Ehkäisyimplantaatti?

Mammii

Elikkä tahtoisin kokemuksia ehkäisyimplantaatista :)

Mikä valmiste sinulla on?

Onko kolmen- vai viidenvuoden systeemi?

Paljonko maksaa?

Onko haittavaikutuksia?

9

4311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Steri39

Mulla on mielestäni ehkäisyimplantit, mutta se on sama kuin sterilointi.. joten mikähän systeemi tämä' sun tarkoittama implattijuttu on??
      Mulle laitettiin kaksi vuotta sitten sellaiset "tuubit" munasarjoihin, jotka arpeutuu sinne ja on lopullinen sterilointi. Homma tapahtui puolessa tunnissa alapään kautta, ei kipua ei vaivoja.. Hinta oli päiväkirurgian taksa aluesairaalassa.. Ainoa haitta on, että kuukautiset tulee normaalisti.

• ...

Ei implantti, vaan implantaatti. Pieni sauva, joka laitetaan käsivarteen ihon alle ja joka erittää levonorgestreeliä.

• näin minulla

• mullamulla

on implanon niminen kolmen vuoden kapseli Terveyskeskuksessa kävin asiasta juttelemassa ja sieltä tilattiin tuo implantti ja siellä asennettiin. Hinta oli muistaakseni 135 euroa. Muuten en ole mitään muuta huomannut kuin että tiputtelua on ilmestynyt tuossa tammikuun puolella ja on vieläkin. Finnejä minulle tuli pillereistä ja nyt ne sitten ovat lähteneet.

• kapselit käytössä

Itselläni oli aiemmin tuo Implanon-kapseli, hintaa oli se vähän päälle 100 euroa. Ainoa haittavaikutukset oli äärettömän epäsäännölliset menkat, mutta sen kestin ihan hyvin.
      Nyt noin vuosi sitten asennettu Jadelle-implantaatit, ja menkat edelleen epäsäännölliset ja tiputteluvuotoa todella usein. Muutaman kuukauden sisällä myös seksihalut tippuneet rymisten ja pimppi on kuiva kuin sahara.

Olen ottanut yhteyttä lääkäriin, et jospa poistattais nuo nyt kun ei tunnu sopivan, liekö liian vahvat vai muuten vaan yhtäkkiä epäsopivat.. Toki nuo on ihan yksilöllisiä, ja jos pitkät haittavaikutuslistat ei pelota, niin suosittelen implantaatteja lämpimästi, eipähän tarvitse miettiä että muistiko pilleriä yms ;)

• kapselit käytössä

.. unohdin sanoa, että nykyiset Jadelle-merkkiset maksoi sen 190 euroa muistaakseni

• Jadellet

Mulla on Jadelle, viiden vuoden, hinta noin 190 euroa. Ei ole haittavaikutuksia koska kokeilin ensin muutaman kuukauden minipillereillä eikä haittavaikutuksia tullut. Mulle ainakin sanottiin että ehdottomasti kannattaa se muutama kuukausi kokeilla minipillereillä koska implantaatti on sen verran kallis ettei mene rahat hukkaan jos se ei sovikaan.

• piaatz

itselläni on ollut ehkäisyimpaltti käsivarressa kohta 2v ja 3 vuotta on sen max määrä. hyvin on pelannut paisti kk on jäänyt melkein kokonaan pois( tulee n.2x puolessa vuodessa)

• hyvä999

mä sain omani ilmaseksi vähän kun koulun kautta.. olin kokeillut jo pillereitä ja laastareita, niin sain ilmaiseksi...vissiin kaikki alle 18v saa ekat kokeilut jotain tuotetta ilmaiseksi.
      nyt ollut melkeen 2v ja minulle sanottiin että periaatteessa tämä kestäisi 5v mutta koska painoin vähän yli 70kg niin kannattaa uusia kolmen vuoden päästä...
      erinoimaisesti toimii kun ei tarvitse muistaa mitään. menkat on loppunut jo kokonaan mikä on mahtavaa.
      eipä tässä mitään huonoa oikeastaan olekaan. en ole kokenut minkäänlaisia haittavaikutuksia. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      115
      3756
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      149
      3743
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      24
      2544
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      5
      2325
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      30
      2138
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      48
      1322
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1147
    8. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      33
      912
    9. Mikä on miehekäs mies?

Kertokaa naiset. >Simiti<
      Sinkut
      137
      905
    10. Poika. Edes suuret lyyrikot eivät auta kostonhimoista.

Kostonhimotutkani tuuttaa, etkä saa minua astumaan estradille. Korkeintaan välillä hiukan kutittelen...
      Ikävä
      110
      803
    Aihe