Olemme myös armahdettuja ja vanhurskautettuja Jumalan lapsia.
Siksi olemme vanhurskaita ja pyhiä. Vanhurskaina Jumala lapsen asemassa
lähestymme Jumalaa rakastavana Isänä.
Suuri saatana opettaa tuossa läjässä mikä ylempänä on ja paljon muutakin tuon kirjoittajan kautta.
Jumalan lapsen asemassa lähestymme Jumalaa....mutta kun Jumala kuulee uskoviaan ainoastaan poikansa kautta ja jaikal ja moni muu luulee että heidän tekonsakin ovat vanhurskautetut koska he väittävät uskovansa.
Herra ei kuule sanasta erkaantunutta fariseusta joka omassa uskossaan lähestyy jumalaa.
Uskova on samalla syntinen ja vanhurskas ja onnellinen se jolle Jumala ei lue syntiä syyksi.
Jumala ei muutu mutta uskovan tulee muuttua ja sanottakoon sekin että hänen sisäinen olemuksensa perisynnin tähden pysyy samana muuttumatta paremmaksi asteittain tai vähitellen.
Kristityn tahto ei uudistu sisäisesti.
Siis uskova on koko elämänsä ajan samanaikaisesti syntinen ja vanhurskas.
Onko oppi hukassa?
5
82
Vastaukset
- Sirpa Rajala
tosiaan jos oikein tarkkoja ollaan, samaan aikaan syntinen ja synnitön. Tämän johtopäätöksen olen kolmikosta jaikal Il-Mari ja pasalmin kirjoituksita "päätellyt". Olen niistä ymmärtänyt että sielu on Jeesuksessa pelastettu ja synnitön. Lihallinen ruumis taasen on syntinen kun synti asuu lihassa, mutta sielu on se joka pelastuu ja se on tärkeintä että sielu on synnitön ja puhdas. Eli sielu on puhdas Jumalan edessä kun se on Jeesuksen verellä pesty. Mielestäni Il-mari sanoi tämän aika selvästi jossain viestissään. Jaikal on vähän niinkuin hapuillut siinä sanomisissaan, eli välillä on syntinen ja välillä taasen ei. Mutta olen ymmärtänyt että samaa jaikal tarkoittaa kuin ilmarikin, että lihassa synti on joka meitä yrittää eksyttää. mutta sielu on puhdas Jumalan edessä.
- Syntinen himo
nyt on osoittautunut mihin johtaa oman uskoontulonsa eli uskonsa varaan rakennettu oppi.
Se johtaa älykääpiöismiin ja kaaokseen. Sirpa Rajala: "Ihminen on tosiaan jos oikein tarkkoja ollaan, samaan aikaan syntinen ja synnitön".
----
Sanoin http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660728:
>>>Olemme siis samalla kertaa syntisiä ja vanhurskaita.- Syntinen himo.
Tapio522 kirjoitti:
Sirpa Rajala: "Ihminen on tosiaan jos oikein tarkkoja ollaan, samaan aikaan syntinen ja synnitön".
----
Sanoin http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660728:
>>>Olemme siis samalla kertaa syntisiä ja vanhurskaita.toivottavasti h-laiset tulevat näkemään että Jumalan sanan ulkopuolella ei ole elämää eikä Jeesusta ja kun rakennetaan uskonsa varaan niin siinäkin Jeesus jätetään sanan ja sakramenttien ulkopuolelle.
Olen huomannut kuinka lunastus on kohdistettu omaan uskoon ja omiin tekoihin ja näin ei saa olla Jumala ei vanhurskauta ketään joka sanoo uskovansa Jeesukseen ja kuitenkin liittää tekonsa siihen.
Kumpi niistä sinun ties, molemmat ei olla voi lauletaan virressä.
Minä näen syntiä hyvissä teoissanikin enkä luota kuin Jumalan hyvyyteen Hänen armoonsa ja ett'ä Jumala antaa synnit anteeksi Jeesuksen kautta.
Jumala ei lue syntiä Kristuksen tähden se on suuri problema tällä palstalla.
- kirjoitukset
Vanhusrkautetun ei sovi elää synnissä.Ts.Ulos pitää kasvaa potkuhousuista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743800Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1823035Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472946Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572431Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3632230- 1601870
- 781575
- 331437
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231388Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391352