Löin maanantaiaamuna kyynärpääni tuosta kiukkuhermon kohdalta todella kovaa puiseen sängyn kulmaan, oikeasti siis tosi kovaa, ja ensin tuli se kammottava kipu ja sitten käsi alkoi puutua - kaikille varmaan tuttua, jotka ovat joskus lyöneet kyynärpäänsä johonkin.
Kipu katosi siinä parin minuutin aikana, mutta puutuminen ei. Nyt on jo keskiviikko ja käsi on edelleen puutunut tuosta kämmenen ulkosyrjästä (pikkurillin ja ranteen välistä) ja alkaa jo vähän ihmetyttää. Käsi toimii normaalisti, pystyn puristamaan ja laittamaan nyrkkiin, mutta puutuminen ei katoa millään. Voiko joku hermo olla vaurioitunut ja missä vaiheessa kannattaa mennä näyttämään lääkärille jos puutuminen ei häviä?
käden puutuminen
2
481
Vastaukset
- nianen
loukkasin kätensä töissä.. sillä alko sitte puutuun pari sormea ja se valitteli niistä kolme viikkoo nii mä tilasin ajan hermorata hierojalle. kerran kävi ni se meni parissa päivässä sitte ohi kokonaan. itellä oli niskät ja hartiä sutu niin jumiin että alko käsiä ja jalkoja kihelmöimään ja välillä puutu menin sitte lääkäriin niin sehän käski käyä hierojalla useasti.. nyt olen kohta kuukauden käyny ja kerran tai kaks viikossa nii on helpottanu.. enään ei puudu mut joskus kihelmöi toista kättä.
- Anonyymi
Ei se lääkärissä käynti paljon mitään tuossa tapauksessa auta.
Olet kolauttanut ulnaarihermon, eli kansanomaisesti juurikin kiukkusuoni, sen verran sopivasti, että tila on jäänyt pitempiaikaiseksi.
Ulnaarihermo on yhteydessä pikkusormeen ja nimettömään.
Itselläni oli sellainen tilanne, että kännissä nukuin vasemman käteni päällä ja ulnaarihermo vahingoittui. Omassa tapauksessa kesti vuoden, ennenkuin pikkusormi ja nimetön lakkasivat kihelmöinnin, ja tunto palautui suurinpiirtein normaaliksi.
Siitä on jo monta vuotta aikaa, ja tänä päivänä voin jo sanoa, että en enää huomaa siitä mitään jälkitiloja.
Just seuraavana päivänä, kun heräsin veltto käsi kainalossa, oli soittokeikka, ja bändikaverit paskoi housuihinsa, kun kuulivat puhelimessa, että kitaristilla on otelautakäsi puoliksi tunnoton!
Ihmettelen suuresti, että sillä osasi silti soittaa!
Toivon mitä lämpimimmin, että et joudu kärsimään siitä vaivasta yhtä pitkään mitä itse!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078