eli mitä mieltä ihmiset ovat kyseistä pätkästä valistus mielessä ?....
kun sitä on palkittu moneen otteeseen ?
minulle ei jäänyt siitä mitään käteen...
viimeinen kaahaus valistus elokuvasta
11
2801
Vastaukset
- Lueskelija
Tarkoitatko kaahausvalistusta elokuvasta vai kaahausta valistuselokuvasta? Onko kyseessä sittenkin viimeinen kaahausvalistus elokuvasta tai peräti viimeinen kaahaus valistuselokuvasta?
Nuo irtosanat eivät oikein kerro mitään asiastasi, yhdyssanojen opiskelusta saattaisi olla hyötyä.....
P.S. Minulla on valistus mielessä!- jumittaja
haista vittu...
en voi ymmärtää ihmisiä jolla ei ole muuta sanottavaa kuin yhdys sanat ...
opiskelusta hyötyä voi olla mutta kaikki ei ole yhtä viisaita kielien suhteen....
mutta eipä tuosta sinun teksitistä jäänyt mitään käteen.....
oletko snopi pösilö jolla ei ole muuta elämää kuin saivartelu kieliopissa ....
itse asiassa on pakko myöntää että en tosiaan hallitse pienintäkään äidinkielen oppia ..
kiitos vittumaisten äikän opettajien..
ps:itse olen työllistänyt kyseisen elokuvan tekijöitä jo 20 vuoden ajan vaikka en osaakkaan kielioppia...
ps: nuo sinun yhdyssanat eivät kerro monelle mitään asiastasi ... eli voisitko erotella hiukan nuita tekstejäsi...
hei pieni vinkki voisit perustaa joka osioon pika kielioppi palstan jotta saisit sinäkin selvää - jarmo
Liekö kyseessä Viimeinen kaahaus -elokuva.
http://www.kyy.fi/stimulus/arkisto/09_03/ajankoht/ajankoht_09_03_kuolo.html - Lueskelija
jumittaja kirjoitti:
haista vittu...
opiskelusta hyötyä voi olla mutta kaikki ei ole yhtä viisaita kielien suhteen....
itse asiassa on pakko myöntää että en tosiaan hallitse pienintäkään äidinkielen oppia ..
ps:itse olen työllistänyt kyseisen elokuvan tekijöitä jo 20 vuoden ajan vaikka en osaakkaan kielioppia...
ps: nuo sinun yhdyssanat eivät kerro monelle mitään asiastasi ... eli voisitko erotella hiukan nuita tekstejäsi...
hei pieni vinkki voisit perustaa joka osioon pika kielioppi palstan jotta saisit sinäkin selvääSanavarastosi on tosiaan hyvin rajoittunut. Yritä kirjoittaa jollain muulla kielellä jos suomi ei suju. Koska Sinua ei opetus aikanaan ole kiinnostanut, et liene huomannut, että lauserakenne muuttuu usein täysin käsittämättömäksi jos yhdyssanoja ei käytetä. Suomenkielessä kun voidaan jopa yhdellä sanalla kertoa asia, johon monella muulla kielellä tarvitaan sanoja paljon enemmän. Kuinka sanoisit ruotsiksi tai englanniksi "juoksentelisin"?
Mutta jatka vain omalla alatyylisellä linjallasi, sehän sopii hyvin TV-ohjelmiin. - jarmo
jumittaja kirjoitti:
haista vittu...
hei pieni vinkki voisit perustaa joka osioon pika kielioppi palstan jotta saisit sinäkin selvääKyllä minusta kielioppisäännöt ovat paikallaan, jos halutaan että myöskin pienemmällä kielellisellä hahmotuskyvyllä ja heikommalla yleissivistyksellä varustetut ihmiset voisivat ymmärtää tekstin. Tokihan esimerkiksi minulle on melko samantekevää onko sana kirjoitettu yhteen vai erikseen, kun kuitenkin osaan päätellä mitä kirjoittaja tarkoittaa.
- jumittaja
jarmo kirjoitti:
Liekö kyseessä Viimeinen kaahaus -elokuva.
http://www.kyy.fi/stimulus/arkisto/09_03/ajankoht/ajankoht_09_03_kuolo.htmlsuomennuksesta kun itellä ei pätäkkä riitä jotta kaikki snopit ymmärtäisi...
- jumittaja
Lueskelija kirjoitti:
Sanavarastosi on tosiaan hyvin rajoittunut. Yritä kirjoittaa jollain muulla kielellä jos suomi ei suju. Koska Sinua ei opetus aikanaan ole kiinnostanut, et liene huomannut, että lauserakenne muuttuu usein täysin käsittämättömäksi jos yhdyssanoja ei käytetä. Suomenkielessä kun voidaan jopa yhdellä sanalla kertoa asia, johon monella muulla kielellä tarvitaan sanoja paljon enemmän. Kuinka sanoisit ruotsiksi tai englanniksi "juoksentelisin"?
Mutta jatka vain omalla alatyylisellä linjallasi, sehän sopii hyvin TV-ohjelmiin.mutta just sinun kanssa tulee ymmärrys virhettä kun ei perketi meinaa ymmärtää hienoa kieltäsi..
mutta voisitko tuon ensimmäisen viestisi jotenkin kääntää jotta ymmärtäisin...
mutta ei se mitää elämä on rikkaampaa kun ei ole pipo niin perkeleen tiukalla kuten sinulla tuntuu olevan ...
pieni veikkaus ajatko vielä japanilaisella autolla ?...
mutta oliko sinulla aiheeseen liittyvää asiaa...
vai oletko niin suvereeni ihminen jotta voi vain kommentoida mitä itse osaat .....
tässä vielä nippu ...............,,,,,,,,,,,,,,
voit laittaa vaikka jemmaan ja snoppailla sitten viinin kera ja olla hieno ihminen että..... - minä vain
jumittaja kirjoitti:
suomennuksesta kun itellä ei pätäkkä riitä jotta kaikki snopit ymmärtäisi...
mistä löytyisi netistä se väinölänniemen kuolonkolari dokumentti??????tietääkö kukaan?
- joopajoopa
jumittaja kirjoitti:
haista vittu...
hei pieni vinkki voisit perustaa joka osioon pika kielioppi palstan jotta saisit sinäkin selvääja taas opettajan vika jos häirikkö ei opi.
- Kimmo
No kai siitä jotakin jää käteen ja toivottavasti päähänkin (metafora ja sitten vähän konkreettisempi esimerkki).
En sitten tiedä, että jääkö niiden päähän mitään joilla olisi eniten tarvetta ko. informaation sisäistämiseen.
Mutta onhan niitä tehty muitakin kivoja kaahaus elokuvia, esimerkiksi Kari Hotakaisen romaani Klassikko on televisioitu.
Hotakaisen Klassikko on kyllä vähän erityyppinen kuin tämä valistus dokementti Viimeinen kaahaus!
Katsottavia ja mielenkiintoisia filmin pätkiä molemmat (vaikka digimuodossahan ne nykyyään ovat).
Ite olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että siihen Klassikkoon olis paljon paremmi sopinu semmonen valkoinen SAAB joko sen teinidxän tai AlfaRomeon tilalle.
Yksinäisyys sopii ja samanlaiset muovisankaset rillitkin löytyypi!- havoGG
Hei, mahtaisiko jostain päin INTTER NETTIÄ vielä löytyä kyseinen video?
Ylen arkistoista tätä ei löydy, eikä youtubeen ole kukaan upannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847