Arkkipiispa Leo Pyhän Isän pakeilla

Heinrikki

Ekumeniaa parhaimmillaan.
www.ort.fi/fi/index.php?we_objectID=6672

19

806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OrtoDoksi

      ja siksi ihmettelen kovasti miksi KS Leo ja KP Arseni himmailevat Roomassa jonkun skismaatikon luona.

      • Heinrikki

        Idän "ortodolksi" ovat todellisia skismaatikkoja, mutta Pyhä Isä katsoo heidänkin puoleensa.


      • Koverskoi

        Haetannooko tuo mittää? Voesha heillä olla huonompooki seuroo.


      • tahtoisa
        Koverskoi kirjoitti:

        Haetannooko tuo mittää? Voesha heillä olla huonompooki seuroo.

        eleet ovat tarpeen maailmassa, ei niiden mihinkään sen kummempaan tarvitse johtaa kuin ystävällisiin väleihin.


      • "porealtaillaan"

        ja siksi ...
        Käydessään paavin luona saa näkyvyyttä. Mitä muuten paavi tekee karjalankielisellä Kalevalalla. Ehkä saamme ensi jouluna kuulla, kun hän toivottaa karjalaksi hyvää joulua?
        Oli muuten Leon ja Arsenin tittelikirjaimet vaihtaneet paikkaa. Onkohan tuo enne?


      • T. Ollo
        Heinrikki kirjoitti:

        Idän "ortodolksi" ovat todellisia skismaatikkoja, mutta Pyhä Isä katsoo heidänkin puoleensa.

        juupas-eipäs nimittely. Hienoa, tai sitten ei! Ensin sun mielestä homma oli "ekumeniaa parhaimmillaan" mutta kun joku tökerö ortodoksi nimitteli toista osapuolta skismaatikoksi, niin et malttanut olla vastaamatta samalla mitalla. Asiahan ei mulle kuulu, mutta kysyn: voiko syntiä vastustaa synnillä? Eli jos joku tekee virheen, niin saanko minä tai sinä tehdä yhtä pahan tai pahemman virheen?

        Hyvin sujuu tää ekumenia ruohonjuuritasolla, tai sitten ei suju. Millainen armeija semmoinen olisi, jossa on vain ylempää upseeristoa mutta ei tavallisia sotilaita? Ekumenia näyttää olevan juuri tälläinen armeija.


      • kulttuuriteko
        "porealtaillaan" kirjoitti:

        ja siksi ...
        Käydessään paavin luona saa näkyvyyttä. Mitä muuten paavi tekee karjalankielisellä Kalevalalla. Ehkä saamme ensi jouluna kuulla, kun hän toivottaa karjalaksi hyvää joulua?
        Oli muuten Leon ja Arsenin tittelikirjaimet vaihtaneet paikkaa. Onkohan tuo enne?

        kalevalan vatikaanin kuuluisaan kirjastoon, jossa se on hyvässä jemmassa .


    • -o-o-

      "Arkkipiispa Leo Pyhän Isän pakeilla"

      Arkkipiispa ja nämä muut joutaisivat jäämään sinne pysyvästi. Kerettiläisen nöyristely ortodoksisten piispojen taholta ei johdata pelastukseen heitä itseään sen enempää kuin heidän kaittaviaan.

      Onneksi se päivä lähenee, jona ortodoksit asettavat Roomaan ortodoksisen paavin.

      • lehmälentää

        päivämäärän lukkoon?


      • -o-o-
        lehmälentää kirjoitti:

        päivämäärän lukkoon?

        Se voi tapahtua ihan koska tahansa vain halutaan.

        Samalla reseptillä Rooman kirkko on nimittänyt esimerkiksi Antiokiaan oman patriarkkansa. Taitaapa Aleksandriassakin sellainen olla. Jerusalemista en ole varma.


      • Kolmas Rooma
        -o-o- kirjoitti:

        Se voi tapahtua ihan koska tahansa vain halutaan.

        Samalla reseptillä Rooman kirkko on nimittänyt esimerkiksi Antiokiaan oman patriarkkansa. Taitaapa Aleksandriassakin sellainen olla. Jerusalemista en ole varma.

        Kai tiedätte että kylmän sodan aikana rapparit soluttivat sekä katolisen kirkon että ortodoksisen Konstantinopolin patriarkaatin. Vain Moskovan patriarkaatti enää seisoo rapparien ja Bilderbergin maailmanvaltasuunnitelmien tiellä.


      • jerrymason
        Kolmas Rooma kirjoitti:

        Kai tiedätte että kylmän sodan aikana rapparit soluttivat sekä katolisen kirkon että ortodoksisen Konstantinopolin patriarkaatin. Vain Moskovan patriarkaatti enää seisoo rapparien ja Bilderbergin maailmanvaltasuunnitelmien tiellä.

        Heh heh. Eikös tähän salajuoneen kuulu myös juutalaiset ja vasenkätiset...


    • Antin Penaali

      Luulekohan Leo notta Bene puhuis/pagisis karjalan kieltä kun siellä luuraa?

      Harhaopin luolassa ovat kylässä?

    • EI OIKEIN!

      Mitä ihmettä!!!
      Miksi Leo kumartaa paavia miksi?

      • Rangifer tarandus

        mulle tuli mieleen, jotta kohteliaisuudesta. Entäs jos se paavipappakin on taivuttanut varataloaan Leon edessä? Ketä me silloin epäillään ja mistä?


      • kyyviiri
        Rangifer tarandus kirjoitti:

        mulle tuli mieleen, jotta kohteliaisuudesta. Entäs jos se paavipappakin on taivuttanut varataloaan Leon edessä? Ketä me silloin epäillään ja mistä?

        Viimeksi tänään käskettiin kirkossa nöyryyteen. Ei se ole keneltäkään pois jos kumartaa toiselle ja on kanssakäymisissä ekumenian tähden. Parempi niin kuin vihaa puhkuen.


      • hupsheijaa
        kyyviiri kirjoitti:

        Viimeksi tänään käskettiin kirkossa nöyryyteen. Ei se ole keneltäkään pois jos kumartaa toiselle ja on kanssakäymisissä ekumenian tähden. Parempi niin kuin vihaa puhkuen.

        Karjalankielinen Kalevala lahjana paaville oli kyllä pohjanoteeraus!


      • -----------------___
        kyyviiri kirjoitti:

        Viimeksi tänään käskettiin kirkossa nöyryyteen. Ei se ole keneltäkään pois jos kumartaa toiselle ja on kanssakäymisissä ekumenian tähden. Parempi niin kuin vihaa puhkuen.

        Ortodoksien ei tarvitse ollenkaan hävetä tätä palstaansa. Kävin luterilaisten palstalla lukemassa keskustelua Arkkipiispaksi valittavista. Siellä sitä suoraan sanotaan ja h-pukitellaan suosikkeja.


      • samaa mieltä
        hupsheijaa kirjoitti:

        Karjalankielinen Kalevala lahjana paaville oli kyllä pohjanoteeraus!

        "Karjalankielinen Kalevala lahjana paaville oli kyllä pohjanoteeraus!"

        Ei sitten tohdittu karjalankielistä Raamattua lahjoittaa?

        Siitä olisi ehkä paavi jotain selvääkin saanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe