Tradolan lääkkeen lopetus

pepo

onko kellään kokemuksia vieroitusoireista halutessaan voimakkaasta särkylääkkeestä eroon? Itselläni jalkasäryt vähentyneet enkä viitsisi käyttää morfiinijohdannaista lääkettä, jos pärjäisi miedommilla valmisteilla.

16

7287

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tramppe

      Noi viekkarit tietty riippuu monestaki asiasta, siitä kuin kauan sä oot käyttäny ja millä annoksella. ja jokaisella on erilainen keho ja jotku kokee pahemmat oireet, ku toiset. Tota tramadooliihan ei kantsi missään tapauksessa jättää laakista veke, varsinkaan jos on isompaa annosta käyttäny ja pitempään. Mulla itellä on vuosien kokemus ko. myrkystä ja jouduin itte käymään vierotuksessa, sen voin omalta kohd.sanoo,että ne viekkarit voi olla aivan helvetillisiä, kerroppa millasta määrää oot käyttäny ja miten pitkään ni luulen että osaisin kertoo mihin kannattaa varautua.

      • pepo

        Käytin Tradolan Retaldia parisen kuukautta mielettömiin iskiaskipuihin. Vahvuus 150mg 1x2 päivässä. Nukkumaan mennessä "levottomat" lihakset alkavat jyllätä. Missään ei voi olla rauhassa vaan pitää lähteä kävelemään.Olen puolittanut pilleriä ja kokeillut aina vaan pienempää "murusta". Ei apua, mutta toivossa elän! En ikinä olisi ottanut ko.lääkettä jos mulle olisi kerrottu vieroitusoireista!!!


      • ex tramalin orja
        pepo kirjoitti:

        Käytin Tradolan Retaldia parisen kuukautta mielettömiin iskiaskipuihin. Vahvuus 150mg 1x2 päivässä. Nukkumaan mennessä "levottomat" lihakset alkavat jyllätä. Missään ei voi olla rauhassa vaan pitää lähteä kävelemään.Olen puolittanut pilleriä ja kokeillut aina vaan pienempää "murusta". Ei apua, mutta toivossa elän! En ikinä olisi ottanut ko.lääkettä jos mulle olisi kerrottu vieroitusoireista!!!

        oikein kukaan osaa kertoo, ja vaikka kertoskin ni ei kukaan kuitenkaan usko ennenku itte kokee ne. sun onni on se, että määräs on kuitenki pieniä ja et oo syönyy niitä esim. vuotta. on ne viekkarit silti vittumaisia jos lopettaa seinään vaikka oiski käyttäny lääkettä "oikein" ajattele asiaa niin että ne olot vois olla huomattavasti hirveemmät, tosta määrästä on kuiteski aika helppo pudottaa annosta pikkuhiljaa eikä siihen mee kuukausia. ei oo mitään järkee kituuttaa viekkareissa ,kun on mahdollista purkaa lääke pois pikkuhiljaa, vaikka 50mg tiputtaa veke viikon välein , toi 2*150mg kestäs 6vk purkaa pois ja aivan sata varmana olot ois paremmat ja ei tulis niin suurta retkahduksen vaaraa ja oishan se kivempi elää sillä tavalla, sun kannattaa hommata 100mg ja 50mg tabuja ni voi paremmin säädellä pudottelua, jos menee 2*150mg päivässä ja jättää toisen veke ni pudotus on kuitenki puolet annoksesta ja varmaan tulee välittömästi viekkarit, että näin!


    • unikekkonen

      Itse käytin vielä 3 viikkoa sitten tramal 50mg aamulla ja tradolan retard100mg illalla..
      Käytin myös muita kupulääkkeeitä samaan aikaisesti. Sit yks kas kaiki vaan veks ja norspan laastari lätkäistiin. Sanottiin että tramal 50mg silloin tällöin jos kipu yltyy kovaksi, muita ei ... Olen kyllä ottanut edelleen sen trama50mg joka päivä kun kivut on kovat. Sanoin siitä myös lääkärille että käytän sitä päivittäin vielä. se oli kuulemma ok. En ole varma johtuuko ruokahaluttomuus, pääkipu yms. Tramalin vieroitusoireista vai siitä uudesta laastarista.
      '
      Mutta pää periaate on pienentää annosta pikkuhiljaa jos käytätä lääkettä esim kaksi keraa päivässä jätä toinen tabu pois riipuen siitä mikä on vahvuus ja kuinka usein käytät.Syö pienennettyä annosta viikko ja pienennä jos ei ole pahoja vieroitusoireita. Se kuinka paljon tramalia syöt vaikuttaa kaunko vieroitus kestää.

      Juttele lääkärille hän antaa varmasti tarkemmat ohjeet ja voi kirjottaa sinulle miedompia tramaleita pienen määrän vieroitusta varten. Ja miettii varmasti myös sinulle sopivan miedomman kipulääke valmisteen. Onhan niitä vaikka mitä

      • tramppe

        Mulla tosiaan meni 3v että vihdoin pääsin eroon ko. myrkystä. 3 avohoito juttuu kokeilin ja aina repesin, kunnes siis menin katkolle. kerran olin skarpannu ja annos oli 12*100mg päivässä ja sit päihdelääkärin otilla meinas itku tulla ku selvis kuinka kauan avohoidossa ton 1200mg purku kestää, 100mg per/kk oli purkuvauhti!! siis vuoden sais olla "avohoitopotilas" siitä mitään tullut, siis avosta. ei ollu kauheen helppoo laitoshoidossakaan, mun käyttö meni niin hurjaksi että ku meni sinne katkolle ni mun ns. ylläpito annos päivässä oli 30*100mg!! ja tällä määrällä sai just pidettyä viekkarit pois, oma lääkäriltä sain 200kpl 100mg tabuja viikossa, oli hiukka apteekin tytöt ihmeissään ku lunastelin nappeja ulos.

        tää ei sitte tosiaan oo mikään pilajuttu vaan ihan täyttä totta, sain muutaman kouristuskohtauksenkin "urallani" näihin kohtauksiin vaadittiin sitten aivan omat annoksensa joista en viitsi ees mainita, mitä niihin viekkareihin tulee ni ei siitä muutamasta sadasta milligrammasta tuu mitään oloja ku vertaa siihen mitkä tulee ku loppuu pillerit kesken silloin ku annos on ollu yli 3000mg/vrk ja muutaman vuoden ajan!! pelkät fyysiset viekkarit on niin pahat, että tuntuu että kuolee ihan justiinsa, sillon on oikeesti ihan pakko saada lääkettä lisää.

        Jäin siis koukkuun siitä syystä, että tramali sopi mulle liian hyvin. Se oli ku ois saanu supervoimat ku sai tramppeja, pysty tekeen mitä vaan, musta tuli hyper sosiaalinen, skarppi ku mikä ja mikään ei vituttanu(paitsi sit ku lääkkeet loppu)

        On siis ihan turhaa miettiä mitä oireita tulee jos on vähän aikaa käyttäny pienellä annoksella, tollasen vaikka kuukauden kuurin voi jättää tostavaan pois, jos annos on ollu vaikka 300-400mg max.
        kaikista opioideista (tramal,panacod) ja bentsoista tulee jonkinasteiset viekkarit, sekä fyysiset että henkiset jos niitä käyttää vaikka pidempään ku viikon pari.
        NIIN SE MENEE!


      • yx
        tramppe kirjoitti:

        Mulla tosiaan meni 3v että vihdoin pääsin eroon ko. myrkystä. 3 avohoito juttuu kokeilin ja aina repesin, kunnes siis menin katkolle. kerran olin skarpannu ja annos oli 12*100mg päivässä ja sit päihdelääkärin otilla meinas itku tulla ku selvis kuinka kauan avohoidossa ton 1200mg purku kestää, 100mg per/kk oli purkuvauhti!! siis vuoden sais olla "avohoitopotilas" siitä mitään tullut, siis avosta. ei ollu kauheen helppoo laitoshoidossakaan, mun käyttö meni niin hurjaksi että ku meni sinne katkolle ni mun ns. ylläpito annos päivässä oli 30*100mg!! ja tällä määrällä sai just pidettyä viekkarit pois, oma lääkäriltä sain 200kpl 100mg tabuja viikossa, oli hiukka apteekin tytöt ihmeissään ku lunastelin nappeja ulos.

        tää ei sitte tosiaan oo mikään pilajuttu vaan ihan täyttä totta, sain muutaman kouristuskohtauksenkin "urallani" näihin kohtauksiin vaadittiin sitten aivan omat annoksensa joista en viitsi ees mainita, mitä niihin viekkareihin tulee ni ei siitä muutamasta sadasta milligrammasta tuu mitään oloja ku vertaa siihen mitkä tulee ku loppuu pillerit kesken silloin ku annos on ollu yli 3000mg/vrk ja muutaman vuoden ajan!! pelkät fyysiset viekkarit on niin pahat, että tuntuu että kuolee ihan justiinsa, sillon on oikeesti ihan pakko saada lääkettä lisää.

        Jäin siis koukkuun siitä syystä, että tramali sopi mulle liian hyvin. Se oli ku ois saanu supervoimat ku sai tramppeja, pysty tekeen mitä vaan, musta tuli hyper sosiaalinen, skarppi ku mikä ja mikään ei vituttanu(paitsi sit ku lääkkeet loppu)

        On siis ihan turhaa miettiä mitä oireita tulee jos on vähän aikaa käyttäny pienellä annoksella, tollasen vaikka kuukauden kuurin voi jättää tostavaan pois, jos annos on ollu vaikka 300-400mg max.
        kaikista opioideista (tramal,panacod) ja bentsoista tulee jonkinasteiset viekkarit, sekä fyysiset että henkiset jos niitä käyttää vaikka pidempään ku viikon pari.
        NIIN SE MENEE!

        Mulla ongelma, et kipuja vaan on (selässä). utkittu on ja fibro ainoa sopiva dg. Tradolania menee ja on mennyt kauan (yli vuosi). Annokset vaihtelee 1-3x150mg. Lisäksi Ardinex ja Padacod. En tiedä miten voin vierottaa itseäni kun nuo kivut kuitenkin vaivaa. Pärjäilen lääkkeiden kanssa ihan ok, muta hieman tää hirvittää


      • Jarski28
        yx kirjoitti:

        Mulla ongelma, et kipuja vaan on (selässä). utkittu on ja fibro ainoa sopiva dg. Tradolania menee ja on mennyt kauan (yli vuosi). Annokset vaihtelee 1-3x150mg. Lisäksi Ardinex ja Padacod. En tiedä miten voin vierottaa itseäni kun nuo kivut kuitenkin vaivaa. Pärjäilen lääkkeiden kanssa ihan ok, muta hieman tää hirvittää

        Vanha ketju mutta menkööt tänne.. Mä olen käyttänyt Tramalia 4 vuotta. Tällähetkellä ylläpitoannos on alle 2000mg eli aivan kauhea. Kk:den purkki
        menee muutamassa päivässä.. Olen päättänyt lähteä katkolle (VIHDOINKIN!)

        Että saisin elämäni takaisin. Mites alottajalla menee tällähetkellä??


    • Surusilmä84

      Uskaltaako tuota Tradolania ollenkaan aloittaa? Minulle lääkäri juuri suositteli Panacodien vaihtamista siihen etenevään sairauteeni liittyvän kivun kroonistumisen ja vaikeutumisen vuoksi, mutta ei kunnolla selittänyt mitä eroa niillä on. Jos Tradolan on noin riippuvuutta aiheuttavaa, minkälaisissa kiputiloissa/sairauksissa sitä edes kannattaa ottaa?

      Sekava selitys, tiedän, mutta sekava on sielukin :(

      • mimmi-74-

        Itse olen syönyt Tradolania jo 7 vuotta. Annos on enää vaan 150 mg päivässä. Panacod ei auta kunnolla, mutta välillä olen ottanut sitäkin. Kokeilin ottaa vaan 75 mg Tradolania, mutta en kestänyt niitä kipuja. Jos jonain päivänä pääsen eroon näistä kivuista, niin tulen pääsemään eroon myös lääkkeistä. Ei kannata pelätä riippuvuutta.


      • kovat kivut .
        mimmi-74- kirjoitti:

        Itse olen syönyt Tradolania jo 7 vuotta. Annos on enää vaan 150 mg päivässä. Panacod ei auta kunnolla, mutta välillä olen ottanut sitäkin. Kokeilin ottaa vaan 75 mg Tradolania, mutta en kestänyt niitä kipuja. Jos jonain päivänä pääsen eroon näistä kivuista, niin tulen pääsemään eroon myös lääkkeistä. Ei kannata pelätä riippuvuutta.

        Minä olen käyttänyt Tradolania n.5 vuotta ja on kyllä oikea lääke kipuihini .
        Annos on 1-2x150mg/vrk . on edelleen ihan sopiva . lisäksi muita kipulääkeitä .
        Minuakin kyllä hirvittää mihin tämä johtaa mutta jos lääkeitä ei olisi tarjolla
        olisi elämä aivan kauheaa tuskaa .


    • kivuton nyt

      En syönyt kuin noin 6 kk tramalia 400mg vuorokaudessa, mutta silti vieroittumiseen meni 8 vk. Kun viikossa sai annosta aina max neljänneksen pienentää, itse menin sitten 1/4 tbl vähemmän viikko kerrallaan. Pari ekaa päivää aina annostuksen vähentämisen jälkeen oli vaikeita, sitten helpotti. Olin toki saikulla ison leikkauksen jälkeen et pystyin 8 vk vieroittautumaan, jos olisin joutunut olemaan töissä niin olisin pyytänyt sairaalaan vieroitukseen, siellä sen saisi kuulemma hoidettua viikossa pois.

      Eli tulevaisuudessa tulen käyttämään opiaatteja vain jos muuta mahdollisuutta ei ole hirvittäviä kipuja saada pois. Ok, leikkausten jälkeen sairaalassa saa, mutta niihin ei muutamassa päivässä ehdi jäämään koukkuun.

      Muihin lääkkeisiin en ole jäänyt koukkuun (niihin mihinkä normaalisti muut jäävät jo lyhyemmästäkin käytöstä).

    • SÄRKYPOTILAS

      Morfiini keräytyy ja jää kudoksiin.

      Rikoselokuvissa usein haudan avaamisella etsitään juuri ruumista tuota hyvää ja myös pirullista ainetta.

      Itse jäin koukkuun 8 viikossa, sillä kun oli unohtanut yön tramalit ottamatta - oli Juhannus, mökki ja kiva ilta - koin aivan hirveän yön ja aamun. Aamulla kun sain lääkeapua se vapautti oireet, mutta kauhukseni ymmärsin olevani lääkekoukussa. Pidin lääkettä aina sen aamuyön jälkeen aina mukana ja eri paikoissa varalla. Söin lääkettä sitten 7,5 vuotta ja nostin päiväannosta kivun mukaan 150-300mg. Puheogelmien ja hienomotoriikan ilmeisen taantuman ja ohutsuolen toimimattomuuden vuoksi päätin lopettaa ystävälääkärin avulla. Vieroitus oli kova kokemus, mutta nautin siitä, kun tiesin sen loppuvan. Olen eristäytynyt ja erakoitunut, sillä 1,5 vuotta on kulunut ja puhe- ja sosiaalisettaidot ovat yhä hukassa. Ulosteen ja virtsaamisen kassa on suuria vaikeusia ja vahinkoja satuu. Taramal on ihan hyvä lääke, mutta vain TILAPÄISESTI yli 2 viikon lääkekuuria ei tulisi antaa ottaa tai jos lääkäri niin määrää siitä tulisi laatia lääkeilmoitus ja seurantalomake, esim. aika surullisen kuuluisaan Valviraan...

      Tramadoli on synteettinen kodeiinianalogi ja heikko ȝ-agonisti. Tramadoli luokitellaan oikeastaan sekavaikutteiseksi opioidiksi, koska opioidivaikutuksen lisäksi se toimii myös noradrenaliinin ja serotoniinin takaisinoton estäjänä ja jopa edistää serotoniinin vapautumista, minkä arvellaan lisäävän merkittävästi tramadolin analgeettista tehoa.

      (Mastrocinque & Fantoni 2003, Lamont & Mathews 2007, McMillan ym. 2008)

      Tramadoli esiintyy raseemisena seoksena, jossa on yhtä paljon ( )- ja (-)-enantiomeerejä. Ensimmäinen reagoi opioidi-, serotoniini- ja Į2-adrenergisten reseptorien kanssa, kun taas jälkimmäinen ainoastaan Į2-adrenergisten. Metaboliareittejä on useita ja suurin osa tramadolista
      desmetyylitramadoli (M1), joka syntyy maksassa demetylaation kautta ja joka myös esiintyy voimakkaammin kuin ( )-tramadoli ja on 2-4 kertaa tehokkaampi analgeetti kuin tämä tuottaen valtaosan analgeettisesta vaikutuksesta, (-)-M1 taas sitoutuu Į2-adrenergisiin reseptoreihin. Demetylaatiota katalysoi isoentsyymi sytokromi P-450 2D6 eli CYP2D6, jonka suhteen ihmisillä esiintyy laajaa geneettistä polymorfismia.

    • pekka62

      moi, olen syönyt noin 25 vuotta selkä vaivoihin tramal 200 100. aamuin illoin. sitten pudotettiin 200 mg päivässä. viikko sitten päätettittiin taas ,että yks 100 mg riittää päivässä. on sitten tullu kokeiltua, ja heti tuli joku flunssan tapanen, ja limaa kurkku täynnä yöllä ja selkä-kivut palas takaisin. hirveä olo, mikään ei huvita, ja oksettaa ja vituttaa. kauanko pitää kärsiä,, kun nuin pitkä käyttö? olisiko esim pikku viina ryypyistä apua,, tuntuu ,että loppuu elämän halu.

    • Uller

      Olen syönyt tradolan 150 mg uhden päivän.annostus on 3 nappia päivässä.mulle toimii usvamaisen hyvin.

      • Anonyymi

        "ammattilaiset" tietävät kertoa että tramalista on vaikeampi päästä eroon kuin heroiinista. Reflat ei tietenkään niin rankat kuin heroiinissa mutta saattavat kestää reilustikki puolivuotta. Ja se henkinen riippuvuus voipi kestää loppuelämän. Aina on tramal mielessä vaikka fyysiset oireet olisikin jo muistovain. Hyvä lääke mutta niin salakavalasti koukuttava. Ja tarkoitan sitä että tramalia on käytetty jo vuosia. Kuukauden kuuri ei vielä viekkareita tee, mutta kun parivuotta säännölliseti otat niin siitä se sitten alkaa. HuhHuh.


    • Anonyymi

      Noiden tradolan tablettien puolittaminen ihan ok mutta jos puolikkaasta vielä pienemmäksi haluaa niin silloin pitäisi käyttää se tabletin päätypuoli. Jos käyttää tabletin neljäsosaa jossa molemmat päät "auki" eli katkopinnalla niin tabletti vaikuttaa nopeammin mutta tulee myös vieroitusoireet vastaavasti nopeammin.
      Jos annostusta pudottaa niin ennen nukkumaan menoa kannattaa ottaa sellainen tabletin pääty.
      Jos pärjää niin aamulla herätessä ei kannata ottaa mitään eikä aamupäivällä, sinnittelee niin pitkään ilman lääkettä kuin voi..iltapäivällä ehkä 14-15 ottaa neljäsosa tabletin ja ennen nukkumaan menoa (puoli tuntia) ottaa siten vaikka puolikkaan. Sitten voi kokeilla viikon parin päästä taas pienemmällä yöannoksella. Jos yhtenä päivänä ottaa isomman annoksen on taas lähtökuopissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe