Mistä voi johtua, että joskus alkaa rinnan vasemmalla puolella alkaa tuntua pistävää ja painavaa kipua? Yleensä samalla näkökenttä sumenee. Näkökyky palaa yleensä aika pian, mutta kipu saattaa jäädä vähäksi aikaa säteilemään. Tällöin en pysty hengittämään kunnolla, koska joka kerta kun vasempaan keuhkoon virtaa enemmän ilmaa tuntuu vahva, pistävä, viiltävä kipu, joka loppuu kun keuhko on tyhjä. Tuntuu kuin jokin terävä painaisi vasenta keukoa joka kerta kun hengitän. Lisäksi hiki nousee pintaan. Ylipäänsä hikoilen toisinaan jatkuvasti, joskus parin sadan metrin kävely bussipysäkille tai kotiin voi tuntua siltä kuin olisin juossut pitkänkin matkan. Saatan olla ihan rättiväsynyt ja hiestä märkä, vaikka periaatteessa mulla pitäisi olla ihan ok kunto.
Kipuja mulla on ollut ihan pienestä asti, silloin tutkittu mm. diabetes ja jotain veriarvoja (lapsena sanoi vain, että on "paha olo" ja osoitin kipukohdaksi vasemman rinnan joten siltä pohjalta tutkittiin. Mitään ei löytynyt). Ruoansulatuskaan ei toimi ihan kuten pitäisi, paksusuolessa ei pitäisi olla mitään vikaa (tutkittu). Verikokeet otettu aikuisiällä.
Olen parikymppinen, normaalipainonein, liikun päivittäin mutta kevyesti ja lihaskunto on hyvä. Syön myös terveellisesti, mutta suht harvoin ja vähän. Nukun aivan liikaa koska olen jatkuvasti väsynyt.
Missäköhän vika voisi olla?
Ei jaksaisi mennä turhaan lääkäriin, kun tuntuu että aikuisiän jälkeen on tullut jatkuvasti juostua (ja maksettua) ties mistä lääkäristä ja hammaslääkäristä... Ahdistuneisuus diagnosoitu joskus mutta ihan asiaan ja elämäntilanteeseen liittyen. Ja noiden kipukohtausten aikana en kyllä tunne oloani yhtään ahdistuneeksi, niitä kun on ollut "aina" joten lähinnä totean että tällaista taas ja odottelen että menee ohi. Kipuunkin olen melko tottunut, lähinnä on sosiaalisesti häiritsevää olla yhtäkkiä hiestä märkä, naamasta kalmanvaalea (tai olemattomasta "rasituksesta" punaläikikäs, kuin olisin juossut maratonin) ja yhtäkkiä tuntea olonsa kuin voisi kaatua maahan uupumuksesta.
Pistävä rintakipu, mistä voisi johtua?
45
16214
Vastaukset
- samaoireinen..
Tuo hikoilu ja väsymys mietityttää, onko sydän tutkittu ? Jotenkin tuntuu, että kannattaisi mennä kardiologille.
- lh / eh
en usko että on sydän peräistä, koska on pistävä kipuilu...
mutta käyppä kuitenkin lääkärissä ja pyydä tutkimusten alle keuhkot, koska veikkaan kivun syyksi sieltä lähtöisin olevaa jotain.. tai sitten ihan kysymyksenä.. kuinkas jumissa sinulla on hartiaseudun lihaksisto??? onko lapaluiden alta aivan jumissa?? koska lihas jumiutumatkin voivat vaikuttaa siihen että tulee ton tyylistä kipuilua!!!
jos se on hartioista peräisin olevaa niin sitten suosittelen vaikka akupunktiota kokeilemaan!! tai jotain muuta.. - ...
lh / eh kirjoitti:
en usko että on sydän peräistä, koska on pistävä kipuilu...
mutta käyppä kuitenkin lääkärissä ja pyydä tutkimusten alle keuhkot, koska veikkaan kivun syyksi sieltä lähtöisin olevaa jotain.. tai sitten ihan kysymyksenä.. kuinkas jumissa sinulla on hartiaseudun lihaksisto??? onko lapaluiden alta aivan jumissa?? koska lihas jumiutumatkin voivat vaikuttaa siihen että tulee ton tyylistä kipuilua!!!
jos se on hartioista peräisin olevaa niin sitten suosittelen vaikka akupunktiota kokeilemaan!! tai jotain muuta..Syitä on monia:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8762830
- 9
Hei,
Ensinnäkin tämä on väärä paikka kysyä, kun täällä on paljon asiattomia vastauksia. Mutta vanhempana henkilönä ja äitinä sanoisin, että varaa aika asialliselle lääkärille, että otetaan perusveri ym. kokeet. Sitten se asia selviää ja voit olla miettimättä. Tsemppiä sinulle:) - Kokemusta on
Kyllä viittaa sydänperäiseksi , joten kannattaa käydä pikaisesti Kardiologin vastaanotolla. Ilmeisesti kivut alkavat rasituksessa?? ja kun niihin liittyvät hikoilu ja näköhäiriöt niin mistään lihasjännityksestä tuskin on kyse. Sydänperäiseen saattaa liittyä myös kipusäteily vasempaan käteen sekä käden puutumista.
- lh / eh
jos kerran sulla on asiasta kokemusta niin kerrohan mitä on sydämestäsi löytynyt että pistävä rintakipu on saatu paikannettua sun sydämeesi!!!!
rintakipu on puristavaa ja vannemaista!!!! EI PISTÄVÄÄ!!!!! PISTÄVÄ rintakipu on NORMAALISTI (ja aina) LIHASPERÄISTÄ!!!!!
vai eikö mielestäsi alan ammattilainen asiasta tiedä hevon vittuakaan???? - ammattilainen
lh / eh kirjoitti:
jos kerran sulla on asiasta kokemusta niin kerrohan mitä on sydämestäsi löytynyt että pistävä rintakipu on saatu paikannettua sun sydämeesi!!!!
rintakipu on puristavaa ja vannemaista!!!! EI PISTÄVÄÄ!!!!! PISTÄVÄ rintakipu on NORMAALISTI (ja aina) LIHASPERÄISTÄ!!!!!
vai eikö mielestäsi alan ammattilainen asiasta tiedä hevon vittuakaan????mutta ei kai pistävä rintakipu sentään mistään hevon vitustakaan voi johtua.
- hei vaan
Ei täällä lääkärit kirjoittele,tai jos kirjoittaa on valelääkäreitä.Suosittelenoikean lääkärin tutkimuksiin.
- syynä.
pistävään kipuun rintaneula,tai pinssinneula? Tarkistapa onko puseroosi jäänyt neula? Tai sitten jos haluat ihan oikeasti tietää vaivaasi syyn,hakeudu lähimpään terveyskeskukseen lääkärin vastaanotolle. Sieltä saat tarvittaessa lähetteen sairaalaan tarkempia tutkimuksia varten.
- pieni vaiva sittenki
syynä. kirjoitti:
pistävään kipuun rintaneula,tai pinssinneula? Tarkistapa onko puseroosi jäänyt neula? Tai sitten jos haluat ihan oikeasti tietää vaivaasi syyn,hakeudu lähimpään terveyskeskukseen lääkärin vastaanotolle. Sieltä saat tarvittaessa lähetteen sairaalaan tarkempia tutkimuksia varten.
Lääkäriin meno on toki rasittavaa ja kallista, mutta voit pelastaa sillä henkesi. Eikö se ole sen arvoista? Kipu voi olla aivan vaaraton, mutta voi olla sydänperäinenkin. Nuorilla hyväkuntoisillakin voi olla erilaisia vikoja sydämessä, joita ei ole aikaisemmissa tutkimuksissa löydetty. Olet varmaan kuullut esim nuorten urheilijoiden äkillisistä sydänkuolemista, jotka olisi voitu estää jos piilevä vika olisi ollut tiedossa ja hoidossa.
Lääkäriin siis, ja sen jälkeen ei tarvitse enää pohtia, ja kipukin varmaan saadaan pois.
- -
..oli sama ongelma jokin aika sitten. olin samalla myös masentunut ja rintakipu ja jatkuva päänsärky antoi hyvän syyn mennä lääkäriin ja samalla vihjata lääkärille masennuksesta. lääkäri tutki sydämen ja jotain epäolennaisuuksia. sanoin etten jaksaisi millään mennä kouluun ja ahdistaa, mutta lääkäri sanoi sitä vain laiskuudeksi ja kehotti menemään kouluun syödä särkylääkkeitä niin paljon kun tarvii. koululla kävin sit terkkarilla joka ihmetteli lääkärin diagnoosia ja sanoi rintakivun liittyvän kipeisiin hartioihin/niskoihin. (mikä taas johtui stressistä yms..) Käski vain venytellä usein hartioita ja käydä hierojalla. hierojalla en käynyt mutta venyttelin paljon ja söin särkylääkkeitä ja sillä se sitten meni ohi.. en tiedä liittyykö sinun ongelmasi tähän, mutta kerroinpa ainakin oman tarinani :)
- Eriope55
Minullakin on vaivoja monenlaisia. Katso hakusanalla Tiezen syndroma. Siellä kerrotaan rintakehän alueen -siis lähinnä keuhkojen ja sydämen väliin jäävän alueen haitallisesta vaivasta ns rintaruston tulehduksesta. Itselläni sellainen viimeisen puoolentoista vuoden ajan akuuttina.
Vaiva ilmenee aidon tuntuisina sydäninfarktikipuina mutta ei mulla oo sydämen mitään vikaa. Rintakehän luut ja rustot ovat vain niin tiukkarakenteisia että pienikin rasitus tuntuu ja jos vielä saa kylmää niin rustot eivät kestä vaan tulehtuvat. Itsselläni vaiva on tosi inhottava. Se on vaivannut lähes koko aikuisuuden (nyt 55).
Tutkimuksissa selvitetään onko sydänperäistä. Kostokondriitti viitta myös saman tyyppiseen vaivaan. - KM
Mulla myös ollut "aina" tuontyyppisiä kipuja rinnassa mutta milloin milläkin puolella. Silloin joutuu hengittämään ihan minimaalisella happimäärällä kunnes keuhkot taas antavat ilman tulla kivutta sisään. Tämä kestää muutamia minuutteja. Itse epäilen pistoja jonkin asteisiksi "lihaskrampeiksi" keuhkoissa koska ryhdin suoristaminen ja venyttely pikkuhiljaa auttaa. Koskaan en ole asiasta lääkärissä käynyt vaan suhtautunut juuri noin "että tällaista taas ja odottelen että menee ohi" :)
- Sara32
Itse sydänosastolla töissä ja kyllä kehottaisin ihan oman itsesi rauhan saamiseksi mennä lääkärille. Nuorilla on paljon sydänlihas "kramppeja" mutta ei kuulostas sun oire siltä. Käy ihmeessä tarkistaa tilanteesi ja pyydä ekg ja perus labrat. Uskon että jokin syy tollaiselle oireelle on löydyttävä! Sydän on meidän moottori niin kannattaa huoltaa se kunnolla.
- Minikierukka
Olisiko mahdollinen?
Omalla parhaalla ystävälläni alkoi samanlaisilla oireilla aivoveritulppa, oli ravannut ala-asteelta asti lääkärissä outojen rintakipujen takia ja nyt parikymppisenä sitten menetti vasemmasta kädestään tunnon ja halvaantui tyysti. Ambulanssissa sitten menetti näkökykyä ja puhe alkoi kangerrella jolloin ambulanssihenkilöstö onneksi osasi epäillä tulppaa ja antoi heti asiaankuuluvat ensiavut. Lääkärissä olin käyttänyt tätä ystävääni päivää aiemmin (oli luonani evakossa miehen kansa riideltyään) ja lääkäri oli todennut kivun johtuvan stressistä ja suositellut lepoa, kirjoitti paron päivän sairasloman.
Sairaalassa sitten varmistui tuo aivoveritulppa ja pakko sanoa että oli hyvä tuuri mukana kun tuota älysivät epäillä. Kannattaisi tosiaan ihan tutkimuksiin mennä, mene mieluiten yksityiselle jos terveyskeskuslääkärit eivät tunnu ymmärtävän. Itse olen saanut yksityiseltä puolelta paljon parempaa hoitoa kuin terveyskeskustesta. Vaikka ovat kalliimpia, niin kyllä se hoitokin sieltä tulee. Itselläni oli kierukka hajalla monta kuukautta eikä terveyskeskuslääkäri suostunut kuvauttamaan, koska "lihasrevähtämää ei näy kuvissa." Yksityisellä pääsin heti kuvauksiin ja katsos vaan, kierukkahan siellä polvessa oli paskana, selittikin miksi se parin viikon lepo ei tuottanut tulosta.
Tosiaan lääkärille vaan.
- 1706
Tämä ei ole oikeia paikka tälläisille kysymyksille, koska täällä on noita "lääkäreitä" enemmän ja vähemmän. Sinuna tilaisin ajan vaikkapa terv.kesk. lääkärille, hän sitten laittaa lähetteen sinulle tarkempiin tutkimuksiin. Saat vaivaasi selvityksen. Mutta kiinnitin huomioni tuohon sinun ruokailuun, sekään ei ole normaalia.Syönet aivan liian vähän, vaikkakin sanot syöväsi terveellisesti. Väsymykseen voi olla syynä esim. alhainen hemoklopiini. Jotenkin tuntuu, että sinun yleiskuntosi on huono. Mutta se ei oireile noin. Joten tilaa aika heti ensitilassa vaikka sinne terveyskeskukseen. Toivotaan, että saanet vaivaasi vastauksen ja paranet siitä. Mukavaa kevään odottelua sinulle : D
- exx-kofeinisti
Käytätkö diureetteja, kuten alkoholia tai kofeiinia (kahvi, energiajuomat, kolajuomat, tee, suklaa, alkoholi)?
Juotko tarpeeksi vettä päivittäin, 2-3 litraa meri- tai vuorisuolaa mineraalien vuoksi? - Stressitön
Ymmärrän, miten rasittavaa on käydä eri lääkäreillä ja maksaa "en tiedä" -diagnoosista. Kokemusta on. Lääkärikeskuksissa ajanvarauksessa vakuuttavat, että erikoislääkärit osaavat kertoa kipujen syyn, vaikka oire ei liittyisi lääkärin erikoisalaan. Oman kokemukseni mukaan näin ei ollut. Olen sitten itse yrittänyt arvailla, minkä alan erikoislääkärille oireeni kuuluisivat ja käynyt maksamassa en tiedä arvuutteluista. Kerran tuli kovan rintakivun takia pikainen lähtö sairaalaan. Liikkuminen oli rajoitettua ja henkeä ahdisti. Ei ollut sydäninfarkti, eikä kokeissa löytynyt mitään vikaa. Sain kipulääkettä. Myöhemmin eräs lääkäri diagnisoi oireeni Tiezen syndroomaksi, kertoi että ei ole kovin tunnettu tauti. Pistelyä on edelleenkin, hikoilua ei ollutkaan, näköhäiriöitä = sumenee, harmaantuu ei ole ollut enää.
Olen aina ollut hyvässä kunnossa, superterve, normaalipainoinen ja stressivapaa. Stressiä koin parin kolmen vuoden aikana, kunnes sain Tiezen/rustotulehduksen, iskiaksen ja iho-oireita. Stressi lähti, iho kunnossa, mutta Tieze jäi. Pistin elämäntapani vanhoille urille, eli syön kotiruokaa ihmisten aikaan, nukun yöni ja vähensin töitä. Ja mikä tärkeintä, opin välttämään stressaavat ihmiset. : ) Stressi tappaa. - iuviu
Jos nuo uupumuksen tunteet tulevat joko jatkuvasti, tai sitten aaltoina, eli joskus jaksaa ja joskus pienikin työ saa aikaan uupumuksen niin HELVETIN ÄKKIÄ LÄÄKÄRIIN!
RIntakipu voi johtua närästyksestäkin, mutta sekin kivun syy pitää tutkia ja sulkea pois sydänperäiset ongelmat.
Rintakipu voi johtua myös siitä että keuhkosi vuotaa ilmaa rintaonteloon ja se on painunut kasaan. Tuo ongelma pitää myös sulkea pois ja se täytyy hoitaa koska sisäänpainunut keuhko joka vuotaa, tai on vuotanut, ilmaa rintaonteloon tukehduttaa sinut lopulta koska rintaontelosta ilma ei enää tuuletu ulos.
Ikä ja hyvä kunto ei ole mikään _rajoite_ sille etteikö sydän ja verisuoniperäisiä ongelmia voisi tulla ihmisellä eteen. Nuo ovat ainoastaan riskiä laskevia tekijöitä, ei mitään poissulkevia ominaisuuksia.
Jos sinulla on ahdistusoireita eli saat henkistä ahdistusta ja paniikkikohtauksia niin jätä pois kahvi, samoin alkoholi ja muut sellaiset "myrkyt" jotka joko sekoittavat päätä tai piristävät. Aamulla otettu kahvikuppi, vaikka kofeiinin pitäisi elimistöstä poistua muutamassa tunnissa, on sellainen myrkky joillekin ahdistuspotilaille että se voi laukaista paniikkikohtauksen illalla. Syytä tähän ilmiöön ei tiedetä vaikka se on käytännössä todettukin että kahvi lisää jyrkästi paniikkikohtauksen riskiä, ja siksi siihen suhtaudutaan skeptisesti koska kofeiini poistuu muutaman tunnin päästä elimistöstä. Toinen ongelmien aiheuttaja varsinkin sydänperäisissä ongelmissa ja kohonneessa stressitilassa on alkoholi. Veljelleni joka sai tajuttomuuskohtauksen juodessaan alkoholia (ei sammunut, vaan kirjaimellisesti "tipahti") lääkäri sanoi että veljeni juomiset on sitten juotu koska se kiihdyttää sydäntä.
Jos syöt suhteellisen harvoin ja vähän, niin ongelmasi voi olla siinä että olet aliravittu. Terveellinen ruokavalio ei välttämättä korvaa sitä että syöt liian vähän ja jos liikut suhteellisen kevyesti niin voi olla että painosi pysyy kurissa ainoastaan nälän avulla. Kuinka paljon on sinun normaalipainosi, eli kerro pituutesi ja painosi niin me kaikki voimme nähdä että syötkö oikeasti hyvin vain syötkö liian vähän. Tuo "normaalipaino" kun ei kerro meille yhtään mitään. Sen lisäksi kerro että mitä se kevyt liikunta käytännössä pitää sisällään ja kuinka useasti oikein liikut ja kuinka pitkiä aikoja pysyt paikallasi. - filos jns
sulla lyö jumiin vasemman puolen rintalastaa tuntuu joskus kun olis kylkiluu murtunut
lihasjumppaa jopas helpottaa ja häviää koko vaiva - NinaV
Jos veriarvot ok eikä anemiaa, niin vaikuttaisi, että sinulla sydämessä jotain??
Ja jos yksi lääkäri ei löydä, niin toinen voi löytää esm. lapsesta lähtien reikä sydämessä, läppävika jne..
Toiv.löytyy syy ja saat elää täysipainoista elämää**- pekekek
sul on kardionaalinen infektioshokkitila
- samat kivut
Heippa
Olet niin nuori, että vaiva voi johtua lihasten kireydestä, autonomisen hermoston aktivaatiosta ja voi olla paniikkihäiriöoireiluakin, tuskin vakavaa. Käy lääkärissä niin vaivan syy selviää.- kellerika
Saattaahan se olla vain pelkkä luulo! Oireet kuitenkin ovat tyypillisesti sepelvaltimotaudin. Kipu ja hikoilu sen tasmentävät. Ellei ole köyhiä perillisiä, niin ihan heti tutkimukseen ja ohitusleikkaukseen!
- Esa A
Minulle tuli muutama vuosi sitten oikealle puolelle rintaa terävä kipu, joka tulee ihan milloin vaan. Täysin riippumatta rasituksesta, tms. Olen saanut kohta viisi vuotta sitten infarktin ja olen ollut sen jälkeen lääkärien tarkassa seurannassa. Minulle tehtiin silloin heti sepelvaltimoon ns. stentti eli pallolaajennus.
Kerran jouduin 1,5 vuotta sitten menemään keskellä yötä sairaalaan tuon terävän ja kovan kivun takia, koska sydänlääkärini oli sanonut, että heti vaan jos tulee voimakkaana ja tietenkin tideän sen jo kerran infarktin saaneena. Mikään ei viitannut infarktin oireisiin ja asiaa tutkittiin magneettikuvauksilla puoli vuotta hiusrajasta lantiolle saakka. Mitään muuta ei löytynyt, kuin litran kokoinen kysta haiman ja vatsalaukun välistä. Se poistettiin imemällä tyhjäksi. Kipua ei ole enää niin paljon.
Lääkärit sanoivat minulle moneen kertaan tutkimusten aikana, että tuollainen rintakipu, joka myös väliin säteilee kaulaan ja korvaan saakka, voi johtua monista eri asioista. Kun sydänperäiset kivut on pois suljettu, niin sitten tutkimuksissa keskitytään vatsanseudun, keuhkojen, jne tutkimiseen.
Niinkuin tässä moni on jo sanonut, mene todellakin lääkäriin, koskaan ei voi tietää, mistä kipu johtuu. Yleensä jostain kuitenkin löytyy syy. - Evald
Hei!
Ollisi varmaan hyvä kuitenkin käydä lääkärin tutkittavana ja pyytää otattamaan sydänfilmi, röntgenkuva ja verikokeita varmuuden vuoksi. Itselläni oli nuorena kuumeilua ja rintakipua sydämen kohdalla ja tutkittua löytyi, että sydämeni läpi oli mennyt reumakuume ja se on jättänyt sivuäänen sydämeen. Nyt vanhemmiten on aina silloin tällöin rintakipua, vasemman käden puutumista. Puristaa rinnasta. On sydämen vajaatoimintaa. Otan tarvittaessa nitrosuihkeen.- kivulias
Kipu alkaa kitalaesta, hampaista, kurkusta, palleasta, sydämen paikkeilta tai useimmiten oikean puoleisen keuhkon alaosasta. Jos ehdin ottaa ensituntemuksiin nexiumin, kipu häviää. Jos en, niin kipu salpaa hengityksen ja tuntuu menevän läpi ylävartalon. Sattuu enemmän kuin synnytys (5x). Selän puolella on pahin kipu. Ei kuitenkaan, kuin selkäkipu, vaan lamaannuttava keuhkojen alaosassa tuntuva kalvava tylppä ja voimakas kipu, joka aiheuttaa kylmää hikeä, sydämen sykkeen nousua, hapen saamisen tarvetta ja kuolemanpelkoa. Sydämen paikkeilla ei tunnu kipua. Sappirakkoni poistettiin v.1982. Kivut eivät loppuneet tuolloin ja leikkaava lääkäri väitti minun olevan huomionhakuinen ja liioittelevan kipuja. Kehui olevansa yksi parhaista kirurgeista Suomessa ja mollasi minut, koska olin Vantaan kaupungin maksama ostosopimuksella Diakonissalaitoksella leikattu potilas. Keuhkot eivät tunne kipua, hän sanoi, kun kerroin, että keuhkoihin sattuu. Ei voi sattua, koska hän on yksi Suomen parhaista lääkäreistä. Sappirakon ja sappikivien poistosta on nyt melkein 30v. Kivut ovat seuranneet minua aina tähän päivään asti. Voi mennä pari kolme kuukautta, ettei mitään tunnu ja sitten tulee kipuja päivä toisensa jälkeen. Ihan itse olen ottanut selvää ja tullut siihen tulokseen, että kärsin sappirefluksista. Mutta kun oireet ovat täysin samat kuin sydänkohtauksessa, niin mistä tiedän varmasti, kummasta on kysymys? Yhden kerran mieheni soitti ambulanssin, kun kiputila ei loppunut 2:n Nexiumin oton jälkeen. 45 min. hälytyksestä ambulanssi tuli Säkylästä Euraan. No onhan tästä 13km.väliä. Oli viikonloppu ja täältä meiltä on matkaa päivystykseen Harjavaltaan n. 30km. Kysymys taisi olla taas refluksitaudista, koskapa ambulanssin tullessa kivut olivat poissa. Verenpaine huiteli korkealla ;180/130. Kotiin jäin sillä kertaa. Mutta, mitä sitten jos saan sydäninfarktin? Kuvittelen, että taas joku ruokatorvijuttu, joka menee itsestään ohi tai ainakin Nexiumin avulla. Täällä Eurassa joutuu odottamaan niin kauan apua, että joko menehtyy tai vammautuu loppuiäkseen. Useimmiten apu tulee liian myöhään. Muutama vuosi sitten astuin marjamatkalla ampiaispesään. Sain vihaiset herhiläiset kimppuuni ja useita pistoksia. Helsingissä asuessani ampiainen pisti reiteeni ja jalkani turposi ja särki 3:n viikon sairasloman verran. Lääkäri sanoi, että olen allerginen ampiaisten pistoille ja minun pitäisi aina mennä heti hoidettavaksi, jos ampiainen pistää. Toisella kertaa ampiainen pisti niskaani, mutta mieheni vei minut keskellä yötä päivystykseen. Olin sekava ja sain adrenaliinipistoksen. En kyennyt oikein hengittämään. Mutta, kun sain täällä Eurassa melkein 10 ampiaisenpistoa kerralla, kesti ambulanssin tulo melkein tunnin. Minulla on verenpainetauti, mutta ennen Harjavaltaa alapaine laski 50:een. Harjavallassakin sain sen adrenaliinipiikin. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että, jos olisin oikeasti allerginen ampiaisen pistolle, niin olisin kuollut jo siinä ajassa, kun ambulanssia odoteltiin. No tiedä häntä. Täällä ollaan ja eletään kohtalon armoilla.
- sykkivämuna
laita kuva rinnoista.
- k mikko
MINULLA OLJ NUORENA,MELKEIN LAPSUUDESTA LÄHTIEN VUOSKAUSIA AJOITTAIN HIUKAN TUONKALTAINEN,PALJON LIEVEMPI,KEUHKOIHIN,HENGITYKSEEN LIITTYNYT RINTAKIPU. KEKSIN SIIHEN AUTTANEEN KONSTIN: PUHALSIN KEUHKOT AIVAN TYHJIKS,NIIN TYHJIKS KUIN VAIN SAIN,SAMALLA ETEENPÄIN KUMARTUEN. SITTEN OIKAISIN VARTALONI JA RINTAKEHÄNI,VIEL HIUKAN TAAKSE TAIVUTTAEN. SITTEN VEDIN HITAASTI KEUHKOT TÄYTEEN ILMAA. JA PIDÄTIN HENGITYSTÄ KYMMENKUNTA SEKUNTIA. USEIMMITEN KIPU NÄIN LÄHES AINA KERTAYRITYKSELLÄ KATOS. TOIVOEN VAIVAAS PIAN PÄTEVÄN AVUN LÖYTYVÄN...k mikko
- epäilijä.
pitää paikata ja sit syöt marevaania lopun ikäsi
- rintaranka
Itselleni tuli vuosia sitten jopa autoa ajaessa tuntemuksia siitä, ettei saa henkeä ja sydämeen pistää. Minulta otettiin ekg, se oli normaali mutta lääkäri suositteli käymistä naprapaatilla, menin sinne ja minulla oli rintarangassa välilevy omalta paikaltaan pois päin, tämä painoi just sinne sydänlihasta kohti. Tämä saatiin ns. napsauttamalla takaisin.
- mnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
kuolkaa kipuihinne molopäät
- astmani mun
Kaikki sanomasi viittaa tarkalleen, että sinulla on ns sisäsyntyinen astma. Mene lääkäriin.
- jonte321
kannattaa katsoa tämä video, ja tehdä ohjeiden mukaan, niin ei tarvitse häiritseviä mainoksia latailla ja katsella!
http://www.youtube.com/watch?v=OzPVyAAgBTU - pauliikki
jonte321 kirjoitti:
kannattaa katsoa tämä video, ja tehdä ohjeiden mukaan, niin ei tarvitse häiritseviä mainoksia latailla ja katsella!
http://www.youtube.com/watch?v=OzPVyAAgBTUTämä video selvittää astman oireet ja aiheuttajat selvästi. Epäilin itsekin astmaa pari kk, ja katsoin tämän videon, ja niinhän se oli että minulla oli astma.
http://www.youtube.com/watch?v=OzPVyAAgBTU
- rosie
Syitä voi olla monia. Se voi olla esim. nikamalukko lapojen välissä (c5-6), se nimittäin saa vasemmalle sydämen / rintakehän alueelle pistävän tunteen ja voi heijastua kainaloon ja vasempaan käteenkin. Itelläni oli sellanen melkein vuoden ja luulin todellakin saavani sydärin. välillä tuntui kuin sydän olisi muljahdellut, jonka jälkeen tuntui varpaissa asti jotenkin kuumalta. Mitä enemmän pyörittelin asiaa mielessäni ja luin netistä kaikkia "faktoja", sitä enemmän rupesin pelkäämään sydäriä ja rupes poskia kuumottaan, hikoiluttaan ja heikottaan. Sitten menin lääkäriin, jossa myös selkä tutkittiin ja kipeäähän se teki nikamiin kun hän siitä kokeili. Laittoi sitten OMT-fysioterapiaan, jossa lukko popsautettiin auki ja helpotti heti. Samalla sain ohjeita, miten lavanseudun lihaksia tulee vahvistaa ja istuma/seisoma-asentoa tarkkailla, jotta lukot pysyvät poissa. Mene ihmeessä lääkärille, kyllä ne siellä tutkivat asiaa eri kantilta on se sitten sydänperäinen vaiva tai luustosta/lihaksistosta johtuva. Voihan sitä olla vaikka kaksi vaivaakin päällekkäin, vaikkapa paniikkihäiriön tyyppistä oireilua ja nikamalukko...
- Stadin kundi
Ensin kannattaa mennä peilin eteen ja tarkistaa, onko rinnassasi pystyssä esim. keittiöveitsi. Myös linkkuveitsi voi aiheuttaa kipua herkimmille.
Jos et näe mitään, ryhdy varaamaan aikaa terveyskeskuksen lääkärille. Varaa tätä varten runsaasti juomaa ja ruokaa, sillä voi kestää tunteja, ennen kuin puhelimeen vastataan. Lääkäriin voit hyvällä onnella päästä jo parin kuukauden päästä, erikoislääkärille vuoden sisään, jos olet vielä hengissä. Jos olet rahamiehiä, soita yksityiselle, siellä saat apua heti.
- kolme palloo
Enpä jaksanut lukee kaikkia juttuja mutta meneppä terveyskeskukseen ja kerroo samatarina ja pyydä päästä RASITUS EKG siellä selviää niin selvisi minun vaivatki 10v sitten ja olen ollut siitä asti eläkeellä 3 pallolaajennusta.
- cariño
Oletko käynyt parantajalla? Voisin katsoa onko sinulla jotain jäänyt jumittamaan.Tunnen heti, jos on energiatasolla tukoksia. Ne voivat vaikuttaa myös fyysiseen kehoon. Olen tehnyt parantajana työtä vuodesta 1995. Paljon on hyviä palautteita ja kannattaa miettiä tällaista vaihtoehtoa.
Jos kiinnostaa, katso ilmoitukseni TORI - PALVELUT - PARANTAJA,KAUKOPARANTAJA - CARINA 041 785 1122 - Mielisairas..
Kuinka tyhmä ihminen on, jos tulee tänne kysymään apua tuollaiseen asiaan?????
Oletko ajatellut soittaa lääkärillesi? Luuletko säästäväsi rahaa ja selvittää ilmaiseksi tämän sakin kanssa mahdollisen sairautesi?- kivulias
En ole nyt ihan varma, oliko vastauksesi tarkoitettu minulle. Tulin hetki sitten töistä. Asun sellaisella katvealueella, jossa ei ole ns. omaa lääkäriä. Mieleeni ei tätä ennen ole tullut, että säästäisin rahaa tällä palstalla kirjoittelemalla. Kerroinpahan vain omista kokemuksistani. No kerrotaan vähän lisää, kun tuli aloitettua: 1979 olin töissä Fazerin Kluuvinkadun Kahvila/Ravintolassa Helsingissä. Olin sopinut työnantajani kanssa, että käytän työsuhde-etunani työpaikkaruokailua. Ruokailu vähennettiin palkastani. Ruoka oli hyvää ja monipuolista, mutta aina sen jälkeen sain kauhean kipukohtauksen, joka tuntui palleassa ja iski keuhkojen kohdalle, enkä pystynyt kunnolla työskentelemään. Jouduin ravintolapäällikön puhutteluun, koska olin työpaikkaruokalassa arvostellut tarjolla olevaa ruokaa, jonka sanoin aiheuttavan minulle kipua. Pyysin, että , sopimustani muutetaan ruokailun osalta. Ei muutettu, vaikken enää syönytkään ruokalassa. Sain ikävän leiman otsaani, koska olin maininnut ruokalassa, että tulen sairaaksi, jos syön siellä. Ravintolapäällikön paheksunta oli käsinkosketeltavaa. Minusta tuli ns."hankala" työntekijä". Kiitos kuitenkin, että varasi minulle ajan työterveyslääkärille, joka passitti minut Meilahteen. Ensin tehtiin peräsuolentähystys ja sen jälkeen jonkinlainen neurologinen testi. Mitään vikaa ei kuulemma ollut 24v:ssa ,42 kg painavassa nuoressa naisessa. Jos muistan oikein,sain Apson nimistä lääkettä. Meilahdessa ei tehty yhtäkään koetta pallean, ruokatorven tai suoliston alueella. Diagnoosi oli jotain psyykeeseen liittyvää, muttei fyysistä ongelmaa. Jäin äitiyslomalle Fazerilta 1980 alkupuolella. Tulin uudelleen raskaaksi saman vuoden syksypuolella. Äitiysloman loputtua palasin Fasulle ja sanoin itseni irti jonkun viikon kuluttua. Ravintolapäällikkö totesi siihen vain, että tätä hän odotti jo aiemmin, koska olin aiheuttanut "niin paljon ylimääräisiä kuluja" Fazerille omituisen käyttäytymiseni takia. En kuitenkaan enää uskaltautunut ruokalaan loppuaikoinani. Fazer oli hyvä työnantaja, enkä olisi tahtonut sieltä pois. Tunnelma työpaikalla oli kuitenkin sellainen, että koin viisaammaksi lähteä pois. Poikani syntyi1981 kesäkuussa ja terveyteni romahti. Kivut ylävatsan alueella olivat kovat, etten pystynyt pitämään kunnolla huolta vauvoistani; 1,2v ja vastasyntynyt. Hakeuduin Korson päivystykseen Mikkolanpuistoon ja joku viisas lääketieteen kandi antoi lähetteen kertomieni oireitten perusteella Töölön sairaalaan. Siellä tehdyn tutkimuksen mukaan kärsin sappikivistä. Sieltä käsin myös hoidettiin leikkaus Diakonissalaitokselle. Sappikivet ja-rakko poistettiin, mutta kivut jäivät. Leikkauksesta on nyt aikaa n.30v. Kipuja on aika-ajoin. Voi mennä parikolme viikkoa ja sitten taas sattuuuuuuu.
- kokemusta555555
Itselläni oli rinnassa kipuja pitkän aikaa. Käytiin lääkärissä, otettiin keuhkokuvat ja sydänfilmit. Ei ollut sydänperäistä eikä keuhkoista johtuvaa. Totesi vain että huomasi filmistä urheilun määrän (jota oli kuulemma paljon) ja keuhkot puhtaat. Kipujen syy oli rinnassa ja sillä alueella olevien rustojen tulehtumisesta, tai lihaksien tulehduksesta.
Suosittelen lääkäriä jotta saisitte ihmiset edes mielenrauhan! Rintakipujen takia ei kannata jäädä katumaan - katkismus1
minulla on nyt ollut kohta 5 viikkoa rinta kipeänä ja välillä kipu on todella kovaa ja vihloo kauttaaltaan.....olen myös oksentanut noin 5 kertaa verta,niin osaisiko joku sanoa mistä tässä on kyse,kun olen sellanen jääräpää,että en ole käynyt lääkärissä vaikka olisi pitänyt !! yleensä kipu alkaa sillon,kun hermostun/tressaan tai muuten vaan mietin ikäviä asioita....kertokaa mistä tämä voisi johtua ??
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723