pientä kulkijaa.
Päivittäin tulee jatkuvasti hämmästyksen aiheita vastaan, kummastelemista näyttää riittävän mainittavissa määrin.
Eilen kävin kahvilla ostoskeskuksen kahviossa josta oli suora näkyvyys hampurilaisravintolan pöytiin.
Lähes kaikki asiakkaat olivat ylipainoisia paitsi yksi murkkutyttö joka oli todella hoikka, voisi kutsua vaikka laihaksi.
Ei minua roskaruokaravintolassa ruokailevan tytön hoikkuus kummastuttanut, vaan hämmästykseni syy oli se, kun tytön tilaama megasuurisuperextratuplahampurilainen tuotiin pöytään ja hän ryhtyi sitä syömään. Tytöllä oli semmoinen pieni nuppusuppusuu, joka aukesi ehkä parin euron kolikon verran. Oli kyllä huvittavan näköistä kun hän jyrsi sitä kuin hiiri reunoilta, samalla taisi selvitä hänen hoikkuutensa salaisuus, sillä hampparista jäi reilusti yli puolet syömättä. Kummastutti kovasti miksei hän ostanut jotain pienempää, semmosta minkä olisi pystynyt syömään kokonaan :/
Hämmästyttää kummastuttaa
104
1746
Vastaukset
- willivatukka
on monta niin ihmeellistä asiaa:)
Kaikkea sinäkin hämmästelet:)
Mutta on sitä itsekkin tullut hämmästeltyä yhtä jos toista. Kuten tässä jokinaika takaperin kaverin kanssa auton jarruja korjatessa. Rumpujarrujen välissähän on jouset, kuten useimmat jarruja roplanneet tietävät. Jouset vetävät liinoja auki kun jarruttaminen loppuu, tämähän on simppeliä eikös?
Levyjarruissa moisia jousia ei ole, eivätkä palat silti jää puristamaan levyä jarrutuksen loputtua. Viikon kysymys kuuluu: mikä vetää palat erilleen levyrarrullisessa autossa?
Vinkkiä saa kysyä kotijoukoilta, tai sitten kilauttaa lähimmälle autokorjaamolle.- Pörrääjä
jos niitä paloja joku siellä vetelee. Eiks se mäntä purista niitä ku painaa jarrua ja palauta ne ku vapauttaa jarrukahvan/polkimen?
Pörrääjä kirjoitti:
jos niitä paloja joku siellä vetelee. Eiks se mäntä purista niitä ku painaa jarrua ja palauta ne ku vapauttaa jarrukahvan/polkimen?
Niinhän ne toimii, mutta itsekkin kuultuani kysymyksen jouduin miettimään mikä ne palat oikeasti vetää takaisin jos ei jousia ole. Sen verran juttu vaivasi ja kysyin asentajakaverilta mikä paloja vetää takaisin. Vastaus tuli kuin tykin suusta: Rumpujarruissa jouset ja levyjarruissa öööö... mites ne muuten toimikaan??
Vastaus on yllättävä, Männän tiivistekumi. Jarrutuksessa tuo tiivistekumi kiertyy hieman ja jarrutuksen loputtua tiivistekumi vääntyy takaisin vetäen mäntää takaisinpäin jolloin jarrupalat pääsevät irti levyistä.Tämä ei olekaan turha tieto, sillä kun autossa jarrut alkavat laahata ilman näkyvää syytä on tiivistekumit vaihdettava.
Nyt voitkin jossain illanistujaisissa kysyä, mieluummin miespuoliselta saman kysymyksen. Miestenhän tuo vastaus pitäisi tietää, mutta veikkaanpa että moni joutuu miettimään pitkään ja antamaan mitä erikoisempia selityksiä. Joskus nämä jutut on simppeleitä ja toisinaan niitä on vaikea hahmoittaa. Tämä jarrujuttu on just sellainen.- Pörrääjä
Waffe kirjoitti:
Niinhän ne toimii, mutta itsekkin kuultuani kysymyksen jouduin miettimään mikä ne palat oikeasti vetää takaisin jos ei jousia ole. Sen verran juttu vaivasi ja kysyin asentajakaverilta mikä paloja vetää takaisin. Vastaus tuli kuin tykin suusta: Rumpujarruissa jouset ja levyjarruissa öööö... mites ne muuten toimikaan??
Vastaus on yllättävä, Männän tiivistekumi. Jarrutuksessa tuo tiivistekumi kiertyy hieman ja jarrutuksen loputtua tiivistekumi vääntyy takaisin vetäen mäntää takaisinpäin jolloin jarrupalat pääsevät irti levyistä.Tämä ei olekaan turha tieto, sillä kun autossa jarrut alkavat laahata ilman näkyvää syytä on tiivistekumit vaihdettava.
Nyt voitkin jossain illanistujaisissa kysyä, mieluummin miespuoliselta saman kysymyksen. Miestenhän tuo vastaus pitäisi tietää, mutta veikkaanpa että moni joutuu miettimään pitkään ja antamaan mitä erikoisempia selityksiä. Joskus nämä jutut on simppeleitä ja toisinaan niitä on vaikea hahmoittaa. Tämä jarrujuttu on just sellainen.mun maine aitona blondina menis ihan kuralle jos alkasin jostain tekniikasta puhumaan ;)
- Pörrääjä
ruokia pakkaseen joka muuton jäljeliltä ammotti tyhjyyttään. No ei minua kummastuttanut se pakkanen, vaan minua hämmästytti ne pakkaukset mihin lihat oli pakattu. Oli monta hyvää kannetonta muovirasiaa joilla ei ole muuhun käyttöä kuin energiajätteeksi. Miksiköhän sen kelmun päälle ei voida laittaa kantta? Voisihan niitä kansia myös olla vaikka irtomyynnissä niille, jotka haluaisivat jatkaa muovirasioiden elämänkaarta vaikka pakastusrasioina.
Mitäköhän ne sanois kaupassa jos ottaisin omat rasiat mukaan ja kassalla vaihtasin jauhelihat niihin ja jättäisin ne tarpeettomat rasiat siihen kassan roskikseen mielipideilmaisuna kansien puuttumisesta.- luupäinen
vie tutuille teeseitsemiehille korjatuista vehkeistä yli jääneille pikkuosille säilytysrasioiksi.
- pirpzuzeiccu
Eipä tuo hämmästytä sen enempää kuin ylipainoinen ostamassa hampurilaispaikasta salaattiannosta.
- Pörrääjä
siinä on?
- pirpzuzeiccu
Pörrääjä kirjoitti:
siinä on?
Ei kertakaikkisen mitään, kuten ei hoikan ostamassa, syömässä ja jättämässä isossa hampurilaisateriassakaan.
- Pörrääjä
pirpzuzeiccu kirjoitti:
Ei kertakaikkisen mitään, kuten ei hoikan ostamassa, syömässä ja jättämässä isossa hampurilaisateriassakaan.
oo noissa, vaan sitähän mä hämmästelin miks niin pienen suun omistava ostaa niin suuren hampparin mistä ei pysty haukkaamaan. Mä ostan eväät aina suun mukaisesti ;)
- pirpzuzeiccu
Pörrääjä kirjoitti:
oo noissa, vaan sitähän mä hämmästelin miks niin pienen suun omistava ostaa niin suuren hampparin mistä ei pysty haukkaamaan. Mä ostan eväät aina suun mukaisesti ;)
Ylipainoinen, jolla on todella pieni suu.. Ihmettelisitkö sitten, jos hän tilaisi ylisuuren hampurilaisaterian erittäin pienen suunsa kanssa? :P Eiku tuli vaan mieleen, ku mulla on yks tuttava (kouluajoilta siis), todella ylipainoinen nainen ja hänellä taas poikkeuksellisen pieni suu.
pirpzuzeiccu kirjoitti:
Ylipainoinen, jolla on todella pieni suu.. Ihmettelisitkö sitten, jos hän tilaisi ylisuuren hampurilaisaterian erittäin pienen suunsa kanssa? :P Eiku tuli vaan mieleen, ku mulla on yks tuttava (kouluajoilta siis), todella ylipainoinen nainen ja hänellä taas poikkeuksellisen pieni suu.
...kallistuta vanhan naapurini elikkä Leskis-vainaan kannalle toteamalla hänen sanoin jotta "....väliä sen oo millainen se on vaan miten sitä käyttää" ;)
- Pörrääjä
pirpzuzeiccu kirjoitti:
ihan tilaajan koosta riippumatta. Mielestäni hampurilainen pitäisi ostaa suun koon mukaan. Jorma Uotinen vois ostaa vaik triplakerroshampparin ;)
- Pörrääjä
ovat olleet silmieni hämmästeltävänä viimeisen kuukauden aikana. Kilometrejä on karttunut reilut kolme tuhatta ja maisemat ovat olleet kilometri kilometriltä upeammat. Tänään matkan taittuessa auringonlaskun aikoihin oli ihan pakko pysähtyä useamman kerran ahmimaan muistiin henkeä salpaavat näkymät.
Kohtalaisesti on tullut maailmaa nähtyä, vaan eipä taida kotomaan vertaista löytyä.
Se minua kummastuttaa kun jatkuvasti saa kuulla ilmastonmuutoksesta ja sään lämpenemisestä?
Hämmästellen olen lueskellut ilmastoasiaa mm. tuolta http://www.ilmastofoorumi.fi/tiedostot/ilmastoskeptikon-kasikirja.pdf...tommosilla kilsoilla tosi iso hiilijalanjälki. Mä ajan niin vähän ettei mulla ole edes hiilijalkaa. Sen sijaan saattaa jäädä joskus kaasujalanjälki.
- Pörrääjä
Zone kirjoitti:
...tommosilla kilsoilla tosi iso hiilijalanjälki. Mä ajan niin vähän ettei mulla ole edes hiilijalkaa. Sen sijaan saattaa jäädä joskus kaasujalanjälki.
mun autolla ajaminen on AINA hyötyajoa, eikä siitä kasva isoja jalkoja.
Pörrääjä kirjoitti:
mun autolla ajaminen on AINA hyötyajoa, eikä siitä kasva isoja jalkoja.
Ei se nyt ihan aina ole hyötyajoo, siis autollakaan.
Mutta totta tuo siinä mielessä että ei sun jalat oo kasvanu kilsoista.Sun jälki on pikemminkin sellanen hiirijalanjälki ;)
- Pörrääjä
etana-autoilijat. Tänäänkin oli hyvä ajokeli ja tie hyvässä kunnossa. Mun edellä ajeli semmosen n. 50 km matkan mutkatietä semmonen volvo, jonka kaasupolkimessa tais olla jotain vikaa. Se meinaan ajeli 80 km rajoitusalueella noin viitä-kuuttakymppiä. Suorilla missä olisi ollut mahdollisuus ohittaa sillä hirtti heti se kaasu jotenkin jumiin ja vauhti nous hetkellisesti lähes yhdeksään kymppiin.
Onko se joku johtamisen halu vai mikä se panee ihmisen noin tyhmäilemään? matkan varrella olisi ollut useita kymmeniä bussipysäkkejä missä tyyppi olisi voinut päästää takanaan ajavan jonon ohitse, vaan ei kotilokuskin jarru ja vilkkukaan tainut toimia. - Pörrääjä
Mikä se panee ihmisen ihan vapaaehtoisesti munaamaan itsensä telkkarissa? Kattelin just X Factoria ja en voi mitenkään uskoa niiden kaikkien aidosti uskovan olevansa oikeesti hyviä, osan on pakko olla jotain masokisteja.
- Pörrääjä
joka aikansa oveen koputeltuaan (saamatta kuitenkaan vastausta) kokeilee onko ovi lukittu. Kun ovi ei ole lukossa niin tyyppi astuu sisälle ja huhuilee onko ketään kotona, kun ei saa vastausta niin etenee peremmälle taloon huhuilemaan, kummastuttaa moinen käytös.
Itselleni ei tulisi mieleen astua toisen kotiin ilman että pyydetään sisälle.- Pörrääjä
Zone kirjoitti:
...tullu jostain semmonen hämmäspeikko? ;)
pidän tästedes kaikki ukset säpissä ;)
- Pörrääjä
autoilijat käyttävät pitkiä ajovaloja vaikka ei ole edes pimeä? Ajellessani tänään kirkolta kotiinpäin porvarillisen hämärän aikoihin, tuli useampikin auto vastaan vaihdellen pitkiä pois kohdatessamme.
Piti sitten itsekin testata paraneeko näkyvyys lähes valossassa pitkien avulla, ei parantunut ei....aikana pitkiä valoja käyttävät autoilijat potevat ns. huonohkoa hämäränäköä (vrt.puusilmä), jolloin pitkistä valoista saattaa hyvinkin olla korvaamatonta apua jalankulkijoiden säästämiseksi. Itselleni haukannäköineni riittää että kytken pitkät päälle vasta nauttisen hämärän saapuessa.
- Pörrääjä
Zone kirjoitti:
...aikana pitkiä valoja käyttävät autoilijat potevat ns. huonohkoa hämäränäköä (vrt.puusilmä), jolloin pitkistä valoista saattaa hyvinkin olla korvaamatonta apua jalankulkijoiden säästämiseksi. Itselleni haukannäköineni riittää että kytken pitkät päälle vasta nauttisen hämärän saapuessa.
joskus jonkun maininnan siitä kuinka ilman heijastinta kulkevien karsinta on luonnon eikä minkään puusilmien valinta *esittelee hienoja heijastimiaan*
Aina jaksan hämmästellä kahviloiden esillä olevia sokeripaloja, näissähän on poikkeuksetta sellaiset annos-sokerit joissa on 2 palaa. Jostakin on nyt tullut tavaksi aukaista sokeripalakääre ja ottaa sokerinpaloista toinen. Toinen, käyttämättä jäänyt sitten jätetään siihen kulhoon ja kuvitellaan seuraavan asiakkaan ottavan se jäljelle jäänyt. Kuitenkin käytäntönä näyttäisi olevan, että jokainen aukaisee aina uuden sokerikääreen ja jättää se valmiiksi avatun käyttämättä.
Ei taideta edes valmistaa yhden palan annos-sokereita.- Pörrääjä
kertoi tuon kahden sokeripalan pakkauksen keksijän olleen maamiehiämme joka teki itsemurhan kun kukaan ei osannut oikein avata pakkausta taittamalla, vaan porukat repii niitä auki ihan miten sattuu.
Tosiasiassa kuitenkin keksijähemmo oli kuulemma ruotsalainen, eikä edes tehnyt itsaria. - jn8
minä otan aina sen valmiiksi avatun, jos on tarjolla :)
- pirpzuzeiccu
oli varsinainen fiasko koko päivä. No eka mulla aamulla käynti äitiyspolilla. Ei siinä mitään. Mä ajelin rauhassa ja ku pääsin lähettyville, niin ei löytyny parkkitilaa. Olisin ajanu läheisen sairaalaan pysäköintihalliin, mutta siinä lukikin, että "täynnä". Noh.. Ei kun auto vekslaan siellä ympäri ruuhkassa. Lähdin siitä sitten ajeleen uudestaan kadunvartta etsien paikkaa, mihin länttäisin auton. Helvetilliset lumikinokset joka paikassa. Lopulta löysin sellaisen kohdan, jossa oli kyllä paksu kerros lunta, mutta hieroin väkisin auton siihen ruutuun. Ja mikä nolointa, mulla oli auto osittain ajokaistalla ja osittain ruudussa, ku kaivoin lumilapion takakontista ja aloin lumihommiin. Oli siinä varmaan ohikulkijoilla ihmettelimistä, ku viimeisillään raskaana oleva isomahainen muija heittelee riuskasti lunta tien sivuun auton alta. :D Siinä reilu 15 minuuttia aherrettuani sain lumityöt tehtyä ja hierottua lopullisesti auton ruutuun ja eikun parkkimaksulipuketta osteleen..
Olin jo lumitöiden takia fyysisesti ihan poikki ja matelin äärimmäisen hitaasti viimeisillä voimillani polille sisään ja ilmoittauduin. Istahdin tuoliin odottelemaan vuoroani ja odottelinkin sitten reippaasti yli tunnin. Sinne lappasi uutta jengiä sisään ilmoittautumaan ja koko reilun tunnin sisällä mun jälkeen sinne tuli lähemmäs kymmenen odottajaa, jotka kutsuttiin sisään ennen mua! Hieman alkoi siinä sitten odottaessa tilanne "närästämään" mua henkisesti.. Lopulta mut kutsuttiin sisään huoneeseen ja lääkäri pyyteli anteeksi, kun olin joutunut odottamaan. Mäkin siihen sitten vaan tuumasin kohteliaasti, että ei se mitään, vaikka mielessäni karjuin täyttä huutoa, että aaarrgghhh........
Lääkäri puhui tosi epäselvästi, enkä tajunnut puoliakaan sen puheista, kun se sössötti siinä jotain epämääräistä. Ilmeeni oli varmasti näkemisen arvoinen, kun huomasin lääkärin selailevan jotain vauvakirjaa, missä on raskausviikot selitetty viikko viikolta, minkäkokoinen vauva on milloinkin ja miten kehitys on edennyt, jne. Lopulta lääkäri aloitti ultrauksen, eikä juurikaan puhunut koko sinä aikana yhtään mitään. Ainoastaan kyseli mun esikoisen syntymisestä. Ultrauksen päätyttyä sanoi vauvan tämän hetkisen painoarvion todella epämääräisen suurpiirteisesti. Hiukan hölmistyneenä totesin vaan, että okei.. Samalla lääkäri jatkoi edelleen kyseisen vauvaopuksen selaamista. :D Seuraavaksi hän ohjasi mut kätilön luokse, joka antoi uuden käyntiajan.
Kun pääsin polilta ulos, löntystin taas autolleni ja tein lähtöä. No, autohan jäikin ruopimaan näppärästi siihen ruutuun ja eikun taas piti kaivaa lumilapio takakontista esiin ja hakkaa lunta siitä auton renkaiden edestä ja takaa veks.. Reilusti viis minuuttia vekslattuani pääsin lopulta ruudusta irti ja lähdin ajeleen takasi kotio.
Olin koko reissun jäljiltä niin pahalla tuulella, että olisin voinu "hakata" kaikki vastaantulijat, jotka vähänkään olisivat alkaneet mulle vinkumaan. No juu. Ens kerralla menen sitten suosiolla junalla/bussilla polille, mikäli sikäli en ole sitä ennen jo synnyttänyt. :P...että tommosilla koettelemuksilla Äiti Luonto valmistelee sua tuleviin koettelemuksiin. Siis niihin että tarvii valvoo yönsä ja haista sille valkoselle mönjälle jota valuu niiden mini-ihmisten suupielistä. Että niinkun otat nyt vaan ihan rauhassa ja koetat mukautua tilanteeseen.
Muistaakseni lasten tekeminen oli ihan mukavaa puuhaa, ainakin näin miesnäkökulmasta. ;)- pirpzuzeiccu
Zone kirjoitti:
...että tommosilla koettelemuksilla Äiti Luonto valmistelee sua tuleviin koettelemuksiin. Siis niihin että tarvii valvoo yönsä ja haista sille valkoselle mönjälle jota valuu niiden mini-ihmisten suupielistä. Että niinkun otat nyt vaan ihan rauhassa ja koetat mukautua tilanteeseen.
Muistaakseni lasten tekeminen oli ihan mukavaa puuhaa, ainakin näin miesnäkökulmasta. ;)jotta sulla on tuosta lapsenteko toimenpiteestä ajankohtaisempaa muistikuvaa ku mulla. :P
pirpzuzeiccu kirjoitti:
jotta sulla on tuosta lapsenteko toimenpiteestä ajankohtaisempaa muistikuvaa ku mulla. :P
...muistikuva. Mutta ite toimenpiteestä alkaa olemaan kyllä jo pidemmän aikaa eli liiankin kauan.
Vaan totuuden nimessä sanottava että ei siitä niin kauaa ole ettäkö allakkaa tars muistellessa. Että ihan kellolla pärjää tässä tapauksessa, köh.- Pörrääjä
ainakaan synnyttämään lähteä omalla autolla, tai sitten kannattaa etukäteen suojata penkki ettei sotkeennu lapsivesiin. Onkos Sulla jo kohta h-hetki? Jokos nimi on katsottuna pojalle vai haluatko meiltä hyviä vinkkejä ;)
- Pörrääjä
Zone kirjoitti:
...muistikuva. Mutta ite toimenpiteestä alkaa olemaan kyllä jo pidemmän aikaa eli liiankin kauan.
Vaan totuuden nimessä sanottava että ei siitä niin kauaa ole ettäkö allakkaa tars muistellessa. Että ihan kellolla pärjää tässä tapauksessa, köh.että Sun kellossa on kans kalenteri ;)
- pirpzuzeiccu
Zone kirjoitti:
Vaan totuuden nimessä sanottava että ei siitä niin kauaa ole ettäkö allakkaa tars muistellessa. Että ihan kellolla pärjää tässä tapauksessa, köh.Siis hyi tuommosia juttuja ja kelloja ja kaikkee. *pöyristyny*
- pirpzuzeiccu
Pörrääjä kirjoitti:
ainakaan synnyttämään lähteä omalla autolla, tai sitten kannattaa etukäteen suojata penkki ettei sotkeennu lapsivesiin. Onkos Sulla jo kohta h-hetki? Jokos nimi on katsottuna pojalle vai haluatko meiltä hyviä vinkkejä ;)
omalla autolla mene. H-hetki alkaa oleen jo ajankohtainen hiljalleen. Mä keksin pojalle nimen jo reilu kakskyt vuotta sitten ja edelleen pysyn päätöksessäni. Mutta saathan tietenki antaa vinkkejä ihan huvikseen, mimmosia nimiä olisit tarjonnu. :)
- Pörrääjä
pirpzuzeiccu kirjoitti:
omalla autolla mene. H-hetki alkaa oleen jo ajankohtainen hiljalleen. Mä keksin pojalle nimen jo reilu kakskyt vuotta sitten ja edelleen pysyn päätöksessäni. Mutta saathan tietenki antaa vinkkejä ihan huvikseen, mimmosia nimiä olisit tarjonnu. :)
tuli tuolla ulkona mieleen et tän talven muistoks voisit laittaa pojalle nimeksi Pyry-Petteri tai Tuisku-Tapani;)
- Pörrääjä
pirpzuzeiccu kirjoitti:
ehdottaisin myös Voitto-Valtteria :)
- TittaH.***
kautta aikojen tämän s24:n kokonaiskäyttäjämäärä. Luulen, että pohjakassana on n. 30.000, koska tuskin koskaan näkee sen alle jääviä lukuja.
Sitten kummastuttaa tuohon "suosituimpien" listalle nostetut ketjut, taas luulottelen jonkun tekevän sen manuaalisesti.
Kolmanneks en käsitä, miksi joku kivan tuntuinen ketju poistatetaan - ellei sitten kateuselementti ole tullut mukaan. Vähän samaan sarjaan laskisin galleriakävijämäärissä kilpailijat, jos 'johtohevosta' lähestyy joku, hänet bannataan.
Kivoja lauantaiaamun ajatuksia, eikö? :D- Pörrääjä
onkin aivan ihme kummatuksia täynnä. Täällä on jotkut ihan ihme viidakonsäännöt mitkä eivät pätisi ikinä livessä. Parempi vaan kun ei ole huomaavinaan, ei sit ala pänniin.
- Pörrääjä
kuinka paljon SPR mainostaa televisiossa Haiti keräystään. Tietääkö joku kuinka paljon ne saavat alennusta mainosajasta, vai vallan ilmaiseksiko saavat mainostaa. En tiedä haluaisinko lahjoitusrahani menevän maikkarin laskun maksuun.
...että tämmöiset katastrofit ovat SPR:n rahan keruulle jättipotti, ja sillon on taottava kun rauta on kuumaa. Apu sinne Haitiin maksetaan vissiin jo aiemmin kerätyistä rahastoista.
- Pörrääjä
Zone kirjoitti:
...että tämmöiset katastrofit ovat SPR:n rahan keruulle jättipotti, ja sillon on taottava kun rauta on kuumaa. Apu sinne Haitiin maksetaan vissiin jo aiemmin kerätyistä rahastoista.
aivan kuin veikkaukselle tuplasuperhyperjättipotit. Vaan siitä olisin kiinnostunut saavatko mainosajan ilmaiseksi MTV:n panoksena keräykseen, vai maksavatko sen muut lahjoittajat.
Pörrääjä kirjoitti:
aivan kuin veikkaukselle tuplasuperhyperjättipotit. Vaan siitä olisin kiinnostunut saavatko mainosajan ilmaiseksi MTV:n panoksena keräykseen, vai maksavatko sen muut lahjoittajat.
...että SPR maksaa maikkarille mainoksensa ihan normaalisti. Se on sitten eri asia että lahjoittaako maikkari jotain keräykseen, voipi ollakin. Mutta bisnes ja hyväntekeväisyys pidetään todennäköisesti kuitenkin erillään toisistaan.
Aikuiset ihmiset itkee kun heidän kotitalonsa, autonsa tai oma hahmonsa näkyy netissä Googlen toimesta. Enpä ole itkuja nähnyt lainkaan Eniron helikopterikuvista, jotka ovat huomattavasti paljastavampia, miksiköhän? No ehkä siksi kun Eniro on kuvannut ainoastaan kaupunkeja ja taajamia. Luulen kaupunkilaisten tottuneen jo siihen että muutkin ihmiset saattavat heidät joskus nähdä, tai puskat jotka peittävät pihan ja talon.
Harmittaa ku negooglaajat ei ole käyneet kuvailemassa meitin pihamaalla tai mökkirannassa, siitä sitä olis saattanu puhetta riittää kylän ämmille :DDjotta milloinkahan esimmäinen nettirakki täräyttää vainoissaan ja harhoissaan guuggelilinkkejä riidanhaasto/paljastusmielessä :/
- pirpzuzeiccu
Olen ollut itseasiassa innoissani, kun olen nähnyt molemmat autoni ja asuinrakennukseni keittiön ikkunan. Sekä muutaman tutun. :D
Ei muuten oo kierrellee ainakaan pohjoissuomessa mitään paikkoja, pelkkää nelostien vartta, kun yritin kotiseutuni osoitteita tarkemmin syynää. No veljen grillikiska on siinä matkan varrella ja siellä näkyi pihassa mun auto sillä hetkellä. - jn8
juu samaa mieltä, ihme porua. Aivan loistava juttu tuo google maps.
jn8 kirjoitti:
juu samaa mieltä, ihme porua. Aivan loistava juttu tuo google maps.
jos sieltä vois vielä extrana saada videokuvaa äänellä varustettuna :)
....pahemmin ei hämmästytä mikään, mutta semmonen vähän että luulis Intiassa olevan intiaaneja, muttei ole.
- TizaNova
..enää, etten ole aikoihin nauranut telkun viihteellisiä anteja.
Ainut Wenlalla palkittu katsomani ja tykkäämäni oli Ihmisten puolue.
Asiantuntijoilla on todellakin erilaiset "hyvän" perusteet.
Katkerasti hankittu johtopäätökseni onkin, ettei meikäläisen kannata esittää 'kivasta ja mukavasta tai huvittavasta' minkäänlaisia kommentteja.
Katon sitte kisoja. :(, niille ei tartte nauraa eikä väkisellä yrittää ymmärtää.menee omille suosikeilleni. Ihmistenpuolue on ollut myös tässä torpassa suosikkimme, eipä ole yhtään jaksoa jäänyt väliin. Uutisvuoto menetti Tabermannin myötä jotain, mutta silti se kuuluu edelleen lauantai iltaamme.
Toivottavasti kisoissa tulee vielä naurullekin paikka. Hyvin on vielä muistissa Leijonien kulta v -95, se meinaan nauratti ja riemastutti kovastikin :))
...kuuluis ehkä kisastudion puolelle, mut pikkasen hämmästyttää että Virpi lähti hiihtään kilpaa olympialaisiin Vancouveriin, mut ei muistanu ottaa sellasia monoja mukaan että olis voinu osallistua yhdistelmäkisaan. Ja oiskohan ne monot kannattanu lähettää sinne perässä vaikka DHL:llä pikana että olis voinu hiihtää kun tuli kerran hiihtokilpailuihin?
- pirpzuzeiccu
mäkin olen tässä kelannut, että aika kiva lähteä tuhansien kilsojen päähän vain todetakseen, ettei ole oikeanlaisia monoja mukana. Luulis tarkistavan tuollaiset äärimmäisen tärkeät asiat tarkkaan moneen kertaan ennen reissuun lähtöä. :)
pirpzuzeiccu kirjoitti:
mäkin olen tässä kelannut, että aika kiva lähteä tuhansien kilsojen päähän vain todetakseen, ettei ole oikeanlaisia monoja mukana. Luulis tarkistavan tuollaiset äärimmäisen tärkeät asiat tarkkaan moneen kertaan ennen reissuun lähtöä. :)
oo kerrottu dhl:stä mitään, ite oon saanu sillä kulkeen kaiken tarvittavan vuorokaudessa.
...sellainen kertoo, että kun Ruotsi putoaa välieristä, niin Expressenin sivuilla kommentoivat suomalaiset juhlivat Slovakian voittoa ja Ruotsin putoamista. Mutta Iltsikan sivuilla ei ruotsalaisia kommentteja milloinkaan näe, käy Suomen sitten peleissä miten tahansa.
joillain toisilla olevan hieman parempia käytöstapoja kuin toisilla. Olisihan se ollut makeimpaa voittaa Ruotsi loppuottelussa, vaan kyllä toisaalta tappio olisi ollut kaikista karvain jos niin olisi päässyt käymään. Taitaa olla aikamoinen viha-rakkaussuhde meillä naapurimme kanssa ja karvanverran ehkä joitain alemmuuskompleksejakin, varsinkin siellä asuvilla maamiehillämme.
BonnieBonBon kirjoitti:
joillain toisilla olevan hieman parempia käytöstapoja kuin toisilla. Olisihan se ollut makeimpaa voittaa Ruotsi loppuottelussa, vaan kyllä toisaalta tappio olisi ollut kaikista karvain jos niin olisi päässyt käymään. Taitaa olla aikamoinen viha-rakkaussuhde meillä naapurimme kanssa ja karvanverran ehkä joitain alemmuuskompleksejakin, varsinkin siellä asuvilla maamiehillämme.
Taitaa olla joo. Kalevan Kisoissa oli SUL:n mainokset joissa luki: Tärkeintä ei ole voitto vaan että Ruotsi häviää! Kyl uskomattoman syvässä on nää alemmuuskompleksit maassamme. Ilmankos sitä sitte pidetään perää nytkin mitalitalukossa. Ensin tarvis löytyä itsetuntoa, sitten seuraa menestys, jos jaksaa reenata.
- Pörrääjä
Ihmetyttää miten löysästi erikoismyymälöissä myyjät jakelevat alennuksia. Tänään shopitellessani pyysin myyjää katsomaan mitä maksaisi erästä tuotetta semmonen hieman isompi erä. Ihan oma-aloitteisesti myyjä laski tarjoushintalapun hinnasta pois reilut 25%, vaikken mitään alennuksia edes kysellyt, ainoastaan mitä haluamani määrä kyseistä tuotetta maksaa :O No ihan mukava oli säästää melkein tonni, voidaan vaikka ryypätä se pääsiäisenä ;)
kummastuttaa tänään. Ajellessani 80 rajoituksella sitä sallittua ysikymppiä pyyhkäisi tukkirekka ohitse täydessä lastissa. Pikkasen piti lähteä perään kokeilemaan paljonko oli pojalla vauhtia, arvatkaapas? no melkein 110 km/h sillä oli mittarissa, ei kovin turvallista :/
Lisäksi hämmästystäni herätti moottoritiellä korkean peräkärryn kanssa henkilöauto, joka ohitteli arviolta n. 140 km tuntinopeudella päästäkseen nippanappa ohitseni ennen kuin poistui liittymästä ... hulluja on monenlaisia , sekä miehiä, että naisia :/- pirpzuzeiccu
Että sain pojan sunnuntaiaamuna. Mitat hulppeat 4,2kg ja 52cm. Edelleen ollaan sairaalassa ja poika on tarkkailussa. Tänään selviää, saanko hänet viereeni vai pitävätkö vielä valvontaosastolla pidempään. Ja mä olen opetellut kävelemään uudestaan.. :D Ku tuo synnytys jouduttiin tekeen leikkauksella, ja haava on sairaan kipee. Sängystä istumaan nouseminenkin vaatii äärettömän suuren suunnitelman ja seisomaan nouseminen vielä toisen suunnitelman, kävely vielä lisäksi siihen päälle, niin huh huh.
Lääkettä oon onneksi saanu kipuihin, vaikka ei ne nyt kauheasti ole auttaneet. Ei silti passaa valittaa, ku tietää, mikä palkinto mulla nyt on näistä kaikista kivuista huolimatta. :)
*hämmästelee ja kummastelee* :POnnea äidille ja uudelle kansalaiselle! Sunnuntaisinhan uskomuksen mukaan syntyvät he joilla tulee kaikki onnistumaan, joten oikeana päivänä kyl syntyi Ü
Onnea ja iloa 4,2 kiloa!
Pirpzu siellä hoitaa
pienen pientä poikaa :)
Koita saada nukuttua siellä laitoksella mahdollisimman paljon, se on kuin laittais rahaa pankkiin.
...on mulle aiemmalta tuttu ainoastaan heitin Punk Ipa olusestaan jossa siinäkin on ihan kunnolla särmää, mutta kyl hämmästyttää ja kummastuttaa että millasilla hiivoilla on käytetty niiden Tactical Nuclear Penguin jossa alkaa olla voltteja yhtä paljon kuin kossussa. Olis tuo aikkas riittoisaa mallasta saunareissussa. Ü
http://www.brewdog.com/news.php?id=88miksi tukkirekoilla ei tunnu olevan mitään rajoittimia, kaahaavat täällä yli satasta, heikompaa ihan hirvittää.
Semmosen oon kuullut että tilhet käy ottamassa kumarat käyneillä pihlajanmarjoilla, mutta näyttää nuo pikku pökit saavan puissa vielä roikkuvilla viime kesän omenoillakin. Eilen kattelin. Fiksu lintu.
lintujen ruokintapaikalla vierailleet ainakin närhet, punatulkut, viherpeipot, talitintit, sinitiaiset, töyhtötiaiset, käpytikat ja varpuset, hömötiaisenkin epäilen nähneeni. Taitaa näin aamusella olla rähjäävät tilhet kovasti krapulassa kun ei oo näkynyt ainoatakaan ;)
Onneks on pöntöllinen sahtia ettei tarvii mätiä omenia imeksiä, pitäisköhän viedä sitä vähän linnuillekin ;)BonnieBonBon kirjoitti:
lintujen ruokintapaikalla vierailleet ainakin närhet, punatulkut, viherpeipot, talitintit, sinitiaiset, töyhtötiaiset, käpytikat ja varpuset, hömötiaisenkin epäilen nähneeni. Taitaa näin aamusella olla rähjäävät tilhet kovasti krapulassa kun ei oo näkynyt ainoatakaan ;)
Onneks on pöntöllinen sahtia ettei tarvii mätiä omenia imeksiä, pitäisköhän viedä sitä vähän linnuillekin ;)...että kuinka hyvää draivia syntys kun niitä vuoden puussa mädäntyneitä omppoja imeksis. Näyttää ainakin tilhillä nousevan tukka pystyyn.
En kyl aio kokeilla, oo huoleti, kjäh
- Adria
Mua kummastuttaa ja -tuttaa kaikki tärkeät muovikortit. Ostokortti, jäsenkortti, pankkikortti, luottokortti, bussikortti, kortti kortti ja niin edelleen. Korttien täyttämästä virsikirjasta sitten ähellän tilanteeseen sopivan, tärkeän kortin. Ihme pelleilyä kun tekniikan pitäisi jo taipua yhden kortin monikäyttöön.
Muuten mulla menee ihan kivasti.et pelkällä pankki/visakortilla pärjää ihan riittävän hyvin, joskus voi ajokorttia tarvita vilauttaa kiinnostuneille, siinä on mun korttipeli, niitä jaksa koko repullista mukanaan kantaa.
- pirpzuzeiccu
Aika jännä ilmiö, ku jossain Islannissa on vähän pientä tulivuorenpurkua, niin Suomessakin perutaan lentoja ilmassa leijuilevan tuhkan takia.. Montas kilsaa tästä on Islantiin noin niinku abouttiarallaa suurinpiirtein?
Ja jälleen pääsen lempiaiheeseeni koiranpaskatus.. Eilen olin tuttuun tapaan vaunulenkillä ja kattelin pöyristyneenä yhtä naista, joka antoi koiran paskoa hautausmaalle jonkun haudan päälle. Jos olisin ollu tarpeeksi lähellä tätä naista, niin olisin varmasti sanonut pari valittua sanaa. Käsittämätöntä touhua, vitura sentäs!on samaa mieltä koiranpaskatuksesta. *ittu että ottaa pattiin ku saa omasta pihasta kerätä koiranpaskoja vaikka ei oo omaa koiraa. Meillä on puolisen kilsaa lähimpään naapuriin, aika pitkät on koirien vessamatkat :/
Se tuhka on varmaankin Islantilaisten kosto Euroopalle ku eivät saaneet velkojaan anteeksi.
Miksiköhän aina leffoissa tapahtuu saman kaavan mukaan. Poliisi ratkaisee leffassa rikoksen vasta jouduttuaan luopumaan tilapäisesti virkamerkistään ja virka-aseestaan. Oli tilanne mikä hyvänsä, on aina ennättävä baariin yhdelle whiskypaukulle, vieläpä sellaiseen jossa tangon ympärillä tanssahtelee naiset yläosattomissa. Ehkä tuo pakollinen tissibaarissa piipahtaminen on osoitus stressaavasta poliisityöstä johon haetaan puhtia vähän epämääräisestä miljööstä. Kuitenkaan poliisit eivät ennätä silmäillä naisia, vaan yleensä vaihdetaan kollegan kanssa mielipiteitä perheestä, lastenkasvatuksesta tai ylipäätään parisuhdeongelmista. Se hoopompi poliisi sanoo tässä vaiheessa aina jotain ajatusta herättävää jota se fiksumpi kollega jää sitten miettimään.
Se toinen jepari, sillä on aina silmää naiskauneudelle. Toinenhan on aina onnellisesti naimissa. Ylipäätään jeparit esitettään toistensa vastakohtina, oli sitten kyseessä jenkki, tai kotimainen poliisisarja.tosta naisten vilkuilemisesta. Jos se polliisi on mies niin kyl se vilkuilee, kaikkee ei vaan aina näytettä valkokankaalla ;)
Ympäripyöreäksi harjaosaltaan räjähtäneen hammasharjan katsoin parhaaksi laittaa vaihtoon ;)
Ilman silmälaseja tihrustelin valikoimaa, no hammasharjoissa nyt mitään niin perusteellisia eroja liene.
Kun pesin hampaita ensimmäisen kerran luulin laittaneeni vanhan harjan suuhuni. Tutkailin ko. hammasharjaa uusi se oli, mutta keskellä harjasosaa juovitteli koko matkalta tyhjä kohta. Hampaita harjatessa harjakset livahtivat sivuille ja purupinta jäi vallan huomioitta.
Onko nyt niin, että purupinnoille tulee olla oma hammasharja. Hämmästelen ja kummastelen.valuvika :) Mitä me tästä opimme? No ainakin sen että kannattaa ottaa näkimet mukaan kauppaan !!
Mä ostin kerran hammasharjan jossa kulki keskellä kumilevy ja vain reunoilla oli harjaksia. Levy kuulemma kiilloitti hampaat. Ei tuntunut mukavalta pestessä joten siirsin hammasharjan toisiin tehtäviin, pesen sillä lauteiden rakoja :)TaikisN kirjoitti:
valuvika :) Mitä me tästä opimme? No ainakin sen että kannattaa ottaa näkimet mukaan kauppaan !!
Mä ostin kerran hammasharjan jossa kulki keskellä kumilevy ja vain reunoilla oli harjaksia. Levy kuulemma kiilloitti hampaat. Ei tuntunut mukavalta pestessä joten siirsin hammasharjan toisiin tehtäviin, pesen sillä lauteiden rakoja :)Useinkin jää ne näkimet kotiin. Hampaiden kiillotus kumilevyllä, no voi elämän kevät :)
Suunnittelijoilla on mennyt hampaat ja kodinpuhdistus sekaisin. Liekö ihan tarkoitushakuista?
Sillä hammasharjalla minkä ostin voi kätevästi harjata jalkalistat..semmosia ihan perusharjoja, pehmeitä ja tasasia. Hamppilääkärikin antaa aina muutaman semmosen mukaan aina tarkastuskäynnillä :)
Tiskiharjoissakin on vaikka mitä malleja, suurin osa onnettomia mun mielestä. Paras käteeni osunut tiskiharja on Ikean imukuppipäinen kelluva malli. Viime reissulla ostin niitä 10 varastoon ;)
- Meriläinen
Mua kyllä kans hämmästyttää miks ihmisen pitää tähän aikaan valvoo vaikkei ole mitään pakkoa?
Kaks tuntia katellu tallennuksia pois, pitää varmaan mennä nukkumaan vähäks aikaa, jos uni tulee tai sitte jos ei niin keittää kohta kahvia.kun ennen kukonlaulua valvot?
Onneksi on meikäläisen unenlahjat parantuneet ja unensaanti helpottunut elämänmuutosten myötä.
Oon saanut joskus todeta että huono elämä huonontaa yöunia ja huonot yöunet taas vastavuoroisesti huonontaa elämänlaatua, eli oravanpyörä. Mukavampi on tämmönen nykyinen oravanpyörä et hyvä elämä parantaa unenlaatua ja hyvät unet parantaa elämänlaatua, kunhan vaan ei mee ihan kokonaan nukkumiseksi ;)- Meriläinen
BonnieBonBon kirjoitti:
kun ennen kukonlaulua valvot?
Onneksi on meikäläisen unenlahjat parantuneet ja unensaanti helpottunut elämänmuutosten myötä.
Oon saanut joskus todeta että huono elämä huonontaa yöunia ja huonot yöunet taas vastavuoroisesti huonontaa elämänlaatua, eli oravanpyörä. Mukavampi on tämmönen nykyinen oravanpyörä et hyvä elämä parantaa unenlaatua ja hyvät unet parantaa elämänlaatua, kunhan vaan ei mee ihan kokonaan nukkumiseksi ;)Hyvä motto, pitää laittaa korvan taakse.
Joo vuorontyön aikaan saannoksia, mutten vaihtais pelkkään aamuvuoroon, se tylsistää meikäläisen.
Jos sen lottovoiton sais niin vois lopettaa kokonaan työnteon ja alkaa tekeen vapaaehtoistöitä. Meriläinen kirjoitti:
Hyvä motto, pitää laittaa korvan taakse.
Joo vuorontyön aikaan saannoksia, mutten vaihtais pelkkään aamuvuoroon, se tylsistää meikäläisen.
Jos sen lottovoiton sais niin vois lopettaa kokonaan työnteon ja alkaa tekeen vapaaehtoistöitä.lainkaan vuorotyöstä, vaikea olisi varmaan osata sopeuttaa unirytmiä. Sen sijaan on kokemusta siitä kun on tullut tehtyä työtä vuorotta, siitä ei aina kovin hyvää seuraa, saattaa käydä niin ettei uni meinaa tulla enää lainkaan.
Amandalle kävi ainakin suht pahas(hyvästi)paha(hyväs)pahasti Nintendonsa kanssa. Saattaa pitää paikkansakin mutta pikkasen on selityksen makua Ü
http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/naiselle-hermovamma-wii-fit-onnettomuudessa-pysyva-seksuaalinen-kiihotustila/176895Zone kirjoitti:
Paskan möivät. Pah.
nintendokauppoihin, puutteessa elävät ukkomiehet ryntäävät sankoin joukoin ostamaan äitienpäivälahjaksi rakkaille vaimoilleen wiifittejä ;)
miten ne ei oo tajunnu kieltää meitin juhannuskokkoja, vaikka niistä syntyy hirmu hiilijalanjäljet ja hiilikasat. Lisäksi kummastuttaa miks ei Hyssäläkään oo huomannut kieltää juhannusta, maamme suurinta alkoholinkulutusjuhlaa.
hämmästytti minua monenkin ihmisen huumorintajuttomuus ja negatiivinen elämänasenne. Onkohan kaupungeissa enemmän semmosia "pidä tunkkis" tyyppejä? Mä ainakin saan voimia positiivisista asioista ja kokemuksista ja ilman naurua tuntuu elämä aika synkältä, en kyllä jaksais pidemmän päälle, joskus kyl on ollut semmosiakin aikoja.
- Hauenleuka
Suomessa isäntä tulee uppo-outojen vieraiden pöytään juomaan tervetuliaissnapsit? No ei muuallakaan niin yleistä ole, mutta Suomessa en ole nähnyt kertaakaan.
Kaupunkilaiselämään vasta opetellaan meillä, kun muualla missä ihmisiä on 50 - 100 kertaa niin paljon neliökilometrillä kuin meillä, on jo kauan sitten opittu elämään kyynärpäätuntumassa. Yhdistettynä nykyisen työelämän paineisiin niin en yhtään ihmettele että happamia löytyy. Sitäpaitsi jos jokaiselle vastaantulijalle pitäisi sanoa hyvää huomenta ja päivää ja ehtoota niin pian olis pehmustetut rauhotuskopit tuupaten täynnä.
Huumorintajuttomuudesta en tiedä. H-tajuisuus opitaan jo mukulana imeväisiästä lähtien ja se voi olla kaupunkilaisilla eri tavoin jakautunut kuin väljemmissä ja rauhallisemmissa ympyröissä asuvilla. En tiä. Hauenleuka kirjoitti:
Suomessa isäntä tulee uppo-outojen vieraiden pöytään juomaan tervetuliaissnapsit? No ei muuallakaan niin yleistä ole, mutta Suomessa en ole nähnyt kertaakaan.
Kaupunkilaiselämään vasta opetellaan meillä, kun muualla missä ihmisiä on 50 - 100 kertaa niin paljon neliökilometrillä kuin meillä, on jo kauan sitten opittu elämään kyynärpäätuntumassa. Yhdistettynä nykyisen työelämän paineisiin niin en yhtään ihmettele että happamia löytyy. Sitäpaitsi jos jokaiselle vastaantulijalle pitäisi sanoa hyvää huomenta ja päivää ja ehtoota niin pian olis pehmustetut rauhotuskopit tuupaten täynnä.
Huumorintajuttomuudesta en tiedä. H-tajuisuus opitaan jo mukulana imeväisiästä lähtien ja se voi olla kaupunkilaisilla eri tavoin jakautunut kuin väljemmissä ja rauhallisemmissa ympyröissä asuvilla. En tiä.sillä täällä harvemmin kapakin isäntä asuu itse samalla tontilla kuin missä kapakka sijaitsee, toisin kuin monessa muussa maassa. Isännälle moinen ei ehkä ole kovin fiksua hommaa, sillä siinä saattaa helposti alkoholisoitua jos asiakkaita käy paljolti. Mun hämmästelyn kohteet ei kylläkään olleet kyläkapakassa vaan kyläpaikassa ;)
- pirpzuzeiccu
on sattunu jotain ihan hirveen kauheen kamalaa. :D
Nääs hankin tossa taannoin uuden kannettavan taas vaihteeksi. Ei siinä mitään.. on kaikkee hienoo wintoosa seiskaa ja silleen, yms ihanaa. Noh, virevooksi tietysti ehdotti salasanojen ja tunnuksien automaattista tallentamista. Minäpä reippaana ja nokkelana tyttönä ajattelin tehdä poikkeuksen. Ikinä nimittäin aikaisemmin en oo suosinu mokomaa asetusta. Ja arvakkee, mitä sitten tapahtui. Noh.. Heräsin tässä just hetki sitten siihen todellisuuteen, että ku oon tosiaan tallentanu automaattisesti tuon salasanajutskan myös käyttämääni virallisen sähköpostin asetuksiin.. niin..
Mitä jos tää toosa yhtäkkiä sitten lakkaakin toimimasta, enkä enää pääse sinne sähköpostiin, koska en muista sitä salasanaa. En käytä samaa salasanaa missään muussa yhteydessä, joten ei oo edes sormituntumaa siihen. (vaihdoin siis hiljattain tähän uuden salasanan). En myöskään pysty vaihtamaan sitä mitenkään, koska mun pitäis ensin kirjautua ns. tiedonmuutoskeskukseen, mutta sinne mulla ei ole ollut asetuksissa sitä automaattista tallennennusta, joten en voi kirjautua sinnekään. Heh.. vitura!muutama salasana tullut laitettua niin että kone muistaa. Pirusti pelkään että tulee jättipotti lotossa, mulla ku on meinaa vanha tilinumero siellä enkä muista tunnusta millä pääsisin muuttaan sen.
- pirpzuzeiccu
BonnieBonBon kirjoitti:
muutama salasana tullut laitettua niin että kone muistaa. Pirusti pelkään että tulee jättipotti lotossa, mulla ku on meinaa vanha tilinumero siellä enkä muista tunnusta millä pääsisin muuttaan sen.
Tuossa alkuillasta yhtäkkiä se salasana tulikin mun mieleeni kuin salama kirkkaalta taivaalta. Oli pakko testaa toisella selaimella ja aivan oikein muistin, jes. :D
...että kuinka yks Bonsku osaa tehä niin hiton hyvää raparperipiirakkaa että siihen koukuttuu? Arvostan Ü
٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃) Tämmöset kuvat hämmästytti tuolla pohjanmaan saitilla. Viesti itse oli poistettu ja eikä tekijäkään enää selvinnyt, mut hienot ovat mun mielestä :)
Kun ei oo sitä esikatselua niin en voi tsekata tulevatko oikein *pitelee peukkuja*- p.z
Tossa kans jotain.. :D
٩(•̮̮̃•̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ p.z kirjoitti:
Tossa kans jotain.. :D
٩(•̮̮̃•̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶onks yöpöllökin ollu siellä Lintsillä tappelemassa :))
tää aselupajuttu, joka taas on vedetty otsikoihin. Mitä yhteyttä sillä on siihen, että joku linnasta vapautettu tappaja tappaa luvattomalla aseella mäkkärijonossa ihmisiä?
Pitäisiköhän puhua ensin näistä linnasta vapauttamis perusteista, ennen kuin aletaan puhumaan asian vierestä?
Eikö vikaa näihin surma ja turmajuttuihin ole turha hakea aseista tai autoista, eihän pilkkimiehenkään hukkumiseen ole syynä surviaisentoukka.
Kyllä mun mielestä vika näihin surullisiin juttuihin löytyy pikemminkin näistä aseen-, ratin- ja pilkin väärin pitelijöistä.- hämmästyttää
Hui miten pitkiä ketjuja :O tällä uudella systeemillä näitä on hankala lukea :(
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.326787- 394202
- 183438
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1843420- 122427
- 302415
- 1631965
- 251962
- 311831
- 1051402