Eli mun normaalit kuukautiset alkoi viime viikon tiistaina 5.1. Kuukautiset oli just loppunut kun olin sitten suojaamattomassa yhdynnässä 9.1 lauantaiyönä ja kävin hakemas jälkiehkäsypillerin vuorokauden sisällä tuosta. Nyt on viides päivä pilleristä ja menkat alkoi, onko se ihan normaalia? Luin että...
"Jälkiehkäisytabletin tehotessa kuukautiset alkavat niiden normaaliin aikaan tai muutama päivää aikaisemmin tai myöhemmin."
Eli mun normaaliin kuukautisten alkamisaikaan olis vielä monta viikkoa aikaa. Oon lähdössä matkalle ens kuussa ja nyt kierto taitaa olla ihan sekasin, voiko mistään mitenkään arvioida milloin seuraavat on tulossa?
"Jälkiehkäisytabletin tehotessa kuukautiset alkavat niiden normaaliin aikaan tai muutama päivää aikaisemmin tai myöhemmin."
Eli mun normaaliin kuukautisten alkamisaikaan olis vielä monta viikkoa aikaa. Oon lähdössä matkalle ens kuussa ja nyt kierto taitaa olla ihan sekasin, voiko mistään mitenkään arvioida milloin seuraavat on tulossa?
Vastaukset 4
Vanhimmat
Kohta "Haittavaikutukset" sinulta taisi jäädä kokonaan lukematta. Sieltä löytyy mm: Verinen vuoto.
Ei, mistään ei voi tietää miten vuodot asettuvat ja koska seuraavat kuukautiset tulevat. Haittavaikutuksista löytyy myös: Kuukautisten viivästyminen.
Luepa se ohje uudelleen. Jos jo hävitit omasi, lue netistä.
Itse jouduin turvautumaan jälkiehkäisyyn kondomin mentyä rikki. Omassa tapauksessani kuukautiset olivat juuri myös loppuneet kun yhdyntä tapahtui. Vuoto alkoi myös noin viiden päivän päästä ja kesti neljä päivää. Itse en vuotoa kuukautisiksi tulkinnut, koska oli tummempaa ja alavatsa kipua tai turvotusta ei ollut. Nyt sitten kuukautiset alkoivat odotettuna ajankohtana, eli eivät olleet ajoissa eikä myöhässä. Netistä lukemieni kokemusten mukaan tuo noin viikon sisällä alkava vuoto on aika yleistä. Ohjeessa asiasta oli mm. maininta: "Yleensä ylimääräistä vuotoa ei tule, mutta se on mahdollista. ". Eli ei anneta mielikuvaa että se on hyvinkin yleistä.
Muutaman päivän kuluttua mensut tulivat, melko runsainakin, mutta kyllä olivay halutkin huipussaan!
ei mensut/kuukautiset/menkat...jos se alkaa pian pillerin oton jälkeen.