Pelastus ei ole lähtöisin teistä, sinettiherrat, eikä Teidän Naisestanne.
Vaan Hänestä jota te ette ole koskaan tunteneet, Jeesus Nasaretilaisesta.
Ef. 2:8
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
Sunnuntaipyhittäjätkin joutuvat asumaan Jumalan luona.
Vain jumalattomat eli ne jotka sanovat armotarjoukselle "kiitos ei", vain he joutuvat asumaan
iäisyytensä jossain muualla kuin Jumalan luona, kotona.
Ps. 68:18
(68:19) Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi:
niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä.
Sillä ...siinä on rakkaus että -
1.Joh.4:8
Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan,
että me eläisimme hänen kauttansa.
10 Siinä on rakkaus
- ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan
siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
2. Tim. 2:13
jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena;
sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
Herra kanssanne, lukijat!
Antti
Mistä, mistä rakkaus alkoi ?
17
329
Vastaukset
"Ensiksi juutalaisille, sitten myös" (sen ohessa) "kreikkalaisille" (ja suomalaisille), vakuuttaa Herran sana.
Lähi-Idässä on eräs piskuinen kansa, joka varsin näkyvästi pitää sapatin. Sitten on adventtiliikkeet ja
Sabbath.org, jotka paljon puhuvat sapatin pitämisestä, että se on sinetti pelastetuille.
Suurin osa kristikansaa järjestää juhlakokouksia koko viikonlopuksi. la-su. Se näkyy mm. ilmoituksina.
Ei siis voida vetää Jumalan valtakunnan raja.aitaa, hengellistä piikkilanka-aitaa tai muuria sapatin varjolla!
Joten seuraavat ihanat armon vakuutukset kuuluvat kaikille Israelin Jumalaa etsiville:
Sak. 1:15
Mutta minä vihaan niitä kansoja, jotka kerskuvat olevansa turvassa.
Kun minä hetkeksi vihastuin omalle kansalleni, nuo kansat tekivät sen kärsimyksen raskaaksi.
Jes. 54:8
Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi,
mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
Hes. 16:8
Niin minä kuljin ohitsesi ja näin sinut, ja katso, sinun aikasi oli lemmen aika.
Ja minä levitin liepeeni sinun ylitsesi ja peitin häpysi.
Ja minä vannoin sinulle ja menin liittoon sinun kanssasi, sanoo Herra, Herra;
ja sinä tulit minun omakseni.
Herran siunausta toivottaen jokaiselle lukijalle - Jumala on Rakkaus!
Antti- r24234234
sinua kuninkaaksemme.
r24234234 kirjoitti:
sinua kuninkaaksemme.
Teidän uusjuutalaisten kuningas siis, Herrani kautta nimittäin ja yksinomaan ...
Joh.19:21
Juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas.
' Kirjoita, että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas.'"
22 Pilatus vastasi: "Minkä kirjoitin, sen kirjoitin."
Tai samaa unta Joosefin kanssa näkevänä ... (1.Moos.37.)
5 Kerran Joosef näki unen, ja kun hän oli kertonut sen veljilleen,
he vihasivat häntä entistäkin enem- män.
6 Hän näet sanoi heille: "Kuulkaapa, millaista unta minä näin!
7 Me olimme pellolla lyhteitä sitomassa,
ja yhtäkkiä minun lyhteeni nousi pystyyn ja teidän lyhteenne kokoontuivat ympärille
ja kumartuivat maahan minun lyhteeni eteen."
8 Veljet sanoivat hänelle: "Sinustako tulisi meidän kuninkaamme, sinäkö muka hallitsisit meitä?"
Ja näiden unien ja puheiden takia he vihasivat häntä yhä enemmän.
(Joosefin uni toteutui aikanaan aivan ylitsepursuavassa laajuudessa)
- Tosi uteljas
Taas mietin pääni puhki ja sydämeni särki mitä kummaa tarkoittaa pääasiassa tuo Korkean Veisuun sanoma.
Laul. l. 2:7
Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret, gasellien tai kedon peurojen kautta:
älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa.
Laul. l. 3:5
Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret, gasellien tai kedon peurojen kautta:
älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa.
Laul. l. 8:4
Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret: älkää herätelkö,
älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa.
Rakasta, rakasta, rakasta, sanotaan. Ja Jeesus tivasi Pietarilta kolmasti: rakastatko minua.
Mitä siis mahtanee tarkottaa se ettei saa häiritä tahi herätellä rakkautta ennen aikojaan?
Sanoohan Sana että juuri tänään, nyt, on pelastuksen päivä. Kuka kääntäs viisastenkiven!En todellakaan tiedä viestisi tutkittuani, mitä tuo "älkää herätelkö rakkautta" pääasiallisesti tarkoittaa.
Mutta lähestyn asiaa erikoisesta näkökulmasta; ehkä se osan selittää ehkä ei.
Jos olisin adventtiperheestä (hyvästä perheestä sentään, mutta ottaen huomioon, että tiedän mitä
itse adventismi pitää sisällään) ja olisin kohdannut Jeesuksen, vaikkapa tiellä Beteliin.
Niin pian saattaisin nähdä että turha minun on omaisissani herätellä rakkautta siihen asiaan, uuteen
löytööni: henk.koht. suhde Jeesuksen kanssa.
Jeesuksella olisi minulle vain yksi sana lopulta, säilyttääkseni identiteettini Kristuksessa, perheen paineissa: Luuk. 14:26 :
"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Tietysti vain ja nimenomaan Jeesuksen tähden (pyhä viha). Silti täytyy säilyttää tämä totuus:
1. Kor. 13:4 :
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ...
- Neuvoja
Olet hyvä raukka parka eksynyt aivan sinulle kuulumattomalle palstalle. Sinullahan on ihan ikioma palsta nimeltä Vanhoillis-Laesdatiolainen. Suosittelisin, että käikki sinun kirjoituksesi siirrettäisiin sinne sinun omalle palstallesi.
Samaa toivon: Alias U_1 selle, että hän siirtyisi myöskin oman heiomonsa pariin. Näet eihän Kristillinen palsta tarvitse tänne toran tekiöitä. AVK voisi valistaa näitä omiaan jotka ovat eksyneet kaidalta tieltä. muun muassa S-rutsauksien tekiöille heille sopivaa Evankeliumia. Neuvoni on vain siksi, koska oman perheen tukki puut oli parempi poistaa ensin, ennenkuin lähtee toisia lähimmäisiään opastelemaan. Näet tehän olette täällä vain sannan heitteliöitä rattaisiin. Jeesuskin käskee näitä itsemielestään vanhurskaita siivoamaan ensin omat nurkkansa. Tämä on vain suositus!!!???Eiköhän tänne kaksi todistajaa mahdu, U_1 ja Antti. (Nimim. AVK on joku ihan muu).
Pidän kunnia-asiana olla julistamatta siellä missä jo Sana tunnetaan. Siksi olen tienraivaajana täällä A-palstalla.
Room. 15:20 :
ja sillä tavoin, että olen pitänyt kunnianani olla julistamatta evankeliumia siellä, missä Kristuksen nimi jo on mainittu, etten rakentaisi toisen laskemalle perustukselle,
Nimenomaan sinun mainitsemaasi siivoustyötä täällä teemme:
"" Jeesuskin käskee näitä itsemielestään vanhurskaita siivoamaan ensin omat nurkkansa.
Tämä on vain suositus!!!??? ""- eremith
Kyllä minä olen vahvasti sitä mieltä, että teitä adventisteja tulee herätellä, - sillä nyt on vihdoinkin se aika koittanut. Että menestystä vaan Antille ja uskova -1 telle. Minun mielestäni adventistit ovat ikävä kyllä eksyksissä Kristuksesta aika-tavalla, ja siksi tarvitsette herätystä pois materialistisesta juutalaisesta oppi-kiihkoilusta.
- 35
eremith kirjoitti:
Kyllä minä olen vahvasti sitä mieltä, että teitä adventisteja tulee herätellä, - sillä nyt on vihdoinkin se aika koittanut. Että menestystä vaan Antille ja uskova -1 telle. Minun mielestäni adventistit ovat ikävä kyllä eksyksissä Kristuksesta aika-tavalla, ja siksi tarvitsette herätystä pois materialistisesta juutalaisesta oppi-kiihkoilusta.
Heh-heh-herätellä? Nukkuvat eivät valveilla olevia herättele. Kovasti kyllä nukkuessanne krohisette, mutta ei se vaivaa tippaakaan. Krohiskaa sitten vaan minkä jaksatte, kun ette halua herätäkään. Kauniita unia!
35 kirjoitti:
Heh-heh-herätellä? Nukkuvat eivät valveilla olevia herättele. Kovasti kyllä nukkuessanne krohisette, mutta ei se vaivaa tippaakaan. Krohiskaa sitten vaan minkä jaksatte, kun ette halua herätäkään. Kauniita unia!
Joh. 18:23
Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa;
mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"
- Oikeaa Rakkautta
Meille erittäin Rakastettavan teon. Tämä teko toisi paljon kiitosta ja hyvää mieltä palstalaisiin. Näet Palstalaiset tuntevat loiseliön kuten kirpun täin taikka luteen vasten mielistä kutinaa. Siksi kohtuullinen rakkauden teko Antilta olisi se, että hän hiljaisesti poistuisi hänelle rakkaiden Lestaadiolaisten palstalle ja ne henkilöt, jotka Antti kaipaavat löytävät sieltä Antin omiensa keskuudesta. TÄMÄ OLISI MAHTAVA RAKKUDEN TEKO ANTILTA KAIKKIA PALSTALAISIA KOHTAAN.todella tama on on sita oikeaa rakkautta palstaa kohtaan.
Ei selvinnyt mikä oli aiheesi mutta kova halu minulla on auttaa sinua saamaan vastaus, mittaviin ongelmiisi.
Kehotat minua poistumaan omieni pariin, lestadiolaispalstalle. He ovat täysinoppineita, mitäpä minä siellä.
Mutta sinulle joka hellenistien palstalta poikkesit tänne ellenistien foorumille, sinulle minulla on sananen.
Ap. t. 9:29
Ja hän puhui ja väitteli hellenistien kanssa; mutta he koettivat tappaa hänet.
"Älä tapa", opastaa Herran kieltolakikäsky. Mutta sinä tapat sanoillasi ja Jeesus sanoo yhä nykyajassa,
että semmoinen on "ansainnut helvetin tulen".
Olen aina ihmetellyt sitä että miksi hellenistit ja ellenistit tahtovat saada enemmän ja parempaa kuin
hebrealaiset eli israelilaiset. Niin että tahtoisivat aivan kokonaan syrjäyttää israelilaiset - ns.
korvausteologia.
Ap. t. 6:1
Niinä päivinä, kun opetuslasten luku lisääntyi, syntyi hellenisteissä nurinaa hebrealaisia vastaan siitä,
että heidän leskiänsä syrjäytettiin jokapäiväisessä avunannossa.- 20
AnttiVKantola kirjoitti:
Ei selvinnyt mikä oli aiheesi mutta kova halu minulla on auttaa sinua saamaan vastaus, mittaviin ongelmiisi.
Kehotat minua poistumaan omieni pariin, lestadiolaispalstalle. He ovat täysinoppineita, mitäpä minä siellä.
Mutta sinulle joka hellenistien palstalta poikkesit tänne ellenistien foorumille, sinulle minulla on sananen.
Ap. t. 9:29
Ja hän puhui ja väitteli hellenistien kanssa; mutta he koettivat tappaa hänet.
"Älä tapa", opastaa Herran kieltolakikäsky. Mutta sinä tapat sanoillasi ja Jeesus sanoo yhä nykyajassa,
että semmoinen on "ansainnut helvetin tulen".
Olen aina ihmetellyt sitä että miksi hellenistit ja ellenistit tahtovat saada enemmän ja parempaa kuin
hebrealaiset eli israelilaiset. Niin että tahtoisivat aivan kokonaan syrjäyttää israelilaiset - ns.
korvausteologia.
Ap. t. 6:1
Niinä päivinä, kun opetuslasten luku lisääntyi, syntyi hellenisteissä nurinaa hebrealaisia vastaan siitä,
että heidän leskiänsä syrjäytettiin jokapäiväisessä avunannossa.Adventismi palstako sinut pitää hengissä, onneton? Vaikuttaa siltä, koska pidät sanoilla tappamisena sitä kun joku nätisti pyytää sinua siirtymään omiesi pariin.
- Nauraja Helvetille
Antti laskettelee hyviä vitsejä. Antin vitselle voidaan aina nauraasydämemme pohjasta.
"Antti laskettelee hyviä vitsejä. Antin vitselle voidaan aina nauraasydämemme pohjasta."
Itseasiassa olen tiukkapipoinen niuhottaja vailla mitään huumorintajua. Joka sanastani kannan täyden
vastuun ja olen valmis kärsimään rangaistuksen virheistä neuvoissani.
Jaak. 3:1
Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi,
sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
Onneksi olen arka käyttämään niitä ylisuuria valtuuksia jotka Nasaretilainen minulle luottamuksellisesti antoi.
Joh. 20:23
Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut;
joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
1.Tim.1:19
säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.
Pyydän anteeksi AVK ja AnttiVK nimissä kirjoitettuja pilkkaviestejä sillä joktut luulevat että ne ovat minun
käsialaani. Mutta en kirjoita edes rekisteröidyllä nimimerkilläni rekisteröitymättä ensin.
Kirjoitan aina asiaa ja jos joku siitä asiasta sitten suuttuu ja ottaa sen pilkkana, se on hänen oma mokansa.
Kovin surullista että jotkut pilkkaavat adventisteja samanaikaisesti kuin me ei-adventtiset uskovat koetamme
ihania adventisteja opastaa irti typerästä ellenismistä eli adventtiiopista.
Kaltaisiani nimimerkkejä varmaan tulee lisääkin, sillä lisääntyväthän väärät Kristuksetkin viimeisinä päivinä.
Minäkin olen adventisti, Jeesuksen odottaja. Enkä tiedä minä päivänä Hän minulle tulee, noutaa kotiin.
Meidän tulisi ottaa vakavasti Raamatun opetus Haamanin kohtalosta ja Israelin toivosta.
Sillä vasta kun Israel on häädetty Välimereen, voidaan sanoa ettei edes Jumala ole uskollinen.
Edes itselleen.
2. Tim. 2:13
jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena;
sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
Haaman edustaa babyloniaa ja Mordokai esittää Israelia ja opetus on että Jumala on uskollinen
nimelleen Israelin Pyhä, Israelin Jumala. Tietysti hän siksi on uskollinen kaikille Jumalan lapsille.
Kunniankippee Haaman ...
Est. 3:5
Kun Haaman näki, ettei Mordokai polvistunut eikä heittäytynyt maahan hänen edessään,
tuli Haaman kiukkua täyteen.
Korvausteologi Haaman ...
Est. 3:6
Kun hänelle oli ilmoitettu, mitä kansaa Mordokai oli, vähäksyi hän käydä käsiksi yksin Mordokaihin: Haaman etsi tilaisuutta hävittääkseen kaikki juutalaiset, Mordokain kansan, Ahasveroksen koko valtakunnasta.
HAAMAN TOISELLE KUOPPAA KAIVAA JA ITSE SIIHEN LANKEAA ...
Est. 5:11
Ja Haaman kehuskeli heille rikkautensa loistoa ja poikiensa paljoutta, ja kuinka kuningas kaikessa oli korottanut hänet ja ylentänyt hänet ylemmäksi ruhtinaita ja kuninkaan palvelijoita.
Est. 5:12
Ja Haaman sanoi: "Eipä kuningatar Esterkään antanut laittamiinsa pitoihin kuninkaan kanssa tulla kenenkään muun kuin minun. Ja huomiseksikin minä olen kuninkaan kanssa kutsuttu hänen luoksensa.
Est. 6:4
Kuningas kysyi: "Kuka on esipihassa?" Mutta Haaman oli tullut kuninkaan palatsin ulompaan esipihaan pyytämään kuninkaalta, että Mordokai ripustettaisiin hirsipuuhun, jonka hän oli pystyttänyt Mordokain varalle.
Est. 7:6
Ester vastasi: "Se vastustaja ja vihamies on tuo paha Haaman".
Niin Haaman peljästyi kuningasta ja kuningatarta.
Est. 7:8
Kun kuningas tuli linnan puutarhasta takaisin linnaan, jossa juomingit olivat, oli Haaman juuri heittäytymässä lepovuoteelle, jolla kuningatar Ester lepäsi. Niin kuningas sanoi: "Vai tekee hän vielä väkivaltaa kuningattarelle linnassa, minun läsnäollessani!" Tuskin oli tämä sana päässyt kuninkaan suusta, kun jo Haamanin kasvot peitettiin.
Est. 7:9
Ja Harbona, yksi kuningasta palvelevista hoviherroista, sanoi: "Katso, seisoohan Haamanin talon edessä hirsipuu, viittäkymmentä kyynärää korkea, se, minkä Haaman on teettänyt Mordokain varalle, jonka puhe kerran koitui kuninkaan hyväksi". Kuningas sanoi: "Ripustakaa hänet siihen".
Est. 7:10
Niin ripustettiin Haaman hirsipuuhun, jonka hän oli pystyttänyt Mordokain varalle.
Sitten kuninkaan viha asettui.
Lukekaapa Esterin kirjan 6. luku kokonaan. Kuinka korvausteologi Haamania nöyryytettiin enenn
lopullista tuomiota. Kateus, ahneus, katkeruus ja ylpeys saa aina pahan palkan.
Varsinkin rangasistaan pyrkimykset hävittää Jumalan Israel maan päältä tai korvata se muulla.
Sapattikansan puolesta
Antti- IDENEB*
Niin onhan Raamatussa ennustettu, että vääriä Kristuksia tulee viimeisinä päivinä, mutta ei silmiini ole osunut, että siellä vääristä Anteista olisi mitään. Vai samaistatko itsesi Kristukseen taas kerran?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022162Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122019Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501415Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821069Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel57977Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402958Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä40843- 56809
- 75770
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70744