Nissan

........

Minulta hajosi tänään 2005 king-cabbi. Ajettu sillä on vajaa 70000,mutta kanki tuli kyljestä kokonaan ulos ja jäi lepäämään jakolaatikon päälle.Epäilen että koneesta ei ole mitään korjattavaa,vaan koko mylly on laitettava uusiksi yläkertaa myöten.Mistäkähän moinen kestämättömyys mahtaa johtua,ei ainakaan öljyjen huonoudesta,koska oon vaihtanna öljyt kympin välein suodattimen kera ja parasta synteettistä on käytetty.Onneks 60 kk:n/150000 km:n rajat ei oo ylitetty,että ainakaan kaikkea ei ite ehkä tarvii maksaa,joten te kenellä kone on vielä kunnossa käykää vaihdattamassa uudet laakerit koineisiinne, niin pääsette hieman halvemmalla ja huoltamoiden sanaan,et tässä pitäs olla jo uudemman mallin laakerit(vahvemmat),ei kannata luottaa.Niin ne väitti miullekkii,mutta tulos on nyt esillä.

10

2586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruanda

      otan osaa.. toivottavasti et ite joutuisi maksamaan itse mitään tuosta...

    • takuu riittää

      Aivan käsittämättömän vähähillä kilometreillä,ei näillä pitäisi olla ongelmia pukata 2-3 tuhatta tekemättä mitään.Saako udella millaisessa tilantessa tapahtui? Entä millaiset suhteet sulla on maaston /tieliikenteen välillä.Sinun ei kyllä pidä mielestäni latiakaan maksaa,tauunalainen auto on takuunalainen ja piste.
      Pic-up pitäisi tehdaspuolella tehdä juuri kestämään ,ja varsinkin jos sinulla(kuten nykypäivänä monilla)on ajo ollut liki 100% tieliikennettä on käsittämätöntä että autoon tulee tälläisiä ongelmia alle sadantuhannen.
      Minua mietityttää lähinnä asenteesi "onneksi ehkä kaikkea ei tarvi itse maksaa".Tapauksesi pitäisi lähinnä olla
      asenteltaan selvä Hakekaa "PAS.."pois ja korjatkaa ja siaisauto tietenkin siksi aikaa pitää saada sinun käyttöösi.
      Ei sinun pidä asiaa anteeksi pyydellä jos vähänkään "normaali" ajossa esim. tieliikentessä konerikko on tapahtunut.Juuri pic-up autoja on tietääkseni ostettu jonkunverran senvuoksi että ajo-ominaisuudet ovat nykyään henkilöautoluokkaa ja monet juuri uskovat että pic-autot on rakennettu hieman vahvemmin,vaikka käyttö olisikin pelkkää tieliikennettä.Esimerkkisi ei puolla ainakaan tätä ajatusta.!!!

      • .......

        Nissanin kone räjähti noin 80 km/h vauhdissa aivan normaalissa ajossa(ilman kuormaa),eikä se ole joutunut koskaan kovin raskseen käyttöön,ainoastan parikertaa on koukussa ollut 1500-2000 kg ja lavalla lähes tonni noin 50km:n matkan,muulloin kuormat ovat olleet huomattavasti pienempiä.Maasto/liikenne on ehkä 30/70,mut huomenna nähdään kuin käy,kuka maksaa ja kuinka paljon.


      • Ex Kin Cab
        ....... kirjoitti:

        Nissanin kone räjähti noin 80 km/h vauhdissa aivan normaalissa ajossa(ilman kuormaa),eikä se ole joutunut koskaan kovin raskseen käyttöön,ainoastan parikertaa on koukussa ollut 1500-2000 kg ja lavalla lähes tonni noin 50km:n matkan,muulloin kuormat ovat olleet huomattavasti pienempiä.Maasto/liikenne on ehkä 30/70,mut huomenna nähdään kuin käy,kuka maksaa ja kuinka paljon.

        Konerikot yleisiä kingcabeissa vm. -02-06. Moottoreita on hajonut kymmeniä pelkästään itä-suomessa. Ongelmia on juuri noissa 133hp koneissa. Yleensä motit paukkuvat 100tkm-200tkm välillä. Syy moiseen on alimitoitetut materiaalit alakerrassa. Runkolaakerin pultit venyvät ja laakeriliuskat menevät päällekkäin. Lopulta kampiakseli leikkaa kiinni ja kone porsii. Offipalstalla on juttua enempi konerikoista/korjaustoimenpiteistä. Tehdasosilla konetta ei kanata rempata, vaan tietyt tarvikelaakerit(ja laakeripultit) saattavat kestää paremmin.


      • Yksin!!
        Ex Kin Cab kirjoitti:

        Konerikot yleisiä kingcabeissa vm. -02-06. Moottoreita on hajonut kymmeniä pelkästään itä-suomessa. Ongelmia on juuri noissa 133hp koneissa. Yleensä motit paukkuvat 100tkm-200tkm välillä. Syy moiseen on alimitoitetut materiaalit alakerrassa. Runkolaakerin pultit venyvät ja laakeriliuskat menevät päällekkäin. Lopulta kampiakseli leikkaa kiinni ja kone porsii. Offipalstalla on juttua enempi konerikoista/korjaustoimenpiteistä. Tehdasosilla konetta ei kanata rempata, vaan tietyt tarvikelaakerit(ja laakeripultit) saattavat kestää paremmin.

        Pöyristyttävän pieniä lukuja tälläset 70.000.Keltään en ole kuullut nykypäivänä että kone on näin heikko(kanki ulos näillä kilometreillä) Lava-autojen yksi vahvuus pitäisi olla juuri se että on tehty valmiiksi jo työkäyttöön.Huonoa mainosta lava-autoille,toki maanantainumeroita on elämässä ja toivon että saat
        autosi kuntoon ilman omaa rahaa käyttäen.Muussa tapauksessa huonoa on mainos paitsi Navaralle myös koko lava-auto kannalle.


      • Ex King Cab
        Yksin!! kirjoitti:

        Pöyristyttävän pieniä lukuja tälläset 70.000.Keltään en ole kuullut nykypäivänä että kone on näin heikko(kanki ulos näillä kilometreillä) Lava-autojen yksi vahvuus pitäisi olla juuri se että on tehty valmiiksi jo työkäyttöön.Huonoa mainosta lava-autoille,toki maanantainumeroita on elämässä ja toivon että saat
        autosi kuntoon ilman omaa rahaa käyttäen.Muussa tapauksessa huonoa on mainos paitsi Navaralle myös koko lava-auto kannalle.

        2002-2006 vuosimalleissa on YB25 -sarjan moottori, joka oli susi jo syntyessään. Kone on kehitetty Almera/Primeran 2,2l dieselkoneesta iskunpituutta pidentämällä. Alakertaa ei kuitenkaan vahvistettu ja öljytilavuuskin jäi liian pieneksi. Samalla otettiin käyttöön 30tkm öljynvaihtoväli. Laakerit ovat valkometallin sijaan jotain tinasotkua -> Katastrofi.
        Jo 30tkm ajetuissa kuuluu ikäänkuin jakopäästä napsetta, näihin on vaihdettiin takuuseen ketjuja ja rattaita, vaikka ääni kuuluukin kampiakselista. Takuukäytännöt ovat vaihdelleet paljon, toisille on tehdas tullut vastaan kustannuksisssa, toisille ei.
        -06 eteenpäin myytyjen Navaroiden kone on eri moottori kuin tuo YB-25, tai ainakin vahvistetu em. heikkouksien osalta...

        Tuolla lisää YB-25 koneiden ongelmista:
        http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49856

        Jos olet ostamassa käytettyä Kinkykaappia, niin TD 25 ja TD25TDI -koneiset ovat huomattavasti kestävempiä(ja myös laiskempia). Itselläni oli D22 Nisu TD25TDI koneella(vm. -98), eikä murheita ollut. Kerran laitoin iskarit ympäriinsä uusiksi 200tkm aikana. Muutoin normaalein meni huolloin. Nyt alla on kilpailevan merkin tuote, Nisuun meni luotto noiden YB-25 koneiden myötä.


      • no pqq pappa

        Suomi 24 palstalla kun ollaan niin voisko joku kääntää Suomennoksen edellisestä.Eihän tästä saa ERKKIKÄÄN selvää.Palstan nimihän on siis Autot ja Liikenne Suomi 24. (lava-autot).


      • suomeksi
        no pqq pappa kirjoitti:

        Suomi 24 palstalla kun ollaan niin voisko joku kääntää Suomennoksen edellisestä.Eihän tästä saa ERKKIKÄÄN selvää.Palstan nimihän on siis Autot ja Liikenne Suomi 24. (lava-autot).

        Joo/joo pitäs kai olla palstalla nimeltään Suomi 24 lava-autot Suomeksikin olla jotain sanottavaa.


      • ´_`
        no pqq pappa kirjoitti:

        Suomi 24 palstalla kun ollaan niin voisko joku kääntää Suomennoksen edellisestä.Eihän tästä saa ERKKIKÄÄN selvää.Palstan nimihän on siis Autot ja Liikenne Suomi 24. (lava-autot).

        Nissan kieltää materiaalivian mutta on laajentanut takuuta 5v/150 000 km. Yleinen reklamaatioasiamies tukee Nissania.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe