttia?

        Tuossa tapauksessa ehkä voisikin jo olla pieni itsetunnon rakentaminen kohdallaan.

        Ja pahoittelen sitten kirjoitusvirheitä ynm. slangisanoja, joita pyrin välttämään kyllä. En jaksanut nyt niin tarkkaan tsekata ja korjailla viestiäni.


      • Kylmäkalle

        Minä olen erittäin tyytyväinen ja elämäni parani huomattavasti.
        Nyt saan sopivia vaatteita, vartalon mittasuhteet ovat kohdallaan, olo kaikin puolin parempi kuin ennen leikkausta!
        Kävin viitisen vuotta sitten PIENENNYTTÄMÄSSÄ rintani.
        Oli yksi elämäni parhaista päätöksistä.


      • 17

        Juupa juu. Koettakaapa kantaa 65 ympärysmitalla kuppikokoa H. Työstä käy. Selkä ja niskalihakset jatkuvasti kipeinä. Jos olis varaa pienennykseen, niin heti lähtisi.


      • hommat hanskassa
        abcdef kirjoitti:

        hopihoijjaa...naiseus lähtee kyllä ihan muusta kuin rinnoista

        Käynyt kuopatkin,mutta varresta sehähän se on liikennemerkkikin kiinni ja sen elämä.


      • kuin...
        17 kirjoitti:

        Juupa juu. Koettakaapa kantaa 65 ympärysmitalla kuppikokoa H. Työstä käy. Selkä ja niskalihakset jatkuvasti kipeinä. Jos olis varaa pienennykseen, niin heti lähtisi.

        marssit terveyskeskukseen ja pyydät lähetteen plastiikkakirurgille. Viitseliäisyydestä se on kiinni, ei rahasta. Jos on liian suuret rinnat ja aiheuttaa kipuja, julkisen puolen kriteerit täyttyy ja rinnat pienennetään muutamalla kympillä. Luepa vanhempia ketjuja joissa kerrotaan rintojen pienennyksestä niin saat hyvät ohjeet toimenpiteeseen.


    • Tavis äiti

      Pieni lapsi oli hoidettava ja n. kuukauden sairausloma. Kolme lasta imettäneenä, jäljellä oli sellaiset nahkapussit. Etenkin vielä kun raskauden/imettämisen aikan turposivat niin, että maitoa tuli kaksi litraa/pv, joten tietäähän sen jokainen imettänyt nainen, mitä siitä on jäljellä. Media pursuaa toinen toistaan uhkeampia naisia...niin, että rinnatko tulevat paremmin esiin kun laihduttaa?? No totta osa, mutta kyllähän se rasva ensiksi rinnoista ja kasvoista lähtee eikä vatsasta.

      Jostain syystä tämä aihe on "tabu" monella, josta ei kerrota edes lähimmälle ystävälle. Oli aivan kauheaa aikaa kun itsellä ei ollut mitään jäljellä niistä Marilyn rinnoista ja mies kun katseli ohjelmaa, jossa oli vain yläosattomia naisia, toinen toistaan paremman näköisiä. Mies siinä vehtasi jalkojensa kanssa ja yritti puhua säästä ja kuinka ollakkaan nukkumaan käydessä, ei valoja päälle ja mies tosi innokas...

      Silloin päätin, että maksoi mitä maksoi. Sattukoon vaikka kuinka paljon, haluan ne rinnat takaisin. Kipu niiden laittamisen jälkeen oli mieletön enkä torvi tajunnut edes kipulääkkeitä ottaa. Toiseen rintaan tuli joku suuri verenpurkauma, joka jouduttiin vielä avaamaan uudestaan, paikallispuudutuksella!!

      Alkuun oli tulla kapseloitumista, mutta ns.fytoterapialla, silittämällä se katosi onneksi ja ovat asettautuneet niin hyvin paikoilleen, ettei edes lääkäri ollut tk:ssa uskoa, että sisällä ovat keittosuola implantit. Ovathan ne hajotessaan vaarattomammat kuin silikonit. Lääkäri ehdotti vielä karheapintaisia lääketieteellisistä syistä.

      Jos ei omaan kokoonsa nähden ota turhan suuria, tuskin kukaan edes huomaa eroa suuresti. Asiaan vaikuttaa toki sekin kuinka ne rintansa kantaa.
      Loppupelissä asia on aivan oma asiasi eikä kuulu kenellekkään. Jos asuisimme jossain muualla kuin kateellisten akkojen Suomessa, asiasta tuskin edes keskusteltaisiin. Ole vain rohkea ja panosta itseesi, uskon että se nostaa itsetuntoasi, joka taas puolestaan auttaa monessa asiassa eteenpäin.

      Omani ovat liki 18v vanhat, ei ole vaihdettu, miksi pitäisi? Mammografia on tehty ja UÄ-tutkimus. Katvealue jää, sen riskin tietoisesti otin.

    • Syöpätar

      Erittäin tytyväinen....rintasyövän jälkeen molemmat riinnat tallella...tosin toinen hiukan "siipirikko" naisten tarpeet niin erilaiset...minä pieniin iseviin rintoihin tytyväinen..kunhan saan olla terve.

      • MeaN

        Vastasinkin tuossa jo jollekin,kun olen myös vähän muotopuoli rintasyövän jälkeen. Nyt odotan vaan jälkitarkastusta ekan kerran ja toivon,ettei uusi. Tsemppiä sinulle myös!


    • tisuliinitäti

      mitenkähän on laita, jos on ollut kystia ja edelleen pieniä, rinnoissa.
      voiko laittaa silikonit?

      • tisuliinitäti..

        kun eivät suostu pieniä kystia poiskaan leikkaamaan..:(


    • mies vain

      Kun pitää mennä suurentamaan rintoja,ainoastaa sellaiselle jolta on esim.poistettu rinta vaikka syövän takia.

      Jos on pienet rinnat,niin silloin on .

      • SportTissi

        Pidemmälle en enää jaksanut näitä lukea...mutta tuli mieleeni vain sellainen asia, että minun rintani ovat pienet verrattuna kokooni muuten(suunnilleen itä-saksalainen kuulantyöntäjä xD). Juuri tänään katselin niitä peilin edessä ja huomasin, että eivät ne nyt niin kauniitkaan ole...Jotenkin olen vain onnistunut löytämään niistä iloa viime vuosina :). Onhan rinnat tietty hyvä tapa herättää huomiota, mutta pitkällä juoksulla niiden syystä ei varmasti parisuhteen tai seksin laatu parane tai huonone. Minä voin vain sanoa, että kunhan tuntoherkkyys säilyy niin itse olen pikku lolloihini erittäin tyytyväinen :D. Kyllä pienilläkin tisseillä saa huomiota mieheltä jos vain osaa käyttää niitä ja omaa hivenen itseluottamusta :)


      • nii-in

        ihan totta.


    • vuosia sitten

      Toinen rintani ei juuri kehittynyt nuorena eli oli n. AA-kokoa ja toinen C-kokoa. Parikymppisenä pääsin rintaleikkaukseen, ja kävihän se ja paraneminenkin vei jonkin aikaa, mutta oli sen arvoista. Rinnat ovat nyt samankokoiset, mutta vähän erimuotoiset. Toista rintaa pienennettiin ja toiseen laitettiin silikoni. Leikkauksesta on aikaa jo 24 vuotta. Kapseloitumista tai muita ongelmia ei ole ollut. Olen synnyttänyt ja imettänyt neljä lasta, eli siinäkään ei ole ollut ongelmia. Kyllähän rinnat nyt jo vähän roikkuu, mutta se ei haittaa, kun muistelee alkutilannetta. Molemmat rinnat ovat aikalailla samantuntuiset.
      Jos koet, että asia on sinulle tärkeä hanki silikonit, mutta älä odota, että elämästäsi tulisi sen vuoksi upea. Rinnat eivät ole ainut onnelliseksi tekevä asia.

      • vielä nuori & nainen

        Kiitos asiallista vastauksista. En odota, että tämän sinkkuäidin arki yhtäkkiä muuttuisi upeaksi tai se prinssi ratsastaisi elämääni silareiden myötä, mutta se voi jollain tavalla parantaa elämän laatua ja itsetuntoani. Olen aina hävennyt pieniä rintojani ja sen myötä olen tuntenut alastomuuden epämiellyttäväksi. Imettämisen jälkeen tilanne on vain huonontunut :(
        Luulisin ja uskon tämän päivän lääketieteen keinoin silikonien laiton olevan suht turvallista, mutta tietysti kaikessa on riskinsä. Nyt kun se taloudellisesti olisi mahdollista niin miksi en satsaisi itseeni. Sijoitetaanhan sitä autoon, mökkiin, asuntoon ja osakkeisiinkin.
        Lastenhoitoapua on vielä järjestettävä sillä lasten pukeminen, pyllynpesu, vaipanvaihto jne on jonkin aikaa kiellettyä...


      • RAKASTUNUT MIES
        vielä nuori & nainen kirjoitti:

        Kiitos asiallista vastauksista. En odota, että tämän sinkkuäidin arki yhtäkkiä muuttuisi upeaksi tai se prinssi ratsastaisi elämääni silareiden myötä, mutta se voi jollain tavalla parantaa elämän laatua ja itsetuntoani. Olen aina hävennyt pieniä rintojani ja sen myötä olen tuntenut alastomuuden epämiellyttäväksi. Imettämisen jälkeen tilanne on vain huonontunut :(
        Luulisin ja uskon tämän päivän lääketieteen keinoin silikonien laiton olevan suht turvallista, mutta tietysti kaikessa on riskinsä. Nyt kun se taloudellisesti olisi mahdollista niin miksi en satsaisi itseeni. Sijoitetaanhan sitä autoon, mökkiin, asuntoon ja osakkeisiinkin.
        Lastenhoitoapua on vielä järjestettävä sillä lasten pukeminen, pyllynpesu, vaipanvaihto jne on jonkin aikaa kiellettyä...

        Jos silikonit otetaan oman itse tunnon takia hyväksyn sen, en muuten. Vaimollani on pienehköt rinnat, mutta ah niin kauniit ja käteen sopivat. Olenkin hänelle sanonut että minun takia ei sitten tarvi isonnella. Olen häneen rakastunut ja rakastan vieläkin niine hyvineen. Ei sitä isommat tissit muuta. 3 lasta on vaimo imettänyt ja nuo pienet ei ainakan roiku.
        Mut jokainen on yksilönsä. Olisin minä varmaan vaimooni rakastunut vaikka olisi ollut isommatkin.


    • bbbb*

      Omani laitettiin, kun olin vielä melko nuori ja kyllähän ne poistivat yhden murheen elämästä. Rintoja minulle ei kehittynyt juuri laisinkaan ja koko kasvoi implanttien laiton jälkeen kokoon B. Olen tyytyväinen rintojen kokoon ja muotoon. Implantti laitettiin lihaksen alle ja leikkauksen jälkeen kivut olivat valtavat. Kipulääkkeitä käytin ensimmäiset päivät säästelemättä, mutta alkupäivien jälkeen toipuminen tapahtui nopeasti. Siihen aikaan ei mitään erikoisempia hoito-ohjeita annettu paitsi ilman rintaliivejä piti olla kuukauden ajan jotta rinnat saatiin laskeutumaan. Omat rintalihakseni, kun olivat melkoisen treenatut. Ihan läheisimmille kerroin leikkauksesta, mutta en kavereille. En tiedä huomasiko kaverit muutosta sillä kukaan ei ainakaan koskaan kommentoinut. Kuten täälläkin näet niin osa ihmisistä suhtautuu aika tuomitsevasti rintansa leikanneisiin naisiin joten en tästäkään syystä ole asiasta ns.ulkopuolisille
      maininnut. En kyllä usko, että kavereitani edes asia kiinnostaisi..
      En minä pahemmin ajattele implantteja rinnoissani. Ne ovat olleet jo niin kauan (n 14 vuotta), että ne kuuluvat kuvaan. Ei minunkaan kohdallani eräs yleislääkäri tajunnut, että minulla on silikonit. Ihmetteli vielä, että missä on leikkausarvet. Mieti kuitenkin tarkkaan ennen kuin leikkaukseen menet ja jos siihen päädyt niin valitse tarkaan leikkava plastiikkakirurgi. Leikkauksessa on riskinsä ja rintoja joudutaan seuraamaan tavallista tiheämmin kuin jos implantteja ei ole. Itse käyn kahden vuoden välein rintojen UÄ:ssä ja kyllä sitä aina jännittää ihan yhtä paljon.

    • The_Evil_Of_Silence

      Olen nuori mies enkä siksi käytä silikoneja ollenkaan. Haluan pysyä myös vahvasti biologisena miehenä. Mutta muutenkin minua ihmetyttää, miksi kauneusleikkaukset on puhuttu aika paljon, joka on noussut suosioon hyvin vahvasti. Suosio on levinnyt länsimaitten lisäksi muihin maihin kuten aasiassa ja vaikkapa arabianmaissa! Huh! =P

      • se.

        Kerro jotain,jos ihminen ei ole tyytyväinen omaan vartaloonsa? Minusta naisen joka suunnittelee ottavansa silikonirinnat,ihan vain sen takia että ne olisivat isommat kannattaisi käydä terapiassa. Nykyään on trendinä käydä muokkaamassa niin rintoja kuin häpyhuuliakin,ihan vain sen takia että näyttäisi kauniimmalta? Mutta todellisuudessa tällainen ihminen tarvitsisi enemmän terapiahoitoa,että pystyisi hyväksymään itsensä sellaisena kuin on. Entä sitten kun uusien isompien rintojen uutuuden viehätys on kadonnut,mitä sitten muokataan? Koska perimmäinen syyhän löytyy sieltä korvien välistä. Näin miehenä voin kertoa oman mielipiteeni,ei miehet ihastu naisessa rintoihin tai häpyhuuliin,vaan siihen kokonaisuuteen. Kyllä isojen rintojen ihannointi on ihan elokuvien ja lehtien luoma myytti,jolla todellisessa elämässä ei ole juurikaan merkitystä.


      • 2222
        se. kirjoitti:

        Kerro jotain,jos ihminen ei ole tyytyväinen omaan vartaloonsa? Minusta naisen joka suunnittelee ottavansa silikonirinnat,ihan vain sen takia että ne olisivat isommat kannattaisi käydä terapiassa. Nykyään on trendinä käydä muokkaamassa niin rintoja kuin häpyhuuliakin,ihan vain sen takia että näyttäisi kauniimmalta? Mutta todellisuudessa tällainen ihminen tarvitsisi enemmän terapiahoitoa,että pystyisi hyväksymään itsensä sellaisena kuin on. Entä sitten kun uusien isompien rintojen uutuuden viehätys on kadonnut,mitä sitten muokataan? Koska perimmäinen syyhän löytyy sieltä korvien välistä. Näin miehenä voin kertoa oman mielipiteeni,ei miehet ihastu naisessa rintoihin tai häpyhuuliin,vaan siihen kokonaisuuteen. Kyllä isojen rintojen ihannointi on ihan elokuvien ja lehtien luoma myytti,jolla todellisessa elämässä ei ole juurikaan merkitystä.

        eihän tässä nyt ole mistään isoista rinnoista puhuttukaan.
        Itselläni ei ole tarvetta silikoneille mutta kohotukselle kylläkin, vaikka olen vielä nuori nainen.
        TERAPIA EI AUTA, idiootti.
        Siinä missä kierrekikkeli vaikuttaa miehen kykyyn olla ja tuntea olevansa mies, rinnat ovat naiselle tärkeä asia.
        Kun rinroja ei ole, tai ne ovat kovin mitättömät tai muuten normaalista poikkeavat, vaikuttaa se minäkuvaan, sosiaalisiin suhteisiin ja sitä kautta itsetuntoon. Naiset ovat raadollisia toisilleen, esim. uimahallien, salien yms pukkareiden tai jo kouluaikoina liikuntatunneilla naiset katsovat toinen toisiaan ja poikkeavuutta pilkataan. Kun nainen saa pilkkaa osakseen jostain ulkonäöllisestä seikasta, se vaikuttaa. Jopa niin, että i ole kykenevä hankkimaan itselleen kumppania koska pelkää miehen reaktiota (vaikka turhaankin).
        Joten, koska ap. viesti oli erittäin asiallinen, antakaa tämän ketjun pysyä sellaisena. Jos sulla ei ole silikonirintoja
        (kuten ei mullakaan mutta silti mäkätän), älä osallistu tähän ketjuun.


      • sirrku889
        2222 kirjoitti:

        eihän tässä nyt ole mistään isoista rinnoista puhuttukaan.
        Itselläni ei ole tarvetta silikoneille mutta kohotukselle kylläkin, vaikka olen vielä nuori nainen.
        TERAPIA EI AUTA, idiootti.
        Siinä missä kierrekikkeli vaikuttaa miehen kykyyn olla ja tuntea olevansa mies, rinnat ovat naiselle tärkeä asia.
        Kun rinroja ei ole, tai ne ovat kovin mitättömät tai muuten normaalista poikkeavat, vaikuttaa se minäkuvaan, sosiaalisiin suhteisiin ja sitä kautta itsetuntoon. Naiset ovat raadollisia toisilleen, esim. uimahallien, salien yms pukkareiden tai jo kouluaikoina liikuntatunneilla naiset katsovat toinen toisiaan ja poikkeavuutta pilkataan. Kun nainen saa pilkkaa osakseen jostain ulkonäöllisestä seikasta, se vaikuttaa. Jopa niin, että i ole kykenevä hankkimaan itselleen kumppania koska pelkää miehen reaktiota (vaikka turhaankin).
        Joten, koska ap. viesti oli erittäin asiallinen, antakaa tämän ketjun pysyä sellaisena. Jos sulla ei ole silikonirintoja
        (kuten ei mullakaan mutta silti mäkätän), älä osallistu tähän ketjuun.

        on AA-kuppi, nuorena kärsin siitä kovastikin, hävetti aina uuden poikaystävän kanssa, mutta onneksi mulle on aina sattunut niin ihania poikaystäviä ja miehiä, joita asia ei ole vaivannut, päinvastoin:) Nyt 5-kymppisenä olen ollut sinut rintojeni kanssa jo vuosia, ja se etu niistä on, että näin synnyttämättömällä ne ovat yhtä terhakat kuin nuorenakin;) Mieheni niitä aina ihailee...:) Nykyään on niin upeita liivejä, täytteitä saa monenmoisia jos niitä haluaa. Itse kuljen ilman liivejä kesällä;)


      • SuivaantUnut
        se. kirjoitti:

        Kerro jotain,jos ihminen ei ole tyytyväinen omaan vartaloonsa? Minusta naisen joka suunnittelee ottavansa silikonirinnat,ihan vain sen takia että ne olisivat isommat kannattaisi käydä terapiassa. Nykyään on trendinä käydä muokkaamassa niin rintoja kuin häpyhuuliakin,ihan vain sen takia että näyttäisi kauniimmalta? Mutta todellisuudessa tällainen ihminen tarvitsisi enemmän terapiahoitoa,että pystyisi hyväksymään itsensä sellaisena kuin on. Entä sitten kun uusien isompien rintojen uutuuden viehätys on kadonnut,mitä sitten muokataan? Koska perimmäinen syyhän löytyy sieltä korvien välistä. Näin miehenä voin kertoa oman mielipiteeni,ei miehet ihastu naisessa rintoihin tai häpyhuuliin,vaan siihen kokonaisuuteen. Kyllä isojen rintojen ihannointi on ihan elokuvien ja lehtien luoma myytti,jolla todellisessa elämässä ei ole juurikaan merkitystä.

        En käynyt trendien takia leikkauttamassa rintoja. Minua pilkattiin nuorena tyttönä vuosien ajan laudaksi, pojaksi jne.. ja se todella sattui nuoreen naiseen joka kipuilee oman naiseutensa kanssa. Sain koko nuorutteeni kuulla olevani "viallinen" niin totta hitossa se vaikutti omaan kehonkuvaani. Jos minä näiden vuosien jälkeen päätän sitten korjata tämän esteettisen virheen vartalossani niin sitä ratkaisua ei kenelläkään ole varaa tuomita! ja hei terapiassakin jouduin käymään koulukiusaamisen jälkeen, mutta se terapeuttikin totesi, että rinnat pystyy korjaamaan vain plastiikkakirurgi. Kerrohan minulle,että miksi minun olisi pitänyt kaiken kokemani jälkeen käydä viisi vuotta terapiassa jotta ehkä, mahdollisesti olisin oppinut hyväkymään oman rinnattomuuteni? Kyllä mä katsoin, että se viiden vuoden kouluhelv*** riitti.


      • pussitisssi
        SuivaantUnut kirjoitti:

        En käynyt trendien takia leikkauttamassa rintoja. Minua pilkattiin nuorena tyttönä vuosien ajan laudaksi, pojaksi jne.. ja se todella sattui nuoreen naiseen joka kipuilee oman naiseutensa kanssa. Sain koko nuorutteeni kuulla olevani "viallinen" niin totta hitossa se vaikutti omaan kehonkuvaani. Jos minä näiden vuosien jälkeen päätän sitten korjata tämän esteettisen virheen vartalossani niin sitä ratkaisua ei kenelläkään ole varaa tuomita! ja hei terapiassakin jouduin käymään koulukiusaamisen jälkeen, mutta se terapeuttikin totesi, että rinnat pystyy korjaamaan vain plastiikkakirurgi. Kerrohan minulle,että miksi minun olisi pitänyt kaiken kokemani jälkeen käydä viisi vuotta terapiassa jotta ehkä, mahdollisesti olisin oppinut hyväkymään oman rinnattomuuteni? Kyllä mä katsoin, että se viiden vuoden kouluhelv*** riitti.

        alkoi kai leikkelemään nenäänsä kun isä pilkkasi sen ulkonäköä. Terapia olis kyllä ollut parempi vaihtoehto.

        Ymmäärrän toki lääketieteelliset korjaukset ja rintasyövämnjälkeiset proteesit mutta oikeesti kyllä ihmetyttää ne jotka oitävät rintojaan jonain seksuaalisuutensa kruununa.

        Omani ovat nahkapussit, valitsisin rintojen poiston mieluummin kuin niiden keinotekoisen täyttämisen.
        Olisin ihan käypä nainen vaikka ilman rintoja, mieskin on minusta MIES munan koosta tai tukan tuuheudesta viis. Minulla on monta homoystävää je hekin edustavat minulle MIEHIÄ. Kaikki koot sallittu.


      • omistaan onnellinen
        pussitisssi kirjoitti:

        alkoi kai leikkelemään nenäänsä kun isä pilkkasi sen ulkonäköä. Terapia olis kyllä ollut parempi vaihtoehto.

        Ymmäärrän toki lääketieteelliset korjaukset ja rintasyövämnjälkeiset proteesit mutta oikeesti kyllä ihmetyttää ne jotka oitävät rintojaan jonain seksuaalisuutensa kruununa.

        Omani ovat nahkapussit, valitsisin rintojen poiston mieluummin kuin niiden keinotekoisen täyttämisen.
        Olisin ihan käypä nainen vaikka ilman rintoja, mieskin on minusta MIES munan koosta tai tukan tuuheudesta viis. Minulla on monta homoystävää je hekin edustavat minulle MIEHIÄ. Kaikki koot sallittu.

        Kovin laidasta laitaan on kirjoitukset ko. aiheesta ja "tyylivalintojakin" on monenlaisia. Henkilökohtaisesti ajattelen omista rinnoistani, että niillä on kaksi funktiota a) ruokkia pienokaiseni ja b) tuottaa iloa kantajalleen. Pienokaiset on ruokittu ja nyt nautin niiden suomasta ilosta minulle. Ennen kaikkea on rintojeni tehtävä olla minulle nautinnon tuoja ja tässä nämä kaksi rintaani toimivat enemmän kuin hyvin. Ilokseni myös mieheni on ilahtunut rintoihini. En itse asiassa ole koskaan kyseenalaistanut niiden kokoa tai kiinteyttä ja sen merkitystä ympäristölle. Toisaalta olen aina urheillut, joten 2 vuoden putkeen imettäminen ei rankaissut esteettisesti minua niin rankasti. Toimiiko nämä silikonirinnat eroottisesti kantajalleen samoin nautinnon tuojana kuin luomut? Haittavaikutukset silikoineista tiedetään, mutta ympäristön paineet ja plastiikkakirurgiassa pyörivä raha vaikuttanee asiaan.

        Teitä suuri rintaisia kanssasisaria arvostan suuresti. Voin vain kuvitella kuinka rankkaa on pienikokoisen naisen kantaa isoja rintoja ja liikkua. Onneksi löytyy varsin hyviä urheiluliivejä, mutta tuskin ne H kupin eloa kummoisemmin avittavat.

        Kovin toivoisin meidän naisten olevan enemmän kiinnostuneita omista tarpeistamme kuin ympäristön paineista.


      • mansesta nääs
        pussitisssi kirjoitti:

        alkoi kai leikkelemään nenäänsä kun isä pilkkasi sen ulkonäköä. Terapia olis kyllä ollut parempi vaihtoehto.

        Ymmäärrän toki lääketieteelliset korjaukset ja rintasyövämnjälkeiset proteesit mutta oikeesti kyllä ihmetyttää ne jotka oitävät rintojaan jonain seksuaalisuutensa kruununa.

        Omani ovat nahkapussit, valitsisin rintojen poiston mieluummin kuin niiden keinotekoisen täyttämisen.
        Olisin ihan käypä nainen vaikka ilman rintoja, mieskin on minusta MIES munan koosta tai tukan tuuheudesta viis. Minulla on monta homoystävää je hekin edustavat minulle MIEHIÄ. Kaikki koot sallittu.

        Hyvä, että mietit asiaa tarkoin, niin minäkin tein.Kannattaa katsella implantti sivustoja ja miettiä minkä kokoiset ottaa. Itse olin aluksi ottamassa vain noin 125g implantit. Ennen ja jälkeen kuvissa näkee paljon sellaisia, jotka ovat ottaneet niin vähän ja silloin eroa tuskin huomaa. No, se on ok, jos haluaa ettei mitään juuri tapahdu. Itse päädyin sitten 275g, kun ajattelin implantien laiton maksavan sen verran paljon, etten halua kahden vuoden kuluttua suurentaa rintojani uudestaan vaan otan kerralla niin että olen tyytyväinen. Olen itse hyvin hoikka, rintani olivat pullea A tai pieni B ja minulle tuli C koon rinnat. Enempää kokoiselleni naiselle ei olisi voitu kerralla laittaakkaan. Lisäksi minulle laitettiin pisaran muotoiset implantit osittain rintalihaksen alle, joten tuloksesta tulee hyvin luonnolliset. Leikkauksestani on kulunut n. 4kk aikaa ja vieläkään rintani eivät ole laskeutuneet omille paikoilleen. Sanovat sen kestävän noin puoli vuotta.Siksi kannattaakin implantit ottaa kesän jälkeen, jolloin niihin saa rauhassa totutella ja ne asettuvat oikein ennen seuraavaa kesää, jolloin varmasti kulkee vähemmillä vaatteilla. Iho on herkempi auringon valolle, joten talven aikana ennättä parantua. Vielä kerron kivusta. Päivä leikkauksen jälkeen olin hyvin masentunut kipujeni kanssa ja ajattelin, että olin hullu, kun menin tämmöstä tekemään.Sitten tajusin lisätä kipulääkitystäni ja elämä alkoi hymyilemää. Minulle rintani ovat vielä ihmetyksen aihe. En 4 kuukaudessa ole niihin vielä sillä tavalla tottunut, että aina ihmettelen miten hyvältä vaatteeni näyttävät, ilman niitä kaiken näkösiä toppauksia. Tällä hetkellä tuntuu, että tämä oli loisto päätös enkä haluaisi luopua näistä ikinä.Vuoden päästä voin ehkä ajatella toisin. Sitä en voi tietää. Ajattele sinäkin tarkoin mihin ryhdyt. Voit varata ajan lääkärille ja eka kerta keskustella asiasta, sovittaa erilaisia implantteja ja mennä kotiin kokeilemalla kelmuun laitettua riisiä implantteina ja pitää niitä rintsikoissa, jotta tietää miltä tuntuu jos tavaraa oliski enempi.Minulla lääkäri ei ottanut seuraavista käynneistä hintaa vaan sain käydä toisenkin kerran haahuilemassa. Leikkauksen jälkeen jatkotutkimuksetkin kuuluivat samaan hintaan ja voin milloin tahansa pommittaa lääkäriäni sähköpostilla. Kannattaa siis ottaa selkoa hinnoista ja mitä siihen kuuluu.Minulle ainakin oli tärkeää, että lääkäri oli lähellä. Aikamoiset kustannuksetkin tulee, kun joutuu usein matkustamaan lääkärille.
        Kukaan ulkopuolinen ei ole ainakaan sanonut huomannensa muutoksen, mutta se johtuneekin varmaan siitä, että ennen käytin topattuja rintsikoita,(oli pakko, muuten olisin näyttänyt pojalta), ja nyt tässä vaiheessa käytän urheilurintsikoita. Kyllä olen sitä kovasti miettinyt, että miten uimahalli ja kesäiset mökkisaunomiset menee. Kiljaseeko joku korkealta ja kovaa, "että nyt sitä on otettu silikoonit", vai ihmetteleekö vain , etten muistanutkaan ,"että se oli noin kivan näköinen?" ;)
        Rahan menosta sen verran, että naapurissa ne pistää rahansa kalliisen autoon, mutta meillä se laitettiin vaimoon. Kumpi lie järkevämpää? Satsata itseensä vai autoon? Mene ja tiedä...onko kummassakaan järkeä :D
        Lapsilleni en ole kertonut. Miten kertoa lapselleni arvomaailmastani ottamalla silikonit? Ei varmaan näyttäis kovin hyvältä kertoa ,että en ole omasta mielestäni ollut tarpeeksi hyvä sellaisena kuin olen ollut. No, nuorimmaiset eivät ole huomanneet saunassakaan mitään. Ei vissiin äidin tissit ole mikään ihmeellinen asia. Murrosikäinen on muutenkin ottanut saunavuoroista etäisyyttä, joten se puoli hanskassa ;)
        Niiiiiin ,nuori nainen, kaikelta kantilta kannattaa asioita mietiskellä ennen lopullista päätöstä. Silikonien turvallisuudesta sitten vielä sen verran, että esim. vauvojenkin sydänleikkauksiin käytetään silikonia, joten ei se varmaan kauhean paha aine ole!?


      • Fengsui
        pussitisssi kirjoitti:

        alkoi kai leikkelemään nenäänsä kun isä pilkkasi sen ulkonäköä. Terapia olis kyllä ollut parempi vaihtoehto.

        Ymmäärrän toki lääketieteelliset korjaukset ja rintasyövämnjälkeiset proteesit mutta oikeesti kyllä ihmetyttää ne jotka oitävät rintojaan jonain seksuaalisuutensa kruununa.

        Omani ovat nahkapussit, valitsisin rintojen poiston mieluummin kuin niiden keinotekoisen täyttämisen.
        Olisin ihan käypä nainen vaikka ilman rintoja, mieskin on minusta MIES munan koosta tai tukan tuuheudesta viis. Minulla on monta homoystävää je hekin edustavat minulle MIEHIÄ. Kaikki koot sallittu.

        Kannattaisi hankkia yleissivistys ennen kun kirjoittaa mitään. Että homotkin ovat ihan sinulle miehiä!
        Vau! Siis mieshän on aina automaattisesti hetero ja jos on homo niin voi olla ihan niinku mies silti...tosi yllättävää. Oi että!
        Et edes osaa erottaa sukupuolta ja seksuaalista suuntautumista toisistaan.


      • vielä nuori & nainen
        mansesta nääs kirjoitti:

        Hyvä, että mietit asiaa tarkoin, niin minäkin tein.Kannattaa katsella implantti sivustoja ja miettiä minkä kokoiset ottaa. Itse olin aluksi ottamassa vain noin 125g implantit. Ennen ja jälkeen kuvissa näkee paljon sellaisia, jotka ovat ottaneet niin vähän ja silloin eroa tuskin huomaa. No, se on ok, jos haluaa ettei mitään juuri tapahdu. Itse päädyin sitten 275g, kun ajattelin implantien laiton maksavan sen verran paljon, etten halua kahden vuoden kuluttua suurentaa rintojani uudestaan vaan otan kerralla niin että olen tyytyväinen. Olen itse hyvin hoikka, rintani olivat pullea A tai pieni B ja minulle tuli C koon rinnat. Enempää kokoiselleni naiselle ei olisi voitu kerralla laittaakkaan. Lisäksi minulle laitettiin pisaran muotoiset implantit osittain rintalihaksen alle, joten tuloksesta tulee hyvin luonnolliset. Leikkauksestani on kulunut n. 4kk aikaa ja vieläkään rintani eivät ole laskeutuneet omille paikoilleen. Sanovat sen kestävän noin puoli vuotta.Siksi kannattaakin implantit ottaa kesän jälkeen, jolloin niihin saa rauhassa totutella ja ne asettuvat oikein ennen seuraavaa kesää, jolloin varmasti kulkee vähemmillä vaatteilla. Iho on herkempi auringon valolle, joten talven aikana ennättä parantua. Vielä kerron kivusta. Päivä leikkauksen jälkeen olin hyvin masentunut kipujeni kanssa ja ajattelin, että olin hullu, kun menin tämmöstä tekemään.Sitten tajusin lisätä kipulääkitystäni ja elämä alkoi hymyilemää. Minulle rintani ovat vielä ihmetyksen aihe. En 4 kuukaudessa ole niihin vielä sillä tavalla tottunut, että aina ihmettelen miten hyvältä vaatteeni näyttävät, ilman niitä kaiken näkösiä toppauksia. Tällä hetkellä tuntuu, että tämä oli loisto päätös enkä haluaisi luopua näistä ikinä.Vuoden päästä voin ehkä ajatella toisin. Sitä en voi tietää. Ajattele sinäkin tarkoin mihin ryhdyt. Voit varata ajan lääkärille ja eka kerta keskustella asiasta, sovittaa erilaisia implantteja ja mennä kotiin kokeilemalla kelmuun laitettua riisiä implantteina ja pitää niitä rintsikoissa, jotta tietää miltä tuntuu jos tavaraa oliski enempi.Minulla lääkäri ei ottanut seuraavista käynneistä hintaa vaan sain käydä toisenkin kerran haahuilemassa. Leikkauksen jälkeen jatkotutkimuksetkin kuuluivat samaan hintaan ja voin milloin tahansa pommittaa lääkäriäni sähköpostilla. Kannattaa siis ottaa selkoa hinnoista ja mitä siihen kuuluu.Minulle ainakin oli tärkeää, että lääkäri oli lähellä. Aikamoiset kustannuksetkin tulee, kun joutuu usein matkustamaan lääkärille.
        Kukaan ulkopuolinen ei ole ainakaan sanonut huomannensa muutoksen, mutta se johtuneekin varmaan siitä, että ennen käytin topattuja rintsikoita,(oli pakko, muuten olisin näyttänyt pojalta), ja nyt tässä vaiheessa käytän urheilurintsikoita. Kyllä olen sitä kovasti miettinyt, että miten uimahalli ja kesäiset mökkisaunomiset menee. Kiljaseeko joku korkealta ja kovaa, "että nyt sitä on otettu silikoonit", vai ihmetteleekö vain , etten muistanutkaan ,"että se oli noin kivan näköinen?" ;)
        Rahan menosta sen verran, että naapurissa ne pistää rahansa kalliisen autoon, mutta meillä se laitettiin vaimoon. Kumpi lie järkevämpää? Satsata itseensä vai autoon? Mene ja tiedä...onko kummassakaan järkeä :D
        Lapsilleni en ole kertonut. Miten kertoa lapselleni arvomaailmastani ottamalla silikonit? Ei varmaan näyttäis kovin hyvältä kertoa ,että en ole omasta mielestäni ollut tarpeeksi hyvä sellaisena kuin olen ollut. No, nuorimmaiset eivät ole huomanneet saunassakaan mitään. Ei vissiin äidin tissit ole mikään ihmeellinen asia. Murrosikäinen on muutenkin ottanut saunavuoroista etäisyyttä, joten se puoli hanskassa ;)
        Niiiiiin ,nuori nainen, kaikelta kantilta kannattaa asioita mietiskellä ennen lopullista päätöstä. Silikonien turvallisuudesta sitten vielä sen verran, että esim. vauvojenkin sydänleikkauksiin käytetään silikonia, joten ei se varmaan kauhean paha aine ole!?

        olisi kiva "jutella" kanssasi ihan privana sillä meillä lähtötilanne hyvin sama. Minulla nyt pullea a tai pieni b. Konsultaatiossa kävin jo toista kertaa ja 235 tai 270 suositteli läääkäri, jotta tulisi haluttu c kuppi. Pisaranmalliset lihaksen alle. En todellakaan halua mitään isoja rintoja, mutta, että rinnat näkyy, vaikka en topattuja liivejä käyttäisikään. Olisi kiva pitää pitsirintaliivejä ja urheiluliivejä ja silti olisi rinnat. En minäkään haluaisi, että kaikki huomaavat rinnat heti, tietty saunassa sen näkee siis muutoksen ja alasti, mutta ei välttämättä normaali vaatetuksessa. Olen myös käyttänyt aina topattuja liivejä ja niistä haluaisin luopua. Juu sitä ihmettelen, että kukaan ei kyseenalaista jos ostaa 50 000 uuden farkkuaudin, mutta, että laittaa 6000 silikoneihin niin se on turhamaista. Minä ostin 20 000 tonnin auton niin jäi rahaa vähän silareihinkin ;)


      • näkymisestä
        vielä nuori & nainen kirjoitti:

        olisi kiva "jutella" kanssasi ihan privana sillä meillä lähtötilanne hyvin sama. Minulla nyt pullea a tai pieni b. Konsultaatiossa kävin jo toista kertaa ja 235 tai 270 suositteli läääkäri, jotta tulisi haluttu c kuppi. Pisaranmalliset lihaksen alle. En todellakaan halua mitään isoja rintoja, mutta, että rinnat näkyy, vaikka en topattuja liivejä käyttäisikään. Olisi kiva pitää pitsirintaliivejä ja urheiluliivejä ja silti olisi rinnat. En minäkään haluaisi, että kaikki huomaavat rinnat heti, tietty saunassa sen näkee siis muutoksen ja alasti, mutta ei välttämättä normaali vaatetuksessa. Olen myös käyttänyt aina topattuja liivejä ja niistä haluaisin luopua. Juu sitä ihmettelen, että kukaan ei kyseenalaista jos ostaa 50 000 uuden farkkuaudin, mutta, että laittaa 6000 silikoneihin niin se on turhamaista. Minä ostin 20 000 tonnin auton niin jäi rahaa vähän silareihinkin ;)

        Ei ne silikonit näy saunassakaan ellei ole suurentanut kohtuuttomasti. Tuo toivomasi suurennus on siksi pieni että ellei joka viikko käy tuttujen kanssa saunassa, ei siihen suurentumiseen kiinnitetä huomiota. Jo toipumisenkin takia joudut pitämään tauon ja luulenpa että kuukauden tai reilumman tauon jälkeen ei niitä entisiä rintoja muisteta (ellei ollut aivan tyhjät rukkaset jotka nyt olisivat täynnä). Leikkaushaavatkin piiloutuvat jos rinnat riippuvat edes vähänkin, ettei niitä huomata vaikka arvet vielä punoittaisikin. Minulla kyllä arvet näkyivät jonkin verran, mutta reilun kahden kuukauden jälkeen ei saunassakaan kukaan puhunut mitään.


      • mansesta nääs
        vielä nuori & nainen kirjoitti:

        olisi kiva "jutella" kanssasi ihan privana sillä meillä lähtötilanne hyvin sama. Minulla nyt pullea a tai pieni b. Konsultaatiossa kävin jo toista kertaa ja 235 tai 270 suositteli läääkäri, jotta tulisi haluttu c kuppi. Pisaranmalliset lihaksen alle. En todellakaan halua mitään isoja rintoja, mutta, että rinnat näkyy, vaikka en topattuja liivejä käyttäisikään. Olisi kiva pitää pitsirintaliivejä ja urheiluliivejä ja silti olisi rinnat. En minäkään haluaisi, että kaikki huomaavat rinnat heti, tietty saunassa sen näkee siis muutoksen ja alasti, mutta ei välttämättä normaali vaatetuksessa. Olen myös käyttänyt aina topattuja liivejä ja niistä haluaisin luopua. Juu sitä ihmettelen, että kukaan ei kyseenalaista jos ostaa 50 000 uuden farkkuaudin, mutta, että laittaa 6000 silikoneihin niin se on turhamaista. Minä ostin 20 000 tonnin auton niin jäi rahaa vähän silareihinkin ;)

        Mitä haluaisit vielä tietää?


      • vielä nuori & nainen
        mansesta nääs kirjoitti:

        Mitä haluaisit vielä tietää?

        Olen jo oikeastaan saanut vahvistusta tuohon koko asiaan toisesta ketjusta kun emmin sitä kokoa kahden välillä. Taidan päätyä siihen isompaan siis lääkäri suositteli joko 235 tai 270 ja otan isomman. Tuntuuko sinusta tuo 270 isolle?


    • eivaikkamaksettais

      Minäkin olen kahden lapsen äiti, mutten koskaan missään nimessä ottaisi silikoneja. Laudaksi on varmasti haukuttu kouluaikoina, mutta jostain syystä ei ole satuttanut omalla kohdallani yhtään. Toki rintoja on sitten myöhemmin aikuisena kehuttu kauniiksi. Minulla on a-b kupit ja ovat pysyneet jokseenkin samanlaisina raskauksien ja imetyksien jälkeenkin. Olen aina itse pitänyt pienistä rinnoistani ja minusta olisi tosi epämukavaa, jos miehet vahtaisivat erityisesti rinnankohtaa tai tekisivät niistä jonkin numeron.

      Pienet ovat myös käytännöllisemmät.

      • Katjuusa78

        No on kyllä niin eriäviä mielipiteitä...mutta niinhän niitä on joka aiheesta! ;) Minä olen myös halukas laittamaan täytettä noihin ns. tisseihin. Olen lapseni tehnyt ja imettänyt ja jäljellä ei ole kuin nännit ;) Olis ihana kun olis taas nainen...olen pieni ja hento joten pienet tissit hankin nännien kaveriksi. En kuitenkaan mitään mahdottomia jottei tule selkä kipeeksi...eikö se niin ollut? :D
        Jokaisen oma asia ottaako silikoonit vai ei. Se on tärkeintä että on sinut itsensä kanssa luomulla tai ilman, ei se ketään huonommaksi tee..siis ne silikoonit. Tsemppiä kaikille tämän asian kanssa painiville. Nähdään ;)


    • varoittavaesimerkki.

      kuinka tyytyväisiä elämäänsä/itseensä silareiden jälkeen
      - harmittaa, että otin. Ikävöin pieniä terhakoita rintojani. Näytän mielestäni hieman lihavammalta rintojen kanssa. Olisi pitänyt vain opetella elämään silloisten rintojeni kanssa.

      tyytyväisyys implanttien kokoon
      - vanha kokoni 75a, nyt 75b... hieman liian suuret mielestäni.

      onko tullut kapseloitumista tai muita ongelmia
      - hieman päälle vuoden olleet ja pelkään jatkuvasti kapseloitumista. ovat valahtaneet jo hieman ja kovettuneet, tallinnassa laitoin

      ovatko läheiset huomanneet, että muutosta on tapahtunut ;)
      - on kyselty, että olenko raskaana, tai lihonut, kun rintani näyttävät suuremmilta :( Osa tutuista kyselee "onko sulla silikonit"... näkyy siis noinkin pieni koko päälleppäin...

      tuntuuko silikonit normaalielämässä siis muistaako sen koko ajan, että ne on siellä sisällä
      vai unohtuuko, onko ne siis niin aidon oloiset
      - kovemmalta tuntuvat ja tiedostan kyllä silikoneiksi. Tuntuvat jotenkin irrallisilta muuhun ruumiiseen nähden.

    • vm84tikru

      tämmöinen silikoonien puolustaminen ja vastustaminen on naurettavaa! eikö jokainen meistä saa omasta itsestään päättää?

      Minä olen harkinnut vakaasti mennä rintojen pienennysleikkaukseen ihan jo teinitytöstä asti. Kuulun siihen ryhmään joka joutuu liivinsä ostamaan eripaikasta ja paitoja ompelemaan itse kun kaupasta ostetut ei ole käypäset.
      Miehet töissä ja kadulla kuolaavat ja tuijottavat ja kaverit ovat vaan kateellisia kun heillä ei oo rintaa niin paljo.
      Kärsin niska hartia jäykkyydestä ja ne ovat ain ajumissa.
      kuppikokoani en paljasta mutta sanon sen että kohtuus kaikessa ja jokainen tavallaan =) miksi arvostelemme muita jotka tahtovat rinnat itselleen?
      Jos minulla olisi aa ta a kuppi niin kyllä minäkin suurentaisin tai olisin suurentanut kauan sitten mutta tuota rinta varustusta on minulla ihan omastakin takaa tahtoisin kuitenkin vain pienentää ja jonain päivänä minulla on siihen rahat kasassa.

      • B-C kuppi

        Joo minä pienentäsin rintojani .Olen urheilija tyyppiä ja suurista rinnoista vain haittaa .Rinnat on lapsen imetystä varten . Ei miesten kuolaamista perään.Hyi miten ällöttävää.


      • teitä.

        Naisia jos kuvittelette,että miehet olisivat teistä kiinnostuneempia jos otatte isommat silikonirinnat. Kyllä jos nainen on ylipainoinen ja naama kuin petolinnunperse,ei ne rinnat kiinnosta ketään. Joka väitää toista,niin miksi ihmeessä ei sitten kukaan ole laittanut kolmea rintaa,tai selkään kahdet? Kyllä miehiä kiinnostaa enemmän naisissa vielä kokonaisuus ja millainen nainen on luonteeltaan,eikä pelkästään yksittäiset vartalon ulokkeet.Jos nainen ei ole tyytyväinen ulkoiseen olemukseensa, kertoo se jo vakavasta mielenterveysongelmasta. Asia on sitten erikseen,jos ihminen on ollut onnettomuudessa tai sairauden takia silpoutunut. Vai onko sitten niin,että nämä rintojaan suurentavat haluavat olla toisten naisten silmissä viehättäviä tai haluttavia? Ehkä se on sitten niin?


      • vaan!
        B-C kuppi kirjoitti:

        Joo minä pienentäsin rintojani .Olen urheilija tyyppiä ja suurista rinnoista vain haittaa .Rinnat on lapsen imetystä varten . Ei miesten kuolaamista perään.Hyi miten ällöttävää.

        Mutta jos nimimerkkisi tarkoitti nykyistä kuppikokoasi, joudut pienentämään rintasi yksityispuolella ja maksamaan itse kokonaan kuten silkkarien laittajatkin.


    • MeaN

      Entäs,kun on käynyt rintasyövän läpi ja rinnat ovat täysin muotopuolet? Ei tulisi mieleenkään leikellä terveitä rintoja. Get a life!

      • beemp

        Minä olen vuosien harkinnan jälkeen ottamassa silikoneja. Olen lapseni tehnyt, ja taloudellisesti on sellainen tilanne, että leikkaus on mahdollinen. Mieheni on jättänyt päätöksenteon täysin minulle, enkä minä niitä häntä tai ketään muutakan varten ota, vaan itseäni. Olen aina ollut kiusallisen tietoinen pienistä rinnoistani (AA), jotka tosin ovat raskauksien ja imetyksen jäljiltä vain hieman kärsineet, roikkumaan näistä ei riitä :). Käytän topattuja liivejä, vaatteet eivät muuten istu mitenkään.
        Leikkaus tehdään Suomessa. Vaikka olin miettinyt asiaa jo vuosia ja luulin olevani täysin varma asiastani, pieni epäilys hiipi mieleeni konsultaation jälkeen. Tässä on nyt kuitenkin pari kuukautta harkittu vakaasti ja nyt olen täydellisen varma, että haluan leikkauksen.
        Implantit laitetaan osittain lihaksen alle, leikkausaika on huhtikuussa. Koon kanssa en aio revitellä, tarkoituksena on saada B-kuppi.


      • minkp
        beemp kirjoitti:

        Minä olen vuosien harkinnan jälkeen ottamassa silikoneja. Olen lapseni tehnyt, ja taloudellisesti on sellainen tilanne, että leikkaus on mahdollinen. Mieheni on jättänyt päätöksenteon täysin minulle, enkä minä niitä häntä tai ketään muutakan varten ota, vaan itseäni. Olen aina ollut kiusallisen tietoinen pienistä rinnoistani (AA), jotka tosin ovat raskauksien ja imetyksen jäljiltä vain hieman kärsineet, roikkumaan näistä ei riitä :). Käytän topattuja liivejä, vaatteet eivät muuten istu mitenkään.
        Leikkaus tehdään Suomessa. Vaikka olin miettinyt asiaa jo vuosia ja luulin olevani täysin varma asiastani, pieni epäilys hiipi mieleeni konsultaation jälkeen. Tässä on nyt kuitenkin pari kuukautta harkittu vakaasti ja nyt olen täydellisen varma, että haluan leikkauksen.
        Implantit laitetaan osittain lihaksen alle, leikkausaika on huhtikuussa. Koon kanssa en aio revitellä, tarkoituksena on saada B-kuppi.

        Sanottakoon tuohon rintasyöpäasiaan... Syöpä iskee kyllä, jos on iskeäkseen, oli silikonit tai ei. Jos joku kärsii pienistä rinnoista, ottakoon silikonit jos haluaa. Kummasti se itsetuntoa kohottaa, kun kummankin rinnan poistamisen jälkeen saa silikonit, että kyllä se naisellisuus on joillain vaan rinnoistakin kiinni.
        Harva kuitenkaan hetken päähänpistosta silikoneja ottaa ja jos se heidän itsetuntoaan kohottaa, niin sen ei pitäis olla keneltäkään pois. Luultavasti myös harvassa ovat ne, jotka ottavat implantit kerätäkseen miesten katseita.


      • mymmmeli
        minkp kirjoitti:

        Sanottakoon tuohon rintasyöpäasiaan... Syöpä iskee kyllä, jos on iskeäkseen, oli silikonit tai ei. Jos joku kärsii pienistä rinnoista, ottakoon silikonit jos haluaa. Kummasti se itsetuntoa kohottaa, kun kummankin rinnan poistamisen jälkeen saa silikonit, että kyllä se naisellisuus on joillain vaan rinnoistakin kiinni.
        Harva kuitenkaan hetken päähänpistosta silikoneja ottaa ja jos se heidän itsetuntoaan kohottaa, niin sen ei pitäis olla keneltäkään pois. Luultavasti myös harvassa ovat ne, jotka ottavat implantit kerätäkseen miesten katseita.

        Pakko ottaa kantaa tähän väittelyyn, sillä en ymmärrä miksi aihe otetaan täällä todella henkilökohtaisesti. Suuririntaiset ihmettelevät kuinka ihmeessä joku voi haluta isommat rinnat ja miehet valistavat kuinka silikonit ovat niin epäaidot ja rumat ja kovat ja ja ja. En leimaa kaikkia em. tahoja valittajiksi, mutta mitähän nämä itseensä tyytyväiset henkilöt tekevät tällä palstalla ... ?

        Minä aion leikkauttaa pienet rintani ja arvatkaapa vaan miksi. Koska MINÄ itse haluan. Olen hautonut asiaa mielessäni vuosikaudet ja nyt lapseni imetettyä ja aviomieheltäni siunauksen saatuani tein päätöksen. Täällä ei voi kertoa leikkauspaikkaa, koska se on joidenkin mielestä mainos, niinpä pidän suuni kiinni. Sen verran voin sanoa, että Suomessa minua ei operoida, ja se on tietoinen sekä harkittu päätös.

        Haluan suurennuttaa rintani NORMAALIkokoiseksi (b/c) koska olen hoikka (a), enkä niitä luomuna ole saanut. Haluan pukeutua urheilutoppeihin näyttäen naiselta, ja kotioloissa käyttää kauniita alusasuja. Vaikka olen hoikka ja "pienimahainen", en tunne itseäni haluttavaksi ilman rintoja. Eikö silloin parasta ole tehdä asialle jotain? Ja ei, en tarvitse terapiaa. Ei maailmani kaatuisi ilman rintaleikkausta mutta jos asialle voi tehdä jotain, miksen tekisi? Ei se ole sinulta pois, jos minä haluan olla omasta mielestä kauniinpi/viehettävämpi/isorintaisempi.

        Olen onnellisessa asemassa saadessani aviomieheltäni siunauksen asialle. Pelkäsin ettei hän hyväksyisi, mutta hän kuunteli asiani, ja totesi: Kulta, asia näyttää olevan tärkeä sinulle. Et sinä mitään isompia tissejä tarvitse, mutta jos se on sinulle noin tärkeää, en voi sitä estää." Tuossa vaiheessa itkin onnesta, sillä olihan asia pyörinyt iät ajat mielessäni.

        Miksi kirjoitin? Ymmärrättekö te valittajat ja haukkujat, että rinnat voivat olla jollekin tärkeä osa itsetuntoa ja itsearvostusta. Jos joku haluaa suurennuttaa rintansa niin miksi sinä valitat siitä? Aivan varmasti riskit on mietitty sataan kertaan ennen operaatioon menoa, siitä on turha mussuttaa. Sinullakin voi olla haaveita tai tarpeita, joita muut eivät ymmärrä. Miksi silikonit ovat niin tulenarkaa tavaraa?


      • tehonnut
        mymmmeli kirjoitti:

        Pakko ottaa kantaa tähän väittelyyn, sillä en ymmärrä miksi aihe otetaan täällä todella henkilökohtaisesti. Suuririntaiset ihmettelevät kuinka ihmeessä joku voi haluta isommat rinnat ja miehet valistavat kuinka silikonit ovat niin epäaidot ja rumat ja kovat ja ja ja. En leimaa kaikkia em. tahoja valittajiksi, mutta mitähän nämä itseensä tyytyväiset henkilöt tekevät tällä palstalla ... ?

        Minä aion leikkauttaa pienet rintani ja arvatkaapa vaan miksi. Koska MINÄ itse haluan. Olen hautonut asiaa mielessäni vuosikaudet ja nyt lapseni imetettyä ja aviomieheltäni siunauksen saatuani tein päätöksen. Täällä ei voi kertoa leikkauspaikkaa, koska se on joidenkin mielestä mainos, niinpä pidän suuni kiinni. Sen verran voin sanoa, että Suomessa minua ei operoida, ja se on tietoinen sekä harkittu päätös.

        Haluan suurennuttaa rintani NORMAALIkokoiseksi (b/c) koska olen hoikka (a), enkä niitä luomuna ole saanut. Haluan pukeutua urheilutoppeihin näyttäen naiselta, ja kotioloissa käyttää kauniita alusasuja. Vaikka olen hoikka ja "pienimahainen", en tunne itseäni haluttavaksi ilman rintoja. Eikö silloin parasta ole tehdä asialle jotain? Ja ei, en tarvitse terapiaa. Ei maailmani kaatuisi ilman rintaleikkausta mutta jos asialle voi tehdä jotain, miksen tekisi? Ei se ole sinulta pois, jos minä haluan olla omasta mielestä kauniinpi/viehettävämpi/isorintaisempi.

        Olen onnellisessa asemassa saadessani aviomieheltäni siunauksen asialle. Pelkäsin ettei hän hyväksyisi, mutta hän kuunteli asiani, ja totesi: Kulta, asia näyttää olevan tärkeä sinulle. Et sinä mitään isompia tissejä tarvitse, mutta jos se on sinulle noin tärkeää, en voi sitä estää." Tuossa vaiheessa itkin onnesta, sillä olihan asia pyörinyt iät ajat mielessäni.

        Miksi kirjoitin? Ymmärrättekö te valittajat ja haukkujat, että rinnat voivat olla jollekin tärkeä osa itsetuntoa ja itsearvostusta. Jos joku haluaa suurennuttaa rintansa niin miksi sinä valitat siitä? Aivan varmasti riskit on mietitty sataan kertaan ennen operaatioon menoa, siitä on turha mussuttaa. Sinullakin voi olla haaveita tai tarpeita, joita muut eivät ymmärrä. Miksi silikonit ovat niin tulenarkaa tavaraa?

        Mainostajiksi ja muu haukkuminen on ehkä tehonnut. Alkuviikolla kyseisessä sairaalassa ei ollut illalla valoja kuin parissa potilashuoneessa. Raahatkaa vaan rahojanne suomalaisille lääkäreille - ihan turhaan.


      • rinnat on
        mymmmeli kirjoitti:

        Pakko ottaa kantaa tähän väittelyyn, sillä en ymmärrä miksi aihe otetaan täällä todella henkilökohtaisesti. Suuririntaiset ihmettelevät kuinka ihmeessä joku voi haluta isommat rinnat ja miehet valistavat kuinka silikonit ovat niin epäaidot ja rumat ja kovat ja ja ja. En leimaa kaikkia em. tahoja valittajiksi, mutta mitähän nämä itseensä tyytyväiset henkilöt tekevät tällä palstalla ... ?

        Minä aion leikkauttaa pienet rintani ja arvatkaapa vaan miksi. Koska MINÄ itse haluan. Olen hautonut asiaa mielessäni vuosikaudet ja nyt lapseni imetettyä ja aviomieheltäni siunauksen saatuani tein päätöksen. Täällä ei voi kertoa leikkauspaikkaa, koska se on joidenkin mielestä mainos, niinpä pidän suuni kiinni. Sen verran voin sanoa, että Suomessa minua ei operoida, ja se on tietoinen sekä harkittu päätös.

        Haluan suurennuttaa rintani NORMAALIkokoiseksi (b/c) koska olen hoikka (a), enkä niitä luomuna ole saanut. Haluan pukeutua urheilutoppeihin näyttäen naiselta, ja kotioloissa käyttää kauniita alusasuja. Vaikka olen hoikka ja "pienimahainen", en tunne itseäni haluttavaksi ilman rintoja. Eikö silloin parasta ole tehdä asialle jotain? Ja ei, en tarvitse terapiaa. Ei maailmani kaatuisi ilman rintaleikkausta mutta jos asialle voi tehdä jotain, miksen tekisi? Ei se ole sinulta pois, jos minä haluan olla omasta mielestä kauniinpi/viehettävämpi/isorintaisempi.

        Olen onnellisessa asemassa saadessani aviomieheltäni siunauksen asialle. Pelkäsin ettei hän hyväksyisi, mutta hän kuunteli asiani, ja totesi: Kulta, asia näyttää olevan tärkeä sinulle. Et sinä mitään isompia tissejä tarvitse, mutta jos se on sinulle noin tärkeää, en voi sitä estää." Tuossa vaiheessa itkin onnesta, sillä olihan asia pyörinyt iät ajat mielessäni.

        Miksi kirjoitin? Ymmärrättekö te valittajat ja haukkujat, että rinnat voivat olla jollekin tärkeä osa itsetuntoa ja itsearvostusta. Jos joku haluaa suurennuttaa rintansa niin miksi sinä valitat siitä? Aivan varmasti riskit on mietitty sataan kertaan ennen operaatioon menoa, siitä on turha mussuttaa. Sinullakin voi olla haaveita tai tarpeita, joita muut eivät ymmärrä. Miksi silikonit ovat niin tulenarkaa tavaraa?

        Eikö leikkaukseen liittyvät riskit pelota teitä jotka suunnittelette leikkausta?
        Komplikaatiot? Kuolema?
        Entä te jotka otitte jo implantit?
        Itellä on pienet tyhjät nahkapussit ja menisin leikkaukseen mutta riskit pelottaa.


      • mymmmeli
        rinnat on kirjoitti:

        Eikö leikkaukseen liittyvät riskit pelota teitä jotka suunnittelette leikkausta?
        Komplikaatiot? Kuolema?
        Entä te jotka otitte jo implantit?
        Itellä on pienet tyhjät nahkapussit ja menisin leikkaukseen mutta riskit pelottaa.

        Ei mua ainakaan pelota, totta kai olen riskit tiedostanut mutta en niitä pahemmin ajattele. En myöskään ajattele, että ensi kertaa tietä ylittäessäni päälleni saattaa ajaa auto, jonka renkaat eivät pidä liukkaalla. En myöskään ajattele, että isoäitini rintasyöpä saattaa käydä minunkin kohtalokseni. Tämän vuoksi haluan elää täysillä ne päivät, mitä täällä saan olla. Mieluummin otan pienen riskin, ja elän itseeni tyytyväisenä kuin pelkään pahinta ja ajattelen peilikuvastani negatiivisesti. Tämä tietenkin vain minun kantani, on hyvä jättää operaatio tekemättä jos pelkää liiaksi mahdollisia haittavaikutuksia.


      • on mietitty
        rinnat on kirjoitti:

        Eikö leikkaukseen liittyvät riskit pelota teitä jotka suunnittelette leikkausta?
        Komplikaatiot? Kuolema?
        Entä te jotka otitte jo implantit?
        Itellä on pienet tyhjät nahkapussit ja menisin leikkaukseen mutta riskit pelottaa.

        Totta kai niitä riskejäkin miettii, mutta tässä tapauksessa ne ovat niin pienet ja mahdollisuus pahoihin komplikaatioihin vähäiset, etten pelännyt leikkausta. Implanttien laitto on helppo ja lyhyt leikkaus, joten nukutuskin jää yleensä noin tuntiin, eli riski on kohtuullisen pieni. Kuolemanvaara on suurin juuri nukutuksessa, muuten tässä leikkauksessa se on hyvin pieni.

        Nykyisillä implanteilla riskit jälkeenkin ovat hyvin pienet. Suurin riski on itsestä johtuva arpeutumistaipumus, joka voi aiheuttaa kapseloitumista. Joillakin klinikoilla on tätä varten takuu, joko hintaan sisältyen tai eri maksusta jolloin pahin ja kivulias kapseloituminen korjataan.

        Olen ollut paljon vaikeammissakin ja pidemmissä leikkauksissa ja niitä ennen todellakin hieman pelotti. Mutta riskit on punnittava ja mietittävä kannattaako ne ottaa. Implanttien laitossa punnitseminen oli helppoa.


    • Ei Kannata

      En suosittele. Menen itsekin postamaan muinoin otetut silikonit.
      Toinen rinnoista kapseloitunut ja toisinaan kovin kipeä.
      Ei jaksaisi mennä leikkauksiin joka 3 vuosi.
      Ja joka 3:nelle tulee kapseloitumista.
      Jos olisin ollut viisas niin en olisi ottanut lainkaan..mutta sitä niin kovasti halusi
      "omat" rinnat takaisin.
      (siis imetyksestä menetetyt)

      • tietoa!

        Ilmeisesti useimmiten kun kapseloitunut rinta korjataan se ei enää kapseloidu uudelleen. Ehkäpä sinullakaan nykyaikaiset implantit eivät enää kapseloituisi koska niiden rakenne on erilainen kuin muinoin.

        En kaivanut tähän linkkejä tilastoista jotka kertoisivat kapseloitumisesta, mutta voin sanoa että tuossa kertomassasi määrässä on pilkkuvirhe. Missään tapauksessa 33 % ei kapseloidu, mutta 3,3 % voisi olla suuruusluokaltaan sinnepäin. Pikaisella haulla löytyi muutama nimekkään suomalaisen plastiikkakirurgin maininta että kapseloituminen tapahtuisi alle 5 % kaikista leikkauksista.


    • Anonyymi

      Rintojen suurentaminen on Jumalan vastaista. Kaikki rintansa leikkautuneet joutuu ikuisesti helvettiin. Naisen ruumis on saastaisin se on synnyttämistä varten. Tulkaa rauhanyhdistykselle niin saatte kuulla terveellistä Jumalan sana

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe