Henkilökohtaisen ja yleisen raja?

Minulla henk. koht. ei ole mitään niin pyhää asiaa tai katsomusta, tms. että loukkaantuisin jos sitä joku pilkkaa. Asioita joista pidän ja maailmankatsomustani saa pilkata vapaasti. Ei hetkauta.

Vaan heitäpä vähän lokaa esim. kristinuskon päälle niin se onkin yht' äkkiä henkilökohtainen hyökkäys uskovaisia vastaan vaikka ei olisi puhunut yhdestäkään keskustelussa mukana olevasta henkilöstä sanaakaan. Onko usko niin heikko näillä, että pelkäävät sen kaatuvan huumoriin, kritiikkiin tai pilkkaan? Vai mistä tämä johtuu?

53

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskis.

Jeesus oli vain Perulainen siankasvattaja ,joka joi kaljaa ja söi tacoja Maria huitsukan kanssa.

• Näillä uskovaisilla on pakottava tarve yhtenä rintamana puolustaa jumalaansa, kun hän itse on niin surkea ja saamaton puolustamaan itseään, ja he ottavat kovin henkilökohtaisesti kaiken negatiivisen mitä heidän uskonnosta sanoo. Eikö heidän pitäisi kaiken järjen mukaan olla sinut itsensä ja jumalansa kanssa jos se usko on niin upea ja mahtava asia heille? Tästä voisi nopeasti päätellä että ehkä heidän uskonsa ei olekaan niin vahvalla pohjalla kun he antavat ymmärtää. Toisen nopean päättelyn tulos on että Ateisteilla noin yleisesti ottaen on itsetunto kohdallaan kun taas uskis on epävarma.

• Ihan söpö, mutta en ole blondi. soz

• Tango_Delirium

Ja miksi nämä tapaukset tulevat tietoisesti väärälle palstalle turpiinsa saamaan? Kyllähän se pitäisi nopeallakin silmäilyllä huomata, ettei täällä kohdella uskoaan tyrkyttäviä mitenkään kauniisti.

• .....

belial joka tässä turpiinsa on saanut, keskenkasvuinen perää täällä oikeuksiaan vaikka itse suoltaa täyttä paskaa

• .
        ..... kirjoitti:

belial joka tässä turpiinsa on saanut, keskenkasvuinen perää täällä oikeuksiaan vaikka itse suoltaa täyttä paskaa

Muuta suomesta pois niin suomi on parempi maa.

• apina.

eihän tässä voi kuin nauraa multinikille.

• ...

todennäköisemmin multinikeille

• asiantuntijax

Pilkkaaminen on pikkusieluisten huumetta, vai väittääkö joku, että aivot ovat silloin optimaalisessa käytössä.

• Tuo on jo jatkunut sen verran kauan että pistä tuolta anomus vetämään. Palvelimilla on viestit ja IP:t tallella.

http://www.poliisi.fi/rikosilmoitus sieltä klikkaat "sähköinen rikosilmoitus"

• .....

sen verran on belial minua loukannut,

kiitos vinkistä

• §§§

belial monen muun palstan ateistin kanssa rienaa niin törkeästi hengellisiä asioita ja pilkkaa Jumalaa, että olisi paikallaan laittaa poliisit tutkimaan tätä.

• .
        §§§ kirjoitti:

belial monen muun palstan ateistin kanssa rienaa niin törkeästi hengellisiä asioita ja pilkkaa Jumalaa, että olisi paikallaan laittaa poliisit tutkimaan tätä.

Tuntuvat sakot sinulle niin rupeaa multinikkikin taipumaan, vai maksaako isäsi?

• olet vain ihminen

Sinä olet täysin tuntematon henkilö, jonka ulkonäköäkään tuskin kukaan täällä arvaa, ellet ole esitellyt omaa kuvaasi täällä olevien iloksi?

Jos pilkkaat uskonasioita, toivon että niitä tulee puolustamaan joku uskossa oleva ihminen.

• jotain sentään

Joten laitan sen vielä tiedoksi, että kylläpäs teillä oli pitla pilkka ja itsenne ylentämisketju!

• selittäköön tarpeeks
        jotain sentään kirjoitti:

Joten laitan sen vielä tiedoksi, että kylläpäs teillä oli pitla pilkka ja itsenne ylentämisketju!

Siis pilkkaamisenne oli taas joutavan pitkä jono, ei ole ihme että tulee uskovaisia jotka haluavat kertoa totuuden, inhottavien väitteidenne vastapainoksi.

• .
        selittäköön tarpeeks kirjoitti:

Siis pilkkaamisenne oli taas joutavan pitkä jono, ei ole ihme että tulee uskovaisia jotka haluavat kertoa totuuden, inhottavien väitteidenne vastapainoksi.

Taitaa vaan hihuja vituttaa kun eivät saa enää murhata ihmisiä jotka eivät jaa hihhuleiden mielipiteitä.

• mrs Missukka

Miksi oletat, että oma tapasi (=kaikkea itsellesi tärkeää saa pilkata) on se oikea ja muiden pitäisi perustella, miksi heillä on pyhiä asioita, joita he eivät tahdo pilkattavan? Arvioit sitten onko perustelu pätevä, ennenkuin päätät jatkatko loukkaamista vai et? Oletko itse niin heikko, ettet uskalla pitää mitään puolustamisen arvoisena?

11 8=19, ai ei vai?

• iaulrtyba

sinä et mene niitten pyhien juttujesi kanssa jonnekin muualle. Miksi täällä etsität parempaa kuin olet? Et sinä ole kuin mitätön uskonharhainen, joka jostain kumman syystä vaatii, että tuollaista harhaisuutta pitäisi jopa kunnioittaa.

• kj
        iaulrtyba kirjoitti:

sinä et mene niitten pyhien juttujesi kanssa jonnekin muualle. Miksi täällä etsität parempaa kuin olet? Et sinä ole kuin mitätön uskonharhainen, joka jostain kumman syystä vaatii, että tuollaista harhaisuutta pitäisi jopa kunnioittaa.

minun sitten pitäisi kunnioittaa sinun vakaumustasi, olet ilmeisesti mitätön, harhainen ateisti?

täällä saa ihan kuka vaan ilmaista sananvapauttaan

• mrs Missukka
        iaulrtyba kirjoitti:

En ole selitysvelvollinen sinulle. Ihmisiä ylipäätään pitää kunnioittaa eikä haukkua mitättömiksi. Yhteiselämä on pilkun verran mukavampaa silloin.

• gehdgcfdf
        mrs Missukka kirjoitti:

En ole selitysvelvollinen sinulle. Ihmisiä ylipäätään pitää kunnioittaa eikä haukkua mitättömiksi. Yhteiselämä on pilkun verran mukavampaa silloin.

kavereillesi, jotka tällä pilkkaavat ateisteja törkeästi. Ei ole sinunkaan kirjoitustyylissäsi kehumista.

Et kertonut miksi sinua pitäisi kunnioittaa. Minä en näe siihen mitään syytä.

• mrs Missukka
        gehdgcfdf kirjoitti:

kavereillesi, jotka tällä pilkkaavat ateisteja törkeästi. Ei ole sinunkaan kirjoitustyylissäsi kehumista.

Et kertonut miksi sinua pitäisi kunnioittaa. Minä en näe siihen mitään syytä.

En niin. Sun pitäisi sitä ennen kalibroida omatuntosi, mutta tuskin sitä teet.

"12. artikla. Älköön mielivaltaisesti puututtako kenenkään yksityiselämään, perheeseen, kotiin tai kirjeenvaihtoon älköönkä loukattako kenenkään kunniaa ja mainetta. Jokaisella on oikeus lain suojaan sellaista puuttumista tai loukkausta vastaan."

kopsattu arvaas mistä

18 14=32, ai ei vai?

• ysrf v
        mrs Missukka kirjoitti:

En niin. Sun pitäisi sitä ennen kalibroida omatuntosi, mutta tuskin sitä teet.

"12. artikla. Älköön mielivaltaisesti puututtako kenenkään yksityiselämään, perheeseen, kotiin tai kirjeenvaihtoon älköönkä loukattako kenenkään kunniaa ja mainetta. Jokaisella on oikeus lain suojaan sellaista puuttumista tai loukkausta vastaan."

kopsattu arvaas mistä

18 14=32, ai ei vai?

jotka täällä vittuilevat kirjoittajille. Samaa sakkia te olette.

• mrs Missukka
        ysrf v kirjoitti:

jotka täällä vittuilevat kirjoittajille. Samaa sakkia te olette.

Koskee ihan kaikkia. Ei ongelmaa siinä.

• ysdfsf
        mrs Missukka kirjoitti:

Koskee ihan kaikkia. Ei ongelmaa siinä.

ei sinun tänne ole pakko tulla päätäsi aukomaan. Ihme eukko. Kuvittelet jonkun hengen olevan totta, kehtaat sen jopa myöntää ja mikä ällistyttävintä, sinä vaadit että sinua kunnioitetaan sen tähden!

• mrs Missukka
        ysdfsf kirjoitti:

ei sinun tänne ole pakko tulla päätäsi aukomaan. Ihme eukko. Kuvittelet jonkun hengen olevan totta, kehtaat sen jopa myöntää ja mikä ällistyttävintä, sinä vaadit että sinua kunnioitetaan sen tähden!

En vaadi kunnioitusta uskoni tähden vaan siitä huolimatta.

• mrs Missukka kirjoitti:

Vaatiahan aina saa.

Sori, et saa, et ole ansainnut.

• mrs Missukka
        belial_666 kirjoitti:

Vaatiahan aina saa.

Yhteiselämä on sitten pilkun verran karseampaa. MOTT

• yfdapg
        mrs Missukka kirjoitti:

Sinä VAADIT kunnioitusta??? Siinäpä vaadit, et ainakaan minulta sitä saa.

• mrs Missukka
        yfdapg kirjoitti:

Sinä VAADIT kunnioitusta??? Siinäpä vaadit, et ainakaan minulta sitä saa.

Käytin omaa sanontaasi lähtökohtana "mikä ällistyttävintä, sinä vaadit että sinua kunnioitetaan sen tähden!".

• Näin se menee
        belial_666 kirjoitti:

Vaatiahan aina saa.

vain omaa persettään, johon muut atteäijät tuuppaa. Hyi olkoon!

• mrs Missukka
        Näin se menee kirjoitti:

vain omaa persettään, johon muut atteäijät tuuppaa. Hyi olkoon!

Pese suusi saippualla!

• Voipa olla, että uskovaiset eivät luota jumaliensa kykyyn vastata haasteisiin. Silloin heidän täytyy mielestään itse tehdä asialle jotain.

Ehkä uskovaisten mielissä kytee epäilys jumalien olemassaolosta. Silloin kiivaat reaktiot on helposti ymmärrettävissä oman uskon vahvistamisena.

• uskovainen joutuu pelkäämään sitä, että hän menettää uskonsa, koska tämänhetkisessä tilassaan hänen käsityksensä on se, että uskosta luopunut joutuu helvettiin. Isoin panoksin siis pelataan. Siksi hän ei kestä uskonasioiden kyseenalaistamista. Hän asentaa päähänsä järjestelmän, joka johtaa kaikki ristiriitatilanteet kovaääniseen hallelujaan laulantaan.

• kj
        iaurwen kirjoitti:

uskovainen joutuu pelkäämään sitä, että hän menettää uskonsa, koska tämänhetkisessä tilassaan hänen käsityksensä on se, että uskosta luopunut joutuu helvettiin. Isoin panoksin siis pelataan. Siksi hän ei kestä uskonasioiden kyseenalaistamista. Hän asentaa päähänsä järjestelmän, joka johtaa kaikki ristiriitatilanteet kovaääniseen hallelujaan laulantaan.

Minun tuntemani uskovaiset arvostavat myös ei-uskonnollista vakaumustani, eivätkä tee siitä numeroa

• kj kirjoitti:

Minun tuntemani uskovaiset arvostavat myös ei-uskonnollista vakaumustani, eivätkä tee siitä numeroa

jaksat noin kärsivällisesti oikaista minua tolvanaa, joka kaiken aikaa toilailen hakoteilläni, voi sentään minua hupsua!

Mutta nyt kuitenkin puhuttiin siitä, miten uskovainen kestää oman uskonsa kyseenalaistamisen, ei niinkään siitä, miten he suhtautuvat ei-uskovien katsomuksiin. Onneksi sinä itse et ollut juuri ollenkaan hakoteillä!

• kj
        iaurwen kirjoitti:

jaksat noin kärsivällisesti oikaista minua tolvanaa, joka kaiken aikaa toilailen hakoteilläni, voi sentään minua hupsua!

Mutta nyt kuitenkin puhuttiin siitä, miten uskovainen kestää oman uskonsa kyseenalaistamisen, ei niinkään siitä, miten he suhtautuvat ei-uskovien katsomuksiin. Onneksi sinä itse et ollut juuri ollenkaan hakoteillä!

"Siksi hän ei kestä uskonasioiden kyseenalaistamista. Hän asentaa päähänsä järjestelmän, joka johtaa kaikki ristiriitatilanteet kovaääniseen hallelujaan laulantaan."

Niin, kyllä minun tuntemani uskovaiset kestävät hyvinkin uskonsa kyseenalaistamisen. Juuri siitähän itse puhuit, iaurwen.

• kj kirjoitti:

"Siksi hän ei kestä uskonasioiden kyseenalaistamista. Hän asentaa päähänsä järjestelmän, joka johtaa kaikki ristiriitatilanteet kovaääniseen hallelujaan laulantaan."

Niin, kyllä minun tuntemani uskovaiset kestävät hyvinkin uskonsa kyseenalaistamisen. Juuri siitähän itse puhuit, iaurwen.

on kunnossa. Mitäpä siihen lisäämään. Minä tunnen sellaisiakin, jotka eivät kestä.

• Pää pinnalla
        kj kirjoitti:

"Minun tuntemani uskovaiset arvostavat myös ei-uskonnollista vakaumustani, eivätkä tee siitä numeroa"
        Eli toisinsanoen olet ateisti!

Onko sinulla hajuakaan miten trollailusi on mustamaalannut uskovaisia? onko sinulla aavistustakaan miten paljon olet saanut vahinkoa yleisellä tasolla? onko?

häpeä.

• kj
        Pää pinnalla kirjoitti:

"Minun tuntemani uskovaiset arvostavat myös ei-uskonnollista vakaumustani, eivätkä tee siitä numeroa"
        Eli toisinsanoen olet ateisti!

Onko sinulla hajuakaan miten trollailusi on mustamaalannut uskovaisia? onko sinulla aavistustakaan miten paljon olet saanut vahinkoa yleisellä tasolla? onko?

häpeä.

agnostikko

• mrs Missukka

Tarkoitatko, ettei sinullakaan ole mitään niin pyhää asiaa, etteikö sitä saisi pilkata?

• Jos heität loka Muhamedin päälle ?

• Uskovan ei tarvitse

puolustaa Jumalaa,koska Jumala huolehtii siitä ajallaan.
        Raamatun mukaan on tuleva viimeinen tuomio ja siellä
        jokainen pilkkaaja tulee kohtaamaan kasvoista kasvoihin
        Hänet,jota ovat pilkanneet.

Jumala on antanut ihmisille vapaan tahdon tehdä omia valintojaan,
        mutta näillä valinnoilla on omat seurauksensa.Mitä ihminen kylvää
        sitä hän myös niittää,sanotaan Raamatussa.

Jokaisesta turhasta sanastakin on tehtävä silloin tili Hänelle,
        sanoo Raamattu.

Uskova ei joudu tuomittavaksi,koska hän on Raamatun mukaan
        siirtynyt kuolemasta elämään eli omistaa iankaikkisen elämän
        jo nyt täällä ajassa,kun on vastaanottanut Jeesuksen elämäänsä.

Kuitenkin Raamatussa sanotaan myöskin,ettei meidän tule antaa
        vapautemme olla yllykkeeksi lihallemme,eli meillä ei ole oikeutta
        verrata itseämme toisiin,ei liioin ylpeillä tai arvostella toisia,eikä
        saarnata helvetin tuomiosta,vaan Hänen rakkaudestaan,että
        mahdollisimman monet pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan Jumalan.

• Uskovan ei tarvitse kirjoitti:

puolustaa Jumalaa,koska Jumala huolehtii siitä ajallaan.
        Raamatun mukaan on tuleva viimeinen tuomio ja siellä
        jokainen pilkkaaja tulee kohtaamaan kasvoista kasvoihin
        Hänet,jota ovat pilkanneet.

Jumala on antanut ihmisille vapaan tahdon tehdä omia valintojaan,
        mutta näillä valinnoilla on omat seurauksensa.Mitä ihminen kylvää
        sitä hän myös niittää,sanotaan Raamatussa.

Jokaisesta turhasta sanastakin on tehtävä silloin tili Hänelle,
        sanoo Raamattu.

Uskova ei joudu tuomittavaksi,koska hän on Raamatun mukaan
        siirtynyt kuolemasta elämään eli omistaa iankaikkisen elämän
        jo nyt täällä ajassa,kun on vastaanottanut Jeesuksen elämäänsä.

Kuitenkin Raamatussa sanotaan myöskin,ettei meidän tule antaa
        vapautemme olla yllykkeeksi lihallemme,eli meillä ei ole oikeutta
        verrata itseämme toisiin,ei liioin ylpeillä tai arvostella toisia,eikä
        saarnata helvetin tuomiosta,vaan Hänen rakkaudestaan,että
        mahdollisimman monet pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan Jumalan.

Milläs osoitat todeksi tämän väitteesi? Miten se eroaa niistä perusteista joita muut uskonnot käyttävät omien uskontojensa perustelemiseksi?

• Onnekas kulkija

Itselleni usko on niin vahva ja selvä juttu, ettei se jonkuin ateistin tai paholaisen palvojan vuoski muuksi muutu. Säälin vain sinua poloista - omaa oksaasi sahaat pilkkaamisellasi. Elät tietenkin pimeydessä ja saattahan olla että sinullekin vielä armo kirkastuu. miksi muuten on tarvetta pilkata sellaista mitä ei usko olevan olemassa.

• qsrkuppaömk

Miksi olet niin vihainen ja katkera?

• "miksi muuten on tarvetta pilkata sellaista mitä ei usko olevan olemassa"
        Kyllä minä ainakin uskon että uskontoja on olemassa.

• Pispala.

Raamatun, Haitin järistykset sallineelle Jumalpaskalle, joka on homo.

• Pastori Muikku

aivopesun kautta muodostettu "uusi minä" on yhtä kuin tuo uskonto, jonka kautta se "uusi minä" on perustettu.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      73
      2727
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      55
      2667
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2133
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2022
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      50
      1980
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      276
      1952
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1271
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      37
      1086
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      0
      1030
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      95
      966
    Aihe