van meillä Jumalan valakunnassa päästään taivaaseen, kun on synnit anteeksi.
Viime kesänä ei ollut meijän riparilla, vaan kirkon ja kun kysyn papilta errään tunnin jälkeen, kun se sanoi, että usko Jeesukseen pelastaa.
Minä sanon, että meillä sanotaan, - että kun on synnit anteeksi uskomassa olevan antamana, pääsee taivaaseen.
Se sano, että ei sillä pääse, kun Jeesuksella.
Nyt puhujaveljet sanoo erilailla, mikä on oikein.
kyssyin seuroissa että miksi
45
1033
Vastaukset
- Anselmi Koutakeino
Ihminen on taivaskelpoinen, kun hänelle julistetaan Jumalan valtakunnasta, uskovaisen ihmisen suulla, syntien anteeksiantamus. Näin todistaa Raamattu.
Epäuskoinen pappi vastasi huonosti. Siinä hän oli oikeassa että vain Jeesuksella päästään taivaaseen. Jumalan valtakunnan synninpäästön sana perustuukin juuri Herraan Jeesukseen ja hänen sovintotyöhönsä. Siksi synnit annetaan anteeksi Jeesuksen, ei kenenkään ihmisen tai herätysliikkeen, nimessä. Näin Jeesus käski tekemään. Voit lukea Luukkaan evkeliumin 24. luvusta: "Kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista."
Voit olla turvallisella mielellä, kun olet uskonut syntisi anteeksi uskovaisen ihmisen saarnasta. Sanoohan Jeesus omillee Johanneksen evankeliumissa: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.- raamatullinen
todistus löytyy?
- meeri 5
"Voit olla turvallisella mielellä, kun olet uskonut syntisi anteeksi uskovaisen ihmisen saarnasta."
Tämähän pätee myös, jos on uskonut syntinsä anteeksi adventtikirkossa, vapaakirkossa, Saalemissa jne. kun paikallisen uskovaisen puhujan saarnasta. Eikö niin? - vain....
uskon kautta Jeesukseen Kristukseen Lunastajanaan!
Saatanakin uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika. Mutta jokaisen ihmisen tulee uskoa, että Jeesus on kuollut juuri minunkin tähteni ja sovittanut minunkin syntini: Vasta TÄMÄ ON PELASTAVAA USKOA! - 18+5=?
Muista, keille Jeesus siinä referoimassasi Johanneksen evankeliumissa sanoi. Ei ainakaan vl-saarnaukoille.
- uskoville jäi virka.
18+5=? kirjoitti:
Muista, keille Jeesus siinä referoimassasi Johanneksen evankeliumissa sanoi. Ei ainakaan vl-saarnaukoille.
Vain omilleen.
Onkho se jääny sinult huonosti luettua tuo raamatun kohta.
No , nys se on vissiin sinulleki selevä asia, hyvä ku kyssyit, niin tulloo oikeeta tietoo itelle. - Annikki G
meeri 5 kirjoitti:
"Voit olla turvallisella mielellä, kun olet uskonut syntisi anteeksi uskovaisen ihmisen saarnasta."
Tämähän pätee myös, jos on uskonut syntinsä anteeksi adventtikirkossa, vapaakirkossa, Saalemissa jne. kun paikallisen uskovaisen puhujan saarnasta. Eikö niin?Täytyy tarkkailla seurakuntaa, löytyykö siitä Jumalan seurakunnan tuntomerkit. Näitä tuntomerkkejä ovat Raamatun mukaan muun muassa, että Jumalan seurakunnassa:
- annetaan armosta, ilman tekojen vaatimusta, synnit anteeksi
- julistetaan äänellisesti evankeliumia
- varoitetaan ja nuhdellaan synnistä
- ei ole naispappeja
- pidetään homoseksuaalista käyttäytymistä ja juopumista syntinä
- otetaan Jumalan lahjoina vastaan kaikki lapset, jotka Jumala näkee hyväksi antaa
- vedetään selkeä raja maailman ja Jumalan valtakunnan välille
- vältetään "maailman ystävyyttä"
- jaetaan oikein sakramentit eli kaste ja ehtoollinen
- on jäsenten välinen rakkaus
- ollaan yksimielisiä - ...
Annikki G kirjoitti:
Täytyy tarkkailla seurakuntaa, löytyykö siitä Jumalan seurakunnan tuntomerkit. Näitä tuntomerkkejä ovat Raamatun mukaan muun muassa, että Jumalan seurakunnassa:
- annetaan armosta, ilman tekojen vaatimusta, synnit anteeksi
- julistetaan äänellisesti evankeliumia
- varoitetaan ja nuhdellaan synnistä
- ei ole naispappeja
- pidetään homoseksuaalista käyttäytymistä ja juopumista syntinä
- otetaan Jumalan lahjoina vastaan kaikki lapset, jotka Jumala näkee hyväksi antaa
- vedetään selkeä raja maailman ja Jumalan valtakunnan välille
- vältetään "maailman ystävyyttä"
- jaetaan oikein sakramentit eli kaste ja ehtoollinen
- on jäsenten välinen rakkaus
- ollaan yksimielisiäJa pitäydytään tiukasti kiinni ennen kirjoitetussa Jumalan sanassa. Eikä opeteta ihmisten korvasyyhyn mukaan vaan opetetaan niin kuin Raamattu sanoo.
