Olen muistanut ottaa jokaisen pillerin ajallaan, en ole koskaan unohtanut. Meneillään on nyt muistaakseni viides liuska ja 2 viikkoa ennen kuukautisia housuihin alkoi pikkuhiljaa ilmestymään verta.
Olen siis käyttänyt ph-suojia. Välissä oli pari vuodotonta päivää, mutta nyt sillä viikolla, kun kuukautisten kuuluisikin alkaa, olen vuotanut ihan kunnolla - kuten tavallisena menkkapäivänä.
Huolestuttaa, eihän vaarana voi kuitenkaan olla raskaus??
Onko mahdollista, että tiputtelu loppuu, kun alotan uuden liuskan? Vai onko nämä pillerit vain minulle sopimattomia? Minulla on vielä monta liuskaa jäljellä ja haluaisin syödä ne, koska olivat kalliita (syön YAZ-merkkiä, 3kk 40e.).
Kuukautiset KESKEN LIUSKAN!!
10
5408
Vastaukset
- 6+6
kuukautisia jos käytät pillereitä.
Halpojahan nuo ovat per kuukausi. Tee testi jos raskautta epäilet. - vaihda.
Kyseinen merkki ei välttämättä sovi sulle ja siksi tulee ylimääräistä vuotoa. Ja tosiaan sulla ei ole kuukautisia kun syöt pillereitä. Taukoviikolla tulee tyhjennysvuoto ja kaikenlainen muu vuoto on ns. läpäisyvuotoa tai tiputteluvuotoa.
- vaihda merkki
Mullekin kävi noin ja syy on se, että merkki on sopimaton...käys lääkärissä vaihtamassa johonkin muuhun merkkiin, jossa hormoonien määrä on erilainen..
- ApuaaA!
Voi harmi, jos näin täytyy tehdä. Näistä pillereistä en ole saanut mitään sivuvaikutuksia (muita siis), joten ärsyttää aika paljon... Etenkin kun minun tuurilla pillerivaihdon jälkeen saan kaikenmaailman raivonpuuskia, itkukohtauksia sun muita.
- ??????
Kirjoitat niin kuin sinulle tulisi ihan järkyttävänä yllätyksenä, että pillerit voivat aiheuttaa vuotohäiriöitä. Ettei vaan ois taas kerran jäänyt pakkausseloste lukematta.
Tietysti raskaus on mahdollinen, jos olet ollut yhdynnässä. Pillerit eivät edelleenkään ole 100% varma ehkäisykeino.- ApuaaA!
Pitää vaikuttaa hieman hysteeriseltä, jotta ihmiset vaivautuvat vastaamaan.
Onko raskauden yksi merkki todella se, että monta viikkoa valuu verta?
Tottakai olen lukenut pakkausselosteen edestakaisin moneen kertaan. Siellä sanotaan, että yhteys lääkäriin jos tällaista tapahtuu.
No miksi kyselen sitten täällä? Elättelen toivoa, että pääsen ongelmastani ilman, että joudun varaamaan ajan lääkärille, maksamaan siitä, vaihtamaan merkkiä, maksamaan uusista pillereistä, kärsimään uuden merkin aiheuttamista ongelmista... ja kenties joudun taas vaihtamaan merkkiä?
Siispä, kerta kyse on jostain normaalista, niin silloin ihmisillä täytyy olla asiasta kokemusta. Ja halusinkin, että jotkut tulisivat kertomaan, miten ovat toimineet omalla kohdallaan.
Jos seuraava tyhjennysvuoto jatkuu yli normaalin ajan, niin menen sinne lääkärille sitten... - tietämätön0
ApuaaA! kirjoitti:
Pitää vaikuttaa hieman hysteeriseltä, jotta ihmiset vaivautuvat vastaamaan.
Onko raskauden yksi merkki todella se, että monta viikkoa valuu verta?
Tottakai olen lukenut pakkausselosteen edestakaisin moneen kertaan. Siellä sanotaan, että yhteys lääkäriin jos tällaista tapahtuu.
No miksi kyselen sitten täällä? Elättelen toivoa, että pääsen ongelmastani ilman, että joudun varaamaan ajan lääkärille, maksamaan siitä, vaihtamaan merkkiä, maksamaan uusista pillereistä, kärsimään uuden merkin aiheuttamista ongelmista... ja kenties joudun taas vaihtamaan merkkiä?
Siispä, kerta kyse on jostain normaalista, niin silloin ihmisillä täytyy olla asiasta kokemusta. Ja halusinkin, että jotkut tulisivat kertomaan, miten ovat toimineet omalla kohdallaan.
Jos seuraava tyhjennysvuoto jatkuu yli normaalin ajan, niin menen sinne lääkärille sitten...Alotin pillerit kuukausi sitten ja nyt taukoviikolla tuli yhtäkkiä vuotoa; onko tämä siis että menkat alkoivat vai vai tuota jotain tyhjennysvuotoa? Pitääkö aloittaa uus liuska nyt vai odottaa se 7 päivää? Kiitos jos joku tietävä vaivautuu auttamaan.
- perusohje
tietämätön0 kirjoitti:
Alotin pillerit kuukausi sitten ja nyt taukoviikolla tuli yhtäkkiä vuotoa; onko tämä siis että menkat alkoivat vai vai tuota jotain tyhjennysvuotoa? Pitääkö aloittaa uus liuska nyt vai odottaa se 7 päivää? Kiitos jos joku tietävä vaivautuu auttamaan.
Nimimerkille tietämätön0
Taukoviikolla kuuluukin tulla vuotoa. Pilkunviilaajaat kutsuvat sitä tyhjennysvuodoksi. Käytännössä se on ihan samanlaista vuotoa kuin kuukautisvuto.
Liuskojen välillä pidetään se seitsemän päivän tauko. Se on korkeintaan seitsemän päivää. Uusi laattaa aloitetaan, vaikka vuoto vielä jatkuisikin.
Pilleripakkauksessa on ohjeet. - tietämätön0
perusohje kirjoitti:
Nimimerkille tietämätön0
Taukoviikolla kuuluukin tulla vuotoa. Pilkunviilaajaat kutsuvat sitä tyhjennysvuodoksi. Käytännössä se on ihan samanlaista vuotoa kuin kuukautisvuto.
Liuskojen välillä pidetään se seitsemän päivän tauko. Se on korkeintaan seitsemän päivää. Uusi laattaa aloitetaan, vaikka vuoto vielä jatkuisikin.
Pilleripakkauksessa on ohjeet.Kiitos neuvosta. Joo ohjeet löytyy toki, tosin sellaisella kielellä jota en vielä tarpeeksi hyvin ymmärrä ja suomessa käydessäni apteekista ei ollut mahdollista saada ohjeita suomeksi.. Kiitos kuitenki siis.
- löytyy
tietämätön0 kirjoitti:
Kiitos neuvosta. Joo ohjeet löytyy toki, tosin sellaisella kielellä jota en vielä tarpeeksi hyvin ymmärrä ja suomessa käydessäni apteekista ei ollut mahdollista saada ohjeita suomeksi.. Kiitos kuitenki siis.
Ohjeet löytyy netistä suomeksi ja englanniksi lähes kaikille pillerimerkeille. google.fi ja sitä kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275