Mikä kauhea vimma adventisteilla on puolustaa adventismia Evankeliumiin uskovien kritiikkiä vastaan?
Miksette te jo herää, kun tosi uskovatkaan eivät luota adventismiinne?
Mikä kauhea?
42
200
Vastaukset
" ... puolustaa adventismia Evankeliumiin uskovien kritiikkiä vastaan? "
Kyse on vain siitä että show'n täytyy jatkua jotta myös bisnes menestyisi.
Ellen G Whote on USA:ssa ja kohta koko maailmassa suojattu yksinoikeus koskien varsinkin sitä oppia.
Eikä tuollaista kaupallista rekisteröintiä edes saa jos asia on yleisessä käytössä.
Toisin sanoen Ellenin opin perillisten on täytynyt kyetä todistamaan ettei kukaan muu opeta vastaavaa
eikä tule vastakaan opettamaan, kun saivat rekisteröinnin.
Kristinuskoahan ei kukaan voisikaan omia itselleen, eikä yleistä Raamattua.
Bisneksestä on kysee ihan puhtaasti eikä uskosta tai uskonnosta.
Sen todistaa tämä: Ellen G. White®- 2452424234
Suomessa Raamatun käännöskin on rekisteröity ja copyrightattu, jos et ole katsonut.
Kirjoitat ääliömäisyyksiä. - AVK
2452424234 kirjoitti:
Suomessa Raamatun käännöskin on rekisteröity ja copyrightattu, jos et ole katsonut.
Kirjoitat ääliömäisyyksiä.Teillä ei ole mitään virkaa ihmisiin nähden! Sekös teitä harmittaa?
Te olette kuin lainsuojattomat kulkurit, jotka ette meitä omista. AVK kirjoitti:
Teillä ei ole mitään virkaa ihmisiin nähden! Sekös teitä harmittaa?
Te olette kuin lainsuojattomat kulkurit, jotka ette meitä omista.Kun arvostellaan niin tulee arvostella tai arvioida asiaa eikä asian esittäjää. Minulle jokainen adventisti on
rakas ja tahdon vapauttaa ellenismin hengestä ulos. Mutta sinä esitit silkkaa pilkkaa:
"" Teillä ei ole mitään virkaa ihmisiin nähden! Sekös teitä harmittaa?
Te olette kuin lainsuojattomat kulkurit, jotka ette meitä omista ""
Kyllä jokainen adventisti ihan tosissaan ajattelee hänellä olevan erityinen kolmen enkelin sanoma
ei-adventisteille. Se on heille opetettu jo pyhäkoulussa eli sapattikoulussa. Ovat kunnioitettavan
uskollisia esi-isiensä asialle. Valitettavasti kyse vaan on eksytyksestä, sillä eihän sitä sunnuntaipakkolakia
koskaan tule vaan pikemminkin pyhäpäivien viettäminen tykkänään kielletään.
Jos tahdot vakavaa asiaa pohdittavaksi niin mietipä tätä että miksi rakkautta ei saisi herätellä vaikka
toisaalta sanotaan Isossa Kirjassa niinkin että joka rakastaa, se on jo kaiken lain ja käskyt ja säädökset
täyttänyt Herralle otollisella tavalla, (Room.13:8.).
"ÄLKÄÄ HERÄTELKÖ RAKKAUTTA!"
ÄLKÄÄ HERÄTELKÖ ...
Mietin pääni puhki ja sydämeni särki mitä kummaa tarkoittaa pääasiassa tuo Korkean Veisuun sanoma.
Laul. l. 2:7 :
Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret, gasellien tai kedon peurojen kautta:
älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa.
Laul. l. 3:5
Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret, gasellien tai kedon peurojen kautta:
Laul. l. 8:4
Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret: älkää herätelkö,
älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa.
Rakasta, rakasta, rakasta, sanotaan. Ja Jeesus tivasi Pietarilta kolmasti: rakastatko minua.
Mitä siis mahtanee tarkottaa se ettei saa häiritä tahi herätellä rakkautta ennen aikojaan?
Sanoohan Sana että juuri tänään, nyt, on pelastuksen päivä. Kuka kääntäs viisastenkiven!
...
En todellakaan tiedä viestisi tutkittuani, mitä tuo "älkää herätelkö rakkautta" pääasiallisesti tarkoittaa.
Mutta lähestyn asiaa erikoisesta näkökulmasta; ehkä se osan selittää ehkä ei.
Jos olisin adventtiperheestä (hyvästä perheestä sentään, mutta ottaen huomioon, että tiedän mitä
itse adventismi pitää sisällään) ja olisin kohdannut Jeesuksen, vaikkapa tiellä Beteliin.
Niin pian saattaisin nähdä että turha minun on omaisissani herätellä rakkautta siihen asiaan, uuteen
löytööni: henk.koht. suhde Jeesuksen kanssa.
Jeesuksella olisi minulle vain yksi sana lopulta, säilyttääkseni identiteettini Kristuksessa, perheen paineissa: Luuk. 14:26 :
"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Tietysti vain ja nimenomaan Jeesuksen tähden (pyhä viha). Silti täytyy säilyttää tämä totuus:
1. Kor. 13:4 :
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ...
Rakkauden tiellä hortoileva,
Antti- Kiittäjä
Paholaisen puolesta: Kiitoksia vaan Kantolalle. Olet ollut hyvä mainos mies. olet saanut monien tietämättömien taholta kiinnostuksen aikaan EGW kirjoituksia tutkimaan. Sinun kaltaisiasi mainos miehiä tarvitaan elon Herran vainiolle enemmän. Sinä mainostat Adventti seurakuntaa ihan ilmaiseksi. Kiitoksia Antille.
- Rakkauden suositteli
AnttiVKantola kirjoitti:
Kun arvostellaan niin tulee arvostella tai arvioida asiaa eikä asian esittäjää. Minulle jokainen adventisti on
rakas ja tahdon vapauttaa ellenismin hengestä ulos. Mutta sinä esitit silkkaa pilkkaa:
Kyllä jokainen adventisti ihan tosissaan ajattelee hänellä olevan erityinen kolmen enkelin sanoma
ei-adventisteille. Se on heille opetettu jo pyhäkoulussa eli sapattikoulussa. Ovat kunnioitettavan
uskollisia esi-isiensä asialle. Valitettavasti kyse vaan on eksytyksestä, sillä eihän sitä sunnuntaipakkolakia
Jos tahdot vakavaa asiaa pohdittavaksi niin mietipä tätä että miksi rakkautta ei saisi herätellä vaikka
toisaalta sanotaan Isossa Kirjassa niinkin että joka rakastaa, se on jo kaiken lain ja käskyt ja säädökset
ÄLKÄÄ HERÄTELKÖ ...
Mietin pääni puhki ja sydämeni särki mitä kummaa tarkoittaa pääasiassa tuo Korkean Veisuun sanoma.
Rakasta, rakasta, rakasta, sanotaan. Ja Jeesus tivasi Pietarilta kolmasti: rakastatko minua.
Mitä siis mahtanee tarkottaa se ettei saa häiritä tahi herätellä rakkautta ennen aikojaan?
Sanoohan Sana että juuri tänään, nyt, on pelastuksen päivä. Kuka kääntäs viisastenkiven!
...
En todellakaan tiedä viestisi tutkittuani, mitä tuo "älkää herätelkö rakkautta" pääasiallisesti tarkoittaa.
Jos olisin adventtiperheestä (hyvästä perheestä sentään, mutta ottaen huomioon, että tiedän mitä
itse adventismi pitää sisällään) ja olisin kohdannut Jeesuksen, vaikkapa tiellä Beteliin.
Niin pian saattaisin nähdä että turha minun on omaisissani herätellä rakkautta siihen asiaan, uuteen
Jeesuksella olisi minulle vain yksi sana lopulta, säilyttääkseni identiteettini Kristuksessa, perheen paineissa: Luuk. 14:26 :
"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Tietysti vain ja nimenomaan Jeesuksen tähden (pyhä viha). Silti täytyy säilyttää tämä totuus:
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ...
AnttiRakkauden poistumista palstalta. Voisiko Anni nyt Rakkauden nimissä poistua pois toisille palstoille.
Näet Rakkaudesta ihmiseen se Kirppukin ihmisestä verta imee. Kiittäjä kirjoitti:
Paholaisen puolesta: Kiitoksia vaan Kantolalle. Olet ollut hyvä mainos mies. olet saanut monien tietämättömien taholta kiinnostuksen aikaan EGW kirjoituksia tutkimaan. Sinun kaltaisiasi mainos miehiä tarvitaan elon Herran vainiolle enemmän. Sinä mainostat Adventti seurakuntaa ihan ilmaiseksi. Kiitoksia Antille.
Joo, AVK näyttää taistelevan paholaisen egw-opin puolesta tekeytyen AnttiVKantolaksi. Outoa.
Sitä en tiedä mistä kiittelet minua, Kantolaa. epäilenpä että juuri sinä olet tuo AVK.
Muistan lukijoille että olen vastuussa vain AnttiVKantolan kirjoituksista, rekisteröityneenä kirjoitetuista.
En hyväksy adventistien pilkkaamista. En myöskään kristittyjen herjaamista. Pitää olla asiaa, jos kynään tartutaan. Pitää ennenmuuta olla pyrkimys rauhaan ja ymmärtämiseen.Rakkauden suositteli kirjoitti:
Rakkauden poistumista palstalta. Voisiko Anni nyt Rakkauden nimissä poistua pois toisille palstoille.
Näet Rakkaudesta ihmiseen se Kirppukin ihmisestä verta imee.Vaikka rakkaus-käsite on noinkin alas vajonnut niin silti alkuperäinen uhrautuvainen ja epäitsekäs rakkaus on.
Sitä ei voi lakimiehetkään kumota.
1. Joh. 4:10
Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa,
vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Room. 14:13
Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko,
vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
Tit. 3:3
Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.- 16
AnttiVKantola kirjoitti:
Joo, AVK näyttää taistelevan paholaisen egw-opin puolesta tekeytyen AnttiVKantolaksi. Outoa.
Sitä en tiedä mistä kiittelet minua, Kantolaa. epäilenpä että juuri sinä olet tuo AVK.
Muistan lukijoille että olen vastuussa vain AnttiVKantolan kirjoituksista, rekisteröityneenä kirjoitetuista.
En hyväksy adventistien pilkkaamista. En myöskään kristittyjen herjaamista. Pitää olla asiaa, jos kynään tartutaan. Pitää ennenmuuta olla pyrkimys rauhaan ja ymmärtämiseen.Kyllä sinä Antti olet Jumalan edessä vastuussa monen muunkin nimimerkin kirjoituksista. Miten on esim. IDENEB:in kirjoitukset? Itsepähän tiedät. Turha paeta, totuus saa sinut kiinni kerran aikanaan.
- Retale.
AnttiVKantola kirjoitti:
Kun arvostellaan niin tulee arvostella tai arvioida asiaa eikä asian esittäjää. Minulle jokainen adventisti on
ÄLKÄÄ HERÄTELKÖ ...
...
Anttihttp://www.youtube.com/watch?v=THRKrXMDHss&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=NSxqFE_hmcE
Luuk. 6:24
-- Mutta te rikkaat -- voi teitä! Te olette jo onnenne saaneet.
Luuk. 6:25
Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset! Te näette vielä nälkää. Voi teitä, jotka nyt nauratte! Te saatte surra ja itkeä.
Luuk. 11:42
"Voi teitä, fariseukset! Te maksatte kymmenykset jopa mintusta ja ruudanlehdistä ja kaikista vihanneksista, mutta vähät välitätte oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta Jumalaan. Näitähän teidän pitäisi noudattaa, eikä lyödä laimin noita muitakaan käskyjä.
Luuk. 24:25
Silloin Jeesus sanoi heille: "Voi teitä ymmärtämättömiä! Noinko hitaita te olette uskomaan kaikkea sitä, mitä profeetat ovat puhuneet? - Paljastaja
AnttiVKantola kirjoitti:
Vaikka rakkaus-käsite on noinkin alas vajonnut niin silti alkuperäinen uhrautuvainen ja epäitsekäs rakkaus on.
Sitä ei voi lakimiehetkään kumota.
1. Joh. 4:10
Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa,
vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Room. 14:13
Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko,
vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
Tit. 3:3
Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.AVK ei ole oikea Kristitty. Hän teeskentelee uskovaista vain petos mielessä! Olkaa hyvät ja uskokaa AVK kauniit narraus tarinat. Näin tekevät kaikki oman vapaan ajattelu taitonsa kadottaneet. AVK on S. Vihollisen yksi narraajista.
- uteljas
Paljastaja kirjoitti:
AVK ei ole oikea Kristitty. Hän teeskentelee uskovaista vain petos mielessä! Olkaa hyvät ja uskokaa AVK kauniit narraus tarinat. Näin tekevät kaikki oman vapaan ajattelu taitonsa kadottaneet. AVK on S. Vihollisen yksi narraajista.
Tarkoitatko nyt AnttiVKantolaa, vai nimimerkki AVK:ta?
Retale. kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=THRKrXMDHss&feature=related
Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset! Te näette vielä nälkää. Voi teitä, jotka nyt nauratte! Te saatte surra ja itkeä.
"Voi teitä, fariseukset! Te maksatte kymmenykset jopa mintusta ja ruudanlehdistä ja kaikista vihanneksista, mutta vähät välitätte oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta Jumalaan. Näitähän teidän pitäisi noudattaa, eikä lyödä laimin noita muitakaan käskyjä.
Silloin Jeesus sanoi heille: "Voi teitä ymmärtämättömiä! Noinko hitaita te olette uskomaan kaikkea sitä, mitä profeetat ovat puhuneet?En katsonut linkkejösi. mutta raaamtunkohtasi tutkin.
Siiinäpä oli jykevää tekstiä meille jotka kuvittelemme olevamme hengellisesti rikkaita!
Kun he ihailevat teol.tohtorintitteleitämme, olemme jo palkkamme saaneet. Sentapaista Jeesus toteaa.
Mutta tämä viimeinen sanankohta kuluu johonkin aivan muuhun yhteyteen:
Silloin Jeesus sanoi heille: "Voi teitä ymmärtämättömiä!
Noinko hitaita te olette uskomaan kaikkea sitä, mitä profeetat ovat puhuneet?
Asiayhteys ja jakeen selitys on tämä! :
(Lk.24:21-27)
21 Me kuitenkin olimme eläneet siinä toivossa, että hän olisi se, joka lunastaa Israelin.
Eikä siinä kaikki. Tänään on jo kolmas päivä siitä kun se tapahtui, [Luuk. 1:68, 2:38]
22 ja nyt ovat muutamat naiset meidän joukostamme saattaneet meidät kerta kaikkiaan hämmennyksiin. He kävivät varhain aamulla haudalla
23 mutta eivät löytäneet hänen ruumistaan. Sieltä tultuaan he lisäksi kertoivat nähneensä näyn: enkeleitä, jotka sanoivat, että Jeesus elää. [Luuk. 24:5]
24 Muutamat meistä menivät silloin haudalle ja totesivat, että asia oli niin kuin naiset olivat sanoneet. Jeesusta he eivät nähneet." [Luuk. 24:12; Joh. 20:3]
25 Silloin Jeesus sanoi heille: "Voi teitä ymmärtämättömiä! Noinko hitaita te olette uskomaan kaikkea sitä, mitä profeetat ovat puhuneet?
26 Juuri niinhän Messiaan piti kärsiä ja sitten mennä kirkkauteensa." [Luuk. 22:15 ]
27 Ja hän selitti heille Mooseksesta ja kaikista profeetoista alkaen, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
2.Kor.2:14 Kiitos olkoon Jumalalle, joka aina kuljettaa meitä Kristuksen voittosaatossa ja antaa meidän kaikkialla levittää Kristuksen tuntemisen tuoksua!
AnttiVKantola16 kirjoitti:
Kyllä sinä Antti olet Jumalan edessä vastuussa monen muunkin nimimerkin kirjoituksista. Miten on esim. IDENEB:in kirjoitukset? Itsepähän tiedät. Turha paeta, totuus saa sinut kiinni kerran aikanaan.
Eiköhän jokainen ole omastaan vastuussa eikä toisten. Joskus Sirkka-Iita kirjoitteli että mitä alex-kasi tai
anne-elina kirjoittavat niin se on kuin hän kirjoittaisi - kun hän lähti hiihtolomalle nimittäin. Mutta niin on
siltikin että kenen nimissä sillä vastuu. Emme voi ottaa kunniaakaan toisten kirjoituksista, miten sitten
haukut.
Emme myöskään voi saatanaa syyllistää erheistämme, saati sitten Jumalaa. Vaikka kaikki onkin Jumalan
kontrollissa.
Jaak. 1:14
Jokaista kiusaa hänen oma himonsa; se häntä vetää ja houkuttelee. [Room. 7:7]
12 Autuas se, joka koettelemuksessa kestää. Sen kestettyään hän on saava voitonseppeleeksi elämän. Jumala on sen luvannut niille, jotka häntä rakastavat. [2. Tim. 4:8; Ilm. 2:10]
13 Älköön kukaan kiusauksiin jouduttuaan ajatelko, että kiusaus tulee Jumalalta. Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän itse kiusaa ketään.
AnttiVKantola- voi ett'
Retale. kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=THRKrXMDHss&feature=related
Silloin Jeesus sanoi heille: "Voi teitä ymmärtämättömiä! Noinko hitaita te olette uskomaan kaikkea sitä, mitä profeetat ovat puhuneet?Profeetat olivat Jeesuksen sanojen mukaan vain Johannekseen asti! 11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
Eikä yhtäkään profeettaa ole koskaan luvattukaan muiden kuin juutalaisten joukosta! - 18
voi ett' kirjoitti:
Profeetat olivat Jeesuksen sanojen mukaan vain Johannekseen asti! 11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
Eikä yhtäkään profeettaa ole koskaan luvattukaan muiden kuin juutalaisten joukosta!Eikö? Oletko aivan varma?
- piupaut
18 kirjoitti:
Eikö? Oletko aivan varma?
Ei Raamattu ole luvannut profeettoja Jeesuksen jälkeen!
Jeesuksessa tuli jo koko totuus.
Apostolit puhuivat Jeesuksen nimissä, mutta muita se tapa ei koske! Apostoleille se oli luvattu suoralla lupauksella.
Profeetat kuuluivat Vanhaan Liittoon.
Ellu kuului suljettuun piiriin, joten senkään perusteella hän ei edes olisi voinut olla profeetta. Profeetta ei ole nurkkakuntalainen. Ellu G ei ole kristinuskoon kuuluva milssään asemassa eikä tehtävässä. - '
18 kirjoitti:
Eikö? Oletko aivan varma?
Raamattu ei lupaa yhtäkään oikeaa profeettaa Apostolien jälkeen.
Vääristä profeetoista on kyllä lukuisia esimerkkejä varoituksina, mutta ei lupausta oikeista.
Luukkaan evankeliumi:
18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Luukkaan evankeliumi:
16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Roomalaiskirje:
3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Luukkaan evankeliumi:
21:8 Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se(egw)', ja: 'AIKA ON LÄHELLÄ.' Mutta älkää menkö heidän perässään.
Apostolien teot:
20:29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, >>>>> Oikeista paimenista ei sanaakaan!
- 2345234234
sinuun.
- Tuomas Epäilijä
- Ruby
Ole koskaan kuulunut Kristilliseen Evankeliumiin. Antti Annin nimissä koettaa narrailla. Eihän aurinko kultin opit mahdu koskaan tälle palstalle. Vai koettaaAntti Anni syöttää palstalle sielun vihollisen aurinko Evankeliumia. Koeta syöttää Kristus pohjaista sanomaa. Lopeta jo tuon pyhän Lusiferisi tuonti yritykset palstalle. Jos todella Rakastat Adventisteja, niin viisaana poikana voit poistua Teuvo Sunin seuraan. hän tuntuu sinua kaipailevan.
Saturnuskultti eli saturnuksenpäivän korostaminen, lauantain, saturdayn - se ei minua kiinnosta lainkaan.
Mieluummin auringonpäivä, sunday. Sillä saturnuskin lainaa kaiken lattean valonsa auringolta.
On luonnollista että Jeesus nousi kuolleista aurongonpäivänä eikä saturnuksen.
Aurinkohan on kaiken valon ja elämän ja lämmön lähde tässä katoavaisessa maailmassamme.
Sitäpaitsi tuo sunnuntai on pyhäpäivä kristityille.- 234234234
AnttiVKantola kirjoitti:
Saturnuskultti eli saturnuksenpäivän korostaminen, lauantain, saturdayn - se ei minua kiinnosta lainkaan.
Mieluummin auringonpäivä, sunday. Sillä saturnuskin lainaa kaiken lattean valonsa auringolta.
Aurinkohan on kaiken valon ja elämän ja lämmön lähde tässä katoavaisessa maailmassamme.
Sitäpaitsi tuo sunnuntai on pyhäpäivä kristityille.typerä. Jumala määräsi sapatin eikä mikään saturnusjumala. Me adventistit EMME vietä lauantaita, me vietämme SAPATTIA perjantain auringonlaskusta lauantain auringonlaskuun.
Sunnuntain pyhittäminen on epäjumalanpalvontaa siksi, että Jumala ei ole sunnuntaita pyhäksi asettanut, joten ainoa joka sitä yrittää on ihminen itse omavanhurskaudessaan. Siksi sapatti on pelastuskysymys, väitätte te mitä tahansa.
Että sinä omien sanojesi mukaan et siis ole kiinnostunut Jumalasta ja hänen lahjavanhurskaudestaan. - AVK
AnttiVKantola kirjoitti:
Sitäpaitsi tuo sunnuntai on pyhäpäivä kristityille.Minustakin on aivan luonnollista, että Jeesus nousi kuolleista vasta sapatin päättymisen jälkeen.
Viitsitkö muuten laittaa esille sen raamatunpaikan, missä sanotaan Jumalan pyhittäneen sunnuntain (sapatin jälkeisen päivän). Jos taas on niin, että sen päivän ovat ihmiset alkaneet pitämään pyhänä, ilman että Jumala sen on pyhittänyt, niin jätän sen omaan arvoonsa. - carpe diem
AnttiVKantola kirjoitti:
Sitäpaitsi tuo sunnuntai on pyhäpäivä kristityille.Antti tuossa kirjoitteli, että "Sitäpaitsi sunnuntai on pyhäpäivä kristityille".
Voi tietämättömyyttäsi. Ei se suinkaan kaikille kristityille ole pyhäpäivä. Vielä on niitä, ja tulee olemaan, jotka kumartavat "häntä joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet", kunnioittavat Häntä, joka luomistyönsä päätteeksi lepäsi seitsemännen päivän, siunasi ja pyhitti sen, Herran sapatin. - maan-matonen2
234234234 kirjoitti:
typerä. Jumala määräsi sapatin eikä mikään saturnusjumala. Me adventistit EMME vietä lauantaita, me vietämme SAPATTIA perjantain auringonlaskusta lauantain auringonlaskuun.
Sunnuntain pyhittäminen on epäjumalanpalvontaa siksi, että Jumala ei ole sunnuntaita pyhäksi asettanut, joten ainoa joka sitä yrittää on ihminen itse omavanhurskaudessaan. Siksi sapatti on pelastuskysymys, väitätte te mitä tahansa.
Että sinä omien sanojesi mukaan et siis ole kiinnostunut Jumalasta ja hänen lahjavanhurskaudestaan.Sapatti on Mmooseksen kautta annettu juutalaisille kaikkien muiden hirmu käskyjen myötä, kun ensiksi ajoivat Kanaanilaiseit omasta maastaan pois, kai tappoivat suurimman osan kansasta, ja sitten jahve sanoi, että nyt saatte levätä launtain, ja pyhittää sen voitottomme kunniaksi. Sellainen veren janoinen jumala on jahve, ja sen julmiksen päivää te haluatte palvoa. Sunnuntai on Kristuksen Ylösnousemuksen päivä, siinä on todella järkevää levätä ja kiittää Kristusta.
- Luojan luoma
maan-matonen2 kirjoitti:
Sapatti on Mmooseksen kautta annettu juutalaisille kaikkien muiden hirmu käskyjen myötä, kun ensiksi ajoivat Kanaanilaiseit omasta maastaan pois, kai tappoivat suurimman osan kansasta, ja sitten jahve sanoi, että nyt saatte levätä launtain, ja pyhittää sen voitottomme kunniaksi. Sellainen veren janoinen jumala on jahve, ja sen julmiksen päivää te haluatte palvoa. Sunnuntai on Kristuksen Ylösnousemuksen päivä, siinä on todella järkevää levätä ja kiittää Kristusta.
Kuka sinullekin maan matoselle on elämän hengen sieraimiisi puhaltanut? Eikö tuo sama "veren janoinen jumala"? Ole nöyrä ja kiitollinen, äläkä kapinoi Luojaasi vastaan.
carpe diem kirjoitti:
Antti tuossa kirjoitteli, että "Sitäpaitsi sunnuntai on pyhäpäivä kristityille".
Voi tietämättömyyttäsi. Ei se suinkaan kaikille kristityille ole pyhäpäivä. Vielä on niitä, ja tulee olemaan, jotka kumartavat "häntä joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet", kunnioittavat Häntä, joka luomistyönsä päätteeksi lepäsi seitsemännen päivän, siunasi ja pyhitti sen, Herran sapatin.>>Vielä on niitä, ja tulee olemaan, jotka kumartavat "häntä joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet", kunnioittavat Häntä, joka luomistyönsä päätteeksi lepäsi seitsemännen päivän, siunasi ja pyhitti sen, Herran sapatin. >>
Ettei vain olisi uskonnollista sanahelinää? Raamatunluomismyytti on vain yksi luomismyytti maailman vielä eläviejn ja jo "kuolleiden" eri uskontojen joukossa. Se tuntuu vain meistä länsimaisista ihmisistä oikeammalta kuin toisenlaiset luomismyytit koska meidät on sen uskomiseen kasvatettu. Sikäli mikäli taivaalla ja maalla tarkoitetaan maapalloa ja avaruutta, näillä tuskin on mitään persoonallista tekijää. Lähinnä lienee siis halutessaan kumartaa taivaan ja maan tekijää, lienee kumarrettava persoonattomia luonnonvoimia, joita muuten varhaiset uskonnot jumaluuksina palvoivatkin.- carpe diem
Epiktetos kirjoitti:
>>Vielä on niitä, ja tulee olemaan, jotka kumartavat "häntä joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet", kunnioittavat Häntä, joka luomistyönsä päätteeksi lepäsi seitsemännen päivän, siunasi ja pyhitti sen, Herran sapatin. >>
Ettei vain olisi uskonnollista sanahelinää? Raamatunluomismyytti on vain yksi luomismyytti maailman vielä eläviejn ja jo "kuolleiden" eri uskontojen joukossa. Se tuntuu vain meistä länsimaisista ihmisistä oikeammalta kuin toisenlaiset luomismyytit koska meidät on sen uskomiseen kasvatettu. Sikäli mikäli taivaalla ja maalla tarkoitetaan maapalloa ja avaruutta, näillä tuskin on mitään persoonallista tekijää. Lähinnä lienee siis halutessaan kumartaa taivaan ja maan tekijää, lienee kumarrettava persoonattomia luonnonvoimia, joita muuten varhaiset uskonnot jumaluuksina palvoivatkin."Uskonnollista sananhelinää?" Mitä muuta kuvittelit löytäväsi Kristinuskon alla olevalta palstalta?
Minä nyt kuitenkin uskon Raamattuun, johon Anttikin sanoo uskovansa. Ja hänelle tuo vastaus ennenkaikkea oli tarkoitettukin. Sinä ateistina voit uskoa niihin luonnonvoimiisi, minä kumarran Jumalaa luojanani. AVK kirjoitti:
Minustakin on aivan luonnollista, että Jeesus nousi kuolleista vasta sapatin päättymisen jälkeen.
Viitsitkö muuten laittaa esille sen raamatunpaikan, missä sanotaan Jumalan pyhittäneen sunnuntain (sapatin jälkeisen päivän). Jos taas on niin, että sen päivän ovat ihmiset alkaneet pitämään pyhänä, ilman että Jumala sen on pyhittänyt, niin jätän sen omaan arvoonsa.Tästä raamatunkohdasta et ole tiennyt mutta tästälähin tunnet nahoissasi sen:
Hepr. 9:27
Jokaisen ihmisen osana on kerran kuolla ja sitten joutua tuomiolle.
Saarn. 12:14 :
Jumala vaatii tuomiolle kaikista salatuistakin teoista, niin hyvistä kuin pahoista.
ETHÄN TEETÄ TOISILLA TYÖTÄ SAPATTINA?
Lepopäivän idea on siinä että silloin sinun pitäisi vapauttaa kaikki käskettäväsi askareista.
Vain välttämättömät joita ei voi siirtää, toimitettakoon. Työpaikoillakaan ei pitäisi suostua ylitöihin
pyhäpäivänä, vaikka tietysti silloin töihin joutuvalla on lepopäivänsä muuna päivänä.
Lepopäivä ja sapatinpäivä muistuttavat ennenmuuta siitä että ns. työnkirous on poissa. ("otsasi hiessä")
Vaikka otsahien tilalle ei olekaan mitään ss-merkkiä tullut, niin hyvällä omallatunnolla voi keskittyä
lepopäivänä hengellisiin asioihin omien askareiden sijasta.
5.Moos.5:15
Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää.
TYÖN ORJAT VAPAAKSI EDES LEPOPÄIVÄN VERRAN ...
2. Moos. 20:10
mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi.
2. Moos. 23:12
"Tee työtä kuutena päivänä viikossa, mutta seitsemäntenä pysy työstäsi erossa, niin että härkäsi ja aasisi voivat levätä ja vierasheimoiset työntekijäsi ja vähäisimmätkin orjasi saavat virkistäytyä. [2. Moos. 20:8 ]
5. Moos. 5:14
mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, härkäsi, aasisi eikä mikään muu juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. Näin sinun orjasi ja orjattaresi saavat levätä kuten sinä itsekin.
AnttiVKantola
(rekisteröitynyt)Epiktetos kirjoitti:
>>Vielä on niitä, ja tulee olemaan, jotka kumartavat "häntä joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet", kunnioittavat Häntä, joka luomistyönsä päätteeksi lepäsi seitsemännen päivän, siunasi ja pyhitti sen, Herran sapatin. >>
Ettei vain olisi uskonnollista sanahelinää? Raamatunluomismyytti on vain yksi luomismyytti maailman vielä eläviejn ja jo "kuolleiden" eri uskontojen joukossa. Se tuntuu vain meistä länsimaisista ihmisistä oikeammalta kuin toisenlaiset luomismyytit koska meidät on sen uskomiseen kasvatettu. Sikäli mikäli taivaalla ja maalla tarkoitetaan maapalloa ja avaruutta, näillä tuskin on mitään persoonallista tekijää. Lähinnä lienee siis halutessaan kumartaa taivaan ja maan tekijää, lienee kumarrettava persoonattomia luonnonvoimia, joita muuten varhaiset uskonnot jumaluuksina palvoivatkin.Aito asenen sinulla ja niinhän se on ettei meidän pidä varsinkaan Vanhaa Testamenttia jumaloida.
Sillä Jeesuskin totesi että mm. ympärileikkaus merkkinä oli maailmassa olemassa paljon ennen kuin
Mooses sitä lainasi lakiinsa. Entä sitten arvoituksellinen Melkisedek, josta Raamattu puhuu vain
sivumennen ja tuntuisi olevan aivan Jeesukseen verrattava, ilman uhrautumista tietenkin.
Tuota näyryyden oppia, että Jumala tuli ihmiseksi ja kantoi syyllisyyden ihmisen puolesta, sitä
jumalaista lähetystimistä ei taida muut uskonnot suosia. Ja eiköhän tämäkin ajatus että ihmsen
täytyisi saada täydellisesti levätä joka 7. päivä - sekin lienee ainoastaan Raamatusta ammennettavissa?
ETHÄN TEETÄ TOISILLA TYÖTÄ SAPATTINA?
Lepopäivän idea on siinä että silloin sinun pitäisi vapauttaa kaikki käskettäväsi askareista.
Vain välttämättömät joita ei voi siirtää, toimitettakoon. Työpaikoillakaan ei pitäisi suostua ylitöihin
pyhäpäivänä, vaikka tietysti silloin töihin joutuvalla on lepopäivänsä muuna päivänä.
Lepopäivä ja sapatinpäivä muistuttavat ennenmuuta siitä että ns. työnkirous on poissa. ("otsasi hiessä")
Vaikka otsahien tilalle ei olekaan mitään ss-merkkiä tullut, niin hyvällä omallatunnolla voi keskittyä
lepopäivänä hengellisiin asioihin omien askareiden sijasta.
5.Moos.5:15
Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää.
TYÖN ORJAT VAPAAKSI EDES LEPOPÄIVÄN VERRAN ...
2. Moos. 20:10
mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi.
2. Moos. 23:12
"Tee työtä kuutena päivänä viikossa, mutta seitsemäntenä pysy työstäsi erossa, niin että härkäsi ja aasisi voivat levätä ja vierasheimoiset työntekijäsi ja vähäisimmätkin orjasi saavat virkistäytyä. [2. Moos. 20:8 ]
5. Moos. 5:14
mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, härkäsi, aasisi eikä mikään muu juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. Näin sinun orjasi ja orjattaresi saavat levätä kuten sinä itsekin.
AnttiVKantola
(rekisteröitynyt)carpe diem kirjoitti:
"Uskonnollista sananhelinää?" Mitä muuta kuvittelit löytäväsi Kristinuskon alla olevalta palstalta?
Minä nyt kuitenkin uskon Raamattuun, johon Anttikin sanoo uskovansa. Ja hänelle tuo vastaus ennenkaikkea oli tarkoitettukin. Sinä ateistina voit uskoa niihin luonnonvoimiisi, minä kumarran Jumalaa luojanani.Epiktetos on vilpittömyytensä vuoksi reippaasti lähempänä Luojaa kuin sinä venkoilija.
Otin selville kuka olet, cape diem ...olet "päivien valikoija" - siis ellensapattisinetisti.
Tietokirjahan sanoo että adventistit ovat se pääasiallisin ryhmittymä joka valikoi lauantain.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Carpe_diem
Carpe diem = päivän poimija, päiviä valikoiva, tiettyä päivää korostava
Antti- carpe diem
AnttiVKantola kirjoitti:
Epiktetos on vilpittömyytensä vuoksi reippaasti lähempänä Luojaa kuin sinä venkoilija.
Otin selville kuka olet, cape diem ...olet "päivien valikoija" - siis ellensapattisinetisti.
Tietokirjahan sanoo että adventistit ovat se pääasiallisin ryhmittymä joka valikoi lauantain.
Carpe diem = päivän poimija, päiviä valikoiva, tiettyä päivää korostava
AnttiSiinäpä taas Antin mielikuvitus nousi siivilleen. Et ymmärrä sanojen sisältöä. Carpe diem ei tarkoita päiviä valikoivaa, eikä tiettyä päivää korostavaa, vaikka mielelläni Herrani sapattia korostankin muitten päivien yli.
Adventistit eivät valikoi pyhäpäivää, ei tarvitse, koska Jumala sen on meille valmiiksi valinnut, pyhittänyt ja siunannut. carpe diem kirjoitti:
"Uskonnollista sananhelinää?" Mitä muuta kuvittelit löytäväsi Kristinuskon alla olevalta palstalta?
Minä nyt kuitenkin uskon Raamattuun, johon Anttikin sanoo uskovansa. Ja hänelle tuo vastaus ennenkaikkea oli tarkoitettukin. Sinä ateistina voit uskoa niihin luonnonvoimiisi, minä kumarran Jumalaa luojanani.lokeroida minut ateistiksi jos en uskokaan sinun tavallasi? Valikoidenhan itsekin uskot Raamattuun mikäli tällä uskomisella tarkoitetaan kaiken sen uskomista ja myös noudattamista, mikä laissa ja evankeliumeissa kuin myös Raamatun muissa kirjoituksissa on kirjoitettu.
Uskoessasi Raamattuun, kysytkö koskaan sitä lukiessasi, kuka jotakin on kirjoittanut?; koska on kirjoittanut? miksi on kirjoittanut? kenelle on kirjoittanut? - Vaikka sattumoisin lukisitkin jonkun ihmisen jollekin toiselle ihmiselleosoitetun kirjeen, et kai sentään pyrkine noudattamaan sokeasti niitä ohjeitä, joita tuo kirjeen kirjoittaja on kirjeen vastaanottajalle antanut. Tuskin! Jos nyt saat käsiisi vaikka Kersantti N.N:n sota-aikana rintamalta kotiinsa lähettämän kenttäpostikirjeen, jossa mies neuvoo teurastuttamaan yhden lehmän, koska rehusta on pulaa muutenkin, niin et kai mene lahtaamaan ammuasi navettaasi tuon kirjeen neuvon perusteella.- Tietokirja_1
carpe diem kirjoitti:
Siinäpä taas Antin mielikuvitus nousi siivilleen. Et ymmärrä sanojen sisältöä. Carpe diem ei tarkoita päiviä valikoivaa, eikä tiettyä päivää korostavaa, vaikka mielelläni Herrani sapattia korostankin muitten päivien yli.
Adventistit eivät valikoi pyhäpäivää, ei tarvitse, koska Jumala sen on meille valmiiksi valinnut, pyhittänyt ja siunannut.==Carpe diem on latinaa ja tarkoittaa kirjaimellisesti "poimi päivä",==
Latinaa puhuttiin alunperin vain Roomassa. Sitten se oli korkeasti oppineiden yhteinen kieli kunnes
Ranska syrjäytti sen. Espanja ja ranska ovat latinasta kehitetyt.
Horatius koetti muuttaa päivien valikoimista ja arvojärjestykseen laittamisen sanonnan lentäväksi
lausahdukseksi "tartu hetkeen" -
" kehottaa Leuconoë-nimistä naista käyttämään hyväkseen jokaisen käsillä olevan hetken ja varoittaa häntä luottamasta liiaksi tulevaisuuteen"
Hatius siis hourailee ja koettaa opettaa ihmisille että huolettomina "syökäämme ja juokaamme, sillä
huomenna me kuolemme". Poimi siis mieluummin päiviä kuin että hourailet hetken heilumisen puolesta
ja vastuuttomuudesta. Jokainen kyllä kerran kuolee mutta sen jälkeen tulee tuomio.
Tietäväinen Epiktetos kirjoitti:
lokeroida minut ateistiksi jos en uskokaan sinun tavallasi? Valikoidenhan itsekin uskot Raamattuun mikäli tällä uskomisella tarkoitetaan kaiken sen uskomista ja myös noudattamista, mikä laissa ja evankeliumeissa kuin myös Raamatun muissa kirjoituksissa on kirjoitettu.
Uskoessasi Raamattuun, kysytkö koskaan sitä lukiessasi, kuka jotakin on kirjoittanut?; koska on kirjoittanut? miksi on kirjoittanut? kenelle on kirjoittanut? - Vaikka sattumoisin lukisitkin jonkun ihmisen jollekin toiselle ihmiselleosoitetun kirjeen, et kai sentään pyrkine noudattamaan sokeasti niitä ohjeitä, joita tuo kirjeen kirjoittaja on kirjeen vastaanottajalle antanut. Tuskin! Jos nyt saat käsiisi vaikka Kersantti N.N:n sota-aikana rintamalta kotiinsa lähettämän kenttäpostikirjeen, jossa mies neuvoo teurastuttamaan yhden lehmän, koska rehusta on pulaa muutenkin, niin et kai mene lahtaamaan ammuasi navettaasi tuon kirjeen neuvon perusteella.Niin, carpe diem lokeroi päivät ja ihmiset ja kai kaiken. Hänen pelinsä on menetetty, vanginnut itsensä.
Kreikkalaisella viisaudellasi et kuitenkaan löydä sitä visasten kiveä saati että sen voisit kääntää ja paljastaa
mitä sen alta löytyy. Monet ovat koettaneet. Mormonit muka löysivät kultaisen mormoninkirjan, EGWn suuri taistelu
on mukamas Jumalan ihmeellisellä tavalla heille annettu suurteos. Islam sai kuulemma Allahilta Koraanin.
Niinikään Jumalan sormi mukamas kirjoitti kymmenet käskyt. Kuitenkin hän joka ihmisen teki luomakunnan
kruunuksi ja omaksi kuvakseen, puhuu suoraan sisimpään. Häntä vain ei kuulla kun ulkopuolella metelöidään.
EPIKTETOS -- http://fi.wikipedia.org/wiki/Epiktetos
1.Kor.1:18-25
18
Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat,
mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20
Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat?
Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa,
niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22
koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja
kreikkalaiset etsivät viisautta,
23
me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24
mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia,
on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25
Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
Olet kuitenkin tasaisemmalla pohjalla kuin carpe diem.- carpe diem
Tietokirja_1 kirjoitti:
==Carpe diem on latinaa ja tarkoittaa kirjaimellisesti "poimi päivä",==
Latinaa puhuttiin alunperin vain Roomassa. Sitten se oli korkeasti oppineiden yhteinen kieli kunnes
Ranska syrjäytti sen. Espanja ja ranska ovat latinasta kehitetyt.
Horatius koetti muuttaa päivien valikoimista ja arvojärjestykseen laittamisen sanonnan lentäväksi
lausahdukseksi "tartu hetkeen" -
" kehottaa Leuconoë-nimistä naista käyttämään hyväkseen jokaisen käsillä olevan hetken ja varoittaa häntä luottamasta liiaksi tulevaisuuteen"
Hatius siis hourailee ja koettaa opettaa ihmisille että huolettomina "syökäämme ja juokaamme, sillä
huomenna me kuolemme". Poimi siis mieluummin päiviä kuin että hourailet hetken heilumisen puolesta
ja vastuuttomuudesta. Jokainen kyllä kerran kuolee mutta sen jälkeen tulee tuomio.
TietäväinenÄlä sinä Antti ala minulle latinaa opettamaan. Pysy sinä vain Turun murteessa. Poimia ja valikoida eivät ole synonyymejä keskenään suomenkielessäkään.
Minkä voit tehdä tänään, älä jätä sitä huomiseksi.
Tänään sinulla on parannuksen päivä, älä paaduta sydäntäsi kun kuulet Herran äänen.
Eilinen on mennyt, huominen ei ole vielä tullut, tänään auttaa Herra.
Siinä sinulle muutama esimerkki, mitä carpe diem sisältää. Ehkä sinulla syöminen ja juominen on lähellä sydäntäsi. Jotkut tarttuvat päiväänsä niinkin, omapahan on asiansa. AnttiVKantola kirjoitti:
Niin, carpe diem lokeroi päivät ja ihmiset ja kai kaiken. Hänen pelinsä on menetetty, vanginnut itsensä.
Kreikkalaisella viisaudellasi et kuitenkaan löydä sitä visasten kiveä saati että sen voisit kääntää ja paljastaa
mitä sen alta löytyy. Monet ovat koettaneet. Mormonit muka löysivät kultaisen mormoninkirjan, EGWn suuri taistelu
on mukamas Jumalan ihmeellisellä tavalla heille annettu suurteos. Islam sai kuulemma Allahilta Koraanin.
Niinikään Jumalan sormi mukamas kirjoitti kymmenet käskyt. Kuitenkin hän joka ihmisen teki luomakunnan
kruunuksi ja omaksi kuvakseen, puhuu suoraan sisimpään. Häntä vain ei kuulla kun ulkopuolella metelöidään.
EPIKTETOS -- http://fi.wikipedia.org/wiki/Epiktetos
1.Kor.1:18-25
18
Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat,
mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20
Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat?
Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa,
niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22
koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja
kreikkalaiset etsivät viisautta,
23
me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24
mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia,
on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25
Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
Olet kuitenkin tasaisemmalla pohjalla kuin carpe diem.oikeassa: viisasten kiveä en vain löydä sen enempää omalla varsin vaatimattomalla ajattelukyvylläni kuin jonkun muunkaan uskonnollisen auktoriteetin oppilauselmia toistelemalla.
- Huomioitsia
Evan keliumista on kyse?: Saamieni tietojen mukaan on Adventistien opetus palstan Raamatullisin. Esimerkiksi Jeesus ei koskaan mennyt sunnuntaisin Synagoogaan opettamaan. Jeesus ei koskaan ole suositellut sunnuntaita Levonpäiväksi. Jeesus ei koskaan tehnyt vertausta Rikkaasta miehestä ja Lazaruksesta tositarinaksi. Koetahan nyt aivan Rehellisesti kertoa ketkä ovat Evankeliumien todelliset kirjoittajat?
"Mikä kauhea" oli aloitus. Raamattu kertoo mikä kauhea, joten Anni-lapsen huomio kohdistui oikeaan.
Siinä esiintyy evankeliumi ja kauhea evankeliumin vastustaminen.
Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa,
ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
Antti
Jumalan lapsi
- benedi
tyttöseni,...luottaahan tosi Jumala meihin,jotka otimme hänen kutsunsa vastaan!
Raamattuhan sanoo: " Älkää luottako yhteenkään ihmiseen"...eikös kristitty ole ihminen?
uskovahan on myös ihminen
Mutta se joka uskoo ja tekee uskon tekoja, siitä en ole varma onko hän enää ihminen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295504Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144104Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512860Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2871362Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 601219
- 791149
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971126Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2171126