Sitten vielä yksi tuntomerkki: Jumalan seurakuntaa eivät maailman ihmiset kiittele, vaan sitä vainotaan tälläkin ajalla. Tämä on Jumalan sana. - se kysyjä.
Ihminen on taivaskelpoinen, kun hänelle julistetaan Jumalan valtakunnasta, uskovaisen ihmisen suulla, syntien anteeksiantamus. Näin todistaa Raamattu.
Sanot, että ihminen ei ole tavauskelpoinen ennkuin medän saarnaajat julistaa hänelle synninpäästön, niin Jumala ottaa sitten Taivaaseen. Eikö niin, näihän sannoo saarnaajatkin. Mutta pappi sano, että luje Joh 3;16, oletko sinä kuullu siitä.
Mutta jos minä jouvun lapissa, kun vaellan karhun symäksi, ja kukkaan ei saarnaa syntejä anteekisi, miten käy. Papin uskolla Jeesukseen pelastuu, mutta meijän Valtakunnassa ei, vaikka olis pappi mukana.
selitäkkö? - LillukkaLii
Mistähän sait tiedon, että kyseinen pappi oli "epäuskoinen"? Eiköhän jätetä jyvien ja akanoiden erotteleminen viimeiselle tuomiolle ja ihan muulle tuomarille kuin meille nettikeskustelijoille.
Ystävällisin terveisin
LillukkaLii - Anselmi Koutakeino
LillukkaLii kirjoitti:
Mistähän sait tiedon, että kyseinen pappi oli "epäuskoinen"? Eiköhän jätetä jyvien ja akanoiden erotteleminen viimeiselle tuomiolle ja ihan muulle tuomarille kuin meille nettikeskustelijoille.
Ystävällisin terveisin
LillukkaLiiSiitä sain tiedon, kun se opetti eri tavalla kuin Raamattu opettaa. Ihminen on joko uskovainen tai epäuskoinen. joka ei ole uskovainen on epäuskoinen. 2. kor. 4:4
- Anselmi Koutakeino
se kysyjä. kirjoitti:
Sanot, että ihminen ei ole tavauskelpoinen ennkuin medän saarnaajat julistaa hänelle synninpäästön, niin Jumala ottaa sitten Taivaaseen. Eikö niin, näihän sannoo saarnaajatkin. Mutta pappi sano, että luje Joh 3;16, oletko sinä kuullu siitä.
Mutta jos minä jouvun lapissa, kun vaellan karhun symäksi, ja kukkaan ei saarnaa syntejä anteekisi, miten käy. Papin uskolla Jeesukseen pelastuu, mutta meijän Valtakunnassa ei, vaikka olis pappi mukana.
selitäkkö?Raamatun mukaan jokaisella on etsikkoaikansa, siis aika jolloin Jumala kutsuu ihmistä yhteyteensä ja antaa mahdollisuuden parannukseen. Samoin Raamattu opettaa, että parannus kannattaa tehdä nyt - kun vielä ei ole siellä karhun syötävänä - eikä sitä kannata lykätä hetkeäkään. Jumala kutsuu jokaista ihmistä, mutta jos ihminen hylkää Jumalan kutsun, saattaa Jumala jättää hänet "arvottomien ajatustensa valtaan", niin kuin Paavali kirjoitti Room. 1:28. Jumala ei kutsu ihmistä iankaikkisesti. Joskus se kuolema tulee kaikille, niin epäuskoisille kuin uskovaisillekin. Siksi parannusta ei kannata lykätä. Kyllä Jumala tietää.
- Anselmi Koutakeino
Anselmi Koutakeino kirjoitti:
Raamatun mukaan jokaisella on etsikkoaikansa, siis aika jolloin Jumala kutsuu ihmistä yhteyteensä ja antaa mahdollisuuden parannukseen. Samoin Raamattu opettaa, että parannus kannattaa tehdä nyt - kun vielä ei ole siellä karhun syötävänä - eikä sitä kannata lykätä hetkeäkään. Jumala kutsuu jokaista ihmistä, mutta jos ihminen hylkää Jumalan kutsun, saattaa Jumala jättää hänet "arvottomien ajatustensa valtaan", niin kuin Paavali kirjoitti Room. 1:28. Jumala ei kutsu ihmistä iankaikkisesti. Joskus se kuolema tulee kaikille, niin epäuskoisille kuin uskovaisillekin. Siksi parannusta ei kannata lykätä. Kyllä Jumala tietää.
tunnen kyllä Joh. 3:16, jota kutsutaan pienoisevankeliumiksi. Se ei sodi mitenkään aiemmin esittämiäni ajatuksia vastaan. "Jumala antoi ainoan Poikansa, että jokainen, joka häneen uskoo, pelastuisi". Jeesus kuoli kaikkien ihmisten puolesta, mutta harmillista kyllä se tie on kaita ja portti on ahdas, joka vie elämään, ja harvat sen löytävät. Matt. 7:14 Perkele on niin kiero, että se pitää ihmisiä vallassaan. Kulkee ympäriinsä kuin leijona ja etsii kenet saisi niellä, sanoo 1. piet. 5.
- ...
Raamatun mukaan jokaisella on etsikkoaikansa, siis aika jolloin Jumala kutsuu ihmistä yhteyteensä ja antaa mahdollisuuden parannukseen. Samoin Raamattu opettaa, että parannus kannattaa tehdä nyt - kun vielä ei ole siellä karhun syötävänä - eikä sitä kannata lykätä hetkeäkään. Jumala kutsuu jokaista ihmistä, mutta jos ihminen hylkää Jumalan kutsun, saattaa Jumala jättää hänet "arvottomien ajatustensa valtaan", niin kuin Paavali kirjoitti Room. 1:28. Jumala ei kutsu ihmistä iankaikkisesti. Joskus se kuolema tulee kaikille, niin epäuskoisille kuin uskovaisillekin. Siksi parannusta ei kannata lykätä. Kyllä Jumala tietää.
niinpä. kukkaa ommaa kuolon hetkeään tiiä. siksi se pittää tehä parannus heti ku vaan on mahollista. usko sinäkin synnit anteeksi Jeesuksen nimessä!
- kysyn lissää?
miten jos Lapissa ei ole muita meitä,,, ja Pappi sanoo, että usko Jeesukseen peastaa?? Sittehän olen turhaa menny aina seuroihin, vaikka väsyttää?
- kysyn?
... kirjoitti:
niinpä. kukkaa ommaa kuolon hetkeään tiiä. siksi se pittää tehä parannus heti ku vaan on mahollista. usko sinäkin synnit anteeksi Jeesuksen nimessä!
sen jälkeen selevä.
Miksi sitten aina pitää kättä nostaa seuroissa, kun ne kyssyy?
Pappi nauro tuolle käjen nosteolle´. se kysyjä. kirjoitti:
selitäkkö?Usko sieltä erityisesti Joh. 3:16.
Älä usko kaikenmaailman Koutakeino-koukkunokkia, jotka valehtelevat valheen isän saatanan ja vl-puhujien kehotuksesta.
Joh. 3:16
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."- meeri 5
Melperi1 kirjoitti:
Häpeä kurja valehtelujasi!
Mikä on sinulle se kaita tie ja ahdas portti? Onko se muutakin kuin Kristus?
- Anselmi Koutakeino
kysyn? kirjoitti:
sen jälkeen selevä.
Miksi sitten aina pitää kättä nostaa seuroissa, kun ne kyssyy?
Pappi nauro tuolle käjen nosteolle´.Heprealaiskirjeen kirjoittaja vastaa kysymykseesi: "Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin." Sanoo myös että "Astukaamme sen tähden rohkeasti armon valtaistuimen eteen, jotta saisimme armoa ja laupeutta, löytäisimme avun silloin kun sitä tarvitsemme." Armoistuimen luokse käyminen tarkoittaa sitä että uskoo synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Tätä evankeliumia tarvitsemme. Se antaa voimaa uskomaan elämän loppuun saakka. Roomalaiskirjeessä sanotaan että evankeliumi on Jumalan voima. Siksi sitä kättä haluaa nostaa, että saa omalle kohdallee kuulla tämän evankeliumin.
- Anselmi Kouta
meeri 5 kirjoitti:
Mikä on sinulle se kaita tie ja ahdas portti? Onko se muutakin kuin Kristus?
Luuk. 13:24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene." Minulle Herra Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän on myös ahdas portti ja ovi. Joh. 10:9: "Minä olen ovi: jos joku minun kauttani menee sisälle, se tulee autuaaksi, ja menee sisälle ja ulos, ja löytää laitumen."
- meeri 5
Anselmi Kouta kirjoitti:
Luuk. 13:24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene." Minulle Herra Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän on myös ahdas portti ja ovi. Joh. 10:9: "Minä olen ovi: jos joku minun kauttani menee sisälle, se tulee autuaaksi, ja menee sisälle ja ulos, ja löytää laitumen."
Kiitos, että vastasit! Minulla on myös tuo sama käsitys, mitä tuolla ylhäällä kirjoitit. Ja uskoisin, että sama käsitys on monen monella muulla. Monille Jeesus on tie,totuus ja elämä ja monet ovat ottaneet Kristuksen ja pelastuksen Hänessä omakohtaisesti vastaan, käyneet sisälle ahtaasta portista, käyneet laitumelle Jeesus-ovesta, mutta silti vaikka he siellä laitumen sisällä kuljeskelevatkin, eivät helposti omasta nurkastaan huomaa, että nuo toisetkin tuolla toisessa nurkassa ovat ihan tässä samassa lammastarhassa kuin mekin. Miten ne ovat tänne päässeet, vaikka Raamattu sanoo, että vain ahtaasta portista pääsee tänne sisälle. Nuo on niin leveitä, ne ei ole varmasti tulleet ahtaasta portista. Tässä on jotain mätää. ONKO?
- xxxoooxxx
Melperi1 kirjoitti:
Häpeä kurja valehtelujasi!
Kerropa hyvä Melperi mikä tuossa oli valhetta? Mua kiinnostaisi kovasti tietää.
Anselmi Kouta kirjoitti:
Joten avaajalle, Joh 3;16 riittää, ja kivoittelu sinulla on vain se, ette usko tuota vilkuutelua.
- ei valhetta
xxxoooxxx kirjoitti:
Kerropa hyvä Melperi mikä tuossa oli valhetta? Mua kiinnostaisi kovasti tietää.
uskonasioissa voi olla valhetta kun keskustellaan, on vain erilasia näkökantoja,
ihminen näkee asioita useilta kanteilta, ja eri uskonsuunnat ovat omaksuneet
erilaisia näkemyksiä uskonasioista.
Ei kannata syytellä ketään valehteljalsi!!!!!!!!! - Anselmi Kouta
kysyn lissää? kirjoitti:
miten jos Lapissa ei ole muita meitä,,, ja Pappi sanoo, että usko Jeesukseen peastaa?? Sittehän olen turhaa menny aina seuroihin, vaikka väsyttää?
Jos et lapista löydä uskovaisia, mene sinne missä heitä on.
- Anselmi Koutakeino
kysyn lissää? kirjoitti:
Seuroista saa voimaa että jaksaa pysyä uskomassa. On tärkeää kuulla Jumalan sanaa!
ei valhetta kirjoitti:
uskonasioissa voi olla valhetta kun keskustellaan, on vain erilasia näkökantoja,
ihminen näkee asioita useilta kanteilta, ja eri uskonsuunnat ovat omaksuneet
erilaisia näkemyksiä uskonasioista.
Ei kannata syytellä ketään valehteljalsi!!!!!!!!!ovat patologisia VALEHTELIJOITA!
"Vain me"- liberaali-vl
... kirjoitti:
Ja pitäydytään tiukasti kiinni ennen kirjoitetussa Jumalan sanassa. Eikä opeteta ihmisten korvasyyhyn mukaan vaan opetetaan niin kuin Raamattu sanoo.
Sitten vielä yksi tuntomerkki: Jumalan seurakuntaa eivät maailman ihmiset kiittele, vaan sitä vainotaan tälläkin ajalla. Tämä on Jumalan sana.kylläpä vastasi "henkeen" nämä edelliset kirjoitukset!
- Annikki G17
liberaali-vl kirjoitti:
kylläpä vastasi "henkeen" nämä edelliset kirjoitukset!
saanko kysyä, mikä on liberaali-vl?
- ent.vl
jälkeen. Jokainen on "Taivaan valtakunnassa" ennen uutta ruumiistusta. Sinne Jeesus kehottaa palamaan ennen kuolemaa eli ylösnousemaan tai tulemaan uudestisyntyneeksi lapsenkaltaisena. Jos tämä ei tapahdu "tässä maailmassa", seuraa "toinen kuolema" eli tulijärvi niille, jotka eivät ole ylösnousemukseta osalliset.(Luuk.20:34..)Paavali kirjoittaa muistakin elämistä(1.Kor15:19..) .
(Ilm20:6) "Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisestä ylösnousemuksesta. Heihin ei toisella kuolemalla ole lainkaan valtaa.. - 5-5
Nimittelee pappia epäuskoiseki vaikka tuskin tuntee pappia!
Vain vl voi olla noin härski - Ter.afrikast
Anselmi Kouta kirjoitti:
Jos et lapista löydä uskovaisia, mene sinne missä heitä on.
Liian pitkä ei rahaa ei teitä miten päsäsen?
- Heke-Veke
ent.vl kirjoitti:
jälkeen. Jokainen on "Taivaan valtakunnassa" ennen uutta ruumiistusta. Sinne Jeesus kehottaa palamaan ennen kuolemaa eli ylösnousemaan tai tulemaan uudestisyntyneeksi lapsenkaltaisena. Jos tämä ei tapahdu "tässä maailmassa", seuraa "toinen kuolema" eli tulijärvi niille, jotka eivät ole ylösnousemukseta osalliset.(Luuk.20:34..)Paavali kirjoittaa muistakin elämistä(1.Kor15:19..) .
(Ilm20:6) "Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisestä ylösnousemuksesta. Heihin ei toisella kuolemalla ole lainkaan valtaa..Jaahas, ensimmäinen ylösnousemus on siis vertauskuvallinen ja vasta toinen ylösnousemus olisi tämän mukaan vasta sitten se oikea haudasta nouseminen.
Ensimmäinen ylösnousemus on siis lestadiolaisen uskon mukaan sitä, että noustaan synnin unesta, siis koetaan täällä ajassa hengellinen herääminen, so. käsitetään parannuksen armo ja uskotaan synnit anteeksi. Sitten joskus kuollaan ja noustaan ylös, eikä toisella kuolemalla olisi enää valtaa muihin kuin niillä pakanoilla, jotka herätetään kuulemaan tuomionsa ja heitetään tuleen, elikkä kuolevat toisen kerran. Eikö tämä jo todista sitä, ettei toinen kuolema merkitse samaa kuin jatkuva eläminen, vaan ikuista kuolemaa, joka tapahtuu tulisessa pätsissä, ei järvessä, koska eihän vesi ja tuli tule toimeen keskenään.
Mutta epäselväksi edelleen jää, herätetäänkö kaikki hyvät ja pahat yhtä aikaa, vai tapahtuuko niin kuin Kesitas selittää, että heidät temmataan salaa pois täältä melskeen keskeltä.
Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen, sanotaan uskontunnustuksessa. Mennäänkö me sitten ruumiina taivaaseen ja millainen on ylösnousemusruumis? Koska taivaassa ei naida, eikä mennä miehelle, niin silloin olemme sukupuolettomia ruumiita. Ja koska olemme sukupuolettomia, ei meillä olisi sitten sukupuolielimiäkään takapuolesta puhumattakaan.
Olemme kenties posliinibarbeja, joilla ei erity ulosteita, ei virtsaa, ei sylkeä, ei kyyneleitä, olemme kuin tinasotilaat.
Mulla kyllä järki tökkää aina, kun mietiskelen tätä ylösnousemusruumista.
Jos ei tule ruumiista eritteitäkään, ei tarvitse syödä eikä juodakkaan, vaan elämme kirjaimellisesti Pyhällä-Hengellä ent.vl kirjoitti:
(Ilm20:6) "Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisestä ylösnousemuksesta. Heihin ei toisella kuolemalla ole lainkaan valtaa..Uudestisyntyminen ihmiselle on tapahduttava Hänen eläessään, ehtona pelastukselle.
Herra itse sanoo sen kysyvälle. Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Tätä ei SRK tajua.
Heille lapsi syntyy ”ripottelukasteessa” uudelleen, mutta se ei ole näin. Jeesus selittää, että
4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä
Niin lapsi on syntynyt lihasta, ja uusi luomus syntyy Pyhästä Hengestä Jeesuksessa.
Vain nämä näkevät iankaikkisen elämän, ei muut.
Sitten tuo ensimmäinen ylösnousemus. Sen saa osakseen vain Jeesuksen omat ja Hänen seuraajat. Eli PYHÄT. Muut ei.
Jeesus HAKEE VAIN OMANSA, ei muiden omia.Heke-Veke kirjoitti:
Jaahas, ensimmäinen ylösnousemus on siis vertauskuvallinen ja vasta toinen ylösnousemus olisi tämän mukaan vasta sitten se oikea haudasta nouseminen.
Ensimmäinen ylösnousemus on siis lestadiolaisen uskon mukaan sitä, että noustaan synnin unesta, siis koetaan täällä ajassa hengellinen herääminen, so. käsitetään parannuksen armo ja uskotaan synnit anteeksi. Sitten joskus kuollaan ja noustaan ylös, eikä toisella kuolemalla olisi enää valtaa muihin kuin niillä pakanoilla, jotka herätetään kuulemaan tuomionsa ja heitetään tuleen, elikkä kuolevat toisen kerran. Eikö tämä jo todista sitä, ettei toinen kuolema merkitse samaa kuin jatkuva eläminen, vaan ikuista kuolemaa, joka tapahtuu tulisessa pätsissä, ei järvessä, koska eihän vesi ja tuli tule toimeen keskenään.
Mutta epäselväksi edelleen jää, herätetäänkö kaikki hyvät ja pahat yhtä aikaa, vai tapahtuuko niin kuin Kesitas selittää, että heidät temmataan salaa pois täältä melskeen keskeltä.
Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen, sanotaan uskontunnustuksessa. Mennäänkö me sitten ruumiina taivaaseen ja millainen on ylösnousemusruumis? Koska taivaassa ei naida, eikä mennä miehelle, niin silloin olemme sukupuolettomia ruumiita. Ja koska olemme sukupuolettomia, ei meillä olisi sitten sukupuolielimiäkään takapuolesta puhumattakaan.
Olemme kenties posliinibarbeja, joilla ei erity ulosteita, ei virtsaa, ei sylkeä, ei kyyneleitä, olemme kuin tinasotilaat.
Jos ei tule ruumiista eritteitäkään, ei tarvitse syödä eikä juodakkaan, vaan elämme kirjaimellisesti Pyhällä-HengelläJaahas, ensimmäinen ylösnousemus on siis vertauskuvallinen ja vasta toinen ylösnousemus olisi tämän mukaan vasta sitten se oikea haudasta nouseminen. * ei mitään vertauskuvallista, samanlaista tapahtui myös Jeesuksen kuollessa ristillä.
Matt 27;
50 Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
51 Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat,
52 HAUDAT AUKENIVAT, ja monien poisnukkuneiden pyhien NOUSIVAT YLÖS
53 He LÄHTIVÄT HAUDOSITAAN, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he TULIVTA PYHÄÄN KAUPUNKIIN JA NÄYTTÄYTYIVÄT SIELLÄ MONILLE ja näyttäytyivät siellä monille.
Onko tämäkin vertauskuvallista, ja etkö saa mitään opetusta SRK;ssa, kun kaikki tuntuu sinulle niin oudolta.
Ensimmäinen ylösnousemus on siis lestadiolaisen uskon mukaan sitä, että noustaan synnin unesta, siis koetaan täällä ajassa hengellinen herääminen, so. käsitetään parannuksen armo ja uskotaan synnit anteeksi. *** Lestadiolaisten mielestä? Mutta sehän on saatanallista soopaa. Ajattele mitä kuuntelet.
Sitten joskus kuollaan ja noustaan ylös, eikä toisella kuolemalla olisi enää valtaa muihin kuin niillä pakanoilla, jotka herätetään kuulemaan tuomionsa ja heitetään tuleen, elikkä kuolevat toisen kerran.** Sillä joka temmataan, eli Pyhällä ei ole eroa, onko pakana tai jude. Mutta se oin selvää, että ne kaikki EIVÄT OOLE LESTADIOLISIA, saattaa olla, että heitä ei ole yhtään. Heillä ei ole muuta tuomiota, kun palkkatuomio, ja syntikääröjä Raamattu ei kerro, että Heille avattaisiin.
Tuomin saa kaikki, me palkan, Jeesauksettomat helvetin tuomion, JA HEKIN NOSTETAAN HAUDOISTAAN, MUTTA MYÖHEMMIN, EI Jeesusta vastaan.
Tuhat vuotta he saavat olla kuolleina, he eivät pääse morsiamen häihin, ja sen sanoo Sana Ilm. 20:5 MUUT KUOLLEET eivät heränneet eloon, ennen kuin TUHAT VUOTTA ON TÄYTTYNYT. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
Mitä me siellä tehdään uudestisyntymättömillä. Mutta näemme kun heille tuomio julistetaan ja tuomareina ollaan me, Pyhät, Daavidin ja Kristuksen johdolla.
Sitten menette sinne toiseen kuolemaan, PYHIÄ SE EI KOSKE.
Eikö tämä jo todista sitä, ettei toinen kuolema merkitse samaa kuin jatkuva eläminen, vaan ikuista kuolemaa, joka tapahtuu tulisessa pätsissä, ei järvessä, koska eihän vesi ja tuli tule toimeen keskenään.** lässyn, lässyn,, missähän se tuodaan Raamatussa julki.
Mutta epäselväksi edelleen jää, herätetäänkö kaikki hyvät ja pahat yhtä aikaa, vai tapahtuuko niin kuin Kesitas selittää, että heidät temmataan salaa pois täältä melskeen keskeltä. ** Ei salaa, sen näkee kaikki, ja on MAAILMAN SUURIN TAPAHTUMA. Yllä selitin, ei uudestisyntymättömät, n. 1007 vuotta myöhemmin.
Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen, sanotaan uskontunnustuksessa. Mennäänkö me sitten ruumiina taivaaseen ja millainen on ylösnousemusruumis?** Ylösnousemus ruumis menee ja samoin uudestisyntymättömille myös.
Saata paremman kuvan, mitä tämä ruumis on, kun luet Ilm, 2;17 ja tajuat sen.
Voin selittää myöhemmin, jos haluat.
Koska taivaassa ei naida, eikä mennä miehelle, niin silloin olemme sukupuolettomia ruumiita. Ja koska olemme sukupuolettomia, ei meillä olisi sitten sukupuolielimiäkään takapuolesta puhumattakaan. ** Lue se 2;17, niin tajuat?
Jos ei tule ruumiista eritteitäkään, ei tarvitse syödä eikä juodakkaan, vaan elämme kirjaimellisesti Pyhällä-Hengellä:’’ Kyllä se vielä selviää, MUTTA EI VL OPEILLA.
Shalom- Riparilainen...
5-5 kirjoitti:
Vain vl voi olla noin härskiasakrruttaa, että Papilla on rakkaus jo silmissä, ja ei hauku kettään, sanoo vain, että jospa ne VL;t löytäs Herran Jeesuksen.
Mutta meijän saarnaajat, ei opeta mittään, haukkjuu vain muita ja kehuu ja velehtellee, kuinka meilklä on rakkautta, ja jos sitä näyttää, ne haukkuu?
Minä aijon erota kun täytä 18. soillä minut ajetaan kottoo, ja ei oo asuntua. - Hillevi123
5-5 kirjoitti:
Vain vl voi olla noin härskimieltä olen: hänellä ei ole mitään oikeutta, eikä tietoa sanoa pappia epäuskoiseksi!
Syntejä ei saada anteeksi kenenkään ihmisen antamana, oli sitten jonkun lahkon pappi tai kuka tahansa muu!
Vai voiko joku tehdä murhan ja mennä sitten seurapenkkiin vilkuttelemaan, ja asia on sillä unohdettu??!! - riparilainen..
Hillevi123 kirjoitti:
mieltä olen: hänellä ei ole mitään oikeutta, eikä tietoa sanoa pappia epäuskoiseksi!
Syntejä ei saada anteeksi kenenkään ihmisen antamana, oli sitten jonkun lahkon pappi tai kuka tahansa muu!
Vai voiko joku tehdä murhan ja mennä sitten seurapenkkiin vilkuttelemaan, ja asia on sillä unohdettu??!!että voi tehä, jos on meikäläisiä.
Nyt alan jo nähä asioita aivan eri lailla. Jotenki niinku oikian kunnioituksen kautta toista ihmistä kohtaan.
Meillä yrkässä mutt kun me ei oo mittään. Olen tsoi tyytyväinen kun en menny meijän riparille, vaikka iskä ja äiskä pakotti, nyt olisin yhtä tyhmä kun ennen. - 2+2=5
5-5 kirjoitti:
Vain vl voi olla noin härskiAnselmi kirjoittaa sivistyneesti 'epäuskoinen pappi.' Tuohan tuntuu tulevan muutaman v-lestadiolaisuusvuoden jälkeen jo ihan selkäytimestä. ~~On mukavaa olla oikein uskomassa.~~
- kristitty t
kysyn lissää? kirjoitti:
Tottahan Jumalan lapsi tietää, että uskoon kuuluu syntien anteeksiantaminen ja anteeksiuskominen!
Epäuskoinen pappi on kirkollista esivaltaa ja vastasi tavallaan oikein, mutta yksinkertaisesti. - ent.vl
18+5=? kirjoitti:
Jeesus antaessaan Pyhän Hengen opetuslapsileen, nämä opetuslapset tulivat Kristusksen vaikutuspiiriin(=sädekehä, aura). On kuin Kristus olisi antanut anteeksi. Kristus on identtinen Isän kanssa(ainostaan Isästä syntynyt). Ihminen ilman Kritusta on "tämä maailma". Isä ei tarkoita mitään erillistä fyysillistä hahmoa ja Kristus on ihmisessä olevaa.
Joka tulkitsee "Isän" erilliseksi ihmisenkalstaiseksi isähahmoksi on harhassa. - Sen Suroimaton
Hillevi123 kirjoitti:
mieltä olen: hänellä ei ole mitään oikeutta, eikä tietoa sanoa pappia epäuskoiseksi!
Vai voiko joku tehdä murhan ja mennä sitten seurapenkkiin vilkuttelemaan, ja asia on sillä unohdettu??!!Lainaan:*Vai voiko joku tehdä murhan ja mennä sitten seurapenkkiin vilkuttelemaan, ja asia on sillä unohdettu??!!*
Ensinnäkin jolla on murhamieli, se ei ole uskomassa. Mutta jos hän katuu syntejään, on nähnyt ja ymmärtänyt minkä kauheuden on tehnyt, ja pyytää anteksi, se synti saarnataan anteeksi jumalan valtakunnasta. Ihan pelkällä 'vilkuttelulla* siitä synnistä ei selviä. Murha on tunnustettava paitsi rippi-isälle niin myös virkavallalle, joka langettaa siitä maan lakien mukaisen tuomion. Tuomio on kärsittävä, mutta vankilassakin voi olla uskomassa hyvällä omalla tunnolla.
Mitä pappiin tulee, sen tuntee jos ollaan samassa hengessä (PH) ja rakkaudessa, ni helposti. Kirkon virkapappi on leipäpappi. On kirkon palveluksessa paljon vl-pappeja, jotka saarnaavat Raamatun jälkeen. Eli puhuvat Raamatusta eikä naapurin hevosesta.
Sinulle , riparilainen, on jumalanlasten joukko alkanut näyttää halvalle, huomaan. Täällä saa kyllä epäilyksilleen tukea, jos sitä hakee. Täällä on kirjoittajia, jotka haukkuvat surutta vl:iä valehtelijoiksi. Pahaa omaa tuntoa pitää kaikin konstin peitellä? Leppoisaa helmiqta! - 22+ 54
Sen Suroimaton kirjoitti:
Lainaan:*Vai voiko joku tehdä murhan ja mennä sitten seurapenkkiin vilkuttelemaan, ja asia on sillä unohdettu??!!*
Ensinnäkin jolla on murhamieli, se ei ole uskomassa. Mutta jos hän katuu syntejään, on nähnyt ja ymmärtänyt minkä kauheuden on tehnyt, ja pyytää anteksi, se synti saarnataan anteeksi jumalan valtakunnasta. Ihan pelkällä 'vilkuttelulla* siitä synnistä ei selviä. Murha on tunnustettava paitsi rippi-isälle niin myös virkavallalle, joka langettaa siitä maan lakien mukaisen tuomion. Tuomio on kärsittävä, mutta vankilassakin voi olla uskomassa hyvällä omalla tunnolla.
Mitä pappiin tulee, sen tuntee jos ollaan samassa hengessä (PH) ja rakkaudessa, ni helposti. Kirkon virkapappi on leipäpappi. On kirkon palveluksessa paljon vl-pappeja, jotka saarnaavat Raamatun jälkeen. Eli puhuvat Raamatusta eikä naapurin hevosesta.
Sinulle , riparilainen, on jumalanlasten joukko alkanut näyttää halvalle, huomaan. Täällä saa kyllä epäilyksilleen tukea, jos sitä hakee. Täällä on kirjoittajia, jotka haukkuvat surutta vl:iä valehtelijoiksi. Pahaa omaa tuntoa pitää kaikin konstin peitellä? Leppoisaa helmiqta!" Kirkon virkapappi on leipäpappi." Näin se tahtoo olla. Oli sitten pappi vl tai ei vl. Tosi on.
Sen Suroimaton kirjoitti:
Lainaan:*Vai voiko joku tehdä murhan ja mennä sitten seurapenkkiin vilkuttelemaan, ja asia on sillä unohdettu??!!*
Sinulle , riparilainen, on jumalanlasten joukko alkanut näyttää halvalle, huomaan. Täällä saa kyllä epäilyksilleen tukea, jos sitä hakee. Täällä on kirjoittajia, jotka haukkuvat surutta vl:iä valehtelijoiksi. Pahaa omaa tuntoa pitää kaikin konstin peitellä? Leppoisaa helmiqta!Lainaan:*Vai voiko joku tehdä murhan ja mennä sitten seurapenkkiin vilkuttelemaan, ja asia on sillä unohdettu??!!*
Ensinnäkin jolla on murhamieli, se ei ole uskomassa. ** Vai niin. Mille nimelle panet ne itsemurhat, jotka VL ”uskomassa” olevat junailivat, niitä oli satoja, ja ideanne toimii vieläkin.
Mitä mieltä olet Ranuan ja sen seudun teinitytöistä, joita jopa vahvempien luvalla saarnamiehet, jotka olivat USKOMISEN JULISTAJIA panivat paksuksi, ja ne johtivat myös itsemurhiin, kenen tunnolla se on, vahvempien, van teidän LAHKONA, VAI yksin saarnaajan.
Mutta jos hän katuu syntejään, on nähnyt ja ymmärtänyt minkä kauheuden on tehnyt, ja pyytää anteeksi, se synti saarnataan anteeksi jumalan valtakunnasta. ** Näinhän se kävi, NÄMÄ SIITINSONNIT SAIVAT ”anteeksi” OMILTAAN, MUTTA jäi auki JEESUSKELTA. Hän on ottanut teihin etäisyyttä.
Ihan pelkällä 'vilkuttelulla* siitä synnistä ei selviä. Murha on tunnustettava paitsi rippi-isälle niin myös virkavallalle, joka langettaa siitä maan lakien mukaisen tuomion. Tuomio on kärsittävä, mutta vankilassakin voi olla uskomassa hyvällä omalla tunnolla. ** Tekisi mieli sanoa, - haista paska!!!. Te olette miehittäneet poliisikunnan, jopa kaksi tarkastajaa läänihallitukseen, joten se on VL linjaus.
Mitä pappiin tulee, sen tuntee jos ollaan samassa hengessä (PH) ja rakkaudessa, ni helposti. Kirkon virkapappi on leipäpappi.** Mutta ei huorapukki, siinä on suuri ero.
On kirkon palveluksessa paljon vl-pappeja, jotka saarnaavat Raamatun jälkeen. Eli puhuvat Raamatusta eikä naapurin hevosesta.** Hevoskuski puhuu hevosista, kuten nytkin.
Sinulle , riparilainen, on jumalanlasten joukko alkanut näyttää halvalle, huomaan. Täällä saa kyllä epäilyksilleen tukea, jos sitä hakee. ** Riparilaiselle, sanon, tässä näet teidän lakeijat. Ole heidän kassa varovainen, varo saarnaajia, varo pedofileja, varo ylipäätään koko lahkoa.
Täällä on kirjoittajia, jotka haukkuvat surutta vl:iä valehtelijoiksi. Pahaa omaa tuntoa pitää kaikin konstin peitellä? Leppoisaa helmiqta! ** Olette suuri valehtelijoita ENSI KÄDESSÄ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1741192
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47634Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä304558Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t231551- 51529
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510