Peukalo ylös+/alas-, ovat

turhia

kohtia tuossa viestin sivulla. Itse en ole ainakaan ymmärtämässä mitään hyötyä tuollaisista ns. pisteiden antamisista kyseisestä viestistä.
Katson mielenkiintoisimmat ketjut otsikosta. Oliko niissä sitten enemmän plussapuolella tai miinuspuolella palautetta ei ainakaan minulle ole mitään vaikutusta.Sensijaan, jos palautteita on huomattavan paljon yhteismäärältään, tulee vilkaistua ehkä helpommin kuinka ketju noin paljon yleensä kiinnostaa. Mutta ei se onko ne jommalle kummalle puolelle painottuneet ja ei ole kovin paljoa.

Kertokaapa mikä noilla onkaan tarkoitus, kun itse näen ne ylläpidolta turhiksi laittamisiksi.??

9

218

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

ensin kuitenkin pitää älytä mennä oikealle palstalle, jossa asiasta kerrotaan enemmän:

"* Peukut: Kaikki käyttäjät voivat jatkossa antaa plus- ja minusääniä viesteille. Klikkaamalla peukaloa voit kertoa, onko viesti mielestäsi lukemisen arvoinen. Antamalla plus- ja miinusääniä voit vaikuttaa siihen, että hyvät viestit erottuvat palstoilta."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8577452

"Peukut on

hyvä juttu, se on tietysti lukijoiden ja kirjoitajien ongelma, jos eivät osaa niitä käyttää ;) Vastaavat on käytössä mm. Taloussanomissa, jossa niin toimittajan artikkelille voi antaa peukun ylös tai alas, kuin kommentoijien kommentitkin voi arvostella, ja niin ne voi arvostella täälläkin, joka kommentin erikseen.

Siellä hyvä kirjoitus usein saa jokusen sata plus-peukkua, muutaman miinusäänen, mielipiteitähän on monenlaisia, samoin myös kommentit saavat paljon plussaa ja miinusta..."

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8681691/41409470

Noita peukkuja on useissa IT-alan lehdissä ollut jo vuosia, niissä joissain paljon miinuksia saanut juttu menee jopa automaattisesti piiloon. Amppareissakin löytyy vastava ominaisuus..

"Näytä listasta piilotetut otsikot" ja kun siitä klikkaa saa esiin-->

"Miinusäänien perusteella listalta piilotetut otsikot"

http://www.ampparit.com/

• kas kas..

tota ampparien juttua, niin näkyy olevan, nyt siellä on piilotettuna

Miinusäänien perusteella listalta piilotetut otsikot
        Missi-Essi MTV3:lle: Yritän onneani nyt laulu-uralla Iltalehti (Viihde) 14:50, 19.1. -5 130
        Timo T.A.: Suomi ei ole valmis venäläiseen tuontimissiin!

• plus vai miinus

Joskus on hirveen ikävää laittaa plussaa vaikka jutska olis hyvä. Jos se on jostain negatiivisesta asiasta mutta hyvin kirjoitettu ja aziaa, on vaikee laittaa plussaa, kun tuntuu että iloitsis siitä jutusta. Miinus taas tarkottas että ei pidä että on kirjoitettu. Eli tää plus- ja miinusjutska ei toimi.

• tosiaankaan

Jos on esim joku poliittinen juttu, ja aihe on ajankohtainen, sekä aloitus hyvin asiallinen, Vastakkaisen puolueen lukijat pistävät jopa enemmänkin miinusta yhteen pötköön. Vaikka aloitus on asiallinen.

• helppoo..

tällä palstalla, antaa vaan pelkästään miinuksia, hyviä ja hyvin tehtyjä juttuja täällä on noin yksi /1000, kaikenlaisia muita joille voi antaa miinuksia on vaikka kuinka.

• Huu

Ideologiset päämäärät ohjaavat ihmisen käyttämään jotain manipulaatiovälinettä totuudesta piittaamatta?

• ''''

Jos jokainen kirjoittaisi viestiketjuun oman lyhyen mielipiteensä
        niin ketjut paisuisivat niin pitkiksi että sieltä ei viitsi hakea niitä
        kultamunia, peukulla voi nopeasti ja helposti antaa oman
        mielipiteensä asiasta.

• ........
        '''' kirjoitti:

Jos jokainen kirjoittaisi viestiketjuun oman lyhyen mielipiteensä
        niin ketjut paisuisivat niin pitkiksi että sieltä ei viitsi hakea niitä
        kultamunia, peukulla voi nopeasti ja helposti antaa oman
        mielipiteensä asiasta.

mitä eroa lukea ketjua tai samoja juttuja toistoavauksina ? Kejuihinkin voi joka kommenttiin antaa plus tai miinuspeukun, ketjuja voi lukea kolmella eri tavalla, lukutapaa voi vaihtaa kohdasta "Viestien esitystapa"...
        --->
        "Ylös nostamisen perimmäinen idea on se, että keskustelut pysyvät aktiivisina ja yhdessä ketjussa. Niinpä avioeroon liittyvää keskustelua ei tarvitse etsiä yli sadasta ketjusta, vaan sen löytää muutamasta. Ja kun keskustelu ei leviä ympäri foorumeita, se on helppo lukea.

En oikein ymmärrä, mikä järki on esimerkiksi siinä, että Tanssii tähtien kanssa keskustelussa melkein jokainen aloitti uuden aiheen. Vain muutamiin harvoihin aiheisiin tuli useampi kuin yksi kirjoitus. Nykyinen systeemi pitää huolen siitä, että keskustelu keskittyy, mikä on lukijoiden ja kirjoittajien etu."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8178846

• VASTA NYT NE

en ole koskaan kiinnittäny huomiota niihin,olen tiedostanut,mutta en koskaan seuraa monta peukkua kukakin on saanut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      117
      976
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe