Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nainen ja paino

Hoikkaa etsimässä

Moikka. Olen ilmoitellut Treffi palstalla hoikan kumppanin perään ja minua ihmetyttää naisten arvio hoikkuudestaan. Onko todella naisten omasta mielestä esim 70kg/170sm hoikka? Minun mielestä ei! Ei edes "normaali". Mielestäni 170sm/50kg on hoikka ja 170sm/60kg on normaali.
Liekö asiat muuttuneet kun hoikkia on vähemmän ja vähemmän, kuten Amnerikassa jossa "normaali paino" on joka kymmenen vuoden välein noussut 10 lbs eli 5kg :)
En halua loukata ketään, enkä arvostella painon mukaan, mutta tämä on minun maku ja rehellinen arvio hoikkuudesta.

262

18910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silleen...

      170/50 on kyllä jo TODELLA hoikka. 170/60 on hoikka, mutta vielä normaalin painon puolella. 170/55 alkas olla jo alipainonen. Alipainonen voi toki olla terve, mutta jos normaalipainosta etit nii ei oo mitat kohallaan.

    • 170 cm 50 kg painava ihminen on alipainoinen, painoindeksi 17,3 (normaali painoindeksi 18,5-24,9)
      170 cm ja 60 kg on jo normaali painoindeksi 20,8.

      Sinä olet yksinkertaisesti väärässä.

      Eihän tollasella tikulla ole minkäänlaisia lihaksiakaan.

      En tiedä minkä ikäisiä naisia haet, teinillä tuollainen alipaino vielä ehkä menee. Teinit on usein hoikkia kunnes kasvavat aikuisiksi naisiksi.

      • pieni puolustus

        Pakko nyt provosoitua, mutta kyllä multa ainakin lihasta löytyy, vaikka pituus on 172 ja paino 51. Enkä oo ees tikku tai teini, ja kurvitkin voi muodostua muustakin kuin rasvasta:)


      • iiiiiii
        pieni puolustus kirjoitti:

        Pakko nyt provosoitua, mutta kyllä multa ainakin lihasta löytyy, vaikka pituus on 172 ja paino 51. Enkä oo ees tikku tai teini, ja kurvitkin voi muodostua muustakin kuin rasvasta:)

        Juujuu, kyllä ne lihakset siellä on, kaikillahan ne on. Mutta kyllä sä aika sukkapuikko noilla mitoilla olet.
        Ja kurvikkuus ei ole rasvasidonnainen asia, siinä olet oikeassa. Mutta vaikea kuvitella 172 senttistä naista jolta löytyy lihaksia ja kurvejakin vaikka painoa 51kg... Ehkä sulta puuttuu raaja? Tai jos pää on täynnä heliumia?


      • jep---
        pieni puolustus kirjoitti:

        Pakko nyt provosoitua, mutta kyllä multa ainakin lihasta löytyy, vaikka pituus on 172 ja paino 51. Enkä oo ees tikku tai teini, ja kurvitkin voi muodostua muustakin kuin rasvasta:)

        Silikonista.


      • 12+18
        iiiiiii kirjoitti:

        Juujuu, kyllä ne lihakset siellä on, kaikillahan ne on. Mutta kyllä sä aika sukkapuikko noilla mitoilla olet.
        Ja kurvikkuus ei ole rasvasidonnainen asia, siinä olet oikeassa. Mutta vaikea kuvitella 172 senttistä naista jolta löytyy lihaksia ja kurvejakin vaikka painoa 51kg... Ehkä sulta puuttuu raaja? Tai jos pää on täynnä heliumia?

        Ehkä sulta puuttuu raaja? Tai jos pää on täynnä heliumia?

        reps*


      • 16+7
        pieni puolustus kirjoitti:

        Pakko nyt provosoitua, mutta kyllä multa ainakin lihasta löytyy, vaikka pituus on 172 ja paino 51. Enkä oo ees tikku tai teini, ja kurvitkin voi muodostua muustakin kuin rasvasta:)

        "ja kurvitkin voi muodostua muustakin kuin rasvasta" - kuten esimerkiksi silikonista.


      • suuri tietäjä
        12+18 kirjoitti:

        Ehkä sulta puuttuu raaja? Tai jos pää on täynnä heliumia?

        reps*

        Kun katsoo näitä pisteytyksiä, huomaa että suomessa on todella paljon läskejä naisia, jotka eivät tunnusta sitä ja kadehtivat hoikkia.


    • Yx ukkeli vaan

      Olen kirjoitellut itsekin tästä aiemmin ja tehnyt vähän galluppia ja näin se näyttää olevan. Naiset vertaavat normaaliutta (niin kyllä miehetkin) siihen mitä ympärillä näkee. Keskiverto suominainen on ylipainoinen, joten jokainen ylipainoinen pitää itseään normaalina ja oikeasti normaalia he pitävät hoikkana tai jos eivät ole sinut painonsa kanssa, niin jopa laihana. Itse olen kyllä huomannut, että jos vaatimuksiin laittaa hoikka/urheilullinen, niin ylipainoisilta ei tule vastauksia.. tosin moni oikeasti normaalipainoinen voi sitten kuvitella, että etsin jotain mallinlaihaa naista, jota en siis hae, vaan tervettä normaalia naista.

      • Onhan siellä erikseen se normaalipainoinen. Mikset laita sitä?


      • lukihan se
        sanna-76 kirjoitti:

        Onhan siellä erikseen se normaalipainoinen. Mikset laita sitä?

        "jokainen ylipainoinen pitää itseään normaalina"


      • lukihan se kirjoitti:

        "jokainen ylipainoinen pitää itseään normaalina"

        Jeps mutta se on sitten heidän ongelmansa. Nyt toi haku vaan jättää sellaisen kuvan ettei toi yx ukkeli halua niitä normaalipainoisia.


      • no sama ukkeli
        sanna-76 kirjoitti:

        Jeps mutta se on sitten heidän ongelmansa. Nyt toi haku vaan jättää sellaisen kuvan ettei toi yx ukkeli halua niitä normaalipainoisia.

        Pelaan varman päälle, eli normaalivartaloinenkin voi ajatella, että no olenhan aika hoikka.. eli vastaan, mut läskit ei vastaa. Jos laitan normaalipainoisen, niin jokainen läski on vastamaassa, koska ovat normisuominaisia.

        Ja viesteissäni on pirusti karrikointia :)


      • no sama ukkeli kirjoitti:

        Pelaan varman päälle, eli normaalivartaloinenkin voi ajatella, että no olenhan aika hoikka.. eli vastaan, mut läskit ei vastaa. Jos laitan normaalipainoisen, niin jokainen läski on vastamaassa, koska ovat normisuominaisia.

        Ja viesteissäni on pirusti karrikointia :)

        No älä sitten ihmettele että normaalipainoiset naiset (ne jotka ovat oikeasti) eivät vastaa sinulle.


      • ygiugk.
        no sama ukkeli kirjoitti:

        Pelaan varman päälle, eli normaalivartaloinenkin voi ajatella, että no olenhan aika hoikka.. eli vastaan, mut läskit ei vastaa. Jos laitan normaalipainoisen, niin jokainen läski on vastamaassa, koska ovat normisuominaisia.

        Ja viesteissäni on pirusti karrikointia :)

        No kyllähän tuosta viestistäsi ei selviä alkuunkaan mitä sitten itse pidät normaalina, vielä vähemmän se selvinnee ilmoituksestasi. En vastaisi minäkään sinulle, painoindeksini on normaalin keskivaiheilla ja tuntemistani naisihmisistä olen usein se hoikin. Parannettavaa kuitenkin löytyy rutkasti ja urheilullista minusta ei saa tekemälläkään: liitän termin johonkin kymmeneen maksettuun erilaiseen jumppatuntiin ja salivuoroon, itselläni ei ole aikaa eikä varaa sellaiseen vaan liikuntani on ns. hyötyliikuntaa, lisäksi unohdan syödä joten paino on pysynyt kurissa.

        Ikääsi et mainitse, mutta todettakoon että kolikon kääntöpuoli on se, että selvästi on silloin tällöin luettavissa että nykyään mahdollisesti nuorilla miehillä ei tuntuisi olevan harmainta aavistusta miltä ihan oikeasti tavallinen nainen näyttää. Käsitys normaalista on aika liukuva....


    • normaali 165/60

      Riippuu siitä, mitä ainesta ne kilot ovat, pelkät luvut ei kerro mitään. Kilo lihasta mahtuu pienempään tilaan kuin kilo läskiä. Painoindeksikään ei kerro koko totuutta, peili on ainoa totuudenpuhuja tässä asiassa.

      180 cm mies, joka painaa 100 kg voi olla normaali, jos on voimaurheilija tai läski, jos se massa on kaljan ja makkaran avulla rakennettu. Tämö koskee myös naisia. Naisella myös rinnat painaa, sinun hoikallasi luultavasti on kuppikoko A.

      • normipainoinen mies

        Ei ne rinnat nyt niin paljoa paina että pikkukuppikoolla olisit sen 60 kg mutta isoilla tisseillä sitten sen 70 kg. Jos olet 170 cm ja 70 kg niin olet ylipainoinen nainen...jollei sitten ne tissisi paina mutanttimaisesti 5 kg kappaleelta.


      • hhhhhtrujd
        normipainoinen mies kirjoitti:

        Ei ne rinnat nyt niin paljoa paina että pikkukuppikoolla olisit sen 60 kg mutta isoilla tisseillä sitten sen 70 kg. Jos olet 170 cm ja 70 kg niin olet ylipainoinen nainen...jollei sitten ne tissisi paina mutanttimaisesti 5 kg kappaleelta.

        Mitä pikkupoikia täällä pyörii? 170senttinen nainen ei ole läski 70kiloisena.


      • sdfasdf
        hhhhhtrujd kirjoitti:

        Mitä pikkupoikia täällä pyörii? 170senttinen nainen ei ole läski 70kiloisena.

        jos painaisin 70kg, todellakin olisin läski!! ainakin omasta mielestäni. normaalisti painoni on 60-63kg (ja olen silloinkin hieman läski ;D).

        jos 170cm painaa 50kg, hän on mielestäni LAIHA, eikä hoikka. vai menikö se niin, että hoikka on ihminen, joka syö muttei koskaan liho, laiha on sellainen joka ei muuten vaan syö xD


      • Pässipäivi
        normipainoinen mies kirjoitti:

        Ei ne rinnat nyt niin paljoa paina että pikkukuppikoolla olisit sen 60 kg mutta isoilla tisseillä sitten sen 70 kg. Jos olet 170 cm ja 70 kg niin olet ylipainoinen nainen...jollei sitten ne tissisi paina mutanttimaisesti 5 kg kappaleelta.

        Termeistä hoikka/laiha tms. voi tietysti olla montaa mieltä, mutta 170-senttinen ihminen, joka painaa 70 kiloa EI painoindeksinsä mukaan ole ylipainoinen.


    • pppppppp

      Jos 170cm pitkä nainen painaa 50kg hän ei ole hoikka. Hän on laiha. Mikäli hän painaa 60kg hän on hoikka.

      Itse olen 165cm ja painan 60kg. Ja olen hoikka.

      Sinä taidat olla niitä joilla ei ole mitään käsitystä ihmisten painosta. Eräs miespuolinen ystäväni veikkasi minun painokseni 47kg. Oli vilpittömästi yllättynyt kun olinkin painoltani "läskiluokkaa". Kyllä, hän oikeasti kuvitteli 60kiloisen naisen olevan sotanorsu.

    • Yannielli..

      kaunista jokaisen naisen pitäs olla 170/48.Minusta rumaa..luut kalisee ja muuta iän myötä tulevaa ongelmaa.
      Naisena taas laiha mies on ruma ja upeimmat on miehiset.Liiallinen liikkuminen lihomisen pelossa on myös miehille tänä pnä haaste moni mies liikkuu liikaakin siksi.Missäs on se persoona joka tärkein ominaisuus?rakkaus ihmiseen sitoutuminen jne ovat kadonneet,katoamassa.En itse luota ainooseenkaan ukkoon..edellis iltana olet kaunis ja aah vaikka mitä..sitten saat tekstiviestin *siirryin jo seuraavaan*.Olis ihanaa joskus löyttää persoonallinen kumppani joka hauska ihana *hän* oman näköinen..kaikkee muuta mutta ei laiha.Liikunta on hyvästä mutta laihuuden ihannointi on pers..elämää on ilman miehiäkin huomioikaa se

      • 62 kg nainen

        Itse olen melkein 170 cm ja painan 62 kg. En ole mikään luuviulu. Jos minuun pistäisi 10 kg laardia lisää olisin lihava. 10 kiloa puhdasta lihasmassaa en voisi millään saada, paitsi ehkä hormooneilla.

        Ei tarvi yrittää kääntää juttua taas joksikin muuksi kuin kirjoittaja kirjoitti. Hän ei puhunut mistään 48 kg painosta mitään.


      • srter

        Hehe. Eipä taida varsinkaan toimistotyössä käyvillä nykyihmisillä olla liiasta liikkumisesta paljon pelkoa. :) Ei itsellänikään. Ehkä enemmän voisi sitten lisätä sitä lihasta kuin käydä lenkillä.


    • irpukka*

      jo ne kilot ja luota sen sijaan OMIIN SILMIISI!

      No, vastaavasti minä voisin ihmetellä miesten käsitystä sanoista "roteva" ja "miehen kokoinen" ; olen itse suht pitkä nainen, 176-senttinen, ja olkoon sitten rasistista, mutta haluaisin miehen olevan ainakin kymmenisen senttiä pitempi, mieluummin enemmänkin. Joten seuranhakupalstalla olen huudellut "pitkien ja raamikkaiden, miehen kokoisten miesten" perään. Ja mitä saankaan vastaukseksi... Suurin osa on alle 180-senttisiä, 70-75-kiloisia... Sorry, mutta meilläpäin tuollaiset punnitaan vielä neuvolavaa'alla. Minusta kun mies ei saa olla mikään kukkakeppi - vaan kun lukemat ovat kaliberia 185cm/100kg, ollaan oikeilla jäljillä.

      • kukkakeppi mies

        Oliko tämä oikea aika ja paikka itkeä kun haluat itsellesi ison miehen? No ei ollut.

        Eli 70 kg nainen ei ole hoikka jollei hän ole yli 180 cm pitkä.


    • dfbfdbd

      Joo, kyllä tuo 170cm/50kg on jo todella hoikka. 170 pitkä nainen voi olla hoikka vaikka hänellä olisi painoa se 60kg tai jopa 65, riippuu täysin siitä onko se paino lihasta vai läskiä ja miten se on jakautunut eri puolille kehoa.

      Aika sairaanloisen laihalta se kuntosalilla ravaava 170cm/50kg nainen näyttää, toki jos vain istuu kotona sohvalla, niin tuo 50kg voi olla ihan OK paino.

      Ei kannata tuijottaa liikaa noita numeroita, sillä naiset voivat näyttää hyvinkin erilaisilta (hoikka/normaali yms.) vaikka paino ja pituus olisivatkin täysin samat.

      • Hoikkaa etsimässä

        En todella tiedä "mitään" naisten painoista! Yks syy miksi en on se, että he salaavat mumeroitaan sairaanloisen tarkasti! Monet eivät ilmoita painoaan deittipalstoilla. Silloin epäilee että sitä on yli normaalin.
        Kerran ajoin 250km tapaamaan "hoikkaa" ja sitä ei löytynyt. Vastassa oli tukeva mimmi, pukeutunut 10v aiemmin sopineisiin kuteisiin ja ihmetteli "mihin sulla on kiire" kun kiemurtelin karkuun. Reilu ja rehellinen ilmoitus painosta olisi estänyt kiusallisen tilanteen.
        Tuon 170sm/50kg sain naiselta joka oli mieleinen ja uskoin mitä sanoi. Ehkä pyöristi alaspäin, en tiedä.
        Minua on moitittu "pinnalliseksi" ja "pikkutarkaksi" mutta tykkään oleskella alasti mökillä ja veneessä ja jos nainen tuo oman pelastusrenkaan mukanaan se ei silmää ilostuta..... Tykkään myös rakastella kauan ja hartaasti, ja ihailla kaunista hoikkaa vartaloa, siksi visuaalinen mieltymys on tärkeää.
        Ylläoleva kommentti, että "kun näkee ympärillä ylipainoisia alkaa luulla että se on normaali" varmasti pitää suurelta osin paikkaansa.
        Minua ei haittaa yhtään kenenkään ulkonäkö, eikä ystävieni liika paino (vaikka olenkin huolestunut heidän terveydestään) mutta tämän palstan nimi on:"Ihanne nainen". Minun on "hoikka".
        PS. Taistelen itse koko ajan ylipainoa vastaan koska minulla on lihavan ja rakkaan äitini geenit joten tiedän myös sen puolen asiassa. Olen ollut lihava ja vihasin miltä näytin. Lopetin oluen ja viinin kaytön kokonaan ja katson koko ajan mitä syön. Ikävä elämä? Ei yhtään! Nautin mitä näen peilisssä ja kunto on kuin terästä, myös sängyssä :)


      • Viinillinen
        Hoikkaa etsimässä kirjoitti:

        En todella tiedä "mitään" naisten painoista! Yks syy miksi en on se, että he salaavat mumeroitaan sairaanloisen tarkasti! Monet eivät ilmoita painoaan deittipalstoilla. Silloin epäilee että sitä on yli normaalin.
        Kerran ajoin 250km tapaamaan "hoikkaa" ja sitä ei löytynyt. Vastassa oli tukeva mimmi, pukeutunut 10v aiemmin sopineisiin kuteisiin ja ihmetteli "mihin sulla on kiire" kun kiemurtelin karkuun. Reilu ja rehellinen ilmoitus painosta olisi estänyt kiusallisen tilanteen.
        Tuon 170sm/50kg sain naiselta joka oli mieleinen ja uskoin mitä sanoi. Ehkä pyöristi alaspäin, en tiedä.
        Minua on moitittu "pinnalliseksi" ja "pikkutarkaksi" mutta tykkään oleskella alasti mökillä ja veneessä ja jos nainen tuo oman pelastusrenkaan mukanaan se ei silmää ilostuta..... Tykkään myös rakastella kauan ja hartaasti, ja ihailla kaunista hoikkaa vartaloa, siksi visuaalinen mieltymys on tärkeää.
        Ylläoleva kommentti, että "kun näkee ympärillä ylipainoisia alkaa luulla että se on normaali" varmasti pitää suurelta osin paikkaansa.
        Minua ei haittaa yhtään kenenkään ulkonäkö, eikä ystävieni liika paino (vaikka olenkin huolestunut heidän terveydestään) mutta tämän palstan nimi on:"Ihanne nainen". Minun on "hoikka".
        PS. Taistelen itse koko ajan ylipainoa vastaan koska minulla on lihavan ja rakkaan äitini geenit joten tiedän myös sen puolen asiassa. Olen ollut lihava ja vihasin miltä näytin. Lopetin oluen ja viinin kaytön kokonaan ja katson koko ajan mitä syön. Ikävä elämä? Ei yhtään! Nautin mitä näen peilisssä ja kunto on kuin terästä, myös sängyssä :)

        Miksi viinikin piti lopettaa ? Ei viinissä ole sokeria, joka liikaa nautittuna muuttuu rasvaksi. Ainakin kuiva / hapan vaihtoehto on sokeriton.


      • kysy !
        Hoikkaa etsimässä kirjoitti:

        En todella tiedä "mitään" naisten painoista! Yks syy miksi en on se, että he salaavat mumeroitaan sairaanloisen tarkasti! Monet eivät ilmoita painoaan deittipalstoilla. Silloin epäilee että sitä on yli normaalin.
        Kerran ajoin 250km tapaamaan "hoikkaa" ja sitä ei löytynyt. Vastassa oli tukeva mimmi, pukeutunut 10v aiemmin sopineisiin kuteisiin ja ihmetteli "mihin sulla on kiire" kun kiemurtelin karkuun. Reilu ja rehellinen ilmoitus painosta olisi estänyt kiusallisen tilanteen.
        Tuon 170sm/50kg sain naiselta joka oli mieleinen ja uskoin mitä sanoi. Ehkä pyöristi alaspäin, en tiedä.
        Minua on moitittu "pinnalliseksi" ja "pikkutarkaksi" mutta tykkään oleskella alasti mökillä ja veneessä ja jos nainen tuo oman pelastusrenkaan mukanaan se ei silmää ilostuta..... Tykkään myös rakastella kauan ja hartaasti, ja ihailla kaunista hoikkaa vartaloa, siksi visuaalinen mieltymys on tärkeää.
        Ylläoleva kommentti, että "kun näkee ympärillä ylipainoisia alkaa luulla että se on normaali" varmasti pitää suurelta osin paikkaansa.
        Minua ei haittaa yhtään kenenkään ulkonäkö, eikä ystävieni liika paino (vaikka olenkin huolestunut heidän terveydestään) mutta tämän palstan nimi on:"Ihanne nainen". Minun on "hoikka".
        PS. Taistelen itse koko ajan ylipainoa vastaan koska minulla on lihavan ja rakkaan äitini geenit joten tiedän myös sen puolen asiassa. Olen ollut lihava ja vihasin miltä näytin. Lopetin oluen ja viinin kaytön kokonaan ja katson koko ajan mitä syön. Ikävä elämä? Ei yhtään! Nautin mitä näen peilisssä ja kunto on kuin terästä, myös sängyssä :)

        mitä painat??


      • ...
        Viinillinen kirjoitti:

        Miksi viinikin piti lopettaa ? Ei viinissä ole sokeria, joka liikaa nautittuna muuttuu rasvaksi. Ainakin kuiva / hapan vaihtoehto on sokeriton.

        Lainaus sivulta http://www.verkkoklinikka.fi/?page=5520130&id=7501722 :

        "1 gramma alkoholia tuottaa 7.1 kcal energiaa, mikä on paljon esimerkiksi rasvaan verrattuna: rasvan energiamäärä on 9 kcal grammassa. Elimistö käyttää yhden alkoholigramman polttamiseen 4 kilokaloria energiaa, joten ylijäämää jää jokaisesta grammasta 3 kilokaloria.

        Alkoholin energiapitoisuuden vertaaminen rasvaan antaa hyvän käsityksen, paljonko energiaa viinassa on. Yksi ravintola-annos alkoholia sisältää 14 gramman voipalaa vastaavan energiamäärän."


      • entinen läski
        kysy ! kirjoitti:

        mitä painat??

        158cm, 62kg? Ne saa vastata, jotka oikeesti tietää...


      • noitanormaalinen
        entinen läski kirjoitti:

        158cm, 62kg? Ne saa vastata, jotka oikeesti tietää...

        Mä olen saman mittainen(158cm), mut painan 47kg ja tuntisin itseni tosi läskiksi noissa mitoissa. Nykyisillä mitoilla oon NORMAALIpainoinen ja 43kiloisena hoikka. Näin siis omasta mielestäni, mutta jossain deittipalstalla voisi olla vaikea päättää sanoisinko olevani normaali vai hoikkavartaloinen. Sillä moni normaalivartaloiseksi itseään tituleeraava onkin hieman pyöreä ja monen muun mielestä olen nyt jo hoikka, vaikka omaan makuuni en sitä vielä olekaan.


        Joku 170 senttinen ja 50 kiloinen on ns. mallin mitoissa, mutta kyllä saman mittaisena voi painaa viisi kiloa enemmänkin ja näyttää yhtä hyvälle ja hoikalle.


    • Korni Kalle
    • n21....

      No todellakin mietin samaa ja nainen olen itsekin. 170/70 on jo pullea. Itse olen 179cm/55kg ja mielelläni olisin vielä hoikempi, ainakin joistain kohti ;) Mutta jos painaisin 70kg niin olisin jo läski...ja hyvin vaikea kuvitella että kutsuisin itseäni silloin hoikaksi.
      En halua itsekään loukata ketään, koska onhan tämä vain minun mielipiteeni. Joka muutenkin perustuu siihen, että olen koko ikäni ollut laiha ja tottakai jos pitäisi ajatella että olisi vaikka 20kg lihavempi niin kyllähän se tuntuisi "läskiltä"
      :D

      • ...

        No juu..Mihinkähän sulla on ne kilot muka kasautuneet, että vielä pitäis olla hoikempi..

        Ruumiinrakenteita on todellakin erilaisia, koska joskus hamassa menneisyydessä (20-vuotiaana) mittani olivat 169/52-55, olin mielestäni vähän turhan hoikka. Enkä mitoilla 169/70 ollut mikään pullea, vaikka tosin reittä ja pyllyä oli (rasvat kertyy mulla noihin). Nyt mä olenkin jo pullea, mut se onkin sitten toinen juttu.


      • voi noita lapsia...

        Onko 170cm ja 70kg todellakin pullea? Näillä mitoilla painoindeksiksi tulee 24,2 mikä tarkoittaa normaalipainoa. Mistä alkaen normaalipainoiset ovat olleet pulleita? Itselläni on nuo mitat ihan tarkalleen, enkä todellakaan koe itseäni miksikään pullukaksi. Vaatekokoni on yleensä 38 ja rinnat E-kuppia. Olen myös luonnostani kurvikas, eli mahdollinen ylimääräinen ei minulla kerry vyötärölle, vaan tasaisesti vartaloon. Miten ylipäätään kenenkään ulkonäköä voi arvioida (ja miksi muutenkaan pitäisi) vain pituuden ja painon perusteella, koskaan edes näkemättä kyseisissä mitoissa olevaa ihmistä?


      • ...

        Kaikenmaailman friikit haluaa määritellä näemmä painorajat mieleisiksiin, ja pätee näemmä asteikon molempiin päihin. Oikeasti pulskat satakiloiset keijukaiset haluavat uskotella olevansa "melkein normaalipainoisia" ja sinun kaltaisesi kukkakepit näemmä kanssa.

        Noilla lukemilla painoindeksisi on 17,2 - Normaalia alhaisempi paino. Olet vain kolmen kymmenyksen päässä merkittävästä alipainosta. Voinet siis pitää itseäni hoikkana laihan sijaan, mutta oikeasti et sinä mikään normaali ole vaikka niin haluaisit uskoakin.


      • olet..

        lauta


      • ......

        Olet juuri sopiva. Läskit ämmät vaan kateuksissaan valittavat sulle täällä.


      • -mies.
        voi noita lapsia... kirjoitti:

        Onko 170cm ja 70kg todellakin pullea? Näillä mitoilla painoindeksiksi tulee 24,2 mikä tarkoittaa normaalipainoa. Mistä alkaen normaalipainoiset ovat olleet pulleita? Itselläni on nuo mitat ihan tarkalleen, enkä todellakaan koe itseäni miksikään pullukaksi. Vaatekokoni on yleensä 38 ja rinnat E-kuppia. Olen myös luonnostani kurvikas, eli mahdollinen ylimääräinen ei minulla kerry vyötärölle, vaan tasaisesti vartaloon. Miten ylipäätään kenenkään ulkonäköä voi arvioida (ja miksi muutenkaan pitäisi) vain pituuden ja painon perusteella, koskaan edes näkemättä kyseisissä mitoissa olevaa ihmistä?

        "Onko 170cm ja 70kg todellakin pullea? "

        itse olen mies 175/75 kg joten jos nainen on 5cm lyhyempi ja painaa vain 5kg vähemmän, niin on se naiseksi kyllä suht roteva tai pullea, riippuen siitä onko enemmän lihasta vai rasvaa.


      • voi noita lapsia...
        -mies. kirjoitti:

        "Onko 170cm ja 70kg todellakin pullea? "

        itse olen mies 175/75 kg joten jos nainen on 5cm lyhyempi ja painaa vain 5kg vähemmän, niin on se naiseksi kyllä suht roteva tai pullea, riippuen siitä onko enemmän lihasta vai rasvaa.

        Sinulta meni nyt pointti täysin ohi. Ei kenestäkään voi muodostaa mielipidettä pelkästään lukujen perusteella, edes näkemättä kyseistä henkilöä. Enkä edelleenkään ymmärrä, miksi edes pitäisi? Niin kauan, kun ihmisen painoindeksi on normaali, niin hän ei mielestäni voi todellakaan olla pullea. Jos vaatekoot sanovat sinulle yhtään mitään, niin tuo käyttämäni koko 38 ei mene rotevan tai pullukan päälle. Eipä ole kukaan ikinä edes vihjannut siihen suuntaan, että olisin jompaa kumpaa! Sitä paitsi, naisilla on ja kuuluu olla kehossaan saman kokoista miestä enemmän rasvaa, näin on luontoäiti kohdallamme hyväksi havainnut. ;)

        Kukkakepeistä en viitsi sanoa tähän mitään;
        Lienee tavallista, että sinun kokoistasi miestä viehättävät itseä pienemmät naiset. Minäkin pidän vain pitkistä ja raamikkaista miehistä! Oma mieheni on 193 cm ja 92kg lihaksikas, iso mies. Hänen mielestään olen pieni, mutta sentään "käsiteltävissä"... mitä ihmisten kokoihin tulee, on ulkonäkö ja kauneus katsojan silmästä riippuvainen.


      • :D
        -mies. kirjoitti:

        "Onko 170cm ja 70kg todellakin pullea? "

        itse olen mies 175/75 kg joten jos nainen on 5cm lyhyempi ja painaa vain 5kg vähemmän, niin on se naiseksi kyllä suht roteva tai pullea, riippuen siitä onko enemmän lihasta vai rasvaa.

        Aika kummallinen mielipide! Jos naisen mitat on 170cm/70kg ja sinun 175cm/75kg niin sinullahan on silloin korkeampi painoindeksi. Sinä siis olet pullea!!! Olet mieheksi aika pieni, joten varmaan harmittaa normaalissa mitoissa olevat naiset. Jäät niillekin kakkoseksi.


      • helppoa
        voi noita lapsia... kirjoitti:

        Onko 170cm ja 70kg todellakin pullea? Näillä mitoilla painoindeksiksi tulee 24,2 mikä tarkoittaa normaalipainoa. Mistä alkaen normaalipainoiset ovat olleet pulleita? Itselläni on nuo mitat ihan tarkalleen, enkä todellakaan koe itseäni miksikään pullukaksi. Vaatekokoni on yleensä 38 ja rinnat E-kuppia. Olen myös luonnostani kurvikas, eli mahdollinen ylimääräinen ei minulla kerry vyötärölle, vaan tasaisesti vartaloon. Miten ylipäätään kenenkään ulkonäköä voi arvioida (ja miksi muutenkaan pitäisi) vain pituuden ja painon perusteella, koskaan edes näkemättä kyseisissä mitoissa olevaa ihmistä?

        Sairaalloinen alipaino alle 15,0
        Merkittävä alipaino 15,0 - 16,9
        Normaalia alhaisempi paino 17,0 - 18,4
        Normaali paino 18,5 - 24,9
        Lievä lihavuus 25,0 - 29,9
        Merkittävä lihavuus 30,0 - 34,9
        Vaikea lihavuus 35,0 - 39,9
        Sairaalloinen lihavuus 40,0 tai yli

        Painoindeksin laskukaavassa kiloina ilmoitettu paino jaetaan metreinä ilmoitetulla pituudella, joka on korotettu toiseen potenssiin.

        Joten 170/70 = 24,2 normaali panino

        Mutta jokainen ratkaisee itse missä raja menee silä 3 kg lisää ja ihmisellä on lievä lihavuus. Tai´vastaavasti normaali paino on vielä 54 kg ja vasta 53 kg niin on normaalia alhaisempi paino. Joten 170 cm normaalipaino on välillä 53-72 joten vaihteluväliä on runsaasti, n 20 kg. Normaalipainon määrittelyyn liittyy myös kultuurillinen perimä ja usein se kuinka pulleita tai hoikkia ihmisiä kohtaa päivittäin, ihminen on kun sopuli, pyrkii olemaan samaamieltä ympäristön kanssa, poikeavaa pidetään ainan "uhkana".

        Kuitenkaan ei pelkkä paino kerro totuutta, toinen on vielä kurssissa vaikka painaa 70 kg ( painon jakautuminen ja kertyminen, lihasta vai läskiä) ja toinen voi tehdä pulleamman vaikutelman vaikka painoa olisi vähemmän


      • fhsssssssssss
        voi noita lapsia... kirjoitti:

        Onko 170cm ja 70kg todellakin pullea? Näillä mitoilla painoindeksiksi tulee 24,2 mikä tarkoittaa normaalipainoa. Mistä alkaen normaalipainoiset ovat olleet pulleita? Itselläni on nuo mitat ihan tarkalleen, enkä todellakaan koe itseäni miksikään pullukaksi. Vaatekokoni on yleensä 38 ja rinnat E-kuppia. Olen myös luonnostani kurvikas, eli mahdollinen ylimääräinen ei minulla kerry vyötärölle, vaan tasaisesti vartaloon. Miten ylipäätään kenenkään ulkonäköä voi arvioida (ja miksi muutenkaan pitäisi) vain pituuden ja painon perusteella, koskaan edes näkemättä kyseisissä mitoissa olevaa ihmistä?

        No mun äitiäni 48v. on aina sanottu hoikaksi ja pitkäksi, vaikka hän on vähän vajaa 170cm ja painaa varmaankin ainakin 65kg. Eikä hän koskaan ole ollut mitenkään pullea!

        Kyllä se ulkonkö kannattaa katsoa ihan vaikka kuvasta mielummin, kun kysellä noita lukuja.


      • Levee perä
        voi noita lapsia... kirjoitti:

        Sinulta meni nyt pointti täysin ohi. Ei kenestäkään voi muodostaa mielipidettä pelkästään lukujen perusteella, edes näkemättä kyseistä henkilöä. Enkä edelleenkään ymmärrä, miksi edes pitäisi? Niin kauan, kun ihmisen painoindeksi on normaali, niin hän ei mielestäni voi todellakaan olla pullea. Jos vaatekoot sanovat sinulle yhtään mitään, niin tuo käyttämäni koko 38 ei mene rotevan tai pullukan päälle. Eipä ole kukaan ikinä edes vihjannut siihen suuntaan, että olisin jompaa kumpaa! Sitä paitsi, naisilla on ja kuuluu olla kehossaan saman kokoista miestä enemmän rasvaa, näin on luontoäiti kohdallamme hyväksi havainnut. ;)

        Kukkakepeistä en viitsi sanoa tähän mitään;
        Lienee tavallista, että sinun kokoistasi miestä viehättävät itseä pienemmät naiset. Minäkin pidän vain pitkistä ja raamikkaista miehistä! Oma mieheni on 193 cm ja 92kg lihaksikas, iso mies. Hänen mielestään olen pieni, mutta sentään "käsiteltävissä"... mitä ihmisten kokoihin tulee, on ulkonäkö ja kauneus katsojan silmästä riippuvainen.

        Joillakin on valtava lantion luusto ja näyttävät paksuilta vaikka olisivat nälkäkuoleman partaalla. Luusto vaikuttaa tosiaankin myös painoon.


    • painorajatpois

      Valitettavasti monelle naiselle tulee muutama kilo ( 1-3 kg ) lisää lasten jälkeen. Itse taistelen niitä vastaan vaihtelevalla menestyksellä. En katsoisi lukuja vaan vartalomallia. Onko rintava, harteikas, peppu pyöreämpi ja silti kapea vyötärö.

      Toisaalta voi olla, että meitä romantikkoja on vielä muutama jäljellä ja uskovat siihen "kemiat kohtaavat"-juttuun.

      Tapaa ihmisiä ja pohdi tuo numeerinen rajoite uudelleen. Oikein hyvää jatkoa ja onnea erittäin laihan naisen etsintään.

    • Nainen26v

      Hoikka on eri asia kuin laiha. Itse koen olevani hoikka, mutta en kuitenkaan luokittelisi itseäni laihaksi

    • jo aliravitulta

      pikku tyttöni 13v painaa tuon verran

      • Isän tyttö

        Just joo.


      • -----

        voisi ruveta laihdutuskuurille


    • ...

      Miehillä tuntuu olevan hyvin mustavalkoinen käsitys naisen painosta.

      Olisin laittanut tähän linkin tämän vuoden missiehdokkaiden mittoihin, mut en löytänyt mitään sellaista missä kaikkien mitat ois olleet heti luettavissa..Anyway, kukaan näistä misseistäkään ei paina 50 kiloa vaan kaikki yli sen, ja tänä vuonna ei ole edes erityisen pitkiä ehdokkaita mukana. Esim. yhden missin mitat olivat 169/57 ja ihan hoikalta kyllä näyttää kuvissakin (ja kuva vielä "lihottaa").

      • fihffi

        Mä olen muuten huomannu että noissa kauneuskilpailuissa ne painot vedetään reippasti alakanttiin. Yhenki kerran oli jossaki tähtityttöskabassa muija jolla mittaa 167 ja painoks laitettu 45 vaikka normaalikroppanen oli se eukko. Siks miehet ei tajua mitä naiset oikeesti painaa ku julkisuudessa annetaan kuvaa et hätinä 50kg voi nainen painaa.


      • gsaaaaa
        fihffi kirjoitti:

        Mä olen muuten huomannu että noissa kauneuskilpailuissa ne painot vedetään reippasti alakanttiin. Yhenki kerran oli jossaki tähtityttöskabassa muija jolla mittaa 167 ja painoks laitettu 45 vaikka normaalikroppanen oli se eukko. Siks miehet ei tajua mitä naiset oikeesti painaa ku julkisuudessa annetaan kuvaa et hätinä 50kg voi nainen painaa.

        Noissa tähtityttö yms, jutuissahan ne akat saa ite keksiä sen oman painon ja pituuden, toisin kuin Missikisoissa tai muissa oikeissa kilpailuissa.


    • P-O-I-N-T-T-I

      koska 170 cm pitkä nainen joka painaa vain 50 kg tuskin pystyy lapsia saamaan. 50 kiloa on kriittinen painoraja naisella jolla vielä hormonitoiminta ja kuukautiskierto saattavat pysyä normaalina. Rasvakudosta on pakko olla tietty määrä, että kuukautiskierto toimii normaalisti. Lyhyempi kuin 170 cm pitkä nainen voi tietenkin painaa allekin 50 kg mutta silloinkin rasvaa pitää olla se vähimmäismäärä kropassa hormonitoiminnan kannalta.

      • raykstyu

        Itse olen urheilija, joten varmaan vähän lihastakin löytyy, mutta 170/6o on mulla paino jossa menkat lähtee. Silloin mulla on myös sikspäkki ja olen selvästi liian kuiva. Nyt painan 63 ja todellakin olen hoikka. Kaveri on 172/54 ja sillä normaalit menkat plus enemmän rasvaa kuin mulla. Ei pidä tuijottaa pelkkää painoa.


      • sdpfspo
        raykstyu kirjoitti:

        Itse olen urheilija, joten varmaan vähän lihastakin löytyy, mutta 170/6o on mulla paino jossa menkat lähtee. Silloin mulla on myös sikspäkki ja olen selvästi liian kuiva. Nyt painan 63 ja todellakin olen hoikka. Kaveri on 172/54 ja sillä normaalit menkat plus enemmän rasvaa kuin mulla. Ei pidä tuijottaa pelkkää painoa.

        Hyvä pointti. Ei pelkkä paino kerro hoikkuudesta, vaan se paljonko on lihasmassaa, ja myös muu ruumiinrakenne. Peili kertoo puntarin lisäksi osan totuudesta. Miehilläkin moni painoindeksin mukaan lihava on vain kaveri, jolla on paljon lihaksia.


      • Näinköhän..

        Ei pidä yleistää. Olen 165/43 (painoindeksi 15,8 kun henkilöllä joka on 170/50 se on 17,3 mitä voinee pitää suunnilleen normaalina) ja hormonitoiminta ja kuukautiskierto toimii täysin moitteettomasti. Eri asia sitten taas on, HALUAAKO niitä lapsia. Itselleni lasten saanti olisi kamalin kohtalo mitä pystyn kuvittelemaan, vaikka ikääkin on jo lähemmäs kolmeakymppiä. En vain kerta kaikkiaan kestä niitä.


      • hoikka+hedelmällinen

        176/49 (synnytyssairaalassa punnittu) 2 lapsen äiti :)


      • ei-hedelmällinen ?
        hoikka+hedelmällinen kirjoitti:

        176/49 (synnytyssairaalassa punnittu) 2 lapsen äiti :)

        Niin minäkin olen hoikka, Bmi 18, mutta olen neljä lasta tehnyt, joista nuorimmat kaksoset, enkä ole käynyt hedelmällisyyshoidoissa, kuukautiset ovat tarkat jne. Ja imettänytkin olen kaikkia, kaksosia yhtä aikaa ja vielä olisi riittänyt muillekin.


      • 3xäiti
        Näinköhän.. kirjoitti:

        Ei pidä yleistää. Olen 165/43 (painoindeksi 15,8 kun henkilöllä joka on 170/50 se on 17,3 mitä voinee pitää suunnilleen normaalina) ja hormonitoiminta ja kuukautiskierto toimii täysin moitteettomasti. Eri asia sitten taas on, HALUAAKO niitä lapsia. Itselleni lasten saanti olisi kamalin kohtalo mitä pystyn kuvittelemaan, vaikka ikääkin on jo lähemmäs kolmeakymppiä. En vain kerta kaikkiaan kestä niitä.

        Niin, ei pidä yleistää. Kun minä 164 senttinen ihminen painan 43 kiloa, niin minulta loppuu kuukautiset. Sitä ei voine pitää normaalina?


    • jeitpgd

      ilmoosi laittaisit reilusti, että yli XX painoindeksin olevat naiset älkööt vaivautuko? Siinähän tulisi märiteltyä, ettet kelpuuta kuin ns nälkäkurkia.
      Hoikka on hoikka ja aivan eri asia kuin laiha. Laihaa naista sinä olet vailla, et edes hoikkaa. Tai sitten et vaan ymmärrä naisten painoista tirintaria.

    • 28

      Itse olen 173 cm pitkä ja painan 67 kg. Minulla on tiimalasi vartalo, joten olen omasta mielestäni tällä hetkellä hoikka. Puolisoni tavatessani painoin 62 kg, josta puolisoni on jälkikäteen tuuminut että oli kuin rankakasan päälle olisi noussut rakastellessa. Muutama lisäkilo on tuonut isommat rinnat ja pyöreämmän takapuolen, joista molemmista olen ylpeä.

      Painoindeksilaskurin mukaan olisin lievästi ylipainoinen vasta kun painoni nousisi nykyisestä n. 10 kg.

      • oikeasti hoikka

        "Muutama lisäkilo on tuonut isommat rinnat ja pyöreämmän takapuolen, joista molemmista olen ylpeä. "
        = eli olet ylipainoinen, pehmeä, läski.. ET TAATUSTI hoikka.. vittu mistä te revitte näitä.. tiimalasi ja hoikka paskat


    • Samaa huomannut

      Etsin naista joka myös oli hoikka tai sitten se "normaalivartaloinen".

      Ongelma on se että vaikka nainen sopii normaalipainoiseksi niin hän on silti pyylevähkö eli lihasmassaa ei ole läheskään lainkaan ja kaikki on sitä läskin löllöä.

      Itseäni ei haittaa jos nainen on pyöreämpi jos todellakin on sitten kiinteä eli harrastaa liikuntaa jonka takia kehittyneet lihakset/perimä muodottaneet vartaloa.

      Osa naisista todellakin kuvittelee olevansa jopa normaaleja vaikka todellisuudessa ovat todella pyyleviä. Tästä pyylevyydestä on tullut sitten se "normi" jota naiset noudattavat.

      "Kemiat" eivät todellakaan kohtaa naisen kanssa jolla on todellisuuspako käynnissä omasta vartalontilasta joka vain pahenee vielä ajan kanssa todennäköisesti.

      Osan liikuntatottumuksetkin ovat kovasti sitä satunnaista jumppaa (silloin tällöin tiistaisin) ja lenkkeilyä (hidasta hipsuttelua) myöten aika aneemisia.

      Sporttisellen miehelle on kyllä netissä kysyntää ja niin olisi liikkuvaisille naisille. Niitä vain siellä on aniharvassa kun siellä on enemmän näitä sohvaperunoita.

      Itse katson painoindeksiä mutta lopulta vain toisen olemuksen näkemällä voi nähdä onko sitä rasvaa ja pitääkö ihminen ollenkaan huolta itsestään.

      Mutta nettideitissä usein normaalivartaloinen ilman merkittyä painoa on pyöreä ja pyöreä nainen jo oikeasti usein rankasti ylipainoinen.

      • flashallen

        "Sporttisellen miehelle on kyllä netissä kysyntää ja niin olisi liikkuvaisille naisille. Niitä vain siellä on aniharvassa kun siellä on enemmän näitä sohvaperunoita."

        Juu miehethän ne vaan urheilua harrastaa ja taisto käy niistä harvoista ainuista sporttimimmeistä. Mutta minäpä keksi tähän ongelmaan ratkaisun: ruvetkaa hinteiksi. Muutenkin tykkäätte kerta trimmata omaa persettänne ja ihailla maskuliinisuuttanne...ja kerta teitä sporttimiehiä on niin tyrkyllä niin ruvetkaa te kimppaan keskenänne.

        On näitä nähty, nimittäin näitä "en koske naiseen joka on yli 16. iältään ja painoindeksiltään"

        Suosittelen myös Thaimaan reissua jos homoksi kääntyminen ei edes yrittämällä onnistu. Siellä naisetkin näyttävät 14 vuotiailta ja ovat hoikassa kunnossa.


      • Samaa huomannut
        flashallen kirjoitti:

        "Sporttisellen miehelle on kyllä netissä kysyntää ja niin olisi liikkuvaisille naisille. Niitä vain siellä on aniharvassa kun siellä on enemmän näitä sohvaperunoita."

        Juu miehethän ne vaan urheilua harrastaa ja taisto käy niistä harvoista ainuista sporttimimmeistä. Mutta minäpä keksi tähän ongelmaan ratkaisun: ruvetkaa hinteiksi. Muutenkin tykkäätte kerta trimmata omaa persettänne ja ihailla maskuliinisuuttanne...ja kerta teitä sporttimiehiä on niin tyrkyllä niin ruvetkaa te kimppaan keskenänne.

        On näitä nähty, nimittäin näitä "en koske naiseen joka on yli 16. iältään ja painoindeksiltään"

        Suosittelen myös Thaimaan reissua jos homoksi kääntyminen ei edes yrittämällä onnistu. Siellä naisetkin näyttävät 14 vuotiailta ja ovat hoikassa kunnossa.

        "Juu miehethän ne vaan urheilua harrastaa ja taisto käy niistä harvoista ainuista sporttimimmeistä. Mutta minäpä keksi tähän ongelmaan ratkaisun: ruvetkaa hinteiksi. Muutenkin tykkäätte kerta trimmata omaa persettänne ja ihailla maskuliinisuuttanne...ja kerta teitä sporttimiehiä on niin tyrkyllä niin ruvetkaa te kimppaan keskenänne."

        Olen liikunnallinen mies, en varsinaisesti sporttinen. Etsin samankaltaista kumppania. Miten vaikea tätä on ymmärtää? Liikunnallista ja normaalipainoista naista, jossa on kiinteyttä.

        Ihailen naisellisuutta seksuaalisesti, en maskuliinisuutta.
        En ymmärrä miten ylimääräisen rasvan kerääminen oman vartalon ympärille ja sen esittely "muotoina" liittyy naisellisuuteen mitenkään?

        Ymmärrän toki että tekee tiukkaa myöntää että se liikunnallinen normaalipainoinen nainen suhteessa lihavaan naiseen on itseasiassa monta kertaa naisellisempi vaikka olisi pienet riippuvat tissit ja lattana pieni takapuoli. Ihanan seksikäs kissamainen ilmestys, ei mikään bernhandilainen sohvanvaltaaja.

        "Suosittelen myös Thaimaan reissua jos homoksi kääntyminen ei edes yrittämällä onnistu. Siellä naisetkin näyttävät 14 vuotiailta ja ovat hoikassa kunnossa."

        Tuossa voisi olla ideaa. Mitenkähän ne pysyvät siellä hoikassa kunnossa? Oiskohan niillä itsekuria ja luonnetta suomalaisia sisupossuja enemmän? Tai ehkei supermarketti ole ihan kulman takana josta voi hakea suklaata eikä kotipizza myöskään?

        Ainakin jos olisi hintti niin kumppani pitäisi huolen itsestään varmemmin kuin monet teistä suomalaisista naisista.

        Tuo hintiksi alkaminenkin kiehtoo enemmän kuin lihava ämmä vierellä. :D

        "On näitä nähty, nimittäin näitä "en koske naiseen joka on yli 16. iältään ja painoindeksiltään""

        Laitetaan tuohon ikään ja indeksiin 5-10 pistettä lisää (ikää voi olla hieman enemmänkin, painoindeksin lukemaan ei) niin ollaan lähempänä minun etsimääni naista.


      • flashallen
        Samaa huomannut kirjoitti:

        "Juu miehethän ne vaan urheilua harrastaa ja taisto käy niistä harvoista ainuista sporttimimmeistä. Mutta minäpä keksi tähän ongelmaan ratkaisun: ruvetkaa hinteiksi. Muutenkin tykkäätte kerta trimmata omaa persettänne ja ihailla maskuliinisuuttanne...ja kerta teitä sporttimiehiä on niin tyrkyllä niin ruvetkaa te kimppaan keskenänne."

        Olen liikunnallinen mies, en varsinaisesti sporttinen. Etsin samankaltaista kumppania. Miten vaikea tätä on ymmärtää? Liikunnallista ja normaalipainoista naista, jossa on kiinteyttä.

        Ihailen naisellisuutta seksuaalisesti, en maskuliinisuutta.
        En ymmärrä miten ylimääräisen rasvan kerääminen oman vartalon ympärille ja sen esittely "muotoina" liittyy naisellisuuteen mitenkään?

        Ymmärrän toki että tekee tiukkaa myöntää että se liikunnallinen normaalipainoinen nainen suhteessa lihavaan naiseen on itseasiassa monta kertaa naisellisempi vaikka olisi pienet riippuvat tissit ja lattana pieni takapuoli. Ihanan seksikäs kissamainen ilmestys, ei mikään bernhandilainen sohvanvaltaaja.

        "Suosittelen myös Thaimaan reissua jos homoksi kääntyminen ei edes yrittämällä onnistu. Siellä naisetkin näyttävät 14 vuotiailta ja ovat hoikassa kunnossa."

        Tuossa voisi olla ideaa. Mitenkähän ne pysyvät siellä hoikassa kunnossa? Oiskohan niillä itsekuria ja luonnetta suomalaisia sisupossuja enemmän? Tai ehkei supermarketti ole ihan kulman takana josta voi hakea suklaata eikä kotipizza myöskään?

        Ainakin jos olisi hintti niin kumppani pitäisi huolen itsestään varmemmin kuin monet teistä suomalaisista naisista.

        Tuo hintiksi alkaminenkin kiehtoo enemmän kuin lihava ämmä vierellä. :D

        "On näitä nähty, nimittäin näitä "en koske naiseen joka on yli 16. iältään ja painoindeksiltään""

        Laitetaan tuohon ikään ja indeksiin 5-10 pistettä lisää (ikää voi olla hieman enemmänkin, painoindeksin lukemaan ei) niin ollaan lähempänä minun etsimääni naista.

        "Olen liikunnallinen mies, en varsinaisesti sporttinen. Etsin samankaltaista kumppania."

        "Osan liikuntatottumuksetkin ovat kovasti sitä satunnaista jumppaa (silloin tällöin tiistaisin) ja lenkkeilyä (hidasta hipsuttelua) myöten aika aneemisia."

        Tähän vaan kommentoin että jos haet liikunnallista ja normaalipainoista naista niin minkä lasket liikunnaksi jos jumppa ja lenkkeily ei sitä ole?
        Siitä mä vaan kehotin kääntymään persetrimmarimiehien puoleen, kun tuntuu että ei sulle mikään riitä. Mä en nimittäin ainakaan ala bodaamaan miehen takia. Mulle riittää omaks iloks se jumppa ja lenkkeily. Jos joku idiootti ei pidä sitä minään ja mun vartalossa on sen takia tätä kuuluisaa pyylevyyttä niin siinätapauksessa mä voin olla jonkun mielestä vaikka läski, mut joo, ei todellakaan kemiat siinävaiheessa kohtaa ei.

        "Tuo hintiksi alkaminenkin kiehtoo enemmän kuin lihava ämmä vierellä. :D"

        Noh, ei muutakuin kovasti onnea morsmaikun etsimiseen ja ei muutakun mekkoa ostamaan tai hankkimaan paksu lompakko Thaikkujen reissua varten.

        Jos muutenkin pitää netistä etsiä kumppania, etkä löydä esim. niistä urheiluharrastuksistasi ketään. Voi olla toki myös aika katsoa peiliin ja hakuvaatimuksiin ja verrata onko ne täysin realistisissa mittasuhteissa toisiinsa nähden. Näyttää näet muuttuvan tuo "olen sporttinen, en ole, olen urheilullinen..." oletko itsekään mitenkään täysin siinä kunnossa, että kehtaat täällä räkyttää että jumppa/aerobic lenkkeily eivät ole minkäänlaista liikuntaa :D


      • Samaa huomannut
        flashallen kirjoitti:

        "Olen liikunnallinen mies, en varsinaisesti sporttinen. Etsin samankaltaista kumppania."

        "Osan liikuntatottumuksetkin ovat kovasti sitä satunnaista jumppaa (silloin tällöin tiistaisin) ja lenkkeilyä (hidasta hipsuttelua) myöten aika aneemisia."

        Tähän vaan kommentoin että jos haet liikunnallista ja normaalipainoista naista niin minkä lasket liikunnaksi jos jumppa ja lenkkeily ei sitä ole?
        Siitä mä vaan kehotin kääntymään persetrimmarimiehien puoleen, kun tuntuu että ei sulle mikään riitä. Mä en nimittäin ainakaan ala bodaamaan miehen takia. Mulle riittää omaks iloks se jumppa ja lenkkeily. Jos joku idiootti ei pidä sitä minään ja mun vartalossa on sen takia tätä kuuluisaa pyylevyyttä niin siinätapauksessa mä voin olla jonkun mielestä vaikka läski, mut joo, ei todellakaan kemiat siinävaiheessa kohtaa ei.

        "Tuo hintiksi alkaminenkin kiehtoo enemmän kuin lihava ämmä vierellä. :D"

        Noh, ei muutakuin kovasti onnea morsmaikun etsimiseen ja ei muutakun mekkoa ostamaan tai hankkimaan paksu lompakko Thaikkujen reissua varten.

        Jos muutenkin pitää netistä etsiä kumppania, etkä löydä esim. niistä urheiluharrastuksistasi ketään. Voi olla toki myös aika katsoa peiliin ja hakuvaatimuksiin ja verrata onko ne täysin realistisissa mittasuhteissa toisiinsa nähden. Näyttää näet muuttuvan tuo "olen sporttinen, en ole, olen urheilullinen..." oletko itsekään mitenkään täysin siinä kunnossa, että kehtaat täällä räkyttää että jumppa/aerobic lenkkeily eivät ole minkäänlaista liikuntaa :D

        "Tähän vaan kommentoin että jos haet liikunnallista ja normaalipainoista naista niin minkä lasket liikunnaksi jos jumppa ja lenkkeily ei sitä ole?"

        Lueppa tämä uudestaan:
        ""Osan liikuntatottumuksetkin ovat kovasti sitä satunnaista jumppaa (silloin tällöin tiistaisin) ja lenkkeilyä (hidasta hipsuttelua) myöten aika aneemisia.""

        Mainitsen sanat "satunnainen" ja "hidas hipsuttelu". Tajuatko niiden merkityksen tässä sanayhteydessä vai oletko vielä peruskoulua läpäissyt?

        Satunnainen jumppa ja hidas lenkki hipsuttelu eivät pidä normaali ihmistä edes kunnossa eikä todellakaan ole kunnon liikuntaa!

        "Siitä mä vaan kehotin kääntymään persetrimmarimiehien puoleen, kun tuntuu että ei sulle mikään riitä. Mä en nimittäin ainakaan ala bodaamaan miehen takia. Mulle riittää omaks iloks se jumppa ja lenkkeily. Jos joku idiootti ei pidä sitä minään ja mun vartalossa on sen takia tätä kuuluisaa pyylevyyttä niin siinätapauksessa mä voin olla jonkun mielestä vaikka läski, mut joo, ei todellakaan kemiat siinävaiheessa kohtaa ei."

        Pyylevyys ei kiinnosta tosiaankaan. Niistä lihoista pääsee eroon kun oikeasti jumppaa/lenkkeilee eikä vain muodon vuoksi. Toki pitää syödäkin oikein.
        Mitä järkeä on jumpata/lenkkeillä sillä tavoin että ne syömingit näkyy kuitenkin siellä?

        "Noh, ei muutakuin kovasti onnea morsmaikun etsimiseen ja ei muutakun mekkoa ostamaan tai hankkimaan paksu lompakko Thaikkujen reissua varten."

        Pari tuntemaani homot ovat olleet muuten äärimmäisen maskuliinisia ja eivät välitä mekoista.
        Minusta taas lihava nainen on kovinkin miesmäisen oloinen.

        "Jos muutenkin pitää netistä etsiä kumppania, etkä löydä esim. niistä urheiluharrastuksistasi ketään. "

        Harrastan yksilölajeja. Lenkkeilen myös. Tosin lähes joka päivä enkä vain "satunnaisesti hiljaa hipsutellen". ;)

        "Voi olla toki myös aika katsoa peiliin ja hakuvaatimuksiin ja verrata onko ne täysin realistisissa mittasuhteissa toisiinsa nähden. Näyttää näet muuttuvan tuo "olen sporttinen, en ole, olen urheilullinen..."

        Eli siis normaalipainoisen liikunnallisen miehen (sanoin että kovasti naiset hakevat sporttista miestä mutta samalla monista naisista ei ole itse liikkumaan) pitäisi katsoa kriteereitään jos ei löydä samankaltaista seuraa?
        Mitä minä pyylevän naisen kanssa tekisin? Lihoisin ja kävisin välillä hipsuttelemassa?
        Kovasti säälittää nämä sporttisetkin veijarit jotka kulkevat läskiperseisen ämmänsä kanssa kaduilla. Samaan en tule sortumaan.

        Tarkoitatko että pitäisi tyytyä vähempään eli lihavaan naiseen? :D
        Ei kiitos, ei lihaville. En ala katselemaan toisen lihavuutta enkä pitämään huolta toisen terveydestä ja kunnosta. Jos ihminen ei itse osaa niin saa olla rauhassa pyylevä yksinään.

        "oletko itsekään mitenkään täysin siinä kunnossa, että kehtaat täällä räkyttää että jumppa/aerobic lenkkeily eivät ole minkäänlaista liikuntaa :D""

        Missäköhän näin väitin?
        Uskoisin kropaltani olevan noin keskimäärin ok kunnossa kriittisesti arvioiden enkä lähimainkaan monien nettinaisten tasoa.

        Mikään liikunta silloin tällöin ei riitä liikunnaksi puhumattakaan jos on sitä pyylevyyttä. Kumma jos sitä pitää kutsua "bodaamiseksi" että tahtoo normaalipainoisena/vartaloisena pysyä sekä muuten hyvällä mielin.

        Pitäisit huolen vain omista liikunnoistasi jos se vaivaa. Itsekin pidän omistani ja odotan naisen pitävän omistaan.

        Moni nainen olisi netissä potentiaalinen kumppaniehdokas jos se perse nousisi tarpeeksi usein ylös sieltä sohvalta ja se suklaa värjäisi suuta ruskeaksi ja sipsipussi rapisisi niin usein.

        Taitaa vain nuo liikunnat olla niin olemattomia että ei auta vaikka olisi normaalipainoinen nainen kun vartalo ilman lihaskiinteyttä on yhtä makkaraa ja höttöä joka tapauksessa.


      • tubu.
        Samaa huomannut kirjoitti:

        "Tähän vaan kommentoin että jos haet liikunnallista ja normaalipainoista naista niin minkä lasket liikunnaksi jos jumppa ja lenkkeily ei sitä ole?"

        Lueppa tämä uudestaan:
        ""Osan liikuntatottumuksetkin ovat kovasti sitä satunnaista jumppaa (silloin tällöin tiistaisin) ja lenkkeilyä (hidasta hipsuttelua) myöten aika aneemisia.""

        Mainitsen sanat "satunnainen" ja "hidas hipsuttelu". Tajuatko niiden merkityksen tässä sanayhteydessä vai oletko vielä peruskoulua läpäissyt?

        Satunnainen jumppa ja hidas lenkki hipsuttelu eivät pidä normaali ihmistä edes kunnossa eikä todellakaan ole kunnon liikuntaa!

        "Siitä mä vaan kehotin kääntymään persetrimmarimiehien puoleen, kun tuntuu että ei sulle mikään riitä. Mä en nimittäin ainakaan ala bodaamaan miehen takia. Mulle riittää omaks iloks se jumppa ja lenkkeily. Jos joku idiootti ei pidä sitä minään ja mun vartalossa on sen takia tätä kuuluisaa pyylevyyttä niin siinätapauksessa mä voin olla jonkun mielestä vaikka läski, mut joo, ei todellakaan kemiat siinävaiheessa kohtaa ei."

        Pyylevyys ei kiinnosta tosiaankaan. Niistä lihoista pääsee eroon kun oikeasti jumppaa/lenkkeilee eikä vain muodon vuoksi. Toki pitää syödäkin oikein.
        Mitä järkeä on jumpata/lenkkeillä sillä tavoin että ne syömingit näkyy kuitenkin siellä?

        "Noh, ei muutakuin kovasti onnea morsmaikun etsimiseen ja ei muutakun mekkoa ostamaan tai hankkimaan paksu lompakko Thaikkujen reissua varten."

        Pari tuntemaani homot ovat olleet muuten äärimmäisen maskuliinisia ja eivät välitä mekoista.
        Minusta taas lihava nainen on kovinkin miesmäisen oloinen.

        "Jos muutenkin pitää netistä etsiä kumppania, etkä löydä esim. niistä urheiluharrastuksistasi ketään. "

        Harrastan yksilölajeja. Lenkkeilen myös. Tosin lähes joka päivä enkä vain "satunnaisesti hiljaa hipsutellen". ;)

        "Voi olla toki myös aika katsoa peiliin ja hakuvaatimuksiin ja verrata onko ne täysin realistisissa mittasuhteissa toisiinsa nähden. Näyttää näet muuttuvan tuo "olen sporttinen, en ole, olen urheilullinen..."

        Eli siis normaalipainoisen liikunnallisen miehen (sanoin että kovasti naiset hakevat sporttista miestä mutta samalla monista naisista ei ole itse liikkumaan) pitäisi katsoa kriteereitään jos ei löydä samankaltaista seuraa?
        Mitä minä pyylevän naisen kanssa tekisin? Lihoisin ja kävisin välillä hipsuttelemassa?
        Kovasti säälittää nämä sporttisetkin veijarit jotka kulkevat läskiperseisen ämmänsä kanssa kaduilla. Samaan en tule sortumaan.

        Tarkoitatko että pitäisi tyytyä vähempään eli lihavaan naiseen? :D
        Ei kiitos, ei lihaville. En ala katselemaan toisen lihavuutta enkä pitämään huolta toisen terveydestä ja kunnosta. Jos ihminen ei itse osaa niin saa olla rauhassa pyylevä yksinään.

        "oletko itsekään mitenkään täysin siinä kunnossa, että kehtaat täällä räkyttää että jumppa/aerobic lenkkeily eivät ole minkäänlaista liikuntaa :D""

        Missäköhän näin väitin?
        Uskoisin kropaltani olevan noin keskimäärin ok kunnossa kriittisesti arvioiden enkä lähimainkaan monien nettinaisten tasoa.

        Mikään liikunta silloin tällöin ei riitä liikunnaksi puhumattakaan jos on sitä pyylevyyttä. Kumma jos sitä pitää kutsua "bodaamiseksi" että tahtoo normaalipainoisena/vartaloisena pysyä sekä muuten hyvällä mielin.

        Pitäisit huolen vain omista liikunnoistasi jos se vaivaa. Itsekin pidän omistani ja odotan naisen pitävän omistaan.

        Moni nainen olisi netissä potentiaalinen kumppaniehdokas jos se perse nousisi tarpeeksi usein ylös sieltä sohvalta ja se suklaa värjäisi suuta ruskeaksi ja sipsipussi rapisisi niin usein.

        Taitaa vain nuo liikunnat olla niin olemattomia että ei auta vaikka olisi normaalipainoinen nainen kun vartalo ilman lihaskiinteyttä on yhtä makkaraa ja höttöä joka tapauksessa.

        "Mitä minä pyylevän naisen kanssa tekisin? Lihoisin ja kävisin välillä hipsuttelemassa?"


        *hillitöntä naurunremakkaa*


      • naiset saavat

        miehiä ilman nettideittailuja, näemmä sitten.
        Mikä vika sitten on sporttisissa miehissä, kun ei livenä kelpaa?
        olisko joko ylimielisyys, itseään täydellisenä pitävä mikä ei ketään jaksa kiinnostaa.
        Pyöreä ja mukava, siinähän se, kilot saadaan kyllä kuriin kun yhdessä lenkkeillään!


      • sipsinanna
        tubu. kirjoitti:

        "Mitä minä pyylevän naisen kanssa tekisin? Lihoisin ja kävisin välillä hipsuttelemassa?"


        *hillitöntä naurunremakkaa*

        oi kyllä sä tänne kelpaisit hipsuttelemaan mun vatsamakkaroita ;) lihotaan yhdessä ja nautitaan elämästä. lopeta sinäkin se stressaaminen kun et edes naista saa vaikka kuinka lenkkeilet sinäkin.


      • werthersriesen
        Samaa huomannut kirjoitti:

        "Juu miehethän ne vaan urheilua harrastaa ja taisto käy niistä harvoista ainuista sporttimimmeistä. Mutta minäpä keksi tähän ongelmaan ratkaisun: ruvetkaa hinteiksi. Muutenkin tykkäätte kerta trimmata omaa persettänne ja ihailla maskuliinisuuttanne...ja kerta teitä sporttimiehiä on niin tyrkyllä niin ruvetkaa te kimppaan keskenänne."

        Olen liikunnallinen mies, en varsinaisesti sporttinen. Etsin samankaltaista kumppania. Miten vaikea tätä on ymmärtää? Liikunnallista ja normaalipainoista naista, jossa on kiinteyttä.

        Ihailen naisellisuutta seksuaalisesti, en maskuliinisuutta.
        En ymmärrä miten ylimääräisen rasvan kerääminen oman vartalon ympärille ja sen esittely "muotoina" liittyy naisellisuuteen mitenkään?

        Ymmärrän toki että tekee tiukkaa myöntää että se liikunnallinen normaalipainoinen nainen suhteessa lihavaan naiseen on itseasiassa monta kertaa naisellisempi vaikka olisi pienet riippuvat tissit ja lattana pieni takapuoli. Ihanan seksikäs kissamainen ilmestys, ei mikään bernhandilainen sohvanvaltaaja.

        "Suosittelen myös Thaimaan reissua jos homoksi kääntyminen ei edes yrittämällä onnistu. Siellä naisetkin näyttävät 14 vuotiailta ja ovat hoikassa kunnossa."

        Tuossa voisi olla ideaa. Mitenkähän ne pysyvät siellä hoikassa kunnossa? Oiskohan niillä itsekuria ja luonnetta suomalaisia sisupossuja enemmän? Tai ehkei supermarketti ole ihan kulman takana josta voi hakea suklaata eikä kotipizza myöskään?

        Ainakin jos olisi hintti niin kumppani pitäisi huolen itsestään varmemmin kuin monet teistä suomalaisista naisista.

        Tuo hintiksi alkaminenkin kiehtoo enemmän kuin lihava ämmä vierellä. :D

        "On näitä nähty, nimittäin näitä "en koske naiseen joka on yli 16. iältään ja painoindeksiltään""

        Laitetaan tuohon ikään ja indeksiin 5-10 pistettä lisää (ikää voi olla hieman enemmänkin, painoindeksin lukemaan ei) niin ollaan lähempänä minun etsimääni naista.

        Mun mielestäni toi painoindeksiin 5-10 pistettä lisää on tosi kohtuullinen, ja vaikka muuten viestisi sävy onkin makuuni turhan suora, etsit selkeästikin normaalipainoista naista. Ei pitäisi olla kovinkaan monella nokankoputtamista.


      • ablabaa
        Samaa huomannut kirjoitti:

        "Tähän vaan kommentoin että jos haet liikunnallista ja normaalipainoista naista niin minkä lasket liikunnaksi jos jumppa ja lenkkeily ei sitä ole?"

        Lueppa tämä uudestaan:
        ""Osan liikuntatottumuksetkin ovat kovasti sitä satunnaista jumppaa (silloin tällöin tiistaisin) ja lenkkeilyä (hidasta hipsuttelua) myöten aika aneemisia.""

        Mainitsen sanat "satunnainen" ja "hidas hipsuttelu". Tajuatko niiden merkityksen tässä sanayhteydessä vai oletko vielä peruskoulua läpäissyt?

        Satunnainen jumppa ja hidas lenkki hipsuttelu eivät pidä normaali ihmistä edes kunnossa eikä todellakaan ole kunnon liikuntaa!

        "Siitä mä vaan kehotin kääntymään persetrimmarimiehien puoleen, kun tuntuu että ei sulle mikään riitä. Mä en nimittäin ainakaan ala bodaamaan miehen takia. Mulle riittää omaks iloks se jumppa ja lenkkeily. Jos joku idiootti ei pidä sitä minään ja mun vartalossa on sen takia tätä kuuluisaa pyylevyyttä niin siinätapauksessa mä voin olla jonkun mielestä vaikka läski, mut joo, ei todellakaan kemiat siinävaiheessa kohtaa ei."

        Pyylevyys ei kiinnosta tosiaankaan. Niistä lihoista pääsee eroon kun oikeasti jumppaa/lenkkeilee eikä vain muodon vuoksi. Toki pitää syödäkin oikein.
        Mitä järkeä on jumpata/lenkkeillä sillä tavoin että ne syömingit näkyy kuitenkin siellä?

        "Noh, ei muutakuin kovasti onnea morsmaikun etsimiseen ja ei muutakun mekkoa ostamaan tai hankkimaan paksu lompakko Thaikkujen reissua varten."

        Pari tuntemaani homot ovat olleet muuten äärimmäisen maskuliinisia ja eivät välitä mekoista.
        Minusta taas lihava nainen on kovinkin miesmäisen oloinen.

        "Jos muutenkin pitää netistä etsiä kumppania, etkä löydä esim. niistä urheiluharrastuksistasi ketään. "

        Harrastan yksilölajeja. Lenkkeilen myös. Tosin lähes joka päivä enkä vain "satunnaisesti hiljaa hipsutellen". ;)

        "Voi olla toki myös aika katsoa peiliin ja hakuvaatimuksiin ja verrata onko ne täysin realistisissa mittasuhteissa toisiinsa nähden. Näyttää näet muuttuvan tuo "olen sporttinen, en ole, olen urheilullinen..."

        Eli siis normaalipainoisen liikunnallisen miehen (sanoin että kovasti naiset hakevat sporttista miestä mutta samalla monista naisista ei ole itse liikkumaan) pitäisi katsoa kriteereitään jos ei löydä samankaltaista seuraa?
        Mitä minä pyylevän naisen kanssa tekisin? Lihoisin ja kävisin välillä hipsuttelemassa?
        Kovasti säälittää nämä sporttisetkin veijarit jotka kulkevat läskiperseisen ämmänsä kanssa kaduilla. Samaan en tule sortumaan.

        Tarkoitatko että pitäisi tyytyä vähempään eli lihavaan naiseen? :D
        Ei kiitos, ei lihaville. En ala katselemaan toisen lihavuutta enkä pitämään huolta toisen terveydestä ja kunnosta. Jos ihminen ei itse osaa niin saa olla rauhassa pyylevä yksinään.

        "oletko itsekään mitenkään täysin siinä kunnossa, että kehtaat täällä räkyttää että jumppa/aerobic lenkkeily eivät ole minkäänlaista liikuntaa :D""

        Missäköhän näin väitin?
        Uskoisin kropaltani olevan noin keskimäärin ok kunnossa kriittisesti arvioiden enkä lähimainkaan monien nettinaisten tasoa.

        Mikään liikunta silloin tällöin ei riitä liikunnaksi puhumattakaan jos on sitä pyylevyyttä. Kumma jos sitä pitää kutsua "bodaamiseksi" että tahtoo normaalipainoisena/vartaloisena pysyä sekä muuten hyvällä mielin.

        Pitäisit huolen vain omista liikunnoistasi jos se vaivaa. Itsekin pidän omistani ja odotan naisen pitävän omistaan.

        Moni nainen olisi netissä potentiaalinen kumppaniehdokas jos se perse nousisi tarpeeksi usein ylös sieltä sohvalta ja se suklaa värjäisi suuta ruskeaksi ja sipsipussi rapisisi niin usein.

        Taitaa vain nuo liikunnat olla niin olemattomia että ei auta vaikka olisi normaalipainoinen nainen kun vartalo ilman lihaskiinteyttä on yhtä makkaraa ja höttöä joka tapauksessa.

        Olet kyllä ihan oikeassa. Sanoit asiat juuri kuten ajattelen, itse en vain ihan noin tiukasti melko piintyneen kohteliaana miehenä sanoisi. Itsekin kipuilen tällaisten ongelmien kanssa. Mielestäni voisi kuitenkin lisätä sen, että kyse on ehkä jopa enemmän arvomaailmasta; jos kumppani ei harrasta minkäänlaista tai vähintäänkin olematonta liikuntaa ja syö epäterveellisesti, niin terveellisesti syövä ja liikuntaa harrastava kumppani taas kärsii. Tällainen suhde ei toimi ja ei tule koskaan toimimaan. Olen itse kokenut ison tukun tällaisia naisia ja en ole voinut muuta luovuttaa tai lopettaa alkuunsa. Vähäinen ylipaino ei mielestäni ole välttämättä mikään este, -vaikka urheillullisia naisia itsekin urheilullisena ihannoin-, mutta suurempi ylipaino sen sijaan kertoo aika paljon siitä menneisyydestä, kuinka kehoaan on raiskannut ja kuinka edelleenkin raiskaa (koska ei laihdu myöskään).


      • PPPSSS... Vattu.

        Vissiin kuvittelit että se painoindeksi ja normaalipaino onkin määritelty ulkonäön perusteella. Ei väärin luulit. Kyse on lääketieteellisistä mitoissa, joissa keho voi parhaiten.


    • mukaan
      • Hoikkaa myös

        Nättejä tyttöjä kaikki. En antaisi pakkeja, etenkin jos on takana 100ha hakkuuvalmista metsää :)
        Muuten arvoisat naiset; Miksi ette ilmoita painoanne treffi ilmoituksissa? Se auttasisi väärinkäsityksiltä jos itse tykkää/luulee että on "normaali" ja mitat esim 170sm/65kg.
        Tuo edellämainittu "kuukautisten puuttuminen" hoikilta oli minulle uutta! Onko totta? Ei haittaa, parempihan se on vaikka toisaalta olen ajomies joka ajaa "kelillä kuin kelillä"!


      • ....
        Hoikkaa myös kirjoitti:

        Nättejä tyttöjä kaikki. En antaisi pakkeja, etenkin jos on takana 100ha hakkuuvalmista metsää :)
        Muuten arvoisat naiset; Miksi ette ilmoita painoanne treffi ilmoituksissa? Se auttasisi väärinkäsityksiltä jos itse tykkää/luulee että on "normaali" ja mitat esim 170sm/65kg.
        Tuo edellämainittu "kuukautisten puuttuminen" hoikilta oli minulle uutta! Onko totta? Ei haittaa, parempihan se on vaikka toisaalta olen ajomies joka ajaa "kelillä kuin kelillä"!

        Miksi haluat anorektisen naisen joka ei voi saada lapsia? Ei ehkä sinua haittaisi kuukautisten puuttuminen, mutta mitä jos nainen tulisikin katumapäälle ja haluaisi sittenkin saada lapsia?


      • tititititityyy
        Hoikkaa myös kirjoitti:

        Nättejä tyttöjä kaikki. En antaisi pakkeja, etenkin jos on takana 100ha hakkuuvalmista metsää :)
        Muuten arvoisat naiset; Miksi ette ilmoita painoanne treffi ilmoituksissa? Se auttasisi väärinkäsityksiltä jos itse tykkää/luulee että on "normaali" ja mitat esim 170sm/65kg.
        Tuo edellämainittu "kuukautisten puuttuminen" hoikilta oli minulle uutta! Onko totta? Ei haittaa, parempihan se on vaikka toisaalta olen ajomies joka ajaa "kelillä kuin kelillä"!

        Siis se kuukautisten pois jääminen on jo hälytysmerkki. Siinä vaiheessa ollaan jo liian alhaisissa painolukemissa, eikä se todellakaan ole enää terveellinen tila. Mutta mieshän toki ajattelee asian niin että sittenhän voi panna joka päivä, paskat siitä naisen terveydestä. Pääasia että on laiha. Tukkakin kyllä alkaa harveta niillä main kun menkat loppuu, samaten iho menee harmaaksi rusinaksi, kokoajan palelee ja muutenkin on eukko hatarassa kuosissa, mutta ei se mitään. Se on kuitenkin laiha.

        170cm ja 65kg on muuten normaali.


      • näkemäsi
        Hoikkaa myös kirjoitti:

        Nättejä tyttöjä kaikki. En antaisi pakkeja, etenkin jos on takana 100ha hakkuuvalmista metsää :)
        Muuten arvoisat naiset; Miksi ette ilmoita painoanne treffi ilmoituksissa? Se auttasisi väärinkäsityksiltä jos itse tykkää/luulee että on "normaali" ja mitat esim 170sm/65kg.
        Tuo edellämainittu "kuukautisten puuttuminen" hoikilta oli minulle uutta! Onko totta? Ei haittaa, parempihan se on vaikka toisaalta olen ajomies joka ajaa "kelillä kuin kelillä"!

        naiset eivät ole määrityksesi mukaan hoikkia. Eli netti-ilmoituksissa ohittaisit heidät paino- ja pituussuhteen takia.


      • Hoikkanen mies

        Nuohan ovat normaalivartaloisia naisia, varsinkin tuo eka. Toka ja kolmas ovat ehkä vähän lähempänä sitä hoikkaa.


    • Suvereeni

      Minun mielestäni hoikkuus tarkoittaa myös sitä, että naisella ei ole suuret lihakset. 170/50 on hoikka ja ihan normaali paino minusta. 170/60 voi olla hieman rasvaisempi ja lihaksikkaampi tai sitten pelkästään lihaksikkaampi. 170/70 ei ole minun mielestäni hoikka. Jos on tuollainen määrä lihasta naisella niin hän on enemminkin naiseksi jo lihaksikas.

      • 8888888888

        Oletko ikinä nähnyt miltä näyttää 50kiloinen 170senttinen nainen? Ei ole normaali. Miten tuo on niin vaikea ymmärtää?


      • ja...

      • meikäläiselle

      • Hahhahhah

      • Suvereeni
        ja... kirjoitti:

        normaalius ei olekaan sinun mielestäsi kiinni, vaan numeroista ja peilistä.

        Tässä nainen 170/70, menis mulle hoikkana oikeen sopivasti ;)

        http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve/2414021/2/istockphoto_2414021-woman-in-sports-bra-stretching-triceps-muscle.jpg

        Kuvassa olevalla naisella on kyllä jo aika paljon lihasta. Painaako tuo nainen muka 70 kiloa ja on 170 pitkä? Mistä tiedät? Jos pitää paikkaansa niin täytyy kyllä olla todella vähän rasvaa kyseisessä kropassa.


      • 8888888
        Hahhahhah kirjoitti:

        Joo, kamalaa. Eihän kukaan nyt tuolta haluaisi näyttää..

        http://images.free-extras.com/pics/k/kate_moss_bikini-755.jpg

        Sanoinko että se on kamalaa? En. Sanoin että ei ole normaali. Onko kuvan nainen mielestäsi normaali? Normaalipainoinen nainen? Ei ole. Hän on malli. Ovatko mallit normaalivartaloisia? Eivät ole.

        Ymmärsitkö?


      • Suvereeni
        8888888 kirjoitti:

        Sanoinko että se on kamalaa? En. Sanoin että ei ole normaali. Onko kuvan nainen mielestäsi normaali? Normaalipainoinen nainen? Ei ole. Hän on malli. Ovatko mallit normaalivartaloisia? Eivät ole.

        Ymmärsitkö?

        Eipä tuo mikään epänormaali painokaan ole, vaikka se ei olisikaan keskiverto- tai tavallinen paino. Hoikalle ja sirolle naiselle ihan normaali paino.


      • gaaggadasd
        Suvereeni kirjoitti:

        Eipä tuo mikään epänormaali painokaan ole, vaikka se ei olisikaan keskiverto- tai tavallinen paino. Hoikalle ja sirolle naiselle ihan normaali paino.

        Rautalankaako sä saatana tarviit??? Siinä sanottiin että se ei ole normaalipaino valtaosalle naisista, eikä sitä voi täten pitää minään ihannemittarina. Miten vitun tyhmiä te oikein olette??? Noin kolme prosenttia naisista on luonnostaan mallivartaloisia, heille 170/50 on ihan normaali ja ok, eikä tarvitse sairaita kuureja kyseisissä mitoissa pysyäkseen.


      • Suvereeni
        gaaggadasd kirjoitti:

        Rautalankaako sä saatana tarviit??? Siinä sanottiin että se ei ole normaalipaino valtaosalle naisista, eikä sitä voi täten pitää minään ihannemittarina. Miten vitun tyhmiä te oikein olette??? Noin kolme prosenttia naisista on luonnostaan mallivartaloisia, heille 170/50 on ihan normaali ja ok, eikä tarvitse sairaita kuureja kyseisissä mitoissa pysyäkseen.

        höpöhöpö

        Täysin normaali paino tuollaisen rakenteen omaavalle naiselle.


      • ...............
        Suvereeni kirjoitti:

        höpöhöpö

        Täysin normaali paino tuollaisen rakenteen omaavalle naiselle.

        Edellinen kirjoittahan juuri sanoi, että tuollaista rakennetta ei ole kuin muutamalla prosentilla naisista!!!

        Eikä Kate Mossin paino ole siltikään missään nimessä normaali. Ei vaikka olisi kuinka siro. Painoindeksin mukaan hänellä on MERKITTÄVÄ alipaino (170 cm ja 47,5 kg = BMI 16,4).

        Myös 170cm/50kg on alipainoinen (BMI=17,3).


      • Suvereeni
        ............... kirjoitti:

        Edellinen kirjoittahan juuri sanoi, että tuollaista rakennetta ei ole kuin muutamalla prosentilla naisista!!!

        Eikä Kate Mossin paino ole siltikään missään nimessä normaali. Ei vaikka olisi kuinka siro. Painoindeksin mukaan hänellä on MERKITTÄVÄ alipaino (170 cm ja 47,5 kg = BMI 16,4).

        Myös 170cm/50kg on alipainoinen (BMI=17,3).

        Ikävän matalaksi menee Kate Mossilla tuo painoindeksi, mutta loppujenlopuksi ei ole kuitenkaan kyse kuin muutamasta kilosta. 50 kiloisena hän voi olla taulukoiden mukaan alipainoinen, mutta peilistä katsottuna hän on normaali hoikka ja kaunis nainen. Normaalipainon ylärajoilla olevat naiset ovat taas usein lihavan näköisiä. Tuo BMI perustuu lähinnä terveyteen eikä ulkonäköön.

        Tuskin tuo vartalo hieman lihaksikkaampana myöskään rumalta näyttäisi. Ehkä jopa paremmalta ja silloin päästäisiin terveyden kannalta parempaan tilanteeseen. Aika vaikea tuota painoa ja sen terveellisyyttä on kuvista arvioida edes lääkärin. Itsestään selvää on kuitenkin se, että eihän tuossa vartalossa juurikaan lihasta ole.


    • Nainen165cm/52kg

      eli painoindeksihän sen kertoo onko kyse hoikasta vai tukevasta tyypistä :) Tietty poikkeuksia: nainen raskaana, nainen onkin kehonrakennusta harrastava tapaus tmv. mutta nämä ovat näitä ääriesimerkkejä.

    • tymtmtd

      Riippuu pitkälti lihasten määrästä. 170/50 on joka tapauksessa hoikka, eikä silloin kauheasti lihaksia voi olla missään tapauksessa. 170760 on normaali ja sitä on myös 170/70. Ja ei välttämättä joku 170/75:kään ole läski, jos on paljon lihaksia...

      • edellinen

        Siis 170/60 ;)


      • yhiiiii
        edellinen kirjoitti:

        Siis 170/60 ;)

        Peilistä sen näkee. Jos jokin paikka roikkuu niin sit pitää yrittää korjata jos jaksaa. Itse olen 165cm 58kg ja ihan normaalivartaloinen. Mutta kyllä se on totta että nykyään kunnon vararenkaan omistavat saattavat pitää itseään ihan normaalipainoisena. Eräs ystävä on tyyppiesimerkki tästä... Ei siinä sitten kehtaa toisinkaan väittää.


      • Hoikkaa etsimässä
        yhiiiii kirjoitti:

        Peilistä sen näkee. Jos jokin paikka roikkuu niin sit pitää yrittää korjata jos jaksaa. Itse olen 165cm 58kg ja ihan normaalivartaloinen. Mutta kyllä se on totta että nykyään kunnon vararenkaan omistavat saattavat pitää itseään ihan normaalipainoisena. Eräs ystävä on tyyppiesimerkki tästä... Ei siinä sitten kehtaa toisinkaan väittää.

        Tämä on just se mitä etsin ja todistaa että 170/50 on oikeasti OK ja kaunis:
        http://images.free-extras.com/pics/k/kate_moss_bikini-755.jpg
        - Ei roiku vatsa, ei vyötäröllä makkaroita, riippuposkia.
        Story Villessä on kauniita ja hoikkia Venäläisiä mutta ovat ammattilaisia ja se taas eo ole mun juttu...
        Etsintä jatkuu koska minulle "täyttymätön haave on parempi kuin karu kompromissi".


      • voi elämä
        Hoikkaa etsimässä kirjoitti:

        Tämä on just se mitä etsin ja todistaa että 170/50 on oikeasti OK ja kaunis:
        http://images.free-extras.com/pics/k/kate_moss_bikini-755.jpg
        - Ei roiku vatsa, ei vyötäröllä makkaroita, riippuposkia.
        Story Villessä on kauniita ja hoikkia Venäläisiä mutta ovat ammattilaisia ja se taas eo ole mun juttu...
        Etsintä jatkuu koska minulle "täyttymätön haave on parempi kuin karu kompromissi".

        Njoo. Huippumallin vartalotyyppi on äärimmäisen harvalla naisella. Todella pieni osa naisista on noin siroluinen, ja tuollainen paino näyttäisi lähinnä sairaalta rotevampiluisella. Ja ei, roteva ei ole läskin synonyymi tässä tapauksessa. Toistan, noin kaunis luusto on about alle promillella naisista. Mut onnea etsintään... :)


      • ...
        Hoikkaa etsimässä kirjoitti:

        Tämä on just se mitä etsin ja todistaa että 170/50 on oikeasti OK ja kaunis:
        http://images.free-extras.com/pics/k/kate_moss_bikini-755.jpg
        - Ei roiku vatsa, ei vyötäröllä makkaroita, riippuposkia.
        Story Villessä on kauniita ja hoikkia Venäläisiä mutta ovat ammattilaisia ja se taas eo ole mun juttu...
        Etsintä jatkuu koska minulle "täyttymätön haave on parempi kuin karu kompromissi".

        Pitää sit vissiin alkaa huumeita vetämään. Ei tunnu nälkäkään sitten..


      • löytyy
        Hoikkaa etsimässä kirjoitti:

        Tämä on just se mitä etsin ja todistaa että 170/50 on oikeasti OK ja kaunis:
        http://images.free-extras.com/pics/k/kate_moss_bikini-755.jpg
        - Ei roiku vatsa, ei vyötäröllä makkaroita, riippuposkia.
        Story Villessä on kauniita ja hoikkia Venäläisiä mutta ovat ammattilaisia ja se taas eo ole mun juttu...
        Etsintä jatkuu koska minulle "täyttymätön haave on parempi kuin karu kompromissi".

        takuulla tuollaisia. Onhan kuvan neitonenkin itse kertonut elävänsä huumeilla, tupakalla ja vedellä.


      • anoreksiaaaa....
        löytyy kirjoitti:

        takuulla tuollaisia. Onhan kuvan neitonenkin itse kertonut elävänsä huumeilla, tupakalla ja vedellä.

        kannattaa tsekkailla.


      • ertp
        Hoikkaa etsimässä kirjoitti:

        Tämä on just se mitä etsin ja todistaa että 170/50 on oikeasti OK ja kaunis:
        http://images.free-extras.com/pics/k/kate_moss_bikini-755.jpg
        - Ei roiku vatsa, ei vyötäröllä makkaroita, riippuposkia.
        Story Villessä on kauniita ja hoikkia Venäläisiä mutta ovat ammattilaisia ja se taas eo ole mun juttu...
        Etsintä jatkuu koska minulle "täyttymätön haave on parempi kuin karu kompromissi".

        Kate Moss ei ehkä ole kovin terveellinen idoli kenellekään. Tuohon 5-10 kiloa lihasta ja vähän fläsääkin päälle niin ollaan vielä aika hoikissa mitoissa.

        Painoindeksissä kannattaa muistaa, että se ei ota lihasten määrää huomioon, ja lihakset painavat enemmän kuin läski. Toisaalta, harvoin naiset miellyttävät minun silmääni, jos lihakset ovat mallia iso, eikä mallia kiinteä mutta pyöreä.


      • ---jenni---
        Hoikkaa etsimässä kirjoitti:

        Tämä on just se mitä etsin ja todistaa että 170/50 on oikeasti OK ja kaunis:
        http://images.free-extras.com/pics/k/kate_moss_bikini-755.jpg
        - Ei roiku vatsa, ei vyötäröllä makkaroita, riippuposkia.
        Story Villessä on kauniita ja hoikkia Venäläisiä mutta ovat ammattilaisia ja se taas eo ole mun juttu...
        Etsintä jatkuu koska minulle "täyttymätön haave on parempi kuin karu kompromissi".

        Kate Moss on kaunis ja minulla oli aikoinaan leikekirja hänen kuvilleen, mutta täytyy muistaa, ettei tuon vartalon taustalla ole terveet elämäntavat. Liikuntaa Kate ei harrasta, mutta on teinistä asti polttanut itsekäärimiään sätkiä 40 kpl päivässä. On siis ketjupolttaja ja myös huumekohuissa rypenyt narkomaani. Kokkeli katsos pitää nälän loitolla ja onkin yleinen nälän sammuttaja huippumallipiireissä.

        En silti moiti, että haaveilet hoikasta naisesta, jokainen saa haaveilla mistä haluaa ja jokaisella on oikeus vaatia haluamaansa tasoa mahdolliselta tulevalta kumppanilta. Pyydän vain, että harkitset hieman ihanteesti realistisuutta etkä luovu rakkaudesta, vaikka kohde olisin tuosta hieman pyöreämpi. Ei se paino voi olla se tärkein tekijä parisuhteessa, olettaen että parisuhde on se mihin hoikkaa naista kaipailet, eikä pelkkä seksi tai visuaalinen ihastelu.

        Sellainen nainen johon rakastunut, jonka kanssa elät elämäsi ilot ja surut, joka on paras ystäväsi ja rakastajattaresi, jonka kanssa vanhenet ja joku päivä istutte puiston penkillä kädestä pitäen ja hymyillen nuoruuttanne muistellen..

        Todellisessa elämässä on todella vähän hyvin hoikkia naisia teini-iän jälkeen. Suurin osa lihoo iän myötä, joten jos ihannenaisesi tärkein ominaisuus on hoikkuus, niin saatat joutua vaihtamaan "elämänkumppaniasi" nuorempaan naisen useamman kerran elämäsi aikana.

        Huippumallit ja viihdemaailman starat pysyvät hoikkina äärimmäisin keinoin ja aivan eri motivaation avulla kuin tavikset. Ulkonäkö on heidän työnsä.

        Toivottavasti olet hyvin, hyvin nuori vielä, koska yleensä ihmisillä iän myötä kauneuskäsitys kehittyy sen verran, että kauniina voi pitää muutakin kuin mahdollisimman rasvatonta olemusta. Kauneuden voi nähdä ehkä vähän kokonaisvaltaisemmin, eikä pelkkä alhainen paino vielä riitä kauneuteen.

        Kauneus voi olla esimerkiksi silmissä, sensuelleissa huulissa, hyvissä hampaissa, naisellisessa tavassa liikkua, ihanassa tuoksussa, puheäänessä, tavassa kohdella kanssaihmisiä, eleissä ja ilmeissä, empaattisuudessa ja uskollisuudessa... mutta ennen kaikkea kun rakastut, on rakastamasi nainen sinulle kaunein maailmassa. Painosta riippumatta.


    • Normaalin hoikka

      Tuo 170/60 on kaikkien mittapuiden mukaan hoikka. 170/50 taas on laiha. Hyvinkin laiha. Ei siinä mun mielestä mitään, jokaisella on makunsa, hyvä että laihoillakin on omat ihailijansa, mutta tää menee nyt samaan kategoriaan kuin isojen rintojen ihailijoiden "c-kuppi on pienet tissit". Eli voit ihan reilusti sanoa että etsit laihaa naista. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että rehellinen kannattaa olla, säästyy kaikilta aikaa. Kyllä se aika pian selviää onko urheilullinen, koulutettu, ulospäinsuuntautunut, komea/kaunis tai mitä vain, hölmöä valehdella.

    • kerran seurustellut

      oma tyttis oli n.169cm ja 63kg ja juuri sopivan kurvikas, ihana, seksikäs ja mitä näitä adjektiivejä onkaan..
      Tosin naisilla on enemmän rasvakudosta, joten olen kyllä vähän huono silmämääräisesti arviomaan naisten painoa..

      Tiedän muutaman kaverin, siis mies puolisen, joiden bmi heittää 25-30, mutta ovat sutjakoita. Pitäisi olla eri painoindeksitaulukot miehille ja naisille.

    • Siinä
    • Olen huomannut

      saman. Entinen läski on nykyään "normaali", entinen normaali "hoikka" tai jopa "laiha", entinen hoikka nykyään "anorektinen". Harvalta löytyy niin paljon lihasta/niin suurta luustoa, että olisi oikeasti HOIKKA mitoilla 170/60, vaikka niin näyttävätkin täällä kuvittelevan.

      • jookkosta

        kannattaa aina.


    • :DD

      Mä olen 170cm ja painan 71 kiloa, olen bikineissä kesäällä eikä ole selluliittia eikä roikkuva läski maha.

      Lääkäri sanoi mulle että olen normaali painoinen ja näytän hyvältä. Sitä paitsi mulla on leveä lantio.

      Malliksi minua ollaan pyydetty EI EDES XL MALLIKSI!



      170cm joka painaa 50kiloa on kyllä aika laiha lauta, paitsi voi olla että jos tämä ihminen lihoisi 5-10 kiloa hänestä tulisi ylipainoinen. JOTEN riippuu ihan kropasta

    • PrincessOfLust
    • läski rotta

      Siis nyt oikeasti! Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Jollekin 170 senttiselle 55 kg voi olla normaalipaino, toiselle 60, kolmannelle 70. Ei helvetti soikoon. Eikä se paino ole niin tärkeää. Peiliin katsomalla totuus selviää. Ei voi tuijottaa sokeasti vaakaa. Itse olen 160cm ja painan 55kg, nainen. Ei, en ole lihava, en pullea. Peilikuvani on normaali/ hoikka. HIRVEE LÄSKI! Voi herran jumala sentään läski kateellinen ämmä taas kirjottelee tänne palstoille!! Näinhän te ajattelette vai mitä. "Ei se oikeesti ole mikään hoikka, läski se on tullu tänne kiukutteleen" :D Ja nyt joku fiksu laittaa jonkun oikein nasevan kommentin luullen että tämä läski täällä masentuu ja sortuu syömään. Hehe, hupaisaa.

      Kiitos, olipa mukava vähän avautua tänne ihanalle palstalle jossa käydään asiallista keskustelua hyvässä hengessä! Siirryn seuraamaan tilannetta.

      • Logiikka hoi!

        "Mä olen 170cm ja painan 71 kiloa, olen bikineissä kesäällä eikä ole selluliittia eikä roikkuva läski maha"
        -------------
        Tuon täyttyy olla provo tai vitsi! Läski mikä läski..... Minä (mies) olen 172/68kg ja normaali.


      • n
        Logiikka hoi! kirjoitti:

        "Mä olen 170cm ja painan 71 kiloa, olen bikineissä kesäällä eikä ole selluliittia eikä roikkuva läski maha"
        -------------
        Tuon täyttyy olla provo tai vitsi! Läski mikä läski..... Minä (mies) olen 172/68kg ja normaali.

        vaikka löytyiskin laiha nainen josta olisit kiinnostunut, mikä takaa, että nainen on 10-20 vuoden päästä yhtä hoikassa kunnossa... mietin vain. Kai se on parasta jättää se, jos painoa alkaa kertyä.


      • on sitten
        Logiikka hoi! kirjoitti:

        "Mä olen 170cm ja painan 71 kiloa, olen bikineissä kesäällä eikä ole selluliittia eikä roikkuva läski maha"
        -------------
        Tuon täyttyy olla provo tai vitsi! Läski mikä läski..... Minä (mies) olen 172/68kg ja normaali.

        ilmeisesti muutaman kilon kokoiset tissit sekä leveä lantio kuten naisilla?

        Olet nimittäin aika pulska mieheksi.


      • voisit vaikka
        n kirjoitti:

        vaikka löytyiskin laiha nainen josta olisit kiinnostunut, mikä takaa, että nainen on 10-20 vuoden päästä yhtä hoikassa kunnossa... mietin vain. Kai se on parasta jättää se, jos painoa alkaa kertyä.

        pistää laihdutuskuurille.


      • :D
        Logiikka hoi! kirjoitti:

        "Mä olen 170cm ja painan 71 kiloa, olen bikineissä kesäällä eikä ole selluliittia eikä roikkuva läski maha"
        -------------
        Tuon täyttyy olla provo tai vitsi! Läski mikä läski..... Minä (mies) olen 172/68kg ja normaali.

        Et ole mikään normaali, vaan todella pieni mieheksi. 170 cm ja 71 kg mitoissa oleva nainen on normaalipainoinen ja -pituinen, joten turha urputtaa.


      • Kilot kohdallaan
        :D kirjoitti:

        Et ole mikään normaali, vaan todella pieni mieheksi. 170 cm ja 71 kg mitoissa oleva nainen on normaalipainoinen ja -pituinen, joten turha urputtaa.

        ja painoindeksi on 24,6. Ihannepainoinen.


      • Suvereeni
        Kilot kohdallaan kirjoitti:

        ja painoindeksi on 24,6. Ihannepainoinen.

        Ja peilistä tukevahko hyvin todennäköisesti. Ihanne paino ja ihanne mitat eivät juuri koskaan yhdisty samassa vartalossa.


      • Pässipäivi
        Logiikka hoi! kirjoitti:

        "Mä olen 170cm ja painan 71 kiloa, olen bikineissä kesäällä eikä ole selluliittia eikä roikkuva läski maha"
        -------------
        Tuon täyttyy olla provo tai vitsi! Läski mikä läski..... Minä (mies) olen 172/68kg ja normaali.

        Pätkä se siellä kiukuttelee.


      • srdnjrfn
        Logiikka hoi! kirjoitti:

        "Mä olen 170cm ja painan 71 kiloa, olen bikineissä kesäällä eikä ole selluliittia eikä roikkuva läski maha"
        -------------
        Tuon täyttyy olla provo tai vitsi! Läski mikä läski..... Minä (mies) olen 172/68kg ja normaali.

        Täh? Mä olen 183/89 eikä todellakaan ole roikkuvaa läskiä. Uskokaa nyt lopultakin, että pituus/paino -suhde ei kerro mitään, jos lihasta löytyy!!


    • ...

      käytetään myös paljon normaali-vaihtoehtoa, vaikka ihan selvästi valokuvasta näkee, että ylipainoa on jos esim. leukoja on vähintään 3 kappaletta. Miksi miehet eivät laita totuudenmukaista vaihtoehtoa, mutta naisilta sitä vaaditaan?

    • lantiovyötärösuhdese

      Entä jos on vain isot luut tai muuten tanakka vartalomalli? Entä jos on siro vartalomalli? Ihmisten ei pitäisi katsoa puntarin numeroita vaan peilistä. Kaikki eivät ole samasta muotista valettu. Kuulema lantio-vyötärö suhde kertoo paremmin ihmisen "lihavuudesta" tai "laihuudesta" kuin mikään painoindeksi.

      • Nauraa :)

        Faktahan on se että luut eivät paina juurikaan ihmisessä olivat ne kuinka suuret tahansa :) Oletteko koskaan käyneet kehonkoostumus mittauksissa? Vartalomalleja on moneen lähtöön, ei pidä aina puntaria tarkkailla! Itse olen käynyt kyseisissä mittauksissa..kyllä omistan leveän lantion, isot luut (jotka eivät paljoa painaneet) olen 168cm ja painan 60kg..rasva % on 19..nainen joka kuuluu ikäryhmään 20-30 normaali rasva % on 21-32 %..Miehillä huimasti pienenpi! Eli ap:n mukaan olen lihava, en hoikka vaikka mittaukset puhuvat muuta..jos tästä muutaman kilon laihduttaisin loppuisi minulla kuukautiset sekä näyttäisin RUMALTA liian laihalta! Jatkettakoon että kokonaisrasvaprosenttini oli 19, yläkroppa 15 ja alakroppa 23..koen olevani normaali, en liian laiha en edes hoikka..:) niin ja mitä näihin malleihin tulee..kuvia lehdissä, netissä..oletko ap kuullut kuvankäsittelystä? Otappa selvää varsin kuinka moni julkaisee käsittelemätöntä materiaalia ;)


      • xcvvcxvcxfdsfsd
        Nauraa :) kirjoitti:

        Faktahan on se että luut eivät paina juurikaan ihmisessä olivat ne kuinka suuret tahansa :) Oletteko koskaan käyneet kehonkoostumus mittauksissa? Vartalomalleja on moneen lähtöön, ei pidä aina puntaria tarkkailla! Itse olen käynyt kyseisissä mittauksissa..kyllä omistan leveän lantion, isot luut (jotka eivät paljoa painaneet) olen 168cm ja painan 60kg..rasva % on 19..nainen joka kuuluu ikäryhmään 20-30 normaali rasva % on 21-32 %..Miehillä huimasti pienenpi! Eli ap:n mukaan olen lihava, en hoikka vaikka mittaukset puhuvat muuta..jos tästä muutaman kilon laihduttaisin loppuisi minulla kuukautiset sekä näyttäisin RUMALTA liian laihalta! Jatkettakoon että kokonaisrasvaprosenttini oli 19, yläkroppa 15 ja alakroppa 23..koen olevani normaali, en liian laiha en edes hoikka..:) niin ja mitä näihin malleihin tulee..kuvia lehdissä, netissä..oletko ap kuullut kuvankäsittelystä? Otappa selvää varsin kuinka moni julkaisee käsittelemätöntä materiaalia ;)

        Ethän sinä ole aloittajan mukaan lihava, vaan normaali. Mistä tiedät, että sinulta loppuisi kuukautiset jos pudottaisit painoasi muutaman kilon? Minun exäni oli suurinpiirtein saman pituinen ja painoa laihimmillaan 46kg ja hänelle tuli menkat normaalisti.

        Kuvankäsittely keskittyy lähinnä kasvoihin ja ihoon. Sitäpaitsi livenä näkee lähes päivittäin yhtä kauniita naisia kuin mallit, joten photoshoppausta on aika turha ottaa esiin aina kun näkee kuvassa itseään kauniimman naisen.


    • Lihava???

      mittanauha mukaan ja ota mitat. Täältä voit sitten tarkistaa viitteellisiä arvoja, jos et luota omiin silmiin, että mikä miellyttää: http://ffp.uku.fi/kuntoneuvola/virtual2.htm

      Minulle nauraa lääkärikin, että "mitä, sinäkö muka lihava", kun valitan että olisiko syynä tuo lievä ylipaino. Kun lääkärisetä katsoo painotaulukosta, niin sitten se myöntää vastentahtoisesti, että onhan se vähän lievän ylipainon puolella...

      Mites se menikään: Kauneus on katsojan silmissä.

      • Pinskulainennn

        Nykyisin on todella paljon amerikkalaisia nollakoon malleja ja näyttelijöitä. Lisäksi näemme heitä photoshopattuina ja vartalotkin meikattuina. Amerikassa on jopa suihkuruskettajien ammattikunta, joka "muotoilee" julkkisten vartaloita. Monet meistä alkavatkin pitää noita anoreksialla hankittuja vartaloita normaalina, kun silmämme tottuvat niihin. Mutta joskus paparazzit sitten näyttävät, miltä nuo naiset näyttävät oikeassa elämässä. 90-luvulla oli muotia mallit, jotka eivät olleet alipainoisia, esim. Cindy Crawford ja Janina Frostell. Myös Tanja Vienosen paino näytti ihan eriltä kuin nykyisin.

        Itse olen 169cm/58kg ja pidän itseäni tosi pulleana noihin nykyisiin ihannenaisiin verrattuna. Tämä aiheuttaa välillä syömättömyyttä. Liikuntaa harrastan kovasti, ja ainakin jaloissa on vahvat lihakset, ja se näkyy. Siroksi kuten esim. kreikattaret, italiattaret tai thaittaret, en tule koskaan, nilkatkin ovat luiltaan paljon isommat kuin näillä. Olen kokoa 4-6, jos pitäisi laihduttaa kokoon 0, niin ei kyllä voisi syödä mitään, tai harrastaa liikuntaa.

        Olen päättänyt, että en laihduta alle 55 kg, jos joku mies ihailee alipainoisia, niin en haluaisi edes olla tuollaisen miehen kanssa.

        Ai niin, minulle huomautellaan usein että olen hoikka, "pelkkää henkeä". Ja että minulla olisi muka anoreksia. Jopa aasialainen mies on sanonut että huomaa että harrastan liikuntaa koska olen niin hoikka. Itse laitoin treffi-ilmoitukseen että olen normaali.


      • 55555556666666
        Pinskulainennn kirjoitti:

        Nykyisin on todella paljon amerikkalaisia nollakoon malleja ja näyttelijöitä. Lisäksi näemme heitä photoshopattuina ja vartalotkin meikattuina. Amerikassa on jopa suihkuruskettajien ammattikunta, joka "muotoilee" julkkisten vartaloita. Monet meistä alkavatkin pitää noita anoreksialla hankittuja vartaloita normaalina, kun silmämme tottuvat niihin. Mutta joskus paparazzit sitten näyttävät, miltä nuo naiset näyttävät oikeassa elämässä. 90-luvulla oli muotia mallit, jotka eivät olleet alipainoisia, esim. Cindy Crawford ja Janina Frostell. Myös Tanja Vienosen paino näytti ihan eriltä kuin nykyisin.

        Itse olen 169cm/58kg ja pidän itseäni tosi pulleana noihin nykyisiin ihannenaisiin verrattuna. Tämä aiheuttaa välillä syömättömyyttä. Liikuntaa harrastan kovasti, ja ainakin jaloissa on vahvat lihakset, ja se näkyy. Siroksi kuten esim. kreikattaret, italiattaret tai thaittaret, en tule koskaan, nilkatkin ovat luiltaan paljon isommat kuin näillä. Olen kokoa 4-6, jos pitäisi laihduttaa kokoon 0, niin ei kyllä voisi syödä mitään, tai harrastaa liikuntaa.

        Olen päättänyt, että en laihduta alle 55 kg, jos joku mies ihailee alipainoisia, niin en haluaisi edes olla tuollaisen miehen kanssa.

        Ai niin, minulle huomautellaan usein että olen hoikka, "pelkkää henkeä". Ja että minulla olisi muka anoreksia. Jopa aasialainen mies on sanonut että huomaa että harrastan liikuntaa koska olen niin hoikka. Itse laitoin treffi-ilmoitukseen että olen normaali.

        mikä se nollakoko oikeesti on ja missä kaupoissa sitä pääsisi sovittamaan? ihmettelen vain, kun wikipedia määrittelee sen näin:

        Size 0 is a women's clothing size in the US catalog sizes system, believed to be equivalent to a UK size 4, a European size 32, Italian size 36, an Australian size 4, or a men's size 21

        Modern size 0 clothing, depending on brand and style, will fit measurements of chest-stomach-hips from 30-22-32 inches (76-56-81 cm) to 33-25-35 inches (84-64-89 cm).

        siis mittojen puolesta mun pitäisi olla aika tarkasti noiden puolivälissä, mutta oon kyllä ihan Euroopan kokoa 36 eikä mulla ole edes mitään erityisen leveää luustoa tai sellasta.


      • voi luoja
        55555556666666 kirjoitti:

        mikä se nollakoko oikeesti on ja missä kaupoissa sitä pääsisi sovittamaan? ihmettelen vain, kun wikipedia määrittelee sen näin:

        Size 0 is a women's clothing size in the US catalog sizes system, believed to be equivalent to a UK size 4, a European size 32, Italian size 36, an Australian size 4, or a men's size 21

        Modern size 0 clothing, depending on brand and style, will fit measurements of chest-stomach-hips from 30-22-32 inches (76-56-81 cm) to 33-25-35 inches (84-64-89 cm).

        siis mittojen puolesta mun pitäisi olla aika tarkasti noiden puolivälissä, mutta oon kyllä ihan Euroopan kokoa 36 eikä mulla ole edes mitään erityisen leveää luustoa tai sellasta.

        se on suomessa koko 32, koita jo tajuta. sinä et ole nollakokoa vaan kokoa 36 eli kaksinumeroa isompi.


    • sinne

      ilmoitukseesi, että haet laihaa naista. Noilla mitoilla nainen ei ole hoikka, vaan laiha (ja itse asiassa selvästi alipainoinen, ellei sitten ole harvinaisen siro).

      • pienenpuoleinen

        kevyt luusto, voi löytyä pyöreyttä vaikka on painoindeksin alarajan tuntumassa. Minulla mitat 153cm/43kg ja riittää ainakin kotitarpeiksi muotojakin...sellainen x-vartalo.
        Muuten viihdyn kepeässä kropassani mutta pukeutuminen ei aina helppoa, kun vaatteiden vyötärö ei usein istu ilman korjauksia.


    • Nallekarhu2

      naiset/tytötkään näköjään tiedä miesten kropasta/pituudesta painosta juuri mitään...

      Selasin äsken treffipalstaa; paljon naisia jotka haluais 175-190 cm, 85-125 kg ja kroppa pitäis olla normaali, urhelullinen... :)

      190 kiloinen kaveri joka painaa 125 kg on kyl kaukana noista kriteereisä. Noh, jos kehonrakentaja/himobodari kyseessä niin ehkä...

      Itse olen 35 v. (sinkku)mies, pituutta 192 ja paino 102; profiilissa lukee pyöreä... olen kieltämättä iso mies joka paikassa, lihaksiakin löytyy kiitrttävästi; en ole lihava, mutten missään nimessä normaali saati urheilluninen...

    • ....

      Oho.. En ole tiennytkään, että olen "läski" tai lihava.

      Olen 170cm ja painan tällä hetkellä 69kg.Olen painanut 71-72kg myös. En kuitenkaan KOSKAAN ole pitänyt itseäni läskinä..

      Mittani ovat 104-66-110. Ihanne olisi kuulemma se 90-60-90. Vaikka minulla on isommat rinnat ja isompi peppu/lantio, niin on minulla silti kapea vyötärö ja ei ne läskit ainakaan masuun ole tullut.. Enemmänkin sitten peppuun, tisseihin ja reisiin.

      Hmp. :(

    • sairastunut

      Totta: jokaisella on makunsa ja jokaisen pitäisi olla rehellinen kuvaillessaan itseään.

      Haluaisin kuitenkin tietää, että mitä tekisit sitten, jos joskus olet naimisissa, saatte vaimosi kanssa lapsen ja raskaus muuttaakin vaimosi ulkonäköä. Jätät vaimon ja vauvan kuin nallin kalliolle ja etsit uuden? Tai entä jos vaimo sairastuu ja painoa kertyy..? Etsit taas uuden naisen uusilla mitoilla?

      Toivon, että jokainen puolisoa etsivä muistaisi myös sen, ettei kukaan ole täydellinen! Elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Sattumiin ei voi oikein varautua, ne täytyy vain elää. Silloin rakastava puoliso ja tasapainoinen parisuhde auttavat jaksamaan eteenpäin.

      Onnea etsintään!

    • hämmästelevä

      En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmisten, joille ulkoinen kauneus merkitsee enemmän kuin luonne, tarvitsee hakea netistä seuraa...? XD Jos kerta itsellä löytyy ulkonäköä, ja esimerkiksi urheiluharrastuksia, niin eikös se silmää viehättävä yksilö löytyisi helpoiten vaikka harrastusten parista, tai baarista (josta suuri osa suhteista alkaa...vaikka kuinka sanotaan, että baarista ei vakavaa seuraa löytyisi!).

      Aloittajan täytyy siis olla jollain tavalla vastenmielinen, jos livenä ei seuraa löydy.

    • rsysryj

      170/50 on jo sairalloisen laiha, mut ei välttämättä kaikilla...

    • ....................

      Ihanaa olla hoikka ja kaunis nainen! 160cm/45kg ja loistavat tissit. Tyttöystäväni tykkää : )

    • hhgfs

      pituuteni on 156, joten olisin hoikka 36-kiloisena. :::::::::::

      • hhgfs

        ...Että on ihan tästä elämästä nämä painorajat. Terveisiä Pro Ana-alkuperäiselle, ellet sitten havittele keskitysleirin pitäjän virkaa. O_o


    • lihava

      olen ilmoitellut vähän lihavemmista miehistä, eikä sitten millään mene päähän että 198cm/110kg ei ole lihava. Inhoan laihoja miehiä, yäk!

    • ...

      Sinun on syytä muuttaa sanamuotoa. Kun kerran etsit alipainoista naista, sinun on tuon hoikan tilalle laitettava rehellisesti LAIHA. Silloin saat mitä haet. Varmasti ei kukaan 70-kiloinen enää vastaa.

    • outolintu?

      Olen 27 vuotias nainen ja paino on vuosien varrella muuttunut useaan otteeseen. Tällä hetkellä painan n. 70kg ja pituutta on 172. En vaan voi pitää itseäni lihavana. Kevyimmilläni olen aikuisiällä painanut 57kg ja silloin olin luuta ja nahkaa. Olo oli kamala ja sain usein kuulla, että kamala kuinka luut törröttää yms.

      Tämä ikuionen keskustelu naistena painosta on mielestäni kamalaa. Teen töitä nuorten kanssa ja kuulen päivittäin sitä kuinka kukain on läski ja ei aio syödä enää ikinä mitään. Tätäkö me haluamme lapsille ja nuorille viestittää. Samaan aikaan meillä on nuorten lihavuus ongelma. Lihavuuteenhan liittyy usein heikko itsetunto ja epäonnistumisen tunne joka lisää syömis- ja ahmimishäiriöitä ja sitä kautta ylipainoisuutta.

      Tämä ulkonäkökeskeisyys on jo mielestäni mennyt siihen pisteeseen etten enää ihmettele miksi valtaosa sairaus- tai työkyvyttömyyseläkkeelle jäävistä on alle 35 vuotiaita ja syynä on mielenterveysongelmat.

      Itse aion jatkossakin painaa 65-70kg ja aion nauttia hyvästä ruuasta sekä kantaa kiloni tyytyväisenä. Toivottavasti siis löydän miehen joka pitää lihavista naisista...

      • Timmi Kissa

        Mutta hyvä että olet sinut sen kanssa.


      • yjyjry
        Timmi Kissa kirjoitti:

        Mutta hyvä että olet sinut sen kanssa.

        Täh? 172/70 ei ole millään mittarilla ylipainoinen!!!


    • nn20

      Kannattaisiko pyytää kuvaa näytille eikä järkyttyä, jostain luvuista, jotka ei loppupeleissä kerro mitään? Noita voidaan sanoa vain suuntaa-antaviksi.

      Itse olen 169cm pitkä nainen, painan 70kg enkä todellakaan ole läski! Painoindeksin mukaan olen ylipainoinen ja minun pitäisi laihduttaa, mutta en keksi kropastani paikkaa, josta voisin jotain laihdutettavaa repäistä. En näytä edes mitenkään isolta, mutta kyllä mulla on kookkaammat luut ja lihakset kun monilla muilla. Tiedän, ettei sillä voi perustella ylipainoaan, että kun "luut ja lihakset painaa", mutta ei kyllä voi väittää niinkään, etteikö ihmisillä olisi mitään eroja näissä rakenteissa! Ja tosiaan tiedän pituisiani tyttöjä, jotka painavat vähemmän kun minä, mutta mahamakkaroita löytyy vaikka mitalla toisin kuin mulla!?

      Siinä olen samaa mieltä, ettei mitoilla 170/70 kannata itseään hoikaksi sanoa (miellän hoikan laihaksi), en itsekään sanoisi itseäni hoikaksi, mutta normaaliksi voi hyvällä omatunnolla sanoa - riippuu tosin ihmisestä. ;)

      • aga4

        Seli seli. Läski sä olet jo painat 70 kg. Tuon pituisen pitäisi painaa mieluummin 50 kiloa. Voi olla että sun geeneillä et pääse millään ihannepainoon, mutta ei sillä voi selittää pois numeraalisia faktoja eli sitä ettetkö olisi tukeva.


      • BMI 20 girl
        aga4 kirjoitti:

        Seli seli. Läski sä olet jo painat 70 kg. Tuon pituisen pitäisi painaa mieluummin 50 kiloa. Voi olla että sun geeneillä et pääse millään ihannepainoon, mutta ei sillä voi selittää pois numeraalisia faktoja eli sitä ettetkö olisi tukeva.

        Joo, kyllähän toi normaali painoindeksi on terveysperusteinen, eli yli 25:ssa sitä läskiä on niin paljon, että alkaa olla terveydelle haitaksi. Esteettinen puoli on erikseen. Nykykauneusihanne taitaa olla BMI:n 20-22 kannalla, riippuen vartalotyypistä. Itse olen 170/60, jota pidän itselleni parhaana painona. Kaverini on 172/54 ja hyvältä näyttää, mutta on sirorakenteisempi. Kerran lihosin 66 kg:aan, jossa oli jo ylimääräistä vaikka BMI olikin normaali.
        Musta on ihan ok tykätä hoikista, samoin tukevammista. Makunsa kullakin.


      • ...
        aga4 kirjoitti:

        Seli seli. Läski sä olet jo painat 70 kg. Tuon pituisen pitäisi painaa mieluummin 50 kiloa. Voi olla että sun geeneillä et pääse millään ihannepainoon, mutta ei sillä voi selittää pois numeraalisia faktoja eli sitä ettetkö olisi tukeva.

        Sä satut kuulua just niihin, jotka ei tiedä mistä puhuu. Naiset varmaan ovat tottuneet valehtelemaan painonsa, niin että sä et yhtään osaa arvioida silmämääräisesti.
        Sä luulisit tuon pituista 60-kiloista naista 50-kiloiseksi, jos sellaisen näkisit. Tuon painoisena kyseinen nainen nimittäin olisi hyvin hoikka. Jos hän painaisi 50-kiloa, hän olisi alipainoinen, ja luut vain kolisisivat.


      • ,iymjutnhyrg
        aga4 kirjoitti:

        Seli seli. Läski sä olet jo painat 70 kg. Tuon pituisen pitäisi painaa mieluummin 50 kiloa. Voi olla että sun geeneillä et pääse millään ihannepainoon, mutta ei sillä voi selittää pois numeraalisia faktoja eli sitä ettetkö olisi tukeva.

        169/50 on jo selkeesti alipainoinen. Ja vieläpä yleensä melko epäseksikkään näköinen törröttävine luineen. Eivät tosin kaikki....


      • afsfasfaaf
        ... kirjoitti:

        Sä satut kuulua just niihin, jotka ei tiedä mistä puhuu. Naiset varmaan ovat tottuneet valehtelemaan painonsa, niin että sä et yhtään osaa arvioida silmämääräisesti.
        Sä luulisit tuon pituista 60-kiloista naista 50-kiloiseksi, jos sellaisen näkisit. Tuon painoisena kyseinen nainen nimittäin olisi hyvin hoikka. Jos hän painaisi 50-kiloa, hän olisi alipainoinen, ja luut vain kolisisivat.

        Nimenomaan. Miehillä ei ole realistista käsitystä siitä mitä naiset painavat. Aina veikkaavat reilut 10kg alakanttiin jos nainen ei ole läski. Luulevat reppanat että kaikki naiset ovat alle 60kilosia paitsi sotanorsut, jotka on sitten siitä 6kympistä ylöspäin,.


    • pikkukommenttiiiii

      Minulla naisena on asia toisin eli laitoin profiilini, että etsin pitkää ja kookasta miestä ja tietysti se koulutustausta. No, viestiä pukkaa kaiken maailman hanslankarilta ja ihan stumpeilta.

      Olet oikeassa, että kaikenlaista lukutaidotonta yrittäjää riittää. Kertooko se epätoivosta vai mistä?

      Tsemppiä sen oman hoikkiksen hakuun.

    • .....

      minä olen ainakin helvetin ruma ja iso sotanorsu! 166 cm pitkä ja 80 kg painan, oi kun olen niin läski etten edes vaatteita saa! syön aivan saatanasti ja olen mielenvikainen kun minulla on ylipainoa!

      tämä äskeinen oli siis se mielipide, mitä nämä palstat antavat ymmärtää. totuus on toisenlainen: syön terveellisesti ja aika vähän ( sillä pudotan vähitellen painoani) ja todellakin tiedän mitä olen tekemässä, kun olen lukenut painonpudotuksesta ja -hallinnasta ja yleissivistys on myös biologian ja terveystiedon kohdalta oikein hyvä. liikun säännöllisesti: teen reippaita kävelylenkkejä 5 kertaa viikossa ja joka päivä ainakin tunnin mittaisia. parhaimpina päivinä olen kävellyt jopa yli 2 tuntia.
      niin ja sitten siitä ulkonäöstä. olen nuori (19 v.) ja monet kauniiksi sanoneet. vaikka liikakiloja onkin, kroppani on kurvikas. ylimääräinen rasva on tasaisesti vähän joka puolella ja sopusuhtaiseksi on vartaloani sanottu. (vyötärö erottuu hyvin, c- tai d-kupin rinnat.) lihaksia minulta löytyy myös ja paikoittain ne myös erottuvat.
      vaatteista: käytän paidoissa kokoa M ( siis perus vaatekaupat h&m, lindex jne.) ja farkuissa koko on 42, koska en ole mikään siro ruumiinrakenteeltani, vaan minulla on aika leveä lantio. mutta tosiaan sopusuhtainen olen, vaikka ei minusta ikinä todella hoikan näköistä varmaan saisi siis ihan esim. luuston puolesta.

      eli haistakaa pitkät, ne jotka sanovat, että ylipainoiset olisivat jotenkin ylitsepääsemättömän rumia ja muutenkin huonoja ihmisiä. siis esim. laiskoja ja sellaisia että syövät kuin viimeistä päivää. ja juu, olen myös todella terve, mitä monet hoikat tai laihat eivät ole. joten, onko se niin kamalaa, vaikka muutama liikakilo olisi, jos ei ole syömisen tai terveyden kanssa ongelmia ja saa ostettua vaatteensa tavallisista kaupoista, eikä edes "isojen tyttöjen osastolle" tarvitse mennä? jos oma paino on esim. pysynyt yli 3 vuotta samassa, ettei siis lisää kiloja ole tullut, onko täysi luuseri vain koska on ylipainoa? siinä teille eräille paskiaisille miettimistä!

      ( niin ja luonteen puolesta voin kertoa että olen mukava, iloinen ja huumorintajuinen ihminen. se vaan ei välttämättä tästä jutusta ilmene, koska lievästi sanottuna on ruvennut kyseinen asia ottamaan päähän, jonka puolesta nyt kirjoitin :) )

    • Terve nainen

      Kysele alipainoista hieman anorektista niin saat sitten haluamaasi!!!
      Koska noi vastanneet on terveitä ja terveen kehon kuvan omaavia, normaalipainoisia, hoikkia naisia.

      Käsityksesi on senverran vinksallaan että, sulle hoikka on normin mukaan alipainoinen ja ruipelo.
      Mutta, onneksi nykyään on pilvin pimein naisia jotka kuihduttaa itseään "työkseen",
      ja löydät varmasti siitä luukasasta omasi.
      Kunhan haet oikeilla termeillä!!!
      Ei sitten normi terveet erehdy häiriintyneeseen seuraasi :) Ja saat haluamasi

    • blablabla...

      hmhm, kaikkihan riippuu ruumiinrakenteesta. Urheilullinen kroppa voi painavampanakin olla hoikka, kun taas löysä pullamössövartalo on pienemmällä painolla pläskimmän näköinen.

      Ja joo, kyllä ne miehetkin osaavat, tuossa yhtenä päivänä treffipalstaa selaillessa meinasi kahvit mennä väärään kurkkuun, kun 140-kiloinen mies oli ilmoittanut ruumiinrakenteekseen normaalin ;)

    • bfbjfk

      no mä olin tuossa yhdessä vaiheessa 64 kg, pituus siis 175 cm ja mua haukuttiin anorektikoks ja oltiin todella huolissaan. enpä tuossa itse tiennyt mistä kyse oli mutta nykyään painoa se 69 kg ja hoikka oon edelleen. Ok, tuohon painoon voi vaikuttaa myös lihas et saatan olla vähän painavampi kuin olettais.
      mun mielestä siis on turha arvioida ihmistä painon mukaan, eiköhän ne silmät sen voi hoitaa.

    • ghahfsh

      170 cm nainen on normaali, kun pituudesta vähennät 105: 65 kg.
      170 cm nainen on hoikka, kun pituudesta vähennät 105 ja siitä vielä 10 %: 58,5 kg.

      Lihaksikkaalla tai romuluisella naisella voi olla suurempi paino ja silti näyttää ihan normaalilta/hoikalta.

    • .........

      Niiiiiiiiiiin FEIKKI alotus :`D!!!

    • tiedoks vaan

      tiedoksi vaan että aikuinen ihminen joka on 170 /70 on normaali kokoinen itse teen mallintöitä ja olen 176/72
      ilman kaiken maailman painoindeksejä voi laskea tyyliin näin 170- 100=70 (eli normi paino), olen koulutukseltani terveydenhoitaja!

      • lopoiåoi9+090

        itse saan tosi usein kuulla kommenttia vartalostani. Olen n. 167/50kg/75b
        En laihduta,syön normaalisti ja harrastan hyötyliikuntaa.Useimmiten kommentit ovat
        mielestäni loukkaavia."söisit enemmän" Mielestäni jokaisen terveen ja normaalisti syövän vartalot tulisi
        hyväksyä sellaisinaan.Ihmiset ovat yksilöitä.


    • riu-ku

      Kun tapasin mieheni olin n. 62kg ja 173 cm. Mieheni oli sitä mieltä, että saisin vähän lihoa! Anoppinikin kauhisteli laihuuttani, vaikka mielestäni olin ihan normaali.
      Vuosien myötä lihaksia on tullut kroppaani enemmän ja sen myötä painoakin. Nykyään pidän itseäni hoikkana ja sopivan painoisena n. 66-68 kg painavana. Huomaan, että nuorempana saatoin olla kevyempi, mutta näyttää lihavammalta. Vaatteet, jotka meni päälle 62 kg painavana ja 19-vuotiaana oli löysiä, ku koitin niitä vanhempana samanpainoisena. Sillon kun ei vielä lihaksia ollut yhtään.

      • rehellinen Nainen.

        Hoho, ihmeellisiä naisia on kyl kohalles sattunu. En mä tommosesta oo kuullu, nais/tyttöporukassa paremminki voivotellaan aina sitä kuinka "läski" on, vaikkei edes oltais. Ehkä se on sit eri ku internet, voi olla melkeen anonyymina ainaki hetken. Ehkä sun kannattais alkaa deittailee naisia tosielämässä? Jos lähestyisit vaan laiheliineja ni ei tulis ongelmia. :-)
        Mä oon kuullu miehistä vähän samaa, "urheilullinen nuorehko kolli" saattaaki tarkottaa kaljamahasta penkkiurheilijaa? :D Ihmiset on?


    • lalalalalalla

      En kehuskele itseää tai mitään. Mutta painan 67kg ja olen 170cm. Kukaan ei ikinä arvaisi, että painan niin paljon, sillä olen normaali. En ole todellakaan laiha, enkä missään nimessä pullea. Olisit aikka yllättynyt.

    • Että sellasia...

      Onnittelut rakkaat naiset. Mikäli paino tavoitteenne on 50kg ja olette 170cm pitkiä voisitte saman tien etsiä muita samankaltaisia ihmisiä netistä. Nuo ovat nimittäin ne tavanomaisimmat lukemat joihin anorektikot pyrkivät. Tuosta jos mennään alaspäin niin mahdollisesti ollaan jo osastolla syötettävänä että silleen. Ja uskokaa pois tiedän mistä puhun, sillä itsekin olen noilla foorumeilla aika runsasti pyörinyt.

    • mmmmmmmmhhh

      Painoindeksin mukaan 170 cm/70 kg on normaalipainoinen. Ruumiinrakenne voi sitten vaihdella paljonkin riippuen mihin kohtaan naisrasva on asettunut. Lantioon, rintoihin, takapuoleen vaiko vatsaan. Ja lihas painaa tietysti enemmän kuin rasva.

    • neil123

      En kyllä ymmärrä miten ihmiset voi tosissaan kirjoitella, että 170/50 olisi normaalia tai, että se 170/70 ylipainoa. Minun kanssani lukiossa oli tyttö, joka melkein kuoli anoreksiaan, silloin hänen painonsa oli 170/45. Ja kyllä minusta hän näyttää nykyään paljon paremmalta kun on n. 15 kg lihonut. Törröttävät luut eivät ole kauniin näköisiä.

    • 22

      Paino on kyllä mystinen juttu. Joskus suurin piirtein samanpainoiset ja -pituiset näyttävät ihan eri kokoisilta. Minulla on esim. kaksi kaveria, joiden kummankin mitat ovat suurinpiirtein 165/50. En usko, että kumpikaan valehtelee painoaan. Toista haukutaan anorektikoksi ja toinen taistelee pömppövatsansa kanssa.

      Minullekin kävi laihduttaessa oudosti. Painoin aikoinani 74 kg, ja vyötärönympärykseni oli 86 cm. Laihduin neljä kiloa, ja vyötärönympärykseni pieneni 8 cm! Ihmiset ihmettelivät, mitä ihmettä olen tehnyt, kun vyötärö pieneni niin nopeasti niin paljon. Taisi olla puhdasta läskiä vyötäröllä :)

    • WickedWays

      Painoindeksit sun muut ovat vain suuntaa antavia ja ruumiinrakenne, ikä sekä oma olo ratkaisevat lopulta, mikä paino on kenellekin se sopivin. Itselleni vanha sääntö "pituus miinus 110" olisi about passeli ideaalipaino ilman että tarvitsisi heittäytyä anorektikoksi. Painoin vielä päälle parikymppisenä 62-64 kg, vaikka pituutta oli 181 cm eikä kukaan (terkkari tms) ikinä epäillyt tai kysellyt, onko minulla jokin syömishäiriö - hoettiin vain aina jotain mallin/missin painosta. Nyt n. 80-kiloisena ei tulisi mieleenkään kutsua itseäni hoikaksi tai sopusuhtaiseksi, sillä hoikilla ei ole pömppövatsaa ja jenkkakahvoja...

    • Vakka ja kansi

      Minun ihannepainoni on 62-65 kg, vaikka olen vain 168 cm pitkä. Kun painoin 58 kg minun epäiltiin sairastuneen johonkin syömishäiriöön. Kukaan ei koskaan usko minun painavan niin paljoa kuin oikeasti painan vaan aina noin 10 kg vähemmän. En tiedä mistä tämä johtuu, olen aika hartiakas, minulla on suhteessa pitkät jalat ja lantioni on todella hoikka.

      Miesystäväni on 181 cm pitkä ja painaa tasan 70 kg. Mielestäni hän on kaunis, sopusuhtainen ja jäntevällä tavalla lihaksikas.

      Vartalomme sopivat täydellisesti yhteen istuessa, nukkuessa, halatessa ja muussakin.

      Paino ei kerro kaikkea, mutta toki se antaa suuntaa.

      • Vakka ja kansi

        Unohdin kirjoittaa, että niinä muutamana kertana kun olen terveystarkastuksessa käynyt, ei hoitaja ole uskonut ilmoittamaani lukemaa vaan minut on punnittu. Joka kerran on hoitaja myös muistanut sanoa, että ei olisi ikinä uskonut minun painavan niin paljoa.


    • huserus

      Se on vähän silleen, et silmällä näet ton et puntarista.

      Räkisin meinaan itte samoilla oletuksilla,
      kunnes sit törmäsin muijaan joka oli 173 ja 83 kg ja kaikeka muuta
      kuin läski pyöreä tai mitään näistä...
      Lihaksikas tai vastaava olis ollut ehkä oikea sana.

      Samoin oon törmännyt 160 cm / 58 kg ihan hoikka
      on ollut, eli melkein käsi kopelolla kannattaa mennä.

      • Muscleee

        Samaa mieltä huseruksen kanssa! Tiedän urheilullisia naisia, jotka painonsa puolesta olisivat ylipainoisia, mutta kun kroppaa katsoo niin ylimääräistä ei ole missään! Tietty jos pitää kuihtuneesta luurangosta niin sitten ehkä katselee niitä alipainoisia. Ja kyllä sellainen painoindeksiltään normaalipainoinenkin saattaa olla lihava ja plösö.


    • Älkää kytätkö BMI:tä

      Hassua, kun miehet joskus ovat painoani veikanneet ovat aina veikanneet mahdottomasti alakanttiin! :D Olen siis 160 cm / 56 kg ja monet miehet ovat veikanneet, että painan alle 50 kg ja samaa on jotkut naisetkin ihmetelleet!!?? Olen melko sirorakenteinen ja urheilullinen. Ei ole mitään isoja muotoja (ei isoja rintoja, ei leveää lantiota tai reisiä...). Mahassa ei ainakaan ole YHTÄÄN läskiä. Painoindeksin mukaan siis olen ihan normaalipainoinen.

      Kuitenkin esimerkiksi eräs tuttuni on kanssani saman pituinen ja huomattavasti isompi ja muodokkaampi kuin minä, mutta painaa silti vain 4 kg minua enemmän. Eikä hänkään mikään läski todellakaan ole!

      Ei niitä painoindeksejä oikeasti kannata lukea ihan niin kuin Raamattua. Kyllä sen sitten NÄKEE ihmisestä onko hän hoikka vai lihava. Se on fakta.

      • huserus

        Kuulosti ihan treffi-kutsulta


    • miax

      Mistäköhän vääristynyt painokäsitys on saanut alkunsa? Misseistä, julkkiksista ym, jotka ilmoittavat painonsa aina reippaasti alakanttiin? Naisen painon pitäisi muka alkaa 4:lla tai 5:lla (55kg kyllä EHDOTON maksimi) jottei olisi järkyttävä ameeban lailla eteenpäin löllyvä muodoton klöntti.

      Itse olen 161cm/62kg (vaatekoko XS/S/34/36) ja tämä tuntuu herättävän lähes poikkeuksetta ihmetystä miehissä. Ovat olettaneet minun olevan jotain 50-55kg. Ja ei, en kysele huomionhakuisesti "minkä painoiseksi sä mua luulet", vaan kysyttäessä olen painoni rehellisesti kertonut tai joskus esim. kommentoinut tämäntyylisiin "170/70 on hirveä plösö" -keskusteluihin omat mittani.

    • kaikkia mittoja

      No on todellakin hassua, itse olen samassa painossa mutta 10cm sua pidempi, eikä mulle mahdu noin pienet vaatteet. Tai housut koko 36/S kyllä, paidat pitää olla 38-40/M. Eikä kyse varmaan liiasta fläsästä ole, ikäni olen treenannut ja penkistä nousee 75kg, mikä on kai naturel naiselle ihan hyvä, voimaa löytyy muutenkin. Jos sulla on luut rautaa;)

      • mä painan 70 kg

        ja olen165 cm pitkä.

        Saan miehiltä (sekä nuorilta että vanhemmilta) usein kehuja upeasta kropastani ja ihmettelyjä, miten olen säilynyt niin timmissä kunnossa.

        En ole täysin timmi tai rasvaton, mutten ole läskikään.

        Harrastan väh. tunnin rajua liikuntaa joka päivä, sekä aerobista että lihaskuntoharjoittelua.

        Olen usein huvittunut kun huomaan että tämän palstan perusteella olisin vanha läski ämmä, joka ei kelpaa kenellekään, mutta täällä oikeassa elämässä tilanne onkin täysin erilainen... ;D


    • Liiirumlaarum

      Painoindeksi on vain sellainen suuntaa antava. Esimerkiksi urheilevan ihmisen ei kannata katsoa painoindeksejä. Kyllähän esim. jääkiekkoilijat ovat painoindeksin mukaan ylipainoisia, mutta silti kroppa on pelkkää lihasta :D Mutta kyllä OIKEASTI lihavalla ihmisellä on painoindeksin(KIN) mukaan ylipainoa, mutta kyllähän sen lihavuuden näkee ilman mitään indeksejäkään.

      Ja joskus saattaa jopa ihmetellä miten niin lihava ihminen voi painaa niin vähän, mutta kaiketi johtuu siitä ettei ole lihaksia. Ja kyllä ne missit ja seiskan tähtitytöt ilmoittaa painonsa aina alakanttiin, se on fakta. Katsoo sellaista 170cm kroppaa ja painaa muka 50 kg vaikka ei tosiaankaan ole pelkkää luuta ja nahkaa. No se sitten todistaisi, ettei niillä muka lihaksia olisi :D

    • LÄLLÄLÄLÄÄ

      jooo!! ihan miten vaan... mä oon pitkä 165 ja painan 70, mut musta et saa LÄSKIÄ tekemälläkään koska lihas painaa enemmän ku läski ja mä harrastan joka pvä 3 tuntia liikuntaa, eli ei paino aina kerro kaikkea! Niin ja toiseksee mua EI VOI VÄHEMPÄÄ kiinostaa haluaako joku mies laihan akan, maailmassa on sata tuhatta muuta miestä joille se paino ei merkkaa noin paljoo ja pikkase niillä on naisia. mitä enemmän kriteerejä sen vähemmän naisia :P joten kyrsis palikat, joille ei kelpaa kurvit!!!!!!!!!!!!

    • katjuska...

      170cm/50kg on kyl alipainoinen eikä hoikka. Itse olen 163cm ja 48-49kg ja olen todella hoikka, ja jopa luultu syömishäiriöiseksi, vaikka kaikkea muuta ja lihaksia löytyy.ka

    • CM

      alottajalla on todennäkösesti ollut mielessä jotkut ihannennaisen mitat, joita ei ole vaan osannut laittaa kiloiksi ja senteiksi. moni ei osaa. arviointitaidot vaan siis täysin hukassa. eihän se oo osannu senttimetriäkään lyhentää oikein.

    • -----

      Mä olin just tuollainen 170 cm pitkä ja 50 kg painava, nimittäin 17-vuotiaana. Sitten jotain tapahtui ja minusta tuli nainen ja painoakin 10 kg lisää. Elämäntapani ovatkin nykyään terveellisemmät ja harrastan liikuntaa, toisin kuin silloin teininä. Hauskinta on, että silloin 17-vuotiaana painokseni arvioitiin noin 45 kg. Juu, viisi kiloa sinne tai tänne, aika rimpula silloin olinkin, mutta myös ihan lähiaikoina joku heitti, että painan ehkä korkeintaan 45 kg. Tämä varmasti kertoo sen, etten vieläkään ihan miltään ryhävalaalta näytä.

      Mä en huomaa kauheasti eroa tuohon teini-ikäisen kroppaani, mitä nyt olen kurvikkaampi ja rinnat ovat isommat. Vyötäro on kapea, kylkiluut paistavat edelleen ja olen vieläkin hoikka.

    • "tämä on minun maku"

      Painoa on ihan oikeasti aika vaikea määritellä pelkästään katsomalla. Siihen vaikuttaa niin monet tekijät (rasvan ja lihasten määrä, luut) ja vaikka silmää oliskin kehittynyt, on se silti lähes mahdoton arvioida. Eli aika urpoa asettaa jotain maksimikilomääriä ihannekumppanilleen, koska niistä nyt on tosi vaikea sanoa yhtään mitään, puolin ja toisin. Paitsi ehkä sillon, ku mennään oikeesti ylipainoisen puolelle. (esim. 170/90- kokoinen nainen nyt on varmaan aina aika läski). Näkemällä sen näkee :)

    • Neela-

      Jokaisen tulisi ymmärtää että mitää yleispätevää paino/pituussuhdetta ei ole. Eräs ystäväni on mitoillaan 170cm/50kg ihan normaalipainoisen näköinen, minä taas mitoilla 160cm/50kg aivan liian siro ja luinen. Eräs ystäväni on kaunis ja hyväkroppainen mitoilla 168cm/70kg.

      En tiedä mikä kropassani on vialla, mutta XS-kokoisetkin vaatteet ovat liian suuria. Ja kyllä, teen hyvin fyysistä työtä eli voimaa kokoisekseni paljon ja myös sitä lihasta!

    • katjuska.

      Aika kumma...ite olen 163cm/48-49kg ja kyllä minä vaatteita löydän itselleni vaikka pienimmät koot saankin aina ettiä käsiini. :>

    • hahahhhahhahhahhhhaa

      Luojan kiitos ettenole siro lihakseton nainen. Silloin joku pinnallinen laihuusfetissi-mies haluaisi minut lelukseen kun muu ei häntä kiihota.

      Onneksi säästyn tuolta kohtalolta. olen 175/78 ja kaunis. Normaalit miehet tykkää minusta.

      • xvcvxcfsdsfd

        Onneksi et ole ylipainosi takia jäänyt ilman seuraa. Sinussa lienee sitten muita hyviä puolia.


    • 18

      Onhan se jo tässäkin ketjussa varmaan todettu, ettei miehillä yleensä ole käsitystä siitä, mitä naiset oikeasti painavat. Aikoinani, kun mittani olivat 165/72, kyselin viideltä tutulta mieheltä, minkä he arvioivat painokseni. Kerroin pituuteni ja vaadin rehellistä vastausta. 3 oli sitä mieltä, että painan 60-65 kiloa, yhden mielestä painoin alle 60 kiloa ja yhden mielestä yli 75 kiloa.

      Samaa olen huomannut näissä keskusteluissakin. Jos mies sanoo, että esim. 170/50 olisi sopiva, kannattaa mielessään lisätä siihen n. 10 kiloa, niin saa aikaan sen, mitä mies oikeasti tarkoittaa :)

      • vcxxcvfdssfd

        Tuohan onkin todella luotettavaa. Tietenkin miehet vastaavat alakanttiin, jotta eivät loukkaisi sinua. Kannattaa hieman miettiä "tutkimusmenetelmiä" ennen kuin lähtee julistamaan tuloksia.


    • rimppakintuille.

      näin sen huomaa..neitokaiset ketkä kertovat täällä painavansa 170cm/50kg ovat hoikkia...sopusuhtaisia mielestään...ja 20kg siihen lisää olet läski...tottakai hoikka ajattelee noin,kun on tottunut olemaan se 50kg keijukainen,mutta ei se 70kg mikään tönteli ole. Luku ei kerro aina kaikkea...

      • cvxcxvcxvfsd

        Kyllä se kuitenkin aika paljon kertoo. Varsinkin jos on jotain tietoa esimerkiksi ihmisen harrastuksista ja ruokavaliosta. 170cm/70kg on liian tukeva minun makuuni lähes poikkeuksetta, voisin oikeastaan sanoa, että joka tapauksessa.


    • vxcxcvdfdsf

      Laita suoraa BMI, jotta hieman selventäisi käsitystäsi hoikasta. Tosin sitten naiset taas katsoisivat sinut pinnalliseksi, eivätkä vastaisi. Nallekarhua saa etsiä, mutta sporttista naista ei.

    • ebtjebta

      Ja sitten, miehet yleensä arvostavat naisten rintoja. 170 cm, 50 kg on jo aika rinnaton. Rinnat tuovat painoon aika paljon lisää.

      • vcxvcxfdsfsd

        Kuinkahan monta kiloa kuvittelet ihannerinnan painavan? :D


      • itsestään selvää
        vcxvcxfdsfsd kirjoitti:

        Kuinkahan monta kiloa kuvittelet ihannerinnan painavan? :D

        No sehän riippuu siitä ihanteesta, tietysti. Ihan oikeassa on tuo joka sanoo, että rinnat lisäävät painoa, siinä mielessä että toki rintava on yleensä myös muutenkin muodokas, eli lanteilla, pepussa ja reisissä on kivaa pyöreyttä. 170 cm ja 50 kg on aika epänaisellinen, jos ei naisellisena sitten tosiaan pidä sitä totaalista reikä laudassa -tyyppiä.


      • cvxvcxvcxfsdvxc
        itsestään selvää kirjoitti:

        No sehän riippuu siitä ihanteesta, tietysti. Ihan oikeassa on tuo joka sanoo, että rinnat lisäävät painoa, siinä mielessä että toki rintava on yleensä myös muutenkin muodokas, eli lanteilla, pepussa ja reisissä on kivaa pyöreyttä. 170 cm ja 50 kg on aika epänaisellinen, jos ei naisellisena sitten tosiaan pidä sitä totaalista reikä laudassa -tyyppiä.

        Ei tarvitse olla ylipainoinen, jotta voi olla jopa liian suuret rinnat. Kyse on nimenomaan rasvan jakautumisesta kehoon. Todellisuudessahan rinta ei paina juuri mitään.

        170cm/50kg voi olla hyvinkin naisellinen ja muodokas.


      • Ottaisit selvää
        cvxvcxvcxfsdvxc kirjoitti:

        Ei tarvitse olla ylipainoinen, jotta voi olla jopa liian suuret rinnat. Kyse on nimenomaan rasvan jakautumisesta kehoon. Todellisuudessahan rinta ei paina juuri mitään.

        170cm/50kg voi olla hyvinkin naisellinen ja muodokas.

        Väärin, ei voi mitenkään olla. noin alipainoinen on anorektinen, ei anorektikoilla ole muotoja.


      • cvbbvccbvfd
        Ottaisit selvää kirjoitti:

        Väärin, ei voi mitenkään olla. noin alipainoinen on anorektinen, ei anorektikoilla ole muotoja.

        Olen ottanutkin selvää ja nähnyt tuon painoisia ja muodokkaita naisia. Toki tuossa painossa ei paljon lihasta ole, varsinkaan ylävartalossa ja voisi olla esimerkiksi 5 kg enemmän painoa.

        Tuon painoisella ihmisellä on lievä alipaino, joten hän ei todellakaan ole anorektinen. Tuo sana on muutenkin aika huvittava, koska todellinen anoreksia on sairaus eikä niinkään kehon olotila. Anoreksiaa sairastava voi olla ylipainoinenkin sairautensa alkuvaiheessa.

        Eli jopa anorektikolla voi olla muotoja ja myös lievästi alipainoisella voi olla muotoja.


      • näinpänäin
        cvbbvccbvfd kirjoitti:

        Olen ottanutkin selvää ja nähnyt tuon painoisia ja muodokkaita naisia. Toki tuossa painossa ei paljon lihasta ole, varsinkaan ylävartalossa ja voisi olla esimerkiksi 5 kg enemmän painoa.

        Tuon painoisella ihmisellä on lievä alipaino, joten hän ei todellakaan ole anorektinen. Tuo sana on muutenkin aika huvittava, koska todellinen anoreksia on sairaus eikä niinkään kehon olotila. Anoreksiaa sairastava voi olla ylipainoinenkin sairautensa alkuvaiheessa.

        Eli jopa anorektikolla voi olla muotoja ja myös lievästi alipainoisella voi olla muotoja.

        Muodokkaaksi yleisesti käsitetyt eivät ole alipainoisia, se on mahdotonta. Mikä sinun mielestäsi on muodokas? Sinulla lienee aika poikkeava käsitys siitä. Anorektikoilla on poikkeava kehon kuva, he näkevät läskiä, liikaa, tai ylipainoa kohdissa, joissa sitä ei oikeasti ole.


      • 2 kilon tissit
        cvbbvccbvfd kirjoitti:

        Olen ottanutkin selvää ja nähnyt tuon painoisia ja muodokkaita naisia. Toki tuossa painossa ei paljon lihasta ole, varsinkaan ylävartalossa ja voisi olla esimerkiksi 5 kg enemmän painoa.

        Tuon painoisella ihmisellä on lievä alipaino, joten hän ei todellakaan ole anorektinen. Tuo sana on muutenkin aika huvittava, koska todellinen anoreksia on sairaus eikä niinkään kehon olotila. Anoreksiaa sairastava voi olla ylipainoinenkin sairautensa alkuvaiheessa.

        Eli jopa anorektikolla voi olla muotoja ja myös lievästi alipainoisella voi olla muotoja.

        Mua rupes kiinnostamaan, että mitenköhän olet ottanut asiasta selvää. Työskenteletkö kenties personal trainerina vai oletko tehnyt jotain galluppia ja kysellyt vastaantulevien naisten mittoja?

        "Todellisuudessahan rinta ei paina juuri mitään. "

        Mistäs tämänkin tiedät? Oletko kenties tissejä punnitseva paloittelusurmaaja?


      • xcvvxcfsdfsd
        2 kilon tissit kirjoitti:

        Mua rupes kiinnostamaan, että mitenköhän olet ottanut asiasta selvää. Työskenteletkö kenties personal trainerina vai oletko tehnyt jotain galluppia ja kysellyt vastaantulevien naisten mittoja?

        "Todellisuudessahan rinta ei paina juuri mitään. "

        Mistäs tämänkin tiedät? Oletko kenties tissejä punnitseva paloittelusurmaaja?

        Mistäkö tiedän rinnan painon? Sitä voit miettiä pienessä mielessäsi. Voit myös miettiä, että mistä tiedän kiven painon.


      • cvxcvxvcsffd
        näinpänäin kirjoitti:

        Muodokkaaksi yleisesti käsitetyt eivät ole alipainoisia, se on mahdotonta. Mikä sinun mielestäsi on muodokas? Sinulla lienee aika poikkeava käsitys siitä. Anorektikoilla on poikkeava kehon kuva, he näkevät läskiä, liikaa, tai ylipainoa kohdissa, joissa sitä ei oikeasti ole.

        Muodokkaalla naisella on kapea vyötärö ja vyötäröön nähden leveä lantio. Rinnat ja peppu ovat pyöreät. Tällaiset ominaisuudet eivät ole mitenkään mahdotommia alipainoisella naisella, mutta ehkä tavallisempia normaalipainon alarajoilla tai keskellä.

        Kaikilla on erinlainen käsitys siitä mitä muodokas tarkoittaa. Kaikille termi ei ole edes positiivinen.


      • vxccxvsfdfsd
        2 kilon tissit kirjoitti:

        Mua rupes kiinnostamaan, että mitenköhän olet ottanut asiasta selvää. Työskenteletkö kenties personal trainerina vai oletko tehnyt jotain galluppia ja kysellyt vastaantulevien naisten mittoja?

        "Todellisuudessahan rinta ei paina juuri mitään. "

        Mistäs tämänkin tiedät? Oletko kenties tissejä punnitseva paloittelusurmaaja?

        Miten muuten gallupilla saisi tietoon naisten rintojen painon? Kuinka moni nainen on punninnut rintansa? Eikä personal trainer myöskään ole tästä asiasta yhtään enempää perillä.


    • etnab

      170/70 = normaali
      170/60 = hoikka
      170/50 = laiha, alipainoinen, anorektinen

    • oikein syöminen

      Totta tosiaan, että oikea ruokavalio pitää hoikkana. Se ei ole niin hyvän makuista, jolloin sitä ei huvikseen napsi. Hampurilaiset, sipsi ja limskat tuovat ylipainoa. Onhan se hyvää, mutta tuo mukanaan syöpää ja diabetestä.
      Alipaino on silti kaikista kamalimman näköistä. Terveellistä ruokaa voi syödä normaalin määrän.

      • vxcvxcvxcfds

        Kunhan ruokavalion perusta on kunnossa, muutamilla sipsipusseilla ja limsapulloilla ei ole mitään merkitystä.


    • A luokkaa

      Vastataan nyt ihan mielenkiinnosta tähänkin. Mietin, että oletteko tosiaan sitä mieltä, että nainen on epänormaalin laiha, jos on 170 ja painaa alle 60kg? En ole mitenkään seurannut oman vaimoni painoa, mutta mieleeni on jäänyt, että hän sanoi painavansa 57kg ja pituuden tiedän olevan 172sm. Toinen paino, jonka olen joskus kuullut, hänen sanovan ääneen, oli 60kg, joten ilmeisesti hiukan vaihtelee, joskaan en sitä huomaa. No se aina pistää korvaan, kun hän sanoo, että on taas laihtunut, kun on paiskinut hommia esim. puutarhassa tms. ja ehkä silloin sitten tuo 57kg. Hoikka on ollut aina, mutta en kyllä koskaan ole pitänyt anorektikkona, tai edes epänormaalin laihana. Minusta hän on just sopiva. Mietin, että eikö nainen ole jo hieman ylipainoinen(kysyn vain), jos on 170 ja painaa 70kg. Yhtäkkiä ajattelisi, että olisi, kun naisella on kuitenkin lihaspohja yleensä hieman erilainen kuin miehillä.

      • näinpänäin

        Ei ole vielä epänormaalin laiha, jos on hieman alle 60-kiloinen 170-senttisenä. Mutta kun alkaa olla lähellä sitä 50 kiloa, niin silloin lähestyy jo alipainon rajaa. 70-kiloisena ei vielä ole ylipainoinen, lievän ylipainon raja lienee jo lähellä (netistä löytyy taulukoita, joista voi katsoa), mutta "ylipainoisenakaan" välttämättä ei ole ns. läski, jos on vaikka lihaksia.


    • Luisevaa

      Painoluokkalajia harrastavana kerron sulle, että 170cm ja 50kg on erittäin laiha. Ainakin jos omaa yhtään lihaksia, niin on laiha vielä 57kg/170cm mitoissakin ja voi hyvin painaa yli 60kiloakin ja olisi yhä hoikka. Voi että, ei todellakaan mitään käsitystä ihmisillä näissä painoasioissa. Urheilkaa enemmän niin tajuaisitte edes jotain kehoistanne.

      • vxcxcvxvcfds

        Miten kukakin käsittää sanan hoikka. 170/60 voi olla vielä hoikka jos kehossa on lihasta, mutta 70kg on jo liikaa minun makuuni. 170/50 ei ole automaattisesti liian vähän, ei todellakaan.


      • näinpänäin
        vxcxcvxvcfds kirjoitti:

        Miten kukakin käsittää sanan hoikka. 170/60 voi olla vielä hoikka jos kehossa on lihasta, mutta 70kg on jo liikaa minun makuuni. 170/50 ei ole automaattisesti liian vähän, ei todellakaan.

        Olet oikeassa, että 170/50 ei ole automaattisesti liian vähän, vaikka alipainon puolelle virallisesti menee. Joku voi olla ihan terve ja hyvinvoiva siinä painossa, jopa lisääntymiskykyinen. Painoa ei tule lisää vaikka kuinka yrittäisi. Hyvin monella tämänkin verran alipainoisella on kuitenkin ongelmia hedelmällisyydessä, joten tähän painosuhdelukuun ei kannata pyrkiä.

        Kun kysymys on kuitenkin siitä, onko 170/50 normaalipainoinen, niin sitä hän ei ole. Eikä vaikkapa normaalin hoikka, vaan laiha ja alipainoinen.


      • cvxvxcfsd
        näinpänäin kirjoitti:

        Olet oikeassa, että 170/50 ei ole automaattisesti liian vähän, vaikka alipainon puolelle virallisesti menee. Joku voi olla ihan terve ja hyvinvoiva siinä painossa, jopa lisääntymiskykyinen. Painoa ei tule lisää vaikka kuinka yrittäisi. Hyvin monella tämänkin verran alipainoisella on kuitenkin ongelmia hedelmällisyydessä, joten tähän painosuhdelukuun ei kannata pyrkiä.

        Kun kysymys on kuitenkin siitä, onko 170/50 normaalipainoinen, niin sitä hän ei ole. Eikä vaikkapa normaalin hoikka, vaan laiha ja alipainoinen.

        Tunnen tuon painoisia naisia aika monta, eikä kenelläkään ole ollut mitään lisääntymiskyvyn puutteeseen viittaavaa.

        Kaikille tulee painoa lisää kunhan syö oikein, samoin kaikilta lähtee painoa kun syö oikein.

        Kysymys ei ollut siitä, että onko 170/50 normaalipainoinen, koska sitähän hän ei ole. Kuitenkin on täysin normaalia olla tuossa painossa. Kysehän oli siitä, että voiko 170/70 olla hoikka, mielestäni ei.


    • näinpänäin

      "Tunnen tuon painoisia naisia aika monta, eikä kenelläkään ole ollut mitään lisääntymiskyvyn puutteeseen viittaavaa. " Perusteluja tälle! Tuskin tiedät kaikkien niiden naisten lisääntymiskyvystä, koska eihän siitä moni tiedä itsekään ennen kuin lisääntyminen tulee kyseeseen.

      "Kaikille tulee painoa lisää kunhan syö oikein, samoin kaikilta lähtee painoa kun syö oikein. " Ei tule. Jotkut alipainoiset saattavat syödä vaikka kuinka paljon ja epäterveellisesti tahansa, mutta paino ei vain nouse. Tällöin on kyseessä mitä ilmeisimmin jokin ravinnon imeytymishäiriö. Näitä nk. läpipaskoja tuntee varmaan jokainen.

      "Kysymys ei ollut siitä, että onko 170/50 normaalipainoinen, koska sitähän hän ei ole. Kuitenkin on täysin normaalia olla tuossa painossa. Kysehän oli siitä, että voiko 170/70 olla hoikka, mielestäni ei." Jälkimmäinen virkkeesi kumoaa ensimmäisen, tai sitten toisinpäin. :D Ei ole normaalipainoinen, mutta on normaalia olla tuossa painossa - näin ei voi sanoa. No, tämä nyt oli pientä saivartelua, mutta se BMI:n normaalipainon vaihteluväli on just se normaalius. Ei ole siis normaalia olla tuossa painossa, sen sijaan kuten aiemmin kirjoitin, saattaa olla ihan terve ja hyvinvoiva tuossa painossa silti.

      • vcxcxvdfssdf

        "Perusteluja tälle! Tuskin tiedät kaikkien niiden naisten lisääntymiskyvystä, koska eihän siitä moni tiedä itsekään ennen kuin lisääntyminen tulee kyseeseen."

        Muutamalla tällaisella naisella on useampikin lapsi, joten en epäilisi heidän lisääntymiskykyään. Useinhan liika laihuus johtaa myös menkkojen pois jäämiseen. Eli ei lapsettomuus ole ainoa tähän viittaava oire.

        "Ei tule. Jotkut alipainoiset saattavat syödä vaikka kuinka paljon ja epäterveellisesti tahansa, mutta paino ei vain nouse. Tällöin on kyseessä mitä ilmeisimmin jokin ravinnon imeytymishäiriö. Näitä nk. läpipaskoja tuntee varmaan jokainen."

        Totta on, että tällainen sairaus on olemassa. Sen yleisyys lienee kuitenkin alle prosentin luokkaa maailman väestöstä, enkä usko kenenkään tällä palstalla olevan oikeasti tuntevan ketään tällaista henkilöä.

        Nämä "läpipaskot" saattavat syödä epäterveellisesti, mutta he syövät yleensä vähän tai harvoin. Terve ihminen lihoo kun syö yli kulutuksensa ja laihtuu kun syö ali kulutuksensa. Todennäköisesti tällaista jauhavat ihmiset eivät ole oikeasti koskaan laskeneet kalorejaan ja nämä ovat ainoastaan puheita.

        "Jälkimmäinen virkkeesi kumoaa ensimmäisen, tai sitten toisinpäin. :D Ei ole normaalipainoinen, mutta on normaalia olla tuossa painossa - näin ei voi sanoa. No, tämä nyt oli pientä saivartelua, mutta se BMI:n normaalipainon vaihteluväli on just se normaalius. Ei ole siis normaalia olla tuossa painossa, sen sijaan kuten aiemmin kirjoitin, saattaa olla ihan terve ja hyvinvoiva tuossa painossa silti."

        BMI:n normaali paino ei todellakaan seulo sitä, että mikä on oikeasti normaalia ja mikä ei. Kyse on ainoastaan rajoista, jotka ovat suuntaa antavia ja perustuvat ja rajat on asetettu nimenomaan terveysnäkökohtia ajatellen.

        Huomaan, että et tiedä kovin paljoa aiheesta. Miksi koitat jääräpäisesti väittää asioita, joista sinulla ei ole tietoa?


      • näinpänäin
        vcxcxvdfssdf kirjoitti:

        "Perusteluja tälle! Tuskin tiedät kaikkien niiden naisten lisääntymiskyvystä, koska eihän siitä moni tiedä itsekään ennen kuin lisääntyminen tulee kyseeseen."

        Muutamalla tällaisella naisella on useampikin lapsi, joten en epäilisi heidän lisääntymiskykyään. Useinhan liika laihuus johtaa myös menkkojen pois jäämiseen. Eli ei lapsettomuus ole ainoa tähän viittaava oire.

        "Ei tule. Jotkut alipainoiset saattavat syödä vaikka kuinka paljon ja epäterveellisesti tahansa, mutta paino ei vain nouse. Tällöin on kyseessä mitä ilmeisimmin jokin ravinnon imeytymishäiriö. Näitä nk. läpipaskoja tuntee varmaan jokainen."

        Totta on, että tällainen sairaus on olemassa. Sen yleisyys lienee kuitenkin alle prosentin luokkaa maailman väestöstä, enkä usko kenenkään tällä palstalla olevan oikeasti tuntevan ketään tällaista henkilöä.

        Nämä "läpipaskot" saattavat syödä epäterveellisesti, mutta he syövät yleensä vähän tai harvoin. Terve ihminen lihoo kun syö yli kulutuksensa ja laihtuu kun syö ali kulutuksensa. Todennäköisesti tällaista jauhavat ihmiset eivät ole oikeasti koskaan laskeneet kalorejaan ja nämä ovat ainoastaan puheita.

        "Jälkimmäinen virkkeesi kumoaa ensimmäisen, tai sitten toisinpäin. :D Ei ole normaalipainoinen, mutta on normaalia olla tuossa painossa - näin ei voi sanoa. No, tämä nyt oli pientä saivartelua, mutta se BMI:n normaalipainon vaihteluväli on just se normaalius. Ei ole siis normaalia olla tuossa painossa, sen sijaan kuten aiemmin kirjoitin, saattaa olla ihan terve ja hyvinvoiva tuossa painossa silti."

        BMI:n normaali paino ei todellakaan seulo sitä, että mikä on oikeasti normaalia ja mikä ei. Kyse on ainoastaan rajoista, jotka ovat suuntaa antavia ja perustuvat ja rajat on asetettu nimenomaan terveysnäkökohtia ajatellen.

        Huomaan, että et tiedä kovin paljoa aiheesta. Miksi koitat jääräpäisesti väittää asioita, joista sinulla ei ole tietoa?

        Muutama nainen ei ole vielä tarpeeksi suuri otanta. Kuten itsekin sanoin, ei alipaino välttämättä tuo ongelmia hedelmällisyyteen, mutta hyvin usein kyllä.

        Ravinnon imeytymishäiriöt eivät nyt sentään noin harvinaisia ole, kuin luulet. vähän tai harvoin syövä ei ole läpipasko, se on taas asia erikseen.

        BMI:n normaalipaino nimenomaan määrittää sen mikä on normaalia ja mikä ei. Tuolla alempana olenkin valaissut normaalin määritelmää.

        En väitä asioista, joista minulla ei ole tietoa, vaan kerron niistä, joista minulla on tietoa. Korjaan oikein mielelläni väärinkäsityksiä, joita sinullakin tuntuu kosolti olevan. Ei kannata ottaa noin ylimielistä asennetta, opit paremmin!


      • vxcxvcvxcfsd
        näinpänäin kirjoitti:

        Muutama nainen ei ole vielä tarpeeksi suuri otanta. Kuten itsekin sanoin, ei alipaino välttämättä tuo ongelmia hedelmällisyyteen, mutta hyvin usein kyllä.

        Ravinnon imeytymishäiriöt eivät nyt sentään noin harvinaisia ole, kuin luulet. vähän tai harvoin syövä ei ole läpipasko, se on taas asia erikseen.

        BMI:n normaalipaino nimenomaan määrittää sen mikä on normaalia ja mikä ei. Tuolla alempana olenkin valaissut normaalin määritelmää.

        En väitä asioista, joista minulla ei ole tietoa, vaan kerron niistä, joista minulla on tietoa. Korjaan oikein mielelläni väärinkäsityksiä, joita sinullakin tuntuu kosolti olevan. Ei kannata ottaa noin ylimielistä asennetta, opit paremmin!

        "Muutama nainen ei ole vielä tarpeeksi suuri otanta. Kuten itsekin sanoin, ei alipaino välttämättä tuo ongelmia hedelmällisyyteen, mutta hyvin usein kyllä.

        Ravinnon imeytymishäiriöt eivät nyt sentään noin harvinaisia ole, kuin luulet. vähän tai harvoin syövä ei ole läpipasko, se on taas asia erikseen."

        En tiedä, enkä tiedä kenenkään tietävän yhtään tällaista tapausta, joten kiinnostaisi tietää hieman tilastoja, josta väitteesi löydät. Olen aika varma, että kyseessä on aika marginaaliset tapaukset, vaikka lapsettomuus toki tulee jossain painossa vastaan jokaisella naisella. Aika harva kuitenkin on tällaisessa painossa, varsinkaan henkisesti terve nainen.

        "BMI:n normaalipaino nimenomaan määrittää sen mikä on normaalia ja mikä ei. Tuolla alempana olenkin valaissut normaalin määritelmää."

        Olet yksinkertaisesti väärässä.

        "En väitä asioista, joista minulla ei ole tietoa, vaan kerron niistä, joista minulla on tietoa. Korjaan oikein mielelläni väärinkäsityksiä, joita sinullakin tuntuu kosolti olevan. Ei kannata ottaa noin ylimielistä asennetta, opit paremmin! "

        Jos sinulla on aiheesta jotain tietoa niin esitä se. Tähän asti olet heittänyt yleistä mututietoa, jolla ei ole mitään totuuden perää ja jollaisia harhakäsityksiä korjaan päivittäin.


      • Näinpänäin
        vxcxvcvxcfsd kirjoitti:

        "Muutama nainen ei ole vielä tarpeeksi suuri otanta. Kuten itsekin sanoin, ei alipaino välttämättä tuo ongelmia hedelmällisyyteen, mutta hyvin usein kyllä.

        Ravinnon imeytymishäiriöt eivät nyt sentään noin harvinaisia ole, kuin luulet. vähän tai harvoin syövä ei ole läpipasko, se on taas asia erikseen."

        En tiedä, enkä tiedä kenenkään tietävän yhtään tällaista tapausta, joten kiinnostaisi tietää hieman tilastoja, josta väitteesi löydät. Olen aika varma, että kyseessä on aika marginaaliset tapaukset, vaikka lapsettomuus toki tulee jossain painossa vastaan jokaisella naisella. Aika harva kuitenkin on tällaisessa painossa, varsinkaan henkisesti terve nainen.

        "BMI:n normaalipaino nimenomaan määrittää sen mikä on normaalia ja mikä ei. Tuolla alempana olenkin valaissut normaalin määritelmää."

        Olet yksinkertaisesti väärässä.

        "En väitä asioista, joista minulla ei ole tietoa, vaan kerron niistä, joista minulla on tietoa. Korjaan oikein mielelläni väärinkäsityksiä, joita sinullakin tuntuu kosolti olevan. Ei kannata ottaa noin ylimielistä asennetta, opit paremmin! "

        Jos sinulla on aiheesta jotain tietoa niin esitä se. Tähän asti olet heittänyt yleistä mututietoa, jolla ei ole mitään totuuden perää ja jollaisia harhakäsityksiä korjaan päivittäin.

        Kuittaat yleisesti tiedossa olevan normaalin määritelmän sanomalla että minä olen väärässä.

        I rest my case.

        Eiköhän tämän nyt näe jo sokeakin, että et oikein ymmärrä lukemaasi ja haluat vain jankata.

        Vielä sellainen huomio, että kannattaa ehkä ensin tuoda niitä omia lähteitään ja olla kunnon perusteet omille väitteille, ennen kuin vaatii niitä toiselta. Huomaan että et ole varmaan paljonkaan opiskellut.


      • cvxcvcxdsfsdf
        Näinpänäin kirjoitti:

        Kuittaat yleisesti tiedossa olevan normaalin määritelmän sanomalla että minä olen väärässä.

        I rest my case.

        Eiköhän tämän nyt näe jo sokeakin, että et oikein ymmärrä lukemaasi ja haluat vain jankata.

        Vielä sellainen huomio, että kannattaa ehkä ensin tuoda niitä omia lähteitään ja olla kunnon perusteet omille väitteille, ennen kuin vaatii niitä toiselta. Huomaan että et ole varmaan paljonkaan opiskellut.

        Aika huvittavaa, että haluat todella hakata päätäsi seinään loppuun asti, etkä myöntää, että et tiedä aiheesta mitään.

        Puhut "läpipaskosta", jolla ei todellakaan ole mitään tekemistä ravinnon imeytymishäiriöiden kanssa. Itseasiassa et taida tietää edes mitä ravinnon imeytymishäiriö yleensä tarkoittaa? Ravinnon imeytymishäiriöitä on esimerkiksi laktoosi intoleranssi ja keliakia. Nämä aiheuttavat mm. vatsaoireita, mutta niiden merkitys painoon on mitätön kunhan syö oikein.

        On toki olemassa myös ihmisiä, johon ei tartu kaloreita juuri lainkaan. En tiedä mikä tauti on kyseessä, mutta kyse on todella marginaalisesta sairaudesta.

        "Kuittaat yleisesti tiedossa olevan normaalin määritelmän sanomalla että minä olen väärässä.

        I rest my case."

        Ei BMI:n normaalipaino ole mikään yleinen normaalin määritelmä. Normaali BMI on suuntaa antava raja, jonka sisällä ihminen on yleensä terveimmillään. Ei ole lainkaan epänormaalia olla noiden rajojen ulkopuolella, koska se on erittäin tavallista. Epänormaalia olisi 15 BMI.

        Tarkemmin ottaenhan normaalilla on aika monta määritelmää, eikä yhdelläkään niistä ole mitään tekemistä ihmisen painon kanssa.

        "Vielä sellainen huomio, että kannattaa ehkä ensin tuoda niitä omia lähteitään ja olla kunnon perusteet omille väitteille, ennen kuin vaatii niitä toiselta. Huomaan että et ole varmaan paljonkaan opiskellut."

        Miten minä voin löytää tietoa sinun olemattomista imeytymishäiriöistäsi? Tällainen ei ole mitenkään tavallinen ilmiö, joten siitä ei löydy tietoa. Jos puhuisit jostain todellisesta, voisit linkittää faktat tähän.

        Kyllä minä olen opiskellut, opiskelen edelleen ja tulen opiskelemaan vielä aika monta vuotta tämän jälkeenkin. Ei tarvitse opiskella lainkaan, jotta tietää perustelun tärkeyden. Minun tietoni ovat terveysopin mukaisia, joten en näe kovin paljon syytä lähteä niitä perustelemaan millään lähteellä. Voit ottaa minkä tahansa laihduttamista käsittelevän kirjan ja todeta, että siellä suositellaan laittamaan kalorit ylös. Tämä johtuu siitä, että yleensä kalorien määrä arvioidaan väärin ja kaloreista liikkuu paljon harhakäsityksiä. Nämä oletukset aikaan saavat illuusion siitä, että toiset voivat syödä mitä tahansa lihomatta.

        Olen harrastusteni kautta keskustellut asiasta aika paljon ja jatkuvasti näitä väärinkäsityksiä joutuu korjaamaan. Onneksi valtaosa tunnustaa tietämättömyytensä ja ottaa oppia. Toiset pitävät kiinni vanhasta kannastaan kynsin hampain, kuka mistäkin syystä.

        Tämän asian tietämättömyys todistaa sinun tiedoistasi erittäin paljon. Nimittäin jokainen painonpudotuksesta jotain tietävä, tietää noiden puheiden olevan pelkkää sananhelinää. Tärkeintä on yksinkertaisesti syödyt kalorit ja kulutetut kalorit. Perusaineenvaihdunta on ihmisillä hieman toisistaan poikkeava, mutta edes lihavuus geenien pahimmat muodot eivät ole kovin merkittävä osa päivittäistä energiankulutusta. Puhumattakaan siitä, että tällaista geeniä ei kovinkaan monella ole.

        Eli rautalanka mallina voidaan pitää: syö enemmän kuin kulutat -> lihot syö vähemmän kuin kulutat ->laihdut. Nämä geenien vaikutukset ainoastaan vaikeuttavat tai helpottavat prosessia, mutta merkitys on aika pieni ja voidaan yleensä korjata yksinkertaisilla ruokavalion muutoksilla.


      • Näinpänäin
        cvxcvcxdsfsdf kirjoitti:

        Aika huvittavaa, että haluat todella hakata päätäsi seinään loppuun asti, etkä myöntää, että et tiedä aiheesta mitään.

        Puhut "läpipaskosta", jolla ei todellakaan ole mitään tekemistä ravinnon imeytymishäiriöiden kanssa. Itseasiassa et taida tietää edes mitä ravinnon imeytymishäiriö yleensä tarkoittaa? Ravinnon imeytymishäiriöitä on esimerkiksi laktoosi intoleranssi ja keliakia. Nämä aiheuttavat mm. vatsaoireita, mutta niiden merkitys painoon on mitätön kunhan syö oikein.

        On toki olemassa myös ihmisiä, johon ei tartu kaloreita juuri lainkaan. En tiedä mikä tauti on kyseessä, mutta kyse on todella marginaalisesta sairaudesta.

        "Kuittaat yleisesti tiedossa olevan normaalin määritelmän sanomalla että minä olen väärässä.

        I rest my case."

        Ei BMI:n normaalipaino ole mikään yleinen normaalin määritelmä. Normaali BMI on suuntaa antava raja, jonka sisällä ihminen on yleensä terveimmillään. Ei ole lainkaan epänormaalia olla noiden rajojen ulkopuolella, koska se on erittäin tavallista. Epänormaalia olisi 15 BMI.

        Tarkemmin ottaenhan normaalilla on aika monta määritelmää, eikä yhdelläkään niistä ole mitään tekemistä ihmisen painon kanssa.

        "Vielä sellainen huomio, että kannattaa ehkä ensin tuoda niitä omia lähteitään ja olla kunnon perusteet omille väitteille, ennen kuin vaatii niitä toiselta. Huomaan että et ole varmaan paljonkaan opiskellut."

        Miten minä voin löytää tietoa sinun olemattomista imeytymishäiriöistäsi? Tällainen ei ole mitenkään tavallinen ilmiö, joten siitä ei löydy tietoa. Jos puhuisit jostain todellisesta, voisit linkittää faktat tähän.

        Kyllä minä olen opiskellut, opiskelen edelleen ja tulen opiskelemaan vielä aika monta vuotta tämän jälkeenkin. Ei tarvitse opiskella lainkaan, jotta tietää perustelun tärkeyden. Minun tietoni ovat terveysopin mukaisia, joten en näe kovin paljon syytä lähteä niitä perustelemaan millään lähteellä. Voit ottaa minkä tahansa laihduttamista käsittelevän kirjan ja todeta, että siellä suositellaan laittamaan kalorit ylös. Tämä johtuu siitä, että yleensä kalorien määrä arvioidaan väärin ja kaloreista liikkuu paljon harhakäsityksiä. Nämä oletukset aikaan saavat illuusion siitä, että toiset voivat syödä mitä tahansa lihomatta.

        Olen harrastusteni kautta keskustellut asiasta aika paljon ja jatkuvasti näitä väärinkäsityksiä joutuu korjaamaan. Onneksi valtaosa tunnustaa tietämättömyytensä ja ottaa oppia. Toiset pitävät kiinni vanhasta kannastaan kynsin hampain, kuka mistäkin syystä.

        Tämän asian tietämättömyys todistaa sinun tiedoistasi erittäin paljon. Nimittäin jokainen painonpudotuksesta jotain tietävä, tietää noiden puheiden olevan pelkkää sananhelinää. Tärkeintä on yksinkertaisesti syödyt kalorit ja kulutetut kalorit. Perusaineenvaihdunta on ihmisillä hieman toisistaan poikkeava, mutta edes lihavuus geenien pahimmat muodot eivät ole kovin merkittävä osa päivittäistä energiankulutusta. Puhumattakaan siitä, että tällaista geeniä ei kovinkaan monella ole.

        Eli rautalanka mallina voidaan pitää: syö enemmän kuin kulutat -> lihot syö vähemmän kuin kulutat ->laihdut. Nämä geenien vaikutukset ainoastaan vaikeuttavat tai helpottavat prosessia, mutta merkitys on aika pieni ja voidaan yleensä korjata yksinkertaisilla ruokavalion muutoksilla.

        Nyt tuntuu menevän sinulla vähän ohi.

        En ole painonpudotuksesta mitään edes puhunut. Mainitsin jossain välissä ihmisistä, jotka ovat näitä läpipaskoja, jotka kärsivät ravinnon imeytymishäiriöstä. Miksi sekoitat sen kaloreiden laskemiseen? Eihän näillä asioilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Läpipasko-ihmiset mainitsin muistaakseni siinä yhteydessä, kun väitit että "jokainen lihoo kun vain syö enemmän jne." Eli korjasin väärinkäsityksesi.

        Ravinnon imeytymishäiriöitä on monenlaisia, monista sairauksista johtuvia, ja yleensähän niistä kärsii, kun sairauksia, esim. keliakiaa ei ole vielä todettu. . Niiden vaikutukset ovat monenlaisia, useilla se näkyy just tällaisena läpipaskoutena, eli runsaasta syömisestä johtuen ravinto ei imeydy. Nykyisin jokainen osaa käyttää esim. Google-hakupalvelua, etsi vaikka sen kautta lisää tietoa.

        Normaalin määritelmä on yksiselitteinen: se mikä on yli 50%.

        Hienoa, että opiskelet. Se pitää nuoren tiellä. Elämänkokemusta vain lisää ja avarakatseisuutta, luetun ymmärtämisen kohtentaminen ei olisi myöskään pahitteeksi. Voi vaikka lukea tekstin uudestaan, jos ei ekalla vilkaisulla ihan mene perille.


      • Näinpänäin
        Näinpänäin kirjoitti:

        Nyt tuntuu menevän sinulla vähän ohi.

        En ole painonpudotuksesta mitään edes puhunut. Mainitsin jossain välissä ihmisistä, jotka ovat näitä läpipaskoja, jotka kärsivät ravinnon imeytymishäiriöstä. Miksi sekoitat sen kaloreiden laskemiseen? Eihän näillä asioilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Läpipasko-ihmiset mainitsin muistaakseni siinä yhteydessä, kun väitit että "jokainen lihoo kun vain syö enemmän jne." Eli korjasin väärinkäsityksesi.

        Ravinnon imeytymishäiriöitä on monenlaisia, monista sairauksista johtuvia, ja yleensähän niistä kärsii, kun sairauksia, esim. keliakiaa ei ole vielä todettu. . Niiden vaikutukset ovat monenlaisia, useilla se näkyy just tällaisena läpipaskoutena, eli runsaasta syömisestä johtuen ravinto ei imeydy. Nykyisin jokainen osaa käyttää esim. Google-hakupalvelua, etsi vaikka sen kautta lisää tietoa.

        Normaalin määritelmä on yksiselitteinen: se mikä on yli 50%.

        Hienoa, että opiskelet. Se pitää nuoren tiellä. Elämänkokemusta vain lisää ja avarakatseisuutta, luetun ymmärtämisen kohtentaminen ei olisi myöskään pahitteeksi. Voi vaikka lukea tekstin uudestaan, jos ei ekalla vilkaisulla ihan mene perille.

        "runsaasta syömisestä huolimatta" ei siis johtuen, pieni sanavirhe.


      • cvxvcxcxvfsddfs
        Näinpänäin kirjoitti:

        Nyt tuntuu menevän sinulla vähän ohi.

        En ole painonpudotuksesta mitään edes puhunut. Mainitsin jossain välissä ihmisistä, jotka ovat näitä läpipaskoja, jotka kärsivät ravinnon imeytymishäiriöstä. Miksi sekoitat sen kaloreiden laskemiseen? Eihän näillä asioilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Läpipasko-ihmiset mainitsin muistaakseni siinä yhteydessä, kun väitit että "jokainen lihoo kun vain syö enemmän jne." Eli korjasin väärinkäsityksesi.

        Ravinnon imeytymishäiriöitä on monenlaisia, monista sairauksista johtuvia, ja yleensähän niistä kärsii, kun sairauksia, esim. keliakiaa ei ole vielä todettu. . Niiden vaikutukset ovat monenlaisia, useilla se näkyy just tällaisena läpipaskoutena, eli runsaasta syömisestä johtuen ravinto ei imeydy. Nykyisin jokainen osaa käyttää esim. Google-hakupalvelua, etsi vaikka sen kautta lisää tietoa.

        Normaalin määritelmä on yksiselitteinen: se mikä on yli 50%.

        Hienoa, että opiskelet. Se pitää nuoren tiellä. Elämänkokemusta vain lisää ja avarakatseisuutta, luetun ymmärtämisen kohtentaminen ei olisi myöskään pahitteeksi. Voi vaikka lukea tekstin uudestaan, jos ei ekalla vilkaisulla ihan mene perille.

        "Mainitsin jossain välissä ihmisistä, jotka ovat näitä läpipaskoja, jotka kärsivät ravinnon imeytymishäiriöstä. Miksi sekoitat sen kaloreiden laskemiseen?"

        Koska ei ole olemassa "läpipaskoja" ihmisiä ainakaan sanan siinä merkityksessä kuin sinä sen ymmärrät. Tämä termi tulee ainoastaan tietämättömien ihmisten suusta, eikä tuo kovin asiallinen nimityskään ole nopeamman aineenvaihdunnan omaavista ihmisistä.

        "Läpipasko-ihmiset mainitsin muistaakseni siinä yhteydessä, kun väitit että "jokainen lihoo kun vain syö enemmän jne." Eli korjasin väärinkäsityksesi."

        Voisitko viimein kertoa, että miksi tuon on väärinkäsitys? Yhdenkään lukemani kirjan tai artikkelin perusteella tuo ei ole väärinkäsitys, vaan silkkaa faktaa.

        "Ravinnon imeytymishäiriöitä on monenlaisia, monista sairauksista johtuvia"

        Osaatko siis mainita yhtään tällaista sairautta, joka vaikuttaa painoon?

        "Normaalin määritelmä on yksiselitteinen: se mikä on yli 50%."

        Tuo ei ole normaalin määritelmä.

        "Hienoa, että opiskelet. Se pitää nuoren tiellä. Elämänkokemusta vain lisää ja avarakatseisuutta, luetun ymmärtämisen kohtentaminen ei olisi myöskään pahitteeksi. Voi vaikka lukea tekstin uudestaan, jos ei ekalla vilkaisulla ihan mene perille."

        Voisitko lopettaa turhan lässyttämisen ja perustella väitteitäsi. En usko, että voit, koska väitteillesi ei ole mitään tieteellistä perustelua.


      • Näinpänäin
        cvxvcxcxvfsddfs kirjoitti:

        "Mainitsin jossain välissä ihmisistä, jotka ovat näitä läpipaskoja, jotka kärsivät ravinnon imeytymishäiriöstä. Miksi sekoitat sen kaloreiden laskemiseen?"

        Koska ei ole olemassa "läpipaskoja" ihmisiä ainakaan sanan siinä merkityksessä kuin sinä sen ymmärrät. Tämä termi tulee ainoastaan tietämättömien ihmisten suusta, eikä tuo kovin asiallinen nimityskään ole nopeamman aineenvaihdunnan omaavista ihmisistä.

        "Läpipasko-ihmiset mainitsin muistaakseni siinä yhteydessä, kun väitit että "jokainen lihoo kun vain syö enemmän jne." Eli korjasin väärinkäsityksesi."

        Voisitko viimein kertoa, että miksi tuon on väärinkäsitys? Yhdenkään lukemani kirjan tai artikkelin perusteella tuo ei ole väärinkäsitys, vaan silkkaa faktaa.

        "Ravinnon imeytymishäiriöitä on monenlaisia, monista sairauksista johtuvia"

        Osaatko siis mainita yhtään tällaista sairautta, joka vaikuttaa painoon?

        "Normaalin määritelmä on yksiselitteinen: se mikä on yli 50%."

        Tuo ei ole normaalin määritelmä.

        "Hienoa, että opiskelet. Se pitää nuoren tiellä. Elämänkokemusta vain lisää ja avarakatseisuutta, luetun ymmärtämisen kohtentaminen ei olisi myöskään pahitteeksi. Voi vaikka lukea tekstin uudestaan, jos ei ekalla vilkaisulla ihan mene perille."

        Voisitko lopettaa turhan lässyttämisen ja perustella väitteitäsi. En usko, että voit, koska väitteillesi ei ole mitään tieteellistä perustelua.

        Oikeasti, tee jotain lukihäiriöllesi! Siihen löytyy apua. Väännetään nyt vielä hetki rautalankaa.

        ("Läpipasko-ihmiset mainitsin muistaakseni siinä yhteydessä, kun väitit että "jokainen lihoo kun vain syö enemmän jne." Eli korjasin väärinkäsityksesi."

        Voisitko viimein kertoa, että miksi tuon on väärinkäsitys? Yhdenkään lukemani kirjan tai artikkelin perusteella tuo ei ole väärinkäsitys, vaan silkkaa faktaa.)

        Väärinkäsitys on se, että jokainen lihoo kun syö vain enemmän. Korjaus: ravinnon imeytymishäiriö aiheuttaa joillekin sen, ettei enempää syömällä liho. Eli ei jokainen liho, kun syö enemmän.

        ("Ravinnon imeytymishäiriöitä on monenlaisia, monista sairauksista johtuvia"

        Osaatko siis mainita yhtään tällaista sairautta, joka vaikuttaa painoon?)
        Edellisessä viestissäni mainitsin yhden... lue uudestaan.


        ("Normaalin määritelmä on yksiselitteinen: se mikä on yli 50%."

        Tuo ei ole normaalin määritelmä.)
        Voisin matkia lapsellista tyyliäsi ja sanoa vain että tuo on normaalin määritelmä. Mutta perustelepa miksi se ei mielestäsi ole normaalin määritelmä?

        Sinä vaadit minulta koko ajan perustelua, muttet ole osaa antaa niitä itse.

        "Lässytän" ihan siksi että jotenkin käy sinua niin sääliksi. Haluat niin kovasti päteä ja saada viimeisen sanan, että itse asia unohtuu. Unohtuu myös lukea mitä kirjoitan, unohtuu keskittyminen olennaiseen. Siksi kuulostaa hyvältä, että olet opiskelemassa, yleensä siinä joutuu jossain vaiheessa ajattelemaan asioita, etsimään tietoa, soveltaa sitä käytännössä, oppii tajuamaan käsitteitä. Eri asia tietenkin, jos olet jotain ihan käytännön alaa opiskelemassa, esim. autonasentajaksi.


      • vcxvcxcvfsdsfd
        Näinpänäin kirjoitti:

        Oikeasti, tee jotain lukihäiriöllesi! Siihen löytyy apua. Väännetään nyt vielä hetki rautalankaa.

        ("Läpipasko-ihmiset mainitsin muistaakseni siinä yhteydessä, kun väitit että "jokainen lihoo kun vain syö enemmän jne." Eli korjasin väärinkäsityksesi."

        Voisitko viimein kertoa, että miksi tuon on väärinkäsitys? Yhdenkään lukemani kirjan tai artikkelin perusteella tuo ei ole väärinkäsitys, vaan silkkaa faktaa.)

        Väärinkäsitys on se, että jokainen lihoo kun syö vain enemmän. Korjaus: ravinnon imeytymishäiriö aiheuttaa joillekin sen, ettei enempää syömällä liho. Eli ei jokainen liho, kun syö enemmän.

        ("Ravinnon imeytymishäiriöitä on monenlaisia, monista sairauksista johtuvia"

        Osaatko siis mainita yhtään tällaista sairautta, joka vaikuttaa painoon?)
        Edellisessä viestissäni mainitsin yhden... lue uudestaan.


        ("Normaalin määritelmä on yksiselitteinen: se mikä on yli 50%."

        Tuo ei ole normaalin määritelmä.)
        Voisin matkia lapsellista tyyliäsi ja sanoa vain että tuo on normaalin määritelmä. Mutta perustelepa miksi se ei mielestäsi ole normaalin määritelmä?

        Sinä vaadit minulta koko ajan perustelua, muttet ole osaa antaa niitä itse.

        "Lässytän" ihan siksi että jotenkin käy sinua niin sääliksi. Haluat niin kovasti päteä ja saada viimeisen sanan, että itse asia unohtuu. Unohtuu myös lukea mitä kirjoitan, unohtuu keskittyminen olennaiseen. Siksi kuulostaa hyvältä, että olet opiskelemassa, yleensä siinä joutuu jossain vaiheessa ajattelemaan asioita, etsimään tietoa, soveltaa sitä käytännössä, oppii tajuamaan käsitteitä. Eri asia tietenkin, jos olet jotain ihan käytännön alaa opiskelemassa, esim. autonasentajaksi.

        Puhut ravinnon imetymishäiriöstä, mutta et osaa antaa yhtään esimerkkiä, joka oikeasti vaikuttaisi painoon. Keliakiaan on selvät hoitokeinot, eikä se periaatteessa vaikuta painoon millään tavalla. Sitäpaitsi minä sanoin tuon sairauden ensin, et sinä. Eli et ole edelleenkään osannut tuoda tähän yhtään esimerkkiä sairaudesta, johon koko väitteesi perustuu.

        Sano nämä ravinnon imeytymishäiriöt niin voidaan jatkaa keskustelua tai tunnusta, että olet ihan pihalla aiheesta.

        Voit myös etsiä minulle lähteen, jossa tuo ON normaalin määritelmä. Nimittäin se ei ole normaalin määritelmä. En usko, että sanaa "normaali" on kovin tarkasti määritelty, koska se riippuu tilanteesta ja myös kokijasta.


      • näinpänäin
        vcxvcxcvfsdsfd kirjoitti:

        Puhut ravinnon imetymishäiriöstä, mutta et osaa antaa yhtään esimerkkiä, joka oikeasti vaikuttaisi painoon. Keliakiaan on selvät hoitokeinot, eikä se periaatteessa vaikuta painoon millään tavalla. Sitäpaitsi minä sanoin tuon sairauden ensin, et sinä. Eli et ole edelleenkään osannut tuoda tähän yhtään esimerkkiä sairaudesta, johon koko väitteesi perustuu.

        Sano nämä ravinnon imeytymishäiriöt niin voidaan jatkaa keskustelua tai tunnusta, että olet ihan pihalla aiheesta.

        Voit myös etsiä minulle lähteen, jossa tuo ON normaalin määritelmä. Nimittäin se ei ole normaalin määritelmä. En usko, että sanaa "normaali" on kovin tarkasti määritelty, koska se riippuu tilanteesta ja myös kokijasta.

        Voi kun osaisit lukea, niin ei tarvitsisi toistella itseään. Olen sanonut, että ravinnon imeytymishäiriötä on esim. kun keliakia ei vielä ole hoidossa. Ei se keliakia eri sairaudeksi muutu riippuen siitä kuka sen on ensin missäkin yhteydessä maininnut.

        "Nämä ravinnon imeytymishäiriöt" - oletko nyt tyytyväinen? Ravinnon imeytymishäiriö tarkoittaa sitä että ravinto ei imeydy suolesta elimistöön. Näin ollen se ei myöskään varastoidu, vaan normaalia paljon suurempi osa poistuu ulosteena. Siitä tulee se kansanomainen läpipasko-termikin. Aika jännä kun väität niin tietäväsi kaiken, ettet tuotakaan aika perusjuttua osaa etsiä, jos et tiedä. Nykyisin kun tietoa on niin helposti saatavilla. Mutta kerroinpa nyt sinulle, niin ei tarvitse enää hädissään kysellä kun ei osaa edes googletella.

        Normaalin määritelmä ei ole sinun uskostasi kiinni, näin täällä reaalimaailmassa, sinun omassa pikku maailmassa se tietysti on.

        p.s. Olet jaksanut ahkerasti käydä miinustelemassa ja plussailemassa, aika söpöä. :D Pakolliset lässytykset loppuun sinun mieliksesi. :D


      • vfdsdfvcx
        näinpänäin kirjoitti:

        Voi kun osaisit lukea, niin ei tarvitsisi toistella itseään. Olen sanonut, että ravinnon imeytymishäiriötä on esim. kun keliakia ei vielä ole hoidossa. Ei se keliakia eri sairaudeksi muutu riippuen siitä kuka sen on ensin missäkin yhteydessä maininnut.

        "Nämä ravinnon imeytymishäiriöt" - oletko nyt tyytyväinen? Ravinnon imeytymishäiriö tarkoittaa sitä että ravinto ei imeydy suolesta elimistöön. Näin ollen se ei myöskään varastoidu, vaan normaalia paljon suurempi osa poistuu ulosteena. Siitä tulee se kansanomainen läpipasko-termikin. Aika jännä kun väität niin tietäväsi kaiken, ettet tuotakaan aika perusjuttua osaa etsiä, jos et tiedä. Nykyisin kun tietoa on niin helposti saatavilla. Mutta kerroinpa nyt sinulle, niin ei tarvitse enää hädissään kysellä kun ei osaa edes googletella.

        Normaalin määritelmä ei ole sinun uskostasi kiinni, näin täällä reaalimaailmassa, sinun omassa pikku maailmassa se tietysti on.

        p.s. Olet jaksanut ahkerasti käydä miinustelemassa ja plussailemassa, aika söpöä. :D Pakolliset lässytykset loppuun sinun mieliksesi. :D

        Etkä siis taaskaan osannut tuoda yhtään esimerkkiä. Etkö ymmärrä, että keliakia on ravinnon imeytymishäiriö? Ei siis ole olemassa sen nimistä sairautta kuin ravinnon imeytymishäiriö, vaan on vain eri ravintoaineiden imeytymishäiriöitä. Muina esimerkkeinä laktoosi-intoleranssi ja muistaakseni vitamiinien imeytymishäiriö.

        Kyllä olemattomia sairauksia on aika hankala Googlettaa. Tästä syystä et ole saanut yhtään linkkiä vielä ketjuun väännettyä.

        "Normaalin määritelmä ei ole sinun uskostasi kiinni, näin täällä reaalimaailmassa, sinun omassa pikku maailmassa se tietysti on."

        Et siis osanut antaa yhtään lähdettä, jossa käytettäisiin sinun mainitsemaasi normaalin määritelmää. Ihan ymmärrettävää, koska tuo ei ole sanan "normaali" määritelmä.

        Olen arvostellut viestini ja viestisi ainoastaan yhden kerran. Ilmeisesti palstalla on muitakin ajattelevia ihmisiä minun lisäkseni ja he painavat sinun typereille kommenteillesi miinusta.


      • näinpänäin
        vfdsdfvcx kirjoitti:

        Etkä siis taaskaan osannut tuoda yhtään esimerkkiä. Etkö ymmärrä, että keliakia on ravinnon imeytymishäiriö? Ei siis ole olemassa sen nimistä sairautta kuin ravinnon imeytymishäiriö, vaan on vain eri ravintoaineiden imeytymishäiriöitä. Muina esimerkkeinä laktoosi-intoleranssi ja muistaakseni vitamiinien imeytymishäiriö.

        Kyllä olemattomia sairauksia on aika hankala Googlettaa. Tästä syystä et ole saanut yhtään linkkiä vielä ketjuun väännettyä.

        "Normaalin määritelmä ei ole sinun uskostasi kiinni, näin täällä reaalimaailmassa, sinun omassa pikku maailmassa se tietysti on."

        Et siis osanut antaa yhtään lähdettä, jossa käytettäisiin sinun mainitsemaasi normaalin määritelmää. Ihan ymmärrettävää, koska tuo ei ole sanan "normaali" määritelmä.

        Olen arvostellut viestini ja viestisi ainoastaan yhden kerran. Ilmeisesti palstalla on muitakin ajattelevia ihmisiä minun lisäkseni ja he painavat sinun typereille kommenteillesi miinusta.

        Siis mitä ihmettä sekoilet, nyt pahemmin kuin koskaan! En ole sanonut että on olemassa sairaus nimeltä ravinnon imeytymishäiriö. Jos olenkin, niin näytäpä se kohta, et löydä sellaista. Sen sijaan olet kirjoittanut niin itse.

        Mitä ihmeen olemattomia sairauksia olet yrittänyt googlailla, ja miksi ihmeessä? Riittää kun laitat siihen "ravinnon imeytymishäiriö", niin löydät tietoa sairauksista, joihin se liittyy. Tämäkin piti rautalangasta vääntää...

        Tästä viime viestistä taas huomaa että et osaa ollenkaan lukea, sekoilet niin pahasti. Vai haluatko vain päästä jankkaamaan, sitten kun aihe alkaa olla kaluttu, alat vääntelemään mitä toinen sanoo.

        Toivotontahan tämä keskustelu on, mutta jatketaan.

        Äläkä jaksa jauhaa paskaa, tiedät varsin hyvin käyväsi painelemassa noita plussia ja miinuksia.


      • vcxxcvfdssfdsfd
        näinpänäin kirjoitti:

        Siis mitä ihmettä sekoilet, nyt pahemmin kuin koskaan! En ole sanonut että on olemassa sairaus nimeltä ravinnon imeytymishäiriö. Jos olenkin, niin näytäpä se kohta, et löydä sellaista. Sen sijaan olet kirjoittanut niin itse.

        Mitä ihmeen olemattomia sairauksia olet yrittänyt googlailla, ja miksi ihmeessä? Riittää kun laitat siihen "ravinnon imeytymishäiriö", niin löydät tietoa sairauksista, joihin se liittyy. Tämäkin piti rautalangasta vääntää...

        Tästä viime viestistä taas huomaa että et osaa ollenkaan lukea, sekoilet niin pahasti. Vai haluatko vain päästä jankkaamaan, sitten kun aihe alkaa olla kaluttu, alat vääntelemään mitä toinen sanoo.

        Toivotontahan tämä keskustelu on, mutta jatketaan.

        Äläkä jaksa jauhaa paskaa, tiedät varsin hyvin käyväsi painelemassa noita plussia ja miinuksia.

        "Jotkut alipainoiset saattavat syödä vaikka kuinka paljon ja epäterveellisesti tahansa, mutta paino ei vain nouse. Tällöin on kyseessä mitä ilmeisimmin jokin ravinnon imeytymishäiriö. Näitä nk. läpipaskoja tuntee varmaan jokainen."

        Siinähän se lukee. Suollat sellaista sontaa, että et muista edes itsekään mitä olet sanonut.

        Minä en ole painanut kommenteillesi miinusta kuin kerran. En lainkaan ihmettele, että muutkin painavat miinusta noille järjettömyyksillesi.


      • Näinpänäin
        vcxxcvfdssfdsfd kirjoitti:

        "Jotkut alipainoiset saattavat syödä vaikka kuinka paljon ja epäterveellisesti tahansa, mutta paino ei vain nouse. Tällöin on kyseessä mitä ilmeisimmin jokin ravinnon imeytymishäiriö. Näitä nk. läpipaskoja tuntee varmaan jokainen."

        Siinähän se lukee. Suollat sellaista sontaa, että et muista edes itsekään mitä olet sanonut.

        Minä en ole painanut kommenteillesi miinusta kuin kerran. En lainkaan ihmettele, että muutkin painavat miinusta noille järjettömyyksillesi.

        Eli en siis sanonut tuossa että on sen niminen sairaus kuin ravinnon imeytymishäiriö, kuten edellisessä viestissäsi väitit. Se viesti oli kyllä niin tajuttoman sekava, ettet varmaan saa siitä selvää itsekään.

        "Totta on, että tällainen sairaus on olemassa" on sinun kommenttisi minun mainitsemaani ravinnon imeytymishäiriöön. Haloo... raks raks! Raksuttaako päässä?

        Olen huomannut että muut kävivät jossain vaiheessa miinustelemassa kummallisia sekavia kommenttejasi, mutta luuletko että tätä enää kovin moni jaksaa tänne asti lukea. Ja nyt kun ei kukaan enää lue, ne plussauksesi taas näkyvät. Ha!


      • vxcvcxvcfdsfdssfd
        Näinpänäin kirjoitti:

        Eli en siis sanonut tuossa että on sen niminen sairaus kuin ravinnon imeytymishäiriö, kuten edellisessä viestissäsi väitit. Se viesti oli kyllä niin tajuttoman sekava, ettet varmaan saa siitä selvää itsekään.

        "Totta on, että tällainen sairaus on olemassa" on sinun kommenttisi minun mainitsemaani ravinnon imeytymishäiriöön. Haloo... raks raks! Raksuttaako päässä?

        Olen huomannut että muut kävivät jossain vaiheessa miinustelemassa kummallisia sekavia kommenttejasi, mutta luuletko että tätä enää kovin moni jaksaa tänne asti lukea. Ja nyt kun ei kukaan enää lue, ne plussauksesi taas näkyvät. Ha!

        Sinun tekstisi selvästi viittasi siihen, että nimenomaan tärkeät ravintoaineet eivät imeydy. Nimittäin laktoosi-intolerassi ei esimerkiksi vaikuta painoon, koska laktoosi ei ole tärkeä ravintoaine.

        Joku tällainen sairaus on olemassa, jossa tärkeät ravintoaineet eivät imeydy. Kyseessä on todella marginaalinen sairaus ja tästä minä puhuin.

        "Ravinnon imeytymishäiriö tarkoittaa sitä että ravinto ei imeydy suolesta elimistöön. Näin ollen se ei myöskään varastoidu, vaan normaalia paljon suurempi osa poistuu ulosteena. Siitä tulee se kansanomainen läpipasko-termikin."

        Siinä taas lisää sinun suoltamaasi tekstiä. En ole koskaan kuullut laktoosi-intoleranssista kärsivää kutsuttavan läpipaskoksi.

        Ps. Alat olemaan vainoharhainen noiden miinusten ja plussien kanssa.


    • trololololololool

      Joku voi olla luonnostaan hoikka, eli on normaalipainoinen itselleen. Jos normaalipaino olis kaikille sama nii sittehä kaikki olis melkee suunnille saman kokosia.

      • näinpänäin

        Joo, normaalipainoinen itselleen on aika hyvin sanottu. Mutta se normaalipaino on se miksi se on määritelty. Eikähän se ole kaikille sama, kun samanpituiselle on noin 20 kg:n liikkumavara. Ja huom! Eihän ihan kaikkien tarvitse eikä ole mahdollistakaan olla normaalipainoisia.

        Ei normaali tarkoita sitä että kaikki ovat normaaleja. Eihän sitä termiä edes tarvittaisi silloin. Normaali on se, mitä suurin osa on. Klassinen esimerkki: jos 51 % kävelijöistä kävelee päin punaisia, on normaalia kävellä päin punaisia.


    • NormaaliSIRO

      :) Että ei ole normaali mies jos hakee laihaa naista jne?
      Kuitenkin voi lukea jatkuvasti esim lehtien kansista: olen kokoa 40 upea ja seksikäs jne.
      Minä en saa pahastua siitä vaikka olen aina ollut siro, vauvasta asti. Jos juttu ois toisinpäin.. Upea siro nainen ja kokoa 32 !!!
      Mikähän HAloo siitä syntyisi..
      Minulla ei ole todettu mitään sairautta, vaikka en liho. Mutta toisin kuin isommilla ihmisillä minua SAA kiusata, neuvoa, puhutella, laukoa totuuksia... missä vaan ja kaikkien kuullen. Minun täytyy jatkuvasti niellä kaikkea paskaa, selitellä ja pahoitella toisille naisille sitä miksi olen näin hento nainen. Mitä syön jne..

      Itse olen aina ymmärtänyt sen että en kommentoi toisten ulkonäköä. Ei ole tullut mieleenikään jaella laihdutusvinkkejä. Minulle kuitenkin sanotaan pahasti, päivittäin. Ja aina nämä ovat naisia.
      161 / 46kg ikää 34v pari lasta

      • RUMAläski

        En mäkään kommentoi toisten ulkonäköä tai jaa pukeutumisneuvoja toisille. Silti saan kuulla aika suoriakin kommentteja omasta ulkonäöstäni. Ja ne sanojat ovat olleet enimmäkseen naisia. Mun mielestä toisilla ei ole oikeutta puuttua toisen painoon tai pukeutumisiin, ne on jokaisen oma asia. Ei kaikki ole samanlaisia tai näe maailmaa samalla tavalla. On rikkaus että on kaiken näköisiä ja kokoisia ihmisiä. Itse olen lihava,yli 90kg, aika rumakin monen mielestä. Miksi jotkut eivät ymmärrä, että kyllä mä oman rumuuteni tajuan ilman sanomisiakin, en mä sokea ole. Kyllä mä itseni peilistä näen ja valokuvistakin sen olen nähnyt etten ole mikään kaunotar, mutta silti jotkut katsovat oikeudekseen todistaa jatkuvasti mulle mun rumuuteni. Anteeksi vaan että tälläsenkin on joskus liikuttava ihmisten ilmoilla. Joskus tuntuu, että mun pitäisi hävittää itseni maan päältä,että muilla olisi parempi olla. Jos joku huomauttaa tuosta mun painosta, niin voin kertoa etten mä aina ole näin lihava ollut. Ei mulla sen paremmin hoikempanakaan mennyt, yhtä ruma olin silloinkin. Sain kerran potkutkin rumuuteni takia, kun työpaikassa omistaja vaihtui. Mun naama oli kuulema kuin petolinnun perse. Ei mulla itsellä ole tarvetta hoikempia haukkua, oma äitikin on pieni ja siro ihminen ja hänkin on kertonut, että jotkut ihmiset ovat hänen laihuuttaan päivitelleet ja syömään patistaneet. Toiset on hoikkia ja toiset rotevia, mutta ihmisiä me kaikki kuitenkin ollaan ja meillä kaikilla on tunteet sisällä vaikka kuori olisi minkälainen tahansa.


    • Sotired__

      Kyllä nainen voi olla 170/50 mitoiltaan ja ihan terve. Käykääpäs katsomassa ihan suomen rajojen ulkopuolelle (enkä nyt tarkoita venäjää) esim. etelä-amerikassa, keski-euroopassa on paljon hoikkia, siroja naisia jotka syövät täysin normaalisti. Suomalainen ruumiinrakenne vain pakkaa olemaan aika roteva.

      • äähjuntitttt

        Kävinpä katsomassa, ja samaa huttua siellä kuin täällä. Parhaat naiset toki ovat alipainoisia, eivätkä paljoa siksi saa syödä. Mutta voin sanoa että ihan yhtä rumia on muijat muualla, parhaat on lehdissä, tosin aika muokattuina.


    • C_issa

      Ihme homma kun olen 172cm pitkä ja painan just ton 50 kiloa ja syön kun hevonen ja olen terve mutta paino ei nouse.

      Olen 26v

      • snifs

        Sama, mutta laihdutan, kun on niin läski olo. Mulla on aika pienet luut, joten se ihran määrä vain korostuu, kun ne ei näy niin helposti. Olin ihannepainossa n. 2v. sitten, 39kg ja ottaa niin päähän ku päästin itteni lihomaan kun oli henkisesti rankkaa. Mutta taas ruodussa ja unelmakroppaan tähdätään


    • nyt 20kg painavampi

      Kun painoin 47 kg (pituus 173) niin minulta ainakin jäi kuukautiset kokonaan pois. Puoli vuotta pysyivät poissa ja kun sain painon pysymään 52 kg;ssa niin palasivat.

    • painovahdeille

      Yksinkertaistettu: omasta pituudesta vähennä 105,hiukan aliseksi paino menee mutta suuntaa antaa..

    • keskivaikea alipaino

      Itse olen 171/48, eli kai juuri aloittajalle sopiva jee!
      No en kyllä ottaisi häntä! ;(
      Minulla on syömishäiriö myönnetään, anoreksiaa kysellään jne. En ole terveimmilläni, enkä aio seurustellakaan ennen kuin olen terve.
      Ihmissuhteessa pitäisi olla kaksi tervettä ihmistä, eikä niin että toinen hoivaa sairasta ja kehottaa sairastumaan laihduttamalla lisää tai sen alipainon ylläpitämisellä. En voi ymmärtää kylläkään, että kunnon rakkaussuhteessa olisi parin ulkonäöllä paljonkaan merkitystä.
      Mulla on isot suomalaiset lantioluut, jotka ei laihdutuksessa pienentyneet. Rumastihan ne nykyään vaan törröttää, mutta ehkä jotkut sitten pitää sellaisesta luisesta olemuksesta. Itse jos olisin mies, haluaisin kuitenkin naisen, jolla on muotoja. Minä aloin laihduttamaan aikoinaan juuri siitä syystä, kun halusin ne muodot pois!

    • timmitypy

      Olen 163 ja painan 51 kg ja olen siis hoikka. Saan kuulla aina että oon niin laiha. Ikäni olen treenanut ja lihasta on mutta ei kyllä rasvaa missään. Luutkin painaa ihmisillä vaihtelevasti. Ja lihashan painaa enemmän kuin läski.

    • näin on

      70kg/170cm on lihava, 60/170 on täydellinen eli hoikka ja 50/170 on alipainoinen.

    • Sairaalloinen nainen

      Jotenki uskomatonta settiä täälä. Mitä v*tun väliä numeroilla, jokainen pariutukoot semmosen kanssa mikä miellyttää, ja jos ei miellytä niin tuskin kukaan haluaa ollakaan semmosen kanssa, jonka intressit venyy ihan eri sfääreihin. Terveysriskeistä lienemme kaikki yhtä mieltä, mutta just tämmönen setti masentaa: mikä on hoikka ja mikä ei.

      Teininä painoin 75-80 kiloa ja ympäristöstä sai kuulla miten läski sitä ihminen voi olla. Ja olin sitä omasta mielestänikin. Nyt on saanu vähän perspektiiviä asioihin ku painaa lähemmäs 140 kiloa ja voin sanua että tässä vaiheessa nuo teini-iän "paino-ongelmat" on yhtä tyhjän kanssa. Ihan sama vaikka nainen painaa 50-90 kiloa, ruumiinrakenteesta riippumatta se on vielä tervettä.

      Tukkikaa turpanne ja olkaa ihmisiksi. Jos puntarin viisari ei värähdä kolminumeroisiin lukuihin nii ette tiiä mistää mitään.

    • öåöåp

      Kyllä sitä lihaa pitää olla luiden ympärillä! Ei luukasaa ole mukava halata! Itse olen laihtunut normaalipainosta alipainon rajoille ja mies haluaa,että saisin kiloja vähän takaisin.
      Kyllä ne miehet tykkäävät muodoista,jos eivät tykkää niin silloin on miehen päässä vikaa ja jos edes normaalipainoinen ei kelpaa,niin kannattaa heittää mies mäkeen!

    • Topmodell

      Mites aikuinen nainen, 168 cm pituus ja paino 39 kg?
      Mitat rinnan ympärys 69 cm, vyötärö 57 cm, lantio 78 cm?
      Ja tää on totta, olen ollut alimmillani 33 kg. Mun mies ei tykännyt, ollaan erottu.

      Ja turha tulla v-tuilemaan, oon kuullut monenmoista paskanheittoa ei tehoo!!!

    • LIHAS PAINAA ENEMMÄN

      Oon 157cm tyttö ja painan 47kg ja ton mukaan mun sitte täytyis painaa joku 31 kg lol ..................... :DDDD

    • öööööööööööö...

      Sä tyttö oot normaalipainoinen ja kasvuiässä varmaan.
      Ei kannata tuon sorttisten ihmisten höpinöitä kuunnella.
      Ne voi vetää käteensä ja olla hiljaa! =DDD

    • Kesällä kaunis

      Ihme kommentteja... Itse olen 19v. nainen, 172/50 enkä ole todellakaan hoikka. Tavoitteena saada 10kg pois ennen bikinikelejä. Kaksi vuotta sitten painoin 41kg, mutta stressaava elämäntilanne lihotti sen 9 kiloa, todella inhottavaa, älkää vaan antako painon nousta näin... :(

      • XXValaXX

        Hyi, ei todellakaan anneta! Ja sinulle suosittelen lämpimästi lähemmäs 20 kilon laihdutusta. Onnea vain sinullekin, kun olet läskit ympärillesi kerännyt.


    • nainen941

      Minua sanotaan hoikaksi, ja painan noin 62kg varmaan ja olen 167cm ;) Mutta itselleni riittää se, että vartaloni on kaunis, muotoni ovat tallella ja vyötärö kapea. Mutta tärkeintä kaikista on terveyteni ja kuntoa yritän kohottaa :) Hoikkuus on ihan kiva lisä.

      • katsojien silmässä

        170 cm, paino siinä 60 kg hujakoilla... aina saa kuulla olevansa hoikka*.

        *Paitsi yksittäisiltä vartalotyypiltään laihoilta, joiden mielestä kaikki paitsi he itse ovat lihavia.


    • Järki käteen

      170cm/50kg nainen on ALIPAINOINEN! Normaalipaino 170cm pitkälle naiselle huitelee siinä 60kg paikkeilla, ja on siltikin LAIHA/HOIKKA! Naisen kuuluu olla terveen näköinen.
      Niinkuin tuolla joku jo sanoinkin, niin voit rueta katselemaan itsellesi anorektikoita :D

      • Näitä taas

        Miehet harvemmin osaa arvioida naisten painoja silmämääräisesti, aika usein daamit ilmoittaa muutaman kilon vähemmän kun joku uskaltaa painoa kysyä. Sitten onkin kiva yllätys huomata miltä se yli 55kg näyttääkään... 170/60 nyt vaan on läski, BMI-taulukot on jonkun valaan kehittelemä veruke oman painon normalisoimiseksi ihan virallisesti. Jos kroppa toimii, niin miksei sitä voi kutsua normaalin kokoiseksi vaikka 170cm painaisi 45kg tai vähemmän? Yksilöitähän riittää...


    • Että näin...

      Toisen ihmisen paino on todellakin vaikeata veikata pelkästään katsomalla. Itse olen 165 cm pitkä, ja hoikimmillaan nuorena painoin 46 kg. Mistään ei löytynyt vaatteita jotka olisivat sopineet, onneksi osasin ommella. Suurimman ajan aikuisiästä painoni on ollut siinä 56-58 kg, ja nyt löytyy kivoja vaatteita, koossa 34-36. Saan jatkuvasti kuulla sekä miehiltä että naisilta että olen todellakin
      hoikka tai kysytään kuinka voin pysyä niin hoikkana.

    • FMLs

      Know the feelign bro.

      Nettideittailuaikoinani tuli opittua että ainoastaan "hoikka" on se mitä voi pitää ehkä mittapuuna siitä kiinnostaako nainen lainkaan. Jos nainen kirjoitti "Hoikka" en olettanut että hän olisi sitä, useammin sieltä vastaan tuli ihan tavallinen OK nainen (en siis ole erityisesti hoikkien perään, normaali terve kaunis vartalo on minulle ihan ok.).

      Jos puolestaan nainen kirjoitti vartalonsa olevan "normaali" niin se sitä minun silmääni harvemmin oli - paitsi jos siis farkuista pursuavat siiderimakkarat käsitetään normaaliksi; minä en käsitä mutta naiset olkoot mitä mieltä tahansa. Se suuri ongelma tässä on että on olemassa naisia joilla on ihan terve ruumiinkuva ja he ovat erittäin viehättäviä - siis se OIKEA NORMAALI - ja kutsuvat itseään normaaliksi. Ja on sitten tämä suuri joukko naisia jotka haluavat kokea itsensä normaaliksi ongelmastaan huolimatta ja siksi kirjaavat itsensä normaalistatukseen.

      Sama toimi myös isojen tyttöjen kohdalla, tapasin muutaman heitäkin. Joukon tervepäisimmät naiset olivat kirjanneet itsensä ylipainoiseksi, mutta noiden joukosta löytyi muutama jotka olivat selvästi solakampia kuin "normaaliksi" itsensä kirjanneista. Taas näkyi että joillain ihmisillä toimii itsekritiikki tervellä tavalla, he eivät yrittäneetkään olla "Normaaleja" mutta olivat oman ruumiinrakenteensa kanssa sinut ja realistisia. Huomasin myös että näistä ylipainoisista juuri nämä "itsensä tiedostavat" pukeutuivat parhaiten, olivat huoliteltuja ja mukavimpia ja tervepäisiä, kun taas selvästi "itsetunto-väkisin-normaalit" olivat sitten aika laadutonta sakkia.

      Mutta siis, jos tarvisi lähteä neittideittamaan niin vastaisin lähinnä hoikille, koska se on ainoa tapa karsia joukosta minua miellyttämättömät tyypit pois, vaikka "hoikaksi" itsensä ilmoitava olisikin "normaali" niin hänen normaalinsa on lähes poikkeuksetta se oikea terve kaunis normaali.

      AP:lle tästä tietenkin on nirsoilunsa takia enemmän haittaa.

    • Oikeesti lihava
      • lolololololololo

        kamalat tissit.


      • 4+9

        Onhan se vähän eri, jos yksi tissi painaa 2,5kg wli yhteensä 5kg.


    • overweight is normal

      Normaalipaino on sinänsä huono termi, koska nykyisin lihavuus on normaalia. Normaali sisältää käsitteenä merkityksen asian vallitsevuudesta tai yleisyydestä kansan piireissä.

      Hoikkakin on sellainen, että se voi olla joko a) kiinteän jäntevä b) laihaläski c) siro, muttei varsinaisesti jäntevä eikä laihaläskikään.

      Normaali yleensä tarkoittaa jotain BMI-aluetta 19-23. Joku 25 harvoin näyttää keskipituisella naisella enää normaalilta. Tuollaiset naiset ovat vähintäänkin "isoluisia" eli ns. paksut reidet ja 7-leivänuunin vetoinen ahteri tai muuten vain tukevia.

    • Anonyymi

      Kyllä se 170 cm ja 70 kg paino on normaali paino pituuden mukaan riippuen ruummin rakenteesta jos painaa 50 kg on alipainoinen

    • Anonyymi

      170 cm pituinen nainen voi painaa 80 kg eikä olisi vieläkään liian lihava Teemu Selänne 186 cm painaa 93 kg oli huippu urhelijat lihas painaa enrmmän ja voi nöyttää todella hyvältä kuten Teemu Selänne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe