vaikka löisit kaikki faktat pöytään mitä tieteen saralla on viimeisten vuosikymmenien aikana saatu selville, niin uskovaisen ihmisen vastakomentti on: ....mutta Raamatussa sanotaan.....
Keskustelu on aivan turhaa
114
517
Vastaukset
- antif_sti
on fundalistien ääretön tyhmyys, itsekkyys ja kapea-alaisuus:
Meidän usko oikea, miljardit muun uskoiset joutukoot helvettiin.- antifunda
esim. vanhan testamentin kiukkuisen jumal-äijän kaikki perversiot hyväksytään.
- Ihan miten vain
Minä olen itse ollut uskovainen jo monta vuotta, enkä voi tietää miten Jumala kenetkin synneistä tuomitsee, mutta erittäin pahaa tekevien ihmisten kohtalon osaan kyllä arvata...! Minä olen menossa taivaaseen, enkä aio luopua uskostani, ja rukoilen vielä Jumalaakin että uskoni varjeltuu tässä pahassa maailmassa. Jos joku sellainen jolla ei ole uskoa, mutta tahtoo saada sitä, niin hänen täytyy koettaa rukoilla ja pyytää sitä Jumalalta, koska ei kukaan muu voi uskoa ihmiselle lahjoittaa. Toinen ihminen ei voi uskoa toiselle lahjoittaa, vaan se on Jumala, se on Hänen lahjansa syntisille ihmisille, koska Jeesus on maksanut niiden synnit, joilla on uskoa. Raamatussa on luvattu antaa usko lahjaksi pyytävälle. Jeesus sanoi: Sitä, joka tulee minun luokseni, minä en heitä ulos! Kannattaa rukoilla se rukous Jeesuksen nimessä, niin se lahja annetaan sinulle. Jumala arvostaa sellaista rukousta, joka on tehty omassa rauhassa, salassa, koska Jumala näkee asiat jotka ovat salassa. Ei tarvitse liikoja sanojakaan, jos tuntuu ettei osaa, muutama riittää. Tämä elämä loppuu monen kohdalla jo ennen 80 ikävuotta, ja olisi hyvin tärkeää miettiä itsekseen, mihin oikeastaan olet menossa? Kun ihminen kuolee, Jumala laittaa kaikki muut tuomioistuimen eteen tuomittavaksi, (ajatukset, sanat, teot) paitsi uskovaisia, joista Jeesus on maksanut omalla verellään, ja antanut oman henkensä heidän edestään.
- hmph
"fundalistien ääretön tyhmyys, itsekkyys ja kapea-alaisuus:
Meidän usko oikea, miljardit muun uskoiset joutukoot helvettiin."
Juuri noinhan tiedeuskovaisuus; ateismi esitetään. Sama pätee evoluutioteoriaan.
Niin ateismin, kuin evoluutioterorian väitetään olevan lopullinen kiveenhakattu totuus, jota vastaan ei ole olemassa mitään perusteltuja vasta-argumentteja. Tuo tiedeuskovaisuuden asennehan tyrehdyttää kaiken dialogin jo heti alkuunsa. Turha edes odottaa mitään keskustelua, kun ateistien ja evoluutioteoriaa kannattavien asenne on tuollainen jo heti lähtökuopissaan.
Kuitenkin tiedän, että evoluutioteoria, ja tiede ylipäätään eivät ole mitään kiveenhakattuja totuuksia, vaan alati muuttuvia. Tiede muuttuu ja muokkautuu sitä mukaa kun saadaan lisää tietoa, Mutta miksi ateistit sitten 100% varmuudella väittävät että esim. evoluutioteoria on ehdoton ja lopullinen totuus, sitä en tiedä. tuntuu siltä, että ateismi ja evoluutioteoria, on muodostunut monille sen kannattajille uskonnoksi. - Kuk regus susej
hmph kirjoitti:
"fundalistien ääretön tyhmyys, itsekkyys ja kapea-alaisuus:
Meidän usko oikea, miljardit muun uskoiset joutukoot helvettiin."
Juuri noinhan tiedeuskovaisuus; ateismi esitetään. Sama pätee evoluutioteoriaan.
Niin ateismin, kuin evoluutioterorian väitetään olevan lopullinen kiveenhakattu totuus, jota vastaan ei ole olemassa mitään perusteltuja vasta-argumentteja. Tuo tiedeuskovaisuuden asennehan tyrehdyttää kaiken dialogin jo heti alkuunsa. Turha edes odottaa mitään keskustelua, kun ateistien ja evoluutioteoriaa kannattavien asenne on tuollainen jo heti lähtökuopissaan.
Kuitenkin tiedän, että evoluutioteoria, ja tiede ylipäätään eivät ole mitään kiveenhakattuja totuuksia, vaan alati muuttuvia. Tiede muuttuu ja muokkautuu sitä mukaa kun saadaan lisää tietoa, Mutta miksi ateistit sitten 100% varmuudella väittävät että esim. evoluutioteoria on ehdoton ja lopullinen totuus, sitä en tiedä. tuntuu siltä, että ateismi ja evoluutioteoria, on muodostunut monille sen kannattajille uskonnoksi."Mutta miksi ateistit sitten 100% varmuudella väittävät että esim. evoluutioteoria on ehdoton ja lopullinen totuus"
Kuka niin on väittänyt? - llllllll
Kuk regus susej kirjoitti:
"Mutta miksi ateistit sitten 100% varmuudella väittävät että esim. evoluutioteoria on ehdoton ja lopullinen totuus"
Kuka niin on väittänyt?"Kuka niin on väittänyt?"
Ateistit ja muut evoluutioteoriaan uskovat.
Evoluutioteoria on ilmeisesti eräänlainen uskonto sekin.
Miten elämä on saanut alkunsa?
Aukkojen jumala; evoluutio teki sen.
Käyttäen apunaan pelkkää sokeaa sattumaa.
Mitä siitä, vaikka sen todennäköisyys on alta nollan.
Hallelujaa Evo! Siunattu olkoon korkein profeettasi C. Darwin. kih :) - hmmmm???
antifunda kirjoitti:
esim. vanhan testamentin kiukkuisen jumal-äijän kaikki perversiot hyväksytään.
"Esim. vanhan testamentin kiukkuisen jumal-äijän kaikki perversiot hyväksytään."
Hmmmm... ehkä ateistit hyväksyvät, mutta ainakaan kukaan tuntemistani kristityistä ei hyväksy. - Kuk regus susej
llllllll kirjoitti:
"Kuka niin on väittänyt?"
Ateistit ja muut evoluutioteoriaan uskovat.
Evoluutioteoria on ilmeisesti eräänlainen uskonto sekin.
Miten elämä on saanut alkunsa?
Aukkojen jumala; evoluutio teki sen.
Käyttäen apunaan pelkkää sokeaa sattumaa.
Mitä siitä, vaikka sen todennäköisyys on alta nollan.
Hallelujaa Evo! Siunattu olkoon korkein profeettasi C. Darwin. kih :)"Ateistit ja muut evoluutioteoriaan uskovat.
Evoluutioteoria on ilmeisesti eräänlainen uskonto sekin."
Sekoitat evoluution ja evoluutioteorian.
Kuka on väittänyt että evoluutioteoria on 100% ehdoton ja lopullinen totuus (joku muu kuin kreationisti)?
"Miten elämä on saanut alkunsa?
Aukkojen jumala; evoluutio teki sen."
Huomaan että olet saanut tietosi evoluutiosta ja evoluutioteoriasta kreationistien hupisivustoilta.
"Mitä siitä, vaikka sen todennäköisyys on alta nollan."
Miten jonkin todennäköisyys voi olla alta nollan? - hpphm
"Ateistit ja muut evoluutioteoriaan uskovat.
Evoluutioteoria on ilmeisesti eräänlainen uskonto sekin."
Sekoitat evoluution ja evoluutioteorian.
Kuka on väittänyt että evoluutioteoria on 100% ehdoton ja lopullinen totuus (joku muu kuin kreationisti)?
"Miten elämä on saanut alkunsa?
Aukkojen jumala; evoluutio teki sen."
Huomaan että olet saanut tietosi evoluutiosta ja evoluutioteoriasta kreationistien hupisivustoilta.
"Mitä siitä, vaikka sen todennäköisyys on alta nollan."
Miten jonkin todennäköisyys voi olla alta nollan?"Sekoitat evoluution ja evoluutioteorian."
En sekoita.
"Kuka on väittänyt että evoluutioteoria on 100% ehdoton ja lopullinen totuus (joku muu kuin kreationisti)?
Ateistit ja muut evoluutioteoriaan uskovat. Siis ei-kreationistit. Yksikään kreationisti ei siis ole väittänyt niin.
"Huomaan että olet saanut tietosi evoluutiosta ja evoluutioteoriasta kreationistien hupisivustoilta."
Huomaat väärin. Olen saanut tietoni ateisteilta, ja muilta evoluutioteoriaan uskovilta. Keationistien sivuilta olen saanut vallan toisenlaista tietoa.
"Miten jonkin todennäköisyys voi olla alta nollan?"
Hyvä kysymys. Siispä elämän synty evoluutioteoriaan uskovien väittämällä tavalla, todennäköisyys on käytännössä mahdoton. hpphm kirjoitti:
"Sekoitat evoluution ja evoluutioteorian."
En sekoita.
"Kuka on väittänyt että evoluutioteoria on 100% ehdoton ja lopullinen totuus (joku muu kuin kreationisti)?
Ateistit ja muut evoluutioteoriaan uskovat. Siis ei-kreationistit. Yksikään kreationisti ei siis ole väittänyt niin.
"Huomaan että olet saanut tietosi evoluutiosta ja evoluutioteoriasta kreationistien hupisivustoilta."
Huomaat väärin. Olen saanut tietoni ateisteilta, ja muilta evoluutioteoriaan uskovilta. Keationistien sivuilta olen saanut vallan toisenlaista tietoa.
Hyvä kysymys. Siispä elämän synty evoluutioteoriaan uskovien väittämällä tavalla, todennäköisyys on käytännössä mahdoton.Väität, että olet saanut tietosi "ateisteilta ja muilta evoluutioteoriaan uskovilta". Oletan, että sinulla olisi heittää joku esim. internet-linkki jossa joku ateistiksi tunnustautunut esittää tämän väitteen omana mielipiteenään.
S'oon kattos niin, että tämä evoluutio-uskonto on teidän hihujen keksintö, kun ette tajua että ilman uskontoa voi ihan aikuisten oikeesti elää.- Kuk regus susej
hpphm kirjoitti:
"Sekoitat evoluution ja evoluutioteorian."
En sekoita.
Hyvä kysymys. Siispä elämän synty evoluutioteoriaan uskovien väittämällä tavalla, todennäköisyys on käytännössä mahdoton."En sekoita."
Siltä vaikuttaa, evoluutio on fakta, evoluutioteoria on teoria.
"Ateistit ja muut evoluutioteoriaan uskovat. Siis ei-kreationistit."
Jos voisit esittää esimerkin.
"Yksikään kreationisti ei siis ole väittänyt niin."
Korjataan, kreationisti sanoo että evoluutioteoriaa pidetään 100%:sena lopullisena totuutena, mikä ei ole totta.
"Huomaat väärin. Olen saanut tietoni ateisteilta, ja muilta evoluutioteoriaan uskovilta. Keationistien sivuilta olen saanut vallan toisenlaista tietoa."
Keneltä tahansa oletkin tietosi saanut, tietosi ovat kreationistien tasoa. Evoluutioteoria ei selitä maailmankaikkeuden tai elämän syntyä, päinvastaiset väitteet ovat kreationistien harhautusta.
"Hyvä kysymys. Siispä elämän synty evoluutioteoriaan uskovien väittämällä tavalla, todennäköisyys on käytännössä mahdoton."
Evoluutioteoria ei selitä elämän syntymistä. Mahdottoman todennäköisyys on 0. Miten jonkin todennäköisyys voi olla alle 0? - ph
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Väität, että olet saanut tietosi "ateisteilta ja muilta evoluutioteoriaan uskovilta". Oletan, että sinulla olisi heittää joku esim. internet-linkki jossa joku ateistiksi tunnustautunut esittää tämän väitteen omana mielipiteenään.
S'oon kattos niin, että tämä evoluutio-uskonto on teidän hihujen keksintö, kun ette tajua että ilman uskontoa voi ihan aikuisten oikeesti elää."Väität, että olet saanut tietosi "ateisteilta ja muilta evoluutioteoriaan uskovilta". Oletan, että sinulla olisi heittää joku esim. internet-linkki jossa joku ateistiksi tunnustautunut esittää tämän väitteen omana mielipiteenään."
Esimerkiksi:
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3448
"S'oon kattos niin, että tämä evoluutio-uskonto on teidän hihujen keksintö,"
Ei ole. Sen keksimisestä en voi ottaa kunniaa ainakaan itselleni. Kyllä se taitaa kuitenkin olla herra C. Darwinin keksintö :) - hpph
"En sekoita."
Siltä vaikuttaa, evoluutio on fakta, evoluutioteoria on teoria.
"Ateistit ja muut evoluutioteoriaan uskovat. Siis ei-kreationistit."
Jos voisit esittää esimerkin.
"Yksikään kreationisti ei siis ole väittänyt niin."
Korjataan, kreationisti sanoo että evoluutioteoriaa pidetään 100%:sena lopullisena totuutena, mikä ei ole totta.
"Huomaat väärin. Olen saanut tietoni ateisteilta, ja muilta evoluutioteoriaan uskovilta. Keationistien sivuilta olen saanut vallan toisenlaista tietoa."
Keneltä tahansa oletkin tietosi saanut, tietosi ovat kreationistien tasoa. Evoluutioteoria ei selitä maailmankaikkeuden tai elämän syntyä, päinvastaiset väitteet ovat kreationistien harhautusta.
"Hyvä kysymys. Siispä elämän synty evoluutioteoriaan uskovien väittämällä tavalla, todennäköisyys on käytännössä mahdoton."
Evoluutioteoria ei selitä elämän syntymistä. Mahdottoman todennäköisyys on 0. Miten jonkin todennäköisyys voi olla alle 0?"evoluutio on fakta, evoluutioteoria on teoria."
Olen puhunutkin teoriasta.
"kreationisti sanoo että evoluutioteoriaa pidetään 100%:sena lopullisena totuutena, mikä ei ole totta. "
??? Jos joku sanoo tuollaisen asian, niin se nyt on ainakin varmaa, ettei hän ainakaan kreationisti ole.
"Keneltä tahansa oletkin tietosi saanut, tietosi ovat kreationistien tasoa."
No siitä voit syyttää vain ateisteja, jos ovat antaneet väärää tietoa. Jos eivät kuitenkaan ole antaneet väärää tietoa, näyttää siltä, että ateistien tiedot ovat kreationistein tasoa.
"Evoluutioteoria ei selitä maailmankaikkeuden tai elämän syntyä,"
"Evoluutioteoria ei selitä elämän syntymistä"
Sovitaan sitten, että Jumala on luonut maailman ja kaiken elämän. Ok? - Kuk regus susej
hpph kirjoitti:
"evoluutio on fakta, evoluutioteoria on teoria."
Olen puhunutkin teoriasta.
"kreationisti sanoo että evoluutioteoriaa pidetään 100%:sena lopullisena totuutena, mikä ei ole totta. "
??? Jos joku sanoo tuollaisen asian, niin se nyt on ainakin varmaa, ettei hän ainakaan kreationisti ole.
"Keneltä tahansa oletkin tietosi saanut, tietosi ovat kreationistien tasoa."
No siitä voit syyttää vain ateisteja, jos ovat antaneet väärää tietoa. Jos eivät kuitenkaan ole antaneet väärää tietoa, näyttää siltä, että ateistien tiedot ovat kreationistein tasoa.
"Evoluutioteoria ei selitä maailmankaikkeuden tai elämän syntyä,"
"Evoluutioteoria ei selitä elämän syntymistä"
Sovitaan sitten, että Jumala on luonut maailman ja kaiken elämän. Ok?"Olen puhunutkin teoriasta."
Kuka ateisti on väittänyt evoluutioteoriaa 100% totuudeksi, siihen et pysty vastaamaan, niinkö?
"??? Jos joku sanoo tuollaisen asian, niin se nyt on ainakin varmaa, ettei hän ainakaan kreationisti ole. "
Lisää tahallista väärinymmärrystä?
Tämä ei tarkoita että kreationisti pitäisi evoluutioteoriaa totuutena, vaan kreationisti väittää että muut uskovat evoluutioteorian 100% totuudeksi, että voisi väittää "evouskoa" uskonnonkaltaiseksi.
"No siitä voit syyttää vain ateisteja, jos ovat antaneet väärää tietoa. Jos eivät kuitenkaan ole antaneet väärää tietoa, näyttää siltä, että ateistien tiedot ovat kreationistein tasoa."
Päiväkerhossako olet "ateistien" kanssa keskustellut, väitteesi ovat suoraan kreationistien sivuilta.
"Sovitaan sitten, että Jumala on luonut maailman ja kaiken elämän. Ok?"
Ei sovita, sovitaan mielummin niin, että kukaan ei sitä tiedä.
Kannattaa valita taistelunsa. Kenen kanssa vänkää ja miksi.
Tieteen saralla esim: Ihmisen kalloon teipattu apinan leukaluu ja Hollantilaiset ovat esi isiä.
Höpö höpö.- karisma
kiistätkö DNA testien antamat tulokset. Onko mielestäsi lukuisia ihmisiä tuomittu väärin perustein kun todisteena on ollut DNA testi?
- Saatanaton
Ja piin oikea arvo on 3, maa on kaiken keskus ja nainen luotiin kylkiluusta??
Uskotko näihin oikeasti vai epäiletkö edes pikkuisen???
Saatanaton - hobo7.
Ja Jumala pelastaa sadut. Menisi Jumala Haitille, niin pääsisi Grillivartaan jatkoksi.
Jumala auttaaa Höpö höpö.
JUMALA Mikroon ja ruuaksi! karisma kirjoitti:
kiistätkö DNA testien antamat tulokset. Onko mielestäsi lukuisia ihmisiä tuomittu väärin perustein kun todisteena on ollut DNA testi?
Raamatun sanan.
http://www.kp-art.fi/taustaa/.hobo7. kirjoitti:
Ja Jumala pelastaa sadut. Menisi Jumala Haitille, niin pääsisi Grillivartaan jatkoksi.
Jumala auttaaa Höpö höpö.
JUMALA Mikroon ja ruuaksi!järise ilman Herran sallimusta. Se ei kuitenkaan ole Herran tahto.
Eli, vapaa valinta sitä saa mitä tilaa. Noutaja tulee jokaiselle aikanaan.
Oletko valmis ?- Kuk regus susej
hobo7 kirjoitti:
järise ilman Herran sallimusta. Se ei kuitenkaan ole Herran tahto.
Eli, vapaa valinta sitä saa mitä tilaa. Noutaja tulee jokaiselle aikanaan.
Oletko valmis ?Haitilaiset valitsivat maanjäristyksen?
Haitilaiset valitsivat maanjäristyksen?
korrekti kysymys.
Me voimme miettiä vain mitä itse valitsemme, Jeesus vai Perkele.
http://www.youtube.com/watch?v=PnC6B1AgMyw.- Idioticus
hobo7 kirjoitti:
korrekti kysymys.
http://www.youtube.com/watch?v=PnC6B1AgMyw.Haitilaiset valitsivat maanjäristyksen?
-Epäkorrekti kysymys. Voimme vain miettiä mitä valitsemme. - Kuk regus susej
hobo7 kirjoitti:
korrekti kysymys.
http://www.youtube.com/watch?v=PnC6B1AgMyw."Eli, vapaa valinta sitä saa mitä tilaa."
Kirjoitit sinä, etkö tarkoittanut että haitilaiset saivat mitä tilasivat?
Haitilaiset ovat 80% kristittyjä, palvovatko he väärin? hobo7 kirjoitti:
Raamatun sanan.
http://www.kp-art.fi/taustaa/.Kuuluu tänne asti.
Millä lääkityksellä sun pitäisi olla? Kannattaisi nyt vaan seurata tohtorin ohjeita noiden pillereiden kanssa."Tieteen saralla esim: Ihmisen kalloon teipattu apinan leukaluu ja Hollantilaiset ovat esi isiä."
Eivät ole. Siinä sinulle fakta. Vain uskonto voi jumittua johonkin älyttömyyteen, joka on osoitettu vääräksi.Kuk regus susej kirjoitti:
"Eli, vapaa valinta sitä saa mitä tilaa."
Haitilaiset ovat 80% kristittyjä, palvovatko he väärin?läpeensä syntinen ihminen.
Vastaukset löydät Raamatusta. Oletan että osaat kieliä, niin lue King James käännöstä.
Se on selko kielinen.
Toki jos pelkäät, niin ymmärrän kyllä.- Pekka-
hobo7 kirjoitti:
läpeensä syntinen ihminen.
Vastaukset löydät Raamatusta. Oletan että osaat kieliä, niin lue King James käännöstä.
Se on selko kielinen.
Toki jos pelkäät, niin ymmärrän kyllä.Pelkäätkö lukiessasi Kalevalaa tai Mahabharataa?
Miksi jokin vanha tarukokoelma aiheuttaisi pelkoa?
Raamatusta et niitä vastauksia löydä. Itse omasta päästäsi teet tulkinnat ja kuvittelet niiden olevan jotain jumalaista ohjausta. Hevon kukkua. Pekka- kirjoitti:
Pelkäätkö lukiessasi Kalevalaa tai Mahabharataa?
Raamatusta et niitä vastauksia löydä. Itse omasta päästäsi teet tulkinnat ja kuvittelet niiden olevan jotain jumalaista ohjausta. Hevon kukkua.kalevala,pekka puupää, Bvatalski,nakke nakuttata, Marks, Mao,Dawskin, harekrisna,Dalai Lama, Huuhaa Innanen, Erkki Tuomioja, Katto Kassinen...
Herää pahvi.zippo100 kirjoitti:
Kuuluu tänne asti.
Millä lääkityksellä sun pitäisi olla? Kannattaisi nyt vaan seurata tohtorin ohjeita noiden pillereiden kanssa.lääkitys ku sulla.
Shalom.- kukas muka kiistäisi
karisma kirjoitti:
En kiistä sitäkään, etteikö tiede kehittyisi vielä eteenkinpäin tästä, onhan se kehittynyt tähänkin asti, ja ihmiselle tulee vielä nuo avaruusasiat paljon tutummiksi kuin nyt, kunhan teknologia kehittyy. Uskon Raamatun kertomukseen maailman luomisesta, ja erittäin mielenkiintoista seurata niin kauan kuin oma elämäni jatkuu, mihin asti tiede siinä ajassa ehtii kehittyä!
- ei tarvitse suotta
Saatanaton kirjoitti:
Ja piin oikea arvo on 3, maa on kaiken keskus ja nainen luotiin kylkiluusta??
Uskotko näihin oikeasti vai epäiletkö edes pikkuisen???
SaatanatonJos epäilen, kerron siitä rukouksessa Jeesukselle, ja olen saanut omiin kysymyksiin vastaukset.
- Kuk regus susej
hobo7 kirjoitti:
läpeensä syntinen ihminen.
Se on selko kielinen.
Toki jos pelkäät, niin ymmärrän kyllä.Syytit minua pakenemisesta/lymyilystä/fuulaamisesta, miksi kutsuisit omaa käyttäytymistäsi?
"Vastaukset löydät Raamatusta."
Miksi pakenet lymyilemään raamatun taakse?
"Oletan että osaat kieliä, niin lue King James käännöstä.
Se on selko kielinen."
Nyt fuulaat, pyydät minua etsimään vastauksia kirjasta jota et ole edes lukenut (et kuulemma osaa kanadaa), mistä tiedät mitä minä sieltä löydän?
"Toki jos pelkäät, niin ymmärrän kyllä."
Miksi pelkäisin kirjan lukemista? Mitä kirjoja sinä pelkäät? - sammakon päiväuni
Pekka- kirjoitti:
Pelkäätkö lukiessasi Kalevalaa tai Mahabharataa?
Raamatusta et niitä vastauksia löydä. Itse omasta päästäsi teet tulkinnat ja kuvittelet niiden olevan jotain jumalaista ohjausta. Hevon kukkua.Pelkäätkö lukiessasi Kalevalaa tai Mahabharataa?
Sitten sammakko hyppää takaisin kylmään veteensä, vaihtaa sukupuoltansa taas ja jatkaa matkaa. - torjuntaa on moneen
Syytit minua pakenemisesta/lymyilystä/fuulaamisesta, miksi kutsuisit omaa käyttäytymistäsi?
"Vastaukset löydät Raamatusta."
Miksi pakenet lymyilemään raamatun taakse?
"Oletan että osaat kieliä, niin lue King James käännöstä.
Se on selko kielinen."
Nyt fuulaat, pyydät minua etsimään vastauksia kirjasta jota et ole edes lukenut (et kuulemma osaa kanadaa), mistä tiedät mitä minä sieltä löydän?
"Toki jos pelkäät, niin ymmärrän kyllä."
Miksi pelkäisin kirjan lukemista? Mitä kirjoja sinä pelkäät?itsestään lonksuvat kannet, jotka itsestään menisivät kiinni ja auksi saisivat minut kiertämään mokoman kaukaa...! Ja ateisti väittäisi äkkiä ettei sitä ollut olemassakaan, vaikka olisi itsekkin hiippaillut sitä pakoon...!
- Kuk regus susej
torjuntaa on moneen kirjoitti:
itsestään lonksuvat kannet, jotka itsestään menisivät kiinni ja auksi saisivat minut kiertämään mokoman kaukaa...! Ja ateisti väittäisi äkkiä ettei sitä ollut olemassakaan, vaikka olisi itsekkin hiippaillut sitä pakoon...!
Ymmärätkö koskaan mihin vastaat?
- Saatanaton
ei tarvitse suotta kirjoitti:
Jos epäilen, kerron siitä rukouksessa Jeesukselle, ja olen saanut omiin kysymyksiin vastaukset.
No, onko jeesus joskus jättänyt vastaamatta. Tai oletko koskaan epäillyt vastausta. Edes ihan vähän??
Saatanaton - goddeloos
kukas muka kiistäisi kirjoitti:
En kiistä sitäkään, etteikö tiede kehittyisi vielä eteenkinpäin tästä, onhan se kehittynyt tähänkin asti, ja ihmiselle tulee vielä nuo avaruusasiat paljon tutummiksi kuin nyt, kunhan teknologia kehittyy. Uskon Raamatun kertomukseen maailman luomisesta, ja erittäin mielenkiintoista seurata niin kauan kuin oma elämäni jatkuu, mihin asti tiede siinä ajassa ehtii kehittyä!
"En kiistä sitäkään, etteikö tiede kehittyisi vielä eteenkinpäin tästä, onhan se kehittynyt tähänkin asti, ja ihmiselle tulee vielä nuo avaruusasiat paljon tutummiksi kuin nyt, kunhan teknologia kehittyy. Uskon Raamatun kertomukseen maailman luomisesta, ja erittäin mielenkiintoista seurata niin kauan kuin oma elämäni jatkuu, mihin asti tiede siinä ajassa ehtii kehittyä!"
- Syöt kahdessa lauseessa sanasi totaalisesti! En kiistä DNA-testin tuloksia ja uskon raamatun kertomukseen maailman luomisesta. DNA-testit todistavat että meillä kaikilla on sama kantaäiti sadantuhannen vuoden takaa... Jaamme saman DNA:n mm Australian aborginaalien kanssa jne... Ehkä pieni... tai aika iso ristiriita :)
Missä tiede olisikaan ilman uskontoa ja raamattua!
"Oli aika jolloin kaikki ihmiset uskoivat Jumalaan ja kirkot hallitsivat. Tätä aikaa kutsuttiin Pimeäksi Ajaksi." - Richard Lederer - klikklok
goddeloos kirjoitti:
"En kiistä sitäkään, etteikö tiede kehittyisi vielä eteenkinpäin tästä, onhan se kehittynyt tähänkin asti, ja ihmiselle tulee vielä nuo avaruusasiat paljon tutummiksi kuin nyt, kunhan teknologia kehittyy. Uskon Raamatun kertomukseen maailman luomisesta, ja erittäin mielenkiintoista seurata niin kauan kuin oma elämäni jatkuu, mihin asti tiede siinä ajassa ehtii kehittyä!"
- Syöt kahdessa lauseessa sanasi totaalisesti! En kiistä DNA-testin tuloksia ja uskon raamatun kertomukseen maailman luomisesta. DNA-testit todistavat että meillä kaikilla on sama kantaäiti sadantuhannen vuoden takaa... Jaamme saman DNA:n mm Australian aborginaalien kanssa jne... Ehkä pieni... tai aika iso ristiriita :)
Missä tiede olisikaan ilman uskontoa ja raamattua!
"Oli aika jolloin kaikki ihmiset uskoivat Jumalaan ja kirkot hallitsivat. Tätä aikaa kutsuttiin Pimeäksi Ajaksi." - Richard LedererOli aika jolloin kaikki ihmiset kielsivät Jumalan, ja uskoivat tieteeseen ja tietoon. Tätä aikaa kutsuttiin Ranskan vallankumoukseksi. Kuinka ollakaan, Ranskan vallankumouksen ainoa keksinto oli giljotiini.
- goddeloos
klikklok kirjoitti:
Oli aika jolloin kaikki ihmiset kielsivät Jumalan, ja uskoivat tieteeseen ja tietoon. Tätä aikaa kutsuttiin Ranskan vallankumoukseksi. Kuinka ollakaan, Ranskan vallankumouksen ainoa keksinto oli giljotiini.
"Ranskan vallankumouksen ainoa keksinto oli giljotiini. "
- kannattaisi olla historian tunnilla hereillä :)
Käyttivät vain tuota keksintöä, eivät sitä keksineet... ja eiköhän se nälkä ja monarkian ylimielisyys ollu se syy kapinaan, ei tiede :) - jk
klikklok kirjoitti:
Oli aika jolloin kaikki ihmiset kielsivät Jumalan, ja uskoivat tieteeseen ja tietoon. Tätä aikaa kutsuttiin Ranskan vallankumoukseksi. Kuinka ollakaan, Ranskan vallankumouksen ainoa keksinto oli giljotiini.
Vai asuivat kaikki maailman ihmiset Ranskan vallankumouksen aikaan Ranskassa?
- hmph
"Eli, vapaa valinta sitä saa mitä tilaa."
Haitilaiset ovat 80% kristittyjä, palvovatko he väärin?"Haitilaiset ovat 80% kristittyjä"
Haiti on woodoon, noituuden ja mustan magian eräs tunnetuimmista keskittymistä maailmassa. Joten oliskohan tuo peräsi noin: haitilaiset ovat 8% kristittyjä. - Lukija5
hmph kirjoitti:
"Haitilaiset ovat 80% kristittyjä"
Haiti on woodoon, noituuden ja mustan magian eräs tunnetuimmista keskittymistä maailmassa. Joten oliskohan tuo peräsi noin: haitilaiset ovat 8% kristittyjä.Haiti: katolilaisia 80%, protestantteja 16% ( babtistit 10%, helluntailaiset 4%, adventistit 1% ), muut 1%, ei uskontoa 1%. Tässä haitilainen erikoisuus: n. puolet harjoittaa myös voodoota.
- Kuk regus susej
klikklok kirjoitti:
"Kuinka ollakaan, Ranskan vallankumouksen ainoa keksinto oli giljotiini."
Milloin ajattelit että vallankumous alkoi? 1300-luvulla? - Kuk regus susej
hmph kirjoitti:
"Haitilaiset ovat 80% kristittyjä"
Haiti on woodoon, noituuden ja mustan magian eräs tunnetuimmista keskittymistä maailmassa. Joten oliskohan tuo peräsi noin: haitilaiset ovat 8% kristittyjä.Lukija5 oikaisi virheesi jo, mutta ehkä et laske "vääriä kristittyjä" kristityiksi.
- p
Lukija5 kirjoitti:
Haiti: katolilaisia 80%, protestantteja 16% ( babtistit 10%, helluntailaiset 4%, adventistit 1% ), muut 1%, ei uskontoa 1%. Tässä haitilainen erikoisuus: n. puolet harjoittaa myös voodoota.
Tämä on siis virallinen tieto:
Haiti: katolilaisia 80%, protestantteja 16% ( babtistit 10%, helluntailaiset 4%, adventistit 1% ), muut 1%, ei uskontoa 1%
Tämä on kuitenkin lähempänä totuutta:
"n. puolet harjoittaa myös voodoota."
Tämä on vielä lähempänä totuutta:
Uskoisin tuon prosenttimäärän olevan paljon korkeampi kuin 50% - p
Lukija5 oikaisi virheesi jo, mutta ehkä et laske "vääriä kristittyjä" kristityiksi.
"mutta ehkä et laske "vääriä kristittyjä" kristityiksi"
En tietenkään.
Ethän sinäkään laske feikkiateisteja oikeiksi ateisteiksi. - p
ertert kirjoitti:
"Tieteen saralla esim: Ihmisen kalloon teipattu apinan leukaluu ja Hollantilaiset ovat esi isiä."
Eivät ole. Siinä sinulle fakta. Vain uskonto voi jumittua johonkin älyttömyyteen, joka on osoitettu vääräksi."Vain uskonto voi jumittua johonkin älyttömyyteen, joka on osoitettu vääräksi."
Siinä tapauksessa ateismi ja evoluutioteoria ovat uskontoja. - Kuk regus susej
p kirjoitti:
"mutta ehkä et laske "vääriä kristittyjä" kristityiksi"
En tietenkään.
Ethän sinäkään laske feikkiateisteja oikeiksi ateisteiksi."Ethän sinäkään laske feikkiateisteja oikeiksi ateisteiksi."
Mikä on feikki-ateisti? Kaappi-teisti? Sekunda-ateisti?
Oletko tullut ajatelleeksi sitä, että kristityt joita sinä pidät väärinä, saattavat pitää sinua vääräuskoisena? - phhp
"Ethän sinäkään laske feikkiateisteja oikeiksi ateisteiksi."
Mikä on feikki-ateisti? Kaappi-teisti? Sekunda-ateisti?
Oletko tullut ajatelleeksi sitä, että kristityt joita sinä pidät väärinä, saattavat pitää sinua vääräuskoisena?"Mikä on feikki-ateisti? Kaappi-teisti?"
No vaikka niinkin. siis yleisesti ottaen henkilö joka esiintyy/teeskentelee/näyttelee olevansa ateisti, vaikka ei olekaan.
Sama pätee toisinpäin feikki-kristittyihin.
"Oletko tullut ajatelleeksi sitä, että kristityt joita sinä pidät väärinä, saattavat pitää sinua vääräuskoisena?"
Sillä ei ole merkitystä.
Kaikki kuitenkin tietävät sen että sellainen ihminen joka harjoittaa woodoota tai noituutta, ei ole kristitty, vaikka esiintyisikin sellaisena. - Kuk regus susej
phhp kirjoitti:
"Mikä on feikki-ateisti? Kaappi-teisti?"
No vaikka niinkin. siis yleisesti ottaen henkilö joka esiintyy/teeskentelee/näyttelee olevansa ateisti, vaikka ei olekaan.
Sama pätee toisinpäin feikki-kristittyihin.
"Oletko tullut ajatelleeksi sitä, että kristityt joita sinä pidät väärinä, saattavat pitää sinua vääräuskoisena?"
Sillä ei ole merkitystä.
Kaikki kuitenkin tietävät sen että sellainen ihminen joka harjoittaa woodoota tai noituutta, ei ole kristitty, vaikka esiintyisikin sellaisena."Sillä ei ole merkitystä.
Kaikki kuitenkin tietävät sen että sellainen ihminen joka harjoittaa woodoota tai noituutta, ei ole kristitty, vaikka esiintyisikin sellaisena."
Kumma kyllä, kaikki eivät sitä näköjään tiedä.
Sitäpaitsi, puolet harrastaa voodoota, jäisi kuitenkin suurempi % kuin esittämäsi 8%.
- liluliiiii
Kummasti näyttää uskonto kuitenkin kiinnostavan ateistejakin. MIksi??? Kukaan ei käsitä miksi pitää niin pontevasti kieltää sellaista mihin ei edes usko???
Eihän täällä mollata pakanoiden, hindujen ym. muita uskontoja, vaikka niihin ei itse uskokkaan. MIkä ihme on raamatun uskossa niin "mollattavaa". Jos ei usko niiin ei usko ja piste. Pääsee paljon helpommalla kun ei nostata verenpainettaan todistelemalla että olematonta ei ole.- Kössönöm
vaan siinä, millaisessa asemassa kristinusko on Suomessa ja monet muut uskonnot muualla maailmassa.
Kristinuskomuksen etuoikeutettu asema Suomessa on aivan käsittämätöntä. Suomea mainostetaan tietoyhteiskuntana ja silti tällä uskomuksella on valtionkirkon asema ja tätä uskomusta pitää lain nojalla opettaa jo päiväkodissa, jos vanhemmat ovat lapsensa kirkkoon liittäneet.
Eikä ole syytä unohtaa mitä kaikkea julmuutta tänäkin päivänä uskontojen nimissä tehdään ympäri maailmaa. - jonah fowl
... on ateismi. eli oletko jo matkalla eroon riippuvuudesta uskontoon?
no, jos usko on uskon asia eikä faktoista riippuvaista, miksi useimmat uskovaiset täälläkin yrittävät perustella uskoaan, uskontoaan, ihmeitä, jumalan olemassaoloa tai jeesuksen historiallisuutta faktoilla (joita ei sitten kuitenkaan ole)?
kumpi on idiootti: se joka sanoo ettei olematonta ole olemassa vai se joka sanoo että olematon on olemassa?! jonah fowl kirjoitti:
no, jos usko on uskon asia eikä faktoista riippuvaista, miksi useimmat uskovaiset täälläkin yrittävät perustella uskoaan, uskontoaan, ihmeitä, jumalan olemassaoloa tai jeesuksen historiallisuutta faktoilla (joita ei sitten kuitenkaan ole)?
kumpi on idiootti: se joka sanoo ettei olematonta ole olemassa vai se joka sanoo että olematon on olemassa?!On niin helvetin hyvin muotoiltu että taitaa uskiksilla mennä monta viikkoa toipumiseen ;)
- nyt on vuosi 2010
Kössönöm kirjoitti:
vaan siinä, millaisessa asemassa kristinusko on Suomessa ja monet muut uskonnot muualla maailmassa.
Kristinuskomuksen etuoikeutettu asema Suomessa on aivan käsittämätöntä. Suomea mainostetaan tietoyhteiskuntana ja silti tällä uskomuksella on valtionkirkon asema ja tätä uskomusta pitää lain nojalla opettaa jo päiväkodissa, jos vanhemmat ovat lapsensa kirkkoon liittäneet.
Eikä ole syytä unohtaa mitä kaikkea julmuutta tänäkin päivänä uskontojen nimissä tehdään ympäri maailmaa.Jos tarkoitat jotain pimeää keskiaikaa, niin enpä osaa sanoa kun en tainnut olla siellä silloin...?
- ei teille kelpaa
jonah fowl kirjoitti:
kumpi on idiootti: se joka sanoo ettei olematonta ole olemassa vai se joka sanoo että olematon on olemassa?!no, jos usko on uskon asia eikä faktoista riippuvaista, miksi useimmat uskovaiset täälläkin yrittävät perustella uskoaan, uskontoaan, ihmeitä, jumalan olemassaoloa tai jeesuksen historiallisuutta faktoilla (joita ei sitten kuitenkaan ole)?
Eivät yritä, vaan ateistit itse toistelevat, että todista todista, mutta tuo ei meille kelpaa...! nyt on vuosi 2010 kirjoitti:
Jos tarkoitat jotain pimeää keskiaikaa, niin enpä osaa sanoa kun en tainnut olla siellä silloin...?
Kun Ruandassa kristityt papit tuomitaan kuolemaan osallisuudestaan kansanmurhaan:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/79987.stm
Uganda tuomitsee homoseksuaaleja kuolemaan raamatun mukaisesti ja papiston tukemana:
http://www.cnn.com/2009/WORLD/africa/12/08/uganda.anti.gay.bill/
Paavi suojelee lasten hyväksikäyttäjiä:
http://abcnews.go.com/Blotter/story?id=4656143&page=1
Afrikkalaisia lapsia tapetaan ja kidutetaan koska kristityt pastorit sanovat heidän olevan noitia:
http://www.huffingtonpost.com/2009/10/18/african-children-denounce_n_324943.html
...niin onko tuo sinun lauseesi että "julmuutta ei nykyisin tehdä kristinuskon nimissä" oikeutettu?
Ehkä euroopassa ei enään ole inkvisitiota tai ristiretikiä, mutta sama kirja (raamattu) joka oikeutti ne teot silloin valtaapitäville jatkaa samanlaisten julmuuksien ilmenemistä eri maisemassa...nyt on vuosi 2010 kirjoitti:
Jos tarkoitat jotain pimeää keskiaikaa, niin enpä osaa sanoa kun en tainnut olla siellä silloin...?
Herää!
Mitä tapahtui balkanilla ortodoksien serbien ja katolisten kroaattien toimesta 1990 -luvulla?
Pohjois-Irlannin pommi-iskut ja murhat?
Fundamentalististen lahkojen henkinen väkivalta?
Asiaton nettihäiriköinti ja kiusanteko?boxerblock kirjoitti:
Kun Ruandassa kristityt papit tuomitaan kuolemaan osallisuudestaan kansanmurhaan:
Uganda tuomitsee homoseksuaaleja kuolemaan raamatun mukaisesti ja papiston tukemana:
Afrikkalaisia lapsia tapetaan ja kidutetaan koska kristityt pastorit sanovat heidän olevan noitia:
http://www.huffingtonpost.com/2009/10/18/african-children-denounce_n_324943.html
...niin onko tuo sinun lauseesi että "julmuutta ei nykyisin tehdä kristinuskon nimissä" oikeutettu?
Ehkä euroopassa ei enään ole inkvisitiota tai ristiretikiä, mutta sama kirja (raamattu) joka oikeutti ne teot silloin valtaapitäville jatkaa samanlaisten julmuuksien ilmenemistä eri maisemassa...kun nainen pakotetaan synnyttämään lapsia niin kauan kuin niitä tulee, on sekin kidutusta, ja sellainen on lestadiolaisten keskuudessa tapana: mihinkään et pääse pakoon, kirkko suojelee liikettä ja hyväksyy puuttumatta mitenkään. Naiset ovat velvollisia seksiin vaikkapa heti synnytyksen jälkeen, jos aviomies niin haluaa. Tietysti ilman ehkäisyä.
Tämäkin on kristinuskon nimissä tehtyä julmuutta edelleen vuonna 2010 Suomessa.- ösdöfä
jonah fowl kirjoitti:
kumpi on idiootti: se joka sanoo ettei olematonta ole olemassa vai se joka sanoo että olematon on olemassa?!>no, jos usko on uskon asia eikä faktoista riippuvaista, miksi useimmat uskovaiset täälläkin yrittävät perustella uskoaan, uskontoaan, ihmeitä, jumalan olemassaoloa tai jeesuksen historiallisuutta faktoilla (joita ei sitten kuitenkaan ole)?
Siksi kun ateistit vaativat perusteita uskolle, joita perusteita on, mutta ateistit ei kykene/osaa/tahdo/kehtaa vastaanottaa.
>kumpi on idiootti: se joka sanoo ettei olematonta ole olemassa vai se joka sanoo että olematon on olemassa?!<
Molemmat väitteesi ovat ateistien väitteitä. Mistä seuraa kysymyksesi mukaan, että ateistit on idiootteja.
Uskova ei väitä, että olematon on olemassa, niin tekee vain ateisti väittäessään uskovan väittävän, että olematon on olemassa. - hmph
boxerblock kirjoitti:
Ehkä euroopassa ei enään ole inkvisitiota tai ristiretikiä, mutta sama kirja (raamattu) joka oikeutti ne teot silloin valtaapitäville jatkaa samanlaisten julmuuksien ilmenemistä eri maisemassa...että liikenteessä tapahtuu niin paljon kuolemantapauksia. Kuljettajat ovat vastuussa omasta käyttäytymisestään. Samoin ei ole uskonnon vika, että ihmiset käyttävät sitä väärin. Ihmiset ovat vastuussa omasta käyttäytymisestään. Ei uskonto.
Kristinusko ehdottomasti tuomitsee kaikki tuollaiset hirveydet!
Käsky: "Älä tapa", pitää edelleen paikkansa!
Toisekseen, mitä ateismi ja Jumalan kieltäminen on aiheuttanut?
-Ent. Neuvostoliitossa, marxilais-kommunistisen vallan aikana, kaikki uskonnot olivat kiellettyjä, Stalinin aiheuttamat väärydet ovat vertaansa vailla. Hitlerin darvinistinen rotuoppi oli taas evoluution pisimmälle vietyjä toteutuksia. Viime ajoilta tulee mieleen Jokelan koulun tapaus. Tiettävästi ampuja oli ateisti. jne. hmph kirjoitti:
että liikenteessä tapahtuu niin paljon kuolemantapauksia. Kuljettajat ovat vastuussa omasta käyttäytymisestään. Samoin ei ole uskonnon vika, että ihmiset käyttävät sitä väärin. Ihmiset ovat vastuussa omasta käyttäytymisestään. Ei uskonto.
-Ent. Neuvostoliitossa, marxilais-kommunistisen vallan aikana, kaikki uskonnot olivat kiellettyjä, Stalinin aiheuttamat väärydet ovat vertaansa vailla. Hitlerin darvinistinen rotuoppi oli taas evoluution pisimmälle vietyjä toteutuksia. Viime ajoilta tulee mieleen Jokelan koulun tapaus. Tiettävästi ampuja oli ateisti. jne.ontuu pahasti. Uskonto opettaa arvoja ja asenteita; auto on laite jolla pääsee paikasta toiseen. Hyvin harva jaottelee autolla ajaessaan kadulla liikkujat tapettaviin ja henkiin jätettäviin: kristinuskossa taas on pohjimmiltaan kyse juuri siitä, että koko ihmiskunta passitetaan iankaikkisuutta viettämään tasan kahteen osoitteeseen, toiset autuaalliseen ja toiset hirvittävään.
Uskonto sinänsä sallii ja sisältää syyttämisen, syyllistämisen, koston ja tuomion ideat. Auto se vain seisoo tallissa, jos sillä ei ajeta. Kirjoituksesi ilmentää tyypillistä raamattukoululogiikkaa.- ph
jonah fowl kirjoitti:
kumpi on idiootti: se joka sanoo ettei olematonta ole olemassa vai se joka sanoo että olematon on olemassa?!kumpi on idiootti: se joka sanoo ettei olemassa oleva ole olemassa vai se joka sanoo että olemassa oleva on olemassa?!
- hp
iaurwen kirjoitti:
ontuu pahasti. Uskonto opettaa arvoja ja asenteita; auto on laite jolla pääsee paikasta toiseen. Hyvin harva jaottelee autolla ajaessaan kadulla liikkujat tapettaviin ja henkiin jätettäviin: kristinuskossa taas on pohjimmiltaan kyse juuri siitä, että koko ihmiskunta passitetaan iankaikkisuutta viettämään tasan kahteen osoitteeseen, toiset autuaalliseen ja toiset hirvittävään.
Uskonto sinänsä sallii ja sisältää syyttämisen, syyllistämisen, koston ja tuomion ideat. Auto se vain seisoo tallissa, jos sillä ei ajeta. Kirjoituksesi ilmentää tyypillistä raamattukoululogiikkaa."kristinuskossa taas on pohjimmiltaan kyse juuri siitä, että koko ihmiskunta passitetaan iankaikkisuutta viettämään tasan kahteen osoitteeseen, toiset autuaalliseen ja toiset hirvittävään."
Kristinuskossa ei passiteta ketään yhtään mihinkään, vaan jokainen passittaa itse itsensä jompaan kumpaan paikkaan. Ei kenenkään ole pakko joutua helvettiin. Kenenkään ei ole pakko joutua myöskään paratiisiinkaan. Jokainen voi aivan itse valita sen kumpaan paikkaan pääsee. Kaikki perustuu vapaan tahdon valintaan, vapaaehtoisuuteen. - 4
Phoebus kirjoitti:
Herää!
Mitä tapahtui balkanilla ortodoksien serbien ja katolisten kroaattien toimesta 1990 -luvulla?
Pohjois-Irlannin pommi-iskut ja murhat?
Fundamentalististen lahkojen henkinen väkivalta?
Asiaton nettihäiriköinti ja kiusanteko?Ovat liiankin suvaitsevaisia. He ovat kaikkien kanssa samaa mieltä, eivätkä uskalla muodostaa mistään omaa kantaansa ja mielipidettään. He eivät itsekään tiedä mihin uskovat. Eräässä mielessä he ovat tuuliviirejä tai kameleontteja. He vaihtavat "väriään" aina "ympäristönsä" mukaan. He vaihtavat mielipidettään ja kantaansa, aina sen mukaan, mistä sattuu tuulemaan. He eivät koskaan uskalla rohkeasti ja pelkäämättä rehellisesti sanoa mihin he todella uskovat. He ovat niitä, jotka näyttävät olevan kuin muutkin, vaikka eivät ole. He ovat niitä, jotka saadakseen hyväksyntäsi, ovat olevinaan kuin yksi teistä. He siis esittävät olevansa jotain sellaista, jota he eivät todellisuudessa ole. He ovat vain "taitavia" teeskentelijöitä, näyttelijöitä ja esiintyjiä. Sosiaalisissa suhteissa heitä sanottaisiin fuulaajiksi. Politiikassa heitä kutsuttaisiin takinkääntäjiksi. Sotatilanteessa heitä sanottaisiin vakoilijoiksi ja maanpettureiksi.
hmph kirjoitti:
että liikenteessä tapahtuu niin paljon kuolemantapauksia. Kuljettajat ovat vastuussa omasta käyttäytymisestään. Samoin ei ole uskonnon vika, että ihmiset käyttävät sitä väärin. Ihmiset ovat vastuussa omasta käyttäytymisestään. Ei uskonto.
-Ent. Neuvostoliitossa, marxilais-kommunistisen vallan aikana, kaikki uskonnot olivat kiellettyjä, Stalinin aiheuttamat väärydet ovat vertaansa vailla. Hitlerin darvinistinen rotuoppi oli taas evoluution pisimmälle vietyjä toteutuksia. Viime ajoilta tulee mieleen Jokelan koulun tapaus. Tiettävästi ampuja oli ateisti. jne."Ei ole autonkaan vika että liikenteessä tapahtuu niin paljon kuolemantapauksia. Kuljettajat ovat vastuussa omasta käyttäytymisestään. Samoin ei ole uskonnon vika, että ihmiset käyttävät sitä väärin. Ihmiset ovat vastuussa omasta käyttäytymisestään. Ei uskonto."
Uskonnot ovat pohjimmiltaan moraali- ja käytösrakennelmia jotka sisältävät enemmän tai vähemmän ohjeita siitä kuinka ihmisten pitäisi käyttäytyä. Jos otetaan huomioon kristittyjen väitteet heidän uskontonsa aitoudesta ja heidän jumalansa kaikkivaltiudesta, niin on outoa että heidän uskontoaan edes pystyisi käyttämään väärin.
Ja mitä hyvää tekee mielestäsi vapauttaa uskonto vastuusta jos sen jäsenet eivät osoita minkäänlaista parempaa moraalia (ja usein paljon huonompaa) kuin monet kultuurit joissa ei oltu kuultu kristinuskosta moneen tuhanteen vuoteen?
Missä on se osoitus kristinuskon erilaisuudesta ja aitoudesta väitettyihin "vääriin" uskontoihin verrattaessa?
"Kristinusko ehdottomasti tuomitsee kaikki tuollaiset hirveydet!
Käsky: "Älä tapa", pitää edelleen paikkansa!"
Ja käsky "Noitanaisen älä anna elää." (2. Moos. 22:18) pitäisi aivan yhtälailla paikkaansa vai löydätkö jonkun sen kumoavan käskyn jostain?
Ja käskyt ja säännöt ihmisten orjuuttamisesta ovat kai sitten vieläkin voimassa?
Ja kun kaikkitietävä kristinuskon jumala kokosi sääntöjään ja käskyjään ihmisille tämä taisi jättää pedofiilian tuomittavuuden mainitsematta, sen sijaan tämä käskee sotilaitaan tappamaan äidit ja poikalapset, mutta sanoo että pitäkää neitsyt-tytöt itsellenne.
Joten minusta tuntuu että noudattamalla kristinuskon jumalan käskyjä saataisiin tehtyä paljon enemmän pahaa kuin sitä "väärinkäyttämällä"...
"Toisekseen, mitä ateismi ja Jumalan kieltäminen on aiheuttanut?"
Katso nykyistä ruotsia, tanskaa, norjaa tai japania ja sano mitä pahuutta suureksi osaksi ateistinen yhteiskunta on saanut aikaiseksi...
"Stalinin aiheuttamat väärydet ovat vertaansa vailla."
Ja missä on se ateismin sisällään pitämä käsky joka olisis pakottanut tai oikeuttanut stalinin teot?
Jokaista ateisti-stalinia kohti on miljoonia tavallisia ei-uskovaisia ihmisiä sadoissa maailman maissa jotka vain elävät omaa elämäänsä ja rakastavat perheitään ja pitävät huolta lähimmäisistään.
Kumpi on sinusta oikeudenmukaisempi osoitus ateistin luonteesta?
"Hitlerin darvinistinen rotuoppi oli taas evoluution pisimmälle vietyjä toteutuksia."
Tutustu evoluutioon. Jos rinnastat yhden ihmisen vihan juutalaisia vastaan ja halun pitää oma rotu puhtaana on kyse uskonnollisista syistä ja eugeniikasta, ei evoluutiosta.
"Viime ajoilta tulee mieleen Jokelan koulun tapaus. Tiettävästi ampuja oli ateisti. jne."
Yksi ihminen tekee pahaa omista motiiveistaan ja sinä pidät oikeutettuna tuomita muita tämän perusteella?
Entä vaikkapa ne uskonnottomat poliisit tai ensihoitajat jotka vaarantavat henkensä ja pelastavat kanssaihmisiään päivittäin?hp kirjoitti:
"kristinuskossa taas on pohjimmiltaan kyse juuri siitä, että koko ihmiskunta passitetaan iankaikkisuutta viettämään tasan kahteen osoitteeseen, toiset autuaalliseen ja toiset hirvittävään."
Kristinuskossa ei passiteta ketään yhtään mihinkään, vaan jokainen passittaa itse itsensä jompaan kumpaan paikkaan. Ei kenenkään ole pakko joutua helvettiin. Kenenkään ei ole pakko joutua myöskään paratiisiinkaan. Jokainen voi aivan itse valita sen kumpaan paikkaan pääsee. Kaikki perustuu vapaan tahdon valintaan, vapaaehtoisuuteen.lue vaikka Matt. 7:21-24. Yllätyksenä tulee näillekin mainitulle heeboille kadotustuomio.
"Vapaa tahto" on myös sillä, jolta mafia vaatii suojelurahaa: maksat ja tulet suojelluksi, tai et maksa, ja sinulle... hmm... tapahtuu jotain ikävää.
- jonah fowl
uskovaisilla on kaksi syytä kesksuteluun osallistumiseen:
1) ylpeyden synti oikeassaolemisen kautta
2) käännytystyö
Kuinkas moni on törmännyt esim.IRCissä saalistavaan ammattikäännyttäjään?
suomi24.fi sanoo 2 15 ei ole 17- onahan heilläkin
Minulla on syynä tämä pilkkaaminen, joka antaa uskonasioista valheellisen kuvan, ja silloin sitä täytyy puolustaa! SEN takia tulin tänne, mutta onhan niilläkin oikeus saada tietää miten taivaaseen pääsee, ja kuka on Jeesus, jotka eivät ole sitä tienneet.
- Kuk regus susej
onahan heilläkin kirjoitti:
Minulla on syynä tämä pilkkaaminen, joka antaa uskonasioista valheellisen kuvan, ja silloin sitä täytyy puolustaa! SEN takia tulin tänne, mutta onhan niilläkin oikeus saada tietää miten taivaaseen pääsee, ja kuka on Jeesus, jotka eivät ole sitä tienneet.
"Minulla on syynä tämä pilkkaaminen, joka antaa uskonasioista valheellisen kuvan, ja silloin sitä täytyy puolustaa! "
Mitä jos lopettaisit sen pilkkaamisen, niin et antaisi uskonnoista sellaista kuvaa.
"ja kuka on Jeesus, jotka eivät ole sitä tienneet."
Luuletko tosiaankin, että Suomesta löytyy aikuisia jotka eivät tiedä mikä Jeesus oli olevinaan? - ??????????
"Minulla on syynä tämä pilkkaaminen, joka antaa uskonasioista valheellisen kuvan, ja silloin sitä täytyy puolustaa! "
Mitä jos lopettaisit sen pilkkaamisen, niin et antaisi uskonnoista sellaista kuvaa.
"ja kuka on Jeesus, jotka eivät ole sitä tienneet."
Luuletko tosiaankin, että Suomesta löytyy aikuisia jotka eivät tiedä mikä Jeesus oli olevinaan?"Mitä jos lopettaisit sen pilkkaamisen, niin et antaisi uskonnoista sellaista kuvaa."
??? Häh?? Ateistithan uskontoa pilkkaavat, eivät uskovaiset!
"Luuletko tosiaankin, että Suomesta löytyy aikuisia jotka eivät tiedä mikä Jeesus oli olevinaan?"
Tuokin lauseesi osoittaa, ettet todellisuudessa tiedä kuka Jeesus on. Mutta, korostan tätä; sinulla on oikeus tietää :) - Kuk regus susej
?????????? kirjoitti:
"Mitä jos lopettaisit sen pilkkaamisen, niin et antaisi uskonnoista sellaista kuvaa."
??? Häh?? Ateistithan uskontoa pilkkaavat, eivät uskovaiset!
"Luuletko tosiaankin, että Suomesta löytyy aikuisia jotka eivät tiedä mikä Jeesus oli olevinaan?"
Tuokin lauseesi osoittaa, ettet todellisuudessa tiedä kuka Jeesus on. Mutta, korostan tätä; sinulla on oikeus tietää :)"??? Häh?? Ateistithan uskontoa pilkkaavat, eivät uskovaiset!"
Yö-Hanna valittaa pilkkaamisesta, mutta pilkkaa kuitenkin itse muita. Jotkut uskovaiset pilkkaavat myös muiden uskoa, joten se ei ole pelkästään ateistien harrastus.
"Tuokin lauseesi osoittaa, ettet todellisuudessa tiedä kuka Jeesus on."
Tiedän että Jeesus on kuollut.
"Mutta, korostan tätä; sinulla on oikeus tietää :)"
Kiitos, mutta en usko että pystyisit kertomaan mitään uutta tietoa. - hmmmmmmmmm.....
"??? Häh?? Ateistithan uskontoa pilkkaavat, eivät uskovaiset!"
Yö-Hanna valittaa pilkkaamisesta, mutta pilkkaa kuitenkin itse muita. Jotkut uskovaiset pilkkaavat myös muiden uskoa, joten se ei ole pelkästään ateistien harrastus.
"Tuokin lauseesi osoittaa, ettet todellisuudessa tiedä kuka Jeesus on."
Tiedän että Jeesus on kuollut.
"Mutta, korostan tätä; sinulla on oikeus tietää :)"
Kiitos, mutta en usko että pystyisit kertomaan mitään uutta tietoa."Yö-Hanna valittaa pilkkaamisesta, mutta pilkkaa kuitenkin itse muita. Jotkut uskovaiset pilkkaavat myös muiden uskoa, joten se ei ole pelkästään ateistien harrastus."
?? En tunne ketään Yö-Hannaa. Miksi uskovaiset muka pilkkaisivat omaa uskoaan? Sellaista en ole havainnut. Kyllaä se pilkka tulee aivan muualta.
"Tiedän että Jeesus on kuollut."
Ok. Myönnät siis hänen olleen olemassa. Hyvä lähtökohta, mutta se ei sinällään paljonkaan auta sinua, jos et tiedä hänestä mitään muuta.
"Kiitos, mutta en usko että pystyisit kertomaan mitään uutta tietoa."
Viestisi osoittavat että tarvitsisit tietää enemmän hänestä.
Se onkin sitten aivan toinen asia, haluatko tietää enemmän hänestä. - ph
1) ylpeyden synti oikeassaolemisen kautta
Olen huomannut että nimenomaan ateistit väittävät ehdottomana kiveenhakattuna lopullisena totuutena sen että Jumala ei olisi olemassa, Kysymys ei kuitenkaan ole siitä, kuka, tai ketkä ovat oikeassa, vaan siitä, mikä on totuus.
2) käännytystyö
Jos löytäisit aarteen, et varmaankaan kertoisi siitä kenellekään, vaan pitäisit sen itselläsi ja visusti muilta salassa. se on kuitenkin itsekästä. Niinpä kristityt eivät halua pitää löytämäänsä aarretta vain itsellään, vaan haluavat, että mahdollisimman moni pääsee siitä osalliseksi. - Kuk regus susej
hmmmmmmmmm..... kirjoitti:
"Yö-Hanna valittaa pilkkaamisesta, mutta pilkkaa kuitenkin itse muita. Jotkut uskovaiset pilkkaavat myös muiden uskoa, joten se ei ole pelkästään ateistien harrastus."
?? En tunne ketään Yö-Hannaa. Miksi uskovaiset muka pilkkaisivat omaa uskoaan? Sellaista en ole havainnut. Kyllaä se pilkka tulee aivan muualta.
"Tiedän että Jeesus on kuollut."
Ok. Myönnät siis hänen olleen olemassa. Hyvä lähtökohta, mutta se ei sinällään paljonkaan auta sinua, jos et tiedä hänestä mitään muuta.
"Kiitos, mutta en usko että pystyisit kertomaan mitään uutta tietoa."
Se onkin sitten aivan toinen asia, haluatko tietää enemmän hänestä."Miksi uskovaiset muka pilkkaisivat omaa uskoaan?"
Sanoinko että pilkkaavat omaa uskoaan? En, vaan sanoin että pilkkaavat muiden uskoa.
"Ok. Myönnät siis hänen olleen olemassa."
Kyllä, pidän mahdollisena että Jeesus-niminen silmänkääntäjä-temppuilija-saarnaaja on ollut olemassa. Henkilön jumaluudesta taas ei ole todisteita.
"Hyvä lähtökohta, mutta se ei sinällään paljonkaan auta sinua, jos et tiedä hänestä mitään muuta.
Se onkin sitten aivan toinen asia, haluatko tietää enemmän hänestä. "
Kuten sanoin, tuskinpa sinä mitään uutta tietoa pystyt tarjoamaan. - p
"Miksi uskovaiset muka pilkkaisivat omaa uskoaan?"
Sanoinko että pilkkaavat omaa uskoaan? En, vaan sanoin että pilkkaavat muiden uskoa.
"Ok. Myönnät siis hänen olleen olemassa."
Kyllä, pidän mahdollisena että Jeesus-niminen silmänkääntäjä-temppuilija-saarnaaja on ollut olemassa. Henkilön jumaluudesta taas ei ole todisteita.
"Hyvä lähtökohta, mutta se ei sinällään paljonkaan auta sinua, jos et tiedä hänestä mitään muuta.
Se onkin sitten aivan toinen asia, haluatko tietää enemmän hänestä. "
Kuten sanoin, tuskinpa sinä mitään uutta tietoa pystyt tarjoamaan."En, vaan sanoin että pilkkaavat muiden uskoa."
Onko ateismi sittenkin uskonto?
"Kyllä, pidän mahdollisena että Jeesus-niminen silmänkääntäjä-temppuilija-saarnaaja on ollut olemassa."
No, erehdyit henkilöstä. Tarkoitin nimittäin erästä toista saman nimistä
"Kuten sanoin, tuskinpa sinä mitään uutta tietoa pystyt tarjoamaan."
Mistäpä tiedät? Luulet vain, mutta et tiedä. - Kuk regus susej
p kirjoitti:
"En, vaan sanoin että pilkkaavat muiden uskoa."
Onko ateismi sittenkin uskonto?
"Kyllä, pidän mahdollisena että Jeesus-niminen silmänkääntäjä-temppuilija-saarnaaja on ollut olemassa."
No, erehdyit henkilöstä. Tarkoitin nimittäin erästä toista saman nimistä
"Kuten sanoin, tuskinpa sinä mitään uutta tietoa pystyt tarjoamaan."
Mistäpä tiedät? Luulet vain, mutta et tiedä."Onko ateismi sittenkin uskonto?"
Ei ole. Nyt leikit tahallasi tyhmää, eri lahkojen jäsenet pilkkaavat toistensa uskoa. Etkö ole esm käynyt helluntailaisten palstalla, ja nähnyt miten siellä kohdellaan vaikkapa jehovan todistajia?
"No, erehdyit henkilöstä. Tarkoitin nimittäin erästä toista saman nimistä"
Samasta henkilöstä on kyse, meillä on vain erilainen käsitys tapahtumista.
"Mistäpä tiedät? Luulet vain, mutta et tiedä."
En tiedäkään, siksi lauseessa olikin sana "tuskinpa", mutta arvaan ettet mitään uutta pysty kertomaan. - p
"Onko ateismi sittenkin uskonto?"
Ei ole. Nyt leikit tahallasi tyhmää, eri lahkojen jäsenet pilkkaavat toistensa uskoa. Etkö ole esm käynyt helluntailaisten palstalla, ja nähnyt miten siellä kohdellaan vaikkapa jehovan todistajia?
"No, erehdyit henkilöstä. Tarkoitin nimittäin erästä toista saman nimistä"
Samasta henkilöstä on kyse, meillä on vain erilainen käsitys tapahtumista.
"Mistäpä tiedät? Luulet vain, mutta et tiedä."
En tiedäkään, siksi lauseessa olikin sana "tuskinpa", mutta arvaan ettet mitään uutta pysty kertomaan."Nyt leikit tahallasi tyhmää, eri lahkojen jäsenet pilkkaavat toistensa uskoa"
Sellaista en ainakaan ole vielä huomannut. Mutta jos sellaista tapahtuisikin, miksi siitä olisit harmissasi, luulisi sinun olevan hyvilläsi?
"Samasta henkilöstä on kyse"
Selvästikkään ei ole kysymys samasta henkilöstä.
"En tiedäkään, siksi lauseessa olikin sana "tuskinpa", mutta arvaan ettet mitään uutta pysty kertomaan."
Niinpä. Luulet ja arvelet vain, mutta et tiedä, ennen kuin olet ottanut selvää - Kuk regus susej
p kirjoitti:
"Nyt leikit tahallasi tyhmää, eri lahkojen jäsenet pilkkaavat toistensa uskoa"
Sellaista en ainakaan ole vielä huomannut. Mutta jos sellaista tapahtuisikin, miksi siitä olisit harmissasi, luulisi sinun olevan hyvilläsi?
"Samasta henkilöstä on kyse"
Selvästikkään ei ole kysymys samasta henkilöstä.
"En tiedäkään, siksi lauseessa olikin sana "tuskinpa", mutta arvaan ettet mitään uutta pysty kertomaan."
Niinpä. Luulet ja arvelet vain, mutta et tiedä, ennen kuin olet ottanut selvää"Sellaista en ainakaan ole vielä huomannut."
Toistetaan: Etkö ole esm käynyt helluntailaisten palstalla, ja nähnyt miten siellä kohdellaan vaikkapa jehovan todistajia?
"Mutta jos sellaista tapahtuisikin, miksi siitä olisit harmissasi, luulisi sinun olevan hyvilläsi?"
Ei välttämättä, riippuu siitä miten pilkattava pärjää, sehän on kivaa kun pilkattava antaa takaisin. Mutta, palataanpa takaisin alkuperäiseen pilkkaajaan, Yö-Hannaan, joka itkee ja valittaa sitä että pilkataan, ja sitten pilkkaa ihmisiä itsekin, minä en pidä tekopyhistä ääliöistä, siitä oli kyse.
"Selvästikkään ei ole kysymys samasta henkilöstä."
On on, raamatussa mainittu Jeesus.
"Niinpä. Luulet ja arvelet vain, mutta et tiedä, ennen kuin olet ottanut selvää"
Nytkö minun pitäisi ottaa selvää sinun Jeesus-tietoutesi laadusta?
- US/tied.siht.
tiedottaa:
Tämäkin keskustelu osoittaa, että
useat ihmiset kokevat kiusallisiksi monien Raamatun kertomusten jyrkän ristiriidan rationaalisen maailmankuvan kanssa, ja myös niiden oikeusperiaatteiden poikkeavan tietyissä tapauksissa länsimaisesta oikeuskäsityksestä. Muistutamme, että olemme kehittäneet uuden tuotteen, KEVYTRAAMATUN.
Siinä kyseisiä kertomuksia on muokattu esitettyjen toiveiden suuntaan:
Esimerkiksi KEVYTRAAMATUN luomiskertomus alkaa alkuräjähdyksestä .
KEVYTRAAMATUN Jumala ei ole kiivas, eikä rankaise viattomia lapsia isien pahoista teoista, vaan kohdistaa rankaisutoimet vain pahantapaisiin isiin.
KEVYTRAAMATUN Helvetissä rangaistukset ovat määräaikaisia ja lämpötila siedettävä eikä hampaita kiristä.
Monia muita mielenkiintoisia ja rohkaisevia uutuuksia löytyy KEVYTRAAMATUSTA.olisiko Uskontojen Supermarketissa mahdollisesti eri uskontokuntien käyttöön soveltuvia kirosanakirjoja. Itse koen ateistina selviytyväni aika hyvin tokaisemalla "eimikäänlauta", jonka bongasin Eoin Colferin kirjasta Vielä yksi juttu (s. 202), mutta esimerkiksi syntymäpäivälahjaksi, liikelahjana tms. voisi olla kiva idea ojentaa esim. adventistille tai helluntailaiselle kauniisti sidottu kirjanen täynnä "pihkuroita" ja "hitsin hitsejä", mikä nyt millekin suuntaukselle on sopivaa ja sallittua. Paikallisen ev. lut. seurakunnan kanttori esimerkiksi tapaa puuskahtaa "voihan pakana", mutta tämä saattaa tietenkin olle liian vahva sana vaikkapa ortodoksille. Näistä vain on vaikea olla varma.
P.S. Kuulin kerran erään adventistin sanovan "voi piru". Luulisin, että se meni jo selvästi liian pitkälle. Juuri tällaisia tilanteita varten kirosanakirja olisi hyvä olla olemassa.iaurwen kirjoitti:
olisiko Uskontojen Supermarketissa mahdollisesti eri uskontokuntien käyttöön soveltuvia kirosanakirjoja. Itse koen ateistina selviytyväni aika hyvin tokaisemalla "eimikäänlauta", jonka bongasin Eoin Colferin kirjasta Vielä yksi juttu (s. 202), mutta esimerkiksi syntymäpäivälahjaksi, liikelahjana tms. voisi olla kiva idea ojentaa esim. adventistille tai helluntailaiselle kauniisti sidottu kirjanen täynnä "pihkuroita" ja "hitsin hitsejä", mikä nyt millekin suuntaukselle on sopivaa ja sallittua. Paikallisen ev. lut. seurakunnan kanttori esimerkiksi tapaa puuskahtaa "voihan pakana", mutta tämä saattaa tietenkin olle liian vahva sana vaikkapa ortodoksille. Näistä vain on vaikea olla varma.
P.S. Kuulin kerran erään adventistin sanovan "voi piru". Luulisin, että se meni jo selvästi liian pitkälle. Juuri tällaisia tilanteita varten kirosanakirja olisi hyvä olla olemassa.sanoi kerran saunan lauteilla, että mua niin vi'''ti. Meinasin pudota kiukaan päälle.:-)
Teotwawki kirjoitti:
sanoi kerran saunan lauteilla, että mua niin vi'''ti. Meinasin pudota kiukaan päälle.:-)
Siinä olisivat munat kärventyneet!
Teotwawki kirjoitti:
tämä menee taas munajutuiksi.:-)
Paitsi Mr Bobbitilla väliaikaisesti...
- juo maitoa! (Luusi)
Itselläni totuuden täytyy tulla totuutena, kokonaisena, eikä minulle mikään kevytraamattu kelpaa, vaan se aito ja oikea Raamattu!
juo maitoa! (Luusi) kirjoitti:
Itselläni totuuden täytyy tulla totuutena, kokonaisena, eikä minulle mikään kevytraamattu kelpaa, vaan se aito ja oikea Raamattu!
...siitä on poistettu kaikki "ikävät" kohdat (kivittämiset, silpomiset, tappamiset yms.)
Vähäjärkitoosinen raamattu sopii hyvin ateistitoleranssista kärsivälle kulutus-uskovaiselle tai kevytuskovaiselle, jolle tulee ateismista vatsavaivoja tai urtikariaa.
Jos on vielä enemmän vaivoja suositellaan kevytlahkoraamattua, jossa on lisättynä laktaasibiohellaribakteeria.- höh?
"oikeusperiaatteiden poikkeavan tietyissä tapauksissa länsimaisesta oikeuskäsityksestä."
Miten niin?
Millä tavalla nämä eivät muka sovellu länsimaiseen oikeuskäytäntöön?
Älä varasta
Älä tapa
Älä tee aviorikosta
Älä kadehdi lähimmäisesi omaisuutta
Kunnioita isääsi ja äitiäsi
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu. - gfdjhiuyut
höh? kirjoitti:
"oikeusperiaatteiden poikkeavan tietyissä tapauksissa länsimaisesta oikeuskäsityksestä."
Miten niin?
Älä varasta
Älä tapa
Älä tee aviorikosta
Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu."Älä tee aviorikosta
Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu."
Missä länsimaassa näiden seuraamatta jättäminen on laitonta? - älä kiertele
höh? kirjoitti:
Miten niin?
Älä varasta
Älä tapa
Älä tee aviorikosta
Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.se lasten rankaiseminen isien synneistä?
- .
Olet oikeassa. Raamatussa sanotaan totuus.
- Viikinki.
Niin niin mutta kun Raamatussa sanotaan. Raamattu ei muutu, mutta tieteen oletukset vaihtelee, jos ei nyt ihan päivittäin, niin vähintään viikoittain.
- ösdöfä
Tieteen "faktat" muuttuu vähän väliä. Mikäs se sellainen kameleontti-FAKTA on? Sehän on pelkkä OLETTAMUS: tähän saakka ajattelen näin, huomenna jo toisin.
Tieteenfilosofi Paul Feyerabend: "Tiede on paljon lähempänä mytologiaa kuin tieteenfilosofia haluaisi myöntää. Se on eräs ihmisen kehittämistä ajattelun muodoista, eikä välttämättä edes paras. Tiede on nuorin, agressiivisin ja dogmaattisin uskonnollinen instituutio."- jk
että tieteen avulla saadaan asioihin enemmän selvyyttä. Tutkimuskeinot ja laitteet kehittyvät. Ei avaruuttakaan enää kaukoputkella tutkita.
Tiede korjaa itse itseään. Siksi sitä tieteeksi sanotaankin. Jos joku päätelmä osoittautuu virheelliseksi, niin sitten asia myönnetään ja lähdetään eteenpäin.
Uskonnoissa asia on toisin. Niille ei ole olemassa ainuttakaan FAKTAA. Ne ovat pelkkiä mytologioista, tarinoita menneiltä ajoilta. - ösdöfä
jk kirjoitti:
että tieteen avulla saadaan asioihin enemmän selvyyttä. Tutkimuskeinot ja laitteet kehittyvät. Ei avaruuttakaan enää kaukoputkella tutkita.
Tiede korjaa itse itseään. Siksi sitä tieteeksi sanotaankin. Jos joku päätelmä osoittautuu virheelliseksi, niin sitten asia myönnetään ja lähdetään eteenpäin.
Uskonnoissa asia on toisin. Niille ei ole olemassa ainuttakaan FAKTAA. Ne ovat pelkkiä mytologioista, tarinoita menneiltä ajoilta.Joten aloittajan huutelu tieteen faktojen pöytään lyömisestä on turhaa uhoa, koska eihän muuttuva tieto mitään faktaa ole. Turha vedota tutkimusten kehitykseen sillä puolustellen "faktoja".
Tietosi uskonnoista ei päde. Onhan mm. arkeologian löydöt todistaneet Raamatussa kerrottuja tapahtumia. Siis se tiede, huom. - jk
ösdöfä kirjoitti:
Joten aloittajan huutelu tieteen faktojen pöytään lyömisestä on turhaa uhoa, koska eihän muuttuva tieto mitään faktaa ole. Turha vedota tutkimusten kehitykseen sillä puolustellen "faktoja".
Tietosi uskonnoista ei päde. Onhan mm. arkeologian löydöt todistaneet Raamatussa kerrottuja tapahtumia. Siis se tiede, huom.raamatun kertomukset, jumalan luomistyön ym sepustukset, joita raamatussa on?
- randomi54
jk kirjoitti:
Uskonnoissa asia on toisin. Niille ei ole olemassa ainuttakaan FAKTAA. Ne ovat pelkkiä mytologioista, tarinoita menneiltä ajoilta.Se mikä minua ainakin henkilökohtaisesti ihmetyttää joidenkin uskisten kannassa on se, että he haukkuvat juuri sitä mikä mahdollistaa tämän heidän mukavan elämisen ja keskustelun tällä palstalla. Ilman tiedettä tai muuta saattaisimme elää vielä hyvinkin alkeellisesti ilman mitään nykyajan mukaavuukia tai vastaavia. Miksi siis haukkua jotakin, joka pyrkii parantamaan itse itseään teorioilla ja kokeilla? Sen lisäksi tieteessä on pyrkimyksenä myöntää virheet, joita siinä tällä hetkellä esiintyy.
Uskonto on toisaalta hyvin ehdoton. Virheitä ei myönnetä ja sen takia oikeassa olevat (Galileo galilei) voivat joutua kärsimään uskonnon takia. Tämä on dogma. Tieteen esittämä väite tai teoria ei ole dogma, koska sitä pyritään parantelemaan uusien tietojen nojalla toisin kuin uskonnoissa. En jaksa väitellä tästä asiasta, ja veikaan että monet uskovaiset eivät jaksa myöntää sitä, että absoluuttinen taipumaattomuus ei ole kovin hyvä vaihteehto tulevaisuuden kannalta.
Se mikä erottaa tieteen ja uskonnon on nimenomaan tämä ajattelutapa, jossa tiede perustuu havaintoihin ja päätelmiin. Uskonto taas perustuu tarinoihin ja erinlaisiin kertoumksiin. Aivanasia kuitenkin siinä on, että yleensä ei ole mitään varsinaisia todisteita (laboratoriossa tai testiolosuhteissa toistettavia) alkaa uskomaan. Tästä johtuu nimi uskonto. Tarvitaan sokeaa uskoa eikä todisteita. Olen hyvin kriittinen kaiken uskomattomalta kuulostavan suhteen. Joten todellakin en vaan pysty yksinketaisesti uskomaan kaikeen höpöhöpöön. - jk
randomi54 kirjoitti:
Se mikä minua ainakin henkilökohtaisesti ihmetyttää joidenkin uskisten kannassa on se, että he haukkuvat juuri sitä mikä mahdollistaa tämän heidän mukavan elämisen ja keskustelun tällä palstalla. Ilman tiedettä tai muuta saattaisimme elää vielä hyvinkin alkeellisesti ilman mitään nykyajan mukaavuukia tai vastaavia. Miksi siis haukkua jotakin, joka pyrkii parantamaan itse itseään teorioilla ja kokeilla? Sen lisäksi tieteessä on pyrkimyksenä myöntää virheet, joita siinä tällä hetkellä esiintyy.
Uskonto on toisaalta hyvin ehdoton. Virheitä ei myönnetä ja sen takia oikeassa olevat (Galileo galilei) voivat joutua kärsimään uskonnon takia. Tämä on dogma. Tieteen esittämä väite tai teoria ei ole dogma, koska sitä pyritään parantelemaan uusien tietojen nojalla toisin kuin uskonnoissa. En jaksa väitellä tästä asiasta, ja veikaan että monet uskovaiset eivät jaksa myöntää sitä, että absoluuttinen taipumaattomuus ei ole kovin hyvä vaihteehto tulevaisuuden kannalta.
Se mikä erottaa tieteen ja uskonnon on nimenomaan tämä ajattelutapa, jossa tiede perustuu havaintoihin ja päätelmiin. Uskonto taas perustuu tarinoihin ja erinlaisiin kertoumksiin. Aivanasia kuitenkin siinä on, että yleensä ei ole mitään varsinaisia todisteita (laboratoriossa tai testiolosuhteissa toistettavia) alkaa uskomaan. Tästä johtuu nimi uskonto. Tarvitaan sokeaa uskoa eikä todisteita. Olen hyvin kriittinen kaiken uskomattomalta kuulostavan suhteen. Joten todellakin en vaan pysty yksinketaisesti uskomaan kaikeen höpöhöpöön.että uskovaisilla ei tunnu olevan kummoistakaan käsitystä siitä, miten monella tavalla juuri tiede heidän elämäänsä on helpottanut. Typerimpiä heidän keksimiään termejä ovat tiedeuskovainen ja evouskovainen.
Toisaalla jotkut puhuvat siitä, onko olemassa homogeeni (SamiA arvot ja etiikka-palstalla) jolloin homon saisi suurin piirtein tappaa, mutta kuitenkaan he eivät myönnä, että juuri geenimuuntelut ovat ovat vaikuttaneet ihmisen perimään vuosituhansien aikana, joka siis on juuri sitä evoluutiota. ösdöfä kirjoitti:
Joten aloittajan huutelu tieteen faktojen pöytään lyömisestä on turhaa uhoa, koska eihän muuttuva tieto mitään faktaa ole. Turha vedota tutkimusten kehitykseen sillä puolustellen "faktoja".
Tietosi uskonnoista ei päde. Onhan mm. arkeologian löydöt todistaneet Raamatussa kerrottuja tapahtumia. Siis se tiede, huom."Joten aloittajan huutelu tieteen faktojen pöytään lyömisestä on turhaa uhoa, koska eihän muuttuva tieto mitään faktaa ole. Turha vedota tutkimusten kehitykseen sillä puolustellen "faktoja"."
Uskovaisilla on kova vimma löytää ehdoton totuus, dogmin lailla nielaistava täydellinen tieto. Tiede tarjoaa tällä hetkellä parasta kriittisen tarkastelun kestävää tietoa ympäristöstämme, meistä ja eri ilmiöistä. Ei ole tiedossa mitään muuta tiedonhankkimiskeinoa joka tarjoaa parempaa ja luotettavampaa tietoa. Kutsutko raamattua ja sokeaa uskoa siihen ja jumalaan ilman minkäänlaisia kriittisen tarkastelun kestäviä todisteita tiedoksi joka mitätöi tieteellisin metodein hankitun tiedon?- huoh*
KeljuKooKojootti kirjoitti:
"Joten aloittajan huutelu tieteen faktojen pöytään lyömisestä on turhaa uhoa, koska eihän muuttuva tieto mitään faktaa ole. Turha vedota tutkimusten kehitykseen sillä puolustellen "faktoja"."
Uskovaisilla on kova vimma löytää ehdoton totuus, dogmin lailla nielaistava täydellinen tieto. Tiede tarjoaa tällä hetkellä parasta kriittisen tarkastelun kestävää tietoa ympäristöstämme, meistä ja eri ilmiöistä. Ei ole tiedossa mitään muuta tiedonhankkimiskeinoa joka tarjoaa parempaa ja luotettavampaa tietoa. Kutsutko raamattua ja sokeaa uskoa siihen ja jumalaan ilman minkäänlaisia kriittisen tarkastelun kestäviä todisteita tiedoksi joka mitätöi tieteellisin metodein hankitun tiedon?"Ei ole tiedossa mitään muuta tiedonhankkimiskeinoa joka tarjoaa parempaa ja luotettavampaa tietoa"
No sitten ollaan aika heikolla pohjalla, ellei suorastaan suossa. En sanoisi kovinkaan luotettavaksi tiedoksi sitä joka muuttuu lähes päivittäin. Yhtenä hetkenä jotain, ja toisena hetkenä jotain aivan vallan muuta. - .....
huoh* kirjoitti:
"Ei ole tiedossa mitään muuta tiedonhankkimiskeinoa joka tarjoaa parempaa ja luotettavampaa tietoa"
No sitten ollaan aika heikolla pohjalla, ellei suorastaan suossa. En sanoisi kovinkaan luotettavaksi tiedoksi sitä joka muuttuu lähes päivittäin. Yhtenä hetkenä jotain, ja toisena hetkenä jotain aivan vallan muuta.Ei enää mitään lääketieteellistä tai muutakaan tutkimusta mistään asiasta enää koskaan. Niinkö?
Entä kun iskee joku uusi virus ihmispopulaatioon? Sinä tyydyt kohtaloosi, etkä huuda tutkijoita apuun. Kuolet pois kuleksimasta, koska eihän tieteestä mihinkään ole.
- pettynyt------
Ilmastogate
Apua!
Mitäs nyt kun luonto ei käyttäydykään niin kuin tieteen mallit teoriat esittää?
Katso vaikka ulos. Ei tuo kyllä lämpenemisilmiöltä näytä.
Ei ole tieteeseenkään enää uskomista.
Vika ei ole sinänsä tieteessä, vaan niissä jotka tekevät tiedettä. Itse asiassa tieteen havainnot kerrotaan meille juuri sellaisessa valossa jonka meidän halutaan uskovan. Siitä huolimatta, vaikka se olisi pelkkää roskaa. Ja me nielemme koukun päivineen, kun se sanotaan tieteen nimissä. Osa tieteen faktoista on pelkkää roskaa. Ilmastogate oli vain yksi esimerkki tästä. Evoluutioteoria on toinen, joka on osoittautunut pelkäksi valheeksi. Itse asiassa, mihinkään ei voi enää luottaa, eikä uskoa. Ei ainakaan tieteeseen.- Tapolan Musta
"Evoluutioteoria on toinen, joka on osoittautunut pelkäksi valheeksi."
Ehkä kreationistien märissä unissa. - hp
Tapolan Musta kirjoitti:
"Evoluutioteoria on toinen, joka on osoittautunut pelkäksi valheeksi."
Ehkä kreationistien märissä unissa.ihan todellisuudessa. Naurettavat yritykset liimailla apinoiden ja ihmisten kalloja ja luita toisiinsa, ja sillä muka todistaa evoluutioteorian paikkansapitävyys, osoittaa, miten naurettavasta valheesta evoluutioteoriassa on kysymys. Tapaus "Ilmastogate" lisäksi osoitti, että tieteeseen ei todellakaan ole uskomista.
- Tapolan Musta
hp kirjoitti:
ihan todellisuudessa. Naurettavat yritykset liimailla apinoiden ja ihmisten kalloja ja luita toisiinsa, ja sillä muka todistaa evoluutioteorian paikkansapitävyys, osoittaa, miten naurettavasta valheesta evoluutioteoriassa on kysymys. Tapaus "Ilmastogate" lisäksi osoitti, että tieteeseen ei todellakaan ole uskomista.
Mistä teitä oikein tulee, koulutetaanko teitä jossain kretiinikoulussa? Jos se on osoitettu valheeksi, niin miksi ei kukaan ole saamassa nobelia evon kumoamisesta??? Ja niistä kalloista, kretiinitko ne mukamas paljasti huijaukseksi??
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684511Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1004018- 523532
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul292791Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!262583Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa602492- 462364
- 391917
- 471898
- 301656