Vaatteet päällä uinti-gallup

kiinostunut---

Tuli aikaisemmin tänä talvena keskustelua vaatteet päällä uinnista heikkojen jäiden yhteydessä. Keskustelun aikana sain tietää olevani harvinainen ihminen kun en ole koskaan kokeillut vaatteet päällä uintia. Tästä minulle heräsi ajatus tehdä tälläinen gallup.

1.Ikäsi?
2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana?
3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms)
4. Oliko uinti raskasta?
5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin)
6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä?
7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan?

71

5170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uintia

      1. 25
      2. n.10 kertaa
      3. adidaksen verkkaripuku. vaatteet päällä uinti on tosi hauskaa!
      4. ei verkkarit paljoa paina.
      5. en
      6.--
      7. vaikka heti!

    • N-25

      1. 25
      2. 2
      3.1. farkut ja t-paita, uitiin kaverini kanssa 2.Kaikki vaatteet , myös kengät, minut heitettiin laiturilta4. oli
      5 -
      6.-
      7. en

    • "uitettu"

      1.22v
      2.kerran
      3 Minut kannettiin järveen ravintolan jälkeen (20v synttärini), hame, pusero,sukkikset, korkkarit, Suututti!!!
      4. Kahlasin raivona rantaan joten en tiedä.
      5. en
      6. -
      7. En

    • Julkisesti nolattu

      1.27
      2. kerran
      3. Kaverini humalainen mies onnistui kaatamaan veneemme kun oltiin lähdössä lomakylän rannasta läheiselle
      mökille, mulla oli kotelomekko, lyhyt jakku ,alusvaatteet sukkikset ja korkkarit .
      4. Räpiköitiin ystävättäreni kanssa rantaan niin raivona että en tiedä.
      5. en
      6. _
      7.En varmasti
      .

    • wetfinn

      Terve!

      1. 36
      2. Lukemattomia kertoja, kesällä viikottain, parhaimmillaan kaksikin kertaa päivässä, välillä käyn vaihtamassa kuivaa päälle ja taas veteen.
      3. Suosikkiasuni on aika tavallinen, alusvaatteet, sukat, farkut, huppari ja canvastossut. Käyn joskus myös mm. sadeasussa ja kumisaappaissa uimareissuilla sekä täydessä talvivaatetuksessa talvisin avannossa. Vaatteet päällä uiminen on tosi kivaa.
      4. Talvivaatteet ovat hieman raskaat, kumisaappailla ei tahdo saada voimaa potkuun, mutta tuossa suosikkiasussa on oikein mukava uida.
      5. en, olen kyllä harjoitellut jäistä nousemista talvikamppeet päällä.
      6. -
      7. Tulen uimaan jatkossakin vapaaehtoisesti vaatteet päällä.

      [email protected]

      • safsfd

        1. 24
        2 hmm yli 10
        3. Ei ole ollut uikkareita/olen ollut humalassa/leirillä/riparilla...farkut/verkkarit/ridaushousut ja t paita
        4. eii erityisen
        5. en
        6. en
        7 vaikka heti!


    • N-19v

      1.19
      2.kerran
      3.Putosin jokeen(horjahdin enkä saanut mistään kiinni) , saappaat, hame, takki,pusero, alusv. ja sukkahousut.
      4. Veemäistä, jääkylmää vettä
      5.en
      6.-
      7. en varmasti

    • Nenne20

      1. 20
      2. kerran
      3. pudottivat laiturilta veteen, uiskentelin vähän aikaa ja kahlasin rantaan, suututti vähän ja
      naurattikin, näytin varmaan tosi hienolta kun sain "aplodit" suorituksesta ja asukin oli kuin tehty
      uimiseen, lyhyt kapea hame, toppi, jakku, sukkahousut, avokkaat.
      4. ei oikeastaan
      5. en
      6. -
      7. tuskin










      .

    • Galluppvastaukset

      1.Ikäsi?
      -18.

      2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana?
      - Aika monta, en muista :)

      3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms)
      -T-paita sortsit menin koska ei ollut uikkaria mukana :D

      4. Oliko uinti raskasta?
      -No ei nyt niin :D

      5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin)
      -En ole

      6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä?
      -...

      7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan?
      -Uisin

      • verkkariuimari

        Ei sortsit ja t-paita päällä uintia voi kunnolla sanoa vaatteet päällä uinniksi. Pitää olla vähintään pitkät housut ja paita/takki.


    • L-28

      1. 28
      2. kerran
      3. Juhlaleninki, alusvaatteet ja sukkahousut ja korkkarit, putosin häiden jatkoilla vahingossa veteen kun olin
      nousemassa meitä hakemaan tulleeseen veneeseen.(oltiin lähdössä jatkamaan juhlia )
      4. enemmän henkisesti
      5. -
      6.-
      7. En varmasti, oli kauhea tilanne.

    • JJ

      1. 20
      2.kerran
      3.farkut, pusero, alusvaatteet ym, humalaiset puolitutut heittivät suihkulähteeseen.
      4. ei mutta v.....i ja hävetti
      5.en
      6.-
      7 . tuskinpa

      • Sonja*

        1. 23v.
        2. ehkä 30
        3. farkut, takki, nahka saappaat / Hame, toppi, korkkarit/ farkut, tunika, korkkarit
        4. ei
        5. ei
        6. ei
        7. Kyllä aina =)


      • oih<3
        Sonja* kirjoitti:

        1. 23v.
        2. ehkä 30
        3. farkut, takki, nahka saappaat / Hame, toppi, korkkarit/ farkut, tunika, korkkarit
        4. ei
        5. ei
        6. ei
        7. Kyllä aina =)

        ehkä oon hölmö, mutta tahtoisin tutustua noin ihanan tuntuiseen ihmiseen :)
        [email protected]


      • Le1la
        oih<3 kirjoitti:

        ehkä oon hölmö, mutta tahtoisin tutustua noin ihanan tuntuiseen ihmiseen :)
        [email protected]

        1. 23
        2. 4 kertaa
        3. Kerran mökillä kun olin laittamassa veneen kiinni niin laituri petti ja joutui mereen. Päällä oli farkut, ballerina kengät, pitkähihainen paita. Toinen kerta pari vuotta sitten juhannuksena. Mentiin neljän kavereiden kanssa uimaan vaatteet päällä. Silloin oli päällä mekko, sukkahousut ja korkkarit. Kolmas kerta viime syksyllä kun kävimme kaverin mökillä yhdessä juhlissa. Istutin kallolla ja menin pesemään kädet meressä, kompastui ja olin vedessä. Joudin silloin uida noin 50 metriä että pääsin ylös. Päällä oli farkut, nahkatakki ja korkosaappaat. Viimeksi oli kesällä Hangossa kuin olimme veneellä siellä. 13 cm piikkikorko jäi kiinni laituriin ja minä lensi veteen. Päällä oli mini hame, toppi, korkkarisandaalit ja korut. Jouduin uida noin 100 metriä että pääsin tikkaille.
        4. ei
        5. ei
        6.-
        7. Kyllä, välillä on kyllä tosi kivaa


    • RiinaX2

      1. 26
      2. 3 kertaa
      3. Kaaduttiin kanootilla kaverini kanssa, asuna farkut ja t-paita. Serkkuni häissä kompuroin ja putosin laiturilta veteen, asuna juhlamekko, sukkahousut ja korkkarit. Kotibileissä minut kannettiin lasten uima-altaaseen, asuna lyhyt hame, kauluspaita, sukkahousut.
      4.ei
      5.en
      6.ei
      7.en tiedä

      • Jenny*

        1.Ikäsi?
        23
        2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana?
        Pari kolme kertaa
        3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms)
        Kun täytin 20 niin kaverit heitti minut merelle. Päällä oli juhla mekko, jakku, sukkahousut, kokkarit ja korut. Yhden kokkareista jäi mutaan kiinni ja joutui kaivamaan sitä esille. Olin ihan mutainen sen jälkeen. Olin saanut lahjaksi valkoinen axcentin nahka rannekello ja se oli ihan harmaan ja oli mennyt vettä/mutaa sen sisälle.Kello kyllä toimi sen jälkeen vielä mutta kellon taulu ja lasi sisäpuolelta oli sen jälken aivan ruskea ja sameinen.
        Toinen kertaa oli viime keväällä. Kävin kavereiden etelä Italiassa. Ravintolan jälkeen mentiin rannalle parin miehen kanssa. Miehet kehotti meidät mennä uimaan vaatepäällä. Meitä oli kolme naista. Minulla oli päällä valkoinen toppi , minihame, pikkuhousut, valkoiset polvi nahkasaappaat missä oli 12 cm stiletti korko, korut (kaulakoru, pari rannekoruja ja rannekello). Uitiin vaatepäällä varmasti lähelle tunnin silloin. Tällä keralla ranne kello kesti kuin olin saanut kaverilta jouluksi uuden Esprit Rose Houstonin rannekellon=) Oli vähän noloa tulla ylös sitten kuin minulla ei ollut rintaliivit silloin niin toppi oli ihan läpinäkyvä =/.
        Käveltiin sitten hotelliin läpimärkänä noin 2,5 km. Saappaat oli saanut vähän kyytiä kuin olin noin tunnin suola vedessä niiden kanssa ja sitten vielä kävelin hotellille niitä jalassa.
        Tehtiin sama juttu pari päivää myöhemmin taas =)
        4. Oliko uinti raskasta?
        Ei
        5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin)
        En
        6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä?
        Ei
        7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan?
        Kyllä milloin vaan =)


    • JuliaXx

      1. 28
      2. kerran
      3. Farkut, pusero,takki, alusvaatteet, sukkahousut,korkonilkkurit. Putosin veteen vappuna, elämäni kauhein
      kokemus, jääkylmää vettä ja jouduin menemään bussilla märissä vaatteissa, kyllä hävetti.
      4. oli
      5.en
      6.ei
      7. en

    • 1.Ikäsi? 23v
      2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana? 3
      3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms)
      - Kavereiden kanssa, kännissä.
      4. Oliko uinti raskasta? Välillä joo.
      5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin) en
      6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä? ..
      7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan? Joo

      • Jasmine~

        1.Ikäsi?
        20
        2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana?
        2
        3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms)
        1.Kun täytin 18 niin kaverit heitti minut mereen. Päällä oli juhlamekko ja korko mokka saappaat.
        2. Viime kesänä kaverin mökillä. Olimme ollut veneellä ajelemassa ja kuin tultiin rannalle niin kompastuin ja lensin veneen ja laiturin välille. Päällä oli toppi, city shortsit ja korkkarit
        4. Oliko uinti raskasta?
        ei
        5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin)
        ei
        6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä?
        ei
        7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan?
        Ei ollut paha kokemus niin miks ei. Ainot mitä tästä on kärsinyt on mokka saappaat jossa mokka meni vähän pilalle ja rannekello mikä oli täynnä vettä mutta ostin vedenkestävän hienon nahkarannekellon niin luon lotrata vedessä sen kanssa niin paljon kuin haluaa.


    • SuuttunutN

      1.30
      2. kerran tai en oikeestaan uinut.
      3.Hame, pusero, sukkahousut. Kotibileissä minut kannettiin sisältä ulos ja pudotettiin vesialtaaseen.
      4. -
      5.en
      6.-
      7.en

    • Ju

      1. 30
      2.itse en ole uinut mutta kerran ollut yleisönä...
      3.Naispomomme heitettiin uima-altaaseen työpaikan bileissä, Hame, kauluspaita, mustat sukkahousut ja korkokengät oli "uima-asuna"
      4.Ei varmaan fyysisesti mutta oli aika raivona mutta saatiin kyllä leppymään.
      5.-
      6.-
      7.-

      • L-73

        Näköjään joku muukin on "päässyt" uimaan työporukan bileissä!


    • Kelol

      1. 14
      2. Muutaman kerran.
      3. Mummolassa aina joessa vaattet päällä. Ihan farkuissa vaan.
      4. En huomannut mitään eroa.
      5. En
      6. En usko
      7. Mikä ettei jos ei jaksa riisua.

    • kylmäkylpy

      1.25
      2. kerran
      3.Hame, pusero, takki, saappaat, alusvaatteet ja sukkahousut. Putosin kaverini kanssa jäihin kotimatkalla
      baarista.
      4.-
      5-
      6-
      7.en varmasti ainakaan avannossa, kauhea kokemus!!



      (sillan kautta 200 m pitempi matka) ja pudottiin jäihin, päästiin kyllä nopeasti ylös mutta oli kauhea kokemus. Tuntui kotimatka loputtoman pitkältä märissä vaatteissa.( Hame, takki, saappaat, pusero, sukkahousutHame, takki, saappaat, pusero, sukkahousut)

    • ei kiva

      1.34
      2.kerran
      3.Musta hame, pusero, mustat sukkahousut ja avokkaat, muutamat humalaiset "ukot" menivät uimaan ja täysin yllättäen vetivät minut kädestä veteen ja kaatoivat eli en varsinaisesti uinut mutta kastuin kokonaan.
      4.en siis varsinaisesti uinut eli ei
      5.en
      6.-
      7. en varmasti, oli kyllä niin kurja kokemus .

    • jepulisjepajee

      1. 20
      2. Kymmeniä?
      3. No yleisin on hepan uittamisen yhteydessä uiminen, päällä ridaushousut/farkut, t-paita, joskus myös saappaat jos huvittaa kastella nekin :D
      4. Eipä oikeastaan
      5. En
      6. -
      7. Kyllä, odotan jo ensi kesää

    • jepsisstäjee

      1. 26
      2. Jotain 15 kertaa ehkä
      3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms) Ihan vapaaehtoisesti oon menny. Päällä yleensä t-paita, farkut, nahkaiset kävelykengät tai kumpparit, verkkaritakki tai farkkutakki.
      4. Ei vaatteet vedessä tunnu niin raskailta.
      5. En ole.
      6. -
      7. Kyllä varmasti

    • uimaritar

      1.29
      2. kerran.
      3.
      Minut kannettiin baari-illan päätteeksi elokuisena iltana laiturille ja tiputettiin veteen. Hauskaa oli, vaikka muut nauroivat, koska loppujen lopuksi mitä väliä, kun ilta oli jo ohi ja hauskaa oli ollut. Uiskentelin vielä vähän aikaa omaksi ja muiden iloksi, ennenkuin lähdettiin jatkamaan kaverin kämpille. Ja tosiaan täytyi elää 28 vuotiaaksi, ennenkuin tämänkin sai kokea:) Farkut, kauluspaita, jalassa korkkarit, sentään nahkatakin ottivat pois :)

      4. Kyllä oli yllättävän raskasta, mutta oli kiva kokeilla.
      5. En.
      6. Kyllä varmaan.
      7. Kyllä, varsinkin baari-iltojen jälkeen ja vielä jos sais muitakin mukaan niin olis kivaa.

      • Fun?

        Mulle kävi aivan samoin pari vuotta sitten, muilla oli hauskaa ja nauroin lopulta itsekin. Olin aika hehkeä näky (kuvien perusteella). Hame,pusero, alusvaatteet ja sukkikset .


      • ajattelin vaan
        Fun? kirjoitti:

        Mulle kävi aivan samoin pari vuotta sitten, muilla oli hauskaa ja nauroin lopulta itsekin. Olin aika hehkeä näky (kuvien perusteella). Hame,pusero, alusvaatteet ja sukkikset .

        Jossain aikaisemmissa viesteissä oli, että baari-illan jälkeen kannettin veteen ja olin raivona. En kyllä ymmärrä sitä, että jos ilta on ohi ja kotiin päin menossa ja kannetaan veteen, että miksi pitää suuttua. Mun mielestä on nolonpaa ruveta raivoamaan, kuin kävellä märkänä kotiin. Tästä on myös kokemusta. Ja hauskaa oli, vaikka olin porukan ainut joka kasteltiin. Oltiin tulossa baarista ja menin ehdottamaan, että mennään uimaan. No jätkät menikin, mutta mennessään vetivät minut järveen kaikki vaatteet päällä. Farkut, korkkarit, kauluspaita, farkkkutakki... enkä todellakaan ruvennut raivoamaan. Pari kilsaa voi kyllä kävellä märkänäkin :)


      • Näinpä!
        ajattelin vaan kirjoitti:

        Jossain aikaisemmissa viesteissä oli, että baari-illan jälkeen kannettin veteen ja olin raivona. En kyllä ymmärrä sitä, että jos ilta on ohi ja kotiin päin menossa ja kannetaan veteen, että miksi pitää suuttua. Mun mielestä on nolonpaa ruveta raivoamaan, kuin kävellä märkänä kotiin. Tästä on myös kokemusta. Ja hauskaa oli, vaikka olin porukan ainut joka kasteltiin. Oltiin tulossa baarista ja menin ehdottamaan, että mennään uimaan. No jätkät menikin, mutta mennessään vetivät minut järveen kaikki vaatteet päällä. Farkut, korkkarit, kauluspaita, farkkkutakki... enkä todellakaan ruvennut raivoamaan. Pari kilsaa voi kyllä kävellä märkänäkin :)

        Olen samaa mieltä että on nolompaa raivota, on myös itsellä kokemusta kun minut kannettiin järveen vaatteet päällä, Olihan se tietysti vähän hilpeyttä ja katseita keräävää sipsutella märissä hepenissä kotiin.


      • Litimärkä
        ajattelin vaan kirjoitti:

        Jossain aikaisemmissa viesteissä oli, että baari-illan jälkeen kannettin veteen ja olin raivona. En kyllä ymmärrä sitä, että jos ilta on ohi ja kotiin päin menossa ja kannetaan veteen, että miksi pitää suuttua. Mun mielestä on nolonpaa ruveta raivoamaan, kuin kävellä märkänä kotiin. Tästä on myös kokemusta. Ja hauskaa oli, vaikka olin porukan ainut joka kasteltiin. Oltiin tulossa baarista ja menin ehdottamaan, että mennään uimaan. No jätkät menikin, mutta mennessään vetivät minut järveen kaikki vaatteet päällä. Farkut, korkkarit, kauluspaita, farkkkutakki... enkä todellakaan ruvennut raivoamaan. Pari kilsaa voi kyllä kävellä märkänäkin :)

        Minä kyllä ymmärrän jos suuttuu , olen itse joutunut uimaan kaikki vaatteet päällä eikä hirveesti naurattanut (joillakin sentään oli hauskaa),


    • Anu-19

      1.19
      2.kerran?
      3.Farkut, neulepusero, takki, korkonilkkurit, alusvaatteet ja sukkahousut .Putosin
      jäihin (aivan selvinpäin)
      4. En tarvinnut uida vaan pääsin heti ylös.
      5.Jep
      6.-
      7.En ainakaan avannossa

    • Oona_

      1.Ikäsi?
      24

      2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana?
      2 Kertaa

      3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms)
      Kerran muutama vuosi sitten kaverin mökillä. Tipuin laiturilta kuin olin menossa veneeseen. Päällä toppi, hame, alusvaatteet, ja nahka sandaalit.
      Toinen kerta viime loppu kesällä minun syntymäpäivällä. Kaverit heitti minut järveen. Päällä alusvaatteet, hame, jakku, sukkahousut ja uudet mokka korkosaappaat.

      4. Oliko uinti raskasta?
      Ei oikeastaan

      5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin)
      Ei

      6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä?
      Ei

      7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan?
      En tiedä, ehkä. Mutta silloin sellaisella vaateella mitkä kestää tai saa mennä vähän pilalle. Minun uudet saappaat oli aika huonossa kunnossa uinti reissun jälkeen kuin olin ryöminyt muta kaislikon läpi. Rannekellossa oli kosteutta ja valkoinen nahkaranneke aivan harmaa.

    • Timppa!

      1. 26
      2. en kertaakaan mutta olen "avustanut" kerran erästä neitosta.
      3.mustat housut, vaalea pusero, takki, korkokengät ja alusvaatteet ja sukkahousut varmaan? Heitettiin järveen kotimatkalla ravintolasta.
      4.eipä kai
      5.-
      6.-
      7.en eikä taitais uida ko. neitikään

    • juuuuuuuuuuuuuu

      1.Ikäsi?
      - 19

      2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana?
      - Kymmeniä.

      3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms)
      - Koulussa pelastusuintiharjoitusten myötä useita kertoja. Näissä oli ideana hypätä vaatteet päällä veteen (verkkarit, sukat, t-paita ja uimapuku alla), uida n. 100m ja kuljettaa tajutonta esittävä kaveri "rantaan" toiset n. 100m. Jossain vaiheessa piti myös riisua vaatteet pois syvässä vedessä koskettamatta pohjaa ja jatkaa uimapuku päällä.
      Muut kerrat vapaaehtoisesti välillä kengätkin päällä, kun on tullut yhtäkkiä mieli mennä uimaan eikä uimapukua ole ollut mukana. Ihan hauskaa.

      4. Oliko uinti raskasta?
      - Kyllä kengät varsinkin vaikuttavat paljon nilkkojen työhön. Vaatteiden paino tuntui jonkin verran, mutta eniten ehkä haittaa mielestäni se jos vaatteet ovat vähänkään löysät. Siinä tapauksessa ne tulevat tielle ja vaikeuttavat tekniikkaa ja sen myötä uintitehokkuuta.

      5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin)
      - En

      6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä?
      -

      7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan?
      - Ilman muuta!

    • jeplus

      1. 22
      2. muutaman
      3. Eilen Suomen voiton kunniaksi farkut ja t-paita päällä
      4. eipä siinä paljon uitu varsinaisesti
      5. en
      6. -
      7 ehdottomasti ainakin mm kullan takia

    • Vettä pöksyissä

      1.30
      2.En tiedä, useita kuitenkin
      3. Arkikamppeet: alusvaatteet verkkarit tai puuvillahousut ja paita. Olen laiska kuivattelemaan kamppeita, joten päällä on minimi varustus, joka tuntuu riiittävältä (ts. ei takkia, sukkia kenkiä). Miksi? Siinä on jotain jännää, varsinkin pois tullessa kun vettä valuvat vaatteet liimautuvat ihoon vesinorojen valuessa.
      4. Olen huono uimari, kyse on enemmänkin vedessä lillumisesta järven pohjasta tarpeen tullen tukea ottaen.
      5. En
      6. Rationaalinen minä perustelee asiaa juuri hyödyllä - oikea syy on se, mitä kohdassa 3 kerroin.
      7 Heti kun on tarpeeksi lämmintä ja tilanne muuten sallii.

    • hoples

      1.Ikäsi? 18
      2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana? tosi monta en muista
      3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms) no yleensä shortsit ja toppi, eioo ollu bikineit mukana
      4. Oliko uinti raskasta? eii
      5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin) een
      6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä? -
      7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan? kyllä varmaan

    • T0BI

      1. 16 vuotta
      2. 0 kertaa
      3. -
      4. -
      5. En onneks
      6. -
      7. -

    • Ewelyn

      1.Ikäsi?
      - 15
      2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana?
      - Kerran.
      3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms)
      - Mulla oli päällä semmone ohut pinkki kesämekko, joka ylti vähän yli reisien. En tiiä miks menin, mua vaa huvitti jostai kumman syystä kokella :D
      4. Oliko uinti raskasta?
      - Ei ainakaa noilla vaatteilla, milä mä menin. Kivaa se oli (:
      5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin)
      - En oo.
      6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä?
      - Koulun uintitunneilla on muutaman kerran harjoteltu vaatteet päällä uintia ja sillo se oli raskasta ku oli semmone iso miesten T-paita. En mä tiiä oonko mä hyötyny tosta mitekää, mut tuo oli hauskaa :D Ja kai toi kuitenkin sen verran hyödyttää, että sit ku oikeesti tippuu vaatteet päällä vetee nii osaa sit jotenkuten toimia.
      7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan?
      - Totta kai, meinasinkin tänä kesänä uida vähä enemmä vaatteet päällä (:

    • Hunaja!

      1. 22
      2. Kerran
      3.Farkut,pusero, takki,kengät,alusvaatteet ,sukkahousut ym. Minut tönäistiin
      veteen , olevinaan vahingossa??!!
      4. No ei oikeastaan.
      5. en
      6. -
      7.Tuskin, oli tosi kylmää märissä vaatteissa.

      • uitettu

        Oliko vesi kylmää/ jouduitko olemaan pitkään märissä vaatteissa?
        Minut HEITETTIIN kaikki vaatteet päällä venelaiturilta veteen, vaikka vesi oli kylmää ja ulkona vain jotain 10-15. Kotiin matkaa 5km. Päällä oli tennarit, farkut, farkkutakki ynm. Ei todellakaan ollut kiva kävellä märkänä kotiin.


      • Hunaja!
        uitettu kirjoitti:

        Oliko vesi kylmää/ jouduitko olemaan pitkään märissä vaatteissa?
        Minut HEITETTIIN kaikki vaatteet päällä venelaiturilta veteen, vaikka vesi oli kylmää ja ulkona vain jotain 10-15. Kotiin matkaa 5km. Päällä oli tennarit, farkut, farkkutakki ynm. Ei todellakaan ollut kiva kävellä märkänä kotiin.

        Aika kylmää oli vesi, varmaan ainakin puoli tuntia.


      • Uitettu2
        uitettu kirjoitti:

        Oliko vesi kylmää/ jouduitko olemaan pitkään märissä vaatteissa?
        Minut HEITETTIIN kaikki vaatteet päällä venelaiturilta veteen, vaikka vesi oli kylmää ja ulkona vain jotain 10-15. Kotiin matkaa 5km. Päällä oli tennarit, farkut, farkkutakki ynm. Ei todellakaan ollut kiva kävellä märkänä kotiin.

        Kokemuksesta voin sanoa että märissä vaatteissa tulee kylmä vaikka olis lämmin ilma (ja vesi).


    • vettä pelkäävä

      1. 20
      2. en muista mutta tuskin kovin montaa kertaa
      3. kerran olen tippunut veneestä ja juovuksissa joskus hypännyt laiturilta järveen vaatteet päällä
      4. ei muistaakseni
      5. -
      6. -
      7. mielellään ei

    • n/t26

      1:26
      2:2
      3:Tipahdin uima-altaaseen, kun yritin työntää polttarisankaria sinne. Päällä hame, korkkarit, sukkahousut, kauluspaita.2: epäonnistunut joen ylitys liukastuin kiveltä ja putosin jokeen ja räpiköin toiselle puolelle. Päällä kumisaappaat, farkut, verkkatakki.
      4:kyllä kai
      5:en
      6:Ehkä.

      • Kiinnostunut!

        Miten meni loppuilta polttareissa? Oliko vaihtovaatteita?


    • Molly-s

      1.24
      2.Aika monta, Pari kertaa tänä kesänä
      3. Juhannuksella kaverin mökillä laiturilta kuin olin menossa veneeseen hakemaan jotain tavaraa. Päällä: hame, toppi, alusvaatteet ja nahkaiset remmi sandaalit missä pari senttiin joka jäi kiinni laituriin :( .Toinen kerta pari viikkoa sitten perjantaina kuin kaverilla oli juhlat. Päällä oli hame, toppi, alusvaatteet, koruja ja korkkarit. Juhlat olivat rannalla/laiturilla. Joku sai hyvän idean että kaikki naiset pitäisi käydä uimassa vaatteet päällä. Sain just heitetty käsilaukun pois ennen kuin olin vedessä. Korkkarit oli mokka ja pinta oli aina kauhean näköinen kun olin uinut mudassa niiden kanssa noin 45 minuuttia. Minun uudessa Esprit rannekellossa oli aika paljon kosteutta mutta toimi ihan hyvin vielä vaikka lasi on sisäpuolelta aika sumuinen. Vesi on nyt kyllä mennyt pois.
      4. Ei ollut raskasta mutta kerran tuli kokeiltu uitu iltamekossa ja 15 cm korkkareilla. Se oli pieni kokemus
      5. Ei
      6. Ekhä
      7 Kyllä, jos vaatteet ovat kohdalla niin mitäs siinä ;)

    • Hot,hot

      -29
      -kerran
      -Alkukesästä ajoin vanhempien mökille, pitkä ja kuuma matka ärsytti sen verran paljon, että kun pääsin perille kävelin suoraan veteen. Päällä alkkarit, rintsikat, remmikengät, pillifarkut ja löysä pitkähihainen paita.
      -ei mielestäni
      -en
      -
      - kyllä, jos vaihtovaatteet on mukana.

    • 1. 39
      2. vain kerran
      3. uimakandin ja -maisterin tutkinnon yhteydessä
      4. ei
      5. en
      6. -
      7. riippuu tilanteesta

    • Vera20

      1.20
      2.en ole uinut mutta kastunut kyllä
      3.Hame,pusero, alusvaatteet, sukkahousut, neuletakki, korkkarit. Kastuttiin
      työkaverini kanssa perusteellisesti kun kaatosade yllätti työpaikan juhlien
      jälkeen kotimatkalla.
      4.-
      5.-
      6.-
      7. enpä varmaan

    • astr12

      1.Ikäsi? 21
      2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana? 1
      3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms) tipuin vahingossa
      4. Oliko uinti raskasta? eii
      5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin) en
      6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä? ei
      7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan? entii
      ä voisinha mä kokeilla

    • 1.Ikäsi?
      20
      2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana?
      4
      3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms)
      no esim. farkut ja t-paita, mekko pari kertaa ja kerran pelkkä paita. menin koska yhellä kertaa oltiin yllytyshullua talvella kaverin mökillä, toisella kertaa oltiin täyskännissä, kaks muuta kertaa ollut vaan hölmöilyä eksän kera
      4. Oliko uinti raskasta?
      farkuissa kyllä
      5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin)
      en
      6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä?
      7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan?
      kyllä ehkä jossai tilanteessa. kännissä helposti.
      :/

    • Jaana H

      1. 37
      2. 1
      3. Olin huuhtelemassa pyykkiä mökkilaiturilla joen rannalla ja kurotin virran nappaaman paidan perään ja horjahdin itse perässä. Päällä oli vaaleansiniset farkut ja valkoinen t-paita, jalassa pitkävartiset mustat kumisaappaat, Nokian valmistamat, hieman ratsastussaappaita muistuttavat. Ja tietysti alusvaatteet :-)
      4. En joutunut uimaan pitkää matkaa, joten ei tuntunut kovin raskaalta. Varmaan säikähdinkin sen verran, että en huomannut. Käveleminen takaisin mökille olikin sitten tavallista raskaampaa.
      5. En. Jos joki olisi ollut syvempi, niin olisi voinut olla vaarallistakin.
      6. -
      7. Ehkä. Tapahtuma käy aina mielessä, kun laitan kumpparit jalkaan, ja meinaa naurattaa. Voisihan sitä kokeilla uudestaankin.

      • Touho

        Olen 37 vuotias mies ja uin yleensä vaatteet päällä!se on hieno tunne ittellä miten märkä vaate iholla tuntuu! ois kiva löytää nainen joka kanssa ui vaatteet päällä mut sellasia ei taida olla olemassa 30 kypistä ylöspäin!?


    • R-36

      1. 36v
      2. Kerran
      3.Hame, pusero, takki,kengät,alusvaatteet ja sukkikset. Putosin vahingossa
      järveen sateen liukastamalta laiturilta kun oltiin katsomassa myynnissä olevaa
      kesämökkiä siskoni kanssa.
      4. En oikeastaan uinut vaan kahlasin rantaan.
      5.en
      6.-
      7.Tuskin. Jälkeenpäin on naureskeltu tapaukselle.

    • uitettu29

      1.29
      2.1
      3. Luokkakokouksen jatkoilla heittivät uima-altaaseen, päällä farkut, korkkarit, normit alusvaatteet, toppi ja ohut paita.
      4. Eipä tullut ajateltua onko raskasta vai ei
      5. en
      6.-
      7. Kyllä, jos olis vaihtovaatteet mukana

    • Rauman flikka

      1.Ikäsi?
      44

      2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana?
      Noin 10

      3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms)
      Kaikki kerrat Nuuksiossa suolammessa. Silloisella poikaystävälläni oli mieltymys tällaiseen ja varsinkin tärkeää oli, että minulla oli kumisaappaat jalassa. Muuten oli yleensä vaaleansiniset farkut, t-paita ja verkkaritakki.

      4. Oliko uinti raskasta?
      Oli. Varsinkin ne pari numeroa liian isot kumisaappaat tuntuivat raskailta ja meinasivat jopa joskus lähteä jalasta uidessa.

      5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin)
      En. Kyllähän se ensimmäisellä kerralla jopa hieman pelotti, mutta ei siinä oikeata vaaraa ollut.

      6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä?
      Ainakin sen verran, että ei enää jännittänyt parin kerran jälkeen.

      7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan?
      Jos tulee vielä suhde, että se on tärkeää toiselle, niin kyllä.

    • N-30

      1. 30
      2- kerran
      3.alusvaatteet, sukkikset, farkut, pusero,takki, korkkarit. Minut uitettiin
      baari-illan jälkeen järvessä.
      4. enpä tiedä
      5.en onneksi
      6.-
      7. ehkä

    • J-22

      1.22
      2.kerran
      3. Kaikki vaatteet, putosin jäihin
      4.-
      5.Jep
      6..
      7.En ainakaan avannossa

    • tuulipuku1

      - 29
      - 2 kertaa
      - Eka kerta uima-altaassa 18v synttäreillä baari-illan jälkeen omasta tahdosta, päällä farkut, takki, kengät ynm. Toisella kerralla minut tönästiin laiturilta päällä tuulipuku, lenkkarit alusvaatteet, paidat.
      -mun mielestä tuulipuku päällä oli raskaampaa uida.
      -En
      -?
      -Ehkä, ei se nyt niin hirveää ollut, luulin että märissä vaatteissa olisi tullut enemmänkin kylmä, vaikka molemmilla kerroilla jouduin olemaan märissä ainakin tunnin.

    • Kastunut

      1.32
      2. kerran
      3.Synttäreiden kunniaksi (en kylläkään vapaaehtoisesti), Mekko,alusvaatteet,sukkahousut ,korkkarit.
      4. eipä
      5.-
      6.-
      7. en tiedä, kylmä oli kävellä märissä hepenissä ja vähän noloa.

    • Touho

      1,37 2 tuhansia3 melkeinaina farkuila ja t-paidalla54 ei 5ei 6 ei7 kyllä vaikheti!

      • Uitettu

        1.Ikäsi? 26
        2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana? Ainakin 10 kertaa.
        3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms) Ensimmäset kerrat teininä parin siiderin jälkeen ihan kaikki vaatteet päällä, siis kengät ja joskus takkikin päällä. Se oli ilmeisesti teini uhoa, että siis mä voin tehä ihan mitä mua huvittaa :) . Sitten 3 kertaa, (rannalla, ulkouima-altaalla, kerran patikointi retkellä). Poikaystävän kanssa nuo loput kerrat. Elikkä poikaystäväni on heittäny minut joka kerta veteen, mutta itse olen aina tahallaan räiskinyt hänen päälleen vettä ynm. Ja lukuisista kielloista huolimatta jatkanut, niin kauan kunnes lopulta olen joutunut uimaan. Kivaa on aina ollut, joidenkin mielestä ehkä lapsellista. Ekalla kerralla poikaystäväni otti minut syliin ja kantoi laiturin päähän ja tiputti veteen. Hauskin oli kotimatka, kun silloin minulla oli päällä farkut, tennarit, t-paita ja farkkutakki. Aikamoisia tuijotuksia saatiin, kun käveltiin ihan normaalista vaikka hiukset ja vaatteet valui vettä. Aurinkolasien takaa oli hyvä seurata ilmeitä. Niinkuin sanoin, monien mielestä lapsellista ja tyhmää, mutta meillä on ollut hauskaa. Ei joka asiaa tarvitse ottaa vakavasti, esim jos vähän vaatteet kastuu :)
        4. Oliko uinti raskasta? Kyllä
        5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin) En.
        6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä? Varmasti olisi.
        7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan? Jos ei nyt ihan jäitten sekaan tarvitsisi mennä, niin kyllä.


    • Wetwife

      1.Ikäsi? 29
      2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana? 3
      3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms) Kerran teininä, kaksi kertaa mieheni toiveesta, koska näytän hänen mielestään seksikkäältä märkänä. Farkut, korkkarit, pitkähihainen paita ja farkkutakki. Toisella kerralla farkut, toppi, t-paita ja neulepaita.
      4. Oliko uinti raskasta? Farkkutakki päällä oli, mutta ei tiukat farkut paljoa haitannut.
      5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin)En.
      6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä?-
      7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan? Varmasti. Yllätän taas mieheni tulevana kesänä.

    • 1.Ikäsi?
      -24
      2.Monta kertaa olet uinut vaatteet päällä elämäsi aikana?
      -lukuisia kertoja :)
      3. Kerro näistä kerroista(ainakin joistain jos paljon) jotain ( mitä oli päällä, miksi menit yms)
      -märät vaatteet kiihottaa ja tuntuu muutenki kivalta kastua vaatteet päällä :)
      4. Oliko uinti raskasta?
      -ei mainittavasti, ainakaa itsestäni :)
      5. Oletko koskaan joutunut vaaratilanteeseen, jossa taidosta on ollut hyötyä ( esim. tippunut jäihin)
      -en
      6. Jos olit "harjoitellut" vaatteet päällä uintia oliko tästä hyötyä?
      -
      7 Uisitko vapaaehtoisesti vaatteet päällä uudestaan?
      -milloin vaan tilanteen ollessa sopiva :)

    • zhizn

      Hauska

    • wetgirl

      1. 33
      2. kerran
      3. Alusvaatteet, sukkahousut, farkut, kauluspaita, nahkatakki, kaulahuivi, nilkkurit ja käsilaukku.
      Putosin eilen illalla / yöllä täynnä vettä olevaan ojaan kotimatkalla baarista ja kastuin litimäräksi hiuksia myöten. Oli jäätävä kylpy ja kavereilla hauskaa , pitkältä tuntui loppumatka .
      4. -
      5. Vastaa varmaan jäihin putoamista.
      6. -
      7. En

    • Vastaukset 1-7:Pari kertaa Turussa asuessani putosin kännipäissäni Aurajokeen.Onneksi Aurajoki on niin matala,ettei mitään vaarallista tapahtunut.Tosin ekakerralla kastui tupakat taskussa ja toisella kerralla meni kossupullo taskusta pohjaan.En viitsinyt sukeltaa perään,koska taskuissa oli märkiä seteleitä,joten pääsin uudelleen käymään viinakaupassa.Tosi tarina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe