"Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt,

Sirkka-Iita

26

784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhäksi siunattu

rakastaa ja kunnioittaa Jumalaa Luojanaan.

• =7.semäs päivä:

• Maruan-ne

Kohottakaa riemuhuuto Herralle, kaikki maa.
        Palvelkaa Herraa ilolla, tulkaa hänen kasvojensa eteen riemulla.
        Tietäkää, että Herra on Jumala. Hän on meidät tehnyt, ja hänen me olemme, hänen kansansa ja hänen laitumensa lampaat.
        Käykää hänen portteihinsa kiittäen, hänen esikartanoihinsa ylistystä veisaten.
        Ylistäkää häntä, kiittäkää hänen nimeänsä.
        Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen!

Ps. 100:1-5

• Hildur

Ilo Herrassa on meidän väkevyytemme!
      Ef; 5; 18-20
      Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
      puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

• SIUNATTU LEPOPÄIVÄ: kirj. Sirkka Kreivi

"Jumala Sanallansa loi tämän maailman,
        suuressa rakkaudessaan soi sapatin ihanan!
        Se meitä muistuttaa iäti Luojasta,
        lapsiaan saamme olla, on meillä Jumala.

Ei silloin vielä ollut juutalaisia, ei pakanoitakaan,
        Vaan yhden ihmisparin loi Luoja maailmaan.

Seitsämännen päivän, Hän Luoja, pyhitti,
        muistoksi luomisestaan lepopäiväki siunasi.

Päiviä muita voimme vapaasti valita,
        vaan lepopäivän siunasi meille Jumala.
        Merkiksi luomisestaan, ettemme eksyisi,
        vaan aina muistasimme Hänet Luojaksi.

Armosta Isän rakkaan, sä Jeesus lunastit,
        ja pyhän, kalliin veres ristillä vuodatit.
        En armoa niin suurta voi koskaan unohtaa,
        vaan ohjeita Isän rakkaan, mä tahdon noudattaa.

Kun sydän pesty on Kristuksen verellä,
        niin ei enää tietoisesti tahdo tehdä vääryyttä.
        Vaan Pyhän-Hengen voimassa jaksaa taistella,
        Jumalaa kunnioittaa ja lähimäistä rakastaa.

Uudestisyntymässä loit Jeesus uudeksi,
        ja silloin sydämeeni kirjoitit rakkauden-lakisi.
        Nyt päiviä ei minun tarvitse valita,
        kun lepopäivän siunatun, sain lahjaksi Luojalta.

Nyt Isä lapsenasi suo minun iloita
        ja sanastasi tuoda totuuden valoa.
        Suo, että sapattisi Herra, ilolla pyhitän,
        ja nimeäsi Jeesus riemulla ylistän.

Minä sain kokea uudestisyntymisen ihmeen 28.01-04.
        Siitä vähän ajan kuluttua, kun olin sapattina luonnossa yksin kävelemässä, sain tämän sapattirunon sanat. Ne vaan alkoivat nousta sydämestäni ja kun pääsin kotiin, niin aloin kirjoittaa paperille. Vaikka minä en ole mikään runoilija, niin halusin Jumalan kunniaksi kirjoittaa tämä runon.

Jummalan siunaamaa lepopäivää kaikille niille, jotka haluavat iloita Jumalan pyhittämästä lepopäivästä ja pitää pyhänä Herran sapatin!

Sirkka-Iita

• Hildur
        Sirkka-Iita kirjoitti:

SIUNATTU LEPOPÄIVÄ: kirj. Sirkka Kreivi

Siitä vähän ajan kuluttua, kun olin sapattina luonnossa yksin kävelemässä, sain tämän sapattirunon sanat. Ne vaan alkoivat nousta sydämestäni ja kun pääsin kotiin, niin aloin kirjoittaa paperille. Vaikka minä en ole mikään runoilija, niin halusin Jumalan kunniaksi kirjoittaa tämä runon.

Jummalan siunaamaa lepopäivää kaikille niille, jotka haluavat iloita Jumalan pyhittämästä lepopäivästä ja pitää pyhänä Herran sapatin!

Sirkka-Iita

Ihanaa kun laitoit meille sen yhteiseksi iloksi!
        Herra siunatkoon ja varjelkoon sinua!

• carpe diem
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Sirkka-Iita

Tuossa tuli esille juuri se sapatti, jonka minäkin tunnen; iloa, vapautta, rauhaa, lepoa, siunausta. Luojan lahja ihmiskunalle.

Kiitos sinulle Sirkka-Iita!

• Anni12v
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Sirkka-Iita

Paavalihan kirjoittaa, etteivät juutalaisetkaan päässeet Jumalan lepoon sapattia viettäen!
        1. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5. ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7. niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8. Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11. Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

• 60
        Anni12v kirjoitti:

Paavalihan kirjoittaa, etteivät juutalaisetkaan päässeet Jumalan lepoon sapattia viettäen!
        1. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        6. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7. niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8. Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11. Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

Nyt, juuri ennen Jeesuksen paluuta, Jumala tulee ennalleenasettamaan seurakuntansa (Ef.5:25-27)! Itse asiassa Herra ei voi palata noutamaan seurakuntaansa, ennenkuin se on siinä tilassa, kuin se oli apostolisen seurakunnan aikana (Apt.3:19-21). Hajallaan oleva Kristuksen ruumis tullaan kokoamaan yhdeksi laumaksi, on oleva yksi paimen ja yksi lauma, uskovat juutalaiset ja uskovat pakanat yhdessä.
        Raamattu osoittaa, että Herra tulee asettamaan ja palauttamaan kaikki asiat ennalleen (Apt.3:19-21).
        Israel ja Jerusalem asetetaan ennalleen (Jes. 49:6-8, 62:6-7). Perhesuhteet asetetaan ennalleen (Mal.4:4-6, Matt.17:11). Myös raamatullinen ajanlasku, raamatullinen lepopäivä, raamatulliset juhlat, kuten lehtimajanjuhla ja pääsiäinen asetetaan ennalleen (Jes.66:23, Sak.14:16-19). Maailman uskonnoissa (myös kristinuskossa) vaikuttava Babylonian valheuskonto on tulossa tiensä päätökseen! Armon aika on loppumassa!
        Kohtalokas kysymys, joka meidän jokaisen on kysyttävä itseltämme, on: Olenko minä myötävaikuttamassa tässä Jumalan ennalleenasettamisprosessissa, vai olenko sitä vastaan, osallistuen näin säädettyyn tuomioon? (Ilm.18:4)

• oikeamielisiä
        Anni12v kirjoitti:

toinen toisillenne.

Sillä vasta todellinen Jumalan mielenmukainen usko johtaa todelliseen uskon pyhitykseen Kristuksessa.

Joten etsikää ensin Jumalaa ja hänen valtakuntaansa, niin kaikki muukin tarpeellinen teille annetaan. Joten voin lämpimästi suositella tätä raamatunjaetta:

"Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".

• Anni12v
        60 kirjoitti:

Nyt, juuri ennen Jeesuksen paluuta, Jumala tulee ennalleenasettamaan seurakuntansa (Ef.5:25-27)! Itse asiassa Herra ei voi palata noutamaan seurakuntaansa, ennenkuin se on siinä tilassa, kuin se oli apostolisen seurakunnan aikana (Apt.3:19-21). Hajallaan oleva Kristuksen ruumis tullaan kokoamaan yhdeksi laumaksi, on oleva yksi paimen ja yksi lauma, uskovat juutalaiset ja uskovat pakanat yhdessä.
        Raamattu osoittaa, että Herra tulee asettamaan ja palauttamaan kaikki asiat ennalleen (Apt.3:19-21).
        Israel ja Jerusalem asetetaan ennalleen (Jes. 49:6-8, 62:6-7). Perhesuhteet asetetaan ennalleen (Mal.4:4-6, Matt.17:11). Myös raamatullinen ajanlasku, raamatullinen lepopäivä, raamatulliset juhlat, kuten lehtimajanjuhla ja pääsiäinen asetetaan ennalleen (Jes.66:23, Sak.14:16-19). Maailman uskonnoissa (myös kristinuskossa) vaikuttava Babylonian valheuskonto on tulossa tiensä päätökseen! Armon aika on loppumassa!
        Kohtalokas kysymys, joka meidän jokaisen on kysyttävä itseltämme, on: Olenko minä myötävaikuttamassa tässä Jumalan ennalleenasettamisprosessissa, vai olenko sitä vastaan, osallistuen näin säädettyyn tuomioon? (Ilm.18:4)

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
        Missään Raamattu ei opeta, että meidän pitäisi tulla ihmisten opettamiksi!
        Esittämäsi väite kumoutuu Raamatun opetuksella harhaopiksenne.

Hebrealaiskirje:
        8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";

Luukkaan evankeliumi:
        12:12 sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."

Johanneksen evankeliumi:
        14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Väkevästi näyttää sille, että adventismissa kaikki käy toisintavoin kuin kristinuskossa!

Te otatte opetusta toinen toistenne huulilta ja sanotte sen jumalanne sanaksi. Tekö olette jumala?Näköjään!
        Suuresti sinä olert eksyksissäsissä.

• PSALMI 118. "KIITTÄKÄÄ HERRAA! HÄN ON HYVÄ, IÄTI KESTÄÄ HÄNEN ARMONSA!"

Vieläkään ei ole peli menetetty, sillä tuhansia vuosia eteenpäin tuosta uskon ilmauksesta,
      alkoi toivo jälleen häämöttää vuodesta 1948 lähtien. Psalmi 118 kokonaisuudessaan enteilee sitä.

-
      1 Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa.
      2 Julista, sinä Israelin kansa: iäti kestää hänen armonsa.
      3 Julista, sinä Aaronin suku: iäti kestää hänen armonsa.
      4 Julistakaa, te Herran palvelijat: iäti kestää hänen armonsa.
      -
      22 Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi
      . [118:22,23: Mark. 12:10,11 : Ap. t. 4:11; 1. Piet. 2:7]
      23 Herra tämän teki, Herra teki ihmeen silmiemme edessä.
      24 Tämän päivän on Herra tehnyt, iloitkaa ja riemuitkaa siitä!
      25 Hoosianna! Herra, anna meille apusi! Oi Herra, anna menestys!
      26 Siunattu olkoon se, joka tulee Herran nimessä.
      -

Antti 12v.

• Eskatologi

Jesaja 9.

5 (9:4) ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan.
        6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
        7 (9:6) Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa;
        se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

• Yks-tämmönen

jolloin Israel jälleen kääntyy Jumalansa tykö, siitä päivästä, kun peite otetaan pois heidän silmiltään ja he sanovat:
        Hoos. 6:1

Tulkaa, palatkaamme Herran tykö, sillä hän on raadellut meitä, ja parantaa meidät, hän on lyönyt meitä, ja sitoo meidät.

• 24 "Tämän päivän on Herra tehnyt, iloitkaa ja riemuitkaa siitä!"

Tuossahan sanotaan selvästi, että se puhuu "TÄSTÄ päivästä!"

Koska, "Eilistä ei enää ole, huomisesta emme tiedä, eläkäämme siis TÄTÄ päivää."
        Meille on annettu ja annetaan "päivä vain ja hetki kerrallansa," huominen pitää huolen itsestänsä.

Jokainen elin päivämme päivämme on arvokas, sillä se on Jumalan lahja. Ilman Jumalaa ei olisi mitään elämääkään, Jumala on elämän antaja, Hänestä on elämä alunalkaenkin tullut.

• alex-kasi

Jumalan ihmeellisestä teosta mitä kukaan ei olisi voinut uskoa mahdolliseksi - sen että Jumala hankkí ihmisille ARMON ja iankaikkisen elämän mahdollisuuden sillä ainoalla tavalla millä se oli mahdollista - maksamalla heidän syntivelkansa ottamalla päälleen heidän kohtalonsa ja kuolemalla heidän kuolemansa.

KUKA MUU olisi sen voinut tehdä? EI KUKAAN - sillä kellään muulla ei ole kuolemattomuutta kuin Jumalalla - ja siksi kukaan muu ei voisi maksaa ihmisten syntivelkaa kuin Hän - ja Hän teki sen Pojassaan.

Se on uskoa että uskoo että Jumalan Poika maksoi meidän syntivelkamme ja otti päälleen meidän rangaistuksemme - kaikki meidän syntisen elämämme seuraukset.

• Iita...
        alex-kasi kirjoitti:

Jumalan ihmeellisestä teosta mitä kukaan ei olisi voinut uskoa mahdolliseksi - sen että Jumala hankkí ihmisille ARMON ja iankaikkisen elämän mahdollisuuden sillä ainoalla tavalla millä se oli mahdollista - maksamalla heidän syntivelkansa ottamalla päälleen heidän kohtalonsa ja kuolemalla heidän kuolemansa.

KUKA MUU olisi sen voinut tehdä? EI KUKAAN - sillä kellään muulla ei ole kuolemattomuutta kuin Jumalalla - ja siksi kukaan muu ei voisi maksaa ihmisten syntivelkaa kuin Hän - ja Hän teki sen Pojassaan.

Se on uskoa että uskoo että Jumalan Poika maksoi meidän syntivelkamme ja otti päälleen meidän rangaistuksemme - kaikki meidän syntisen elämämme seuraukset.

minun avaus tekstini perustui ainoastaan tähän yhteen jakeeseen, eli: jae 24

http://dl7.glitter-graphics.net/pub/2253/2253777s1pldjnhmb.gif

24 "Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; iloitkaamme ja riemuitkaamme siitä."

Minä ymmärrän tuon nimenomaisen jakeen niin, että jokainen päivämme on arvokas, ja se on "tässä ja nyt!"nyt, siis: "tänä päivänä". Tuli mieleen tämä raamatun jae:

"Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne!"

En muista, että missä paikkaa se on, enkä ehti nyt netistäkään katsoa. Sinulla oli hyvin sanottu tuo mitä kirjoitit:

>>

• Yks-tämmönen
        Yks-tämmönen kirjoitti:

jolloin Israel jälleen kääntyy Jumalansa tykö, siitä päivästä, kun peite otetaan pois heidän silmiltään ja he sanovat:
        Hoos. 6:1

Tulkaa, palatkaamme Herran tykö, sillä hän on raadellut meitä, ja parantaa meidät, hän on lyönyt meitä, ja sitoo meidät.

Matteus 23
        37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
        38 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
        39 Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."

Hoosea jatkaa:
        Hoos. 6:2
        Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä.

Tuo kolmas päivä on kohta käsillä. Ensimmäinen päivä oli se, kun Jeesus nousi ylös kuolleista.
        Tiedämme, että Herran edessä yksi päivä on niin kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niin kuin yksi päivä. Kun ajanlaskumme on alkanut Jeesuksen syntymästä ja Jeesus eli oliko noin 33 vuotiaaksi, niin noin 2033 jälkeen, jos ajanlaskumme on tarkka, tapahtuu se, että Israel kääntyy. Tarkkaa aikaa ei tiedä, kuin Jumala.
        Eli tarkkaanottaen on kysymys juuri tuosta ajasta, siitä kolmannesta päivästä.

• Anni12v
        Yks-tämmönen kirjoitti:

Matteus 23
        37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
        38 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
        39 Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."

Hoosea jatkaa:
        Hoos. 6:2
        Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä.

Tuo kolmas päivä on kohta käsillä. Ensimmäinen päivä oli se, kun Jeesus nousi ylös kuolleista.
        Tiedämme, että Herran edessä yksi päivä on niin kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niin kuin yksi päivä. Kun ajanlaskumme on alkanut Jeesuksen syntymästä ja Jeesus eli oliko noin 33 vuotiaaksi, niin noin 2033 jälkeen, jos ajanlaskumme on tarkka, tapahtuu se, että Israel kääntyy. Tarkkaa aikaa ei tiedä, kuin Jumala.
        Eli tarkkaanottaen on kysymys juuri tuosta ajasta, siitä kolmannesta päivästä.

Aadam kuoli yli 900-vuotiaana joten Hän kuoli "sinä päivänä" joka oli ensimmäinen tuhat vuotta?

• Sirkka-Iita kirjoitti:

24 "Tämän päivän on Herra tehnyt, iloitkaa ja riemuitkaa siitä!"

Tuossahan sanotaan selvästi, että se puhuu "TÄSTÄ päivästä!"

Koska, "Eilistä ei enää ole, huomisesta emme tiedä, eläkäämme siis TÄTÄ päivää."
        Meille on annettu ja annetaan "päivä vain ja hetki kerrallansa," huominen pitää huolen itsestänsä.

Jokainen elin päivämme päivämme on arvokas, sillä se on Jumalan lahja. Ilman Jumalaa ei olisi mitään elämääkään, Jumala on elämän antaja, Hänestä on elämä alunalkaenkin tullut.

Golgatan päivää ylistää Psalmi 118:24 24 "Tämän päivän on Herra tehnyt, iloitkaa ja riemuitkaa siitä!"
        (22 Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi.)

PSALMI 118. "KIITTÄKÄÄ HERRAA! HÄN ON HYVÄ, IÄTI KESTÄÄ HÄNEN ARMONSA!"

Vieläkään ei ole peli menetetty, sillä tuhansia vuosia eteenpäin tuosta uskon ilmauksesta,
        alkoi toivo jälleen häämöttää vuodesta 1948 lähtien. Psalmi 118 kokonaisuudessaan enteilee sitä.

-
        -
        22 Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi.
        [118:22,23: Mark. 12:10,11 : Ap. t. 4:11; 1. Piet. 2:7]
        26 Siunattu olkoon se, joka tulee Herran nimessä.
        -
        Oh, hallelujah!
        Antti 12v.

• Raam.mies
        alex-kasi kirjoitti:

Te muut riviitte räävitte raavitte tuon psalmin pintaa kuin poro jäkälää lumen alta. Mutta AVK näki kokonaisuuden, psalmin ensisijaisen merkityksen eli sehän on ennsutus messiaasta kuten mm. psalmi 22.
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8790849/42217201

• omakehu, nuuh, nuuh
        Raam.mies kirjoitti:

Te muut riviitte räävitte raavitte tuon psalmin pintaa kuin poro jäkälää lumen alta. Mutta AVK näki kokonaisuuden, psalmin ensisijaisen merkityksen eli sehän on ennsutus messiaasta kuten mm. psalmi 22.
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8790849/42217201

Noin siis kirjoittaa AVK itse nimimerkillä Raam.mies.

• jos ei
        omakehu, nuuh, nuuh kirjoitti:

kissa itse?"

• Ps. 118 sanoma
        omakehu, nuuh, nuuh kirjoitti:

Psalmi 118.

(( ennustus Armon ruhtinaasta ))

(( yksin armoh herrassa on pelastus ))

5 Ahdingossani minä huusin Herraa. Hän kuuli ja avasi tien.
        6 Kun Herra on minun kanssani, en minä mitään pelkää. Mitä voisivat ihmiset silloin?
        7 Kun Herra on minun kanssani, hän tuo minulle avun, ja pelotta katson vihollisiani.
        8 On parempi turvata Herraan kuin luottaa ihmisten apuun.
        9 On parempi turvata Herraan kuin luottaa mahtavien apuun.

(( Armon Herran nimessä nujerran vastustajani kaikki ))

10 Viholliset saartoivat minut, mutta Herran nimessä minä nujerran heidät!
        11 He piirittivät ja saartoivat minut, mutta Herran nimessä minä nujerran heidät!
        12 He piirittivät minua kuin mehiläisparvi, mutta hetkessä he hävisivät kuin palavat ohdakkeet.
        Herran nimessä minä nujerran heidät!
        13 He syöksivät minut lähes tuhoon, mutta Herra tuli avukseni.
        14 Herra on minun väkeni ja voimani. Hän pelasti minut.
        15 Kuulkaa, miten voitonhuuto kajahtaa, riemu raikuu pelastettujen majoilta: Herran käsi on voimallinen!
        16 Herran käsi on meidän yllämme. Herran käsi on voimallinen!

17 Minä en kuole, vaan elän ja kerron Herran teoista.
        18 Hän kyllä kuritti minua mutta ei antanut kuoleman valtaan.
        19 Avatkaa minulle vanhurskauden portit! Niistä käyn sisään kiittämään Herraa.
        20 Tämä on Herran portti, josta vanhurskaat saavat käydä.
        21 Minä kiitän sinua siitä, että kuulit minua ja pelastit minut.

(( Hoosianna joululle ja pääsiäiselle, iäti kestää Herran armo ))

26 Siunattu olkoon se, joka tulee Herran nimessä. Herran huoneesta teidät siunataan. [Mark. 11:9]
        27 Herra on Jumala! Hän antoi valonsa meille. Käykää kulkueena lehvät käsissä, ulottakaa piirinne alttarin sarviin.
        28 Sinä olet Jumalani, sinua minä kiitän, Jumala, sinua minä suuresti ylistän.
        29 Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa!

(Psalmi 118.)

• sen itsekkin
        Ps. 118 sanoma kirjoitti:

Psalmi 118.

(( ennustus Armon ruhtinaasta ))

(( yksin armoh herrassa on pelastus ))

5 Ahdingossani minä huusin Herraa. Hän kuuli ja avasi tien.
        6 Kun Herra on minun kanssani, en minä mitään pelkää. Mitä voisivat ihmiset silloin?
        7 Kun Herra on minun kanssani, hän tuo minulle avun, ja pelotta katson vihollisiani.
        8 On parempi turvata Herraan kuin luottaa ihmisten apuun.
        9 On parempi turvata Herraan kuin luottaa mahtavien apuun.

(( Armon Herran nimessä nujerran vastustajani kaikki ))

10 Viholliset saartoivat minut, mutta Herran nimessä minä nujerran heidät!
        11 He piirittivät ja saartoivat minut, mutta Herran nimessä minä nujerran heidät!
        12 He piirittivät minua kuin mehiläisparvi, mutta hetkessä he hävisivät kuin palavat ohdakkeet.
        Herran nimessä minä nujerran heidät!
        13 He syöksivät minut lähes tuhoon, mutta Herra tuli avukseni.
        14 Herra on minun väkeni ja voimani. Hän pelasti minut.
        15 Kuulkaa, miten voitonhuuto kajahtaa, riemu raikuu pelastettujen majoilta: Herran käsi on voimallinen!
        16 Herran käsi on meidän yllämme. Herran käsi on voimallinen!

17 Minä en kuole, vaan elän ja kerron Herran teoista.
        18 Hän kyllä kuritti minua mutta ei antanut kuoleman valtaan.
        19 Avatkaa minulle vanhurskauden portit! Niistä käyn sisään kiittämään Herraa.
        20 Tämä on Herran portti, josta vanhurskaat saavat käydä.
        21 Minä kiitän sinua siitä, että kuulit minua ja pelastit minut.

(( Hoosianna joululle ja pääsiäiselle, iäti kestää Herran armo ))

26 Siunattu olkoon se, joka tulee Herran nimessä. Herran huoneesta teidät siunataan. [Mark. 11:9]
        27 Herra on Jumala! Hän antoi valonsa meille. Käykää kulkueena lehvät käsissä, ulottakaa piirinne alttarin sarviin.
        28 Sinä olet Jumalani, sinua minä kiitän, Jumala, sinua minä suuresti ylistän.
        29 Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa!

(Psalmi 118.)

niin halutessaan. Joskus joku raamatunlause vaan alkaa puhutella

Ainoastaan tästä jakeesta oli tämä alustus tehty!

Siis että, juuri TÄMÄ PÄIVÄ on ainutkertainen, juuri tämä hetki on arvokas!

###24 Tämän päivän on Herra tehnyt, iloitkaa ja riemuitkaa siitä!###

Ihmiset suree eilista ja huokailee huomista, sensijaan että he opetteleisivat olemaan kiitollisia jokaiseta päivästä, jokaisesta elämänsä hetkestä!

• Niljakkeelle
        sen itsekkin kirjoitti:

niin halutessaan. Joskus joku raamatunlause vaan alkaa puhutella

Ainoastaan tästä jakeesta oli tämä alustus tehty!

Siis että, juuri TÄMÄ PÄIVÄ on ainutkertainen, juuri tämä hetki on arvokas!

###24 Tämän päivän on Herra tehnyt, iloitkaa ja riemuitkaa siitä!###

Ihmiset suree eilista ja huokailee huomista, sensijaan että he opetteleisivat olemaan kiitollisia jokaiseta päivästä, jokaisesta elämänsä hetkestä!

Ootha siekii kumma limanuljaska. Aina lyttyyn lyömässä eikä itselläsi mitään asiaa.
        Pätkä psalmista ei suinkaan ole "koko raamattu", esitettiin vain tärkeimmät asiaan liittyvät jakeet.
        Toisinaan sanot että miksi omia kirjoittelette ettekä pelkkää raamattua. Ota sitten selvää sinusta
        ja tarkoitusperistäsi. Kun joku kertoo että "tämä se päivä on", niin tottakai tietäväisempi on
        velvollinen selvittämään että mistä päivästä on kysymys ja tulihan se lopulta selväksi että Golgatan
        päivästä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33