Kertokaas minulle miten dieselmoottorissa toimii pakkosyöttö? Olen ymmärtänyt että se jotenkin pakottaisi sitä polttoainetta sylinteriin, mutta mitä hyötyä siitä lopulta on kylmäkäynnistyksessä?
Pakkosyöttö?
2
8924
Vastaukset
- vastaa...
Annetaan enemmän kakkua koneelle, vähän niinkuin kaasaribensakoneessa "ryyppyä".
Kylmässä koneessa kaikki polttoaine ei höyrysty ("menee raakana läpi"), joten sopivan palavan/räjähtävän/syttyvän polttoaineseoksen aikaansaamiseksi tarvitaan rikkaampi seos. - Anonyymi
Voisko joku asiantuntevampi vastata tähän asiaan lisää? Dieselmoottori, kun käy aina laihalla. Dieselmoottorissa kone imee just sen verran ilmaa, kun se imee, eikä mikään rajoita sitä. Tehoa taasen säädetään polttoainetta annostelemalla. Eli tavallaan "seosta rikastamalla".
Joten, kun painetaan kaasua, niin moottori saa polttoainetta. Mitä se pakkosyöttö sitten tekee? Antaa vain vielä entistä enemmän polttoainetta? Voiko sillä pakkosyötöllä rikkoa paikkoja? Jos se jumittuu esim. päälle, niin ryntääkö moottori itsensä paskaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla654040- 512790
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162143Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä141977- 991963
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841639Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3591503Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511430Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81426- 581197