Suku on pahin.

Minä vain.

9

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jk

      Minä jättäisin vierailut tekemättä tuossa tapauksessa jos ei tyyli muutu. Kaipa se isoäiti voisi jossain vaiheessa sitten huomata mitä tuli tehtyä.

    • Siinä oli kirjoittajalla ihan todellinen ongelma: hänelle ja lapsilleen tuputettiin jeesusta vastoin hänen tahtoaan. Suuri osa vastauksista oli 'sori, että sinulle on tuputettu jeesusta väärin, annas kun minä tuputan sitä sinulle oikein'. Ja loput oli sitten syyllistämistä, että kauheaa kun yrität kasvattaa lapsesi ilman jeesussatujamme. No, tämä on hivenen liioittelua, olihan siellä muutama järkeväkin vastaus.

    • Mikäli jälkikasvun hoksottimet ovat kunnossa, niin moinen pakkokäännytys kääntyy itseään vastaan.

      Minkä tahansa asian tuputtaminen väkisin saa aikaan vastareaktion.

      Vanhempien pitää vain muistaa, etteivät ryhdy vastatuputtamiseen, vaan hoitavat asian tyylikkäästi ja asiallisesti.

    • Kössönöm
      • niin että siksi vaan

        Rukous on eräs itselleni tärkeä asia, ja ymmärrän jotenkin kirjoittajaa, kun hän kehoitti rukoilemaan. Tarkoitti sitä tosissaan, ja sen takia toisti.


      • h1n123
        niin että siksi vaan kirjoitti:

        Rukous on eräs itselleni tärkeä asia, ja ymmärrän jotenkin kirjoittajaa, kun hän kehoitti rukoilemaan. Tarkoitti sitä tosissaan, ja sen takia toisti.

        älä satuhahmoihin. Itsetuntoa voi vahvistaa harrastamalla jotain mistä saa onnistumisen iloa.


      • uskova
        h1n123 kirjoitti:

        älä satuhahmoihin. Itsetuntoa voi vahvistaa harrastamalla jotain mistä saa onnistumisen iloa.

        "älä satuhahmoihin. Itsetuntoa voi vahvistaa harrastamalla jotain mistä saa onnistumisen iloa. "

        Juuri niin siksi uskon kun saan siitä jatkuvasti onnistumisia ja hyvää oloa.trallallaaa


    • Atheism

      Eli tässä on siis hyvä esimerkki perinteisestä uskovaisten suvusta joka yrittää älykkäämmälle sukupolvelle väkisin potaskaansa tuputtaa. Omakin äitini, rauhassa hän levätköön, kuului tähän kastiin. Eipä ollut jeesusteluista apua sairautta vastaan. Tuputtaminen loppui kun selvisi etten suostu uskomaan satuihin enää. Jonkin aikaa sain vielä valitusta kestää mutta sitten opimme tulemaan toimeen keskenämme; kumpikaan ei yritä käännyttää toista omaan uskomukseensa. Mutta säälittää etteivät kaikki perheet tule keskenään toimeen ateistisukulaistensa kanssa. Ei syy kyllä uskovaistenkaan ole kokonaan...

    • gööli2

      Mikä ihme siinä on, ettei uskovaisille vain mikään mene pereille? Minäkin yritin äidilleni selittää, ette en usko mihinkään jumalaan ja haluaisin erota kirkosta (en halunnut maksaa mitään kirkollisveroa ja minua todella ahdisti ajatus kuulua kirkkoon ja käydä koulun pakollisissa uskontotilaisuuksissa). Nerokas toteamus "voit sitten erota, kun olet 18" oli sitten ainoa perustelu tähän. Toisen yrityksen jälkeen äitini sanoi, että pitäisi käydä useammin kirkossa. Mikä ihme uskovia vaivaa?

      Lisäksi äidilläni on tapana kysellä typeriä kysymyksiä, kun olemme samaan aikaan kylässä mummollani. Viimeksi oli suosittu aihe, "miksi et käynyt rippikoulua". Onneksi mummo, joka on jonkin sortin uskovainen myös ehti sanoa, ettei se haittaa eikä pappakaan koskaan käynyt. Tämän jälkeen ei ole tarvinnut asiasta kuulla. :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe