ehkäisyrengas käytössä, kokemuksia?

Nuva*

Vaihdoin lukuisien pillereiden popsimisen jälkeen (sivuvaikutusten takia; järkyttävät mahakivut,turvotus,lihominen jne.) ehkäisyrenkaaseen ja haluaisin tietää onko muilla tullut mitään sivuvaikutuksia tai mitä olette mieltä renkaasta?
Onko mitään muutoksia, hyviä tai huonoja. Vaikuttaako menkkojen runsauteen, finneihin, entä aiheuttaako hiivatulehdusta, limakalvojen kuivuutta,seksihaluttomuutta, rintojen kasvua,painon nousua? Sairaanhoitaja sanoi että korvieni välissä on vikaa jos nämä renkaat aiheuttaa sivuvaikutuksia koska on niin vähähormoonisia, aika rankkaa kuultavaa :D "ja nykyään kaikki pilleritkin on niin vähähormonisia että sivuvaikutuksia ei voi tulla" mietin sitten miten voi esim.menkat pienentyä niistä jos "on niin vähän hormoonia" tai vaikuttaa akneen? nyt on ensimmäistä päivää rengas käytössä,toivon että tämä ehkäisy on hyvä koska sanottiin että tämä on myös viimeinen vaihtoehto. Voihan se ollakkin että korvien välissä on vikaa ja laitan oireeni aina pillereiden piikkiin jos jotain tulee. Nyt en kyllä ainakaan noiden puheiden takia enää uskalla valittaa :D (käytössäni on myös thyroxin lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan) Ainakin oli helpompi asettaa paikoilleen kun ensin ajattelin ja poiskin sain helposti kun piti kokeilla,pelkäsin ensin etten saa siitä otetta tai löydä sitä :D

33

33394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku vaan

      Minulle itselleni ei ainakaan ole tullut mitään oireita sen käytöstä.

    • Anni31

      Mulla on ollut ehkäisyrengas jo pari vuotta, enkä vaihtais sitä enää pillereihin. Kerran se on tullut huomaamatta seksin aikana tai sen jälkeen ulos,mutta siitä onneks selvittiin säikähdyksellä. Siis löyty myöhemmin patjojen välistä.. Vaivaton käytössä, mieskin pitää sitä hyvänä vaikka paneskellaan aina niin että se on sisällä.(senhän voi ottaa pois seksin ajaksi jos haluaa.) Helppo laittaa sisään ja ottaa pois. Vähemmän mielialan vaihteluita. Vähemmän vaivaa ku pillereistä. En ole huomannut renkaasta johtuvaa painonnousua. Limakalvot on kyllä välillä kuivat, mutta luulen että ikä vaikuttaa siihen enemmän kuin rengas.(Ja pitkäaikainen suhde, hätäinen seksi.). Ihmettelen sitä, että rengasta käyttäviä on aika vähän. Siis ei kellään mun tutulla oo. Kokeile nyt ainakin muutaman kuukauden.. :)

      • -Tara

        Olen nyt käyttänyt rengasta kolme kuukautta. Aion vielä jatkaa, koska tuntuu ihan OK ehkäisyltä. Pillereistä tuli masennusta, mielialanvaihteluita ja kohonnutta verenpainetta. Toistaiseksi ei ole Nuva Ringin kanssa noita sivuoireita ollut. Ihan hyvä juttu minulle. Rengas ei tunnu yhdynnässä ja pysyy hyvin sisällä.

        Ainoa pieni miinuspuoli on se, että finnejä tuntuu pukkaavan nyt enemmän, kuin ennen. Mistähän johtuu ja onko kenelläkään kokemusta? Rauhoittuuko iho ajan kanssa? Kiusallista näin kolmikymppisenä kärsiä teininaamasta. Varsinaista aknea ei ole, mutta isoja mollukoita tuntuu nousevan tasaiseen tahtiin. Ajattelin vielä kokeilla kolme rengasta ja katsoa, miten käy...


      • Anonyymi

    • Entinen renkailija

      Minulle ei sopinut, vaikka aluksi ihastuin. Limakalvot kuivuivat kolmannen renkaan aikana järkyttävästi ja kutina oli niin voimakas että jouduin ottamaan pois, ja limakalvot normalisoituivat seuraavan viikon aikana. Muuten tosi hyvä ja vaivaton käyttää.

    • gisslaved

      joka ehkäisee liukkautta on tähän mennessä ollut ehdottomasti gislaved nord frost,sen parempaa rengasta ei löydy voin lämpimästi suositella.

      • HAHAHAHHAHAAH

        olitpa hauska.. voi tsiisus..


      • marichi

    • asiaa+asian vierestä

      vastaan nyt tähän viestiin, vaikka tän ketjun alottamisesta onkin jo yli vuosi aikaa, kuin myös viimisestä postauksesta. mutta mä olen saanut paljon vastauksia googlettamalla keskustelupalstoja liittyen tähän renkaaseen, joten haluun antaa apua eteenpäin ja kerron omat kokemukseni.

      oon siis 24 vuotias ja alotin ensimmäisen hormonaalisen ehkäisyn tällä renkaalla, menossa on ensimmäinen tyhjennysviikko. ostin samantien alussa kolmen renkaan pakkauksen, harmi vain.
      en oo kyllä kauheesti tykänny. paha sanoa toisaalta kun mitään muuta esim pillereitä en oo kokeillut.

      oon aivan rakastunu poikakaveriini, ollaan oltu kohta 3 kk yhdessä ja haluan kauheasti koko ajan hirveästi suunnattoman paljon seksiä hänen kanssa. mutta usein kuin ollaan sängyssä ja korvien väli sanoo kyllä niin alapää karjuu ei kun ei vaan kostu. välivuotoa tuli koko ajan tuon 3 viikon aikana mitä rengasta pidin, joten suuseksille sai sanoa haikeat hyvästit ja ei ole kiva kun perä vuotaa kuukauden putkeen, ensin kuukautiset, jotka jatkuivat välivuodolla, joka taas jatkui kunnes menkat alkoi kun otin renkaan pois. tässä alkaa vähän pinna kiristyä. ja se välivuoto on todella ällöttävän näköistä, ruskeaa limaa.

      lisäksi musta tuntuu että mun limakalvot on jotenki muuttunu. seksi ei tunnu enää niin paljon, en suomeksi siis tunne niin paljon yhdynnässä. ihan kuin olis emätin vähän turta ja turvonnut. ja sit ku joku puhu jostain haavaumista, en muista oliko tämä keskustelu vai mikä, mutta anyway, virtsatessa emätinaukkoa kirvelee joskus ja joskus seksin jälkeen kutisee ja kirvelee emätintäkin, elikä ehäpä mullaki niitä haavaumia ollut siis. ja jotenki muutenki koko värkki tuntuu ihan vieraalta. hiivat, sukupuolitautitestit ja papat otin vasta ja kaikki kunnossa. oon käyttäny välillä lactalia jos auttas, no auttaahan se ku sitä käyttää pari päivää, hetkellisesti joo, mutta sit se on jo seukki päivänä sama homma, kuiva ja kutisee ja välillä kirvelee.

      sit välillä oon ollu tosi hermona ja vähän diivaillukki kullalleni. kyllä olen yhdistäny mielessäni nämä asiat hormoneihin. kondomia inhotaan molemmat käyttää, musta se jotenki pilaa seksin koko pointin eli olla niin lähellä toista ku mahollista ja nautinnon saamisen ja antamisen. kumista hommaa kumin kanssa eikä kyllä tunnu missään ku se muovi vie kaiken herkkyyden.

      anaaliseksi, mikä ihana asia ja hyvä että keksitty niin voipahan jonkunlaista yhdyntää harrastaa ihan au natural ilman kumia tai lääkkeitä ettei paksuksi pamaha!!!!!! suorastaan kurkkua myöten oon täynnä tätä renkaan kanssa pelleilyä ja oon paaaaljon lukenu muista vaihtoehoista ja miettiny jopa luonnollista rytmi-ja limamenetelmääkin vaihtoehtona. ennenku alotin tän renkaan käytön niin 2 kuukautta sekstailtiin päivittäin ilman mitään, välttettiin ovulaatiopäivä ja paria päivää niitä ennen (mikä ei kyllä riitä) ja pääsääntönä oli se että kulta ei tullut sisälle (muta sekään ei valitettavasti riitä, s*****na). välillä kyllästyi siihenki että pitää lopussa jättää yhdyntä kesken ja ei muuta ku sisään vaan kaikki ja sit oli aina ku kissa pistoksissa että tuleeko ne kuukautiset vai ei vai joko sitä aborttiaikaa varaamaan. että ei se tommonenkaan ole hyvä juttu että herran haltuun.

      kyllä nyt ajatus hormonaalisesta ehkäisystä ärrrrrsyttää. ja yleensäkin se seksin kiusallinen kääntöpuoli että raskaaksi voi tulla. nyt lääkäritutkijat: kehitelkääpä uusi systeemi: laitetaan miehet popsimaan jotai pilsnereitä niin saavat kokea hormonien psyykkiset ja fysiologiset ihanat puolet. :D :D

      ja vielä haluan sanoa tämän romaanin mittaisen kirjotukseni päätteeksi teille kaikille jotka toisin käsititte, että minä rakastan lapsia ja haluan niitä joskus mutta ei perhettä ole järkevää perustaa näin lyhyelle suhteelle ja minä haluan ne vasta avioliitossa. toivottavasti näistä jutuista tai oikeestaan ite asiasta mitä tän sepustuksen seasta löyty eli renkaasen liittyvistä jutuista oli apua jollekulle. :) tsemppiä vaa kaikille muillekin jotka taistelee ehkäisyn kanssa, hengessä mukana.

      • Anonyymi

        Herranen aika, tää kuulostaa ihan minulta.

        Käytin ehkäisypillereitä aknen hoitoon kahdeksan vuotta ja vaihdoin Nuvaringiin.

        Oon käyttänyt ehkäisyrengasta nyt kolme viikkoa. Vihaan sitä yli kaiken. Aiheutti heti pissatulehduksen ja hiivatulehduksen - toki olen niille altis ollut aina..

        Seksihaluja ei enää ole!!! Ne on aivan kadonneet.
        Limakalvot on kuivat ja rengas paikallaan ollessa saa pimppini kummallisen muotoiseksi.. kun se painaa kohdunkaulaa vain toiselta puol


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herranen aika, tää kuulostaa ihan minulta.

        Käytin ehkäisypillereitä aknen hoitoon kahdeksan vuotta ja vaihdoin Nuvaringiin.

        Oon käyttänyt ehkäisyrengasta nyt kolme viikkoa. Vihaan sitä yli kaiken. Aiheutti heti pissatulehduksen ja hiivatulehduksen - toki olen niille altis ollut aina..

        Seksihaluja ei enää ole!!! Ne on aivan kadonneet.
        Limakalvot on kuivat ja rengas paikallaan ollessa saa pimppini kummallisen muotoiseksi.. kun se painaa kohdunkaulaa vain toiselta puol

        .. jahas jäi kesken ...

        .. vain toiselta puolelta... En ole juuri rengasta irrottanut.

        Akne ei ole vielä palannut, mutta ensimmäiset suuren kokoiset mollukat, ensimmäistä kertaa vuosiin..

        Palaan takaisin pillereihin, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .. jahas jäi kesken ...

        .. vain toiselta puolelta... En ole juuri rengasta irrottanut.

        Akne ei ole vielä palannut, mutta ensimmäiset suuren kokoiset mollukat, ensimmäistä kertaa vuosiin..

        Palaan takaisin pillereihin, kiitos.

        Oh. Tärkein unohtui. Minullakaan seksi ei tunnu enää pillussa.
        Varasin pissatestiin ajan ensi viikolle, kun mullakin tuntuu kirvelyä, vaikka syön estolääkitystä virtsatientulehdukseen.


    • jh

      Edelliselle vastaajalle että tiedäthän kaikki hormonaaliset voi varsinkin alussa aiheuttaa ikäviä oireita mutta ne voi myös hävitä kun elimistö tottuu hormooneihin. Ja oletko ottanut huomioon että myös lisääntynyt ja runsas seksi voi aiheuttaa haavaumia, kutinaa ja muita kuvailemiasi vaivoja.. Itselläni nimittäin ollut samoja ongelmia ilman hormonaalisiakin että seksistä kuivuu ja kuluu paikat ja on turvoksissa. Ja löystyykihän se kun painaa menemään mikä voi aiheuttaa tunnottomuutta :D

    • Miehille e-pillerit

      Olen kyllä samaa mieltä että miehille jotain ehkäisynappeja!! itse kanssa kyllästynyt popsimaan pillereitä ja kokeilimaan muita ehkäisymenetelmiä... nyt aloitan ehkäisyrenkaan käytön ja toivottavasti se toimii ja sopii minulle, tai muuten sanon miehelle, että tästä alkaa loppuelämän kestävä selibaatti, jollei lääketehtaat keksi miehille jotain ehkäisy pillereitä :)

      • Miehet tuskin söis?

        Miehes saattaa ettiä uuden muijan tai vähintää ramppaa vieraissa..


    • Miehet ei uhraudu

      Tuskin miehet moiseen hulluuteen suostuisivat. Kukapa nyt omaa elimistöään ehdoin tahdoin tuhota haluaisi. Moni nainen kertookin uhrautuneensa miehen tähden.

      Hormonilääkkeet merkitsevät hyvin vakavaa puuttumista aineenvaihduntaan. Siinä ei mikään jää ennalleen. Koko elimistö on muutostilassa. Kuinkahan moni lääkäreistämme ymmärtää tämän? Ja jos ymmärtää, mikä saa heidät vaikenemaan?

    • tytsainen

      Näissä ketjuissa ei kerrota koskaan liikaa positiivisia kokemuksia, joten lisäämpä tänne yhden sellasen! Käytin 5 vuotta pillereitä vain tajutakseni, että ne oli ajanu mut keskivaikeaan masennukseen, seksi ei enää maistunu ja kaiken lisäks välivuodot oli yhtä - tiedätte kyllä mitä.

      Vaihdoin renkaaseen ja elämä alko valkenemaan. Tietty jokasella on aivan oma reagointitapansa hormoneihin, mutta mulle nuva ringin määrät passaa ilmeisesti oikein hyvin. Joo, sitä valkovuotoa tulee enemmän, mutta mieskin tykkää kummasti kun on aina kosteana...

      Ensimmäinen rengaspäivä oli tietysti hirveä, ajattelin koko ajan että kohta se valahtaa toisesta lahkeesta alas, mutta eihän se sieltä mihinkään liiku. Ihanaa ku saa unohtaa koko ahistavan ehkäisyn aina kolmeksi viikoksi kerrallaan! Mitään haittapuolia en oo vielä havainnu, ja toivottavasti niitä ei tuukaan. :)

    • nuvat

      Mulla on nuvaring ollut nyt parisen viikkoa, ensin tuntui täydelliseltä! Muutamana päivänä pahoivointia eikä muuta. Mutta nyt on alapää ihan hellänä! Punottaa, kirvelee ja limakalvot ihan kuivat! Seksiä en voisi edes ajatella, kun hellä kosketuksin tuntuu inhottavalta.. Ennen nuvaa kaikki oli kunnossa! Argh, luuletteko että alapää tottuu vai kannattaako edes kärsiä seuraavaa kolmea viikkoa ?

    • sopi alussa

      2 vuoden käytön jälkeen oli pakko vaihtaa pois koska sivuvaikutuksia tuli enemmän ja enemmän. Ensinmäinen vuosi meni loistavasti. Sitten alkoi päänsäryt, haluttomuus ja nännien tunnottomuus (siis melkein koko rinnat olivat tunnottomat = ei nautintoa eikä kipua vaikka nipistäisi). Kesti melkein puoli vuotta ennen kuin tunne palautui edes vähän. Nyt en olle käyttänyt nuvaa vähän päälle vuoteen ja vasta hiljattain tunto ja ihana nautinto on palannut rintoihin ja nänneihin.

    • N19--

      Mulla on ollu nuvaring käytössä kohta 1,5 vuotta, ja käyttö on ollut helppoa. Alussa vuotoa tuli viikon ensimmäisen renkaan laittamisen jälkeen, mutta se loppui aikanaan. Menkkakivut ovat kadonneet, samoin kuin menkat melkeinpä.. Vuotopäiviä noin kolme ja pärjään pelkillä pikkuhousunsuojilla.

      Nyt muutaman kuukauden aikana on väliviikolla alapääni alkanut kutista ja yhdyntä sattuu. Nämä oireet kuitenkin katoavat aina renkaan laittamisen jälkeisinä päivinä, mutta palaavat menkkojen alkaessa. En ole ennen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Olen lukenut että monille on tullut oireina limakalvojen kuivuutta ja hiivatulehduksia, joillakin parantuminen on kestänyt lähes puoli vuotta renkaan lopettamisen jälkeen. Olenko nyt alkanut siis kärsiä samoista oireista? Kannattaisiko vielä odottaa vai lopettaa renkaiden käyttö heti?

      • akajsggagsbsbbd

        Vuoden verran sujui ehkäisyrenkaan kanssa hyvin. Ajattelin etten ikinä halua vaihtaa sitä toiseen ehkäisymenetelmään. Noin vuoden päästä limakalvot ei vaan enää kestäneet. Seksi alkoi sattumaan, jatkuva hiiva, emätintulehduksia, epämiellyttävää oloa alapäässä... ei sopinut mulle vaikka luulin ensin rengasta siunaukseksi.


      • 12+12
        akajsggagsbsbbd kirjoitti:

        Vuoden verran sujui ehkäisyrenkaan kanssa hyvin. Ajattelin etten ikinä halua vaihtaa sitä toiseen ehkäisymenetelmään. Noin vuoden päästä limakalvot ei vaan enää kestäneet. Seksi alkoi sattumaan, jatkuva hiiva, emätintulehduksia, epämiellyttävää oloa alapäässä... ei sopinut mulle vaikka luulin ensin rengasta siunaukseksi.

        Itse olen käyttänyt noin viisi vuotta. Parin ensimmäisen viikon ajan tuli finnejä naamaan, siinä kaikki negatiivinen. Menkkakivut melkein hävisivät, menkat niukemmat, en ole kokenut kutinaa tai kuivuutta tms. Eli itselleni on sopinut todella hyvin. Sekin sopii hyvin, ettei tarvitse yrittää muistaa syödä pillereitä. Olen tyytyväinen.


    • sellasta..

      Mulla on ollut Nuvaring käytössä useita vuosia. Limakalvojen kuivumista on ollut alusta asti ja apuna on ollut liukuvoide. Nyt on tullut kehiin yhdyntäkivut ja viimeisen vuoden aikana limakalvojen turvotus. Tuntuu että "värkki" on sisältä pienentynyt ja yhdyntä vaikeutunut. Ei muuta kuin lääkäriin ja katsotaan sanotaanko Nuvaringille hei hei...

    • rearea

      Olen käyttänyt rengasta noin puoli vuotta. Itsellä ei ole juuri ollut ongelmia tämän menetelmän kanssa. Laittaminen on joskus hieman vaikeaa tiukkuuden ja/tai kuivuuden vuoksi (koska kuukautiset vielä ovat menossa kun laitan uuden renkaan). Toisinaan rengas valahtaa melkein emättimen suulle, mutta muuten sitä ei tunne lainkaan ja pysyy hyvin sisällä. Ei haittaa seksin aikana.

      Pillereistä tuli alottaessa melko paljon vaivaa (yli 5 vuotta sitten), vaikka niihin lopulta elimistö tottui (käytin yli 4 vuotta). Sitten lääkäri halusikin vaihtaa pillerit renkaaseen muun lääkityksen takia. Hyvin on sopinut rengas minulle. Ei kuivuutta, haluttomuutta, lihomista, mielialahäiriöitä sun muita. Hiivaa ei ole aiemmin ollut, mutta kahden ekan renkaan jälkeen vuotoviikon alussa oli hieman hiivan tapaisia oireita kuivuuden ja kirvelyn merkeissä. Seuraavien renkaiden kanssa ei mitään. Kannattaa siis kokeilla jonkun aikaa sopiiko sinun elimistölle, ainakin 3kk (sama pillereissä, että elimistö tottuu ja tasoittuu).

      Itseäni mietityttää lähinnä, että haittaako se että rengas on pois otettaessa hieman soikea, ei enää pyöreä? Vissiin menee hieman lyttyyn tuolla sisällä jotenkin. Eihän vaikuta ehkäisytehoon, kun renkaassa ei ole halkeamia tai muutakaan vikaa varsinaisesti, vaan taipunut soikeammaksi?

    • Pari v kokemusta

      Hei!

      Käytin itse rengasta pari vuotta (2010-2013) ja olin äärimmäisen tyytyväinen siihen! Aikaisemmin söin Diane Nova e-pillereitä vuosina 2004-2008, joiden jälkeen pidin parin vuoden tauon kaikissa hormoniehkäisyissä.

      Ensimmäinen vuosi sujui täysin ongelmitta mutta vaihdoin kuitenkin takaisin e-pillereihin 2013 vuoden alkupuolella koska epäilin jatkuvan hiivakierteen johtuvan renkaasta. Asia jäi kuitenkin edelleen epäselväksi koska kierre jatkui. Ei välttämättä siis johtunut itse renkaasta...

      Eilen kävin seurantatarkistuksella omalääkärillä ja hän sanoi ettei Diane Novaa (e-pillerit) enää suositella käytettäväksi ehkäisyyn, on kuulemma aknelääke nykyään. Uusin siis vanhan reseptin Nuva Ringille koska pillereihin vaihto ei vaikuttanut pahemmin hiivoihin ja pidin renkaasta kuitenkin enemmän sen helppouden vuoksi. Sain samalla hormonikierukalle reseptin ja nyt ajattelinkin jatkaa taas renkaalla. Ja jos hiivat pahenevat niin otan h-kierukan sitten. Lääkäri sanoi ettei välttämättä johdu ollenkaan ehkäisyistä vaan siitä että olen muuten vaan herkempi sokerille ja hiivoille.

      Eli omien parin vuoden kokemusteni perusteella Nuva Ring on mahtava:

      Helppo ja huoleton (Ei tarvi muistaa kuin laittaa/ottaa, mukana tulee kalenteriin tarrat asetus- ja poistopäiville jottei unohdu)

      Ei tunnu ollenkaan ellei ole huonosti asetettu -> asennon voi korjata vessakäynnillä

      Ei tunnu seksin aikana

      Kuukautiset on todella säännölliset ja muutenkin normaalit

      Ei mitään haittavaikutuksia (ellei mahdollista hiivaa lasketa.) (E-pillerit aiheuttivat itselläni ihon kuivumista, toisen kainalon arkuutta ennen kuukautisia ja ehkä jonkin verran masentuneisuutta. Näitä ei ole Nuva Ringillä ollut)

      - Mahdollinen hiivan pahentaja. Huom. itselläni tulee edelleenkin herkästi tulehdus vaikka en ole rengasta käyttänyt. Joten rengas ei todennäköisesti ole aiheuttajana.

    • eirengasta

      En suosittele ehkäisyrengasta.
      Itse käytin sitä n. 3kk.
      Sitä ei tunne normaalissa arjessa, siksi ravasin koko ajan vessassa tutkimassa onko se vielä siellä.
      Se tuntuu seksin aikana, niin mies kuin itsekin tunsin sen. Se oli epämiellyttävää.
      Mitään oireita ei tullut, mutta sen käyttö on epämiellyttävää.

      • Täh?!

        Miten sen käyttö on epämiellyttävää, jos sitä ei tunne??
        Seksin ajaksi sen saa ottaa pois.


    • Birgitta_96

      Miehelläni on aika reilunkokoinen, muutamankerran on rengas tullut miehen ympärillä ulos....

      Sanokoot kuka vaan ettei tuntuisi, meidän täytyy ottaa rengas pois seksin ajaksi, oikeastaan se ei häiritse kuin henkisesti, toisaalta sen tuntuminen on lisämauste erään.

    • regui

      Mulla ei tullu renkaan käytöstä muuta kuin haittaa,niimpä sovimme kullan kanssa et ainut reikä mihin kulli menee on peppu..saan kyllä dildoa ja suuseksiä..

    • Nuvaringittäjä

      Olen käyttänyt Nuvaringiä yhteensä noin 8 vuotta. Sitä ennen käytin vuoden Yasminia. Viime kesänä kokeilin noin puolen vuoden ajan Zoelyä.

      Muistan että aloittaessani ekan kuukauden ajan rengas tuntui omituiselta, kun paikat eivät olleet tottuneet siihen. Sama juttu, kun lopetin Zoelyn ja aloitin renkaan uudelleen.

      Joku 4 vuotta varmaan meni ihan ongelmitta Nuvaringin kanssa, kunnes alkoivat taukoviikolla järkyttävät migreenimäiset päänsäryt (joista kärsin yhä). En voi oikeastaan valittaa mistään muusta renkaan suhteen kuin siitä lamauttavasta päänsärystä, jonka aikana en ole edes työkykyinen, vaan makaan sängyssä ja pahimmillaan yrjöän vessassa vuorokauden (olo on siis kuin maailmanlopun krapulassa). Toisin sanoen kyse on vieroitusoireesta, mutta vaikka lääkärit aina suosittelevat käyttämään useamman renkaan putkeen, ettei päänsärystä tarvitsisi kärsiä niin usein, haluan itse pitää kuukautiset joka kuukausi varmistuakseni, etten ole raskaana.

      Nuvaring myös selvästikin alkoi aiheuttaa vatsan turvotusta ja kerätä nesteitä näin pidempiaikaisessa käytössä, koska Zoelyä käyttäessäni laihduin pari kiloa elintapojani muuttamatta.

      Itse en pidä yrjöpäänsärkyä ja turvotusta niin suurina ongelmina, koska muuten rengas on ihan loistava. Sitä ei tarvitse muistaa kuin 2 kertaa kuukaudessa (ja tietysti jos haluaa ottaa sen seksin ajaksi pois). Minun kokemukseni mukaan Nuvaring kuitenkin pitää paikat kosteana (Yasmin kuivatti alapääni Saharaksi), ei aiheuta mielialan vaihteluja (Zoely teki aggressiiviseksi raivohulluksi) ja lisäksi ei tarvitse miettiä ripulointi/oksentelu yms. suolen toimintahäiriöitä toisin kuin pillereiden kanssa. Ennemmin kärsin sen karmean Nuvaring-krapulan kerran kuukaudessa kuin olen jatkuvasti aggressiivinen tms. ikävää ja pelkään, onko pilleri ehtinyt imeytyä.

      Fimean haittavaikutusrekisterissä Nuvaring oli ainakin jonakin vuonna valitetuimpien joukossa ei-toivottujen raskauksien suhteen, mutta epäilen erittän suuresti, että kyseessä on ollut human error useammassakin tapauksessa...

      • kokemusta on

        Tuo yrjöpäänsärky on migreeni. Jos hormonit aiheuttavat sinulle migreeniä, niin lääkärin pitäisi määrätä jotakin hormonitonta. Esimerkiksi aivoinfarktien riski kasvaa jos on säännöllisesti migreeni joka johtuu hormonilääkityksestä.


    • 5874888

      Ehkäisyrengas ei ole turvaseksi väline vaan raskauden ehkäisyväline, eli en suosittele jos sinulla on paljon irtosuhteita.

      Tehokas raskauden ehkäisyväline se kyllä on, mutta sukupuolitaudeilta se ei suojaa lainkaan, eli kondomi kauniiseen käteen jos turvaseksiä haluat.

    • Anonyymi

      Ei sopinut yhtään, ensimmäisen vuorokauden aikana monta tuntia oksentelua. Päätin, että tällaista en suostu käyttämään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe